mircea_aq
13 May 2019, 17:15
Vad ca nu avem topic dedicat, si n-as vrea sa-l poluez pe cel de 140 cai.
Are cinvea motorizarea ?
Cum merge, cat consuma, cum arata curba de cuplu / cea de putere in realitate ?
N-am gasit decat o ilustratie teoretica:
In 2-3 luni o sa scriu si eu primele impresii.
Am eu de aprox 1 luna si 2500 km facuti ,Estate 1.3 160 cp EDC
Motorul e vivace , intr un cuvant " ai cu ce" .Se poate merge linistit si n eco ,masina raspunde bine in marea majorit a caxurilor si dc o cslci iti ofera
Despre consum nu stiu ce sa zic ca nici motorul nu s a lasat si nu prea am incredere in computerul de bord...in afara orasului am scos si 4 2 dar si 6.5,cert este ca i place la drum lung si intr un regim de viteza mai mare dar un mers relativ constant .
In oras bate spre 9-10 cu tot cu eco
Am si eu de o lună, 159gpf manual și 3900 km. Am început cu un concediu în grecia, am respectat rodajul cam 3000 km. (1500 pe autostrada). Acum mai vede și 3000 rot dar rar, la vreo depășire. Sunt multumit, trage bine. Pe cei 3900 km am consum pe bord 5,6. Locuiesc într-un oraș mic asa ca nu e prea relevant consumul urban.
andrei8rea
31 Oct 2019, 23:52
Salut!
Alte pareri, informatii, particularitati pentru motorul de 159 tce? Trebuie sa ma decid in perioada urmatoare daca merg pe varianta asta sau pe varianta de 1.5 dci la un Estate. Consumul nu e un factor hotarator, cel mai mult ma intereseaza fiabilitatea si tinuta de drum.
Aveti idee pana cand se mai primesc comenzi pentru Megane avand in vedere ca se tot vorbeste de un facelift?
QUOTE(andrei8rea @ 31 Oct 2019, 23:52)
Consumul nu e un factor hotarator, cel mai mult ma intereseaza fiabilitatea si tinuta de drum.
In cazul asta de ce nu mergi direct pe benzina? Sanse de goange ai si la dci, si la tce; garantia rino e beton (din parti) deci cu aceleasi mori de vant si aceiasi mecanici de IAS ai sa te lupti.
andrei8rea
1 Nov 2019, 09:14
Ma gandesc la faptul ca 1.33 TCE e inca nou si pot aparea surprize. Masina va fi achizitionata de firma iar dupa 2 ani de leasing o pot cumpara eu achitand cv rezidualei. Cat timp e in leasing si apartine cumva firmei nu ma doare capul cu reparatiile, dupa... e alta poveste.
Si eu inclin spre benzina. Am urmarit tot ce se putea pe YouTube cu motoarele astea de 1.33 si le cam lauda lumea.
Andy_ACS
1 Nov 2019, 11:39
1.33 tce 159 nu il compari cu 1.5 dCi 115, ci cu 1.7 dCi 150.
Fata de 1.5 dCi 115 as alege fara nicio urma de indoiala 1.33 tce 159. Fata de 1.7 dCi 150 e discutabil, factorul hotarator este diferenta de pret de achizitie (cu cate mii de euro e mai scump dieselul).
andrei8rea
1 Nov 2019, 22:18
Eu compar cele doua variante pe care le iau in considerare. 1.7 vine cu cutie automata si mai sare si peste buget. Vad ca majoritatea motoarelor pe Megane (cel putin aici pe forum) sunt 1.5 95/110/116 sau 1.33 cu 116/140. Cel de 159 e foarte rar sau absent complet. Ramane sa vad luni sau marti la dealer ce si cum...
busu 12
1 Nov 2019, 23:11
mircea_aq
1 Nov 2019, 23:19
Sa le luam un pic pe rand, cel de 159 cai s-a putut comanda mai tarziu fata de 116/140 cai, in plus nici pana in ziua de azi nu se poate configura pe sedan, ori majoritatea care au cumparat, au cumparat sedan. E firesc sa fie putine masini.
