Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Laguna II 2.0T
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Gama Renault Laguna > Laguna II
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46
Aco
Inseamna ca avem aceeasi problema.
Eu am incercat ce am citit pe forumurile de afara, anume am curatat/refacut toate contactele din panoul de clima. Ziceau baietii aia ca stanga nu stie ce face dreapta, ca sa zic pe scurt.
Am schimbat si sonda de temperatura din vaporizator, se pare ca e responsabila si ea de balansul temperaturii stanga/dreapta. Degeaba.
Insa eu am impresia cateodata ca partea pasagerului se blocheaza pe rece si la sofer compenseaza cu caldura. Motorasele par sa mearga bine, intrucat reactioneaza la orice ajustare a temperaturii, cat de mica.
Care e motorasul pe care-l suspectezi, cel de pe partea soferului?

LE: si totusi parca nu ar fi un motor. Chiar si cand incepe sa sufle cald pe partea stanga are momente cand revine singur la rece, parca simte ca nu face ce trebuie. Asadar motorasul ala comuta ceva..
Nu stiu ce senzor sa mai verific, eu dau vina pe unul care a luat-o razna.
iuli23
QUOTE(Aco @ 14 Aug 2018, 19:09)
.
Am schimbat si sonda de temperatura din vaporizator
*



Salut. din cate am vazut e in dreptul pedalei de acceleratie. Se ajunge usor la ea? se desface desfiletand?
Aco
Acolo e, ajungi usor la ea. Ai de inlaturat un capac de plastic. Se desface rasucind de ea 90 de grade.
audiofilu'
Azi am zis sa curat filtrul de habitaclu (buna idee) si sa arunc o privire sub capota (alta idee buna).
Furtunul de alimentare era umed exact in portiunea in care s-ar fi atins (daca nu puneam o protectie) de capacul motorului. Dau la o parte acea miniprotectie si observ un jet fin de benzina. Pun la loc si ma pregatesc de un nou furtun. Astia la service oare mai au sau iau de la dezmembrari?
Si daca de la dezmembrari, e acelasi ca pe 2.0 normal? Cat ar costa?

Si cum se schimba daca exista presiune in sistem? Cum se elimina acea presiune/benzina in vederea schimbarii?
argon
O lași nepornita peste noapte și nu mai e presiune . Daca îl schimbi imediat după oprire nu e o tragedie, curge putina benzina ce se evapora imediat.
audiofilu'
E nepornita de ieri dar azi nu mai mesteresc. Ma intreb(daca nu găsesc furtun) ar fi ok sa pun un furtun normal de alimentare (pentru benzina) si sa il conectez la mufa si apoi la capătul tevii ce vine din spate? Ar fi rezistenta strangerea cu un colier la nivelul acelei mufe de dinaintea rampei
Sau e vreo alta solutie de a remedia punctual? Poxilina sau ceva de genul asta care sa închidă perimetral porul.
argon
Fara cârpeli că nu ține nimic la benzină . Nou și original as pune personal, dar daca e foarte scump merge și furtun de benzina de calitate cu coliere . Gumat cu inserție, nu pune coliere pe furtunul ăla de plastic original că nu ține.
R19/16v
In Ploiesti exista unii care fac furtunuri după cel vechi. Poate găsești și pe la tine.
audiofilu'
Clar voi indeparta tot furtunul si voi pune dedicat pentru benzina cu doua coliere. Până acum nu am găsit, rog o cunostinta la un service sa rezolve problema.
audiofilu'
Desi am rugat pe cineva sa vina sa rezolve (si mi-a spus ca vine ieri) pana la urma am luat 1 metru de furtun si doua coliere si in 5 minute am schimbat furtunul. Am pus de 7,5mm care era putin largut dar s-a strans. Am observat ca furtunul se cam umfla cand se creeaza presiune, sper sa reziste, este de Dacia cu injectie, cel pe carburatie era mai gros in perete dar avea lumenul mult mai mic.
Am pornit, nu picura, este ok.
Cel original fiind din plastic nu se observa cand e in presiune, asta se umfla putin...
Total distractie 14 lei.

Desi e pe traseul vechi e clar ca furtunul nu mai intra in bride (oricum am eliminat piciorusele de fixare) dar nu stiu daca este rezistent la temperatura din apropierea aluminiului (galeria de admisie). Am pus o protectie sa nu se atinga dar tot e aproape. Are ceva?
R19/16v
Nu lasa furtunul ala asa. Va crapa.
audiofilu'
Nu se umfla ca furtunele de la intercooler (la masinile tunate care nu au traseu metalic) dar in genul ala.
Cica rezista la 10 bar. Nu se dubleaza in diametru dar e sesizabil, nu e ca la plasticul original.

