Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Problema ESP
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Gama Renault Laguna > Laguna II
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
RADU__
Interesant....siinutil sa te intreb daca ai ESP . Tu vorbeai la un moment dat de ASR

"and plec de pe loc putin mai tare si e ud pe jos sau zapada il vad ca se aprinde in bord si simt cum puterea scade etc... "

Intrebarea este daca poti sa ne spui daca ai simtit sau mai bine zis auzit zgomotul specific de ABS in timpul pierderii controlului, chiar daca nu ai franat
tiberiu.anghel
QUOTE(sherban26 @ 4 Jan 2008, 20:57)
AJUTOR!!! Am o Laguna II 1.9DCI si din senin martorul din bord cu ABS sa aprins si pe display mi-a aparut ABS DEFEKT. Masina vorbeste intruna ca cica esp-ul nu mai functioneaza la fel si abs-ul si ca a intrat in functiune sistemul de franare de siguranta. Am pus fran sa vad daca intradevar nu mai am abs si nu mai am mai mult pe display a aparut scris cu rosu STOP! Acest STOP rosu, aparea si inainte dar numai la franare violenta.
   
      Cine ma poate ajuta? Cat de rau am incurcat-o? multumesc!!
*



Cum ti-a spus si bh07xyk, in primul rand fa o completare cu lichid de frana. Mai multe detalii despre problemaasta gasesti aici.
Fa un test cat de repede poti si in functie de eroarea stocata, mergi mai departe cu reparatia.


QUOTE(dominy @ 5 Jan 2008, 15:51)
salut ! hai sa va povestesc ceva , am luat o curba de 60 de grade cu o viteza cam mare zic eu , ma grabeam si nu am fost prea atent aveam 120 km /ora vreau sa va zic ca masina a derapat cu rotile spate am incercat sa o rederesez a fugit in partea opusa si am facut vreo 3 piruiete am zis ca nu se mai opreste nu am calcat frana de frica doar atunci cand am vazut ca am iesit de pe carosabil , in fine am reusit sa o aduc pe sosea si dupa inca o piruieta m-am oprit in mijlocul stazii sad.gif vreau sa mentionez ca afara erau -5 grade si burnita putin sad.gif nu am simtit nimic din partea masinii sa ma ajute catusi de putin sa ma rederesez sad.gif stiu ca vina a fost doar a mea dar nu trebuia sa simt ajutorul esp ?tin sa mentionez ca atunci cand plec de pe loc putin mai tare si e ud pe jos sau zapada il vad ca se aprinde in bord si simt cum puterea scade etc... ma bucur ca am scapat dar intrebarea mea este : am gresit eu in manevra ? am gresit ca nu am franat ? inca o data stiu ca fost vina mea si numai a mea si multumesc lui Dumnezeu ca am scapat, imi este cam teama acum sa plec la drum lung stiind ca pana acum am luat curbe in viteza mare si masina nu a derapat deloc iar acum din senin se intampla sa .... nu stiu ce sa cred, va rog sa ma linistit si sa imi spuneti ca vina a fost doar a mea si nu a masinii ! multumesc
*



ESP te ajuta, dar numai pana intr-o limita. Daca nu ai nici cauciucuri de iarna, se poate ajunge destul de usor la situatii similare cu cea de mai sus. ESP incearca, prin franari individuale asupra fiecarei roti sa aduca masina pe directia dictata de tine prin intermediul vo0lanului. ESP nu stie unde e un pom, un sant sau o alta masina, pur si simplu cauta sa aduca masina unde ii arati tu. Ca sa vezi daca functioneaza ESP, fa un test. Cauta un spatiu liber, degajat, intra in derapaj si vezi daca masina incearca sa te aduca pe trasa dorita.