Eu n-am condus 1.5 pe M4, l-am condus pe M3 si dpdv dinamic nu m-a impresionat.
Pe M4 am condus 1.6 dci si mi-a placut. 1.7 dci e succesorul acestui motor si daca vrei diesel, cred ca asta e varianta de cumparat.
Nu vrei sa faci un test drive la dealer. E probabil ca 1.33 140 cai si 1.5 dci sa le gasesti prin curtea dealerului.
LE: Busu, colegul e interesat de fiabilitate...
vallixx
2 Nov 2019, 00:29
Eu am 1.33-ul de 140 si dupa parerea mea se achita mai mult decat onorabil de sarcini.
Nu stiu mare lucru despre cel de 159 dar ma gandesc ca e, logic, acelasi motor din care s-au stors mai multi cai......iar "storsul" asta nu are cum sa nu vina si cu "partea leului" dupa el.
Ma gandesc la un turbo lag ceva mai pregnant daca extra puterea e venita din turbina, poate consum in plus daca e venita din soft....etc, etc. Zic asta in conditiile in care exista 140-ul care pare un compromis bun.
Evident ca daca n-ar fi 140-ul as recomanda clar benzinarul mai puternic. Doar ca n-am încredere deplina in motoarele mici din care se incearca scoaterea unei puteri prea mari.
Poate ar merita un drive test cu 140-ul ca sa vezi cum te satisface.
Dpdv diesel....daca nu te uiti la varianta de 1.7, atunci 1.5-ul în comparație cu 1.33-ul TCe ..... as merge clar pe benzină.
busu 12
2 Nov 2019, 01:10
QUOTE(vallixx @ 2 Nov 2019, 00:29)
Evident ca daca n-ar fi 140-ul as recomanda clar benzinarul mai puternic.
Dpdv diesel....daca nu te uiti la varianta de 1.7, atunci 1.5-ul în comparație cu 1.33-ul TCe ..... as merge clar pe benzină.
De-aia ziceam eu mai sus de 1,6 tce 205cp benzina sau 1,6dci ambele fiabile si mult mai reusite.
1,33tce mai trebuie asteptat.Doar timpul ne va zice daca poate fi fiabil sau nu.
1,5 dci-ul este depasit ca motor. Se trage din varianta de 65cp conceptie veche,fix acelasi motor
Zici ca ar fi generatia Dacia 1300-1310-1410-Nova.
QUOTE(busu 12 @ 2 Nov 2019, 01:10)
De-aia ziceam eu mai sus de 1,6 tce 205cp benzina sau 1,6dci ambele fiabile si mult mai reusite.
1,33tce mai trebuie asteptat.Doar timpul ne va zice daca poate fi fiabil sau nu.
1,5 dci-ul este depasit ca motor. Se trage din varianta de 65cp conceptie veche,fix acelasi motor
Zici ca ar fi generatia Dacia 1300-1310-1410-Nova.
Depasit, depasit, dar ,,smecherele astea" pe benzina nu stiu daca se vor ridica la nivelul lui de fiabilitate.
Bogladen
2 Nov 2019, 07:15
Eu as alage 1.33 benzina. 1.5 e lent si e depasit moral. Daca nu consumul e un factor decisiv, nu vad de ce nu ai merge pe varianta benzina.
vallixx
2 Nov 2019, 09:04
QUOTE(busu 12 @ 2 Nov 2019, 01:10)
De-aia ziceam eu mai sus de 1,6 tce 205cp benzina sau 1,6dci ambele fiabile si mult mai reusite.
1,33tce mai trebuie asteptat.Doar timpul ne va zice daca poate fi fiabil sau nu.
