Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Reexaminare auto , 13 din 15
Reno.ro - Forum Renault Romania > Alte discutii > Legislatie
Pages: 1, 2, 3, 4
nh1980ro
@mister
Mea culpa. La un moment dat vazusem ca era o reglementare care zicea ca primesti 4 puncte de penalizare:

Patru puncte de penalizare si contaraventie cuprinsa intre 150 si 500 RON
# Nerespectarea obligatiilor pe care un sofer le are in cazul in care auotvehiculul este in pana sau avariat.
# Ignorarea semnificatiei indicatorului STOP

# Depasirea vitezei regulamentare cu 31-40 de km
# Circulatia pe timp de noapte sau in conditii meteorologgice deosebite fara a utiliza sistemul de lumini si semnalizare

# Conducerea unui autovehicul atunci cand dovada inlocuitoare a certificatului de inmatriculare este eliberata fara drept de circulatie sau durata acesteia a expirat

# Conducerea unui autovehicul pe spatiul destinat circulatiei tramvaiului atunci cand drumul public este prevazut cu mai mult de o banda pe sens in afara caii de rulare

Sursa: http://www.hotnews.ro/articol_60837-Noul-C...1-decembrie.htm

Pe undeva e o neintelegere.
diaconuliviu
QUOTE(BoneHead @ 3 Mar 2007, 23:29)
[...]
diaconuliviu:
[...]
1. Te rog frumos sa ma ierti....oug 195/95, opa, 195/2002. Hai mai, de din astea te legi si tu?

2. Dupa cum se pare ca pui tu problema, dupa tine la un examen de exemplu nu inveti ca sa il iei, tu inveti IN PRIMUL RAND ca sa iti largesti orizontul culturii tale generale, sau ceva in sensul asta? Daca vreau sa invat ceva, atunci pot sa invat si fara motiv, nu de aceea mi s-a suspendat permisul sa mi se dea ocazia sa invat oug 195/2002, chestie ce o pot face cand am eu chef. Tu vezi ce vorbesti? Mai ca nu sugerezi omului sa faca in asa fel incat sa i se suspende permisul, ca apoi sa aiba sansa/obligatia sa citeasca OUG 195/2002, ca sa fie si el informat, sa invete pe de rost ce e acolo, samd.

3. Eu cred ca tu esti printre putinii, printre care nu se mai numara nici autoritatile, care erau/sunt de acord cu acele intrebari ridicole si lipsite de sens, nu prea inteleg care e problema ta. La urma urmei, nu am spus sau nu am gandit ca inveti 2 3 intrebari de aici si gata, il iei, pur si simplu te pot ajuta raspunsurile la intrebari, Nu ma refeream sa inveti pe de rost ce scrie in intrebare, pur si simplu sa sti si tu la ce sa te astepti, de ce nu e totuna daca citest formal si oficial cum scrie in oug 195/2002 sau pe forum...daca scrie cineva aici pe forum ca nu stiu ce franghie trebuie sa aiba o anume lungime, si cineva afla care este lungimea acelei franghii de aici si nu din oug 195/2002, la urma urmei, care e problema ta, ce nu e corect in asta?
[...]


1. Faptul ca nu stiai nici macar numarul, mie, cel putin, mi-a sugerat superficialitate. Ori, in trafic nu de asta e nevoie, priveste statistici de accidente.
2. Nu sugeram decit SA STII LEGEA, TOATA, nu pe bucatele, caz in care dupa ce iei acel test POATE vei sti ce nu trebuie sa faci in acele situatii, in rest ramine ambiguu. Deci, sugeram sa stii legea pentru tine si PENTRU RESTUL participantilor la trafic care, in situatia necunoasterii ei de tine sint la rindul lor pusi in pericol.
Adica, am vazut si pe aici expresii de genul "de ce se da carnet la unii care nu stiu sa scrie" (deci, nici nu stiu legislatia) dar cind vine vorba de tine insuti, ai dreptul asta?
3. Nu sustin acele lungimi de fringhii, sint aberatii, dar atita vreme cit cu B poti conduce MOPED sau TRACTOR, esti obligat sa stii si despre ele.
mister
dar atita vreme cit cu B poti conduce MOPED sau TRACTOR - nu poti conduce tractor. Pentru tractor iti trebuie categoria C sau CE.
Andrei LGN
Ba ai voie insa nu poti sa conduci tractor cu remorca/remorci
mister
Asa e dom'le. Mea culpa. Este o aberatie dar ... este.

