Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Sfaturi achizitie Megane 2
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane II
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
argon
Injectia nu are legatura cu anul, daca e sub 105 cai e Delphi, adica naspa, daca e 105 cai, e Siemens. Daca e 120, 131 si 150 de cai e Bosch.
cazgur
Am înțeles acum, mersi.
ionitagelu
Un alt avantaj: calculatorul de injectie Siemens memoreaza km ultimei revizii (la resetarea celor 10k sau 15k de revizie). Altfel spus daca km de pe bord e mai mic decat cel din calculatorul de injectie sigur a fost "aranjat" . Acum nu poti avea 100% garantie ca cel din injectie e real (si acela se poate rescrie, dar putin mai complicat si mai scump de aceea nu prea samsarii nu prea o fac).

Cum ziceau si colegii la ce vrei tu, GPL e varianta optima, nu ai nevoie de 3 facultati sa conduci o masina pe GPL. Instalatiile din ziua de azi sunt complet automate tu nu trebuie decat sa pui gaz, ceva benzina si revizii.

Daca vrei neaparat diesel ptr naveta cauta un hatchback de 106CP 6 trepte.
lagunadciblue
Salutare,
la un megane II,care ar fi cel mai fiabil motor?Cel de 120 sau cel de 131 cp?
M-am tot uitat dupa Laguna,dar nu prea am gasit ceea ce vreau eu.De aceeam am examinat si cateva Megan-rui,dar mi se pare foarte suspect faptul ca la aprox 230 000 km,au deja volanul ros!

Motorul de 82 sau 101 cp merita luat in calcul?Am impresia ca ambele sunt 1.5Dci.
ssilviu
Eu am vandut volanul original de piele la 190.000 de km. Asa de bine inca mai arata. Iti dai seama cati km au in realitate masinile alea de au volanul ros la 230.000.
tpv
Recomand 1.9 dci, am motorizarea de 120 cp, se comporta foarte bine, cutia in 6 face treaba buna.
Volanul este ros, sau decolorat, al meu are putin peste 150.000 iar volanul are zone decolorate, in general interioarele sunt mai slabute la calitatea materialelor. La meganul meu consider ca punct slab flansele si rulmenti de telescop, in rest un greieras pe ici pe colo, motorul foarte fiabil nu am avut nici o problema cu el si nu este menajat deloc.
R19/16v
@ssilviu nu e chiar asa, unii transpira roua de trandafiri, altii acid sulfuric...
argon
QUOTE(lagunadciblue @ 4 May 2016, 01:41)
Salutare,
la un megane II,care ar fi cel mai fiabil motor?Cel de  120 sau cel de 131 cp?
M-am tot uitat dupa Laguna,dar nu prea am gasit ceea ce vreau eu.De aceeam am examinat si cateva Megan-rui,dar mi se pare foarte suspect faptul ca la aprox 230 000 km,au deja volanul ros!

Motorul de 82 sau 101 cp merita luat in calcul?Am impresia ca ambele sunt 1.5Dci.
*



131 cai e mai nou, mai fiabil si e euro 4, daca nu are taxa platita aia de 120 de cai e de remat la cat costa timbrul.
Mr_X
Legat de volan: am 243.000 km și volanul de piele arată impecabil, nu are nicio bucățică roasă.

Taxa de înmatriculare pentru anumite motoare/ani este prohibitivă. Dar prin asta se impulsionează, de fapt, achiziția mașinilor noi în locul celor SH și toată lumea câștigă: importatorii, dealerii de mașini, băncile și statul. Mai puțin fraierul care a făcut rată pe 10 ani.
lagunadciblue
Am gasit pana la urma un Megane 1.9 Dci de 131 cp din 12.2005 cu 220 tkm.Saptamana viitoare merg dupa el.Sper sa fie la fel de fiabil ca volvo-ul din ograda!