dominy
am esp...da ma aduce pe trasa ideala , cand ma duc sa ma" joc pe gheata " se simte si intervine dar in situatia in care am fost nu a intervenit sau nu am simtit eu (toata patania a durat 4 secunde )! nu mai stiu ce s-a auzit si ce nu sad.gif(( stiu ca atunci cand masina s-a oprit din derapaj motorul era oprit ....a vara trecut am luat cu 100-110km/ora o balta si masina a inceput sa derapeze a intrat esp l-am simtit si totul a fost ok pt ca s-a redresat imediat dar acum pauza
tiberiu.anghel
In alea 3-4 secunde numai la zgomotul specific sau la martorul din bord nu erai atent.
Iti functioneaza, foarte probabil te-a scos din ra*at, asa ca bine ca nu a fost nimeni lovit, nici macar masina si mai multa atentie pe viitor.
bh07xyk
Ai intrat in curba respectiva muuuult peste viteza care ti-o permiteau conditiile de drum. Odata pierduta total aderenta (pirueta) ESPul nu mai ajuta la nimic.
Am iesit si eu in decor cu Laguna (fara ESP si manevra brusca de evitare etc) si am fost la fel de surprins cat de "usor" pleaca de spate cand intra in balans. Eu zic ca e bine ca nu ai patit nimic nici tu nici masina si pe viitor vei sti la ce sa te astepti.
TheAlphonso
Viteza mult prea mare si cauciucuri neadecvate. A mea se comporta cu niste cauciucuri all season de la Vredestein EXCEPTIONAL pt. zapada de afara, binenteles in conditii de mers normale (nu 120km/h).
boozywoozy
Sa revin cu aceeasi intrebare de mai sus,a subsemnatului si a lui vlad_laguna : Ce mama naibii poate avea numai la pornire de se aprind toti martorii din bord ce tin de frana ( frana de mana,esp etc ) ca sincer m-am saturat sa ma tot duc pe la service-uri sa se uite toti inginerii si toti mecanicii la ea ca apoi sa ridice din umeri spunand ca totul e bine!Cum sa fie bine daca nu trebuie sa se intample asa?!E de-a dreptul...ROMANIA!!
byby
Ai bateria cam slaba, de aia in momentul in care pornesti tragi o cantitate mare de curent din baterie, iar calculatorul care gestioneaza senzorii sus mentionati(anume ABS, ESP, Frana) e foarte sensibil la asta. Schimba bateria cu una buna si fa proba, si sa imi spui daca mai face smile.gif Patit la vechea masina.
boozywoozy
Bateria este noua...deci alta parere...?
Cypher4laguna
@ dominy:
Fara anvelope de iarna nu te salveaza nimeni. Nu stiu la ce te astepti mergand cu 120 Km/h cu anvelope care la 5 grade Celsius devin din cauciuc --> plastic... dry.gif

Oare cand o sa avem suficienta cultura rutiera sa ne echipam si noi iarna macar cu anvelope potrivite? ESP-ul te ajuta pana la o limita. Mai mult nu poate nici el. Nu trebuie sa stai linistit si sa mergi ca nebunul zicandu-ti cai ai 8 airbaguri, masina de 5 stele si ESP deci esti in siguranta... Oricum. Ma bucur ca esti ok si masina la fel si sper ca pe viitor sa-ti fie invatatura de minte!

