Sunt negre!Poate faci drumuri scurte,mai ales prin oras.Incearca sa faci un drum mai lung si sunt sigur ca vor avea o alta culoare.A ! De la ce furnizor alimentezi? si asta poate fi o cauza.
268cca
29 Dec 2012, 22:37
merci nicu pentru raspuns.
nu e musai sa fie de la bujii rateul de la pornire. la mine facea asa din cauza electromotorului, era starterul dus.
mr. black
21 Aug 2013, 10:22
Ar cam trebui sa schimb si eu bujiile la masina mea (Megan 2 1.6, 16v). Cele care sunt acum pe masina au codul 7700500155. Am intrebat la reprezentanta si mi-au comunicat un pret de 32 ron /bucata
. Vreau sa pun aceleasi bujii cu care a venit masina si am cautat putin pe net, bujiile cu codul asta sunt folosite la Logan - pretul fiind de 16 ron/bucata - ok zic eu. Sunt aceleasi bujii - pot sa le pun pe masina mea?
M-as mira sa fi vennit masina ta din fabrica cu codul ala, a venit cu bujii cu 2 electrozi, adica astea, ai si codul in poza.
mr. black
21 Aug 2013, 11:31
M-ai bagat in ceata
. Am sunat la Reno si dupa seria de la caroserie mi-au dat codul 7700500155. Deci ce sa cumpar?
Masina mea este Renault Megane Bicorp 1.6 16v Dynamique 2005 si a venit echipata cu bujii cod 7700500155
Cele cu 1 crac sunt pentru 8 valve, pentru 16 valve, datorita pozitionarii bujiei, scanteia e mai eficient sa fie data orizontal, nu vertical, de aia merg mai bine bujii cu 2 sau 3 electrozi, care dau scantele orizontala, si au o durata de viata mai lunga.
cj98czh
21 Aug 2013, 14:43
Mai Argoane ... tu jur ca esti Gigi contra ... daca ala este codul original care apare in documentatie ... ce tot bati campii pe aici?
Cauta matale in documentaia aia codul 7700500168 sa vezi ca nu-s de Mercedes.
cj98czh
21 Aug 2013, 15:09
Ti-au comfirmat 2 oameni ca de la Renault li s-a comunicat codul 7700500155 pentru motorizarea aia , da tu batman, batman ... ca de obicei ..
QUOTE(argon @ 21 Aug 2013, 14:37)
Cele cu 1 crac sunt pentru 8 valve, pentru 16 valve, datorita pozitionarii bujiei, scanteia e mai eficient sa fie data orizontal, nu vertical, de aia merg mai bine bujii cu 2 sau 3 electrozi, care dau scantele orizontala, si au o durata de viata mai lunga.
si atunci oare de ce loganul meu anterior, si alte zeci de mii le loganuri 8v au venit din fabrica cu bujii cu 2 craci? ...
*Argon* Eu am spus cu ce bujii a venit masina din fabrica,adica ce a pus spaniolul,francezul,turcul sau cine o mai fi facuto.Masina am cumparat-o noua de la SERUS.Nu am spus ca sunt mai bune sau mai proaste cu cele recomandate de tine.
mr. black
22 Aug 2013, 08:15
Va multumesc pentru raspunsuri. Deci daca bujia are codul 7700500155 ar trebui sa se potriveasca la masina mea. Chiar daca am vazut ca sunt folosite si la Loganuri. Sau daca nu gasesc codul 7700500155 as putea sa folosesc Champion RC87YCL?
http://wiki.answers.com/Q/Is_there_a_subst...mber_7700500155
ali3n_cop
22 Aug 2013, 20:24
Bujii NGK BKR6EZ 4619. Mergi pe ele cu incredere.
zqxwce
24 Sep 2013, 21:13
Dresti cei mai bun pt. masina ta ,alege bujile DENSO Iridium ( produse in Japonia ).
Iridium (cu 1 picior).Nu este reclama este realitate .Eu am ramas impresionat de ele,parca este alt motor(putere,scade consumul iar durata de viata - te saturi de ele).Ai sa vinzi masina cu tot cu ele.Numai bine.
24 Sep 2013, 21:15:QUOTE(ali3n_cop @ 22 Aug 2013, 20:24)
Bujii NGK BKR6EZ 4619. Mergi pe ele cu incredere.
Sunt bune dar nu se compara cu Denso Iridium.
ali3n_cop
24 Sep 2013, 21:26
@zqxwce, Denso Iridium sunt alta clasa de bujii, nu fac parte din clasa de bujii standard. Singurul avantaj care poate fi luat in seama este intervalul mai mare de schimb. Nu stiu daca se merita investitia pe un motor de genul 1.6 16V, pentru ca nu se simte nici o diferenta notabila pe acest motor. Eu am avut si NGK Iridium si Denso Iridium si m-am intors la bujii standard de calitate de genul celor pe care le-am recomandat in postul anterior.
ritter
24 Sep 2013, 23:24
Iti spun eu ca se merita. Am pus Denso Iridium si se vede clar diferenta la pornire, demaraj, consum. Nu mai spun de diferenta de interval de schimb - 90.000 km...
