Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: mi-au stricat masina in serviceul AD GARAGE
Reno.ro - Forum Renault Romania > Alte discutii > Legislatie
Pages: 1, 2
alexandru_stoica888
Am primit multe mesaje in privat, din pacate forumul nu imi permite sa raspund acolo deoarece sunt ucenic, asa ca mi-am luat libertatea sa o fac aici.

In primul rand doresc sa va multumesc tuturor, atat celor care au postat la topic cat si celor care mi-au dat mesaje in privat.

Nu vreau sa ma victimizez, insa moral mi-a fost greu sa accept nedreptatea. Datorita voua am reusit sa trec de la faza de negare si va multumesc si apreciez pentru asta cat si pentru informatiile pretioase pe care ati dorit sa le impartasiti cu mine.

De asemenea, am primit un mesaj in privat acum 10 minute care efectiv m-a lasat fara cuvinte si cu ochii umezi, credeam ca doar de la un parinte mai primesti astfel de sfaturi in ziua de azi...


Multumesc pentru tot!
vallixx
Dă-le naiba de daune morale, tu cere să ți se aducă masina in parametrii normali de funcționare. Daca reușești, zi saru' mâna, învață din ce-ai pătimit si mergi mai departe.

Succesuri!
RDK
Care daune morale?
Administratorul firmei (tata socru) pare bine mersi fiindcă habar nu are că un bun material al societății comerciale respective e pe butuci.
Nici nu știe și nici nu se interesează.
sobolan
QUOTE(R19/16v @ 7 Mar 2018, 09:31)
Cred ca e cu interferenta motorul, degeaba mai caleaza distributia acum.
*



este cu interferenta dar ......

QUOTE(espacern @ 7 Mar 2018, 09:49)
Daca se decaleaza distributia cu 1 dinte si pornesti motorul tremura si face zgomot+lipsa putere....
*



dar nu indoaie supapa,nu ajunge pistonul in ea doar pentru un dinte + sau - .

QUOTE(argon @ 7 Mar 2018, 10:51)
DIstributia la 1.4 16v nu poate sa o faca oricine, nu merge dupa ureche, si trebuie 2 scule speciale by reno
*



se poate si fara scule,am facut eu,e mai greu si necesita maxima atentie,daca pinionul are pana...si sculele nu-s chiar doua,mai degraba e una si arata cam asa,o folosesti cand pinionul de jos(la arbore n-are pana)...sus se pune un surub mai lung/prezon/un fier de fi8/etc.
espacern
La motoarele K4M/K4J trebuie si "potcoava" de blocaj axe came....pe langa tija speciala de blocat arbore cotit si ceva experienta in executie!
Decalaj de 1 dinte este mare....la 2 dinti este enorm si se ating supapele de piston in orice decalaj!
Bicicleta galbena
Pe site-ul firmei au poze din interior, au sistem video intern. Poate avocatul tau o sa le ceara imaginile cu desfasurarea executiei, eventual cu intrarea masinii in service. Si poate ai si tu camera in masina, care sa dovedeasca starea buna a masinii inainte de operatiune.




YRX
16v atinge imediat supapele, trebuie sa fii dead on. Si le atinge pe toate, nu rau, dar suficient cat sa ai compresie zero. Eu le-am atins in relanti, ma rog, a alunecat rahatul ala de pinion la oprirea motorului si tot am strambat aproape toata evacuarea.

http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...dpost&p=4297379

Insa eu nu inteleg cum a fost la munte si i-a dat si in goarna sa "se aseze" cu supapele strambe. Sincer mie mi se pare ca mai degraba i-a alunecat pinionul ulterior, daca e intradevar treaba de supape, ceva e totusi straniu.
sobolan
QUOTE(espacern @ 7 Mar 2018, 22:26)
La motoarele K4M/K4J trebuie si "potcoava" de blocaj axe came....
*



