Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Bujii Pentru Symbol 1.4 8v
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6
UXE
ai dreptate , tin 90k .. am scris ca le-am schimbat la 60k si de fapt ma gandeam ca la 30k... deci le mai schimb la 150k smile.gif

buna atentionarea
karaoche
salutare,
bujiile au cam 40k km. parca porneste un pic mai greu, sunt equiem cu un electrod. ideea este ca mi-am pus gaz si as dori sa le schimb.
am gasit bosch cu doi electrozi la 15 ron.
parerile sunt impartite pe forum, referitor la acestea. asa ca sunt cam confuz...
cu respect.
UXE
Ideea e.. cat dai atata face.... daca nu ai chef sa le schimbi prea des , recomand sa iti iei unele mai scumpe cu irridium
arinin
eu mi-am pus recent originale renault facute in mexic 40 de lei setul si trage foarte bine masina
alexgeogabriel
@arinin, cele originale sunt tot equiem cu 2 tot electrozi sau sunt Motrio?
UXE
nu e vorba ca "sa traga masina" , ci sa te tina cat mai mult.. eu prefer decat sa le schimb la 30k mai bine mai dau un ban in plus si le schimb la 90k (adica 3 seturi d-alea normale) si nici nu mai platesc manopera in service de 3 ori
arinin
sa platesti manopera sa schimbi niste bujii imi pare mai de fita asta, da-o draq ca o cheie e 15 lei si le schimbi tu.
@alexgeogabriel nu, cu 1 singur electrod scrie pe ele renault deci nu sunt equiem.
e adevarat ce zice @uxe dar daca faci acei 30.000 de km in 2-3 luni, dar daca ii faci la un an eu zic ca 40 de lei pe an nu e chiar o mare gaura in buget (ele oricum se duc lejer pana in 40.000 fara sa fie probleme)
ReiMNs
Daca masina e pe GPL ce bujii ar trebui sa pun, m-ar interesa in mod special distanta in mm intre electrozi.
UXE
QUOTE(UXE @ 2 Mar 2010, 19:09)
le-am luat smile.gif  pretul e pe pachet

[attachmentid=1627598585]
*





Ok, a venit momentul sa le schimb. F multumit de ele, nu dau semne semne mari de oboseala, dar in maxim 2 luni le dau jos de pe masina dupa o "prietenie" de 80 000 km.

Le-am gasit chiar mai ieftin. 51 de lei buc tongue.gif
vallixx
Mai lasa-le, mai ales daca nu dau semne de oboseala.
Eu am NGK Iridium, si din ce scrie pe pachet ar trebui sa tina 90 de mii fara probleme. Deci teoretic ai mai avea 10 mii de facut. 10 mii e ceva.
UXE
Stiu ce zici , dar la mine este o problema. Ar cam trebui sa ii fac revizia in maxim 2 luni si daca tot fac asta am zis sa schimb si bujiile pentru ca la mine e un pic mai complicat: ca sa le schimb trebuie sa slabesc un pic suruburile de pe flansa de la galeria de evacuare si sa o intrag un pic spre exterior ca sa poata intra cheia de bujii smile.gif.
UXE
Stie careva codul pentru bujiile de la NGK Platinum?
wolfin
mi se pare mie sau sunt cam afumate. au cc 40 k
UXE
La Remat cu ele... Ia niste irridium
wolfin
normal ca nu le mai folosesc la cat sunt de uzate..dar nu sunt multumit deloc de ce am pus acum....Champion RC87YCL (cu un singur crac). nu prea merge rotund motorul si parca vibreaza mai tare
lucianm
NGK BKR6EZ cu un singur electrod, motorul meu mergea foarte bine cu ele.

sau cele de origine (de logan) cu 2 electrozi.


