Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Service Restaurare Dacia 1100
Reno.ro - Forum Renault Romania > Oldtimers > Oldtimers
Pages: 1, 2
sobolan
Eu le-as recomanda sa refoloseasca si prezoanele de la chiuloasa de vreo 4-5 ori dupa ce s-au alungit si trosnesc capurile pe saiba de nu-ti mai dai seama cum sa le strangi la cuplu nici cu cheia dinamometrica etc....poate fisurezi blocul sau il rupi in bloc ca sa ai front de lucru dar deh ai prezon original.....deacuma mi se pare o treaba paranoica lipsita din logica unui mecanic cu "bun simt" ,asta-i o tampenie pura(crunta)......
Unele suruburi de pe exteriorul masinii oricat le-ai trata de rugina tot mancate/roase/urate raman ,is mai ok altele noi din inox......
Mai vad si eu pe net unele restaurari facute unor masini(adica masini) dar pe nicaieri n-am mai auzit de asa ceva.....uite de aia mai citesc si eu pe aici,mai invat cate ceva..... radmasa.gif
La sorturile rotilor sunt niste suruburi de m6,alea ruginesc dupa prima ploaie,ce facem domnilor ?
Suruburile de m7 de la scaune ies cu draci,uneori rupte,si daca scoti ciotul din piulita incastrata in planseu si refaci filetul la m8 ce are ?se numeste tiganeala ?sa lipim cu superglue acolo un surub de m7,ca asa e original....Sa cautati si bilele de la sina scaunelor,nu cumva sa lipseasca vreuna ca e jale,luati un mare minus..... Oare sa refolosim si prezervativele,le spalam ,nu ?
Ce cretinatati citesc pe aici si nu-mi vine a crede....cam ce conditii mai trebuie sa indeplineasca o biata dacie facuta cat de cat bine ca sa poata primi acel atestat care nu valoreaza nimic ?
In loc ca toata lumea sa se bucure ca cineva(un oarecare) mai salveaza o masina veche si incearca omu' din rasputeri s-o faca masina apoi voi puneti conditii sau depunctati suruburile.....fereasca Dumnezeu blink.gif
Am vazut cazuri la "paradele" magice in care au ramas deoparte masini,masini care merita respect total.....chiar daca nu-s oem dar is facute mai ceva decat la fabrica......
dethave
N-am restaurat de la a-z nici o masina, dar mi-am bagat ilustrele labute destul de adanc in diverse chesti din domeniul auto(recarosari,in speta).Subscriu parerii lui sobolan. Ce rost are sa lungesti boala?
P.S. Asa vreau sa scriu " nici o". La cata bataie am luat la scoala pentru el scris asa,fac pipi pe recomandarea Academiei Romane.
ionut_doc
QUOTE(sobolan @ 30 Oct 2017, 21:43)
Eu le-as recomanda sa refoloseasca si prezoanele de la chiuloasa de vreo 4-5 ori dupa ce s-au alungit si trosnesc capurile pe saiba de nu-ti mai dai seama cum sa le strangi la cuplu nici cu cheia dinamometrica etc....poate fisurezi blocul sau il rupi in bloc ca sa ai front de lucru dar deh ai prezon original.....deacuma mi se pare o treaba paranoica lipsita din logica unui mecanic cu "bun simt" ,asta-i o tampenie pura(crunta)......
Unele suruburi de pe exteriorul masinii oricat le-ai trata de rugina tot mancate/roase/urate raman ,is mai ok altele noi din inox......
Mai vad si eu pe net unele restaurari facute unor masini(adica masini) dar pe nicaieri n-am mai auzit de asa ceva.....uite de aia mai citesc si eu pe aici,mai invat cate ceva..... radmasa.gif
La sorturile rotilor sunt niste suruburi de m6,alea ruginesc dupa prima ploaie,ce facem domnilor ?
Suruburile de m7 de la scaune ies cu draci,uneori rupte,si daca scoti ciotul din piulita incastrata in planseu si refaci filetul la m8 ce are ?se numeste tiganeala ?sa lipim cu superglue acolo un surub de m7,ca asa e original....Sa cautati si bilele de la sina scaunelor,nu cumva sa lipseasca vreuna ca e jale,luati un mare minus..... Oare sa refolosim si prezervativele,le spalam ,nu ?
Ce cretinatati citesc pe aici si nu-mi vine a crede....cam ce conditii mai trebuie sa indeplineasca o biata dacie facuta cat de cat bine ca sa poata primi acel atestat care nu valoreaza nimic ?
In loc ca toata lumea sa se bucure ca cineva(un oarecare) mai salveaza o masina veche si incearca omu' din rasputeri s-o faca masina apoi voi puneti conditii sau depunctati suruburile.....fereasca Dumnezeu blink.gif
Am vazut cazuri la "paradele" magice in care au ramas deoparte masini,masini care merita respect total.....chiar daca nu-s oem dar is facute mai ceva decat la fabrica......
*




