Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme aer conditionat
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13
kretzu77
QUOTE(florinbarca @ 2 Jun 2015, 10:45)
nu cred ca are treaba releul
am observat ca atunci cand ii dau talpa sa depasesc spre exemplu si am 3500 de rotatii sau ceva mai mult decupleaza compresorul si pe urma nu mai vrea sa cupleze.
Si inca ceva....am rasucit intr-o zi butonul pe cald si pe urma am apasat butonul de AC si acesta a cuplat. E normal sa cupleze compresorul chiar daca butonul de cald-rece e rasucit in pozitia cald?
*


Fa un test CLIP si masoara presiunea.
Mi se pare ca AC-ul se decupleaza cand presiunea este peste nu stiu cat.
Verifica si presiunea pompei daca tot faci testul.
florinbarca
la care pompa sa ii fac verificare?
CipTal
Verifica conexiunea mufei la rezistentei de comanda GMV. Daca ai clima este in cutia care contine si filtrul de polen, daca nu ai clima este pe undeva pe sub bord.
tulin
vreau sa schimb filtru uscator si am vazut ca are suport de plastic,oare iese cartusul din suport sau e turnat din fabrica si trebuie sa cumpar cu tot cu suport
RazvanF
Ce e ala filtru uscator? biggrin.gif Si unde l-ai gasit pozitionat la masina?
tulin
e pozitionat in spatele farului din dreapta si i se spune filtru dezumidificator.
RazvanF
Daca te referi la cel incercuit, nu cred ca poate fi schimbat, sincer nu vad cum sa il dai jos de pe conducta si plus de asta vei pierde tot lichidul de racire din instalatie.
tulin
nu e cel incercuit e vorba de filtru care se afla in pasajul rotii in spoiler
RazvanF
Da, acum stiu de care este vorba, dar la fel, este "prins" in instalatie.
tulin
nu e prins,se desfac holenderele si se schimba.uite aici http://www.f5auto.ro/versiune/16831/tree/1...ator.html#focus
RazvanF
Bun, si ca sa il schimbi inseamna ca pierzi freonul din instalatie asta daca nu apelezi la cineva care sa il poate scoate, stoca si sa il puna inapoi.
Esti sigur ca ar fi defect?
tulin
asa e trebuie recuperat freonul,banuiesc ca acel filtru e infundat deoarece nu-mi raceste aerul decat foarte putin
RazvanF
Dar rolul lui nu este de a usca aerul?....Rolul de racire presupun ca il are radiatorul din fata masinii, este chiar primul, in spatele lui aflandu-se radiatorul motorului.
Poate ajuta: http://www.gobluedevil.com/blog/car-ac-blowing-hot-air/
tulin
intradevar usuca aerul dar daca se umple cu apa sau nu a fost schimbat perioada lunga de timp atunci blocheaza trecerea aerului.la mine nu baga cald ci putin rece dar nu raceste mai mult fata de alte masini.am intradevar cateva celule la radiator cu lovituri de peitricele
RazvanF
Parerea mea este sa incepi cu lucrurile simple...sunt useri pe forum care au masinii de 11 ani vechime si nu au fost nevoiti sa schimbe astfel de componente la AC.
Am mai gasit ceva, arata si un tabel cu explicatii, poate te ajuta http://www.aa1car.com/library/ac_no_cooling.htm
Dar la fel, aceste teste le poate face cineva care are instalatie speciala de umplere si diagnoza.
tulin
instalatia a fost goala si am fost la un service si au bagat freon,iam intrebat de ce nu face rece au zis ca atat poate instalatia de ac
yulyan19
QUOTE(RazvanF @ 7 Jun 2015, 12:25)
Parerea mea este sa incepi cu lucrurile simple...sunt useri pe forum care au masinii de 11 ani vechime si nu au fost nevoiti sa schimbe astfel de componente la AC.
Am mai gasit ceva, arata si un tabel cu explicatii, poate te ajuta http://www.aa1car.com/library/ac_no_cooling.htm
Dar la fel, aceste teste le poate face cineva care are instalatie speciala de umplere si diagnoza.
*


a mea are 13 si baga rece .pana acuma doar la treapta doi am dat si is super multumit
RazvanF
QUOTE(tulin @ 7 Jun 2015, 20:20)
instalatia a fost goala si am fost la un service si au bagat freon,iam intrebat de ce nu face rece au zis ca atat poate instalatia de ac
*