Pentru info:

Art. 53. - Permisul de conducere se elibereaza pentru una sau mai multe dintre urmatoarele categorii si subcategorii de vehicule:
.
.
.
cool.gif CATEGORIA B:

1. autovehiculul a carui masa totala maxima autorizatanu depaseste 3.500 kg si al carui numar de locuri pe scaune, în afara conducatorului, nu este mai mare de 8;

2. ansamblul format dintr-un autovehicul tragator din categoria B si o remorca a carei masa totala maxima autorizata nu depaseste 750 kg;

3. ansamblul format dintr-un autovehicul tragator din categoria B si o remorca a carei masa totala maxima autorizata nu depaseste 3.500 kg, iar masa totala maxima autorizata a remorcii nu depaseste masa proprie a autovehiculului tragator;
.
.
.
h) CATEGORIA Tr: tractor si masina autopropulsata pentru lucrari;
.
.
.
Art. 61. - (1) Posesorul unui permis de conducere valabil numai pentru categoria Tr - tractor - are dreptul sa conduca si un ansamblu de vehicule format dintr-un tractor si una sau doua remorci.

(2) Posesorul permisului de conducere valabil pentru una dintre categoriile B, C sau CE are dreptul sa conduca si vehicule din categoria Tr - tractor.
Andrei LGN
Uraaaa........ Am luat cu 14 din 15. biggrin.gif Dar ma intorc pe drumul public peste 2 luni biggrin.gif
Intrebarea pe care am gresit-o cred ca e urmat:

Cand esti oprit de politist cum procedezi:

a.iesi din masina si-i prezinti actele
b.stai cu mainile pe volan si respecti indicatiile politistului
c.stai in masina si prezinti actele.
Eu am bifat b


Au fost cel putin 100 de insi de toate varstele si ambele sexe/ diversitate vasta : de la 18-70ani (poate si mai sus)
Aceasi cladire jerpelita/nevopsita la interior, de acum 3 ani jum. cand am dat examen pt. categ. B. Acelasi mod militienesc de adunare a "turmei" la inghesuiala, altii care aveau alte treburi tranteau usile de metal in momentul strigarii numelor. Procentul cred ca a fost de 60 poate 70% admisi.
BoneHead
QUOTE(diaconuliviu @ 7 Mar 2007, 10:23)
1. Faptul ca nu stiai nici macar numarul, mie, cel putin, mi-a sugerat superficialitate. Ori, in trafic nu de asta e nevoie, priveste statistici de accidente.
2. Nu sugeram decit SA STII LEGEA, TOATA, nu pe bucatele, caz in care dupa ce iei acel test POATE vei sti ce nu trebuie sa faci in acele situatii, in rest ramine ambiguu. Deci, sugeram sa stii legea pentru tine si PENTRU RESTUL participantilor la trafic care, in situatia necunoasterii ei de tine sint la rindul lor pusi in pericol.
Adica, am vazut si pe aici expresii de genul "de ce se da carnet la unii care nu stiu sa scrie" (deci, nici nu stiu legislatia) dar cind vine vorba de tine insuti, ai dreptul asta?
3. Nu sustin acele lungimi de fringhii, sint aberatii, dar atita vreme cit cu B poti conduce MOPED sau TRACTOR, esti obligat sa stii si despre ele.
*



Bravo Andrei;)