Nu stiu cum sa-ti spun, dar cretinitati tu spui.
In primul rand nu se vorbea despre prezoanele chiuloasei. Si la alea, daca pui o picatura de ulei intre saiba si prezon o sa constati ca nu mai trosneste si culmea culmilor poti strange si la cuplu fara sa te minta...
Crezi ca e asa greu sa iei toate suruburile, sa le scufunzi in evipass si apoi sa le duci la zincat? Mie nu mi se pare o munca asa titanica...Dar cum zici tu, mai bine schimbi toate suruburile dupa ureche si apoi zici ce masina de rahat e Dacia asta...pana si suruburile se rup in ea!
Ti se pare ca arata asa rau suruburile pe care le-am zincat refolosit la masina mea?

sobolan
QUOTE(ionut_doc @ 31 Oct 2017, 09:50)
...Dar cum zici tu, mai bine schimbi toate suruburile dupa ureche si apoi zici ce masina de rahat e Dacia asta...
*



Nu te cunosc si nu ma cunosti dar am avut dacii destule si n-am afirmat niciodata ca dacia e o masina de kkt,din contra am spus ca au fost masini ok,despasite tehnologic pentru vremea lor dar fiabile oarecum,asta o stie orice roman......
Un surub ruginit la filet e egal cu ZERO,poti sa-i pui orice tratament,sa-l galvanizezi si ce mai vrei tu,la restangere ,din frecare,revine la starea initiala + ca daca mai umbli la el peste ceva vreme poti plange ca e intepenit si nu-l poti da afara....la viata mea am patit sa dau afara multe suruburi rupte,unele situatii aproape imposibile cu sanse de reusita zero,cazuri in care era necesar si uite ca mare parte le-am scos chiar fara sa avariez filetul "mama".......tu esti teoretician,tipicar.....refoloseste-le !
Pe prezoanele de la chiuloasa nu se pune ulei la strangere si nici la restrangerea de la 500km,asta daca stii cat de cat cate ceva.....sunt masini la care se recomanda asta si totodata se recomanda alte cupluri de strangere...la Dacia se strang prezoanele pe uscat si se recomanda a fi schimbate la urmatoarea operatie,asta nu o face mai nimeni dar uneori de nevoie la schimbi.....
Sustin in continuare tampenia mea da' voi ,unii de aici,meseriasi adevarati refolositi suruburile happy.gif ca-s originale,faceti-va masinile originale dar nu circulati cu ele decat de sarbatori,de aia nici rugina n-apare pe ele si nu din cauza ca-s restaurate corect ci din cauza ca zac prin garaje cu 7 huse pe ele......hai sa fim seriosi.
johnybic
ionut-doc in ultima poza apare un capac de radiator ce are asa special fata de unul nou identic,in afara de faptul ca tu stii ca este cel original nimeni altcineva nu te crede,are inscriptionat pe el altceva decat unul nou din magazin?sa fim seriosi ,frumos cea ce faci tu dar parerea mea este ca daca nu am unde sa cadmiez-zinchez ,merg pe nou sau daca sunt repere care nici noi nu se mai gasesc raman cele vechi ori asa cum a trecut vremea peste ele ori revopsite
sobolan
nu-ti ma bate capu' ,unii din ei nici nu merita atentie vorbesc din auzite iar altii sustin tampeniile altora...fa masina sa fie corecta din punct de vedere tehnic,sa te bazezi pe ea la o distanta lunga,sa te aduca acasa in siguranta.....unii pun accent prea mare pe micile detalii(uneori abereaza/exagereaza) si uita de ce e mai important.....
ionut_doc
Sunt 2 mari diferente: cel nou are stantat pe el "nu-l deschideti" sau ce o scrie si a doua mare diferenta hexagonul este conic la cel nou, privit de la baza spre varf. In rest sunt perfect identice. De grosimea tablei nu mai zic...
Fa cum zice Sobolan, ca e un exemplu bun. Incearca de ceva timp sa-si vanda masina...