Pai bun si alte teste nu au fost efectuate? Doar umplere cu freon si atat? Ar fi trebuit sa masoare presiunea in instalatie pe fiecare teava.
Daca e sa mergi cu metoda presupusului sau a eliminatului va fi costisitor, acum esti nevoit sa golesti instalatia si sa schimbi o piesa de care nu esti sigur ca e stricata dupa care sa reumpli instalatia...
tulin
nu au facut alte teste doar au pus mana la aeratoare si au zis ca raceste aerul,presiunea au verificat la un ventil la o teava apasaind cu o surubelnita pe valva si a iesit lichid verde cu presiune
andutu
rofl1.gif

a mea are 10 ani , a fost incarcata o data cu freon anul trecut facea racoara dar parca nu asa cum trebuia acum imi ingheata mana daca o tin langa ventilatie, sa numai zic ca acum 3 ani am dat peste un caine noaptea si l-am prins cam cu 40+ bineinteles cainele s-a ridicat radiatorul de la AC este indoit si piciorusele de la radiatorul mare rupte, dar vad ca merge. laugh.gif La faza cu verificatul presiunii la surubelnita....
alexcs_1
A inlocuit cineva setul de oringuri la service? Cam cat costa operatiunea? La a mea a inceput sa piarda pe la radiator in ambele parti si nu gasesc decat setul complet...banuiesc ca trebuie schimbate toate daca tot se intervine.
Meister
A venit vremea sa inceapa si la mine problemele. Recunosc ca in 9.5 ani si 155k n-am avut nicio interventie asupra AC. Vorba unui nene de la service, de ce sa umbli la ceva care functioneaza!

La subiect:

De ceva timp cand cuplez AC, functioneaza, baga aer rece dar se aude un tacanit la fiecare 2-3 secunde, ca si cum s-ar lovi 2 bucati de metal.

Sa zicem ca am renuntat la AC de cand cu zgomotele, ca nu ma arde transpiratia acum asa cum ma arde buzunarul.

Dar concomitent cu acest fenomen a aparut altul care ma ingrijoreaza si care cred ca are legatura cu compresorul de AC.
Atunci cand pornesc motorul se aude un scartait combinat cu un huruit mic ca si cum ar freca ceva de ceva. Tine pana in 10 secunde dupa care se opreste si nu mai apare pana la urmatoarea pornire. Asta doar cand sint 20+ grade afara. Dimineata cand e mai rece nu se aude nimic la pornit. Zgomotul il localizez undeva mai sus de compresolul AC, in zona alternatorului daca nu gresesc si apare indiferent daca pornesc motorul cu AC pornit sau oprit. Fara cureaua de accesorii acel zgomot la pornire nu mai apare. Ce legatura ar fi intre compresor si acest zgomot in zona alternatorului?

Primul lucru pe care o sa-l fac e sa ajung la un service de AC (daca puteti recomanda unul prin Buc, mai prin est/nord) sa vad cum se prezinta uleiul din compresor. Apropos, ce tip de ulei intra?
mariuswk
La mine ac nu porneste decat daca este foarte incinsa masina,unde sa fie problema,presiune am in instalatie.
RazvanF
QUOTE(Meister @ 14 Jun 2015, 10:55)
A venit vremea sa inceapa si la mine problemele. Recunosc ca in 9.5 ani si 155k n-am avut nicio interventie asupra AC. Vorba unui nene de la service, de ce sa umbli la ceva care functioneaza!

La subiect:

De ceva timp cand cuplez AC, functioneaza, baga aer rece dar se aude un tacanit la fiecare 2-3 secunde, ca si cum s-ar lovi 2 bucati de metal.

Sa zicem ca am renuntat la AC de cand cu zgomotele, ca nu ma arde transpiratia acum asa cum ma arde buzunarul.

Dar concomitent cu acest fenomen a aparut altul care ma ingrijoreaza si care cred ca are legatura cu compresorul de AC.
Atunci cand pornesc motorul se aude un scartait combinat cu un huruit mic ca si cum ar freca ceva de ceva. Tine pana in 10  secunde dupa care se opreste si nu mai apare pana la urmatoarea pornire. Asta doar cand sint 20+ grade afara. Dimineata cand e mai rece nu se aude nimic la pornit. Zgomotul il localizez undeva mai sus de compresolul AC, in zona alternatorului daca nu gresesc si apare indiferent daca pornesc motorul cu AC pornit sau oprit. Fara cureaua de accesorii acel zgomot la pornire nu mai apare. Ce legatura ar fi intre compresor si acest zgomot in zona alternatorului?