1,5 dci-ul este depasit ca motor. Se trage din varianta de 65cp conceptie veche,fix acelasi motor
Zici ca ar fi generatia Dacia 1300-1310-1410-Nova.
De ce crezi că 1.6TCe este mai fiabil decat 1.33TCe?
Mai ales ca 1.33 vine avand in spate experiența motorului 1.2TCe, care nu a fost un momument de fiabilitate, dar din care s-au mai invatat lectii si s-au mai corectat din probleme. Zic si eu..
Pentru ca este si pentru ca 1.2 tce a fost pensionat tocmai din cauza enormelor probleme de fiabilitate.
papa_mulo
2 Nov 2019, 11:38
Ce treaba are 1.6tce in discutia despre achizitia unei masini noi ca 1.6 nu mai exista decat ca sh?
La fel si 1.2tce
vallixx
2 Nov 2019, 21:19
QUOTE(vallixx @ 2 Nov 2019, 09:04)
De ce crezi că 1.6TCe este mai fiabil decat 1.33TCe?
QUOTE(sigmax @ 2 Nov 2019, 11:19)
Beton argument! M-ai convins!
busu 12
2 Nov 2019, 21:25
cj98czh
2 Nov 2019, 21:59
de aici incolo orice offtopic pleaca la plimbare ... cititi bine titlul topicului inainte de a posta ..
andrei8rea
3 Nov 2019, 14:57
Din cate vad, la motorul de 1.33 ar fi ceva probleme cu nivelul de ulei care cam urca fara sa fie rugat/intrebat. Cel putin din ce am citit aici pe forum...
Momentan conduc un Rav4 cu motor aspirat de 2.0. Un dinozaur in toata regula. Nu ma intereseaza cat de depasit sau de actual este un motor cum ar fi comparatia 1.5 vs 1.33. Ma intereseaza sa nu crape repede. Adica sub 200-250.000 km. Acum, sincer, faptul ca unul consuma 6-7 in oras si unul consuma 10, pentru mine tot aia este. Din acest motiv inclin spre 1.33 pentru ca diesel am mai avut si nu prea mai vreau. Ramane in discutie fiabilitatea si aici, dupa zicea un coleg mai sus, 1.2-ul a avut ceva probleme. Poate ca motorul asta de 1.33 e mai reusit daca l-a luat si Mercedes sa-l puna pe tigaile lor...
papa_mulo
3 Nov 2019, 17:15
Pai nu l-a luat si mercedes, ci l-au facut impreuna. Alte motoare au luat merc de la reno(dci de 1.5 si 1.6), asta e co-productie.
QUOTE(andrei8rea @ 3 Nov 2019, 15:57)
Din cate vad, la motorul de 1.33 ar fi ceva probleme cu nivelul de ulei care cam urca fara sa fie rugat/intrebat. Cel putin din ce am citit aici pe forum...
.....Poate ca motorul asta de 1.33 e mai reusit daca l-a luat si
Mercedes sa-l puna pe tigaile lor...
Off topic :
Depinde motoarele de unde vin.
Mercedes pt. Romania vine din
Africa de Sud !La M4 eu sunt multumit de motorul pe benzina 1,2l TCE dupa 10000 km.
andrei8rea
5 Nov 2019, 23:32
10.000 e prea putin ca sa-ti faci o parere. Sa speram ca ne auzim si pe la 150.000 si totul o sa fie la fel ca in prima zi.
Vineri am programata vizita la dealer. In continuare inclin spre varianta de 1.33 cu 159 de cai pe un Megane break.
QUOTE(andrei8rea @ 6 Nov 2019, 00:32)
10.000 e prea putin ca sa-ti faci o parere. 1. Sa speram ca ne auzim si pe la 150.000 si totul o sa fie la fel ca in prima zi. 2.
Vineri am programata vizita la dealer. In continuare inclin spre varianta de 1.33 cu 159 de cai pe un Megane break. 3.
1. De acord.
2. Ma indoiesc...
3. Succes in alegere!
Am ajuns la 12500 km. Până acum totul bine.