Anvelopa de iarna nu mai este doar un moft sau un lux... Pe mine in Bucurestiul de zilele astea m-a scos din multe. Vecinii mei ramaneau impotmoliti, eu intram peste tot fara griji. wub.gif
mattila
[attachmentid=1627430727]va rog ajutatima si pe mine!
Recent am cumparat o laguna 2, 1.9 dci din 2001 si am problema cu abs-ul. La reprezentanta renault mi-u spus ca este ars calculatorul de citire a abs-ului si ca mar costa 1650 euro+tv. se poate cumpara de undeva mai ieftin? si cam care ar fi pretul?
Multumesc anticipat!
andu911
Mai fa o diagnoza in alta parte sa fii sigur ca ala e.
Cauta unu la dezmembrari, ca n-ai nevoie sa fie nou. N-are cum sa fie mai mult de 200 euro.
Lasa-i pe aia de la Renault, preturile lor sunt pentru de-aia ca Becali. Numai ca Becali nu-si ia Renault.
mattila
dar am vazut mufa de la el care era topit si catva pin din calculator au ramas in mufa
andu911
pai atunci incepi cautarile
Sfatul meu e sa mergi fara abs pana gasesti unu la dezmembrari.
nicck4name
[attachmentid=1627482548]Cine imi poate spune ce defectiuni poate avea un abs ?de la o vreme imi ramane aprins senzorul ABS inca de la pornirea masinii iar unori si semnul de alte pericole de la frana de mana,daca merg incet,fara sa pun frana brusc ramane stins unoeri,alteori se aprinde in mers.nici cei de la reprezentanta n-au stiut sa-mi dea un raspuns clar wink.gif
andu911
du-te la alt tester... ca apare mura-n-gura... probabil nu stiau sa se uite...
e imposibil sa-ti dea cineva un raspuns exact pe forum, doar s-o luam pe ghicite...
vlad_laguna
scuze ca nu am mai postat de atata timp. la momentul asta, martorii abs+serv+esp stau in permanenta aprinsi. am evoluat. la pornire, stau aprinsi numai abs si serv, dupa ce plec de pe loc se sting toti, iar la atingerea vitezei de 30 km/h se aprind toti. abs-ul nu intra si nici esp ca m-am dus sanie pe nisip la o frana brusca. la service mi-au zis ca e rulmentul dreapta spate. stie cineva unde gasesc numai rulment, fara discul de frana? cica senzorul abs e terminat si de aia stau aprinse beculetele la bord parca e pom de craciun
nicck4name
se poate sa fie si ceva la rulment spate dreapta la mine,la viteza mica...se aude un scartait usor, doar la viteza mica ...
Fynax
Am si eu cam aceesi problema cu ESP-ul. Am fost la service si i-am facut un CLIP, si eroarea era cu galben, ma rog au sters-o si au zis ca daca mai apare trebuie schimbat senzorul de acceleratie transversala(cica e undeva intre scaunele fata). Tin sa spun ca bateria e foarte slaba si o s-o schimb , iar apoi o sa vad daca mai apare. Si inainte aparea sporadic deci nu era ceva permanent. Voi ce ziceti?
vlad_laguna
eu am rezolvat problema. am schimbat discul spate dreapta, cu tot cu rulment. asa vine. SKF-550 ron. acum nu mai am pom de craciun in bord.
bogdan_trsev1978
Salutare!Ieri am fost cu masina sa o spal.Totul in regula pana asta seara cand am pornit-o si in bord s-au aprins martorii de ABS,ESP,SERVICE.Ce ma sfatuiti sa fac:sa merg cu ea in service ori sa astept ca poate se sting singuri?Sa fie oare de vina frigul,in sensul ca poate a inghetat ceva pe acolo? mad.gif
przamfiri
QUOTE(nicck4name @ 14 Nov 2008, 18:32)
se poate sa fie si ceva la rulment spate dreapta la mine,la viteza mica...se aude un scartait usor, doar la viteza mica ...
*




ehe...te lasa bucsa de pe spate aceea scartaie
sexyrat
Aceiasi problema. Am fost la test si mi-a spus ca senzorul dreapta fata indica o valoare de 650 km/h. Care e acest senzor?
vlad_laguna
incearca sa schimbi intre ele citittoarele sa vezi daca asta e problema. daca apare la fel, atunci e rulmentul.
sexyrat
Nu cred ca aia ii problema. Am schimbat recent un pivot si de atunci se aprinde. Deci ii clar ca lovit ceva sau a agatat firul. Daca ii intrerupt firul indica valoarea aia? Se poate inlocuii firul?
renodood
QUOTE(RADU__ @ 4 Jan 2008, 01:10)
Asa este intra ASR dar face si el ce poate/
Adica va frana roata care patineaza si va lasa tractiunea pe roata care are aderenta. Dar daca ambele patineaza egal, atunci va reduce turatia motorului si tot asa pana se stabilizeaza tractiunea. Dar sa nu crezi ca cu ASR nu poti sa ramai in zapada sau vei urca in orice conditii. Exista si limite de functionare in general datorate aderentei FOARTE scazuta.
*


Intamplator, recent am incercat exact treaba asta.
Am incercat sa urc o panta, as zice de vreo 15-20 de grade , cu zapada, si la un moment dat a patinat roata stanga fata, apoi dreapta fata, si n`a mai vrut sa le dea putere. Am oprit, si am incercat sa plec iarasi, finut. Nici vorba. Deja era gheata sub roti.
Am decuplat Esp de curiozitate, si ghiciti ce? Masina a inceput sa se serpuiasca stanga-dreapta, dar tot n-a urcat.