1:Nu sunt de acord. Faptul ca nu stiu numarul unei legi sau hatarari(sincer nu ma intereseaza) nu vad cum ar putea afecta comportamentul meu din spatele volanului!?
2: Ai dreptate, ar trebui sa stiu legea, dar in parti(,,ar trebui">dupa mine)...ca o optiune, pot invata si ce poate sa imi faca politistul in cazul in care gresesc, dar nu neaparat.Adica, ar trebui sa stiu doar ce anume este o greseala in trafic(stiu ca nu m-am exprimat prea ,,delicat", dar e tarziu si sper ca intelegeti ce vreau sa spun)nu si contraventiile si puncte penalizare si asa mai departe. Aceasta reprezinta obligatia agentului rutier, pentru mine ar trebui sa fie o optiune!?(demna de luata in seama totusi, recunosc)
3: Din nou iti dau dreptate, dar din moment ce existau intrebari care si tu le considerai aberatii, intelg ca si tu recunosti ca si ok ca le-au scos. Mie mi se pare totusi aiurea(in cazul meu vorbesc aici, care nu am condus moped/tractor si nici nu intentionez)sa primesc intrebari referitoare la moped etc.

Recunosc ca am inceput oarecum sa inteleg si punctul tau de vedere wink.gif Scuze daca am fost prea ,,vehement" sau ceva.

Peace smile.gif

Ai raspuns corect, ,,b" era, si eu am raspuns la fel si am facut la fel.
diaconuliviu
La 2 nu ma refeream la a cunoaste pedepsele cu la a sti partea ei de reguli si gafe complet; adica, {stiu ca se acorda prioritate "de verde" dar de aia de dreapta n-am auzit}- exemplu exagerat - pentru ca am citit undeva pe forum ca daca e semaforul verde am prioritate. Si la prima intersectie in care iti intra unul din dreapta iar semafor nu exista, accident. La asta ma refeream. Daca ai sti citi invata codul rutier "din ce au auzit" - aici vezi si goana dupa veste a multor "dacioti"......
A, au fost acele cazuri scrise si pe forum cind politistii au amendat pe cite unii pentru lipsa lumini pe nationale, numar de puncte diferit pentru aceeasi fapta, etc. In cazul asta e foarte UTIL sa stii tu insuti si partea de pedepse. Sau macar sa tii in masina un cod la indemina.

Deci, n-am nimic contra nimanui care nu ma pune in pericol, nici a lui PH-??-??? cu cisterna petroliera care si-a arogat "prioritate de PH" si m-a facut sa trag dreapta mult si, prin asta, sa imi crap capacul de la roata dreapta spate - mi s-a bagat in fata in Bv pe portiunea pe care se lucra pe banda lui.
50IMU
BAI ia nu va mai certati .. am luat examenu si vineri imi ridic permisu biggrin.gif

aviz celor ce urmeaza sa sustina proba: mergeti cu capitolele referitoare la intoarcere, depasire, oprire si stationare plus notiunile de bun simt (viteza etc) invatate temeinic si veti sta fara panica. examenul este de bun simt excl.gif

PS: chiar si asa, din seria de 40 in care am dat eu au promovat maxim 15
A l e x
Felicitari baieti ! Eu sunt printre putinii de aici care va intelege cu adevarat prin ce treceti ! biggrin.gif
50IMU
ma intreb cand intra si smiley in grupul conducatorilor de reno ce saluta politia rutiera rolleyes.gif
Lupu84
In primul rand felicitari celor care au reusit sa promoveze testul.
Vroiam sa intreb daca s-au scos intrebarile idiote, dar am citit ce s-a mai scris si am aflat raspunsul smile.gif.

Eu sunt in perioada de suspendare (30 de zile) si cred ca saptamana viitoare am sa merg sa dau testul pt ca perioada de suspendare expira pe 14 mai.
Smiley
QUOTE(50IMU @ 14 Mar 2007, 18:55)
ma intreb cand intra si smiley in grupul conducatorilor de reno ce saluta politia rutiera  rolleyes.gif
*




in urmatorii 2-3 ani, cu siguranta nu rolleyes.gif

ps: am ford radmasa.gif
A l e x
Lupu : Te-as sfatui sa te duci sa dai examenul cat mai repede ! Eu am fost prost si am dat pe la sfarsitul celor 30 de zile.... Altii s-au dus si l-au dat (si promovat) cat aveau dovada ca sa se stie rezolvati.. Du-te chiar daca nu ai invatat mult macar sa vezi cum e...
mig1907
OK. Acu am dat si eu testul.
Sunt 15 intrebari, trebuie sa ghicesti minim 13. Fiecare are doar o varianta corecta de raspuns.
Nu sunt intrebari decat pt categoria carnetului pe care il ai suspendat (fara magari, boi, mopede, biciclete, etc) si nu sunt nici intrebari capcana. Adica e super decent.
Din ce imi mai amintesc, am dat de asa ceva:

