Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Anvelope Kadjar
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Kadjar
Pages: 1, 2, 3
D-Ice
Am avut Riken Suv Snow 215/60/17 in iarna asta. Foarte mulțumit de ele inclusiv la drum lung pe zăpadă, morcaiala și asfalt uscat.
Am avut Michelin Crossclimate pe Clio4. Niște mizerii, vara zgomotoase și consum cu 1litru/100km mai mare decât Energy Saver, iarna acceptabile pe zăpadă dar mizerabile pe gheață. Preț cu 50% mai mare decât o anvelopa de vara dar ca performanțe țeapa totală.
catalin27182
Am primit masina saptamana trecuta cu ContiEcoContact™ 3 cu dot 4518

Nu-mi plac, sunt extrem de zgomotoase. Asi fi preferat ContiEcoContact™ 5 sau, de ce nu, ceva fara "Eco" in nume.
catalin27182
Scuze, m-am uitat mai bine, cu cauciucul curat, si sunt ContiEcoContact™ 5 !

Restul observatiilor raman valabile.
eu_markhu
Este cineva pe aici care are kadjar cu bose? Ar putea sa.mi dea cineva codul rotii de rezerva? Din cate am inteles ar fi r18 ca sa incapa wooferul...
Dyor
Buna ziua. Se apropie sezonul rece cu pasi marunti si ne gandim la anvelope de iarna sau allseason. Vreau o parere pertinenta referitoare la anvelopele allseason , doar de la cei care au avut pe masini, nu din auzite sau de la tv. Ma interrseaza deoarece am avut un vw touran cu anvelope allseason michelin crossclimate+, cu care m-am inteles f bine(silentioase, cu franare buna pe carosabil umed si uscat), nu le fac reclama. Am mers cu ele vreo 5000 km, apoi am dat masina. Ideea este ca anvelopele erau 195 65 15, masina avea pana in 1500 kg, iar kadjarul pe care il am depaseste lejer aceasta greutate si vreau sa iau tot allseason 215 60 17. A folosit cineeva si alta marca?
Ce comportament au avut? Multumesc.
vvede
Am avut Vector4Seasons vreo 4 ani. Le-am inlocuit cu CrossClimate. Pe carosabil uscat, umed mi se par mai ok CC-urile. De asemenea zgomotul mi se pare mai redus.
Pe zapada se comporta comparabil.
Dimensiunea 225/55 R17
ntn742003
Parerea mea este ca cea mai scumpa anvelopa allseason nu poate avea caracteristici mai bune decat una medie ca pret dar facuta special pentru iarna sau pentru vara.
Cea scumpa va avea in componenta un material care sa "faca fata onorabil" sezoanelor dar nu va fi cea mai buna vara sau cea mai buna iarna.
Materialul pentru iarna are anumite caracteristici iar cel pentru vara alte caracteristici....daca le combini le va scadea randamentul si vara si iarna.
Pentru confort(instalare, depozitare, pret, viteza medie de deplasare) merg allseason dar pentru performanta maxima sunt de preferat cele dedicate anotimpului.
Isi alege fiecare in functie de situatie.
Iustin70
Perfect de acord cu postarea de mai sus!
Orientativ, se poate consulta clasamentul de aici: http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre-Size/17-...60-17-Tyres.htm
bgd2018
QUOTE(Dyor @ 18 Sep 2019, 12:59)
Ideea este ca anvelopele erau 195 65 15, masina avea pana in 1500 kg, iar kadjarul pe care il am depaseste lejer aceasta greutate si vreau sa iau tot allseason 215 60 17. 
*


Kadjar 1.5 DCI are masa proprie 1420kg, nici noul Kadjar 1.5 DCI nu are masa proprie mai mare de 1430kg (conform site-urilor Renault si EuroNCAP).
Daca nu stai intr-o zona de munte ori nu mergi mult la munte atunci merg allseason.
127.0.0.1
Vreo 10 ani am avut la toate masinile doua randuri de anvelope si nu mi se parea ca e mare diferenta.

