Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: M-am facut de Ka-cao?
Reno.ro - Forum Renault Romania > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3, 4, 5
Merced
Am mai bagat azi vreo 100 km cu tiriboasca. Intentionam initial sa bag pana la capitala, ca voiam sa iau un pantofar de la IKEA, care la aproape 30 kg nu prea mai merge carat de catre mine prea usor pe distante mai mari. Acum un an m-as fi dus si l-as fi carat in carca pana la metrou, numai ca sa ma dau al dracu', apoi pana in tren.

Acum, pentru ca s-a nimerit sa vina si un amic cu alte treburi, ceva mai tarziu, care avea si el niste nimicuri de luat din Ikea. Ne-am intalnit pe drum si am venit cu pantofarul lejer. Cand am ajuns la Pitesti in parcarea garii, am ramas surprins ca a intrat fara mare stres in dracie, doar ca a trebuit sa las scaunul din dreapta tras si aplecat, in pozitia in care il pui cand se urca cineva in spate. Cutia, ca idee, avea lungime de 1.42m. Un dezavantaj cand mergi cu scaunul ala asa este insa ca nu mai vezi deloc oglinda dreapta, din pozitia normala de condus. Dar na, nu cred ca o sa car prea mult mobila cu ea. Dar uite ca e bine ca s-a putut cand a fost nevoie. Pe iarna urmeaza si testul sacilor de peleti. Daca iau 10-12 ma declar multumit din nou. biggrin.gif

Si un update legat de vecinii mei. Aparent aseara au urcat toate alea intr-o masina si ar fi plecat cu destinatia Brasov. S-a facut iar liniste.
Victorine
Ai avut tu vibe bun de doo zile și s-au aliniat lucrurile cum ți-ar fi plăcut 🙂
S-o volănești fără dureri de șale!
einstein1984
Daca scoti teteiera scaunului nu vezi ceva in oglinda?
Merced
Ba cred ca da, dar sincer n-am mai stat sa fac asta, eram pe graba putin. Oricum din Pitesti pana la mine la sat, nu prea era musai oglinda, cel mai rau i-am simtit lipsa cand am parcat-o langa casa.

Mi-a ajuns si fiscalul de la proprietar. Pana vineri ma ocup sa o iau la primarie, iar saptamana viitoare sa rezolv si cu partea de politie. Inteleg ca s-a simplificat mult procedura, stiam ca a disparut identificarea oricum, deci ar trebui sa se desfasoare destul de simplu.

Apoi mi-a zis fostul proprietar, care lucreaza in asigurari, sa scriu mail la Groupamma si sa le trimit poza cu talonul, ca am trecut-o pe numele meu si ala e numarul nou, ca imi vor trimite ei pe mail asigurarea cu numarul de inmatriculare trecut de asemenea pe ea, sa fie totul legal.

Iar de rovinieta, ca ii facuse la inceputul anului, am inteles tot asa, ca merge trecuta pe numarul nou, trebuie scris mail si s-ar rezolva si asta. Pana acum nu auzisem dar am cautat si e pe bune.
marksman
Am văzut ieri în trafic (Timișoara) un Ka același model și culoare. M-am uitat apoi la număr: TM. La volan o blondă 35+.
Merced
Pai sa ma pui in legatura cu blonda, daca o mai vezi.

Revenind la Ka, la 190k km i-am schimbat uleiul, cu ceva Ravenol 5W40, nu stiu exact tipul, ce mi-a recomandat cu norma de Fiat amicul de la piese, i-am pus si ulei de cutie Petronas, tot asa, cica ala era "ce trebuie", asta mai mult ca se vedea ca a fost demontata si pe acolo. Cand l-a scurs mecanicul am constatat ca era un ulei foarte curat, ala saracu' chiar voia sa se opreasca cand a vazut ce curge, dar am zis ca daca tot l-am luat eu pe norma si tot ce trebuie, sa punem si sa stim ca aia e, sper sa nu mai fie vreodata nevoie de umblat pe acolo.
In rest, filtre, toate Mahle, ala de polen ceva model antibacterian, nebunii d-astea, doua tampoane pe la motor, alte descoperiri cu zgomotele de care ma vaitam eu. Efectiv nu stim ce se aude, ca nu are jocuri pe nicaieri, am fost la doi mecanici. Se presupune ca e tot pe partea cu amortizoarele, flanse. Am zis ca urmeaza sa ii fac si asta, amortizoare fata noi, flanse tot asa, eventual ce mai sunt pe acolo, bielete antiruliu. Pe o parte pare ca a mai schimbat cate ceva recent, dar nu stii ce si cum pana la urma.

