boriss007
18 Aug 2016, 09:26
salutare oameni buni!
m-am apucat ieri sa schimb si eu amortizoarele spate la a mea Laguna 2, din semnatura.
Am desfacut suruburile, totul ok.
Desfacut sus ok.
Cand am ajuns la partea de jos febra 40 de grade ... nu prea vrea sa iasa.
L-am ciocanit, i-am bagat WD40 ... l-am ciocanit iar ... e intepenit rau. Bucsa aia din capatul de jos al amortizorului nu vrea sa iasa din brat.
Probabil o sa ma mai lupt cu el si maine.
Intre timp m-am gandit sa schimb si discurile.
Pentru piulita aia mare de la disc trebuie o cheie de 34 ... preferabil tubulara. Bineinteles ca aveam pana la 32 ...
legile lui Murphy.
Are cineva din Iasi o cheie tubulara de 34 cu imprumut? sau stiti de unde as putea cumpara una relativ repede ?
Si, ce parera aveti de amortizorul intepenit? Sa insist cu ciocanul? Sau stiti o solutie mai buna?
Multumesc!
Degeaba insisti cu ciocanul, doar cu flacara merge, incins, si iese, altfel, la rece...poti sa dai pana te plitisesti.
boriss007
18 Aug 2016, 23:18
Multumesc @argon.
Am citit si eu ca majoritatea a rezolvat cu flacara.
Chiar am fost azi sa cumpar ceva ... Insa n-aveau pe la leroy merlin.
Am sa trec maine sa iau de undeva.
Sper sa isi dea drumul.
Oricum, nu cred ca a mai umblat cineva acolo in ultimii 15 ani. E posibil sa fie chiar amortizoarele originale.
madhorsefuzzy
19 Aug 2016, 00:04
Si la discuri sa nu fie cheie de 36.
Poate pui niste vaseina pe boltul ala cand montezi noi, sa le mai scoti si altadata. Cine a gandit sistemul, a fost un idiot, se intepenesc acolo de naiba le ia, si nu ai pozitie sau in ce sa lovesti sa-l dai afara.
boriss007
19 Aug 2016, 08:24
@madhorsefuzzy, esti sigur ca e de 36 ?
m-am uitat pe niste manuale de service dar nu scrie acolo.
stie cineva ce cheie trebuie la discuri ? 34?36
madhorsefuzzy
19 Aug 2016, 08:34
La mine in manual la L3 scrie ca sunt de 30. In realitate sunt de 36.
Cel mai bine masori.
boriss007
14 Sep 2016, 11:55
multumesc de raspunsuri.
Pentru ceilalti care se mai apuca de operatiunea asta: pentru piulita de la discuri e nevoie de cheie de 36mm. Eu am fost in targul de vechituri si am cumparat una cu 15 lei.
On topic:
cu amortizoarele e un adevarat circ sa le schimbi.
Am reusit sa schimb unul abia si ala cu mult chin.
Am incalzit, am dat cu WD40 ... am ciocanit in el de am innebunit.
Intr-un final a iesit amortizorul de pe bucsa si a ramas bucsa in brat.
De aici, am luat un burghiu de metal si am dat gaura prin bucsa ramasa. Am bagat prin gaura un surub si am dat in surubul pus cu picamerul. A iesit foarte repede.
Acum sunt la al doilea amortizor. Am incercat aceeasi operatiune dar nu a cedat. Mai incerc maine ca azi a sarbatoare.
Oricum, la mine erau amortizoarele originale. Au 15 ani de cand au fost montate.
Dar e adevarat ce a spus cineva mai sus ... sistemul e destul de prost conceput. Se putea face ceva mai inteligent. Dar asta e ... Franta nu cred ca e una din cele mai inteligente tari din lumea asta.
Oricum, merita efortul. E distractiv ... totul e sa aveti rabdare si eventual o masina de rezerva.
)
marius_87
14 Sep 2016, 20:58
Eu am schimbat sapt asta amortizoare+flanse fata. Operaiunea m-a dus cu totul 1260RON, cu tot cu manopera si geometrie.