Inseamna ca NGK Iridium sunt petarde, pentru ca de cand le-am pus eu nu am simtit nici o diferenta....sau sunteti voi extrem de sensibili.
ritter
25 Sep 2013, 07:02
Prima reactie a sotiei mele dupa ce a condus masina, fara sa stie de modificare; vine acasa si imi zice "auzi, ce a patit masina ca merge ca un diesel ????" / io' speriat ma duc repede, iau masina la o plimbare, totul ok, ma intorc acasa "da' ce are draga, nu se aude niciun zgomot...." / la care nevasta-mea "da' nu am zis draga nimic de zgomot, pur si simplu masina se "infige" mult mai bine.....ca un diesel... "
Si replica a venit de la o afoana in masini, ca mai toate fomeile'....
Si cam cati km aveau bujiile pe care le-ai inlocuit?
zqxwce
25 Sep 2013, 21:08
QUOTE(Hack @ 25 Sep 2013, 06:36)
Inseamna ca NGK Iridium sunt petarde, pentru ca de cand le-am pus eu nu am simtit nici o diferenta....sau sunteti voi extrem de sensibili.
Nu cred ca sunt petarde dar sunt convins ca pe piata auto Romaneasca sunt piese contrafacute la greu ,aparent sunt la fel nu le deosebesti dar daca folosesti ceva original vezi diferenta vizibil.
Eu am cumparat 4 buji Denso Iridium de la o reprezentanta Coreana tocmai ca sa ma feresc de produse contrafacute si bine am facut.Diferenta ca de la cer la pamant.Am obtinut putere ,consum redus si este mult mai nervoasa ( cu acelasi carburant existent in rezervor).Sunt foarte multumit.
ali3n_cop
25 Sep 2013, 22:07
Efectul placebo vad ca inca face ravagii
Mergem la un test dyno in Bucuresti, sa vezi ca nu se va inregistra nici o crestere de putere.
Cum am mai spus, singurul avantaj este durata lor de schimb, dar la pretul lor de achizitie nu stiu cat se merita investitia.
ssilviu
25 Sep 2013, 22:25
Voi va dati seama. E nevoie de vreo 5 CP cel putin ca sa simti cu adevarat o crestere de putere. Pai nene, pentru 5 CP in plus pe fisa tehnica, puneau toti producatorii din fabrica asemenea bujii. Ca ar fi costat oricum cu 1 euro in plus. Ba mai mult, chiar si producatorii de bujii se laudau cu cresterea aia de putere.
Dar na, cand dai o căruță de bani pe niste bujii, placebo intră în schema înzecit. Ce naiba, doar nu ai cheltuit o gălăgie de bani degeaba, nu?
ritter
25 Sep 2013, 23:18
QUOTE(Hack @ 25 Sep 2013, 07:34)
Si cam cati km aveau bujiile pe carea le-ai inlocuit?
Cred ca al doilea rand in 80.000 km, dar nu sunt sigur
ali3n_cop
25 Sep 2013, 23:21
@ssilviu
...bine spus.
PS: Nu va mai inghesuiti la chiptuning, luati-va bujii cu Iridium
QUOTE(ritter @ 26 Sep 2013, 00:18)
Cred ca al doilea rand in 80.000 km, dar nu sunt sigur
Intrebam pentru ca, probabil, bujiile vechi nu mai erau in parametrii si de acolo s-a simtit "cresterea de putere" cu bujiile noi.
zqxwce
27 Sep 2013, 18:25
QUOTE(ali3n_cop @ 25 Sep 2013, 22:07)
Efectul placebo vad ca inca face ravagii
Mergem la un test dyno in Bucuresti, sa vezi ca nu se va inregistra nici o crestere de putere.
Cum am mai spus, singurul avantaj este durata lor de schimb, dar la pretul lor de achizitie nu stiu cat se merita investitia.
Aceste buji nu-ti dau plus de putere (nu-ti asigura chip tuning) iti asigura o functionare f. buna ca astfel sa poti scoate tot ce se poate din motor.
27 Sep 2013, 18:27:QUOTE(Hack @ 26 Sep 2013, 06:58)
Intrebam pentru ca, probabil, bujiile vechi nu mai erau in parametrii si de acolo s-a simtit "cresterea de putere" cu bujiile noi.