In rest cum spuneti voi. Nu are sens sa continui. Bafta in continuare.
maho
QUOTE(sobolan @ 30 Oct 2017, 21:43)
Mai vad si eu pe net unele restaurari facute unor masini(adica masini) dar pe nicaieri n-am mai auzit de asa ceva.....uite de aia mai citesc si eu pe aici,mai invat cate ceva..... radmasa.gif

Ce cretinatati citesc pe aici si nu-mi vine a crede....cam ce conditii mai trebuie sa indeplineasca o biata dacie facuta cat de cat bine ca sa poata primi acel atestat care nu valoreaza nimic ?
In loc ca toata lumea sa se bucure ca cineva(un oarecare) mai salveaza o masina veche si incearca omu' din rasputeri s-o faca masina apoi voi puneti conditii sau depunctati suruburile.....fereasca Dumnezeu blink.gif
Am vazut cazuri la "paradele" magice in care au ramas deoparte masini,masini care merita respect total.....chiar daca nu-s oem dar is facute mai ceva decat la fabrica......
*



Nu-i vorba de obtinerea atestatului (pe care il primesti si daca n-ai toate suruburile originale), ci de cu totul altceva. Aici e postarea din topicul lui Danut, din pacate in topic nu mai sunt pozele.
Tu, daca ai avea Dacia cu nr. 002, ai folosi-o ca masina de zi cu zi? Nu cred, asta ar fi adevarata cretinatate.
oldtimercraiova
Eu zic ca n-are rost sa judecam pe nimeni cum isi restaureaza masina , eu spre exemplu vreau sa am absolut toate suruburile originale la ea , adica absolut ce se poate recupera , si ce nu pot recupera , voi cauta unele foarte bune , e dificil , dar merita..
bucatzel
QUOTE(sobolan @ 31 Oct 2017, 10:21)
tu esti teoretician,tipicar.....refoloseste-le !
*



Sobolane, cam incep sa ma satur de atitudinea ta de atotcunoscator. Ai putea macar sa incerci sa nu vorbesti doar ca sa te afli in treaba...


Damn, era sa ratez bucata asta...
QUOTE(sobolan @ 30 Oct 2017, 22:43)
acel atestat care nu valoreaza nimic ?
*



No, te rog frumos sa argumentezi bucata asta.
johnybic
ei baieti sa nu ne certam eu nu condamn pe nimeni de cum isi restaureaza masina ba chiar il respect pentru ca da dovada de rabdare ,eu am o problema daca desfac 20 de suruburi la montare imi raman 5 care dracu mai stie de unde sunt ,asta este problema mea ,dapai sa mai desfac o galeata de suruburi si piulite va dati seama radmasa.gif sa ne mai destindem putin ,un prieten de al meu avea un laptop de vreo 5 ani fara sa curete praful din interior,un laptop ca majoritatea din ziua de azi ca sa ajungi la ventilator trebuia desfacut complet ,si ne-am apucat desfacut curatat si la final de montaj vreo 10 surubele care dracu mai stia de unde sunt ,ne uitam unu la altu si eu ii zic lasa ma ca data viitoare cand il desfaci ai de rezerva radmasa.gif ,acum serios la o masina cred ca ar cadea piese dupa mine ca in LAS FIERBINTI care ati vazut episodul radmasa.gif
sobolan
QUOTE(ionut_doc @ 31 Oct 2017, 11:03)
Fa cum zice Sobolan, ca e un exemplu bun. Incearca de ceva timp sa-si vanda masina...