Am ales motorizarea de 159 de cai si pot sa spun ca e foarte ok motorul, silentios si puternic. M-a socat faptul ca trage ca un tractor, la mers batraneste prin oras rar am vazut sa sara de 2000 de ture. Consulul mediu afisat in bord este de 8,8%, mers doar in oras, insa nu prea este relevant, in perioada pandemiei traficul in Bucuresti a fost aproape inexistent.
MPO, ce cutie de viteze ai?
EDC. Condusul a redevenit o placere!
silvanu96
21 May 2020, 13:32
cei cu GPF, se strange ceva in el daca mergi numai in oras ? s-a uitat cineva de curiozitate? sau nu e ca la diesel...
MariusicaReno
8 Apr 2024, 13:30
QUOTE(MPO @ 15 May 2020, 10:27)
Am ales motorizarea de 159 de cai si pot sa spun ca e foarte ok motorul, silentios si puternic. M-a socat faptul ca trage ca un tractor, la mers batraneste prin oras rar am vazut sa sara de 2000 de ture. Consulul mediu afisat in bord este de 8,8%, mers doar in oras, insa nu prea este relevant, in perioada pandemiei traficul in Bucuresti a fost aproape inexistent.
Salut,
Cum mai ești cu motorul de 159 de cai? Ce probleme ai avut cu el până acum?
Mulțumesc.
Da, in februarie a implinit 4 anisori si aprox. 45.000km. Probabil si sper ca va prinde majoratul tot la mine... dar ma rog, povesti pentru alta data.
Intrebi de probleme, banuiesc ca te intereseaza doar la motor. Au fost doua mari si late:
1. O usoara scurgere de ulei (as spune ca zona era umezita, nu am vazut ulei prelins pe motor) pe la capacul distributiel din partea stanga a motorului, observata de mecanici revizia de 2 an si rezolvata pe garantie la Meridian (au inlocuit garnitura si am observat ca au aplicat si mastic) - nu au mai fost probleme de atunci
2. Acum 2 ani in minunatul trafic din Bucuresti mi-au aparut cativa martori in bord, mesajul "Verificati Injectia" si mergea in 3. S-a intamplat cu functia Start-Stop activa imediat ce a pornit motorul. Dupa ce am oprit din buton si am pornit din nou nu au mai fost probleme. S-a rezolvat tot la Meridian, tot pe garantie, prin actualizare soft injectie - nu au mai fost probleme de atunci
Dar as vrea sa notez aspectele pozitive:
- motor economic, daca mergi batranseste poti scoate consum de 5% in afara
- daca ai talpa grea, motorul poate. Adica nu te va dezamagi si nu te va lasa la greu
- trage de rupe chiar si la turatii joase. Trage chiar mai mult decat decent cand este masina incarcata
- mi se pare silentios, chiar si la turatii mari. Noroc cu functia "Sport" care la accelerari puternice baga acel zgomot de motor in difuzoare, ai senzatia ca esti intr-o masina de raliu
- nu este pretentios, am mers pana acum cu benzina de 95. Cred ca am alimentat de vreo 2 ori pana acum cu benzina premium, mai mult de curiozitate si nu pot sa spun ca am vazut diferente majore
Pana acum sunt multumit, cred ca e un motor reusit. Mai vedem cum se va prezenta peste cativa ani...
Referitor la etanșarea făcută? Cât a durat operațiunea? Mie mi au zis sa duc mașina cu o zi înainte, sa o las acolo, ca să fie motorul rece.
Din pacate nu stiu cat a durat. Meridian e la 10-15 minute de mers pe jos de serviciul meu, am lasat masina dimineata in drum spre serviciu si am luat-o dupa-amiaza. Asa am facut si la revizia de 4 ani, doar reviziile simple le-am programat dupa sfarsitul programului meu.
In niciun caz nu mi-au cerut sa o aduc cu o zi inainte.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.