Apoi am avut 4-5 ani cu anvelope all-season M+S premium si noi (schimbate la ~3 ani) la doua masini, ma bazam pe tractiunea 4x4 si n-am avut probleme pana intr-o dimineata de Noiembrie in care ninsese si era polei si am fost nevoit sa cobor de la Poiana Brasov in viteza I pentru ca eram mai ceva ca Bambi pe gheata.

Culmea este ca pe urcare sau drept n-aveam nicio problema, fluieram pe langa unii cu lanturi. Pe coborare singurul care a coborat cu curaj a fost un Touareg cu anvelope de iarna, toti ceilalti eram cu morcovul dus de mult, se dusesera si iepurele si vanatorul dupa el...

A doua zi mi-am comandat anvelope de iarna si de atunci le folosesc din nou la toate masinile. Parerea mea este ca daca o data te-au ajutat sa nu faci un accident, chiar si usor, si-au scos deja banii.
Dyor
Multumesc ptr pareri. Voi lua de iarna ptr ca sotia va merge 95% din timp cu masina.
roigeu
A pus cineva Anvelope Sebring pe Kadjar?
Multumesc
pos
Salutare.
Masina mea are 5 luni, iar dealer-ul, minunatul AC de pe Splai, mi-a promis (cand m-a convins sa iau de la el) un set de anvelope de iarna, comparabile cu cele standard de pe masina.
Masina a venit oricum cu All Season (avand Extended Grip)
Nu aveam eu sperante prea mari, ma asteptam la niste Motrio...
Astazi am ridicat anvelopele... TA-DA...
Minerva S210 !!!
Nu va intreb daca a auzit cineva de ele...
Eu asa ceva nu pun pe masina... si mi-e si rusine sa le pun la vanzare...

As vrea sa mentionez ca aveau o gramada de anvelope (venise camionul de curand), si cu exceptia unei dimensiuni (mai mica) ce erau Motrio, restul erau toate niste nume de nu am auzit de ele...

Aviz celor de "pun botu'" la promisiunile dealerilor, ca mine.

Mi-au mai promis si prima revizie gratuita... m-au convins acum sa nu ma duc la ei, sa-mi puna cine-stie ce piese
kriprii
Eu nu am avut probleme cu AutoCobalcescu. Au fost super ok de fiecare data...
robespierre
QUOTE(pos @ 24 Oct 2019, 20:06)
Salutare.
Masina mea are 5 luni, iar dealer-ul, minunatul AC de pe Splai, mi-a promis (cand m-a convins sa iau de la el) un set de anvelope de iarna, comparabile cu cele standard de pe masina.
Masina a venit oricum cu All Season (avand Extended Grip)
Nu aveam eu sperante prea mari, ma asteptam la niste Motrio...
Astazi am ridicat anvelopele... TA-DA...
Minerva S210 !!!
Nu va intreb daca a auzit cineva de ele...
Eu asa ceva nu pun pe masina... si mi-e si rusine sa le pun la vanzare...

As vrea sa mentionez ca aveau o gramada de anvelope (venise camionul de curand), si cu exceptia unei dimensiuni (mai mica) ce erau Motrio, restul erau toate niste nume de nu am auzit de ele...

Aviz celor de "pun botu'" la promisiunile dealerilor, ca mine.

Mi-au mai promis si prima revizie gratuita... m-au convins acum sa nu ma duc la ei, sa-mi puna cine-stie ce piese
*



