Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: ITALIA GP
Reno.ro - Forum Renault Romania > Alte discutii > Motor Sport > Formula 1
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
DSN
Exista cel mai bun pilot din F1 din toate timpurile. Numele lui este Fangio. Ar fi putut fi altul mai bun decat el, Nuvolari, insa nu a avut sansa sa participe in F1. Asta este o alta discutie. Revenind la Fangio, toți cei implicati in F1 (direct sau indirect), afirma ca argentinianul a fost cel mai bun pilot din F1 din toate timpurile. A castigat 5 titluri mondiale cu 4 constructori diferiti (Alfa Romeo, Mercedes-Benz, Maserati, Ferrari). Acest lucru este unic. Calitatile pilotului sunt definitorii. Recordul de 5 titluri i-a fost doborat 46 de ani mai tarziu. A avut rivali pe masura, Farina, Ascari, Moss etc. Toti (Fangio, Farina, Ascari etc.) erau piloti adevarati, cunosteau mecanica, lucrau alaturi de mecanici si stiau in curse cum sa scoata maxim din masina. Azi astia sunt condusi de la boxe, sunt niste roboti. Procentajul de victorii al lui Fangio este de peste 46%, unic in F1. Repet, intr-o perioada cu adversari redutabili. Farina, Ascari erau exceptionali, Fangio insa a fost genial. Poate doar Nuvolari sa il fi batut. Nu vom sti insa niciodata. Argentinianul a fost El Maestro. Nu exista ca erau alte timpuri. Faptele/rezultatele nu se pot sterge, nu se pot egala. Genialitatea nu sta numai in recorduri si cifre. Nu ma astept ca fan-boii lui dandy boy sa inteleaga ceva. E normal, e un alt nivel aici. Spor la pupat dosuri de culoare intr-o naivitate de toata jena.
"You must always strive to be the best, but you must never believe that you are." - Juan Manuel Fangio

R19/16v
Serios ca ti-ai facut mila de noi dupa 10 ani pt postul asta?
sb-55-dan
Pele e mai bun decat Maradona, CR7 mai bun decat Messi, Ronaldo mai bun decat Ronaldinho...si tot asa. Discutii interminabile, fiecare are un favorit si o sa-l sustina.
Andy_ACS
Am vazut comentarii mai sus ca Verstappen ar fi fost dezavantajat de retrogradarea cu 3 pozitii oe grila, versus Hamilton care a primit “doar 10 secunde”.
Nu aveau ce penalitate de timp sa dea in cazul Verstappen deoarece cursa se terminase.
Si o observatie: pocirea numelor pilotilor care nu ne plac, sau diverse apelative folosite - sunt un nivel cam jos, as propune sa nu coboram discutia in felul asta.
vallixx
Si eu subscriu la ideea ca Hamilton, desi un pilot caruia nu-i contest valoarea, a fost ajutat foarte mult de o masina superioara si nu stiu daca nu cumva mai avea chiar atat de multe titluri daca avea concurenta ceva mai serioasa.

Dpdv al accidentului, vina o atribui ambilor, dar mai mult lui Lewis decat lui Max.

Max a avut acolo spatiu, era de asteptat sa il foloseasca, iar Lewis ar fi trebuit sa-i lase o latime de masina intrucat Max era aproape in paralel.

Greseala lui Lewis a inceput in T1, cand avea controlul virajului si acolo putea sa-l stranga pe Max, care era in mod clar in spate....nu mai avea nimeni ce sa comenteze.....esti primul, dictezi virajul. Il baga pe Max in spate....the end.
Insa in T1 nu l-a inghesuit suficient astfel incat Max in loc sa fie obligat sa cedeze, a avut posibilitatea sa ajunga langa el in T2.....ori cand ajunge langa.....nu prea mai poti sa-l inghesui ca atunci cand e in spate.