Ca probleme ar fi:eroare de la injectoare si filtru de particule plin.Asta apare in Bc.
speedman
Chiar sunt probleme....si costisitoare, as putea spune. N ai ce face cu banii?
Eu m as feri de masini cu dpf/fap...am avut una si nu imi mai trebuie. Ai varianta dpf off, dar este o tiganie...
mark``
Pun pariu ca lagunadciblue zice acum: nici ala ca e asa, nici asta ca e altfel, ce naiba sa iau atunci? smile.gif
Renawlt
nu stiu cat de "naspa" e delphi... in 270 de mii de km cu 1.5 82 de cai si am schimbat o singura data o diuza la un injector.
mark``
Depinde ft mult si pe unde mergi cu diesel-ul. Probabil ca Delphi e mai predispusa la defecte. Daca insa mergi 90% din timp in afara orasului atunci e ft posibil sa fie ok.
Renawlt
si de unde alimentezi probabil..
jemis90
Cumparati Benzina la o masina de 10 ani...nu merita reparatii de MII de lei la motorina, decat daca ai mers deja 2 ani cu ea si ai facut "economia din carburant". Am 220mii km, nu am completat gram de ulei in 10 mii, se aude,trage si porneste impecabil.Consum urban in regim de mers "golaneste" 8.5. Cand o ardeam economic aveam mai mult laugh.gif


Aceeasi reteta la 4 masini ale mele+ 4 ale tatalui meu + o corsa B din 2003 cu ambeiaj si distributie neschimbate. Te bucuri la consum de 5 si deodata te trezesti cu 1000 de lei cost de reparatie. Eu din 2009 schimb numai placute de frana, pivoti,capete de bara si filtre la benzinare.


lagunadciblue
In cazul meu problema cu filtrul de particule s-a rezolvat.Dupa ce am parcurs aproximativ 400 km pe autostrada acesta s-a curatat,iar cand am ajuns acasa imi indica o cenusa de 4g.
calinnov
QUOTE(lagunadciblue @ 8 May 2016, 15:18)
In cazul meu problema cu filtrul de particule s-a rezolvat.Dupa ce am parcurs aproximativ 400 km pe autostrada acesta s-a curatat,iar cand am ajuns acasa imi indica o cenusa de 4g.
*


Salut,
" imi indica o cenusa de 4g". Iti afisaza undeva 4g?
NB
lagunadciblue
@calinnov da, imi indica la diagnoza pe laptop.Inclusiv pot afla cand a fost facuta ultima regenerare.
Andyno
Salutare. Azi din pacate m am despartit de Laguna din 98, ph2 cu GPL si 1.6 16 valve. O masina foarte, foarte ok..

Deci, sunt in cautare de un Megane, break, benzina. Buget maxim 3000 euro.
mark``
Pai mergi din lac in put? Nu iei ceva mai bun?
djcristi
QUOTE(speedman @ 5 May 2016, 06:28)
Chiar sunt probleme....si costisitoare, as putea spune. N ai ce face cu banii?
Eu m as feri de masini cu dpf/fap...am avut una si nu imi mai trebuie.  Ai varianta dpf off, dar este o tiganie...
*



megane-ul din semnatura are 250k, FAP-ul functioneaza corect, dar dupa cum zic unii, Renault e o marca stricacioasa smile.gif)
lagunadciblue
Si al meu se apropie cu pasi repezi spre 220 000 km.Dpf-ul functioneaza foarte bine,chiar zilele trecute m-am uitat si aveam 0g mizerie biggrin.gif.Asta dupa ce am parcurs vreo 200 km pe autostrada.
Intre timp a primit o resoftare la 160 cp.
djcristi
vezi cu resoftware aia sa nu-l pui in cui, si mai ales turbo-ul la 1.9, care e si asa supus cedarii.
lagunadciblue
@djcrsti nu stiu ce experienta ai tu cu 1.9 dci,dar eu unul pot sa iti garantez ca nu cedeaza prea usor!
Pana acum am avut 3 volvo-uri cu motorizarea 1.9d 102 si 115 cp.Cam toate fiind cumparate cu peste 300 tkm si resoftate hard,adica 102 - 140 cp si 115 - 155 cp.Iar pana la aprox 410-430 tkm nu a cedeat nimic,in afara de ambreiaj.
Actualul Volvo care il am are 30 cp in plus fata de stock si 320 000 km.In afara de ambreiajul care o sa pice curand,masina merge foarte bine.