Nu m-aș mai duce pe acolo, iar anvelopele alea sunt de foarte proastă calitate. Niște smenari...
romeo_id
Ciupeli si pacaleli de tip balcanic... N-au bunul simt sa recunoasca ca trebuie sa ramana intr-o anumita marja de profit si sunt nevoiti sa puna niste anvelope de calitate indoielnica..
silvyu
Buna ziua.
Ce parere aveti despre anvelopele continental R 19 de vara ? Dupa 35 k adica doua veri sunt pe duca .
Iustin70
Faptul că la capitolul rezistență la uzură nu sunt printre cele mai bune, dar și faptul că la 35000 de km "sunt pe ducă" ține atât de factori obiectivi privind calitatea materialelor din care este fabricată anvelopa cât și de factori subiectivi, cum ar fi stilul de condus al șoferului. Părerea celor care testează anvelope este asta: https://www.thetirelab.com/continental-sportcontact-5-suv/
Eu am 39000 de km cu ale mele și mai am aproximativ 2-3 mm până la markerii de uzură de pe calea de rulare. Mă declar mulțumit!
Din cele citite de către mine pe internet în decursul timpului și din propria experiență, cauciucurile cu performanțe foarte bune nu excelează la capitolul rezistență la uzură. Adică un cauciuc de calitate, aderent, se uzează mai repede decât unul care are o compoziție ce îi oferă aderență mai slabă. Dacă vrei, este ca la formula 1: soft- aderență maximă, rezistență mică, medii- echilibrat la ambele capitole, hard - aderență mai slabă, rezistență mai bună.
silvyu
Tu ai 39 k total vara si iarna ? Am un prieten care are 35 k numai vara cu pirelli scorpion tot pe R 19 si 4x4 si au 6 mm .





Iustin70
Așa este, îmi cer scuze! Am 36000 de kilometri rulați numai cu anvelope de vară, 4x2, R17, iar diferența de aproximativ 3000 km a fost făcută cu pneurile de iarnă. Dar, chiar și așa, nu găsesc nimic anormal.
Iustin70
Sunt convins că în decursul timpului, mulți dintre voi ați sesizat că anumiți producători de anvelope, de regulă cei care se respectă, marchează cu puncte sau cerculețe (albe, roșii sau albastre) flancurile anvelopelor pe care le produc. Aceste puncte au rolul de ghidare la montajul anvelopei pe jantă, asigurând o echilibrare mai ușoară a roții, implicit folosirea unui număr mai mic de plumbi de echilibrare. Personal, am constatat cu dezamăgire, că cel puțin la nivel de Călărași, lucrătorii de la vulcanizări habar nu au despre aceste lucruri simple. Mai mult, au fost foarte reticenți la indicațiile pe care le-am dat. Fapt concret: i-am cerut să alinieze valva la punctul alb marcat pe flanc, iar el, în ambiție a montat anvelopa pe jantă la 180 ° față de semn. A echilibrat roata și a lipit vreo 15 cm de plumbi, adică 65 de grame. M-am sesizat cu privire la acest lucru și am insistat să dezumfle anvelopa și să o rotească pe jantă, aliniind valva cu acel punct alb. Trec peste faptul că a făcut totul cu o scârbă enormă... Rezultatul: la echibrare a folosit numai 5 grame de plumb.
robespierre
Tipic mioritic... Și habarniști, și aroganți, și tembeli. Combinația perfectă!
kontrast
[attachmentid=1628111708]

Am luat niste anvelope de iarnă și toate au câte un punct roșu și unul galben cam cum se vede in poză.
Sunt la distanțe diferite dar totuși destul de aproape una de alta cam cum se vede în exemplu.
Știu că s-a mai discutat dar totuși nu sunt încă lămurit...

Nu înțeleg de ce sunt două, dar și destul de aproape...
vvede
2 posturi mai sus sunt 2 poze. Le-ai deschis? Sau macar prima poza...
kontrast
Da, dar mai sus nu sunt două buline de culori diferite...
alexpslr
Poate asta e mai clara: marcaje

Dacă ai ambele marcaje ar trebui cel Rosu aliniat cu marcajul de pe janta pentru punctul minim și ignorat cel galben.
Dacă nu s poate, se folosește punctul galben (de greutate minima) de pe cauciuc și se aliniază cu valva( considerat punctul de greutate maxima pe janta.

Obligatoriu se echilibrează după montaj.