Iar cele 3 pozitii penalizare este cam exagerat dupa parerea mea, atata timp cat la Silverstone, cand cam toata lumea e de acord ca a gresit Lewis.....ii dai 10 secunde....care e aproape nimic.
Da, nu puteai sa-i dai secunde, era out of the race.....dar e cam mult 3 pozitii.
Sincer eu n-as fi dat nimic, eu zic ca e racing incident.....si atat. Dar daca pana la urma vrei sa dai.....nu da 3. Parere pur personala.

M-am bucurat insa pentru dubla McLaren, imi sunt simpatici si Lando si Dani. Ma bucur pentru Bottas, care continua sa arate ca e un pilot excelent, in ciuda faptului ca a fost tras mult in spate de echipa. Nu ma astept la performante mari la Alfa, daca Alfanu vine cu o masina mai performanta.

Sunt dezamagit si de Ferrari-uri....Leclerc imi place si chiar cred ca scoate tot ce poate din masina aia, pacat ca masina nu poate ceva mai mult.
St
Sezonul asta Ferrari nu e o masina de viteza in linie dreapta sau care sa se descurce foarte bine pe virajele rapide. Era clar ca nu prea aveau ce face la Monza. Nici in Rusia nu cred ca o sa faca mare lucru.
vallixx
Mda....Deci cand masina RB merge si nu crapa.....merge bine.
Max si Checo , final 1-2....

Leclerc face greseli de incepator si forteaza aiurea..... Sainz iar nu termina cursa desi de data asta nu a fost vina lui.

Russell ii da bataita sistematic lui Lulu.....stand sa ma gandesc retroactiv, mai bine se retragea la sfarsitul lui 2021, ca acum e penibil. Nu mai poate da vina pe masina....cand are colegul in puncte mai tot timpul.
Cred ca jubileaza si Bottas....care ii da si el cate un "cot in gura" lui Lulm terminand si el sistematic in fata fostului coleg.

Ricciardo nu stiu daca a avut masina avariata in urma contactului cu Sainz, dar .....rezultate slabe rau. La anul nu mai prinde contract, parca ii expira anul asta daca nu ma insel. De fapt dintotdeauna mi s-a parut un pilot supraevaluat.

Nu stiu ce e cu Latifi.....de data asta nu a dat cu ea de gard......deja e dubioasa treaba.
bucatzel
QUOTE(vallixx @ 26 Apr 2022, 13:50)
Nu mai poate da vina pe masina....cand are colegul in puncte mai tot timpul.
*


Pai pana si colegul lui e terminat de dureri de spate si de respiratie de la cum topaie masina pe drum. Asa ca nu-i foarte concludent ce se intampla acum. Si nu prea ma poate acuza lumea ca as fi fan Hamilton...
vallixx
Nu te contrazic, dar cand 2 piloti concureaza cu masini identice.....unul iese pe locurile 4-5 oarecum constant si celalalt mai spre 13-14......eu nu vad ce alta concluzie as putea sa trag decat ca diferenta e facuta de piloti.

Si asta nu numai la Merc....ci la toti.
bucatzel
Pai ar fi de luat in seama ca poate Ham e si mai afectat de porpoising decat Russel. Ca sincer, trecand de dureri, nu vad cum atata amar de scuturatura sa nu-ti afecteze simtul echilibrului. Asa ca, pe asemenea tractor, eu nu vreau sa trag concluzii. Mi-as dori sa-l bage Russel in colt, dar tot ce stiu eu pana acum, e ca Russel se impaca mai bine cu o masina proasta.
vallixx
Afecteaza, evident ca afecteaza. Pe toti cred ca-i afecteaza, ca toate masinile sufera de bouncing, unele mai mult decat altele, e adevarat, iar in cazul Mercedes mai mult decat pe altii.

Insa intre cele doua monoposturi Mercedes nu cred ca e diferenta, deci diferenta de performanta e facuta de piloti. Russell se pare ca e mai putin afectat decat Lulu....si cumva reuseste sa citeasca mai bine masina decat el.