1. Politist cu spatele la tine si cu mana stanga orizontal. Ce faci? (treci)
2. intersectie unul cu stop, celalalt cu cedeaza trecerea, care are prioritate (se aplica prioritatea de dreapta)
3. ce faci cand te opreste politistul (iesi din masina si ii dai actele, stai in masina si ii dai actele, stai in masina cu mainile pe volan si urmezi indicatiile- ultima varianta)
4. viteza maxima in afara localitatii (130- 100- 90)
5. unde poti intoarce? (Pe zebra nu; mai era pe strazi mai inguste de 6 metri si inca ceva)
6. cand ai prioritate (drum cu prioritate, prioritate pt sensul opus, sau nu mai stiu ce- prima varianta)
7. viteza maxima in zona pietonala pt riverani si cei care presteaza servicii publice din usa in usa. (5 km/h)
8. ce inseamna lampa de culoare verde, pe fond negru, in forma de sageata spre dreapta, care e langa un semafor (poti sa treci daca virezi dreapta)
9. cand se reduce viteza la 30 in localitate si 50 afara (conditii atmosferice care reduce vizibilitatea sub 100 de metri)
10. unde opresti cad vezi indicatorul trecere la nivel fara bariere (unde ai vizibilitate maxima, fara sa depasesti semnul)

Scuze pt formularile aproximative.
A l e x
mig : Acum nu mai sunt intrebari cu magari, boi, mopede. Crede-ma pe cuvant ca erau inainte biggrin.gif
ursamajor
Azi am promovat și eu testul cu 15 din 15. Nu e deloc dificil. Doar trebuie să mai citești puțin, fiindcă unele chestii omul le uită, altele chiar s-au modificat (cel puțin de când am luat eu permisul). E foarte adevărat că au și picat mulți (chiar cu 8 puncte), care (după mutre, la cât mă pricep eu la oameni) nu cred să fi avut bunăvoința să fi citit măcar un rând-două din legislație.
Se zvonește că se discută suspendarea acestei proceduri, dar (personal) după ce am văzut ce specimene (unele) sunt pe-acolo, aș spune că măsura îi mai ține pe tușă de la condus, nemaifiind un pericol pentru ceilalți.
Mie mi-a fost reținut permisul pe 30 de zile, pentru neacordare de prioritate la pietoni, dupa ce in prealabil oprisem, cedasem trecerea, dar s-au mai găsit 2 să calce pe trecere exact când demaram. Dacă aș fi știut atunci ce știu acum, aș fi făcut contestație, dar eu am semnat procesul-verbal. Agentul nu mi-a spus că pot aduce obiecții pe procesul-verbal cum e obligat că aș fi menționat starea de fapt.
Oricum, concluzia:
1. dacă citiți e simplu,
2. dacă știți că aveți (puțină) dreptate, cereți agentului să facă mențiunile voastre, să le scrie pe PV, fiindcă vă poate ajuta la o eventuală contestație.
Numai bine și conduceți cu grijă!
danutz_r
intrebarile la un text de reevaluare (formularea e aproximativa)


1.cu ce viteza trebuie sa circule cei care presteaza servicii din usa-n usa?

2.pe un drum cu trei benzi pe sens, conducatorul aflat pe banda 1 si cel aflat pe banda 3 semnalizeaza concomitent inscrierea pe banda 2. cine trebuie sa acorde prioritate?

3.pe care categorii de drumuri trebuie sa ai aprinse luminile de intalnire ziua?

4.cand trebuie sa acrozi prioritate: cd intri pe un drum national venind de pe un drum judetean, local sau comunal.

