Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Diverse Stiri Interesante.
Reno.ro - Forum Renault Romania > Alte discutii > Stiri > Stiri (Non-Auto)
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13
cmandrei
Totusi AutoStrada prin Ardeal ...
pablo
Si inca doua chestii interesante:
Cum sa iti "revigorezi" finantele (1)

Cum sa iti "revigorezi" finantele (2)
cmandrei
Cati oameni suporta Pamantul ?
cmandrei
05 Ianuarie 2006

         Calatoriile cu taxiul, cumparaturile pentru mesele de protocol, petrecerile la restaurante si orice alte achizitii nu mai pot fi decontate in contabilitate cu bonuri fiscale. Factura este obligatorie.
         
         Bonul fiscal emis de aparatele de marcat electronice nu mai este document justificativ pentru inregistrarea cheltuielilor contabile, incepand cu 1 ianuarie 2006, conform Ordinului nr. 1714 / 14.11.2005, emis de Ministerul Finantelor.
         
         Masura este conforma cu reglementarile din Uniunea Europeana unde bonul fiscal este utilizat numai ca document de inregistrare a platilor in Registrul de Casa nu si pentru inregistrarea in contabilitate a cheltuielilor, spun reprezentantii Ministerului Finantelor.
         
         De acum, factura este singurul document care trebuie solicitat pentru inregistrarile contabile, altfel controlorii de la Fisc sau comisarii Garzii Financiare vor da amenzi usturatoare celor care nu respecta acest ordin.
         
         Vestea buna este ca bonurile fiscale aferente carburantilor auto sunt acceptate daca sunt stampilate si au inscrise denumirea cumparatorului si numarul de inmatriculare al autovehiculului. Este insa singura exceptie pe care o prevede Ordinului nr. 1714 / 14.11.2005.
         
         Masura nu are un impact semnificativ asupra firmelor deoarece majoritatea solicitau factura fiscala chiar daca aceasta nu era obligatorie. Comerciantii mai mari sau mai mici completau si pana acum facturi la cererea clientilor, asa ca pentru ei ordinul Finantelor a trecut neobservat.
         
         Afectate sunt companiile de taxiuri care eliberau pana acum numai bonuri fiscale emise de aparatele electronice de la bordul masinilor.
         "Am luat masuri si am dotat soferii cu facturi fiscale, insa avand multe masini este o problema cu gestionarea acestora", ne-a declarat Ilie Anghel, director executiv la compania Meridian Taxi.
         
         El adauga ca soferilor nu le place sa scrie aceste documente cu toate ca nu au de facut decat sa copieze datele de pe bonul fiscal, care calculeaza automat TVA. "Probleme mari avem cu colaboratorii nostri, persoane fizice autorizate, care lucreaza cu masinile proprii si care utilizeaza numai statia de la noi. Acestia nu au inca facturi si spun ca este o cheltuiala si o birocratie in plus sa se duca sa cumpere", explica Anghel.
         
         Companiile de taximetrie spun ca doar 5% dintre clienti solicita documente fiscale pentru decontarea calatoriilor in contabilitate, avand in vedere ca marile societati comerciale au contracte cu taximetristii in baza carora li se emite o singura factura care insumeaza valoarea tuturor calatoriilor dintr-o luna.
         
         Si librariile si editurile spun ca masura nu-i afecteaza deoarece firmele au inceput sa solicite facturi din momentul in care cartile au devenit purtatoare de TVA. "Sporadic cerea cineva cate un bon fiscal stampilat, firmele mari fac comanda, solicita factura si platesc prin virament bancar", spune Cristian Calangea, director economic la Polirom.
         
         Ordinul ministrului de Finante nu are un impact sesizabil nici asupra restaurantelor. "Si pana acum firmele care organizau mese festive la noi cereau factura fiscala, chiar daca ea nu era obligatorie", spune Joseph Hadad, director la Casa Vernescu.

Sursa: Jurnalul National
cmandrei
Greva la Dacia ?

Roman la bursa americana

-> Acest topic se inchide ... de acum stirile vor fi postate in topic-uri dedicate cu nume sugestiv, cu "prezentarea" sursei ... spor la treaba.

Atentie!!!

Stirile auto se posteaza in sectiunea ca si pana acum in sectiunea principala iar celelalte stiri cu interes general se posteaza la subsectiunea "stiri interesante"
cmandrei
Piata aplicatiilor software va ajunge le 1,5 miliarde de dolari in 2007

Piata tehnologiei informatiei va atinge in 2007 valoarea de 1,5 miliarde de dolari, pastrand pentru intervalul 2006-2010 un ritm de crestere anual de 12%, potrivit lui Laurentiu Popescu, director la International Data Corporation (IDC) Romania.

Valoarea de 1,5 miliarde de dolari se refera doar la piata de solutii software si servicii conexe, fiind excluse din estimare echipamentele si serviciile de comunicatii, a mai declarat acesta completand ca sectorul serviciilor va pastra si pentru anul viitor o cota redusa, reprezentand doar 35% din valoarea pietei, fata de peste 60% in tarile din vestul Europei.