Mai urgent insa este esapamentul, care arata cand am fost cu ea la schimburi cam asa. Intre timp, si-a dat de tot duhul dupa 20 km, s-a retezat complet carpeala aia de sudura pe care probabil i-o daduse fostul proprietar inainte de ITP sau ceva de genul asta. Trebuie luata finala si toata teava de sub masina, si-s destul de scumpe din ce am vazut, dar aia e. Sper sa fie din ciclul, le iau o data si nu mai umblu cat tin masina. Cam la fel cum este cu uleiul de cutie. Sper totusi sa-i dau de cap si la bataia de se aude pe dreapta, mai ales in fata. S-au mai redus zgomotele dupa ce am schimbat tampoanele alea, pe langa tremuratul ala nasol pe care-l avea cand mergeai la turatii mai mici, la fel si cand am constatat ca tija care tine capota avea clipsul rupt, si mai zornaia si aia sub capota amplificand pe acolo niste zgomote. Efectiv la un moment dat primul mecanic la care am fost era masca, zicea "ba, ea nu are niciun joc pe nicaieri si totusi se aude de zici ca se rupe".

Ah, si i-am pus si bujii noi, NGK-uri. Tot asa a avut si ea, aratau ok cele scoase, doar ca distanta nu mai era clar ce trebuie, se vedea cu ochiul liber mult mai mare. Dupa schimbul asta deja s-a simtit o mica diferenta si la consum, am scazut cu mediul de la 5.5 la 5.1, dar si la comportamentul in turatii mai joase, se simte ca trage mai cursiv.

Urmeaza inca o "investitie"(cheltuiala practic) care poate sa fie intre 550 si 800 lei cu esapamentul. Nu suntem inca convinsi care e faza ca daca ma apuc sa caut dupa seria de sasiu, imi da un cod pentru toba si teava, daca caut dupa model, imi da altceva, sunt niste diferente, o finala are gatul mai scurt, cum are si asta a mea, dar e si mult mai scumpa. Nu ma prind daca or merge modelul mai ieftin, sau e vreo smecherie cu puntea asta modificata, ca cel mai ieftin e practic ala de Fiat. Trebuie vazut mai cu atentie, iar omul meu de baza cu piesele e in concediu saptamana asta. Ca de exemplu tamponul mare de la motor era vreo 650 cautat cu cod de Ford, dar mi-a gasit pe Fiat 500 un Febi cu 180 lei care s-a potrivit perfect si fara stres. mellow.gif

Pana acum am mai bagat 850 lei in
Merced
Ieri am pus și eșapamentul, varianta de Fiat la care îmbinarea se făcea în altă parte. Eu zic că mai ok așa, cel vechi care părea a fi original, se lega finala foarte aproape de capătul ei, acum asta are o țeavă mai lungă și se îmbină undeva peste punte.
Cost 600 lei cu tot cu manoperă. Asta sper sa nu mai necesite vreodată intervenție cât o să fie la mine.
pishky
vezi ca e naspa cu operatul la spate.
vreo 2-3 zile - o sapt. nu ajungi sa te stergi singur la fund.
vreo 6 luni o sa fie un chin sa iti pui sosetele.
dupa operatie lucrurile nu vor mai fi niciodata la fel.
daca ai d-astea cu amorteste piciorul - ... cauta sa o rezolvi cat inca mai simti piciorul.
Gil26
Sau un alt "remediu" (mai bun) biggrin.gif :
QUOTE(Merced @ 28 May 2023, 12:55)
Pai sa ma pui in legatura cu blonda, daca o mai vezi.
...
*


sorin1983
a stricat un twingo fordul ka:
https://www.ebihoreanul.ro/stiri/accident-g...oma-179158.html
wolfin
Ca fapt divers. Acum 10 ani copilul unei colege la fel a patit. A murit dupa 2 saptamani.
Merced
Groaznic accident, mi-a mai trimis cineva dimineață link spre acesta... săracul copilaș... Nu știu la ce se uită șoferul din Ka...