Dacă nu se aranjează marcajele nu e un capăt de lume, ci e posibil ca la echilibrare sa fie nevoie de greutăți mai mari.
kontrast
La fel și la mine, la anvelopele venite cu mașina, punctele roșii nu sunt aliniate cu valvele, oare așa de superficiali să fie cei de la Renault?
Iustin70
Corect. Punctele roșii nu se aliniază la valve. Cauciucurile nu sunt perfect rotunde, au abateri. Zona cea mai înaltă a cauciucului se aliniază la jante. Atenție! Jantele marcate. Adică, cum am văzut la jantele de tablă de la Duster, care, majoritatea, au pe ele un punct albastru. Adică, jantele respective nu sunt în proporție de 100% un cerc perfect. Punctul albastru de pe jantă marchează zona cea mai joasă, sau mai retrasă, nu știu cum să o numesc... Atunci se aliniază zona cea mai înaltă a cauciucului (marcată cu roșu) la zona cea mai joasă a jantei ( marcată cu albastru). Punctul roșu de pe cauciuc nu are treabă cu valva.
Nu toți producătorii de cauciucuri sau jante fac acele marcaje pe acestea. Din varii motive. Poți avea cauciuc marcat doar cu bulină roșie, cu bulină roșie și albă sau galbenă, sau fără niciun marcaj. Poți avea jantă marcată cu bulină albastră sau nu. Ideea este că la valvă se aliniază doar punctul alb sau galben. Și nu este o legendă urbană! Am testat personal...
Nu este nimeni obligat să respecte aceste condiții. Fiecare este liber să procedeze așa cum dorește sau crede el că este mai bine.
Și, ca să răspund întrebării tale ironică, ce se vrea retorică: Nu, cei de la Renault nu sunt superficiali, dar unii clienți de ai lor... Poate!
romeo_id
Salutare forumisti, a venit vremea sa cumpar anvelope noi de vara. Pana anul trecut, masina a mers cu Continental (Eco Contact 5 parca, nu mai retin, ca m-am debarasat de ele anul trecut cand am trecut la cele de iarna. Tocmai venise un ghinionist la vulcanizare, care facuse o pana nasoala si 2 dintre ele, care erau in stare mai buna, le-am dat omului sa poata pleca de acolo).

Eu am fost foarte multumit de astea de fabrica si cel mai probabil ca tot acelasi model voi lua. Voi cunoasteti ceva mai bun si care sa nu depaseasca 550-600 de lei/bucata?
bgd2018
Daca te-au multumit Eco contact 5, atunci Eco Contact 6 ar trebui teoretic sa fie o evolutie.
dandobre
Nu știu care e diferența de preț pentru dimensiunea ta, dar zic că, ContiPremiumContact 5 sau 6 cât o mai fi acum, sunt mai ok...
Iustin70
@romeo_id Ce dimensiuni cauți? Pentru că diferențele de preț între R17 și R19, spre exemplu, sunt notabile! În atașament ai propunerile mele în funcție de dimensiuni. Am ținut cont de indicele de zgomot, clasa de aderență și nu în ultimul rând de preț. Dacă te interesează site-ul, aștept mesaj în privat. Nu vreau să fiu acuzat că fac publicitate...
romeo_id
Cele standard, pe 17. 215 60 r17. Sunt bune michelin. Am citit de bine de aceste Primacy, dar nu am mai folosit pe nicio masina in ultimii 10 ani.