*




E si vanduta deja si omul e tare multumit de ea,participa si la parade cu ea,a aparut si pe la TV si circula mult,nu e o masina de aia care sta doar la garaj si aduna praf.....e masina de baza....ahhh,ce va mai roade invidia pe unii,cu invidia ramaneti,de aia ati ramas la stadiul de reconditionat suruburi da' bine ca va fac altii motoarele si voi doar va laudati....

QUOTE(bucatzel @ 31 Oct 2017, 11:24)
Sobolane, cam incep sa ma satur de atitudinea ta de atotcunoscator.
*



Eu te rog sa ma ierti da' m-am saturat de mult de acest forum din cauza unor oameni care doar vorbesc in necunostinta de cauza....atotcunoscator ? eu ? nu,nu sunt eu ala dar nici nu inghit prostiile debitate de altii....un surub trece prin ceva etape tehnologice ca sa ajunga nichelat/cromat/zincat/cadmiat,n-ai cum sa reproduci asta decat intr-un "mediu" controlat si tot risti sa-i strici tratamentul termic,chiar nu realizam oare ca aici unii vorbesc tampenii crunte ?chiar nu realizam ca e doar un surub si daca il inlocuiesti cu altul din aceeasi clasa e mult mai sigur /ieftin/rentabil ?
Pe mine personal nu ma incalzea cu nimic acel atestat dar asta e doar parerea mea desigur....stiu cateva masini restaurate foarte ok care nu au atestat si nici nu vor avea,asta inseamna ca-s rable sau cum ?eu n-as merge calare pe hartia aia,eu ma urc in masina,dau o cheie si plec pana in Berlin daca vreau,aia e masina sigura ,masina care te duce din A in B in siguranta si fara probleme,mai stiu eu cazuri cand ii lasa dacia pe drum,nu mai avea presiune la ulei sau dadea apa afara din borcan radmasa.gif dar is masini "atestate" radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif
ionut_doc
QUOTE(sobolan @ 31 Oct 2017, 11:35)
E si vanduta deja si omul e tare multumit de ea,participa si la parade cu ea,a aparut si pe la TV si circula mult,nu e o masina de aia care sta doar la garaj si aduna praf.....e masina de baza....ahhh,ce va mai roade invidia pe unii,cu invidia ramaneti,de aia ati ramas la stadiul de reconditionat suruburi da' bine ca va fac altii motoarele si voi doar va laudati....
*



Nu as zice ca am de ce sa fiu invidios pe tine...

31 Oct 2017, 12:18:
Si ultimul post, ca i-am facut varza topicul omului. Scuze pentru asta.

Daca vrei sa lecturezi, doar ca iti trebuie cont:

http://classiccar.3xforum.ro/post/21423/1/...a_in_haine_noi/

Si mai gasesti multe alte reconditionari de la care ai ce invata.
tavi_dacia1100
Stati cuminti copii, in banca voastra, ****
Intr-adevar e vorba de invidie aici, dar nu din partea lui, ca n-are pe ce... Sau daca nu-i invidie, e efectiv prostie, ignoranta si mentalitate de roman carpaci care niciodata n-o sa priceapa ce inseamna un vehicul istoric restaurat ca la carte.
Ar trebui sa-l admirati si sa luati aminte la ce zice. La ce-a facut din masina aia are tot dreptul sa dea sfaturi, care in mare parte ar trebui luate ca litera de lege.

sobolan
mistocareala desigur....cam pe asta se bazeaza treaba aici.....

QUOTE(ionut_doc @ 31 Oct 2017, 13:15)
Si mai gasesti multe alte reconditionari de la care ai ce invata.
*



Mersi,nu e nevoie,nu-s axat pe reconditionari si nici nu fac parte din bransa asta....m-am lamurit total acum....
bucatzel
Pai aia stiam ca nu te ocupi de reconditionari, da' atunci de ce-ti dai cu parerea? Ce ai facut tu la masina aia verde o fost reparatii, recunosc, facute destul de bine, da' atat, reparatii.