Imi place ca ai pus punctul pe I.Este corect ceea ce ai spus.
ali3n_cop
27 Sep 2013, 22:08
@zqxwce, cand citezi un mesaj, citeste bine si continutul acelui mesaj.
Referitor la mesajul meu pe care l-ai citat : Cand aberati pe aici cu "crestere de putere" si "merge ca un diesel", si asta numai din pricina unor bujii care nu au absolut nimic special, informati gresit celelalte persoane care citesc si nu se pricep prea mult in domeniul auto.
Referitor la mesajul in care l-ai citat pe colegul Hack : Se pare ca ti-ai dat singur seama din ce cauza unii cred ca masina lor trage mai bine dupa un schimb de bujii, nu neaparat cu Iridium. Cred si eu ca dupa 80.000 km, cu Iridium sau nu, bujiile acelea erau in moarte clinica.
Veniti, va rog, cu afirmatii cat de cat tehnice si plauzibile ca sa nu creda muritorul de rand ca..daca isi monteaza pe masina bujii cu Iridium, masina prinde aripi.
Alex_Judoka
3 Oct 2013, 21:24
am si eu o intrebare.
Este posibil ca din cauza bujiilor , sa-mi creasca consumul cu aproximativ 2 litrii la venirea frigului?
la frig creste cu minim 1 litru, nu cred ca au de aface bujiile, dar sa fii sigur, scoatele afara, cu o lera refa distanta dintre electrozi la 0.9mm.
QUOTE(ali3n_cop @ 27 Sep 2013, 22:08)
@zqxwce, cand citezi un mesaj, citeste bine si continutul acelui mesaj.
Referitor la mesajul meu pe care l-ai citat : Cand aberati pe aici cu "crestere de putere" si "merge ca un diesel", si asta numai din pricina unor bujii care nu au absolut nimic special, informati gresit celelalte persoane care citesc si nu se pricep prea mult in domeniul auto.
Referitor la mesajul in care l-ai citat pe colegul Hack : Se pare ca ti-ai dat singur seama din ce cauza unii cred ca masina lor trage mai bine dupa un schimb de bujii, nu neaparat cu Iridium. Cred si eu ca dupa 80.000 km, cu Iridium sau nu, bujiile acelea erau in moarte clinica.
Veniti, va rog, cu afirmatii cat de cat tehnice si plauzibile ca sa nu creda muritorul de rand ca..daca isi monteaza pe masina bujii cu Iridium, masina prinde aripi.
Ai citit despre caracteristicile si particularitatile bujiilor cu iridium ?
Asta e solutia, sa ne spalam creerul cu marketing mai bine sau mai prost facut? Doar ca tin teoretic mai mult, dar la cat costa nici asta nu e un avantaj tinand cont ca am schimbat bujiile normale la 80.000 km, nu ca n'ar mai fi mers inca.
E vorba de electrodul de iridium care produce mult mai efficient scanteia.
ssilviu
6 Oct 2013, 08:57
Și cum măsuri tu eficacitatea scanteii? Și cum afecteaza asta puterea dezvoltata?
QUOTE(ritter @ 6 Oct 2013, 09:29)
E vorba de electrodul de iridium care produce mult mai efficient scanteia.
Esti intr-o eroare, bobinele produc scanteia.
Instalația de aprindere este instalația auxiliară a motorului cu aprindere prin scanteie care ridică tensiunea dintre electrozii bujiei la nivelul la care se produce scanteia electrică capabilă să aprindă amestecul carburant de benzină și aer din interiorul cilindrului.
<span class='edit'>6 Oct 2013, 10:07:</span>
QUOTE(ssilviu @ 6 Oct 2013, 08:57)
Și cum măsuri tu eficacitatea scanteii? Și cum afecteaza asta puterea dezvoltata?
Avantajele bujiilor cu Iridium fata de bujiile normale:
- pornire la rece mult mai buna
- putere sporita
- raspuns mult mai bun al acceleratiei
- durata de viata foarte lunga 95.000 km
- consum redus de combustibil
- ardere completa
ssilviu
6 Oct 2013, 10:13
Ok, doar mi-ai enumerat niste avantaje pe care probabil le-ai primit de la baietii de la marketing si le-ai inghițit pe nagândite.
Eu te-am intrebat daca tu ai habar de explicația știițifică din spatele unor asemenea efecte afirmate?
De ce apar aceste efecte? Ce se întâmplă efectiv in interiorul camerei de ardere de se ajunge la asemenea efecte?
PS. Hai să iau un singur exemplu din ce ai dat tu, sa-ți arăt de minciuna gogonata e. Si ca data viitoare trebuie să și procesezi prin proprii neuronii ceea ce copiezi ca orbu si pui pe forum. Ardere completa.