ESPACERN : apreciez experienta ta in domeniu,ti-am citit comentariile ai un up.gif din partea mea...acuma revenind la problema noastra k4m e 16/16v? nu le stiu dupa coduri.....daca da stiu si despre potcoava,se poate si fara ea,e mai greu si trebuie atentie sporita dar se poate,is patit pe pielea mea....
La benzinar 2 dinti cred eu ca e maximul admis fara a atinge supapele,la 16mpi la doi dinti decalat nu atingea nimic,am probat eu la mana cu cheia pe axa,la diesel e mult 2 dinti dar parerea mea e ca decalat 1 dinte nu e pericol de atingere doar ca merge ca cu cur.....cand umblu la distributii am "prostul" obicei de a trage arbolele cu pistonul 1 sus si apoi pun o cheie pe surubul axei cu came si invart la mana,am aflat ca sunt multe motoare fara interferenta in general pe benzina contar programelor gen autotdata care imi spunea ca motorul ala e cu interferenta......iti pot pune un print cu ce scrie in autodata la jaful din semnatura(ultima distributie facuta) si te pot asigura personal ca e contrar celor scrise in program....
YRX: "aproape imediat" nu inseamna nimic pentru mine....a alunecat,cat ? ai analizat situatia ? stiu ce ai facut,ti-am citit postarile,parca am scris si eu p-acolo....sistemul ala de kkt se mai practica inca din ce am inteles,e posibil ca sa am si eu acelasi pinion pe motorul dci din dotare,espacern ma poate lamuri,acolo nu am umblat....surubul ala se strange la cuplu mic si apoi trebuie umblat in grade,ultima am strans-o pe la 90nm parca si punct.....deja trosnea radmasa.gif ....unii pun tl pe filet,pui dar daca pui de ala rosu/verde de la locktite nu mai scoti in veci surubul,am vazut rupte in arbore,daca nu pui se poate desface si la o frana de motor mai mare patineaza....e de kkt rau pinionul ala fara pana dar are un rost,a explicat cineva pe undeva de ce dar nu-mi mai amintesc perfect,parea destul de logic ce scria !
YRX
Nici prin serviceurile Dacia nu folosesc cala de blocare sa nu mai scoata dopurile, dau semne pe pinioane.

La mine nu pot sa-ti spun cat a alunecat, ii inchipui, dar din ce am studiat dupa aia spatiul este foarte mic, supapele sunt impinse spre exteriorul camerei, fiind 4 si nu trebuie sa fie decat un pic deschise, nu pe varful camei. Sincer cred ca intre 1 si 2 dinti.

Pinionul ala are rost pentru ca au pus o curea scurta si nu intra pe rola intinzatoare decat daca pui cureaua intai pe aia si apoi bagi rola fixa. Eu am scapat de el, dar ma chinui cu cureaua.
sobolan
eu am vazut mai demult un dci110 dat jos de pe un renault si punea distributia pe el,omu' ala facea un fel de voodoo,tragea la semne pompa si axa si apoi punea cala jos la bloc miscand de arbore usor cu pinionul de pe arbore slabit(ala fara pana) apoi il strangea ,spunea ca daca avea pana era al naibii de greu de pus la punct....mare lucru tot nu am prins pe moment + ca nu puteam sa stau prea mult acolo....pe forum aici am citit ceva similar si repet ca explicatia era destul de logica....cu ce ai scris acuma si tu inteleg de ce.....a dracu' pinion sleep.gif ,trebuie pus mereu surub nou si strans cum trebuie si posibil si putina pasta pe filet dar de aia albastra(light) .....
Pana la urma prefer sa ma chinui la montat cureaua decat sa stau cu frica in cur ca patineaza pinionul,asa ai facut tu,asa as face si eu....dar ce sa-i faci,nu toata lumea sa pricepe la mesterit,de aia exista service,de aia apar si cazuri de astea in care omul duce masina buna si o ia stricata...incompetenti,necunoscatori,mecanici de duzina.....sa spunem ca sunt veterinar si nu le am cu masinile(e ceva normal),apoi atunci ar trebui sa prefer un service agreat de marca masinii si prefer sa iau factura+garantie la o distributie,nu ne jucam cu distributia,prea multe riscuri dar ne incanta si mana de lucru ieftina ca deh suntem in romania,muncim pe bani putini etc,nu e de judecat.
cj98czh
Pompa la dci nu are semne nu trebuie la semne ... Ax cu came si arbore ... Acolo trebuie grija
St
Poate gresesc eu...dar nu service-ul ar trebui sa demonstreze ca masina nu functiona corect atunci cand au primit-o? Nu e genul de problema ascunsa, auzi imediat ce pornesti motorul ca ceva e in neregula. Au PV de predare-primire in care zic ca masina nu functioneaza corect? Daca nu...atunci s-a stricat cat a fost la ei.