Daca vrei mai multe detalii,imi poti trimite un mesaj.

ps: resoftarea nu este facuta la noi si nu va fi facuta prea curand.
djcristi
depinde si cum mergi, dar in general la 1.9dci pica turbo fata de 1.5dci unde e pe viata.
lagunadciblue
Eu merg exact ca inainte.Resoftarea o fac pentru consumul care scade.Adica fac inca 100-180 km in plus fata de standard.Despre 1.5 dci nu stiu nu prea multe smile.gif.
argon
Daca resoftarea ar fi facuta intradevar profesionist, consumul ar fi la fel sau mai mare, dar ai facut-o la niste carpaci care au umblat la interpretarea computerului de bord, sa-ti arate mai putin.
lagunadciblue
Resoftarea e facuta Profesional si nu la niste carpaci!In afara de asta,bc-ul imi arata la fel,dar la pompa e mai mic.
Ca exemplu,inainte cu un plin faceam 750-800 km,iar acum parcurg cam 900.E drept ca atunci cand o calc consuma mai mult,dar este ceva normal.
djcristi
QUOTE(argon @ 28 May 2016, 20:43)
Daca resoftarea ar fi facuta intradevar profesionist, consumul ar fi la fel sau mai mare, dar ai facut-o la niste carpaci care au umblat la interpretarea computerului de bord, sa-ti arate mai putin.
*



exact, sau mai e varianta cu mult aer, care scade consumul dar omoara compresorul, dar na, inca mai prinde pacaleala cu "resoftarea scade consumul", aia din fabrica au fost prosti si au facut-o sa consume mai mult smile.gif)
lagunadciblue
Sa stii!Degeaba is Frantuzi ca tot nimic stiu smile.gif)).
ssilviu
QUOTE(djcristi @ 28 May 2016, 21:07)
exact, sau mai e varianta cu mult aer, care scade consumul dar omoara compresorul, dar na, inca mai prinde pacaleala cu "resoftarea scade consumul", aia din fabrica au fost prosti si au facut-o sa consume mai mult smile.gif)
*



Sau poate sa aiba mai multa putere si consum mai mic dar sa polueze mai mult. Dovada: dieselgate wink.gif
djcristi
da, i-o face non-euro smile.gif) nici nu vreau sa ma gandesc ce scoate, si asa alea resoftate dau fum la greu.
ssilviu
Sa nu exageram. Volkswagenurile nu pareau non euro pe sosea. Dar scoateau putere mai mare si consum mai mic. Ideea este ca se poate obtine prin chip tuning si putere mai mare si consum mai mic, MAI ALES la motoarele recente, DAR cu o consecinta directa ce consta in cresterea poluarii.
argon
Putere mai mare cu consum mai mic nu exista, putere mai mare inseamna consum mai mare, care inseamna poluare mai mare. Vorbesc in cazul de fata, la motoare mai vechi, euro 3 si 4.

...am 2.0dci cu 150 de cai, care consuma o idee mai putin decat acelasi 2.0dci cu 178 de cai, dupa principiul de mai sus, ala mai puternic ar consuma mai putin biggrin.gif
ssilviu
Gresit. Da, putere mai mare inseamna cosum mai mare. Sa zicem 500ml in plus la suta. Dar daca renunti la consumul suplimentar necesar pentru mentinerea normei de poluare, de 600 ml sa zicem, ajungi per total sa ai putere mai mare si consum real mai mic cu 100 ml wink.gif
djcristi
corect.
mark``
QUOTE(argon @ 29 May 2016, 14:11)
Putere mai mare cu consum mai mic nu exista, putere mai mare inseamna consum mai mare, care inseamna poluare mai mare. Vorbesc in cazul de fata, la motoare mai vechi, euro 3 si 4.

...am 2.0dci cu 150 de cai, care consuma  o idee mai putin decat acelasi 2.0dci cu 178 de cai, dupa principiul de mai sus, ala mai puternic ar consuma mai putin  biggrin.gif
*


Eu nu stiu de ce dar sunt din varii motive convins ca daca cumparam un VW sau orice alta masina de nou nouta si o ducem la un Dyno nu o sa obtinem aceeasi caluti care sunt aranjati frumos pe hartie cand ti-o baga dealer-ul sub nas. Deci as spune ca sunt cam irelevante consumurile ca ce e pe hartie din fabrica e relativ...
djcristi
pai oricum 2.0tdi de 140cp e varza, scoate foarte putin, fata de vechiul 1.9tdi 131cp.
danyel88
Salutare,

Sunt nou pe aici si vroiam sa va intreb ceva anume. Astazi tocmai mi-am achizitionat un Megan 2 si am tot citit inainte sa-l cumpar pe forum despre el dar mi se pare ceva ciudat pentru ca atunci cand bag cartela imi apare in bord sa apas butonul de pornire dar nu se aprinde nici un martor in bord doar atunci cand apas butonul se aprind martorii si porneste imediat. Sper sa ma puteti lamuri va rog.