@tavi, as aprecia un pic de bun simt in exprimari.
sobolan
Bucatzel ,o scriu aici in public si nu ma feresc : esti unul dintre putinii oameni de pe forum-ul asta pe care ii respect si nu fac asta cu tine pentru ca esti moderator sau alte celea(nu-mi place sa pup pe nimeni in fund si din cauza asta am pierdut mult in viata) ci doar pentru simplul fapt ca ai postat de cateva ori la mine pe topic iar postarile tale au fost simple,directe si la obiect....alaturi de tine mai sunt cativa pe care ii stiu drept meseriasi buni,nu ma cunosc personal cu ei dar ii respect pe aici....
Parerile mele nu-s lege,nici ale altora,e un forum public,e corect ca sa fii sanctionat daca sari calu' sau e corect sa ai mesajele sterse daca bati campii.
Revenind la discutia de mai sus consider ca nu pot si nu am de ce sa fiu luat drept punct de referinta pentru nimeni,am habar de ce inseamna o masina(nu-s genul de om care doar citeste) iar ceea ce am facut eu la fosta dacie a fost doar o "reconditionare" mai mixta si nu o restaurare,e drept ca nici tabla nu ma lasat ca sa intru mai mult in ea fiind oarecum buna spre foarte buna in proportie de 90%.Am avut pe mana masini "rele",le-am facut prin metode obisnuite(ca in orice service obisnuit)si am mai mers cu ele mult timp.
Nu ma ocup de restaurari si nici de reconditionari,a fost ceva care a avut loc pe moment,am avut si am scule,cap poate imi mai trebuie dar asta nu e o problema,a iesit ce a iesit,nu am mers mult cu ea si pana la urma mi-am dat seama ca nu am conditii s-o tin corect asa ca am dat-o la un pasionat care mai are una(1300),omul e cunoscator,a vazut ce si cum,a luat-o fara discutii si acum in clipa de fata e foarte multumit,asta dupa ce a mers cu ea si a vazut cam care-i treaba.
Referitor la postarile mele sunt sigur ca mi-am castigat mai multi dusmani decat prieteni pe aici si asta doar pentru faptul ca spun ceea ce gandesc si nu ma iau/pup in fund pe nimeni.....
De acum inainte va fi foarte greu pentru cel care va mai face misto la adresa mea,in fapt n-am batut la usa nimanui si nu-s dator la nimeni.
Is satul de hateri,habarnavisti si teoreticieni,oameni care n-au pus un os la treaba,oameni care iau bani de la parinti si-si indeplinesc marele vis dar se dau drept altceva(apreciez "copii" care vor),oameni care au probleme la "cabina".....
ionut_doc
QUOTE(sobolan @ 31 Oct 2017, 13:05)
mistocareala desigur....cam pe asta se bazeaza treaba aici.....
Mersi,nu e nevoie,nu-s axat pe reconditionari si nici nu fac parte din bransa asta....m-am lamurit total acum....
*



Nu trebuie sa fi axat pe reconditionari ca sa ai ce invata. Totul e sa fi constient de lucrul asta...
sobolan
Asta e drept.Omul,in general, toata viata are de invatat....daca se merge pe principiul asta se progreseaza iar daca nu, adica "eu le stiu pe toate" ,se ajunge invers.....
Ov
Conform codului tehnic FIVA sunt mai multe tipuri de vehicule istorice in functie de anumite criterii, in functie de asta se face o impartire pe clase si pe grupe. Clasele sunt in functie de vechime dupa cum urmeaza:

Clasa A - (Ancester) vehiculele construite până la 31/12/1904

Clasa B - (Veterane) vehiculele construite între 01/01/1905 și 31/12/1918

Clasa C - (Vintage) vehiculele construite între 01/01/1919 și 31/12/1930

Clasa D - (post-Vintage) vehicule construite între 01/01/1931 și 31/12/1945

Clasa E - (post-war) vehicule construite între 01/01/1946 și 31/12/1960

Clasa F - vehicule construite între 01/01/1961 și 31/12/1970

Clasa G - fabricat dupa 1 ianuarie 1971 pana la limita prevazuta de legea romana in ceea ce priveste vehiculele istorice



Grupele sunt in functie de originalitatea vehiculului si sunt asa:

Grupa 1 – ORIGINAL
Un vehicul istoric asa cum a fost produs original, nemodificat, si ușor deteriorat.