Chiar daca n`am urcat panta respectiv, masina a stat drept pe traiectoria pe care am ales-o. Ceea ce oricum e mai bine decat fara ESP cand vroia sa danseze.

Si in general cand ploua, este mazga sau polei, foarte repede fuge spatele masinii, mai ales cum eu am Grandtour ... si vad martorul acela cel putin de 2-3 ori aprins pe saptamana. Poate-s eu mai grabit de felul meu, dar repede ii fuge fundul... noroc cu ESP care functioneaza de fiecare data smile.gif
Dan73
blink.gif ...de doua trei ori pe saptamana??? O singura data mi-a intrat ESP-ul la viteza in timp ce depaseam un tir pe o ploaie infernala. Am prins o baltoaca pe stanga si probabil a facut acvaplanare. Si nu sunt mormoloc la volan. In ce stare ai cauciucurile?
renodood
Bunicica, au uzura minima. Sincer insa nu stiu cat de vechi sunt.
Da, de 2-3 ori pe saptamana, ca iau o curba destul de tare de fiecare data, am prins boala asta de la un coleg cu Zafira care la o curba de aproap 180 de grade(varianta manastur-zorilor ptr cine o cunoaste) merge cu 75-80 ... si eu ca el.
Cred ca ar fi cazul sa ma trezesc la realitate... laugh.gif
renodood
Cum azi a nins in Cluj, si am avut un drum pana la Gherla , am testat puternic ESP si ASR ...
Cert e ca la depasiri palpaia intr-o fericire martorul ESP, si masina cum dadea sa joace de fund, cum intra ESP si redresa. Am putut face depasiri care altfel, mai mult ca sigur ca ma trimiteau in sant. Asta pentru ca istetii din fata mea decideau sa franeze brutal cand depaseam, si am avut de facut cateva slalom-uri sa ii pot evita...

Oricum, masina fara ESP nu mai cumpar niciodata!
micleadragoscostin
Ieri mi s-au aprins la bord SERVICE + ESP a Controler

Am fost la service si mi-a zis ca este computeru de ABS stricat si trebuie inlocuit! Si ei au zis ca ABS nu mai imi merge, dar am verificat si merge foarte bine! Cand au pus testerul palpaia iconita de la ABS si de la frana de mana (nimic de ESP).

Mentionez ca cu 2 zile in urma am vopsit etrierele, si nu cred ca am izolat prea bine! Cred ca am dat cu vopsea si pe senzori... daca sunt prin apropiere!

Poate cineva sa imi zica daca poate fi din aceasta cauza, si daca da, poate pune o poza cu senzorii, unde se afla??? sa ii curat de vopsea smile.gif

Multumesc!

25 Mar 2009, 16:39:
up
FDR
am si eu ''pom de craciun''. becurile nu stau in permanenta aprinse. se aprind ori dimineata la prima pornire si se sting dupa ceva zeci de metri, ori apar sporadic in mers. uneori mai des alteori niciodata. sad.gif dupa citirea senzorilor ABS a aparut eroarea: senzor turatie roata dreapta fata defectuos. e rulmentul sau e altceva?
s-ervin
trebuie curatat senzorul, inelul de magnet si mufa senzorului, asa am patit si eu, la reno ma costat 60 de ron, dar poti sa faci si singur.
FDR
as putea , dar nu stiu la ce ma uit, ce caut... si nu vreau sa stric. marea intrebare: cu ce substanta se curata?
gruita2005
FDR, senzorul de ABS este acel senzor turatie roata, la mine era intrerupt cablul dar la roata dreapta spate, l-am lipit bine si nu mai am probleme, dar asta dupa ce am facut un test CLIP sa stiu unde e problema.
FDR
fratilor fug la un CLIP... sa speram ca e doar asa ceva simplu: curatare sau niscaiva de lipit, potrivit mai bine.
CT-05-DGP
AM vopsit si eu etrierele ...dar nimik aprins in bord. Intrebarea este daca se poate intampla asa ceva
FDR
am fost azi dimineata la reprezentanta, facut testul CLIP. mesterul s-a uitat la niste mufitze, a dat cu niste spray, a plecat la o plimbare si a zis ca e gata. am plecat happy, dar la o ora juma' descopar ca iar s-au aprins beculetele. asa ca m-am intors la ei. atunci a inceput sa-mi zica ca ar fi mancat cablul care duce de la roata dreapta la nush ce cutie aflata pe partea stanga fata in spatele aripii si ca ala trebuie schimbat. ghinion, ca acel cablu nu il au separat iar tot cablajul e scump de numa.
stie careva un mester bun dispus sa reintregeasca cablul meu?
Tankard
FDR, cum ai rezolvat problema ca si eu am o problema identica cu a ta si as vrea sa stiu finalizarea problemei tale.
Mersi mult!
andu911
la mine a frecat cablul de burduful de la planetara... si s-a ros.