Si asta, cred eu, ca se intampla si din cauza ca Russell are ceva mai multa experienta in a conduce masini slabe, s-a chinuit ani la rand cu Williams-urile si probabil s-a adaptat mai bine la o masina mai slaba, in conditiile in care Lulu a mers cel putin in ultimii 6-7 ani numai pe masina de top din competitie si s-a dezvatat de nevoia de a se adapta dupa o masina mai slaba.

Pentru George, Mercedesul, asa slab cum e acum, tot e un upgrade de la Williams.
Invers, pentru Lulu....masina de acum e un downgrade.

Cum ziceau soferii mai seniori pe vremea Daciilor: masina slaba te face sofer bun.
GIC
S-ar mai putea ca Russell sa mearga cu masina setata conservatorist iar Lulu sa testeze cu setari extreme.
vallixx
Acum nu vreau sa ma dau eu expert in setarea unei masini de F1, dar daca setarea conservatoare asigura locurile 4-5 in mod constant, atunci pleci de la cea care functioneaza si modifici cate putin, nu vii cu setari extreme care te baga in locurie 13-14.

Dar repet....nu ma pricep. Insa luat logic eu asa as gandi. Plec de la ce am ....si vad ca functioneaza cat de cat....si dezvolt pe baza aia. Nu stiu, zic si eu.

Oricum, cert e ca Merc nu prea resueste sa-i dea de cap deloc.....
bucatzel
Schumacheru' al mic a mers foarte bine, sincer, si de data asta, au abordat naibii o strategie potrivita masinii.
QUOTE
Mick post-race 💬
"I'm happy with the performance today. Our straightline speed was bad. When I had the DRS open, Latifi was pulling away.


Altminteri...

[attachmentid=1628142116]
vallixx
Monza ieri....Ferrari din pole reuseste cumva sa piarda.

Strategia loveste din nou, Ferrari se bucura la un pit "ieftin" pe VSC dar venit mult prea devreme, asta insemnand inca un pit obligatoriu mai incolo in cursa sau asumarea faptului ca pe final Lecrerc ar fi avut roti varza, cu care ar fi trebuit sa-l tina in spate pe un Max care a fost ca de obicei racheta.

Au vazut si ei ca nu le iese si l-au mai chemat o data pe Leclerc pentru softuri, trimitandu-l sa recupereze 17-20 secunde in 25 tururi. Utopie... nu reusea Leclerc cu softuri noi sa recupereze fata de Max pe mediumuri vechi.....

Altfel o cursa anosta, care arata cat de senisbile sunt masinile actuale, Aston abandon cu ambele, McLaren cu Ricci, Alpine cu Alonso, Perez cu franele fata dreapta in flacari la un moment dat.....

Deci o cursa anosta si terminata urat. Nu-mi place deloc cand se termina sub SC, in sensul asta as da o derogare si as da red flag cand sunt mai putin de X ture pana la final. Urmat de un tur de incalzire si rolling start. Bine....si italienii s-au miscat extrem de lent in a scoate masina lui Ricci de pe traseu.....se misca si ei ca si echipa lor de F1. icon_mrgreen.gif

Russell ca de obicei constant, debutantul de Vries exceptional, Sainz intr-o cursa de recuperare destul de reusita....insa in afara de asta, cursa plictisitoare....si aveam asteptari de la Monza.
AndreiMR
Indiferent de strategie nu cred că Ferrari ar fi reușit să câștige ieri...Max era mult prea rapid. Până la safety car virtual era la puțin peste o secundă de Leclerc și pe recuperare...ulterior pe medium mergea parcă mai bine decât pe soft. Mai mult de locul doi nu cred că se putea. Sainz a mers bine de tot și într-adevăr la Ferrari e complicată situația cu piloții...sunt atât de apropiați ca valoare încât, în situația unei lupte pentru titlul, ordinele de echipă vor face diferența și nu sunt convins că Sainz e genul care să le accepte
vallixx
Max merge bine pe orice....soft, medium, hard.....n-are nicio treaba.
bucatzel
Puteau sa faca si ei ce-a facut Max, sa puna motor fresh. Ca nu-i ca si cum asta e vreo strategie surpriza, anul trecut a facut Hamilton acelasi lucru, si nu i-a stat nimeni in fata. Dar asa, se lauda ca au scos la fel de multe Pole-uri ca si Schumi in 2004. Uita sa mentioneze ca ala mai si castiga cursele alea, nu se fastacea pe parcurs.
vallixx
Urmaresc grupul Formula 1 Romania pe FB, mai mult pentru ca ma distrez maxim de comentariile de acolo.