PS: Renault zice ca atunci cand umbli la cureaua de distributie/accesorii se schimba tot kit-ul, zic sa le ceri si asta smile.gif)
R19/16v
Nu. Reno, și restul lumii, spune ca cureaua detensionată nu se remontează.
St
Cand am cerut oferta de la renault pentru schimbare alternator au inclus in pret si schimbare kitului de accesorii, tot kitul, nu doar cureaua.
sobolan
QUOTE(R19/16v @ 8 Mar 2018, 11:14)
Nu. Reno, și restul lumii, spune ca cureaua detensionată nu se remontează.
*



asa este si asa se face dar in practica se poate si fara,depinde de caz....daca ai mers o zi cu ea si se reumbla a doua zi nu e problema,acea curea nu se "intinde" in timp,e facuta din cauciuc armat cu fibra....cat despre pinionul pompei de injectie eu stiu ca la e3 are o linie si niste puncte si mai are si posibilitate de "decalaj" din suruburi,oricum toti trag semne cu marker-ul,la astea mai noi nu stiu cum e,n-o fi avand semn dar asta nu inseamna ca poti s-o asezi cum vrei,nu ? blink.gif
YRX
Are si pinion reglabil... smile.gif
cj98czh
Doar la diesel vechi ... trebuia pozitionata pompa de injectie ... la CR aca dci nu, poti sa invarti cat vrei de ea ...
YRX
Nu merge bre, trebuie aliniata si pompa, are semn ( la 1,5 dci).
einstein1984
Are semn ca sa echilibreze eforturile in curea, sa nu fie deschiderea de suapapa de evacuare in acelasi timp cu compresia pe excentricul pompei.
address
Salut.

Pe scurt, că s-a dezbătut pe toate fețele.

Tehnic - distribuție decalată, supape strâmbate. Simptom clar de supape strâmbe - motorul pornește, dar cum incepe să se încălzească, supapele nu mai etanșează, si merge galopând, cu rateuri, tendință de oprire.
Soluție - supape noi, planata chiulasa.

Moral și legal - ai dat peste niște cârpaci, care se ascund după deget. Discuția cu ăștia nu rezolvă nimic. ("Hai, domnule infractor, fii băiat de treabă, așa e frumos, să recunoști...!" ...)
Soluție - atacati legal și administrativ, pe toate căile. Plângere penală pentru distrugere, ceri despăgubire si daune morale. Sesizat anpc, rar, etc. Dacă dorești proces civil - nu ai nevoie de avocat, te poți descurca si singur. Avocat pe post de sperietoare e timp pierdut, niște păguboși versați ca ăștia nu au conștiință - dacă o aveau, îți reparau motorul înainte să iasă din service. Sau măcar învățau meserie. Din cal măgar nu merge, invers nici atât.

Fii băiat deștept - pune-i să-ți repare motorul, si apoi nu le dai banii. Vor sa îți sechestreze mașina, plângere penală pentru furt calificat. Vor bani, să te dea ei în judecată, si sa dovedeasca că aveai motorul stricat, odată ce ei zic ca e bun deja. Cui pe cui se scoate.

Soluție pragmatică - dacă socrul are de unde, spune-i deschis de toată tărășenia, că doar nu ești de vina cu ceva, si zi-i să scoată banul, pentru reparații. Asta e, mai se întâmplă...!

Refrenul cu "așa e în România" e de evitat. Nu România e de vină. Si in alte părți e la fel, uneori chiar mai rău. Si stiu despre ce vorbesc. Nătărăi si derbedei sunt pe toate meridianele.

Și nu pune la suflet - când oamenii îți iau ceva, îți dă Dumnezeu de două ori înapoi.
R19/16v
Daca nu puneai ultima linie, erai bun de luat in serios.
espacern
La motoarele cu 16 V Renault nu recomanda planarea chiuloasei......daca se constata deformari ale suprafetei trebuie schimbata!

La DCI se pozitioneaza la semn pinionul de la pompa pentru ca are pe el o degajare care este citita de un senzor si doar asa porneste injectia......nu ca conteaza altfel pentru calajul distributiei.
hepea
QUOTE(address @ 8 Mar 2018, 14:49)

Fii băiat deștept - pune-i să-ți repare motorul, si apoi nu le dai banii. Vor sa îți sechestreze mașina, plângere penală pentru furt calificat. Vor bani, să te dea ei în judecată, si sa dovedeasca că aveai motorul stricat, odată ce ei zic ca e bun deja. Cui pe cui se scoate.

*



Asta mi se pare cea mai tare opinie pana acum biggrin.gif
einstein1984
Omul face plangerile penale ca pe scrisorile recomandate, in toate directiile.
xcss
Da' cel cu recomandarea... Amicu'... Mai are toți dinții-n gură?
mars
Imi aduc aminte ca un service din Baneasa (Ami Auto) m-a refuzat politicos acum vreo trei ani, cand am intrebat cam cat ar costa distributia la 2.0T, ca sa am un termen de comparatie cu reprezentanta. Au zis ca nu au sculele necesare si prefera sa nu se bage la motorul ala, desi era treaba de peste 2.000 de lei.