RC87YCL nu sunt stralucite, relanti cam instabil.
wolfin
NGK urile alea le-am comandat dar nu mai aveau si am luat RC-urile .
exact asta comentez la ele...relanti cam instabil.

le tin ceva ..iar daca nu ma obisnuiesc cu ele wacko.gif le schimb....
wolfin
le-am schimbat sambata ca nu ma mai intelegeam cu ele cu bujii de origine cu 2 craci.

toate 4 erau afumate desi aveau cateva sute de km.

acum nu mai imi tremura la relanti

fugiti de champion RC87YCL
Redogs
Am cu bujiile 60.000 km si nu am probleme cu pornirea sau relanti neregulat.
Ar trebui sa le schimb din cauza kilometrilor sau sa le las in continuare ?
espacern
Daca nu schimb macar curatat si reglat distanta electrod....conteaza la performantele masinii(consum).
wolfin
bun aziua,


dimineata saraca a ragusit.

desi relantiul este constant...masina vibreaza/merge neregulat (in trei) iar schimbatorul tremura si lipsa de putere in mers

am scoas fisele din bujii iar la bujia 4 (fisa lunga) am gasit problema.

la bobina da scanteie fisa dar la celalalt cap parca e mic arcul mai mult se aude decat se vede. oare sa fie fisa sau bujia?
Jenkins
interschimba si vezi
wolfin
nu ajung..la 4

decat sa pun fisa 4 la bujue 3..era o ideea

am dat comanda de o bujue si un set fise tesla..

pt 50 lei nu ma mai complic...sper..

Am schimbat bujia 4 si nimic....curent primesc toate bujile...verificat fisele la ambele capete si e arc electric.

Maine ....serus sad.gif

Senzorul de turatie da mers neregulat in sarcina si in relanti vibratii ale motorului
????

Dubios e ca acul dela turometru sta cuminte ..nu da sa se opreasca..doar in sarcina...intrrupe...


e la doctor acum...dimineata s-au aprins si noxele... sad.gif
alexgeogabriel
Mpp sau bobina de inductie as zice, cum bobina de inductie nu prea pica la 8v, mpp sau corpul clapeta cu totul, stiu de la vechiul proprietar ca asa patise el.
RazvanF
Sa nu fie din cauza injectorului...
wolfin
Nr.2 blocat

Dar noxele is de la canistra de carbon sparta
adrianopolis1978
Buna dimineața. De la o vreme am observat că la prima pornire, masina se cam bâlbâie, turația coboară la minim si tb sa o ajut din accelerație. Asta se întâmplă doar când mașina a stat mai multe ore nepornita. În rest pornește normal si merge normal. Oare sunt de vina bujiile? Sau ce poate să fie?
R19/16v
Eu as miza pe un senzor de temp - fie aer, fie apa.
UXE
MPP
adrianopolis1978
La o diagnoza cu ddt2000 ar ieși exact problema. Sau tb sa schimb bujii, senzori, etc. ca să văd ce are?
adrianopolis1978
Am cumpărat bujii originale renault. O să le schimb în weekend.
alexgeogabriel
Mai, il baneaza cineva pe greenmihai asta? In majoritatea posturilor face reclama. Stim si noi cum sa cautam niste bujii, ulei, etc.
kretzu77
QUOTE(alexgeogabriel @ 15 Jun 2016, 18:43)
Mai, il baneaza cineva pe greenmihai asta? In majoritatea posturilor face reclama. Stim si noi cum sa cautam niste bujii, ulei, etc.
*


Eu l-am bagat la ignore.
Nu de alta, dar riscam sa-l trimit in origini. Daca injuri pe careva, imediat ti-o furi. Cu reclamele merge.
Dati si voi report, ca eu nu-i vad posturile.
alexgeogabriel
Are deja report. smile.gif) L-am adaugat si eu in ignore list dar tot iti apare acolo ca este un post. huh.gif
Teodor Bogdan
Salut! Ce părere aveți de aceste bujii (OEM, echivalente EYQUEM RFC58LZ2E, adica ca cele din fabrica)... au 8000km, de pe Symbol 1.4 MPI?
Acel galben pare a fi oxid de plumb, iar pe alocuri urme de amestec sarac... benzină am pus doar 95 de la Petrom, ar fi culmea sa contina urme de plumb pentru cresterea CO.

Un lucru interesant, dar poate fi doar coincidenta: la 1.4 MPI, bobina pulseaza in tandem 1+4 si 2+3. Bujiile sunt aliniate in ordinea scoaterii din motor, adica in dreapta e cil. 1. S-ar putea sa fie si bobina putin afectata si sa nu furnizeze suficienta tensiune la 1 si 4, rezultand la o ardere incompleta.
Mulțumesc! smile.gif
user123

Sunt ok Bogdane, mai bine faci chestia aia dincolo cum ai anuntat wink.gif ...