Am facut film dar probabil a ramas presiune in furtun, nu e asa de sesizabila umflarea.

https://1drv.ms/v/s!Ar6VJeOQGynogtVWdsUd94kRxK6IpQ
R19/16v
Nu despre asta vorbesc, dar furtunul se va usca si va crapa.
audiofilu'
Nu am ce face, nu se găsesc doite la dezmembrări si oricum e de preferat unul nou unuia deja copt. Daca si ala are por pe undeva?
Alexandar
Exact aceeasi problema am avut-o si eu. Am pus ceva extrem de tapan si de gros, strans cu cate 2 coliere in fiecare parte si de 2 luni e bun asa.
audiofilu'
Voi cauta si eu ceva mai solid si voi inlocui acest furtun desi asta poate fi ok.
R19/16v
eBay, doctore.
Desi as incepe cu pieseauto.ro
audiofilu'
Te referi la element nou, nu?
Nu stiuu cum se fixeaza conducta originala pe acea mufa respectiv pe teava (probabil la cald), prefer o solutie care sa implice coliere si furtun normal.

<span class='edit'>23 Aug 2018, 18:19:</span>
Am luat un alt furtun dedicat pentru benzina, rezista la 20bar, mult mai gros in pereti (recomandat de unii care au atelier service, printr-o cunostinta).
Cca 60 de cm sunt necesari, la mufa de la rampa de alimentare a intrat mai usor, la capatul dinspre conducta nu a mers pana la capat (cca 6-8cm ci doar vreo 4cm, ca si conducta originala). Coliere, proba, pornit, nimic nu misca in front.
PS: 10 lei furtun plus coliere.

[attachmentid=1628092086] [attachmentid=1628092085]
argon
O sa tina cat mașină.
R19/16v
Nu. Va imbatrani. Verifica-l des.
audiofilu'
Intentionez sa plec la Iasi maine, poate nu am bafta de la deplasarile anterioare:
-de doua ori plecat la Brasov mi-a cedat macaraua dreapta spate,
-de doua ori plecat la mare a murit bateria.
Sper ca drumurile de Iasi (foarte rare dealtfel) sa nu fie asociate cu furtunul asta buclucas.

Testat si azi dimineata, zici ca e conducta de metal, zero miscare.
R19/16v
O vreme va tine, da, dar caldura il va termina. D-asta am zis sa-l verifici des, nu zilnic!
argon
Referitor la macarale, asa sensibile sunt? Le folosesc destul de de pe toate 4 geamurile, dupa ce sta masina in soare, deschid toate geamurile cateva minute pana intra clima in actiune.
Alexandar
Anu' asta am schimbat 2 macarale, la aia cu facelift. Ambele pareau OEM. Si acuma da semne c-ar ceda si o a treia.
Aco
Problemele cu macaralele apar in special iarna. Vara se crapa stiftul ala de plastic pe care sta geamul sau melcul, iar iarna se rupe de tot din cauza ca devine casant.
Eu am operat pana acum 3 geamuri. Problema e comuna la orice masina cu varsta inaintata, nu doar noi ne lovim de ea.
Alexandar
Sincer, sunt campion in cartier la cate macarale am schimbat la ambele Lagune. :-)) La niciuna din masinile anterioare n-am avut atatea probleme cu macaralele. Si-am avut si masini de la inceputu' anilor '80 cu geamuri electrice care probabil si-n ziua de azi le au pe alea OEM.
audiofilu'
M-a dus si m-a adus doiteul acasa fara vreun incident, nici cu furtunul nici de alta natura. In plus am plecat cu vreo 40 de km facuti de la plin, am ajuns acasa fara sa treaca in benzina, vreo 490 de km cu 42 de litri de gaz e foarte bine.
audiofilu'
Iar am scos leguma la aer de munte (ca dealtfel in ultimii ani la final de august) la Poiana.
Am plecat prin Onesti, am trecut Oituzul apoi la intoarcere am facut Ojdula.
Consum mediu de GPL 7,6 litri, echivalentul a 3,5% benzina, pomana curata.
Comportament exemplar, nu-si arata varsta si nici kilometrii.
Alexandar
Eu am scos Laguna benzinara la cateva drumuri neprogramate in afara orasului si sub 7.7l/100km, n-am reusit s-o scot nici in ruptul capului. Dar in schimb am reusit sa fac Timisoara-Orsova cu consum exclusiv extraurban 12.5 biggrin.gif biggrin.gif