Lansarea sistemului de operare Windows Vista, care potrivit oficialilor Microsoft va avea loc in luna noiembrie, pentru versiunea business si in vara anului urmator, pentru versiunea destinata utilizatorilor individuali, va avea un impact semnificativ asupra pietei locale de IT, potrivit unui studiu realizat de IDC.

Numarul total al angajatilor din domeniul IT va ajunge in 2007 la 34.647, din care 8.250 vor derula activitati legate de sistemul de operare Windows Vista, lansarea acestui nou sistem de operare generand conform estimarilor IDC peste 800 de locuri de munca noi.

Windows Vista va genera castiguri pentru companiile cu activitate in domeniile conexe cum ar fi furnizorii de hardware compatibil cu noul sistem de operare, dezvoltatorii de aplicatii compatibile cu Windows Vista, furnizorii de servicii.

"Pentru fiecare dolar rezultat din comercializarea Windows Vista, la nivelul pietei locale vor fi generate vanzari de 12,80 dolari din care 7,50 dolari pentru furnizorii de hardware, 3,20 dolari pentru furnizorii de aplicatii care sa ruleze pe sistemul Vista nsi 2,10 dolari pentru furnizorii de servicii asociate", a mai declarat Laurentiu Popescu, citat de NewsIn.

Studiul "Impactul economic al lansarii Windows Vista" realizat recent de companie de cercetare IDC, arata ca Lansarea Noului sistem de operare al companiei americane Microsoft va sustine mai mult de un milion de locuri de munca in sase piete cheie ale Europei (Danemarca, Franta, Germania, Polonia, Spania si Marea Britanie), generand venituri de peste 32 miliarde de euro pentru companiile IT din aceste state.

Romania va implementa modelul austriac de e-government

Romania va implementa modelul austriac de guvernare electronica (e-government), cel mai performant din Uniunea Europeana, urmand ca in viitor cetatenii sa-si plateasca taxele sau sa voteze electronic potrivit ministrului Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei, Zsolt Nagy.

Reprezentanti ai MCTI au participat la o reuniune pe tema guvernarii electronice cu reprezentanti ai Executivului austriac, care au prezentat modul in care se aplica guvernarea electronica in Austria. "Prin intermediul guvernarii electronice companiile austriece pot sa-si plateasca facturile, cetatenii pot sa se informeze mult mai usor. De asemenea, autoritatile pot face achizitii publice mult mai transparent. Credem ca in maximum 10 ani cetatenii austrieci vor putea sa si voteze astfel.", a declarat citat de Rompres secretarul executiv reponsabil de e-government al Guvernului federal austriac, Christian Rupp.

Sistemul austriac de e-government ar circa 350.000 de utilizatori pe luna, fiind utilizat in mod comun de ministere dar si de unele municipalitati, procesul de extindere a utilizarii e-government aflandu-se in desfasurare.

"Toti ministrii folosesc acelasi sistem electronic de dosare, care elimina astfel birocratia. De asemenea, viitorul recensamant al populatiei in Austria va fi mult mai usor de realizat si mai ieftin deoarece toate adresele sunt trecute intr-o baza de date complexa, orice schimbare de adresa sau vanzare fiind modificata automat", a explicat Rupp.

La ora actuala Austria este una din tarile cu cea mai mare rata de utilizare a internetului din Europa, cu circa 62 la suta din populatie, fata de 21 la suta in Romania, 16 la sta in Bulgaria si 29 la suta in Ungaria. Pe primele locuri pe plan european sunt Finlanda - cu un procent de 75 la suta, urmata de Danemarca - 74 la suta, respectiv 73 la suta in Norvegia si Suedia.

FYI
rttt_gia
La noi cea mai mare realizare e plata facturilor la bancomate smile.gif ; oricum, nici in Austria nu se voteaza electronic din cate stiu eu.
bafta
SiloS
QUOTE
O zi regretabila .. Artistul Tataee din trupa B.U.G Mafia .. a decedat . Injunghiat de niste mascati . Ajungand la Spital .. el nu a mai rezistat .. murind pe loc . dati acest mass mai departe sa vedem cine are suflet..!!.. sry de mass .l-am primit si yo ... nu-mi vine sa cred


radmasa.gif Am primit treaba asta de vreo 3 ori . O fi pe bune ?
Matei
l-am vazut miercuri intr-un bar in Romana. daca a murit, sunt printre ultimii oameni care l-au vazut in viata ! tare...
Dorubarg
QUOTE(SiloS @ 15 Oct 2006, 16:35)
.. Artistul Tataee

daca si asta'i artist ...
Solon
O fi pe limba lui!
sqryn
Un vagon de metrou a deraiat la Dristor 2

O garnitura de metrou a deraiat, luni dimineata, la statia de metrou Dristor 2. Cei 400 de calatori au fost evacuati din vagon. Nu s-au inregistrat victime, transmite Realitatea tv.