QUOTE(pishky @ 1 Jun 2023, 05:48)
vezi ca e naspa cu operatul la spate.
vreo 2-3 zile - o sapt. nu ajungi sa te stergi singur la fund.
vreo 6 luni o sa fie un chin sa iti pui sosetele.
dupa operatie lucrurile nu vor mai fi niciodata la fel.
daca ai d-astea cu amorteste piciorul - ... cauta sa o rezolvi cat inca mai simti piciorul.
*



Pai na, cum crezi că a fost când am avut perioada aia nasoală? Tot cam așa, abia mă puteam șterge și spala la kur vreo săptămână...
Pe de altă parte atâta timp cât nu se agravează nu am de gând să mă duc la operație. Diverse dureri pe acest picior am de fapt de ani de zile și discutând cu alții care au făcut operația aparent oricum au rămas cu amorțeli, că era "atins" nervul și așa mai departe. Așa că nu mă grăbesc să mă duc la cutit. Indicațiile tot alea sunt , că mă operez sau nu, tot trebuie sa nu mă forțez prea mult, sa nu car, sa nu stau in șezut prea mult, sa nu merg prea mult. Ca idee, ieri am mers cam 10 km pe jos, că am umblat prin oraș să rezolv diverse până s-a eliberat mecanicul, și nu voiam să merg cu toba aia care făcea ca toți dracii mai mult decât aveam nevoie. Când merg mai mult incepe să mă doară. Probabil se mai tasează vertebrele.
O să reiau curând înotul, acum că am cu ce sa fac naveta la bazin, încerc să mă duc iar spre 80kg, că m-am stabilizat pe la ~85kg și sincer cred că niste kg in minus pe coloană nu ar strica. Ținând că a cărat 115-120kg pentru destul de multi ani, in jur de 10, nici nu vreau sa mă mai gândesc ca poate nu ajungeam aici daca făceam schimbările necesare în stilul de viață mai din timp. Acum nu mai are rost , ce a fost, a fost.
Merced
Poza asta e pe stil Felipe .

[attachmentid=1628149840]

"Ptiu, ce frumoasă este, ce norocos sunt că o am!"

radmasa.gif
Filip
E foarte faina, e ca un ford fiesta mai mic. wub.gif
Bicicleta galbena
Una din asta ai avut?
Merced
Da. Uite o poza si cu ea, din acelasi unghi cu asta. biggrin.gif

[attachmentid=1628149946]

Mi-a servit bine saracia si chiar imi placea cum se conducea, cum statea pe drum. Dadea clasa multor masini mai noi la tinuta de drum si pentru o Alfa era extrem de bine inchegata, dupa cum spuneam, nu i-am schimbat o bucsa in toti anii aia si nu batea, nu troncanea, nici macar cand am dat-o. In schimb, "FiKatu" face ca toti dracii. Dar il rezolv eu si pe asta, citat tot din colegu' care ne inspira pe toti.

Azi i-am facut primul plin-plin, la aceeasi pompa, la al doilea click, conditii cat se poate de identice. Mi-a iesit un consum de 5.63l/100km. Pe calculatorul de bord era la 5.5 l/100km si sincer credeam ca fura mai mult decat a furat. Din cei 575 km parcursi intre astea doua plinuri, cam 100 am facut pe autostrada la viteze de 120-130km/h, unde deja se vede consumul mult mai mare. La fel si azi s-a vazut peste 6 ca am avut mai mult oras, mai ales ca resetasem Trip A-ul. Acum o sa imi ramana Trip B pentru consumul si datele de drum lung, iar pe A il voi reseta la fiecare plin, cum imi place sa fac.