Multumesc
TomachE
Asa este la Megane....Nimic de care sa iti faci griji ! Sa o stapanesti sanatos ! Ce motorizare ?
danyel88
Multumesc mult Tomache...motorul este de 1.5 diesel 85 cp.
ionel.balaci
Salut, poate viitori colegi, am de gand sa imi cumpar si eu un Megane 2(mai devreme am avut de gand sa iau un Alfa 159, dar mi-a iesit ideea din cap cand am vazut ca e 700e inmatricularea smile.gif) )
Vreau sa imi cumpar unu din Italia(plec in vacanta la niste prieteni si am si cazare gratis, deci imi vand masina + niste banuti, imi permit unu la maxim 3000e)
Am niste intrebari:
1.6 16v sau 1.5(ca consum 1.5 sigur bate)
costa mult piesele? mai ales la DIesel intreb.
budspencer07
Nu ezita 1.6.
mark``
Daca vrei consum mic n-ai ce compara, 1.5dci va manca mult mai putin decat 1.6 16v.
Daca te uiti la intretinere atunci diesel e mai scump.
Daca e sa recomand atunci sa iei 1.6 16v pe care pui GPL si atunci combini cele 2 avantaje expuse mai sus si neaparat sa fie versiunea 2.2 ca sa mai scapi de problemele ce le are 2.1. Practic sa fie din an 2005 in sus.
Dreamer
1.6 16V clar, costurile de intretinere sunt mult mai mici decat la 1.5 dCi. Daca nu faci 50 000 km pe an nu ai de ce sa iei diesel. Benzina costa mai mult la pompa, dat tragand linia cu cheltuielile la sfarsit de an o sa iesi mai ieftin pe benzina, plus avantajele clare pentru benzina: motor silentios, pormnire usoara iarna, se incalzeste motorul usor si ai caldura in masina etc ..
cj98czh
1.6 16v pe cat este de silentios la relanti pe atat este de galagios la viteze de autostrada ... acolo mi se pare ca dCi-ul are clar avantaj, de faza cu pornitul ... nu mai zic .. dar clar avand in vedere bugetului lui mic o benzinara il scapa de eventualele probleme care le poate avea cu diesel-ul ... gen injectoare si turbo ... ramane fulia pentru benzinar .. dar aia nu este scumpa ..
Tossi
Ca o mica paranteza, apropo de ce spune colegul j98czh: prima data am mers cu un megane 2 1.6 16V, masina noua, a unui prieten si concluzia mea, pe care i-am si spus-o prietenului meu atunci, a fost ca nu o sa imi iau eu niciodata megane, zici ca este pe motorina desi e pe benzina, asa urat merge....3-4 ani mai tarziu ma suna varul meu: se scot la licitatie masinile de la firma, te intereseaza? eu: d, ce masini, el: meganuri toate, eu: super, ma bag... si am luat meganul care il am si acum.smile.gif
argon
QUOTE(Dreamer @ 15 Jun 2016, 09:07)
1.6 16V clar, costurile de intretinere sunt mult mai mici decat la 1.5 dCi. Daca nu faci 50 000 km pe an nu ai de ce sa iei diesel. Benzina costa mai mult la pompa, dat tragand linia cu cheltuielile la sfarsit de an o sa iesi mai ieftin pe benzina, plus avantajele clare pentru benzina: motor silentios, pormnire usoara iarna, se incalzeste motorul usor si ai caldura in masina etc ..
*



Si eu gandeam ca tine, dar spune-mi totusi ce costuri sunt alea de speriat la diesel? Doar nu-l iei cu ochii inchisi, cu injectoarele terminate, faci si tu o verificare inainte de cumnparare, si te tine bine mersi.
Porneste la primul buton, caldura da dupa 100m, probabil electric, filtru de motorina am dat 60 lei original, ca nu am vrut aftermarket la 25. In oras intradevar, 1.6 16v e ok, dar extraurban, autostrazi, samd, un diesel e tot timpul in avantaj, chiar si la 10.000 pe an.
cj98czh
Vezi tu Argone ca sunt M2 cu filtru capsulat care coste in jur de 150 ron ... la aia poate se refera .. ca in rest nici eu nu vad unde este mai scumpa intretinerea ..
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.