Dar foamea e mare, e clar ca astia au fost complet depasiti de situatie si acum se fac ca ploua. Nu trebuie lasati, sa o faca pe banii lor.
meganus_bicorpus
Am citit prima pagina, nu stiu unde s-a ajuns cu discutia dar ma bag si eu...teoretic tu trebuie sa dovedesti cu masina ok si ai plecat cu ea vraiste.
Cum dovedesti ca mototur era bine?destul de greu, la o reprezentanta se face, de obicei, un listing de noxe inainte de schimb si altul dupa dar la tine nu cred ca e azul.ITP-ul cand a fost facut ultima data?Daca e destul de recent, poti sa folosesti acest lucru , sa dovedesti ca motorul tau mergea bine la ITP si acum, pp, ca nu mai iese la noxe.Cu un avocat si un pic de amenintare poti obtine macar manopera gratuita...altfel, nicio sansa!
LE.
Uitasem ceva...cureaua de distributie se intinde o singura data, daca au dat-o jos trebuia montata una noua sau cel putin trebuiau sa te anunte sa iti ceara acceptul pentru asa ceva, altfel sunt pe barba lor.Iar daca e o supapa stramba, eu as pune set nou si chiulasa as las-o asa, nu prea se duc scaunele supapelor asa usor.
La motorul de 1,6 exista defazorul care permite mici greseli la montajul distributiei, la cel de 1,4 insa cam da in supape daca ai gresit cu mai mult de doi dinti.

Si inca ceva, pana acum toti am pp ca colegul nostru este un om corect, dar sa ne gandim ca exista destui mesteri care se apuca in fata blocului sa faca fel de fel de reparatii, poate omul si-a dat seama de nazdravania facuta si a fugit cu masina la un service sa schimbe iar cureaua de distributie si apoi sa dea vina pe ei...nu ar fi si asa ceva posibil?
psychoo
Nu stiu cum gandesc sefii de service, dar eu nu as receptiona nici o masina fara fisa de intrare. Se numeste receptie!
Mai ales la o masina care sa vina pe platforma sau sa mearga dubios si sa se solicite interventie fix la chestia dubioasa. Cum oferi garantia?
Or fi ticalosi dar prosti cu siguranta nu sunt ca sa se inhame la riscuri inutil.
sobolan
QUOTE(YRX @ 8 Mar 2018, 13:07)
Nu merge bre, trebuie aliniata si pompa, are semn ( la 1,5 dci).
*



are,asa este....daca nu te iei dupa el tragi semne la marker....


QUOTE(cj98czh @ 8 Mar 2018, 12:58)
Doar la diesel vechi ... trebuia pozitionata pompa de injectie ... la CR aca dci nu, poti sa invarti cat vrei de ea ...
*



teoretic la coman rail ar fi logic sa fie oricum pentru ca injectoarele nu deschid mecanic ci electric si deschiderea e dictata de calculator,asa e logic pentru ca e un singur element care asigura presiune constanta pe rampa ,e ca o pompa cu cap rotativ simpla,nu ca la alea vechi pompa cu element per piston in linie si deschidere la injectoare funtie de presiune si calajul pompei(are un mic arbore in ea),totusi nu merge.....


QUOTE(espacern @ 8 Mar 2018, 16:26)
La DCI se pozitioneaza la semn pinionul de la pompa pentru ca are pe el o degajare care este citita de un senzor si doar asa porneste injectia...
*



up.gif jur ca nu stiam,n-am incercat dar e ok de stiut.....deci "mith busted" tongue.gif
bucatzel
Daciaclub, singurul forum unde la sectiunea legislatie se discuta punerea la punct pentru 6 versiuni de motoare...
meganus_bicorpus
Pai daca legislatia e grea si interpretabila, macar de mecanica sa discutam!
einstein1984
evident, e forum de masini nu de legislatie si avocati...
R19/16v
Ai crede...
sobolan
QUOTE(bucatzel @ 9 Mar 2018, 00:50)
la sectiunea legislatie se discuta punerea la punct pentru 6 versiuni de motoare...
*




omu' ala are o problema si noi vorbim de CR ,distributii,supape laugh.gif
meganus_bicorpus
Pana la urma cum s-a terminat povestea?
75AIM
am facut distributia+ curea de transmisie la 1.4 16v pe clio 3 acum 2 ani si a costat cu ceva reducere pana in 1000 ron.totul a mers ok.
de ce ai luat masina cand ai vazut ca mergea prost?nu am patit asa ceva dar nu o luam de la ei si nu plateam.reclamatie rar mergea facuta daca e autorizat pe Renault la mecanica.
UXE
Pai a zis ca se grabea sa se plece in concediu..

De asta e naspa cand faci lucrurile pe graba.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.