5.care manevra nu este permisa pe drumurile cu sens unic?

6.cand este obligatorie recoltarea probelor se sange in cazul producerii unui
accident din care au rezultat victime, sau raniri de persoane?
7.unde nu ai voie sa opresti?

8.ce trebuie sa faci cd pleci cu masina de pe loc?

9.ce trebuie sa faci daca ramai cu auto pe calea ferata?

10.cand poti depasi tramvaiul pe stanga?

11.cu ce poti tracta o masina ramasa in pana fara defectiuni la sistemul de franare (inclusiv dimensiunile)?

12.ce trebuie facut cand te opreste agentul?

13.unde este permisa oprirea dar este interzisa stationarea?

14.ce poti depasi pe un pod de 7 m latime si 200 m vizibilitate?

15.inca una cu o infractiune de genul: la cat timp si in ce conditii este posibila incetarea suspendarii permisului de conducere si in ce conditii?
V a L y O
"2.pe un drum cu trei benzi pe sens, conducatorul aflat pe banda 1 si cel aflat pe banda 3 semnalizeaza concomitent inscrierea pe banda 2. cine trebuie sa acorde prioritate?"

Tare intrebarea...cine are prioritate in cazul asta? Cand am dat examen acum mai bine de un an nu am vazut intrebare de genul acesta.
ursamajor
E chiar logic. Tu cine crezi? Închipuiește-ți că ești în trafic. Pe banda 3 vine un magraon în BMW SH și face cu farurile și dă claxoane tipului care merge pe bandă cu el. Tu ești pe banda 1, dar te decizi în același timp să intri pe banda 2 că ai căpătat puțină viteză și tu. Nu-l lași pe om să intre de pe 3 pe 2? El are prioritate. wink.gif
Smiley
QUOTE(V a L y O @ 10 May 2007, 00:06)
"2.pe un drum cu trei benzi pe sens, conducatorul aflat pe banda 1 si cel aflat pe banda 3 semnalizeaza concomitent inscrierea pe banda 2. cine trebuie sa acorde prioritate?"

Tare intrebarea...cine are prioritate in cazul asta? Cand am dat examen acum  mai bine de un an nu am vazut intrebare de genul acesta.
*




cel de pe banda 3 are prioritate. cazul asta e descris explicit in regulament.

ursamajor
E prevazut pe undeva ca se poate reduce pedeapsa de 30 zile de suspendare, in conditiile promovarii testului? Sau cea minima nu e reductibila? Multumesc.
Dsign
pedeapsa de 30 de zile este minimul aplicabil... pot face cerere de reducere doar cei care au pedeapsa de 6 sau 90 zile



astazi la 11:00 dau si eu examenul ... am mers cu 160 pe drumul expres dintre Constanta si Valul lui Traian, limita de 100... dovada fara valabilitate, permisul suspendat pe 90 zile sad.gif(
semit
Bafta Dani wink.gif
Dsign
hehehe, 15 din 15... mi s-a parut o idiotenie de test, am citit doar ordonanta azi noapte, pe jumatate adormit... am mai rasfoit un tabel cu contraventii si infractiuni postat pe aci pe forum (10x @AL) azi de dimineata pe buda, si gata examenul

citeva din intrebari (multe din ele au fost postate aici, le spun pe alea care au fost noi)

- cind se merge cu pozitia aprinsa pe timpul zilei? a cind dai cu spatele cool.gif cind intri in intersectie c) in conditii de vizibilitate redusa rasp corect evident c)

- care este ordinea respectarii urmatoarelor semnale la intrarea intr-o intersectie (era o insiruire de elemente, va spun varianta corecta) : semnalele agentului de politie ce dirijeaza circulatia; semnalele luminoase si acustice ale vehiculelor cu regim special; semnalele acustice si lumioase care dirijeaza circulatia temporar in intersectie; semnalele luminoase si acustice de sine statatoare si semnele de circulatie. scuzati exprimarea...

- vreo doua intrebari despre prioritatea in giratoriu
- o intrebare cu prioritatea intre cele 2 sensuri de mers
- intrebarea cu "ce faci cind te opreste politistul- stai cu miinile pe volan si astepti instructiunile agentului"

- constituie infractiune o concentratie de alcool de peste 0.04 ...

