Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Ulei cutie viteze - recomandari
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio
Pages: 1, 2, 3, 4
hellcat
Ce fel de tratament? blink.gif Si in ce scop? icon_mrgreen.gif
RENO_CLIO
smile.gif buna ziua,sunt nou pe aici tocmai mi-am cumparat anul trecut un clio 1,5 dci an 2004si am o intrebare ,cum imi dau seama cand tre sa-mi schimb uleiul de la cutia de viteze,(revizia generala la 60000 km am facut-o)ma ajutati si voi?
hellcat
Producatorul zice ca uleiul din cutie "nu prea" se schimba, mai degraba se completeaza. (daca e cazul binenteles)
Daca te gandesti sa-l inlocuiesti banuiesc ca ai tu vreun motiv. 60.000 km nu sunt foarte multi km pentru a inlocui uleiul, desi altii o mai fac la acest rulaj.
Excepltiile sunt atunci cand cutia este desfacuta, cand apar probleme si sunt inlocuite subansamble, un motiv in plus pentru a schimba si uleiul.
Dior
Stie cineva ce ulei imi trebuie, cati l si eventual pe unde se pune? biggrin.gif
Mi-am schimbat planetara si am ramas fara ulei biggrin.gif
App cutia este manuala cu 5 trepte.
Batrânul
La Clio II uleiul recomandat pt. cutia de viteze este: TRANSELF TRJ 75W80; 3,5 litri.
Banuiesc ca si la tine trebuie acelasi ulei.
Dior

Multumesc. Am pus 75w 90 biggrin.gif Sper sa fie bun de ceva. Cat despre nivel. Are ceva daca e putin peste nivel???????
Batrânul
Cum sa fie "peste nivel"? Daca pui mai mult, curge prin orificiul de verificare al nivelului de ulei (care trebuie sa fie deschis in timpul operatiei de umplere).
Daca ar fi prea mult ulei in CV s-ar creea o presiune prea mare asupra simeringului planetarei, care ar putea ceda; desi pt. a se preveni acest fenomen exista acea supapa de suprapresiune.
Dior

pai eu destept cum sunt biggrin.gif am reusit sa pun ulei si pe sus biggrin.gif Sa inteleg ca ar fi mai bine sa deschid surubul ala de plastic si sa las uleiul sa curga pana ajunge la nivel?!

Si mai am o problema. Dupa ce am schimbat uleiul si planetara m-am trezit ca nu-mi mai merge viteza a 5-a sad.gif intra ca si normal dar se comporta de parca e pe neutru. Stice cineva care ar fi problema?
Batrânul
QUOTE
Sa inteleg ca ar fi mai bine sa deschid surubul ala de plastic si sa las uleiul sa curga pana ajunge la nivel?!

Categoric DA ! Uita-te si la poza din postarea #32 a lui ionutmar.
costeloosh
m-am uitat intr-o doara pe sub masina, si culmea!!!! nu vad busonul de golire....poate cineva sa imi "deseneze" un pic? sau sa ataseze o fotografie?
toate bune
DMP
Ai dat scutul jos?
costeloosh
m-am uitat pe sub el , cand masina era pe elevator. nu am vazut nimic care sa semene cu un buson de golire l-am vazut doar pe celde umplere. si de vazut se vedea clar tot ansamblul motor/transmisie inclusiv busonul de golire al uleiului motor.
p.s. sotia are un ford. cutia respectiva chiar nu e prevazuta cu buson de golire. sa fie oare si la renault la fel? masina e cea din semnatura.
toate bune
qwerty1
poate pune cineva o poza cu locul unde se verifica uleiul din cutia de viteze la un clio 1,4 8V, 2005.
cristio_79
[attachmentid=1627543773]

Uleiul se introduce numai prin acel buson din poza, in nici un caz pe la supapa de aerisire ( reniflard ).
Masina trebuie sa stea pe loc perfect plan, nu trebuie sa stea inclinata in nici o directie. Se introduce ulei, iar cand acesta incepe sa curga prin acelasi orificiu pe unde se introduce, inseamna ca este la nivel.
Busonul de umplere, care este din plastic, poate avea si culoarea alba.


Peste cateva zile parca vad ca mai vrea cineva poze cu busoanele de golire si umplere.
costeloosh
oameni buni, am sa fac o fotografie cu "dedesuptul" masinii mele. busonul de golire lipseste cu desavarsire, iar cel de umplere este metalic si se poate desfileta cu un imbus.
qwerty1
Multumesc mult pentru raspunsuri.
jas2
La cutia mea de viteze stiu ca este recomandat tranself 75-80 trj.
Ce se intampla daca pun tranself 75-80 trx ?
Prin comparatia inscrisurilor se vede diferenta...Se pot amesteca?Api este identic.