Primul lucru pe care o sa-l fac e sa ajung la un service de AC (daca puteti recomanda unul prin Buc, mai prin est/nord) sa vad cum se prezinta uleiul din compresor. Apropos, ce tip de ulei intra?
*


Daca fara curea sunetul nu apare ai de verificat intizatorul si rola de la alternator.


QUOTE(mariuswk @ 14 Jun 2015, 11:07)
La mine ac nu porneste decat daca este foarte incinsa masina,unde sa fie problema,presiune am in instalatie.
*


Daca e vorba despre masina din semnatura trebuie sa adresezi intrebarea in sectiunea masinii tale, poate te pot ajuta cei ce detin aceasta masina ( http://www.reno.ro/Captur-f166.html ) Sa nu fie vorba de ceva senzori de temperatura sau prea multa presiune, asta daca ai facut service recent la instalatie.
Nu ai garantie la ea, vad ca e din 2015.
andutu
o fi setata clima pe 30 grade laugh.gif
alexgeogabriel
Senzorul de temleratura interioara, pai 30 grade le resimti inauntru la prima raza de soare mai puternica.
mmatey007
Am rezolvat problema ... senzorul de pe radiatorul de clima, ce masoara presiunea de freon din coloana, dadea valori gresite... si deaia pornea compresorul numai cand avea chef... bafta tuturor la rezolvarea problemelor!!!!
h3roin
Pentru posesorii de Megane 2 cu clima , voi cand apasati pe butonul de AC sau AUTO vi-se aprinde vreun beculet? Ca am fost azi, am bagat freon si nu pleaca compresorul. Multam de raspunsuri in avans.
alexgeogabriel
Aici suntem toti posesorii de Clio/symbol...
Liquor77
Problema rezolata. Pe scurt.
Nu mergea aerul conditionat. Am fost sa-mi verific instalatia de aer la service.
Mi-au pus baietii freon apoi mi-au introdus un lichid fosforescent pentru a vedea enentualele scapari cand voi ramane fara.
Peste 2 saptamani am ramans fara AC, nu mai baga aer rece. Am fost inapoi la service, s-a verificat, nici o scapare.
M-au trimis la alt service mai specializat unde mi-au gasit filtru uscator defect - 100 ron nou, plus manopera 30 lei + bagat freon din nou 100 lei.

Sper sa va fie de ajutor.

Bafta!

13 Jul 2015, 10:08:
Masina: Renault clio2 1.5dci 2007.
verde
Revin cu rezolvarea . Pe scurt , compresorul cupla aleatoriu. Am sesizat ca mergand in afara localitatii , compresorul nu cupla neam. Naveta mea e 20km majoritatea in afara. Cand intram in oras , aproape de casa , deci dupa citeva semafoare cand se incingea bine sub capota , pornea si compresorul. Dar nu mergea mult , adica baga rece undeva la vreo 10 min dupa care se decupla de la sine. Totodata am sesizat ca frana motorul in mod nefiresc , parca mergeam cu frana de mana trasa aproape de tot. Am schimbat butelia uscator si acum merge normal. Pornise vineri pe la 15.30 , a mers cam 15 minute in 2 reprize dupa care n-a mai vrut. Sambata la prima ora am fost in service si surpriza a fost ca butelia era degerata de ziceai ca e scoasa din frigider.S-a emis ipoteza ca silicagelul ala saturat de apa probabil si ulei din circuit au format un dop de gheata. Imediat mi-a venit in minte gheata aia de pe linga borduri plina de praf care rezista pana pe la 1 Mai in anii mai cu zapada. Reamintesc , diagnoza raporta "presiune mare permanent in circuit" si evident ca berbecu am schimbat senzoru de presiune degeaba .
RazvanF
Si acum functioneaza dupa schimbarea filtrului uscator?
Liquor77
@Razvan F
merge bine, merge ca inainte. baga AC non stop smile.gif
verde
si la mine functioneaza absolut normal.
alexxutzu
Salut colegi. Vin si eu cu o problema la masina din semnatura. Pornesc clima si dau pe temperatura minima dar in masina baga un aer care nu este nici pe departe cel rece de 15c. Daca comut sa-mi dea aerul pe la parbriz imediat baga aer foarte cald chiar daca temperatura este la minim iar cand comut la loc imi baga aer dar la fel nu rece dar nici cel de 27c care il baga la comutarea pe sus la parbriz. Am facut umplerea cu freon acum 2 luni iar conductele sunt reci dar nu sa nu poti tine mana pe ele asa cum zicea un coleg. Orice idee este primita cu drag smile.gif
devilgenius
clapeta ventilatie defecta / partial blocata...
alexxutzu
Si unde este clapeta asta?
hellcat
Eu am avut probleme anul trecut cu valva/supapa de expansiune...ori s-a blocat sau fisurat...ideea ca nu mai era aerul conditionat eficient. Am ridicat capota, in jurul supapei era umezeala, deci pe undeva pierdea si freon. Alta piesa si ac-ul si-a revenit.
alexxutzu
La mine nu sunt urme de pierderi/umezeala pe nicaieri. As vrea sa verific acea clapeta de ventilatie dar nu stiu unde se afla exact unsure.gif
hellcat
Postul meu nu era un raspuns pt tine...doar ma laudam...