L.E. A venit momentu' sa schimb discurile de frane, deoarece s-au cam ovalizat cele existente. Ideea e ca toti consultantii imi recomanda cele cu diametru de 300mm, dar aparent cele montate pe masina sunt ceva mai mari, pentru ca pe fata nu merge sa montez roti pe 16" (am incercat, si fizic nu merge), asa ca, aparent, va trebui sa le masor. Oare pe cele de 308mm se pot monta roti de 16" sau or fii mai mari? A montat careva dintre voi discuri striate? Oare isi justifica un cost mai ridicat?
puya.crisan
Salut, eu am montat discuri trw pe fata si placute trw si sunt foarte ok, urmeaza sa schimb si spate dar mai astept putin. Tot trw voi pune ca sunt complete cu rulment si senzor magnetic abs

2 Feb 2019, 09:18:
Am 3 probleme de rezolvat si vroiam daca aveti timp si parerile voastre
1. Am vestita problema cu turatie oscilantă la relanti imi apare check emissions si un mecanic a zis ca pe diagnoza ii zice ca e defazat arborele ca si cum ar fi sarita de la punct.
Problema insa a venit imediat dupa alimentarea cu 95 de la petrom... La 10 metri de la pompa s-a aprins check emissions si asa a ramas. Oscileaza 50-100 de rotatii se simte cum tremura incet si imi oscileaza si lumina de la plafoniera.Suspectez unul din senzorii de pozitie ori cel de la axul cu came ori cel de turatie.
2. Am probleme cu treapta 1 si marsarierul care agata câteodată de parca nu sunt sincronizate pinioanele cu axul, toti suportii metal cauciuc sunt noi, ambreiaj si volanta noi, si tot asa face, nu am schimbat uleiul din cutie, masina are 127000 reali.
3. Am probleme cu bucsile de la puntea spate in sensul ca pun astazi bucsi noi, peste 2 luni se rup, si nu car persoane sau greutati in spate, circul doar eu si cu sotia. Arcurile moi sa fie de vina si sa traga atat de tare de bucsi incat sa se rupa? Am pus toate marcile aftermarket si lemforder si original si tot asa am patit... Cred ca voi schimba arcurile cu unele Eibach, si amortizoare kyb gas fata si monroe gas spate... sa vad daca scap de bucsile mamei ei ca mi s-a luat.
Articulatia e noua pe fata am inlocuit tot dar tot barcă e, sper sa se rezolve cu arcuri plus amortizoare.
Astept cateva sfaturi din experienta voastră, masina e 2.0T echipare dinamique pgd, dar pe suspensii a fost moale din totdeauna si as vrea sa o intaresc putin ca iti da senzatia de nesiguranță la curbe sau denivelari pronuntate.
audiofilu'
Azi am mers dupa mult timp cu masina sotiei, doiteul.
In mod normal conduc un Suzi GV cu motor aspirat de 2 litri, chiar mi-a facut placere sa ma plimb putin cu Laguna... Nu imi vine sa cred cum se misca la aproape 14 ani vechime.
E diferenta aproape dubla de putere...
audiofilu'
Si s-a dus Suzi, am ramas cu Laguna, acum este singura masina.
Am mers cu ea luni si miercuri, am facut vreo 300 de km si acum stau si ma intreb ce naiba a fost in capul meu de am mers si cu ailalta (glumesc).

M-am uitat la interventiile facute, acum pana in 10000 de km am schimbat toata suspensia originala, ma bate gandul sa inlocuiesc din nou tot cu una mai apropiata de PDG, oare as gasi pe cineva dispus sa ia tot ansamblul format din amortizor, arc, flanse, rulmenti de sarcina?

Am trecut ieri de km 177771...
audiofilu'
Desi nu era cazul sa aflu istoricul masinii, am apelat totusi la serviciile online RAR si am aflat ce stiam deja.
Masina cumparata noua din Romania, unic propitar.