Au culoarea relativ buna, un pic electrozii laterali rotunjiti ( uzura) si nimic altceva.....astea sunt cele mai iertatoare bujii dpdv al calitatii amestecului, iti vor aprinde orice amestec oricat de prost ar fi....evident pana la o limita, insa comparand cu cele clasice cu 1 electrod.....nu discutam despre cele cu metale nobile...

Daca vrei vb pe pm, am cateva materiale "stranse" de pe dincolo....
Teodor Bogdan
Mulțumesc pentru răspuns! Bujiil 2 si 3 par relativ ok. Pe mine totuși ma sperie bujia 4 care are mega pata aia galbena. Totuși au vreo 8000km, deci nu sunt foarte rulate. Lucrul care m-a determinat să verific bujiile este faptul ca am făcut plinul de la un Petrom din Timișul de Jos (26L). In tr. 5, cu accelerația in podea, pe plat nu urca mai sus de 2500rpm.
Înainte să fac plinul, mai veificasem bujiile pe la 6000km și nu aveau nicio urma dubioasă.
Acest galben pare a fi oxid de plumb și de aceea mă sperie... o sa fac plinul la OMV smile.gif
user123

Depunerea aia este din carburant, dar nu e o consecinta directa.....mai degraba mers subturat mult cu motor care nu apuca sa-si atinga temperatura; incearca sa mergi un pic mai turat, nu limitare dar ca timp, sa fii constant...adica mergi cu 3000 insa cateva minute bune, nu secunde....

Daca persista si cu bujiile noi, incercam altceva.....insa ce ai acolo ( depunerea) nu ti-a facut-o peste noapte si nu cred ca e consecinta ultimei alimentari, oricat de proasta ar fi benzina....
Teodor Bogdan
De obicei nu merg subturat, chiar merg la consum, adica pe unde este cuplul maxim (3000 rpm). Dar stiu sigur ca in urma cu vreo 1500-2000km erau curate bujiile, iar problema cu plafonarea a aparut la vreo 50km dupa ce am facut plinul la Timisul de Jos. O sa curat bujiile si o sa le pun la loc, iar dupa o sa merg pana se aprinde becul (adica vreo 500km) si voi verifica din nou.
Daca sunt din nou ingalbenite, o sa fac plinul la OMV si o sa verific din nou biggrin.gif
alexgeogabriel
Stati un pic, voi vorbiti de de mers mai turat pana motorul isi atinge temperatura? Pai parca in primele minute pana se incalzeste motorul, se recomanda o turatie de maxim 2500rpm, parca asa stiam si abia apoi se poate urca peste 3000 rpm, asa scrie in manualul meu.
Sau va referiti la mers constant dupa incalzirea motorului?
Teodor Bogdan
Ahh, clar ne referim la mers turat după ce se încălzește motorul. Eu nu trec de 2500 cu el rece și consider că uleiul este la temperatura optimă la vreo 5 minute după ce acul de la antigel s-a stabilizat pe la jumătate smile.gif)
Oricum, dacă vrei sa mergi turat, trebuie să ai revizia la zi, mai ales uleiul smile.gif
daniel1braila
Dupa ce am citit pe forumul logan despre problema bujiilor denso iridium IK20TT despre care stiam ca tin 60000km eu avandu-le montate pe un clio symbol motor 1.4 mpi cu 78.000km reali, este al tatalui meu si merge cam rar cu masina dar avand uneori rateuri la pornire , bujiile avand maxim 20.000km am comandat pe cele originale cu 2 electrozi renault 7700500168 si cand am facut schimbul s-a confirmat uzura lor si gapul marit. Dupa ce am pus bujile originale masina porneste perfect si nu mai miroase a benzina nearsa la esapament asa ca decat sa cumparati bujii cu iridium denso care sunt scumpe si nu tin nici macar 20.000km mai bine originale si ieftine care tin lejer 30.000km si costa 9 lei buc.
plopii
Aici te pot contrazice puțin, pentru că nu vorbesc din auzite, ci pentru că am avut și încă am aceste bujii pe motor...am și eu tot 1.4 8v...