- a fost intrebarea cu viteza in conditii de polei, gheata, piatra cubica umeda

- intrebarea cu viteza legala in afara localitatilor 90-100-130 nationale-expres-autstrazi



Mie mi s-a parut mult prea simplu... Erau unii pe acolo pe care supraveghetorii deja ii cunosteau si evitau sa-i aseze unul linga altul biggrin.gif

Mai erau si niste domnisoare si doamne, cochete de altfel, care nu stiau nici pe ce lume se afla, d-apoi sa mai si invete un amarit de regulament... Mi-e frica sa ma gindesc ce specimene se afla la volan printre noi, eu stau pe tusa ca merg prea tare si astea fac accident si cind stau pe loc...


Mult succes colegilor care urmeaza sa sustina examenul si aveti mare grija
egox
QUOTE(Dsign @ 15 May 2007, 17:53)
cand se merge cu pozitia aprinsa pe timpul zilei?  a cind dai cu spatele cool.gif cind intri in intersectie c) in conditii de vizibilitate redusa  rasp corect evident c)


Eu aș zice că articolul 114 din Regulament zice că cu poziția nu se merge niciodată. Doar se semnalizează (114.1.a) vehiculul imobilizat pe partea carosabilă, în afara localităților, de la lăsarea serii până în zorii zilei, ziua când plouă torențial, ninge abundent sau este ceață densă ori în alte condiții care reduc vizibilitatea pe drumul public.

În mers, în condiții de vizibilitate redusă, se folosesc luminile de întâlnire (114.1.e).
Kojak
@Dsign:
...de curiozitate, cu unul din "golanasele" din semnatura ai fost depistat de aparatul radar?
Dsign
da, cu cel de 1,6... inainte de a ma inregistra radarul, am frinat brusc, pentru ca acul meu era lipit la un moment dat de linia de 195km/h, imi luasem avint pe o panta smile.gif am vazut prea tirziu radarul

va rog sa nu ma certati prea tare, sunt eu suparat destul

@egox, asa era intrebarea, asa am raspuns si se pare ca am raspuns bine... ce-i drept, nici eu nu imi aduc aminte sa fi citit ceva despre asta pe undeva... oricum, formularea intrebarii era ambigua, variantele de raspuns erau intuitoare.
egox
QUOTE(Dsign @ 16 May 2007, 09:31)
@egox, asa era intrebarea, asa am raspuns si se pare ca am raspuns bine...  ce-i drept, nici eu nu imi aduc aminte sa fi citit ceva despre asta pe undeva... oricum, formularea intrebarii era ambigua, variantele de raspuns erau intuitoare.
*


Mda, îmi imaginasem asta. Cum, spre deosebire de examenul teoretic pentru obținerea permisului, cel pentru recuperarea permisului are exact un răspuns corect la fiecare întrebare, se procedează cu succes prin eliminare. Teoretic vorbind, totuși, răspunsul este greșit și ar trebui să-l schimbe.
Am remarcat asta pentru că mi se pare relativ periculos faptul că există șoferi care merg doar cu pozițiile aprinse, fără a fi conștienți de faptul că în sensul legii ei transmit mesajul "această mașină staționează". Ceea ce, în anumite condiții, poate cauza neplăceri. Până una - alta, însă, toți știm că dacă o mașină are doar pozițiile aprinse poate stă... sau poate merge. Și acționăm în consecință.
Dsign
vreunul din voi, colegii mei de suferinta, aveti un model de cerere de reducere a perioadei de suspendare? Gasesc un model pe undeva?

Va foarte multumesc in avans
vasile82
@Dsign Felicitari pentru examen!

Te rog sa-mi trimiti, daca se poate, materialul didactic pentru examenul pe care tocmai l-ai promovat. Am nevoie pentru sora mea care a ramas fara permis.

