hellcat
13 Dec 2008, 11:45
Ce fel de tratament?
Si in ce scop?
RENO_CLIO
8 Mar 2009, 15:14
buna ziua,sunt nou pe aici tocmai mi-am cumparat anul trecut un clio 1,5 dci an 2004si am o intrebare ,cum imi dau seama cand tre sa-mi schimb uleiul de la cutia de viteze,(revizia generala la 60000 km am facut-o)ma ajutati si voi?
hellcat
8 Mar 2009, 16:15
Producatorul zice ca uleiul din cutie "nu prea" se schimba, mai degraba se completeaza. (daca e cazul binenteles)
Daca te gandesti sa-l inlocuiesti banuiesc ca ai tu vreun motiv. 60.000 km nu sunt foarte multi km pentru a inlocui uleiul, desi altii o mai fac la acest rulaj.
Excepltiile sunt atunci cand cutia este desfacuta, cand apar probleme si sunt inlocuite subansamble, un motiv in plus pentru a schimba si uleiul.
Stie cineva ce ulei imi trebuie, cati l si eventual pe unde se pune?
Mi-am schimbat planetara si am ramas fara ulei
App cutia este manuala cu 5 trepte.
Batrânul
24 Jul 2009, 06:32
La Clio II uleiul recomandat pt. cutia de viteze este: TRANSELF TRJ 75W80; 3,5 litri.
Banuiesc ca si la tine trebuie acelasi ulei.
Multumesc. Am pus 75w 90
Sper sa fie bun de ceva. Cat despre nivel. Are ceva daca e putin peste nivel???????
Batrânul
25 Jul 2009, 06:59
Cum sa fie "peste nivel"? Daca pui mai mult, curge prin orificiul de verificare al nivelului de ulei (care trebuie sa fie deschis in timpul operatiei de umplere).
Daca ar fi prea mult ulei in CV s-ar creea o presiune prea mare asupra simeringului planetarei, care ar putea ceda; desi pt. a se preveni acest fenomen exista acea supapa de suprapresiune.
pai eu destept cum sunt
am reusit sa pun ulei si pe sus
Sa inteleg ca ar fi mai bine sa deschid surubul ala de plastic si sa las uleiul sa curga pana ajunge la nivel?!
Si mai am o problema. Dupa ce am schimbat uleiul si planetara m-am trezit ca nu-mi mai merge viteza a 5-a
intra ca si normal dar se comporta de parca e pe neutru. Stice cineva care ar fi problema?
Batrânul
26 Jul 2009, 07:17
QUOTE
Sa inteleg ca ar fi mai bine sa deschid surubul ala de plastic si sa las uleiul sa curga pana ajunge la nivel?!
Categoric DA ! Uita-te si la poza din postarea #32 a lui
ionutmar.
costeloosh
29 Jul 2009, 16:28
m-am uitat intr-o doara pe sub masina, si culmea!!!! nu vad busonul de golire....poate cineva sa imi "deseneze" un pic? sau sa ataseze o fotografie?
toate bune
costeloosh
30 Jul 2009, 07:08
m-am uitat pe sub el , cand masina era pe elevator. nu am vazut nimic care sa semene cu un buson de golire l-am vazut doar pe celde umplere. si de vazut se vedea clar tot ansamblul motor/transmisie inclusiv busonul de golire al uleiului motor.
p.s. sotia are un ford. cutia respectiva chiar nu e prevazuta cu buson de golire. sa fie oare si la renault la fel? masina e cea din semnatura.
toate bune
qwerty1
5 Aug 2009, 23:32
poate pune cineva o poza cu locul unde se verifica uleiul din cutia de viteze la un clio 1,4 8V, 2005.
cristio_79
6 Aug 2009, 11:14
[attachmentid=1627543773]
Uleiul se introduce numai prin acel buson din poza, in nici un caz pe la supapa de aerisire ( reniflard ).
Masina trebuie sa stea pe loc perfect plan, nu trebuie sa stea inclinata in nici o directie. Se introduce ulei, iar cand acesta incepe sa curga prin acelasi orificiu pe unde se introduce, inseamna ca este la nivel.
Busonul de umplere, care este din plastic, poate avea si culoarea alba.
Peste cateva zile parca vad ca mai vrea cineva poze cu busoanele de golire si umplere.
costeloosh
6 Aug 2009, 19:48
oameni buni, am sa fac o fotografie cu "dedesuptul" masinii mele. busonul de golire lipseste cu desavarsire, iar cel de umplere este metalic si se poate desfileta cu un imbus.
qwerty1
6 Aug 2009, 21:13
Multumesc mult pentru raspunsuri.
La cutia mea de viteze stiu ca este recomandat tranself 75-80 trj.
Ce se intampla daca pun tranself 75-80 trx ?
Prin comparatia inscrisurilor se vede diferenta...Se pot amesteca?Api este identic.