Eu am și Gpl pe mașină și în cazul ăsta se schimbă optica...pe Gpl orice bujie clasică pui, după 13-14 mii dă rateuri, la accelerații în curbe strânse cu a 2-a sau a 3-a...eu le schimbam la fiecare schimb de ulei...dacă ai benzină și atât intervalul se dublează, poți merge liniștit 30 de mii.

Eu în cazul celor cu iridium (am chiar Denso IK20TT de vreo 70 de mii) sunt mulțumit că le schimb mai rar...dau 44 de lei pe bujie dar 40 de mii nu mai am treabă...am mers cu ele 60 de mii dar vreo 2 nu mai aveau electrodul central în firea lui, era destul de tocit...Înainte de iridium foloseam tot Denso K20TT (clasice) pe care le schimbam la 10 mii când schimb uleiul și filtrele...pe la 13 mii începeau să dea întreruperi....

Acum am al doilea set și le voi ține 40 de mii...tot acolo ies cu banii...K20TT sunt 11 lei X 4 schimburi = 44 de lei...e mai comod cu iridium, le schimb la 4 schimburi de ulei.

Acum fiecare face cum vrea...eu ți-am dat o părere din experiența proprie....


daniel1braila
La mine asa arata denso iridium care au maxim 20.000km si 2 dintre ele arata chiar rau plus rateurile la pornire, inainte am avut k20tt clasice de care am fost multumit chiar am un set de rezerva in masina care arata impecabil la 10.000km, daca nu citeam despre problema la cele pe iridium pe forumul logan nici nu ma gandeam sa le dau jos sa le verific, asa ca am ajuns la concluzia ca cele originale sunt bune si ieftine si tin lejer 30.000km si nimeni nu s-a pland de ele chiar si la 50.000km pa cand cele denso iridiu facute sa tina 60.000km pe la 20.000km - 30.000km au probleme cum se vede si pe alt forum, eu unul m-am convins.
myhay1208
Eu am folosit vreo 30.000km bujii normale, schimbate de 2 ori. Dupa astea am trecut pe cele de iridium vazand ca au rezultate bune pe forum.
Dupa primii 10k km nici cea mai mica problema. In prezent au vreo 30.000km si functioneaza foarte bine atat pe benzina cat si pe GPL.
Motorul este 1.4 16V, pe fostul Clio. Eu unul am fost multumit de ele (NGK Iridium).

Pe motorul actual 1.6 16V inca n-am apucat sa le schimb dar cred ca voi merge tot pe NGK. Si aici am tot benzina+GPL.
Pe Logan (1.4 8v) am mers cu bujii "de fabrica" schimbate la fiecare 15-20k km si n-am avut probleme vreo 200k km.
alexgeogabriel
Eu inca le am pe cele originale la vreo 90.000km...doar daca le-a schimbat proprietarul initial desi nu cred. Cert e ca eu am 75.000km cu ele.
wolfin
Cele oem duc lejer 60k.

Dar parca nu e rau sa le schimbi la 30k...la cat costa..si sincer de fiecare data s a simtit diferenta.

Acu ca tu le ai de 90k in motor....sincer sper sa nu se fi sudat acolo...sa le shimbi cu tot cu chiloasa
alexgeogabriel
Am mai citit eu asta dar posibil cine a umblat pe acolo, sa nu fi folosit intai degripant. Momentan pornirea e ok, poate creste usor consumul de benzina?
wolfin
Se depune calamina pe interior...degripantul ajunge acolo cu freza.

Bine mai poate fi si rugina..wd40...la cald...2..3 zile...apoi...usor...usor....la rece

Si da creste consumul de carburant...mers neregulat...intrerupe.
Tu nu iti dai seama ca esti obisnuit cu ea. rolleyes.gif..putin ...azi...maine inca putin...ca si in cazul amortizoarelor/anvelopelori. Descoperi o noua masina. wink.gif dupa ce le schimbi.
alexgeogabriel
7700500168 originale par a fi Beru...cel putin asa apar in poza pe Autokarma.

Da, intr-adevar, parca a inceput sa mearga neregulat, mai ales la rece, o simt cum tremura usor la intrerupere.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.