Am pus amortizoare si flanse KYB, se simte diferenta foarte mare, pot sa spun ca a meritat pe deplin investitia si fara chin, au faut baietii de la service treaba foarte buna, de ce sa ma chinui eu
))
QUOTE(boriss007 @ 14 Sep 2016, 12:55)
Acum sunt la al doilea amortizor. Am incercat aceeasi operatiune dar nu a cedat. Mai incerc maine ca azi a sarbatoare.
Incalzesti calumea, gen 3-5 minute, nu te intereseaza ca se parleste bucsa, ca oricum amortizorul nou are bucsa noua. Altfel, doar incalzit putin, nu iese.
dondan
17 Sep 2016, 06:30
Saptamana trecuta le-am inlocuit si eu. KYB au fost pe masina de alea am pus.
Cand le-am schimbat pe alea de pe spate am fortat amortizorul sa iasa de pe bucsa.
Si cu un ciocan am batut stanga dreapta pana a cedat.Altfel greu ies din punte
audiofilu'
29 Oct 2016, 07:30
Am avut PDG pe masina si spus asta deoarece acum un an am inlocuit arcurile pe fata cu unele Magnum (ce era pe stoc, masina era demontata si eram in deplasare, un arc avea lipsa o bucata de spira). Acum vreau sa pun si telescoape ca au 11 ani si vreo 157000 de km. Pentru a avea confortul de dinainte (fata pare cam "moale" cu arcurile astea) trebuie sa schimb telescoapele si arcurile?
Stie cineva codurile pentru PDG de origine? Am emotii ca voi primi de la magazin ce au pe stoc, de potrivit se vor potrivi insa nu vor fi pentru PDG.
Apropo: am schimbat rulmentii de sarcina acum vreo 4 ani, ce mai trebuie in afara de ei? Probabil flansele... Sau mai bine demontez (nu eu) si vedem ce e defect...
Pe fata diferența intre pdg si fara adica înălțimea , o dau amortizoarele. , doar pe spate diferă arcurile.
audiofilu'
29 Oct 2016, 08:09
Bun, dar arcurile sunt identice (grosimea, inaltimea, duritatea) intre diferitele marci? Original nu stiu ce aveam (probabil KYB), acum am de un an Magnum. Are sens sa le schimb sau mai bine aleg telescoape pentru PDG (cele mai bune calitativ)?
Ma tem sa comand arcuri pentru PDG si sa primesc altceva. E vreo dimensiune anume pentru PDG, inaltime mai mare cu 3-4cm? Cum le deosebesc de exemplu pe siteul epiesa unde apar notiuni de genul pentru vehicule cu suspensie standard respectiv pentru vehicule fara suspensie sport dar nu si notiunea PDG. Care dintre ele o fi pentru PDG? Sau prin oferirea VIN stiu ei ce sa vanda?
Presiune ulei sau gaz? As merge pe ulei. Daca stie cineva diferentele de confort sa spuna.
La autoturisme toate sunt pe ulei, lasa marketingul. Ca si compatibilitate, trebuie sa respecti codul de culori, care se traduce prin grosimea spirei+lungimea decomprimat, si sa iei ceea ce se potriveste la 2.0T. Vezi la kyb in catalog, ca-ti da exact pe motorizarea ta, eu as schimba marca aia dubioasa de ai pus.
audiofilu'
29 Oct 2016, 08:51
Problema e daca vreun magazin imi poate oferi aceste repere, am gasit arcurile recomandate cat si telescoapele (ulei si gaz).
Telescoapele din catalogul KYB au acelasi cod ca si alea de pe epiesa. Ma uit si la arcuri sa vad codurile... si da, exista.
De ce sa nu poata? Kyb iti poatre aduce oricine. Amortizoarele din fabrica tot kyb le ai. Arcurile nu, parca lejofors le face pentru renault, dar kyb sunt foarte bune daca iei.
audiofilu'
29 Oct 2016, 09:01
Lamurit, multumesc foarte mult pentru ideea cu siteul KYB!
audiofilu'
8 Nov 2016, 13:39
Am simulat azi cumpararea telescoapelor de la epiesa, am cerut set complet suspensie fata, am spus ca doresc PDG si la arcuri ar fi o problema: codul de culori. Acum nu stiu daca sunt valabile pentru Laguna 2 sau sunt speciale pentru 2.0T insa daca aveti o indrumare e un prim pas.