Incidentul a avut loc in jurul orei 10:45, in tunel, la cateva sute de metri de statia de metrou, pasagerii fiind condusi de personalul firmei de transport in comun pana la peron. La fata locului s-a deplasat imediat reprezentantii Politiei Metro, iar o comisie tehnica urmeaza sa investigheze cauzele producerii accidentului.

sursa: hotnews
Ghidioneanu
Dimineata la Realitatea TV:
,,Peste 30 de oameni au fost rãniþi, ieri, dupã ce o parte dintr-o autostradã a fost distrusã în urma alunecãrilor de teren. Douã persoane au fost internate cu rãni grave. Totul s-a petrecut la 440 de kilometri sud-vest de Stockholm.

Peste 400 de metri de autostradã s-au prãbuºit în sud-vestul Suediei, într-o masivã alunecare de teren. Zeci de autoturisme ºi camioane au fost surprinse de alunecare, iar oamenii au rãmas blocaþi în interiorul vehiculelor. Echipele de intervenþie spun cã a fost un adevãrat miracol cã nu a murit nimeni.

Porþiunea distrusã fusese construitã de curând de-a lungul albiei unui pârâu. Cauza tragediei nu se cunoaºte încã, dar presa localã a anunþat cã regiunea a fost lovitã de ploi torenþiale în ultima vreme, iar apa a antrenat alunecarea parapetului de pãmânt."

Pe net sunt si poze.

Macar avem bucuria de a va anunta ca deocamdata in Romania nu se poate intampla asa ceva , pentru ca nu avem autostrazi...
Ghidioneanu
Douã accidente în lanþ pe autostrada Bucureºti-Piteºti
Sâmbãtã 23 Decembrie 2006, 13:01


Douã accidente în lanþ s-au produs în aceastã dimineaþã pe autostrada Bucureºti-Piteºti. 29 de maºini au fost implicate în accidente.

Poliþiºtii spun cã accidentele s-au produs din cauza poleiului, dar ºi a vitezei prea mari. Trei persoane au fost rãnite uºor ºi nu au avut nevoie de îngrijiri medicale.

Pagubele materiale sunt însemnate, unele dintre autovehicule fiind avariate în proporþie de 50%.

Accidentul s-a petrecut în jurul orei 07.00, la kilometrul 51 de pe autostrada Bucureºti-Piteºti.

Reprezentanþii Companiei Naþionale de Autostrãzi ºi Drumuri spun cã cei vinovaþi vor fi traºi la rãspundere.
Sursa: Realitatea TV
donraulo
ORASUL CU O SINGURA FAMILIE

In India exista un oras format dintr-o singura familie, care numara 180 de membri, informeaza El Pais. E vorba de oraselul Baktawng, unde cap de familie este Ziona, un barbat de 64 de ani. Ziona are 50 de neveste si 109 copii. "E destul de greu sa ne tinem minte numele intre noi", a recunoscut Nunparliana, unul dintre copiii lui Ziona. Familia din Baktawng consuma zilnic 20 de kilograme de orez si 10 pui.

ZIARULZIARUL
Deshteptu
O cincime dintre soferi circula fara RCA

20% dintre soferii romani circula in prezent fara asigurarea auto obligatorie. Soferii isi asuma acest risc desi amenzile se ridica la citeva mii de lei.
De la jumatatea anului, cei care nu au polite RCA si provoaca un accident ar putea ramine si fara proprietati! Potrivit acordului multilateral de garantare, valabil in Uniunea Europeana cel mai probabil din aceasta vara, autorul unui accident va putea fi executat silit daca nu are polira de raspundere civila auto.

O cincime din soferii din orase circula fara polita RCA valabila, apreciaza asiguratorii.

"20% pentru mediul urban este un procent real pentru masinile care nu si-au facut RCA", este de parere Adrian Dorobantu, manager companie de asigurari.

In prezent, cei prinsi fara RCA primesc amenzi de aproape 2.000 de lei si ramin fara talon.

Pe viitor, sanctiunile ar putea fi mult mai serioase. Companiile de asigurari din Romania, reunite in cadrul Biroului Asiguratorilor din Romania, au semnat impreuna cu organisme din 31 de state, un acord multilateral de garantare. Biroul Asiguratorilor va deveni Oficiu de garantare si va achita pagubele provocate de un sofer care nu are RCA. Ulterior, Oficiul de garantare va recupera banii de la autorul accidentului, in ultima instanta prin executarea sa silita. Acordul multilateral de garantare a fost semnat pina acum de 31 de state, dar va fi aplicat abia dupa ce va fi acceptat si de Marea Britanie.

www.newsiasi.ro
joi, 4 ianuarie 2007
Deshteptu
Gasiti articolul Primarul Iasului, exmatriculat de la Universitate.
Deshteptu
Cica e revizie. Detalii Bancomatele BRD se inchid simbata noaptea.
Deshteptu
Patroana lantului de saloane de infrumusetare "Sei Bella" a primit ajutoare de la Primarie ca sa-si plateasca intretinerea. Si mai sta si-ntr-un apartament primit tot de la Primarie... Si mai are si doua masini de lux...