Urmeaza probabil in vreo luna sa ma ocup de amortizoare fata, flanse, bielete antiruliu, si ce o mai fi pe acolo. Cu bratele poate pt moment o sa spun stop, nu par a fi zgomote de brate. Cel putin pe dreapta fata pare ca nu lucreaza deloc cum ar trebui acel amortizor, cred ca buba principala pe acolo ar fi. Si arcurile-s cam ruginite. Nu-s rupte, dar la norocul meu, mi-e sa nu ma apuc apoi la cateva luni sa umblu si pe acolo. Daca n-or fi prea scumpe, poate iau si din alea, sa vedem.
axabrt
Ce model de alfa e
Merced
146. 1.4 Twin Spark. 103 cai daca nu mă înșeală memoria. Când era noua evident.
axabrt
aha. avea un coleg ceva din asta dar mai noua. 147
singura problema era consumul cam mare
Merced
147 era o mașină la care m-am uitat chiar și acum, chiar găsisem una pe care voiam să merg să o văd pe lângă Vâlcea dar s-a găsit fix atunci să nu pornească căruța Cielo cu care mă învârteam în acel moment.

E o mașină încă frumușică, mai ales cea facelift, însă majoritatea sunt pe motorină, iar dintre cele pe benzină cel mai safe ar fi fost un 1.6 twin spark "eco", fara variator.

Dar se pare că nu a fost să fie, am primit o lovitură la FiKat și asta a fost.
Merced
Gata, am dat-o afară![attachmentid=1628149985]
Filip
Cat vrei pe Cielito? wub.gif
Laurentziu83
Cielo e d-ala coreean dupa semnalizari si dupa sticker-ul de CTC.

Lipesti niste autocolant peste rugina de pe praguri, dai cu un spray peste si merge, oricum pare ca mai vazut vopsea la spray. ITP-ul il ia pe bune sau pe spaga?

Cati km are?

Prin Bucale vad masini de generatie mai noua care arata de 1000 de ori mai rau.
einstein1984
cu gaura aia nu are cum sa ia itp pe bune.
Merced
Efectiv, aia nu e o gaură încă, doar rugină. Nici nu mă apuc să bag șurubelnița prin ea. Itp chiar pe bune, mici șanse, dar cred că mai degrabă pentru că frane nu prea are pe spate. Că în rest , noxele au fost mereu ok pentru non-euro, direcția e ok, acum troncane mai puțin decât FiKatu... Dar nici mare șpagă nu da maică-mea când se duce sa îl facă, gen 50 lei peste preț. radmasa.gif
einstein1984
cielo de noi nu prea aveau frane pe de alta parte
Laurentziu83
Problema e ca, daca te apuci sa-i faci franele spate, vei sfarsi prin a inlocui tamburii cu totul, banuiesc ca e totul putred pe acolo.

Cati km are masina?
Merced
Parca are acum 190.000km pe ceasuri, dar la un moment dat s-au schimbat cele originale pe la începuturi, când avea 20.000, pe acolo .

12 Jun 2023, 16:51:
Și da, corect, nu prea aveau mai ales astea frâne. Și nu mă mai apuc de nimic, așa rămâne , probabil ori de nu am ce face cu banii in viitor o să mă arunc la niste mii de euro pentru o restaurare, mici șanse însă, daca nu ajunge cumva tichet rabla. Nu are rost sa o vând.
Laurentziu83
Poti cel mult sa incerci o aerisire a franelor spate, daca nu se rupe aerisitorul la demontare.

Teoretic ar trebui verificata grosimea tamburilor, reglajul sabotilor, dar la o masina de 28 de ani...
Merced
Nu e vorba de aer. Nu se "întărește" pedala daca faci mai multe. Eu vorba doar de eficienta scăzută. Îmi amintesc că mai regla pe vremuri saboții mecanicul, când schimbam plăcuțe. Se simțea o îmbunătățire dar pe moment, apoi în scurt timp totul revenea la "normal". Plus că discurile sunt încă cele originale și au pierdut din grosimea lor în atâția ani, mai sunt și ovalizate. Rezultă o pedală care ține foarte jos, îmi amintește de vechea Dacie 1300 care mici macar nu avea servofrână.