Multumesc anticipat!
Dsign
o simpla cautare pe google te duce exact la ce doresti


un pas ar fi acest SITE al Brigazii de Politie Rutiera a Capitalei rolleyes.gif
vasile82
Multumesc!
diaconuliviu
QUOTE(Dsign @ 15 May 2007, 06:55)
pedeapsa de 30 de zile este minimul aplicabil... pot face cerere de reducere doar cei care au pedeapsa de 60 sau 90 zile

Asta daca nu am mai avut o cerere de reducere de la 60/90 la 30.
Dsign
evident... scrie in lege
Dsign
nu ma poate ajuta nimeni?? dau bere, multa... (un model de cerere de reducere a pedepsei)
ursamajor
De ce nu mergi la ei la informații? Trebuie să te îndrume cumva. Sau fă și tu o cerere clasică, în care să specifici și circumstanțele tale atenuante, respectiv faptul că ai promovat testul, ești la prima abatere de asest gen etc. Gargară, tată, că ține... și le și place ăstora.
Dsign
iti dai seama ca abureala d-asta stiu sa bag, dar ma gindeam ca o fi vreo formulare specifica, fara de care nu primesti reducerea...

am citit azi in regulamentul de aplicare a OUG 195/2002 republicata, art 221 care da de inteles ca Politistul sef este oarecum obligat sa-ti reduca pedeapsa daca indeplinesti conditiile.

Pina una alta, nu am primit PV-ul acasa

Iar la ei la informatii numai bazaconii afli.
Dsign
la sugestia unor cetateni, de ceva timp, pe avizierele de la Udriste, a aparut un model de cerere (de fapt trei modele, pt viteza, alcool si accident)
catalin_tm81mis
[quote=mig1907,24 Apr 2007, 14:28]
OK. Acu am dat si eu testul.

2. intersectie unul cu stop, celalalt cu cedeaza trecerea, care are prioritate (se aplica prioritatea de dreapta)

te rog daca poti sa ma lamuresti tu sau cei care posteaza pe topicul asta
stop=opresti si te asiguri; cedeaza trecerea = asigurare din mers
fiind intersectie dirijata de semne nu se aplica prioritatea de dreapta(pana acuma asa stiam eu, daca e asa cum ai scris trebuie sa mai citesc regulamentul sad.gif )
multumesc
adi_ar
Nu specifica directiile de deplasare.
Eu cred ca vin din sensuri opuse si unul vireaza la stanga wink.gif !

"OG195

ART. 59
...
(3) In intersectiile cu circulatie dirijata prin indicatoare de prioritate, regula prioritatii de dreapta se respecta numai in cazul in care doua vehicule urmeaza sa se intalneasca, fiecare intrand in intersectie de pe un drum semnalizat cu un indicator avand aceeasi semnificatie de prioritate sau de pierdere a prioritatii.
..."

LE
... asa ca ... este, desi nu prea este clar cum stiu eu ca celalalt (cel din stanga mea, sa zicem) are sau nu are restrictie!
Practic, opresti sau incetinesti si dupa schimburi de semne victorioase (sau semi) cu partenerul ... treci!
diaconuliviu
Daca acoperi culorile de pe un semn vei vedea cu stupoare ca "Drum cu prioritate" este ROMB (unicul semn cu romb), "cedeaza" e triunghi cu virful in joc (singurul asa) iar "Stop" e octogon, iarasi singurul asa. Deci, si daca vezi numai forma vei sti ce semn e ala.
Asta pe linga faptul ca de multe ori ai sub semn si desenul traseului prioritar.
adi_ar
Hmmm, asta stiu si eu si ma orientez dupa asta numai ca ...
Pe vremuri, ca si acum, se spunea acelasi lucru atunci cand intrebai politia dar nu prea inteleg eu de ce as fi obligat (cf. carei norme) sa urmaresc semnele care se refera la alta directie de mers huh.gif !!!
Sunt destule situatii cand nu sunt vizibile prea bine nici semnele de pe partea ta, darmite celelalte.
Asemenea situatii nu ar trebui sa existe iar cei care le-au facut asa ar trebui sa plateasca eventualele pagube, dupa parerea mea !!!
Acest articol este un fel de "limita evitarii oricarui pericol" biggrin.gif !
diaconuliviu
De ce crezi ca scrie "circulatie cu 30 km/h" in intersectii la viraje?
Apoi, daca tu esti pe prioritar, vei vedea traseul prioritar; daca ala merge spre dreapta, celor din dreapta le acorzi prioritate. daca esti pe traseul "cedeaza" te uiti spre dreapta si acorzi, daca faci stinga, acorzi celor ce vin din fata si dreapta.
Simplu.
adi_ar
Chestia cu "30 Km/ora" se refera la intersectii cu circulatia nedirijata, aici era dirijata.
Eu inteleg ce spui tu si n-am probleme cu situatia, cu ce nu ma impac este "insinuarea" de a urmari semnalizarea din vecini.
In extremis ma vad coborand din masina si dand o tura sa vad ce semne au toti cei din intersectie pentru a stabili daca au "drum semnalizat cu un indicator avand aceeasi semnificatie de prioritate sau de pierdere a prioritatii", cum spune la lege! radmasa.gif
diaconuliviu
Deci, in ultimul post iti scriam si cum te asiguri numai cu semnele tale. Ce te faci daca cineva a rupt un semn insa? Ramine poate numai stilpul semnului, care iti da o informatie ca acolo a fost semn, ca urmare te uiti dupa cele ale vecinilor.