Detalii aici.
cmandrei
Renault signs agreement on teleworking

Renault s.a.s. senior management and trade unions1 signed a company agreement on January 22nd, 2007, offering employees the opportunity to work from home two to four days a week. New technology facilitates new ways of working that make the company more competitive, and meet the aspirations of employees looking for a better balance between home and work. By reducing commuting, the agreement also contributes to Renault's sustainable development action.

The telecommuting agreement applies to administrative personnel, technicians, engineers and managers at Renault s.a.s. Roll out is on a voluntary basis. To work from home two to four days a week, employees must have approval from supervisors and spend at least one day a week at their usual workplace. The arrangement can be reversed at any time, subject to a onemonth notice period. Teleworkers retain their individual and collective entitlements applicable within the company. Renault will cover the cost of the equipment needed to work from home – including a laptop computer, a high-speed Internet connection and an ergonomic chair.
The agreement was spurred by recent technological change that facilitate new ways of working and offer interested employees the opportunity to strike a better balance between career and family. New telecommunications tools enable employees to work as efficiently from home as at the office.
Renault sought a relevant, innovative response to these new social and technological trends.
Teleworking gives employees more flexibility to organise their time. It also reduces commuting, and therefore cutting carbon dioxide emissions.
The teleworking agreement, which follows on from the agreement to guarantee job equality between men and women and promote a healthy balance between work and family life, confirms Renault's commitment in this area.

sursa: renault.com
Kunt
Super ! E visul meu de cand m-am angajat ! Nu-mi vine sa cred ca au aprobat asa ceva. Sper ca si alte multinationale sa ia exemplul lor.


Deshteptu
Orice angajat cu studii superioare are salariul minim garantat de 880 ron. Detalii aici.
cmandrei
IKEA s-a hotarit cind ne lasa in primul magazin

Primul magazin IKEA din Romania se va deschide pe 21 martie. Consumatorii se vor putea insa familiariza cu preturile cu citeva saptamini inainte, cind compania va incepe distribuirea de cataloage. Aproximativ 7.000 de articole de mobilier si accesorii pentru casa ii va astepta incepind cu 21 martie pe cumparatorii romani in Zona Comerciala Baneasa, unde va fi inaugurat primul magazin IKEA din Romania. „Periplul“ prin magazin poate incepe insa cu citeva saptamini mai devreme prin intermediul celor 300 de pagini ale catalogului IKEA de unde bucurestenii si locuitorii din zonele invecinate Capitalei isi vor putea alege in tihna produsele dorite. Ghidul este gratuit. „Cea mai buna modalitate de a te pregati pentru prima vizita la magazin este sa incepi cu catalogul. Rasfoiesti cele aproape 300 de pagini ale catalogului IKEA pline de idei si solutii pentru casa, faci o lista cu ce ai nevoie, iei masuratori in locuinta proprie ca sa te asiguri ca mobila pe care o cumperi incape acolo unde ai nevoie de ea si apoi vii la magazin“, sugereaza Cornel Oprisan, Director de Retail al IKEA Romania.
Cum se cumpara la IKEA
Ca si in celelate state unde si-a deschis magazine, IKEA propune consumatorului roman un altfel de a face cumparaturi. Astfel, spre deosebire de centrele de mobila „traditionale“, suedezii nu ofera anumite servicii precum ansamblarea sau transportul. Mai mult, IKEA functioneaza dupa principiul autoservirii, toti cumparatorii, inclusiv copiii, avind voie sa testeze liber toate produsele. Cu toate acestea, magazinul va arata astfel incit fiecare sa se poata descurca in cei 26.000 de metri patrati. Tot ce trebuie sa faca vizitatorii este sa urmareasca sagetile de pe podea sau de pe tavan care ii poarta pe rind, prin showroom-ul de mobila unde pot gasi bucatarii, dormitoare, sufragerii, camere pentru copii, iar mai apoi prin Departamentul de accesorii si decoratiuni. De asemenea, pentru a fi siguri ca se intorc acasa cu ce le trebuie, vizitatorii pot afla toate amanuntele despre produsul pe care si-l doresc: pret, materialul, instructiunile de ingrijire specifice, dar si modul in care se poate combina cu alte produse din gama IKEA. Pe aceeasi eticheta, in partea de jos se gasesc totodata informatii cu privire la zona exacta din Departamentul de autoservire de unde cumparatorii pot sa isi ridice singuri produsele de mobilier.
Preturi occidentale
Chiar daca nu au oferit inca informatii precise despre preturile practicate, oficialii companiei ne-au declarat ca mobila IKEA din Romania va costa aproximativ ca si cea din celelalte tari unde suedezii si-au deschis magazine. Explicatia? Costurile de productie si de transport sint similare. „Noi cumparam in volume mari, facem economii la transport si la depozitare datorita pachetelor plate, reducind costurile, iar cumparatorul isi transporta si isi asambleaza singur produsele“, mai explica Oprisan motivul pentru care magazinele IKEA ofera cosumatorilor preturi in general mai mici decit competitia. Suedezii nu practica in schimb reduceri si oferte promotionale la deschiderea magazinelor. Conform cataloagelor IKEA din alte tari, un mobilier de bucatarie, spre exemplu, costa intre 1.000 si 2.000 de dolari in vreme ce un dulap poate costa de la 84 de dolari la citeva sute de dolari, iar o masuta in jur de 90 de dolari. O canapea IKEA se afla in cataloage la preturi de aproximativ 300 de dolari. Mobila din IKEA provine de la aproximativ 40 de furnizori, printre care sint si romani. De altfel, compania detine in tara noastra si o divizie de productie, Swedwood, la Suceava. Suma totala ce va fi investita in magazin se ridica la aproximativ 25 de milioane de euro, incluzind constructia si amenajarea magazinului.