Pai daca ar fi arderea completa, atunci motorul ar fi Euro 100. Ca doar nu ar avea emisii, ca totul arde complet. Daca se refera insa doar la arderea benzinei, atunci iar, oamenii aia habar nu au ca de exemplu, inca de la 3000 rpm, la Megane mai ales, la mărci mai bune, doar la turatii mult mai mari, motorul bagă mai multa benzina pentru a raci evacuarea ce se incinge tare mult. O parte arde, cat oxigen are la dispozitie, restul ajunge in evacuare si o raceste. Sa inteleg ca daca pui bujii din astea șmechere, arde toata benzina, nu? Putere cu 20% mai mare si evacuare topita, nu?
E tot ce-mi doresc.
QUOTE(ritter @ 6 Oct 2013, 11:06)
Instalația de aprindere este instalația auxiliară a motorului cu aprindere prin scanteie care ridică tensiunea dintre electrozii bujiei la nivelul la care se produce scanteia electrică capabilă să aprindă amestecul carburant de benzină și aer din interiorul cilindrului.
Corect pana aici, arderea e initiata de bujie, care poate fi orice bujie...momentul in care se da scanteia e stabilit de un calculator, si aia da raspunsul la acceleratie si puterea. Iar de pornirea la rece 'mult mai buna'...nu am intalnit benzinar cu injectie care sa aiba nevoie de asa ceva, toate pornesc cu orice bujii atata timp cat sunt in parametri.
Eu as crede doar ca bujia cu iridium, din cauza materialului din care e realizat electrodul, in timp nu isi modifica distanta dintre electrodul central si cel lateral...din aceasta cauza poate fi mai fiabil in timp... acum ca e bujie rece sau calda cea cu iridium, nu stiu, nu sunt informat.
nicu_45
6 Oct 2013, 18:27
Crezi multe dar nu stii mai nimic.....!!!!!!
Daca pui atatea semne de exclamare inseamna ca esti revoltat de nestiinta mea... dar ca sa demonstrezi ca esti mai destept decat mine, trebuie sa stii macar, ca intr-o discutie trebuie sa vi si cu un argument daca contrazici pe cineva...
Sunt curios care este acel argument.
Cei care ati pus alte bujii decat cele de origine, nu ati avut probleme? Eu am pus Beru si am avut numai erori "check injection"...
la logan am pus bosch super 4, no problems,
la corsa am pus bosch 2 electrozi, no problem,
la megane nkg un electrod, no probem.
QUOTE(mars @ 6 Oct 2013, 21:16)
Cei care ati pus alte bujii decat cele de origine, nu ati avut probleme? Eu am pus Beru si am avut numai erori "check injection"...
Am pus NGK Iridium si nu am probleme de genul asta.
QUOTE(mr. black @ 21 Aug 2013, 10:22)
Cele care sunt acum pe masina au codul 7700500155. Am intrebat la reprezentanta si mi-au comunicat un pret de 32 ron /bucata
.
QUOTE(cj98czh @ 21 Aug 2013, 15:09)
Ti-au comfirmat 2 oameni ca de la Renault li s-a comunicat codul 7700500155 pentru motorizarea aia , da tu batman, batman ... ca de obicei ..
Confirm si eu codul asta. Am luat azi 4 bucati de la Cobalcescu la 120 RON toate. Au un singur crac.
dr.nils
7 Oct 2013, 14:06
Eu am ps NGK Iriudium IX LPG pentru GPL (am GPL pe masina). Parca merge mai rotund decat inainte, dar asta poate e din cauza ca bujiile vechi erau prea vechi.
ali3n_cop
13 Oct 2013, 08:47
QUOTE(dr.nils @ 7 Oct 2013, 15:06)
Eu am ps NGK Iriudium IX LPG pentru GPL (am GPL pe masina). Parca merge mai rotund decat inainte, dar asta poate e din cauza ca bujiile vechi erau prea vechi.
Normal, daca bujiile vechi era deja la sfarsitul vietii, diferenta se simtea cand le inlocuiai si cu alte bujii normale (compatibile cu motorul tau), nu neaparat cu cele cu iridium. Cat despre aberatiile de marketing ale celor care vand bujii cu iridium, nu am ce comenta....trebuie sa pacaleasca si ei pe cineva ca sa castige o paine, nu? Publicitatea este mama comertului!
Pentru Megane 2 16v care-s bujiile recomandate de producator, cu 1 sau cu 2 electrozi? La service reno mi-au dat cu 2 electrozi, dar am auzit ca alea sunt pentru motoare cu 8 valve, pentru 16 trebuie cu 1 electrod, e adevarat?
nicu_45
17 Apr 2014, 11:08
toate meganurile vin din fabrica cu bujii cu 1 electrod ,majoritatea cu EYQUEM...!!!!
Si Beru nu-s bune? Sa se asorteze cu bobinele..
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.