Sa trecem pe trx ?
hellcat
Din ce informatii am mai citit pe-aici, se pare ca trj nu se mai fabrica...deci alegi ce ramane.
Eu l-am schimbat pe cel cu care a venit cutia cu Mobil 75-90, tot asa cu acelasi Api si alte inscrisuri. Merge cutia brici.
Si nu, nu le amesteca!...ne se merita pt 2,5-3 L sa nu-l schimbi integral.
jas2
Am schimbat astazi burduful planetarei din stanga(la cutie) si dorind sa schimb si uleiul cutiei am cautat de mi-au sarit ochii ulei Elf Tranself 75-w80 TRJ ...sau TRX...NIMIC.Asta il am recomandat pentru cutia mea,JB3.Peste tot numai Tranself NPJ...

Am gasit intr-un final in targul Autovit la bidon de 5L si un pret f bun.110 ron bidonul.NPJ-ul este 33 ron/litru.Mi-au intrat 3,5L si restul il am...Dar am pus TRJ si sper sa numai umblu curand... biggrin.gif

Apropos...ce dracu inseamna TRJ,TRX,NPJ...??
DMP
NFJ-ul a inlocuit TRJ-ul.
fanebabanu
Vreau si eu sa schimb uleiul din cutie pentru ca nu stiu ce tip de ulei am in prezent, nu stiu daca a mai fost schimbat si masina se apropie de 120 de mii. Problema ca nu ma pot decide: 75w90 sau 80w90?
cristio_79
80W-90 este prea vascos si o sa ai neplaceri. Baga 75W-80 sau 75W-90.
asyst72
deci la Clio II 1.5DCI inteleg ca se recomanda Elf Tranself NFJ 75W80 (cel TRJ nu se mai fabrica)
cantitatea e 3,5l deci trebuie sa cumpar 4l

corect?
merci
aurelyan
Salut, ieri am schimbat pivotul de pe stanga, si la un moment dat, fiind si bieleta antiruliu scoasa, si din cauza unei manevre gresite a mecanicului, a iesit planetara si a inceput sa curga uleiul din cutie...
pana ne-am dezmeticit au curs vreo 2 litri, atat am completat apoi pana la nivel, s-a pus inapoi planetara si burduful...
Care este intrebarea de fapt: avand in vedere ca la ora aceea nu mai erau magazine de profil deschise si trebuia sa ajung acasa, am completat cu un ulei de cutie pe care il aveau prin service, si anume marca Gulf 75W80, API-5, cu aceleasi caracteristici ca Tranself-ul recomandat.
Ar putea fi o problema "coctailul" dintre marci ?
dan condrea
as vrea sa schimb si eu uleiul de la cutia de viteze.
de care sa pun, si ce cantitate ?

15 Jun 2010, 11:27:
am uitat sa specific, ca vreau ptr masina din semnatura, si are aproape 105000 km
hellcat
Mobil 75w90 am pus eu cand l-am inlocuit pe cel original acum 4 ani, la revizia generala. 3L parca au fost.
dan condrea
merci hellcat
Takashi
As dori si eu sa stiu ce ulei pot pune la cutia de viteze a unui clio 1.4 16v din 2004?
Multumesc anticipat!
c0xty
are cineva idee cati litrii de ulei intra intr-o cute de viteze la un clio 1.5 dci din 2002?



da, am aflat singurel 3.5l
Victor_Renault
Intr-un Symbol 1.5 dci 65 cp 2003, pana la urma ce tip de ulei pun si cat?
hellcat
Citeste si tu posturile #70 si #80.
BannedHost
Va ajuta sa stiti mai exact cantitatea necesara sit-ul castrol.com

Iar apoi decide-ti ce marca vreti sa puneti.

Eu nu recomand ulei mai vascos decat cel recomandat..

Am pus eu putin mai gros ca tot picura cam 2-3 picaturi pe saptamana dar cum a venit iarna nu mai putam baga in viteza 1 pana nu se incalzea putin masina.
Victor_Renault
Multumesc si scuze Hellcat.