sursa: mail
gdm
Comisarul european pentru taxe si uniune vamala, Laszlo Kovacs, aflat la Bucuresti la invitatia PricewaterhouseCoopers, a declarat ca Romania trebuie sa-si modifice legislatia privind taxa de prima inmatriculare auto, avand la dispozitie maximum sase luni pentru a face acest lucru. Dupa aceste sase luni, daca Romania nu se va conforma, vor fi declansate procedurile de sanctionare.
In interviul acordat ziarului nostru, dl Kovacs a mai facut referiri atat la viitorul posibil element ecologic al taxarii auto, cat si la armonizarea bazelor de impozitare pentru companii, in intreaga Uniune Europeana.


- Cum se vede, de la Bruxelles, politica fiscala a Romaniei?
- Noi cunoastem doar un singur element al politicii fiscale a Romaniei, anume: impozitarea de baza. Concret, taxa de prima inmatriculare a automobilelor este singura care nu se conformeaza legislatiei Uniunii Europene - pentru ca discrimineaza. Am inceput deja negocierile cu Romania pentru schimbarea acestei legislatii. Altminteri, eu nu am cunostinta de nicio alta problema in sistemul fiscal al Romaniei.

- Comisia pentru Petitii a Parlamentului European a primit plangeri cu privire la modul de calcul al acestei taxe?
- Concret, problema este ca taxa este discriminatorie. Sa va dau un exemplu: avem o masina veche de opt ani, care a fost inregistrata in Romania ca masina noua, iar dupa opt ani are, de buna seama, o valoare reziduala, din care taxa de inregistrare este o parte - si o masina identica, de aceeasi varsta, importata din Germania sau din Franta, in cazul careia taxa de inregistrare aplicata este mult mai mare decat taxa reziduala in cazul primei masini - aceasta este o discriminare, pentru ca nivelul taxei de inregistrare nu poate depinde de sursa. Aceasta este problema cu taxa de inregistrare, exista insa si alte probleme, minore - cum ar fi faptul ca nu exista nici un for juridic unde clientii sa poata contesta cuantumul taxei percepute de autoritatea vamala.

Drepturi egale si obligatii egale

- Care este atitudinea Ministerului roman al Finantelor fata de aceasta problema?
- Ministrul romam de Finante reprezinta si apara interesele Romaniei, este perfect natural sa fie asa, a fost foarte elocvent, i-am inteles argumentatia si sper ca si el a inteles argumentatia mea. Fapt este ca Romania, ca membra a Uniunii Europene, are drepturi egale si obligatii egale. Nu Uniunea Europeana trebuie sa se conformeze legislatiei romanesti, ci Romania trebuie sa se conformeze legislatiei UE.