Oricum, la intrarea in orice intersectie, chiar pe prioritar, e mai bine sa intri incet si cu ochii maaaaaaaari, poti avea prioritatea lu' peste, tot poate aparea un "grabit".

Ca sa reiau: esti pe drum prioritar care are traseu la dreapta, te asiguri din dreapta daca mergi inainte sau stinga. daca traseul e inainte si mergi la stinga, iar acorzi prioritate celor din fata. Traseul merge la stinga, nu acorzi prioritate nimanui (exceptie daca intorci, cind dai prioritate celui de pe sensul opus de pe prioritar).
Esti pe un drum cu "cedeaza"? Acorzi prioritate celor de pe drumul prioritar si celor ce-ti vin din dreapta; daca virezi stinga, si celor care iti vin din fata (cind te inscrii stinga, iti vor apare din dreapta). E ca la oricare alta intersectie cu prioritate de dreapta, in plus ii incluzi pe cei de pe prioritar.

A, la aia cu 30 km/h mai e si asta:
i) la schimbarea directiei de mers prin viraje;
care nu mai e specifica nedirijatelor ci ORICAREI schimbari de directie.
adi_ar
Mda, chestia asta cu "soferul-expert" este o problema, din pacate des intalnita!
Lit.i) am omis-o (ca sa fiu sincer am si uitat-o blush.gif ), d'aia sunt utile discutiile!
Multumesc!
Al3x
Salutare.

Am urmarit discutiile de aici si chiar m-au ajutat. Am sustinut (si promovat smile.gif ) examenul acum 3 zile.

Am sa contribui, la randul meu, cu cat imi aduc aminte. Unele intrebari le-am gasit chiar aici pe forum, celelalte sunt simple, dar ia-ta-le :

- politist cu mana ridicata vertical in intersectie. ce faci ? <- opresti
- unde nu ai voie sa intorci : pe zebra / + (-) 50 de m de zebra / nu-mai-stiu <- (a)
- ai voie sa pleci de la locul accidentului (cu victime) ? <- da, doar cu incuviintarea politistului care cercetaza cazul.
- daca nu promovezi testul asta, cu cat ti se mareste suspendarea ? <- 30 de zile
- intrebarea cu sageata verde, pe fond negru, intreptata spre dreapta, la semafor...
- ce faci la semnalul nevazatorilor ? <- opresti
- definitia categoriei B
- limitele generale de viteza

...Cam atat. Ce va mai pot spune, util, e ca reducerea duratei de suspendare NU este posibila pt cei care sunt inca incepatori sau pt consum de alcool+tamponare la un loc.

Bafta tuturor.
RIon
...pentru suspendare 30 de zile, nu se mai sustine nici un examen, asa e?
dRg
Pai din 30 de zile ce sa-ti mai reduca ?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.