Grupa 2 – AUTENTICE
Un vehicul istoric uzat, dar niciodată restaurat, în conformitate cu specificațiile de origine și cu un istoric cunoscut, aflat în starea sa inițială, sau deteriorata. Piesele uzate in mod normal pot fi înlocuite cu altele cu caracteristici conforme celor originale. Reparațiile sunt acceptate în vopsea, tapițerie și (re)cromare.


Grupa 3 – RESTAURATE
Un vehicul istoric avand o identiate certa total sau parțial demontat, reconditionat si reasamblat. Sint acceptate numai diferențe minore de la specificatiile producatorului, atunci când nu sunt disponibile piesele de schimb sau a materialelor originale, dar pot fi înlocuite de altele cu caracteristici similare. Finisaje interioare si exterioare ar trebui să fie cât mai fidele posibil specificațiillor originale ale epocii.

Grupa 4 – RECONSTRUIT
Este un vehicul istoric compus din una sau mai multe părți ale aceluias model sau provenind de același tip de vehicule, asamblate cat mai apropiat de specificațiile originale ale producătorului. Piesele de schimb originale trebuie să fie utilizate atunci când este posibil, atunci când sunt disponibile, dar pot fi înlocuite cu altele dacă au aceleași caracteristici. Finisaje interioare si exterioare ar trebui să fie cât mai fidele posibil cu specificațiile originale.

Un vehicul istoric poate fi un vehicul care se incadreaza in ORICARE clasa si in ORICARE grupa. Diferenta de clase/grupe e relevanta in pretul vehiculului si in cadrul concursurilor care se desfasoara dupa regulamentele FIVA, adica daca te duci cu suruburi din piata la retroparada n-o sa-ti zica absolut nimeni nimic. Daca in schimb te duci la concursul de eleganta de la Sinaia si un arbitru iti vede surubul chinezesc cand tu ti-ai inscris masina in grupa 1 atunci vei primi o nota mai mica decat cel de langa tine care are suruburile (cel putin vizual) originale. La orice concurs sunt mai multi arbitrii, arbitrajul poate fi subiectiv evident, dar ce nu vede o pereche de ochi poate vedea alta pereche de ochi.

In niciun caz daca ai suruburi chinezesti ti se retrage atestatul sau alte minunatii, aici vorbim stric de valoarea unei masini arbitrata in cazul unui concurs FIVA si valoarea unei masini in ochii cuiva care pune pret pe regulamentul FIVA.

Evident ca diferenta e fix 0 in fata unuia care-si atesta masina doar sa scape de niste taxe, sa aiba un RCA mai mic sau care n-o atesta ca i se rupe de toate cele de mai de sus.

Strict ca valoare ordinea e de la A la G si de la 1 la 4, adica atunci cand comparam 2 vehicule identice dpdv marca/producator un vehicul mai vechi va fi mai valoros decat un vehicul mai nou si unul original mai scump decat unul reconstruit. Evident comparand mere cu pere, adica 2 vehicule in aceeasi stare tehnica/vizuala, nu compari o bucata ruginita din poarta rematului cu o masina la care s-a rezincat orice surubel si aia ruginita e mai valoroasa doar ca e mai veche decat cea restaurata/reconstruita.
bucatzel
@sobolan. Multumesc de aprecieri, da' sa stii ca nu ma consider cine stie ce cunoscator in ale mecanicii, ce stiu e fie ce-am citit pe aici, fie ce-am invatat de la taica-miu, care mai stie una-alta in materie de mecanica. Norocul meu e ca desi nu mi se pare, mai tin minte chestii ciudate.