(N-am fost niciodata fan jante cu raza cat mai mare. Sunt prea sensibile si neconfortabile pentru drumurile noastre. Sa nu pun la socoteala ca sunt mai scumpe..)
Multumesc pt pont!
Rimio de Vassur
Eu nu as cumpara anvelope online. Risti sa dai banii si sa ramii cu ochii in soare, si nu sint putini. Ti-i returneaza ei in 15 zile, conform legii, si asta a toata smecheria. Ei zic ca le au in stoc, dar cei mai multi sint neseriosi, doar te fraieresc sa le bagi banii in cont. Indiferent care sit este, vorbeste intii la telefon si insista pe plata la livrare.
"da, scrie ca sint in stoc dar asta inseamna ca am facut comanda la fabrica. le primim cam in 6 luni"
"da, scrie, dar asta inseamna ca sint in depozit in polonia si e doar 1, nu 4 cum scrie pe sit"

Eu am intilnit doar doi comercianti seriosi (unul chiar extrem de saritor, m-a scos din rahat acum un an - de la ei am luat ultimele doua seturi).
Fan Megane
Michelin Primacy 3 am eu pe Audi, sunt super, dar sa cauti cu protectie la janta si XL ca sunt cam moi pe flancuri, in rest sunt f. silentioase.

Am si pe Megane tot Michelin, dupa mine sunt printre cele mai bune de pe piata.
Iustin70
Cu plăcere, @romeo_id! Ți-am trimis mesaj cu numele site-ului. Comandă cu încredere! În urmă cu o lună am cumpărat de la ei anvelope pentru Hyundai, cu plata ramburs și nu a fost niciun fel de problemă. De fapt, am cumpărat anvelope online în ultimii 15 ani și de pe alte site-uri. Nu am avut niciodată cea mai mică problemă. Nu este exclus să se întâmple cele expuse mai sus de către colegul Rimio... Se pot întâmpla nereguli și nu numai la cumpărarea de anvelope. Nu înseamnă că este regulă generală.
romeo_id
Multumesc tuturor pentru recomandari. O sa le studiez pe aceste Michelineuri. Parca nici Conti nu are ranforsare pe lateral, pare maleabil cauciucul.
In primul an cu Conti, am reusit sa fac o galma pe lateral (intr-un cupon de sina de tramvai / groapa) iar alt cauciuc l-am ciupit bine intr-o bordura grunjoasa, dar asta m-a tinut asa 3 ani. Ma astept de la orice cat timp nu sunt de kevlar... mai ales cu gropile, cuiele si suruburile lasate aiurea. Ca si la parbriz, sunt deja la al 2lea si deja e spart si asta... Romania. Am casco care acopera toate daunele astea, dar cine are timp si placere sa umble...

@Rimio de Vassur, multumesc de atentionare. Nu strica sa fii precaut. Intr-adevar, am auzit si eu de povestile cu vanzatorii, dar cele mai multe legate de DOT-ul anvelopelor la care nu prea sunt transparenti. O sa cumpar de pe un site de la care am mai luat in trecut si nu au fost probleme.
alexpslr
O sugestie este sa le scrieți celor de pe site, înainte sa dați comanda și sa le cereți informații despre disponibilitate și termenul de livrare (eu asa am făcut și au fost foarte comunicativi cei de la care am luat). DOT e bine sa fie cât mai aproape, ideal, în ultimele 6 luni sau pana în 12. Puteți cere și DOT-un înainte de comanda. Sunt site-uri care oferă contra cost, dezvăluirea DOT-ului anterior comenzii, cu posibilitatea anularii comenzii dacă nu va convine DOT-ul.
O varianta e sa luați modele apărute în ultimul an (va asigura DOT bun).
janos
Cum sa interpretez informatia din imagine?[attachmentid=1628117187]? e ca si VAI de la Conti?
Ca puncte colorate nu a avut...
Iustin70
VAI de la Continental este situat pe calea de rulare. Acesta este pe flancul anvelopei... Seamănă mai repede cu punctul de aliniere al valvei. Nu ai găsit informații despre inscripționare pe site-ul producătorului? Ce marcă sunt?
dandobre
QUOTE(janos @ 20 May 2020, 19:38)
Cum sa interpretez informatia din imagine?[attachmentid=1628117187]? e ca si VAI de la Conti?
Ca puncte colorate nu a avut...
*



Aia e anvelopă Hankook... În dreptul acelei inscripții au pe banda de rulare, pe ambele margini, care 2 puncte adâncite care, odată cu uzura anvelopei îți pot indica daca această se tocește mai mult pe o parte față de cealaltă.... De unde și denumirea de indicator de aliniere (a geometriei)...