Sa trecem pe trx ?
hellcat
12 Feb 2010, 19:10
Din ce informatii am mai citit pe-aici, se pare ca trj nu se mai fabrica...deci alegi ce ramane.
Eu l-am schimbat pe cel cu care a venit cutia cu Mobil 75-90, tot asa cu acelasi Api si alte inscrisuri. Merge cutia brici.
Si nu, nu le amesteca!...ne se merita pt 2,5-3 L sa nu-l schimbi integral.
Am schimbat astazi burduful planetarei din stanga(la cutie) si dorind sa schimb si uleiul cutiei am cautat de mi-au sarit ochii ulei Elf Tranself 75-w80 TRJ ...sau TRX...NIMIC.Asta il am recomandat pentru cutia mea,JB3.Peste tot numai Tranself NPJ...
Am gasit intr-un final in targul Autovit la bidon de 5L si un pret f bun.110 ron bidonul.NPJ-ul este 33 ron/litru.Mi-au intrat 3,5L si restul il am...Dar am pus TRJ si sper sa numai umblu curand...
Apropos...ce dracu inseamna TRJ,TRX,NPJ...??
R19/16v
23 Mar 2010, 15:52
NFJ-ul a inlocuit TRJ-ul.
fanebabanu
9 Apr 2010, 11:03
Vreau si eu sa schimb uleiul din cutie pentru ca nu stiu ce tip de ulei am in prezent, nu stiu daca a mai fost schimbat si masina se apropie de 120 de mii. Problema ca nu ma pot decide: 75w90 sau 80w90?
cristio_79
9 Apr 2010, 12:14
80W-90 este prea vascos si o sa ai neplaceri. Baga 75W-80 sau 75W-90.
asyst72
24 Apr 2010, 08:45
deci la Clio II 1.5DCI inteleg ca se recomanda Elf Tranself NFJ 75W80 (cel TRJ nu se mai fabrica)
cantitatea e 3,5l deci trebuie sa cumpar 4l
corect?
merci
aurelyan
9 May 2010, 12:22
Salut, ieri am schimbat pivotul de pe stanga, si la un moment dat, fiind si bieleta antiruliu scoasa, si din cauza unei manevre gresite a mecanicului, a iesit planetara si a inceput sa curga uleiul din cutie...
pana ne-am dezmeticit au curs vreo 2 litri, atat am completat apoi pana la nivel, s-a pus inapoi planetara si burduful...
Care este intrebarea de fapt: avand in vedere ca la ora aceea nu mai erau magazine de profil deschise si trebuia sa ajung acasa, am completat cu un ulei de cutie pe care il aveau prin service, si anume marca Gulf 75W80, API-5, cu aceleasi caracteristici ca Tranself-ul recomandat.
Ar putea fi o problema "coctailul" dintre marci ?
dan condrea
15 Jun 2010, 11:18
as vrea sa schimb si eu uleiul de la cutia de viteze.
de care sa pun, si ce cantitate ?
15 Jun 2010, 11:27:
am uitat sa specific, ca vreau ptr masina din semnatura, si are aproape 105000 km
hellcat
15 Jun 2010, 11:36
Mobil 75w90 am pus eu cand l-am inlocuit pe cel original acum 4 ani, la revizia generala. 3L parca au fost.
dan condrea
15 Jun 2010, 12:15
merci hellcat
Takashi
29 Jun 2010, 19:26
As dori si eu sa stiu ce ulei pot pune la cutia de viteze a unui clio 1.4 16v din 2004?
Multumesc anticipat!
are cineva idee cati litrii de ulei intra intr-o cute de viteze la un clio 1.5 dci din 2002?
da, am aflat singurel 3.5l
Victor_Renault
2 Dec 2010, 15:26
Intr-un Symbol 1.5 dci 65 cp 2003, pana la urma ce tip de ulei pun si cat?
hellcat
2 Dec 2010, 16:53
Citeste si tu posturile #70 si #80.
BannedHost
2 Dec 2010, 20:30
Va ajuta sa stiti mai exact cantitatea necesara sit-ul castrol.com
Iar apoi decide-ti ce marca vreti sa puneti.
Eu nu recomand ulei mai vascos decat cel recomandat..
Am pus eu putin mai gros ca tot picura cam 2-3 picaturi pe saptamana dar cum a venit iarna nu mai putam baga in viteza 1 pana nu se incalzea putin masina.
Victor_Renault
3 Dec 2010, 16:39
Multumesc si scuze Hellcat.
Pentru Renault Symbol 1.5 dci 65cp 2003, TRANSELF NFJ 75W-80, capacitate 3.5l.
Victor_Renault
7 Dec 2010, 23:37
.....si am schimbat uleiul si am ramas cu un bidon de 1l sigilat, degeaba....intra 3l.
Este normal sa existe pata aceasta pe cutia de viteze?