Amu' totodata, iti spun ca daca ai timp, citeste topicul postat de ionut_doc, si dupa aia o sa-ti fie clar cu ce se mananca o restaurare. Cam toti care au pretentii ca stiu cu ce se mananca problema, au stat cuminti si au luat notite de pe topicul ala. Eu unul o sa mai iau topicul ala la citit minim inca o data inainte sa ma pun sa lucrez la a mea. Ashe ca numa' teoretician nu l-as califica pe om. Probabil piticar, dar si io ma consider a face parte din categoria asta din cand in cand, deci n-o fi de rau.
Ov
si o detaliere:


Regulament de Arbitraj:

Clasificare

Tip A – Serie

modificari acceptate:
a. Elemente de siguranta : proiectoare ceata/ drum din epoca, accesorii de interior / exterior, conversii 12 V, anvelope (radiale, iarna, vara) in dimensiuni echivalente sau apropiate de cele de origine sau cu dunga alba, montare dispozitiv tip platina electromagnetica in distribuitorul de origine, montare electroventilator de racire radiator sau radiator ulei, conversie alternator.
b. Elemente confort: radio din perioada sau similar (cover frontal similar /identic), conversii interior piele/ vynil/stofa daca erau disponibile in perioada de fabricatie ca optiuni, conversii de culori sau vopsitorii bicolore – daca erau disponibile si in nuantele originale
c. Elemente sau echipamente montate de carosieri sau dealer ( conversii AC din perioada, accesorii semnalizare sau confort, cirlig remorcare de origine, portbagaje exterioare, jenti sau capace roti din perioada)
d. Caroserii construite de carosieri traditionali sau artizanali- daca se pot data- in cazul in care producatorul livra sasiu neechipat in mod uzual – RR, Bentley, Citroen, Mercedes, etc

Toate elementele adaugate trebuie sa fie demontabile si usor de indepartat pentru a permite revenirea facila la original.

modificari neacceptate: conversii de frine, radio modern montat definitiv, perforari ale caroseriei sau structurii de rezistenta, vopsele sau interioare, montajul de accesorii care nu mai pot fi demontate cu usurinta, suprarestaurare (crom excedentar, vopsele in afara paletei cromatice de prima echipare, modificari structura finisaje interioare).

Tip B – MODIFICAT IN EPOCA

Modificari acceptate:
a. toate cele de la Tip A – acceptate
b. conversii automobile de rally, circuit, raid sau echivalente
c. conversii efectuate de carosieri independenti
d. conversii in automobile show car sau unicate cu destinatie speciala
e. conversii militare
f. inlocuiri de motoare /transmisii/ frine cu unele montate de acelasi producator pe modele similare aflate in productie sau echipare de uzina

Modificari neacceptate:
a. inlocuiri de motoare/transmisii/frine cu unele neoriginale, chiar produse in epoca


Tip C – REPRODUCERE SI REPLICI

Tip D – MODIFICAT DUPA PERIOADA DE PRODUCTIE

Modificari acceptate:
a. cele de la punctele anterioare
b. conversii in automobile show car sau unicate cu destinatie speciala
c. conversii militare
d. inlocuiri de motoare /transmisii/ frine cu unele montate de acelasi producator pe modele similare aflate in productie sau echipare de uzina



Tip E – EXCEPTII

Modificari neacceptate: elemente mecanice principale cu o data a fabricatiei care le descalifica din pozitia de vehicule istorice


31 Oct 2017, 16:08:
Repet, pentru cei care nu sunt interesati de statutul de vehicul istoric altfel in afara de scutirea de niste taxe, ce am scris eu mai sus este egal cu 0 si ii rog sa se abtina de la viitoarele comentarii.
medelin
Salutare tuturor!
Scriu aici ca sa nu deschid un nou topic. Desi masinile nu sunt chiar aceleasi.
Am o dacie 1300 si sunt dispus sa o reconditionez.
Imi poate recomanda cineva un service la care sa nu dau 10.000E, sa astept 1 an pe lista de asteptare si la sfarsit sa primesc chit de un deget?