Fanii Lewis ii dau tare ca asa trebuia sa se termine Abu Dhabi anul trecut. N-au depasit momentul, au ramas cu sechele. Ca trebuia, ca nu trebuia.....a trecut. Move on.

Fanii Ferrari se jura pe rosu....sau de fapt pe galben weekendul asta, ca daca mai era un tur...sau doua, lua Charles locul 1. Si Sainz locul 3. Admir si eu Ferrari, nu-s neaparat fan, cu atat mai putin din ala inrait, dar eu macar sunt realist, puteau sa mai fie si 3 tururi, nu trecea Ecler de Max nici cu rugaciuni la cele sfinte. Mai multe sanse avea Sainz cu Russell dar nici acolo nu e nimic garantat.

Ca sa treci de Max iti trebuie o masina sesizabil mai rapida decat a lui, Ferrari a avut ceva mai slab ieri. Si chiar de avea ceva cam tot pe acolo.....nu treci de Max cu "tot pe acolo".
sb-55-dan
Iara au gafat cei de la Ferrari, deja devine obisnuinta. Max nu mai are cum sa scape titlul si nici la constructori nu cred ca se pune problema de locul 1. Pe locul 2 ii vad pe cei de la Mercedes daca mai "bibilesc" putin masina. Buna cursa de recuperare de ieri pentru Hamilton.
bucatzel
QUOTE(vallixx @ 12 Sep 2022, 13:06)
Fanii Lewis
*



Aia nu-s fani F1, sincer.

Sincer, si daca le dadeau inca doua ture de cursa, nu era nici un motiv sa speri ca va castiga Leclerc. Aveau ambii sosoni noi, si Max a mers toata cursa mai bine. In doua ture probabil fara DRS, nu vad de ce ar fi iesit Leclecrc castigator
vallixx
Tocmai. Cu masini egale, gume la fel, la bataie il vad mai bine pe Max decat pe Leclerc.

Ca era frumos sa ia Ferrari un podium la Monza.....e partea a doua, dar nu e dupa frumusete aici.

Zicea colegul SB, ca ii vede pe Mercedes pe 2 la final de sezon. Pai daca Ferrari o mai freaca mult.... asa va si fi. Si sincer, ar merita. Pentru ca au muncit. Au plecat cu o masina varza dar au muncit la ea, au sacrificat curse punand senzori, au incercat toate setarile....pana a inceput sa le iasa. Ca sa nu mai zic ca dpdv fiabilitate, Mercedes e tanc. Rar am vazut abandonuri din cauza problemelor tehnice.

RB la fel, au inceput anul cu DNF-uri la greu....dar au pus osul la treaba si acum au cea mai buna masina din grila.