Atunci cand este frig de la 0,-1 grade cand schimb din viteza 1 in 2 intra mai greu se simte o rezistenta.Dupa 4-5 minute de mers acest lucru nu se mai intampla si merge perfect cutia.Trebuie sa schimb uleiul din cutie sau e ceva normal.
cmandrei
21 Jan 2011, 12:09
99% normal
Pe furtunul ala ies, din cand in cand, ceva vapori de ulei din cutie. In general este un pic murdar in zona aia.
Nu sunt probleme pentru ce apare la tine.
mariusik88
21 Jan 2011, 13:37
@rs09 cred ca asa fac toate si la mine e la fel. (masina din semnatura)
Multumesc pentru raspunsuri.Am crezut ca poate are ceva cutia daca face asa numai la schimbarea din viteza 1 in 2.
danini
18 Feb 2011, 14:11
Am schimbat azi uleiul la cutia de viteze. Au intrat 3,5L de Tanself 75w80 nfj (luat 4 L de pe site). Operatiunea dureaza in service 20 minute. Ulei 4L 115 lei incusiv transport. Manopera 35 lei la Iatsa Brasov. Drumuri bune tuturor.
cnisav
18 Feb 2011, 18:25
Niste preturi? La ulei, la manopera?
1 litru de NFJ 75w80 e pana in 30 lei.
Manopera e zero daca gasesti un loc unde sa pui masina astfel incat sa intri sub ea, sa dai scutul jos, sa desfaci busonul de la cutie dupa care sa torni uleiul nou. Iti mai trebuie o palnie cu un furtun la capat cu care sa torni uleiul.
yo2mbk
21 Feb 2011, 14:22
Salut,
Pentru ca nu am gasit prin cautare nici o alta discutie relavanta la problema mea, am decis sa va intreb aici. De ceva vreme am patit un fenomen foarte ingrijorator. La cuplarea marsalierului maneta timoneriei ramane uneori blocata in pozitia marsalier si nu o mai pot scoate. Dupa cateva miscari suave, pornit/oprit motor, reusesc sa o aduc afara din zona respectiva, pentru ca de fapt, ramane agatata in starea intermediara, cutia nefiind cuplata in viteza dupa prima incercare de scoatere din viteza. Daca a mai patit cineva asa ceva sunt recunoscator pentru orice indrumari.
Multumesc.
3.5 litri intra si in cutia de la 1.5dci 70cp? la cati km/timp trebuie schimbat?
Ayden_CJ
20 Apr 2011, 19:35
salutare!
masinuța mea a fost azi la un service să îi schimb după 12000 km din nou uleiul din motor; toate bune toate frumoase, s-a ridicat mașina pe elevator; s-a dat scutul jos și m-am uitat și eu ca neștiutorul și am văzut că sub cutia de viteze este ulei in zona în care actionează levierul care e acționat de maneta schimbătorului. Întrebarea este : e ceva periculos sau merge completat? la schimbul anterior (sept 2010) nu am observat uleiul în acea zonă. Care ar fi cauza apariției uleiului acolo? Menționez că nu am comportament anormal al mașinii , schimbarea vitezelor se face ok, consumul e undeva la 5,9-6 % mixt ( de două ori pe zi cîte 15 km urban plus 28 km extraurban- dar cu traversarea localităților)-
Mulțumesc anticipat pt răspunsurile voastre.
PS kilometraj 62000
aurelyan
20 Apr 2011, 19:45
Asa e si la a mea, cred ca asa e la toate. Nu trebuie sa-ti faci probleme, nu pierde pe acolo atat incat sa trebuiasca neaparat completare.
lucianm
20 Apr 2011, 19:56
http://www.reno.ro/Scurgere-ulei-cutie-viteze-t156286.htmlsi la mine e asa, nu e nici o problema.
p.s. 3.5 litri intra si la dci, trebuie schimbat la 4 ani sau 60 000 km. uleiul recomandat este ELF Tranself NFJ 75W-80
Ayden_CJ
20 Apr 2011, 21:17
vă mulțumesc.
Am si eu o mica problema la cutia de viteze. Cand plec dimineata (deci motor rece, cutie rece), nu prea iese din viteze asa usor (vitezele 1 si 2). Adica plec de pe loc normal, si la 25 km/h cand vreau sa schimb a 2-a iese ceva mai greu din viteza, intampina o mica rezistenta cand intra in a 2-a (asta inteleg ca e normal oarecum), si apoi daca franez pana pe la 20km/h si vreau sa o scot din a 2-a nu prea vrea sa iese...
Masina e cea din semnatura, nu am schimbat pana acum uleiul din cutie. Codul cutiei este JR5185 (multumesc espacern). Acum, ce ulei ar fi cel mai bun?
In principiu as pune
Mobil 1 SHC 75w90, fiind sintetic. Intrebarea e, merge pentru cutia mea?
Daca nu, intre
Mobilube XHP 75w80 si
Tranself NFJ 75w80 care ar fi mai bun?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.