Conform siteului KYB ar trebui reperul cu numarul RH2709 dar spune for vehicles with standard chassis
Ce treaba au arcurile cu PDG, pe fata? Nici una, difera doar amortizorul.
audiofilu'
8 Nov 2016, 13:51
Atunci pot pastra arcurile astea Magnum care au doar un an si vreo 10000 de km? Se modifica situatia daca le schimb cu KYB (doar arcurile)?
BannedHost
8 Nov 2016, 21:29
Eu am trecut de pe bilstein bitub gaz pe kyb ulei si diferenta e imensa .. masina sta mult mai bine pe drum ....
M-au tinut exact 11 luni amortizoarele bilstein pe gaz ... si cam 20.000 km ... bataie de joc zic eu ...
Bilstein niste mizerii sunt. Si eu le-am schimbat, alea originale din fabrica, si am luat Kyb, sunt identice cu cele de fabrica, mai putin sigla stantata, made in Japan. Pe originale plateam triplu. Stiu , o sa vina unu' sa zica ca sunt rebuturi kyb aftermarket fata de alea personalizate renault chiar daca sunt identice , si au iesit de pe aceasi linie de productie, dar mie imi ajung.
Eu am luat kyb dupa cod, teoretic identice cu cele din fabrica. Diferenta este ca cele din fabrica au specificata partea de montaj (st/dr) si au tija mai groasa decat cele noi. De comportat se comporta foarte bine, le am de ~25000 km.
Pe spate sunt la fel, pe fata posibil sa difere din cauza diferentei de ani, ca ai comparat cu ce ai alea vechi pe masina, dar daca compari cu OEM luate acum, nu sunt la fel tijele?
Din pacate n-am cum sa verific asta. Daca e cineva dispus sa ia niste amortizoare doar ca sa ne satisfacem curiozitatea ramanem datori
.
BannedHost
9 Nov 2016, 17:01
am eu amortizoarele originale aruncate prin curte pe undeva ... o sa merg sa vad diferenta tijei la acelea comparativ cu cele noi ..... Dar si cei de la reno sunt niste prostalai .... cand au schimbat un amortizor pe partea dreapta fata ... flansa pe care vine arcul este mare iar pe stanga mica ...... si eu stiam ca amortizoarele pe gaz au acea flansa mica .... dupa ce mi-am dat seama am luat bilstein.... pe vremea cand aveam pejo 405 erau cam cele mai bune ....
audiofilu'
17 Nov 2016, 08:33
Daca voi schimba telescoape, arcuri, flanse, bucse bara stabilizatoare fara alte elemente (capete de bara, bielete antiruliu) e necesar sa refac geometria?
Intreb deoarece am pus anvelopele de iarna si volanul sta intr-o pozitie spre stanga si oscileaza la viteza mica (probabil trebuie echilibrate). Vreau sa fac reechilibrarea si sa verific geometria si saptamanile viitoare sa schimb ce am spus mai sus in prima parte.
Cam orice surub slabit si apoi strans pe la directie iti modifica geometria. De multe ori ramane in parametri, insa daca dai jos amortizoarele clar trebuie refacuta.
audiofilu'
24 Nov 2016, 08:43
Am pus rotile de pe spate pe fata si este ok, probabil au strans aiurea prezoanele la atelier, nu am mai pus inapoi deoarece sunt la fel ca uzura.
Care sunt cele mai bune/tari arcuri pentru fata, vreau sa fie cocotata, am avut PDG, vreau la fel.
Amortizoare intentionez sa iau KYB dar daca sunt altele mai bune nu ma dau inapoi.
Aici a inceput discutia:
https://www.reno.ro/SCHIMBARE-AMORTIZOARE-L...ml#entry4416339
BannedHost
24 Nov 2016, 21:02
parca vindeai masina
)
amortizoare kyb pe ulei .... arcuri tari inafara de oem pt pdg nu gasesti .... Daca chiar vrei o sa caut arcurile mele ce le-am avut pe fata pt pdg ....
audiofilu'
24 Nov 2016, 21:04
Orice arc in afara de ala original e cam la fel? Daca nu, as vrea cele mai rezistente/groase/inalte arcuri. Nu vreau ca la fiecare cocoasa sa ajunga pe tampoane...