- Ati recomandat introducerea unei taxe comune, una ecologica, cu intentia de a inlocui taxele de prima inregistrare si taxele de drum. Cum au primit ministrii de Finante din tarile membre aceasta initiativa?
- Actualmente exista 27 de tari membre. Dintre ele, in 9 nu se aplica taxa de prima inregistrare, iar in 18, aceasta taxa exista. Aceasta este prima problema. Chiar si in cazul acestor 18 tari, cuantumul acestei taxe variaza de la cateva sute de euro pana la 16 mii de euro. Aceasta situatie duce la fragmentarea pietei auto. Producatorii sunt nevoiti sa stabileasca pretul dinaintea texelor in functie de existenta sau inexistenta in tara respectiva a taxei de inmatriculare, precum si in functie de cuantumul acesteia. Acest lucru este foarte dificil pentru producatorii auto si le reduce competitivitatea. In al doilea rand, se intampla deseori ca un cetatean al uneia dintre tarile membre cumpra o masina dintr-un alt stat membru si plateste btaxa de inregistrare, dupa care isi aduce masina in tara sa, unde trebuie sa plateasca din nou o taxa de inregistrare, pentru ca fiecare tara are acest drept. Avem astfel dubla taxare. Iar a treia problema este ca pentru moment nu exista, la nivelul intregii Uniuni, un element ecologic comun. Exista astfel de elemente ecologice intr-o tara sau intr-alta, dar nu la nivelul UE. De aceea, am facut o propunere Comisiei, in anul 2005. Mai intai, am propus desfiintarea taxei de inregistrare si integrarea ei in taxa anuala de circulatie. In acest fel, ar disparea problema dublei taxari. In primul rand, aceasta ar duce la o piata unica pentru industria auto, pentru ca ar disparea aceste diferente - daca exista sau nu taxa de inmatriculare, si intre cuantumurile ei. In al doilea rand, nu ar mai exista dubla taxare. Iar in al treilea rand, am propus introducerea elementului ecologic: in primii doi ani dupa introducere, 25 la suta din aceasta taxa integrata, a acestei taxe complexe rezultate din fosta taxa de inmatriculare si din taxa de drum, sa depinda de emisiile de bioxid de carbon ale motorului masinii, iar dupa alti doi ani, sa depinda de emisiile de CO2 in proportie de 50 la suta. Aceasta propunere este benefica pentru industria auto, de care depind 12 milioane de locuri de munca. Va fi totodata benefica pentru clienti, pentru ca nu vom mai avea dubla taxare, iar in al treilea rand, va fi benefica pentru mediu, pentru ca ii va incuraja pe clienti sa cumpere masini cu emisii reduse de bioxid de carbon.

Set unitar de reguli

- In domeniul taxarii directe, care sunt prioritatile Comisiei Europene? Companiile trebuie sa aplice seturi diferite de reguli daca desfasoara activitati taxabile in diferite state membre. Ce ne puteti spune despre proiectul setului unitar de reguli privind taxarea companiilor?
- Situatia actuala este aceea ca acele companii care fac afaceri in mai multe tari UE sunt nevoite sa recurga la mai multe metode de calculare a bazei de impozitare. Aceasta duce la costuri uriase ale respectarii legislatiilor fiscale, o povara foarte mare a indatoririlor administrative, si mai duce la absenta facilitatilor fiscale transfrontaliere si a consolidarii pierderilor si profitului, si mai duce si la lipsa transparentei - nimeni nu poate compara ratele taxarii din diferite tari, daca bazele de taxare sunt diferite. Asadar, daca am putea inlocui aceste 27 de metode de calcul al bazei de taxare, cu un singur set unitar pe intreaga Uniune Europeana, atunci s-ar reduce costurile respectarii legislatiei fiscale, costurile administrative, s-ar putea efectua consolidarea profitului si pierderii - si am avea si transparenta, adica am putea compara ratele de impozitare si am putea spune: "tara X are taxe mari", sau "tara Y" are taxe mici". Asta ar ajuta competitia, competitia echitabila. Aceasta este propunerea mea. Actualmente, ea este discutata la nivel tehnic, in diferite grupuri de lucru, unde expertii au ajuns la o intelegere asupra unor caracteristici majore ale acestei taxe comune: ele nu trebuie sa fie obligatorii, ci optionale pentru tari; trebuie sa cat se poate de generale, si trebuie sa fie consolidate, adica trebuie sa aiba in vedere pierderile transfrontaliere. Am avut deja o discutie la nivel politic, ministrii de Finante au discutat-o la Viena in timpul presedintiei austriece. Atunci, din cele 25 de tari membre, zece au sustinut total propunerea, opt au exprimat o sustinere prudenta, spunand ca sunt gata sa o examineze fara prejudecati, iar sapte tari si-au exprimat ingrijorarea sa impotrivirea. Trebuie sa adaug ca ultimele doua tari care au aderat, Romania si Bulgaria, care au fost de asemenea prezente la Viena, au sprijinit, amandoua, propunerea mea. Dintre cele sapte tari, o parte s-au aratat ingrijorate ca o astfel de taxa comuna le-ar incalca suveranitatea in domeniul fiscal, iar altele se tem ca noua baza de taxare s-ar putea dovedi mai mica decat practica lor actuala. Iata raspunsul meu: mai intai, nu avem de-a face cu o incalcare a suveranitatii fiscale, pentru ca rata de taxare va ramane in mainile fiecarei tari membre. Nu va fi nici o baza ingusta de taxare, ci dimpotriva, una cat mai larga posibil, iar in al treilea rand, nu intentionam sa armonizam ratele de taxare. Consider ca aceste temeri sunt de inteles, dar nu sunt relevante. In luna mai, in Germania, la Berlin, va avea loc o mare conferinta consacrata Bazei Comune Consolidate de Taxare. Vor lua parte nu doar tarile membre si ministerele de Finante, ci si reprezentanti ai mediului de afaceri si ai celui universitar. De asemenea, presedintia germana doreste sa puna problema pe agenda unei reuniuni a ministrilor de finante. Eu doresc sa prezint o initiativa legislativa in anul 2008.