20 May 2020, 21:43:
Se vad in poza martorii de uzură de care ziceam
janos
Asa ma gandeam si eu dar nu am fost atent la gauri...eram nervos ca mi-au zgariat o janta...
Michaelovh
Buna ziua,

Detin un Kadjar 1.6 Dci 4x4 2016, si imi caut anvelope de vara (urmeaza sa fac 4000km), l-am cumparat acum 2 luni, dar avea cauciucuri de iarna doar.

Spuneti-mi va rog, anvelopele trebuie sa fie dedicate SUV/4x4?
Pe cele de iarna am marcaj de SUV, sunt Dunlop Suv 5.

Tot ce am gasit nou, cu livrare imediata sunt doturi din 2022, 1422 / 1822.

Ma gandeam sa cumpar Goodyear EfficientGrip performane cu DOT 1522 facute in Germania.

Ce pareri aveti? Ar trebui sa ma uit doar dupa doturi din 2023, tinand cont ca imi este urgent


Ar mai fi astea, tot cu DOT 2022

Anvelopa Vara GITI GitiSynergy H2 (SUV) 215/60R17 96H
madhorsefuzzy
Depinde cati Km faci pe an.

Eu am mers pe Michelin CrossClimate 2 sa nu mai frec jantele, etc.

Uite aici: MICHELIN Crossclimate 2 215/60 R17 96H au de obicei DOT foarte recent fiind distribuitori mari Michelin pe Romania.

Nu iti trebuie de SUV ci doar sa fie ce trebuie adica indicii: 215/60 R17 96H

Michaelovh
QUOTE(madhorsefuzzy @ 8 Aug 2023, 13:14)
Depinde cati Km faci pe an.

Eu am mers pe Michelin CrossClimate 2 sa nu mai frec jantele, etc.

Uite aici: MICHELIN Crossclimate 2 215/60 R17 96H au de obicei DOT foarte recent fiind distribuitori mari Michelin pe Romania.

Nu iti trebuie de SUV ci doar sa fie ce trebuie adica indicii: 215/60 R17 96H
*




Si de exemplu daca in cartea masinii am 215/60 R17 96H - am voie sa ii pun 215/60 R17 100H/XL?
meg2s
Pentru parametri superiori (incarcare si/sau viteza) nu te penalizeaza nimeni, cand sunt mai mici poti avea necazuri.
madhorsefuzzy
Dar se penalizeaza singur cu un confort micsorat prin marirea capacitatii de incarcare, care in practica nu il ajuta la nimic.

La fel cu alegerea unei viteze superioare care nu e folosita: carcasa anvelopei se intareste (si ingreuneaza) ca sa reziste la viteze mai mari anvelopa. Nu folosesti viteza respectiva doar cari dupa tine o carcasa mai grea.

Astea 2 se intampla fara dubii. Mai sunt pe langa niste chestii discutabile (neverificate) care tot in defavoarea anvelopelor cu indice de incarcare mai mare si viteza mai mare sunt.
madhorsefuzzy
Ultimele.
Rimio de Vassur
Daca nu stai in zona de munte si nu intentionezi sa te bagi prin zapezi cu masina, iti recomand Goodyear Vector 4Seasons. Nu mai platesti 2 seturi si scapi de chinul schimbatului de 2 ori pe an. Am urcat cu ele inclusiv drum forestier acoperit integral de zapada batuta, destul de abrupt in citeva locuri.
Am luat recent un set nou, gen 2 cu 69 db (cica) dot 2023, dar vad ca pe anvelope.ro nu mai au decit gen 3 cu 71 db.
Altfel, ultimele, cum a zis si colegul.
Daca esti din bucuresti si nu te deranjeaza pretul, monteaza-le tot la ei.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.