Una peste alta o să intre în "conservare" curând, cât încă mai are ITP și RCA, posibil sa mai car cu ea diverse.

Am de luat peleți, anul trecut am cărat chiar un salcâm tăiat dintr-o grădină din zonă, că mi s-au părut de porc cat voia unul cu o căruță pentru 500m. Așa că am făcut niște offroad și a jucat și rol de căruță, chiar daca nu era neapărat în plan.
Filip
Poti sa reglezi cat vrei daca are sabotii si tamburii uzati. Trebuie schimbat tot. Asa si laguna are pedala moale, dar franeaza super ok. Dar e normal sa fie moale, are servofrana. Cu motorul oprit se intareste.
marksman
Exact, Merced a procedat corect, a schimbat tot, adică mașina.
Filip
Da, chiar voiam sa spun, dupa cum am mentionat imi place mult masina lui, dar daca ar fi sa ii gasesc un cusur, e faptul ca e prea noua. 2012 pentru mine e ca ieri. Cred ca inca miroase a nou in fiesta lui. E prea de boier. blush.gif
cj98czh
QUOTE(Filip @ 14 Jun 2023, 15:28)
e prea noua. 2012 pentru mine e ca ieri.
*



clar .. zcum sa ai tu o masina din care sa nu iasa pisica din cauza gaurilor si in stare buna de functionare ... tie iti plac numai care stau sau pica de rugina .. radmasa.gif
Merced
Nu e vorba că am schimbat tot, că Cielo-ul a fost o soluție de avarie, nu era planul meu niciodată să fie aia mașina mea acum.
Merced
Zilele astea am condus, cu un consum aproape identic cu cel pe care-l scot cu FiKatu mergând ușurel, o dihanie din asta.

[attachmentid=1628150103]

Ieri am venit din Suceava pana la București, trecând prin Ploiești pentru un mic ocol, plus niste kilometri de București, plus 140 pe autostrada, și la final am băgat plinul langa aeroport la un Mol cu 180 și ceva de lei. Sincer, abia la final am zis sa mă uit ce motor are, la cum trage și cât consuma mă gândeam că e vreun motoraș de 1.4 benzina, dar când colo, partea termica e un motor de 2.5.
O experiență interesantă, nu m-ar deranja o mașină de genul asta într-un viitor. Poziția de condus de la Ka nu e cu mult mai diferita. radmasa.gif
axabrt
Pai daca nu e mult mai diferita ramai la ka
Modelul asta o sa iasă acuși din producție și în plus caută Toyota cablegate și vei înțelege de ce Toyota nu are interes sa remedieze problema.
Merced
Ho bre, că nu dau eu asemenea bani pe o mașină, poate să câștig la Loto, dar întâi trebuie sa joc.

Ziceam așa, ca in ultimii ani am condus cu câteva mașini noi, de la electricele Spring, Leaf, Kona, trecând prin Octavia 2021(4) și drăcia asta. Parca dintre toate asta a fost cumva preferata mea. tongue.gif
axabrt
Apai eu am condus cam tot din gama wv clasa compacta a anilor 2017 adică golf, Seat , Skoda. Toate cu motor 2.0 150cp. Aceiași marie cu alta pălărie.
Audi nu din păcate.
Si am mai condus un volvo mai 2012, un Nissan patthinder și vreo două logane și dacii 1300 1310
De pasager am fostin multe masini cu BMW urî unul seria 5 de prin anii 2000 siunul electric ix3 sau așa ceva. Avea ăla vreo trei sute de cai și trei tone. Nu mi a plăcut pe total.
Din ce am mai fost pasag r Mazda6 mi a plăcut f mult.