[attachmentid=1628102427]


espacern
Si eu am aflat ca masina mea NU exista in baza lor de date.....cu toate ca am facut ITP-ul la RAR!
gabize
Le-oi fi greșit cu ceva... biggrin.gif
cj98czh
am facut o simulare cu VIN-ul meganului care are ITP-uri in RO din 2004, zice ca nu figureaza ... merge lux ... traiasca partidul ...
R19/16v
19le meu

[attachmentid=1628102459]

Scenicul 1.2 vandut dauna totala

[attachmentid=1628102460]
audiofilu'
De cativa ani am in ECU un soft optimizat.
Sa presupunem ca doresc revenirea la softul ORIGINAL, de unde pot lua acest soft si care ar fi echipamentul necesar pentru transplant? Evident ca nu voi face eu nimic, doar specialistii, dar ca idee sunt interesat de procedura.
espacern
Cine face introducerea "softului" trebuie sa păstreze o copie după cel vechi....dacă nu este cazul caută o masina absolut identică cu a ta și faci transferul.
audiofilu'
Cand mi s-a prajit ECU original l-am trimis la Mioveni si acolo s-a scris direct acest soft. Drept urmare nu mai exista un soft original (al masinii mele) si de asta intrebam: in cazul unui ECU donor (tot de la doite) exista posibilitatea sa se transfere si sa fie ca si cum a fost original sau mai sunt probleme de incompatibilitate?
Efectiv, ce ar implica asta ca timp si costuri? Daca gasesc un ECU donator, cine extrage softul si il trimite, cine il scrie... cam ce scule trebuie?

Asa e foarte sumar spus sa iau fisierul si sa fac transferul, asta e logic.
espacern
Orice reprezentanta poate sa-l scrie dacă ECU este montat pe masina și virginizat...cu CLIP și ceva timp disponibil.
audiofilu'
Mda, exact cel care a intermediat modificarile astea lucreaza la Renault si are CLIP, va trebui sa merg in alta parte/judet sau sa gasesc pe altcineva daca chiar am de gand sa revin.
audiofilu'
QUOTE(audiofilu' @ 21 Mar 2019, 14:25)
M-am uitat la interventiile facute, acum pana in 10000 de km am schimbat toata suspensia originala, ma bate gandul sa inlocuiesc din nou tot cu una mai apropiata de PDG, oare as gasi pe cineva dispus sa ia tot ansamblul format din amortizor, arc, flanse, rulmenti de sarcina?
*



As vrea sa pun suspensia cat mai aproape de PDG, pe fata ansamblul este aproape nou, ar fi cineva dispus sa ia aceasta suspensie sau ma chinui degeaba? Sa incerc la bursa?
Stiu ca imi va fi oarecum greu sa gasesc reperele dupa codurile originale dar daca as gasi cumparator la astea as schimba. Vreau mai inalta masina.
pishky
ia guma cu balon mai mare, suspensia o schimbi cand oboseste.

225/50/17 incape sigur pe suspensie non pdg.
audiofilu'
Nu pun decat legale.
Probabil vor fi 205/60/R16 96V.
Suspensia e ca noua dar vreau mai confortabila...
audiofilu'
VA ROG FOARTE MULT SA POSTEZE DOAR CEI CARE STIU SIGUR PROCEDEUL!

ECU original al masinii a fost prajit, exista informatii pe acest topic, le pot readuce in atentie daca este important.
Am gasit un ECU pe un alt 2.0T, pe acesta s-a scris o harta optimizata.

DACA doresc sa revin la harta ORIGINALA, se poate sau nu? Vin de la o diagnoza facuta cu testerul CLIP si discutand cu băeatul mi-a spus ca NU se poate scrie softul original decat pe calculatorul original. ph34r.gif

Daca as gasi un soft de pe un 2.0T sau un 2.0T "generos", se poate copia si rescrie acel soft in ECU-ul meu care e luat tot de pe un 2.0T?

4 Apr 2019, 10:08:
Sau daca mai e cineva cu 2.0T si poate sa imi spuna ce ID apare in Clip sau DDT.
Pana la urma eu as avea soft de uzina dar nu prea cred, merge mult mai bine fata de stock.
gabize
Dacă merge bine, de ce vrei să revii la softul original?
Din câte știu, sunt mulți ani de când funcționează așa.
audiofilu'
Am o intrerupere in snumite conditii de accelerare si nu stiu daca e din soft, bujii, pompa sau altele.
Testul Clip nu da erori.
PS: mi s-a spus ca e softul original, de asta vresu sa compar cu altul.
OVIDIUS
QUOTE(audiofilu' @ 4 Apr 2019, 09:29)
Am o intrerupere in snumite conditii de accelerare
*



La mine a fost vorba de o bujie, intrerupere in sarcina. Dar ca sa aflu a trebuit s-o chinui rau pana ce a dat, in sfarsit eroare. Era o bujie iridium care nu era potrivita pentru 2.0T. Am pus NGK pentru motorul nostru si nu am mai avut probleme.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.