Poate fi o problema la selectorul rece/cald, voletul e in interiorul carcasei climatizarii, fara acces direct. Comanda e pe cablu, ar trebui s-o vezi, e jos in partea dreapta, la piciorul stang al pasagerului.

alexxutzu
Mersi, o sa arunc un ochi pe acolo sa vad daca pot face ceva.
hellcat
QUOTE(alexxutzu @ 20 Jul 2015, 18:54)
i iar conductele sunt reci dar nu sa nu poti tine mana pe ele
*


Hmmm, vezi tu, ca nu ambele trebuie sa fie reci, ci una rece si cealalta calda...vezi ce si cum si poate scapi doar cu supapa de expansiune schimbata, asta dacanu e de la volet.
alexxutzu
QUOTE(hellcat @ 21 Jul 2015, 09:30)
Hmmm, vezi tu, ca nu ambele trebuie sa fie reci, ci una rece si cealalta calda...vezi ce si cum si poate scapi doar cu supapa de expansiune schimbata, asta dacanu e de la volet.
*




O sa verific si conductele. Intrebarea este daca acea supapa se poate schimba fara a merge la un service, in caz ca este ea de vina?
hellcat
N-ai cum, e piesa metalica din poza, trebuie scos freonul din instalatie, desfacuta, de obicei se inlocuiesc si o-ringurile vechi, inchisa la loc si bagat freonul inapoi.

Oricum trebuie facuta o constatare de un specialist in instalatii de ac, isi va da seama imediat de unde e problema, la ac nu merge pe ghicite ca ajungi sa inlocuiesti toate componentele pana ii dai de cap.
alexxutzu
Mda....m-am uitat la masina astazi. Culmea este ca azi cand erau 28C afara, baga aer rece fara nici o problema. Conducta din partea de jos este calda iar cea de sus este rece, chiar foarte rece a fost astazi cand am verificat. Mai astept zile calduroase sa vad cum se comporta.
mmgmarius
Salut! Am si eu o intrebare: Pe unde trage aerul de-l baga in habitaclu? M-am uitat pe la motor si nu reusesc sa-mi dau seama. De la o vreme cand inchid AC incepe sa puta a umezeala si ma gandesc sa dau prin fanta de trage aerul cu niste solutie pentru igienizare. Multumesc.

Atasez si o poza cu motorul!
angy1
posibil sa ai scurgerile pt. condens infundate
mmgmarius
Multumesc pentru sfat, am verificat si nu sunt infundate, daca dau drumul la AC si stau o perioada pe loc se vede cum pica apa sub masina.
angy1
cum te uiti la masina prin parte stinga ar trebui sa se desfaca plasticul ala negru de sub stergator pe acolo trage aer si il baga in habitaclu. verifica sa nu ai umezaeala pe acolo sau vriun soricel smile.gif
mmgmarius
acolo din cate stiu se afla filtrul de habitaclu, ala a fost schimbat, umezeala, mizerie sau alte "vietati moarte" nu am vazut... la fel cun nu am vazut nici fanta aia prin care trage aerul smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.