Romania libera
gustihor
O stire, cred interesanta, ascultata la radio:
Din 2009 locuintele se vor putea vinde doar daca au efectuata o expertiza energetica. Costurile izolarii se vor putea deduce din impozitele anuale. Ar fi interesant de stiut daca cineva stie niste amanunte legat de acest fapt.
nh1980ro
Rezultate slabe
Dacia vinde tot mai putine masini


Dacia Logan MCV
Foto: Dacia

Vanzarile Dacia pe luna februarie au scazut la 13.562 de unitati, cu 3,9% mai putin comparativ cu perioada similara din 2006, cand au fost comercializate 14.112 de masini, potrivit unui raport prezentat miercuri de Renault.

Aceste cifre au fost influentate de rezultatele extrem de slabe ale vehiculelor comerciale, doar 411 cumparate, cu 60% mai putin ca-n februarie trecut, cand comenzile au totalizat 1.014 unitati.

Dacia in ianuarie si februarie

De la inceputul anului (ianuarie + februarie), vanzarile Dacia au totalizat 25.032 de unitati, in scadere cu 11,9% fata de aceleasi luni ale anului anterior. Cifrele celor de la Dacia au fost salvate de Logan-ul break (MCV), care se comercializeaza in Romania incepand din octombrie 2006. Acest model a fost vandut peste asteptarile initiale, peste 23.000 de comenzi de la inceputul acestui an.

In februarie, Logan-ul MCV s-a vandut in peste 12 tari europene, dar si in Turcia si Algeria.

Nici Renault n-o duce mai bine

Constructorul de automobile francez continua sa piarda teren la capitolul vanzari. Astfel, in februarie 2007, Renault a vandut 171.064 de vehicule, cu 4,6% mai putin fata de aceeasi luna a anului trecut, cand a comercializat 179.253 de autoturisme.

Pe ansamblul intregului an 2007, Renault a vandut 360.123 de unitati, in scadere cu 2,8% in raport cu intervalul similar (ianuarie + februarie) din 2006, cand au fost comercializate 370.553 de masini.

Producatorul auto spera sa-si redereseze vanzarile incepand cu luna iunie, prin lansarea unor modele noi, ca noul Twingo. “Aparitia noului Twingo in luna iunie, care va fi prezentat in premiera mondiala la Salonul de la Geneva, va marca debutul unei dinamici de recucerire a pietei”, afirma Patrick Blain, director general adjunct al grupului.

Sursa: hotnews.ro
Como
Sursa: http://www.gandul.info/articol_36352/bucur...de_pietoni.html

QUOTE
350 de lei a adunat in cateva ore "victima" Fernando Maciuca, 29 de ani, de la soferii care voiau sa scape de dosare penale
Saritul in fata masinilor pe trecerea de pietoni si simularea unor accidente grave sunt practicate de escroci de zeci de ani si in general politistii au mari dificultati in a dovedi ca "accidentul" este de fapt o escrocherie chiar si cand "victimele" au devenit deja arhicunoscute. Cu toate acestea, oamenii legii de la Sectia 15 au reusit sa-l prinda pe un asemenea "cascador", care bagase deja in draci nenumarati soferi "vinovati" de lovirea unui pieton pe trecere.

Impins de lacomie, bucuresteanul Fernando Maciuca a inceput sa practice "arta" aruncatului sub roti cu o frecventa care a sfarsit prin a-l da de gol: tanarul de 29 de ani si-a fixat "cartierul general" pe o trecere de pietoni prost semnalizata de pe strada Nitu Vasile si a inceput sa-i jumuleasca pe soferii care treceau prin zona.
Marti, o patrula de la sectia 15 a observat o multime de oameni adunata pe carosabil in zona trecerii de pietoni, asa ca a intervenit la scena "accidentului": "victima", care acuza dureri groaznice, a fost dusa de urgenta la Spitalul Bagdasar, iar soferul Matizului care-l "lovise" pe sarmanul pieton s-a ales pe loc cu permisul suspendat si risca sa fie chiar cercetat penal, in functie de diagnosticul pus de medici pacientului Fernando Maciuca.

Dupa numai patru ore insa, aceeasi patrula a trecut din nou prin zona, iar politistii au ramas cu gura cascata vazand din nou oameni adunati la locul unui accident petrecut pe aceeasi trecere de pietoni. Uimirea fata de frecventa accidentelor din zona a durat insa doar pana in momentul in care politistii s-au aplecat aupra victimei si l-au descoperit pe pacientul de la Bagdasar, "teleportat" de pe patul spitalului sub rotile unei Skoda Octavia a carei soferita tocmai bagase mana in portofel pentru a calma durerile "ranitului".

Evident, Fernando Maciuca a fost luat pe sus si dus la sectie, unde politistii au mai avut o surpriza, cand au aflat cat de profitabile pot fi aceste cascadorii: in numai cateva ore, tanarul adunase 350 de lei de la cei doi soferi dornici sa scape de eventualele dosare penale cu care s-ar fi putut pricopsi.