Sunt rau, stiu.
Cu masina am circulat pana acum 1 an, este din 71, la tinichigerie are probleme cu alinierea elementelor fata (usi, capota, aripi, fusta) si rugina la podul pedalier. In rest se prezinta binisor.
Cerinte: vreau ca la sfarsit sa o fac vehicul istoric.
Locatia nu cred ca conteaza, sunt dispus sa o duc si la 200-300 km de Bucuresti.
Buget maxim 5000-7000E.
Astept sfaturi.

O zi frumoasa in continuare!!
maho
Salut, daca iti place cum au lucrat la a mea (poate ai vazut pe topicul meu), ti-i pot recomnda. Eventual da-mi un m.p. si-ti dau mai multe detalii.
E greu (spre imposibil) insa sa gasesti un service (sau "meserias") care sa lucreze dedicat la o singura masina.
kretzu77
Meserias sa lucreze la o singura masina cred ca mai gasesti, dar va dura 2-3 ani probabil, ca face asta printre picaturi, pe langa job-ul de baza.
Service exclus, ca de aia e service.
medelin
Nu am zis ca vreau un meserias doar pt masina mea. Vreau un service/meserias caruia sa-i faca placere sa lucreze la ea si pentru care munca sa fie platit. Cum se organizeaza, e treaba lor.

Maho, Mai am pe cineva la Brasov. M-ar bate gandul sa vin o zi pe acolo si sa vorbesc cu voi.

Apropo, sa vad o masina reconditionata de meseriasul/service-ul respectiv e un plus in alegerea lui.
MuciX
QUOTE(medelin @ 8 Feb 2018, 16:14)
Cum se organizeaza, e treaba lor.
*


Crede-ma, e treaba ta. Iti spune unul cu masina in service de aproape 3 ani. wink.gif
medelin
Intrebare: La astfel de lucrari nu se fac contracte, cu termen de finalizare, chestii...sau visez eu prea multe?
MuciX
Ca sa poti face asta ar insemna din start un service autorizat rar pentru reconditionari auto, ceea ce din start creste pretul. Pe langa asta mai platesti si TVA pentru tot si deja sunt o gramada de bani pe care ii dai, dar nu se duc neaparat catre masina ta.

Si da, stabilesti termen de finalizare, de acord. Ce faci cand nu e respectat? Dar cand nu e respectat a 4a oara?
maho
Contract nu, se face o (pre)comanda, iar termenul de finalizare depinde de mai multe: de necesarul de piese, manopera, incarcarea service-ului respectiv, seriozitate, etc. ; de obicei asta se estimeaza.
Pe-a mea o poti vedea in garaj pana la primavara. biggrin.gif

Inca ceva, nu lipsit de importanta: sa nu fii surprins daca la unele service-uri ti se va spune: "aaa, pai nu lucram dacii/nu merita/suntem prea ocupati/etc."


@Mucix: pai ce service e ala care nu-i autorizat si nu-ti ia tva?! unsure.gif
medelin
QUOTE(MuciX @ 8 Feb 2018, 17:33)

Si da, stabilesti termen de finalizare, de acord. Ce faci cand nu e respectat? Dar cand nu e respectat a 4a oara?
*


Clauza? Penalizari...zic si eu.

QUOTE(maho @ 8 Feb 2018, 17:38)


Inca ceva, nu lipsit de importanta: sa nu fii surprins daca la unele service-uri ti se va spune: "aaa, pai nu lucram dacii/nu merita/suntem prea ocupati/etc."

N-am sa-mi duc masina intr-un service care nu a mai lucrat la dacii. In mod sigur or sa o dea in bara. Am vazut asta cu ochii mei la un service care nu era chiar de mana a doua.
Daia am scris aici, altfel ma duceam pe alte forumuri.

Maho, si in garaj o ok.
maho
Indiferent unde te hotarasti s-o duci, ar fi de preferat sa poti face cel putin cateva vizite, sa vezi cum se lucreaza la ea, si sa poti aprecia calitatea lucrarilor intermediare (pt. ca... traim in Romania). Aici discutiile cu oamenii (de la sef la lucrator) conteaza.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.