L-am taiat, am pus altul, am izolat cu varnis si asta a fost...
FDR
pret de cateva zile a "disparut" problema si am lasat-o mai moale. dar in week end a reaparut ''pomul de craciun''. chiar acum dupa ce bag reply fug la un mester recomandat de un amic. de la reprezentanta sub nici un chip nu am reusit sa smulg un cod de piesa pt cablul cu problema. imediat ce ma intorc, postez cu ce am gasit si ce s-a mai intamplat.

11 May 2009, 21:24:
la mine nu a fost nici un cablu ros precum au zis cei de la reprezentanta. pur si simplu era mizerie in mufele senzorilor si contactele erau oxidate. spray si smirghel fin + rabdare la manopera. sper ca asta a fost tot.
Tankard
Aha, am inteles! maine sper sa am si eu timp pt operatiunea asta. Mersi mult de tot!
daniele
la mine a aparut aceiasi problema: martori aprinsi - abs, esp, service si cel de la frina de mina, dar problema mai grava e ca in acelasi timp nu imi mai merge indicatorul de viteza, deci toate impreuna. Dupa parerea voastra poate fi ceva mai grav decit vreun senzor?
s-ervin
in cel mai bun caz nu ai contact la mufa care intra in calaculator ABS ESP, in cel mai rau caz sa stricat calculatorul.(spun asta pentru ca in caz cand in afara martorului ABS,ESP aprins nu merge nici vitezometrul inseamna ca numai e contact intre calc si cele 4 senzori de la roti).Dute la un test.
s-ervin
stie cineva daca in caz ca nu am semnal de la un senzor din cauza murdariei si curat, va disparea automat martorul abs-esp sau ramane aprins pina nu e sters eroarea din calc.?
andu911
va disparea in cateva sute de metri. Initial ai 2 martori aprinsi ABS+ESP, iar cand defectul se remediaza, ramane doar unul dintre ei, care va disparea in cele cateva zeci sau sute de metri...
dar nu prea imi vine sa cred ca e murdarie... ci mai degraba fir sau contact intrerupt

s-ervin
si in cazul in care e rupt firul si schimb cu alta dispare?se poate verifica daca e rupt cu voltmetru?

Saptamana trecuta a fost schimbat planetara,si mecanicul a pus cablul senzorului intro alta pozitie zicand ca sa nu se atinga nimic.La a doua zi dupa reparatie si la o zi dupa un drum pe ploaie a aparut semnele dar dupa ce am oprit am scos cartela si am repornit masina nu sa mai aprins.Ieri a aparut iar si am verificat imediat senzorul unde a umblat mecanicul si am observat ca cablul sta prea intins cand rotesc volanul la maxim.
andu911
vezi mai intai mufa aia sa aiba contact cum trebuie
cu ohmetrul poti sa verifici continuitatea firelor
Scumpic
salut stie cineva cat costa un senzor de abs??? va rog daca puteti sa ma ajutati!!
Dan73
QUOTE(Gylbert @ 2 Sep 2009, 22:08)
am schimbat eu senzor abs si m-a costat 290 lei; a fost schimbat la indemnul celor de la reprezentanta dar degeaba, tot se aprinde in bord; "meseriasi" baietii...
*


Eu zic sa nu te pripesti. Vezi ce zice Andu mai sus.
ccv81
am si eu o intrebare.stie cineva de ce mi se aprind si mie martorii in bord doar dupa 130km/h?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.