Desi faptele tanarului ar fi putut avea urmari grave, Parchetul de pe langa Judecatoria sectorului patru a dispus doar masura interzicerii parasirii localitatii, Fernando Maciuca urmand a fi cercetat in libertate. Data fiind productivitatea neobisnuitei sale indeletniciri, politistii nu exclud varianta ca tanarul sa profite de clementa organelor de ancheta pentru a se intoarce la "munca".


Auzi la el, Fernando Maciuca radmasa.gif
Deshteptu
Convorbirile in roaming se vor ieftini cu 70%. Detalii AICI.
danutz_r
inca una tot despre roaming
aphophis
QUOTE(gustihor @ 13 Mar 2007, 13:57)
O stire, cred interesanta, ascultata la radio:
Din 2009 locuintele se vor putea vinde doar daca au efectuata o expertiza energetica. Costurile izolarii se vor putea deduce din impozitele anuale. Ar fi interesant de stiut daca cineva stie niste amanunte legat de acest fapt.
*



mai bine ar obliga sa aiba expertiza seismografica, adica sa aflii cat de sigura e locuinta pe care vrei sa o iei dpdv seismic (atat dpdv al constructiei, cat si al solului si a regiunii).
ady85btz
MEGA STIRE
radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif
Deshteptu
S-a intimplat miercuri seara in Iasi. Conducta a facut explozie, asfaltul s-a surpat si un Opel parcat acolo s-a dus in groapa, pe jumatate. Poze si detalii: aici.
bear_mc
Cel mai bogat om din lume nu mai este Bill Gates.
http://www.wall-street.ro/articol/Internat...m-din-lume.html
TMihai
QUOTE
Dosarul lui Dumnezeu a fost clasat

Dosarul in care Dumnezeu a fost dat in judecata de un detinut din penitenciarul de la Timisoara a fost clasat de procurorii de la Parchetul de pe langa Judecatoria Timisoara, deoarece nu a fost gasita adresa Creatorului, transmite corespondentul ROMPRES.
Potrivit rechizitoriului, detinutul Pavel Mircea (40 de ani), care ispaseste o pedeapsa de 20 de ani de detentie pentru omor, l-a chemat in 2005 in instanta pe Dumnezeu, motivand ca, in pofida "contractului" incheiat la Botez, prin care Divinitatea trebuia sa-l apere de toate
cele rele, Dumnezeu nu s-a tinut de cuvant si l-a lasat prada in calea Satanei, care l-ar fi impins la omor.
Detinutul Pavel Mircea s-a constituit si parte vatamata, acuzandu-l pe Dumnezeu de luare de mita si inselaciune si cerandu-i sa-i inapoieze toti banii pe care i-a cheltuit pe lumanari si slujbe platite la preoti, care nu au avut nici un efect.
Solutia pusa de anchetatori pe plangerea detinutului a fost aceea de neincepere a urmaririi penale sub motivatia ca Dumnezeu nu este o persoana reala si nu are domiciliu.
Directorul Penitenciarului Timisoara, Ioan Bala, a declarat, citat de ROMPRES, ca au mai fost plangeri ciudate ale condamnatilor, mai ales pentru a beneficia de scurte iesiri in oras.

Am scapat si de data asta

sursa
Como
Ungaria: Referendum pentru introducerea siestei

QUOTE
"Sunteti de acord ca Parlamentul Republicii Ungaria sa faca o lege pentru a introduce siesta?" La aceasta intrebare trebuie sa raspunda cei aproape opt milioane de cetateni ungari cu drept de vot, dupa ce Comitetul National de Alegeri a decis, luni, ca este necesar un referendum pe aceasta tema, relateaza agentia Reuters.

Cei care au propus legea somnului de dupa-amiaza trebuie sa adune 200.000 de semnaturi pentru ca referendumul sa aiba loc.

Comitetul a mai respins o propunere de referendum care sugera ca berea sa devina gratuita in restaurante. Ei au motivat ca acest lucru afecteaza piata. Astfel, cetatenii ungari, care sufera din cauza temperaturilor excesive din aceasta perioada, sunt nevoiti sa plateasca in continuare pentru bauturile consumate.

cheers.gif
nicu022003
mai multe detalii aici
eminescu0
laugh.gif ce nebunie !
BOG
Edilul ºef al Capitalei, Adriean Videanu, a declarat, luni, pentru NewsIn, cã va candida pentru un nou mandat de primar doar dacã pânã la data de 30 martie 2008 planul de modernizare a infrastructurii va fi finalizat.


radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif
tribunul
Intr-un spirit de gluma, o fi inghetat garla, iar cainii erau de la Giurgiu.
nh1980ro
Ce-i asa de mirare? Bulgaria, Romania, toti o apa si un pamant, dar macar stiu sa-si vanda litoralul bine ..biggrin.gif
Highwayman
Din ciclul Bin Laden - uite-l nu e:

http://www.adevarul.ro/articole/video-bena...asasinat/337935
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.