Ferrari a plecat bine de tot dar in stilul italian s-au culcat pe o ureche, au zis ca merge si asa si au plecat la o pizza. biggrin.gif Masinile acum sunt rapide dar nu mai sunt atat de rapide fata de restul, au si crapat pe rupte ba la Leclerc ba la Sainz, iar de strategie nu mai are rost sa discutam. Sincer....desi Ferrari e Ferrari, dar nu prea merita locul 2.
AndreiMR
Pentru Mercedes nu ar fi chiar bine să ia locul doi anul asta...ei încă trebuie să se decidă ce fac cu mașina de anul viitor, merg pe același concept de anul ăsta și speră că îi dau de cap sau pleacă din nou de la o foaie albă...mă rog, cu informațiile în plus de anul ăsta și inspirație de la redbull și Ferrari. Dacă reușesc să fie cam la nivel cu Ferrari, eventual pe doi, și merg pe dezvoltarea aceleiași mașini pentru anul viitor s-ar putea să ia mare țeapă. Și, deși nu există pentru mine personaj mai antipatic în F1 decât Toto Wolf iar înfrângerile lui și modul în care le încasează îmi bucură suflețelul, îmi doresc ca anul viitor sa fie și Mercedes implicați în lupta pentru titluri. Pentru spectacol, fiindcă alții în afară de Mercedes nu cred că vor fi capabili
GIC
...... sarim peste Imola weekend asta ....
https://www.formula1.com/en/latest/article....wBGdJqhxnO.html
sb-55-dan
Max a ajuns la 10 curse castigate consecutiv, un record greu de egalat. La felul in care merge nu-l vad sa se opreasca aici. Perez e cu cateva clase sub Max, e evident acest lucru. Cei de la Ferrari s-au chinuit ei saracii dar masina Red Bull pur si simplu nu are rival. Speram ca de la anul sa se mai indrepte lucrurile.
maho
Incearca un exercitiu de imaginatie: ce s-ar fi intamplat in ultimul an si jumate, daca in locul lui Perez era unul mult mai tupeist (eventual un fost campion mondial). Care ar fi fost situatia la general acum? Faptul ca unu' prefera subvirarea si celalalt supravirarea (pe masini asemanatoare, probabil nu identice, dar facute in jurul preferintelor nr. 1, ca asa-i normal) nu-l consider "cateva clase". In plus (sau minus, depinde de pdv), unu-i mexican, celalalt olandez. Nu vezi nici o diferenta? Ca eu vad o gramada.
Macar aici, acasa la fierari, Max a castigat mult mai greu, era si normal. Avantajul cunoasterii fiecarui cmp de circuit ("cursa de acasa") se vede in toate cursele auto.
sb-55-dan
Pai asta am spus si eu, Perez nu este la nivelul lui Max. Un Alonso sau Lewis in locul lui Perez ar face cursele mult mai palpitante. Perez e un fel de Bottas sau Weber de acum ceva ani....buni dar nu de campioni mondiali.
maho
Tocmai, cu Alo sau Ham in locul lui Perez echipa n-ar fi avut (ca acum) locurile 1 si 2 la general, ci o gramada de dnf-uri si frecusuri cum vedem la altii. Multi il critica pe Checo, dar echipa e formata din 2 tipi (1 si 2). De ceva timp, el e "nr. 2" perfect, si RB a inteles asta.
vallixx
Exact.

RB nu are nevoie acum de un pilot mai bun decat Checo atata timp cat are un Max care bate record dupa record. Treaba lui Checo e sa castige cat mai mult puncte pentru echipa, daca se poate sa o dea de gard cat mai "ieftin" sau daca e deloc atunci e minunat.....si care sa nu atenteze sub niciun fel la Max.

Pe de alta parte RB are "luxul asta" pe moment pentru ca celelalte echipe sa bat pentru locul 2, nefiind una in mod special peste celelalte. Ba iese cate un Ferrari, ba Alonso, ba din cand in cand mai puncteaza un Mercedes.....un Gasly, un Ocon.....asa ca punctele pentru locul 2 nu sunt consistente pentru o echipa anume.

Ia sa ai un Ferrari care sa ia constant locurile 2 si 3.....sau Mercedes.......pai atunci se schimba treaba pentru ca locul 2 si 3 inseamna 33 puncte, nu mai sunt suficiente cele 25 luate de Max cursa de cursa....si atunci vei avea nevoie de ceva mai bun decat Perez pentru a castiga WCC.

Gen exemplul 2021 cand Max a castigat titlul WDC dar tot Mercedes a luat WCC.

Insa deocamdata atata timp cat nu exista o echipa de locul 2.....Perez e bun asa cum e. E ambitios, castiga pozitii in cursa, masina il ajuta....treaba merge.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.