In showroom am pipăit niste Toyota m a lăsat o impresie nașpa, niste zukuki Vitara n am știut cum să fug mai repede.
Fordul dacă îți vine să crezi l am luat pe nevăzute și neconduse dar lăsând la o parte chestiunea cu bordurile la ce bani am dat eu pe ea, e clar mașina cu cel mai bun raport cost putere dintre tot ce am condus eu vreodată. Și sta pe drum parca cel mai bine.
Merced
Buburuzu'și apusu'.
Bicicleta galbena
wub.gif

Muttley
Random tanti la ghiseu: "Numele, va rog".
Merced, buimac: "Am uitat huh.gif Dar stati, exista o solutie, ma duc la masina, ma uit la numar si-mi amintesc. Si aveti noroc, aflu si in ce an m-am nascut!!!".

doh.gif
clamba
eu as fi avansat ideea ca ii place mai mult formatul .pdf. chestie de preferinte.
oricum ar fi, s-o stapanesti fara incidente!
Merced
Sunt inițialele numelui meu, da. Și probabil la bătrânețe o să îmi fie util să îmi amintesc.
Merced
Update pe aici, sa fie macar undeva notate.

Am facut 4600 km cu ea de cand o am, ceva mai mult decat credeam, dar probabil cifrele vor scadea odata cu temperaturile.

Azi, intr-un final, dupa vreo 3500 km de mers cu niste zgomote infioratoare pe dreapta fata, am fost sa-i schimb amortizoarele si flansele. Am luat si bielete antiruliu cu ocazia asta. Ce am gasit... Pe dreapta acel amortizor efectiv se misca cu mana, nu mai avea nicio treaba cu nimic din ce trebuia sa faca. Erau Monroe, eu zic ca originalele, mecanicul nu voia sa bage mana in foc. Pe dreapta parea ca a incercat cineva sa mai umble si mai rau a stricat, era sus distrusa gaura aia pt imbus care te ajuta sa desfaci piulita din capul amortizorului. Efectiv s-a chinuit omul asta cu mai multe variante pana cand a putut sa desfaca piulita aia veche. Eu n-as avea in veci atata rabdare. E un mecanic foarte ok, si e tinerel, acum are 29 de ani, dar a muncit inclusiv in reprezentanta de Ford, prin Anglia, vreun an in trecut. Nu ca asta l-ar ajuta prea mult cu Fiat-ul meu cu "stampila ovala" de Ford, dar ziceam asa.

Una peste alta, zici ca e alta masina. Se vede si vizual, nu mai e asa de lasata de bot. Si efectiv mare lucru nu se mai aude pe acolo. Acum incep sa aud greieri pe la bord si alte alea. O mai frec asa o perioada, dar cred ca intr-o saptamana ii cumpar doua cauciucuri noi pe fata, aleg din cele 3 ramase dupa incidentul de la achizitie, doua mai bune si le pun pe spate, desi nu vor sta prea mult ca-s cam aproape de semn toate. Dar vreau sa ii pun cauciucuri noi si sa ii fac directia, sa scap si de faza ca sta volanul putin intr-o parte. O sa iau tot Khumo Solus 4S HA32, cum are deja 3(ca ala l-am dat la gunoi dupa ce am scos plumbu' ala din el...), pentru ca am vazut ca in review-uri nu sunt chiar rele, oricum peste Barum si alte chestii care se invart la preturile astea. De Michelin Crossclimate... M-am uitat, diferenta mare de pret. Costa pe 15 ce am eu cat sunt unele pe 18, parca deja e diferenta mare. Khumo-urile sunt ~260 lei bucata, alea sunt vreo ~460. Nu cred ca se justifica. Iau doua acum sa o stiu cu toate cauciucurile la fel, si mai ales sa o vad cu directia pusa la punct frumos. Apoi, o sa mai iau 2 in cateva luni, si le voi muta pe cele de pe fata, pe spate, la momentul ala.

Am luat amortizoare si flanse Kayaba, bieletele erau Meyle, recomandare de la amicul care vinde piese de vreo 15 ani, nu auzisem pana acum de acest producator. Toata "investitia", efectiv cheltuiala, 870 lei piesele, 250 lei manopera.