Pentru Renault Symbol 1.5 dci 65cp 2003, TRANSELF NFJ 75W-80, capacitate 3.5l.
Victor_Renault
.....si am schimbat uleiul si am ramas cu un bidon de 1l sigilat, degeaba....intra 3l.
rs09
Este normal sa existe pata aceasta pe cutia de viteze?
Atunci cand este frig de la 0,-1 grade cand schimb din viteza 1 in 2 intra mai greu se simte o rezistenta.Dupa 4-5 minute de mers acest lucru nu se mai intampla si merge perfect cutia.Trebuie sa schimb uleiul din cutie sau e ceva normal.
cmandrei
99% normal smile.gif
DMP
Pe furtunul ala ies, din cand in cand, ceva vapori de ulei din cutie. In general este un pic murdar in zona aia.
Nu sunt probleme pentru ce apare la tine.
mariusik88
@rs09 cred ca asa fac toate si la mine e la fel. (masina din semnatura)
rs09
Multumesc pentru raspunsuri.Am crezut ca poate are ceva cutia daca face asa numai la schimbarea din viteza 1 in 2.
danini
Am schimbat azi uleiul la cutia de viteze. Au intrat 3,5L de Tanself 75w80 nfj (luat 4 L de pe site). Operatiunea dureaza in service 20 minute. Ulei 4L 115 lei incusiv transport. Manopera 35 lei la Iatsa Brasov. Drumuri bune tuturor.
cnisav
Niste preturi? La ulei, la manopera?
DMP
1 litru de NFJ 75w80 e pana in 30 lei.
Manopera e zero daca gasesti un loc unde sa pui masina astfel incat sa intri sub ea, sa dai scutul jos, sa desfaci busonul de la cutie dupa care sa torni uleiul nou. Iti mai trebuie o palnie cu un furtun la capat cu care sa torni uleiul.
yo2mbk
Salut,

Pentru ca nu am gasit prin cautare nici o alta discutie relavanta la problema mea, am decis sa va intreb aici. De ceva vreme am patit un fenomen foarte ingrijorator. La cuplarea marsalierului maneta timoneriei ramane uneori blocata in pozitia marsalier si nu o mai pot scoate. Dupa cateva miscari suave, pornit/oprit motor, reusesc sa o aduc afara din zona respectiva, pentru ca de fapt, ramane agatata in starea intermediara, cutia nefiind cuplata in viteza dupa prima incercare de scoatere din viteza. Daca a mai patit cineva asa ceva sunt recunoscator pentru orice indrumari.

Multumesc.
dace
3.5 litri intra si in cutia de la 1.5dci 70cp? la cati km/timp trebuie schimbat?
Ayden_CJ
salutare!
masinuța mea a fost azi la un service să îi schimb după 12000 km din nou uleiul din motor; toate bune toate frumoase, s-a ridicat mașina pe elevator; s-a dat scutul jos și m-am uitat și eu ca neștiutorul și am văzut că sub cutia de viteze este ulei in zona în care actionează levierul care e acționat de maneta schimbătorului. Întrebarea este : e ceva periculos sau merge completat? la schimbul anterior (sept 2010) nu am observat uleiul în acea zonă. Care ar fi cauza apariției uleiului acolo? Menționez că nu am comportament anormal al mașinii , schimbarea vitezelor se face ok, consumul e undeva la 5,9-6 % mixt ( de două ori pe zi cîte 15 km urban plus 28 km extraurban- dar cu traversarea localităților)-
Mulțumesc anticipat pt răspunsurile voastre.

PS kilometraj 62000
aurelyan
Asa e si la a mea, cred ca asa e la toate. Nu trebuie sa-ti faci probleme, nu pierde pe acolo atat incat sa trebuiasca neaparat completare.
lucianm
http://www.reno.ro/Scurgere-ulei-cutie-viteze-t156286.html

si la mine e asa, nu e nici o problema.

p.s. 3.5 litri intra si la dci, trebuie schimbat la 4 ani sau 60 000 km. uleiul recomandat este ELF Tranself NFJ 75W-80
Ayden_CJ
vă mulțumesc.
S4b1n
Am si eu o mica problema la cutia de viteze. Cand plec dimineata (deci motor rece, cutie rece), nu prea iese din viteze asa usor (vitezele 1 si 2). Adica plec de pe loc normal, si la 25 km/h cand vreau sa schimb a 2-a iese ceva mai greu din viteza, intampina o mica rezistenta cand intra in a 2-a (asta inteleg ca e normal oarecum), si apoi daca franez pana pe la 20km/h si vreau sa o scot din a 2-a nu prea vrea sa iese...

Masina e cea din semnatura, nu am schimbat pana acum uleiul din cutie. Codul cutiei este JR5185 (multumesc espacern). Acum, ce ulei ar fi cel mai bun?
In principiu as pune Mobil 1 SHC 75w90, fiind sintetic. Intrebarea e, merge pentru cutia mea?

Daca nu, intre Mobilube XHP 75w80 si Tranself NFJ 75w80 care ar fi mai bun?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.