Daca te poti uita, poate au vreun element distinctiv, pe ale mele le-am lasat la atelier...
BannedHost
24 Nov 2016, 22:49
da.. au doua buline albe alea originale ... toate cele aftermarket sunt cam la fel .....
Pe fata au buline verde-rosu, pe spate verde-verde. Asta la 2.0T. Si sunt mai groase decat cele normale, non-PDG.
audiofilu'
25 Nov 2016, 20:26
Bingo.
Si... se gasesc pe undeva noi?
BannedHost
25 Nov 2016, 22:14
KYB RH2719
vezi astea .. sunt de 2.2 dci 3.0 v6 ... deci mai tari ...
La KYB nu. Sachs are unele echivalente, dar costa aproape cat alea originale.
audiofilu'
25 Nov 2016, 22:32
QUOTE(BannedHost @ 25 Nov 2016, 22:14)
KYB RH2719
vezi astea .. sunt de 2.2 dci 3.0 v6 ... deci mai tari ...
Probabil, numai sa intre/sa se potriveasca. Catalogul pentru 2.0T spune RH 2709
RH 2719 e pe 2,2 dci si V6 3.0 insa au lungimea de 383mm fata de 393mm la 2.0T.
Probabil ar fi trebuit 393mm dar groase ca la V6...
Da-i un mesaj lui espacern cu VIN si iti spune ce arcuri ai din fabrica. Dupa aia cauti echivalente, dupa inaltime, grosime si coduri de culoare. Sau las-o in pace, vinde-o si gata.
audiofilu'
25 Nov 2016, 23:19
Vreau s-o rezolv chiar daca o vand sau nu, asta ar mai fi major, in rest prostioare.
Pai de ce sa bagi 2.000 de lei sau mai mult in arcuri noi? Poate viitorul proprietar nici nu vrea PDG. Mai bine mai lasi 200 euro din pret si gata.
audiofilu'
25 Nov 2016, 23:31
Acum daca iau cu viteza foarte mica limitatoarele de viteza, partea din fata pare ca ajunge pe tampoane, nu stiu daca asta e din arcuri sau amortizoare dar tind sa cred ca e din arcuri deoarece e o miscare de jus in jos.
Mai degraba amortizoarele.
audiofilu'
26 Nov 2016, 11:00
Si diferenta dintre arcurile pentru PDG si cele fara PDG e doar ca in primul caz masina va fi mai inalta cu x cm dar ele vor lucra la fel cu un amortizor KYB care nu e pentru PDG?
Eu nu cred ca amortizoarele difera la Laguna II (la Megane II aveau talerul mai sus, dar erau si alte bielete antiruliu, mai scurte). In acest caz, garda la sol e data de arc.
Pdg vs fara , Garda e dată de amortizoare pe fata si arcuri pe spate .Si în cazul megane 2 si laguna 2, pdg e o prostie made pt Romania , nu recomand. Suspensia standard e suficient de înaltă inclusiv în ro.
audiofilu'
26 Nov 2016, 13:39
In aceste conditiuni voi lua KYB cap-coada pe fata. Pe spate nu am probleme, nu ma deranjeaza, masina merge doar cu sofer si ocazional pasager fata.
BannedHost
27 Nov 2016, 02:06
vezi ca kyb pt arc e moale .. mult mai moale ... eu deaceea am luat eibach ....
audiofilu'
27 Nov 2016, 07:39
N-as duce la reprezentanta sa intreb ei ce ar pune pentru masina mea conform VIN.
Eibach cica ar cobori inaltimea cu 3cm. KYB sunt mai groase pentru V6 si 2,2dci, oare merg puse alea?
Daca e mai moale care ar fi comportamentul masinii cand treci peste denivelarile de la trecerile de pietoni? Mie acum imi ajunge masina pe fata "pe tampoane", ca si cum nu as avea amortixare.
BannedHost
27 Nov 2016, 17:11
eu cu arcuri kyb.. am dat-o de pamant peste acele speedbumpere trecute mai in viteza... de pamant ma refer ca am frecat scutul si aripioarele acelea de la praguri ... cu arcurile eibach nu s-a mai intamplat asa ceva ....
Intradevar scade garda la sol cu 3 cm fata de pdg dar e mult mai tare arcul...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.