Bonus, am mai dat 500 lei acum vreo 2 saptamani pe un kit de roata de rezerva cu tot ce trebuie, cum ar fi fost din fabrica. Adica cric, coarba, din astea. Am pastrat din ce avea masina si compresorul, nu se stie cand e nevoie de el. Dar momentan nu i-am gasit un loc exact. Nici triunghiurile nu mai stau in portbagaj, inainte aveau decupaj in polistirenul ala de sub polita de acolo. Astora trebuie sa le gasesc un loc mai bun sa nu "danseze" pe acolo. Cred ca o sa le fixez cu niste velcro adeziv, sper oricum sa nu am nevoie de ele, dar mai stii... Iar compresorul cred ca pot sa-l bag sub scaunul din dreapta, unde am descoperit cu ajutorul marelui internet, ca exista un mic spatiu de depozitare "secret", se rabateaza sezutul dintr-o miscare mai ciudata si e un pic de loc pe acolo.

In rest, sunt chiar surprinzator de multumit de rabla. Mi-am luat si un adaptor pt telefon de la USB-C la jack si USB ca sa poti sa asculti si muzica sa si incarci telefonul in acelasi timp. Am pus si muzica pe aux, ca doar pe radio testasem si ma cam enerva cum se aude. Intr-adevar, nu se aude cu mult mai bine, bass n-are treaba, dar pentru ce-mi trebuie mie in prezent, e decent.

Consumul l-am dus in ultima vreme pana pe la 5.1 pe bord, 5.2-5.3 real la pompa. Dar am mers usurel, mai ales pe demaraj si n-am mai bagat autostrada deloc.


Mai ramane de luat o baterie AGM cum trebuia sa aiba, sa ii functioneze si start and stop-ul ala, daca tot il are... desi stiu ca sunt multe situatii unde il voi opri cu mana mea.

Si cam atat, ii ajunge. N-am apucat sa ma ocup cu protectiile alea de noroi pentru praguri, pe fata. Am zis ca o sa incerc sa curat eu si sa tratez bine pe acolo tabla si sa le montez prin toamna. Nu cred ca mai are rost sa umblu pe la tinichigii pentru asa ceva, si asa nu gasesc oameni seriosi pe domeniul asta, pe aici.

Cam atat cu FiKatu' pentru moment. Sper sa ajung curand la "apa, paie si bataie". M-a mai dus ceva, cumva ma asteptam, dar parca nu asa de repede sa pice si esapament, si amortiozarele astea sa fie moarte, etc. Dar acu', aia e, o fac, vreau sa o tin 2-3 ani linistit.
cj98czh
esti sigur ca are nevoie de acumulator AGM? Eu as zice ca EFB ... Mondeo din 2018 tot EFB are ...
tr04www
Agm e mai bună că efb. Talismanul a venit din fabrica cu efb, însă merge bine mersi de doi ani cu agm,.cu toate că start stop e dezactivat permanent din soft.
cj98czh
daca nu ai nevoie de agm, de ce este mai buna? personal nu vad decat bani dati in plus ... fix degeaba ..
Merced
Țineți cont că în proporție de 95% e Fiat, nu Ford.

Momentan are o baterie banala de 42Ah daca nu mă înșel. Când ar fi cazul sa intre start and stop, îmi apare un simplu mesaj in bord că nu este valabil.

Din ce vad pe un site de piese, pentru varianta cu start and stop se recomanda AGM 60Ah.

Fostul proprietar îmi zicea că nu merită, sa iau una simpla că oricum nu contează. Eu vreau totuși să aibă ce trebuie, oricum in principiu daca nu fac eu vreo prostie să o descarc, o iau o data și gata, ar trebui sa tina cat am eu in plan sa circul cu jucaria asta.
traffictours
AGM are tehnologie mai performanta, deci e mai scumpa. Kau asta simpatic a cerut si va cere bani, eu as optimiza bugetul si as pune un EFB de calitate. Asta e ce as fi facut eu.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.