Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: O rabla...
Reno.ro - Forum Renault Romania > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20
79_BMS
QUOTE(driverx @ 2 Sep 2009, 09:25)
Tragi un singur furtun in habitaclu, il bagi in gura si tragi tare aer din el.
*




QUOTE(ydaniel @ 2 Sep 2009, 09:43)
varianta 2:)
*




QUOTE(mihai1677 @ 2 Sep 2009, 09:47)
Poate te ajuta asta:
http://farm4.static.flickr.com/3015/261829..._b84e677643.jpg
si asta:
http://philippe.boursin.perso.sfr.fr/bonus/weber/weber10.jpg
si nu in ultimul rand:
http://www.renault12gordini.com/r12g1972/default.asp?KatNo=6
din cate reiese, servo e tras de la un singur cilindru.
iar ptr vacum delcou, monteaza o supapa unisens de la un bord CN.
*


Muttley
Posted by: Muttley 2 Sep 2009, 09:53

Ma uit la ea de 2.7 minute si nu vad nimic
Uite una mai mare, am vazut-o pe viu. Da' nu e nicio capsula vacuumatica acolo...

[attachmentid=1628065461]

Ok, mersi pentru poze. Cred c-asa am sa procedez, identic cu solutia folosita de bodel.
Pe de alta parte, poza asta e de pastrat:

[attachmentid=1628065462]

Observi vreo asemanare intre admisia de la asta si ce ti-am povestit eu ca am de gand sa fac?
79_BMS
QUOTE(cristidb @ 2 Sep 2009, 11:00)
As zice varianta 2. In varianta 1 s-ar putea sa scada putin avansul in momentul in care apesi pe frana. Nu stiu cat ar afecta functionarea motorului.
Depresiunea e de la 2 cilindrii in fiecare galerie de admisie. La chiulasa asta admisiile cilindrilor 1,2 si 3,4 sunt unite.
*


Muttley
Posted by: Muttley 2 Sep 2009, 11:08

Scaderea avansului la calcarea franei mi-ar dauna numai daca as frana cu stangul, ceea ce nu e cazul la mine.

Or fi "separate" 1 cu 2 si 3 cu 4, insa cele 2 grupuri comunica in zona carburatorului.
Asta la galeria de orizontale nu se intampla, fiecare cilindru e izolat complet.

Mersi.
79_BMS
QUOTE(mihai1677 @ 2 Sep 2009, 11:46)
Pune cum am zis pe stutul de vacum delcou, capsula unisens, cea care se pune la bordurile CN, si nu ai treaba. Si da e ok cu filtrul ala.
*




QUOTE(diaconuliviu @ 2 Sep 2009, 21:11)
Fa cum a zis mihai1677.
Ar mai fi o varianta: pompa de vacuum de ARO sau ce gasesti (te priveste cum o antrenezi) pentru servo - pierzi ceva putere aici. Pentru delco ti-as sugera PATRU supape unisens, restul pricepi tu. Toate sa aiba "refularea" intr-un mic cilindru (fie si un filtru de unica folosinta  de benzina varianta  "maxi" (la noi se comercializeaza doua marimi: unul cu butelca de vreo 4 cm si unul de vreo 7. La ala de 7 ma refer. Asta pentru uniformizarea depresiunilor, stii talica, compensator pneumatic.
*


Muttley
Posted by: Muttley 3 Sep 2009, 07:44

Multumesc pentru raspunsuri.
Avand galeria data jos, cred c-am sa-i montez si al doilea stut pe cilindrul 4 (din cauza ordinii de "admisie" 1-3-4-2, sa fie cumva solicitat uniform si echidistant motorul). Nu pierd nimic montandu-i-l, iar daca nu-mi este necesar, il obturez.

Voi incerca la inceput in varianta "bodel", recomandata de mai multi. Mi-e teama, cum a spus cristidb, de scaderea avansului si implicit a turatiei la calcarea franei. In cazul asta, trec la varianta 2).

EDIT:
O schema "explodata" inspirata de sugestia lui Liviu cu 4 supape unisens.
Eu m-am gandit la doar doua, adica doar doi cilindri, care, fata de unul singur, uniformizeaza cat de cat pulsatiile de depresiune, poate si cresc putin valoarea ei.

E ok ideea sau nu?

[attachmentid=1628065463]
79_BMS
QUOTE(diaconuliviu @ 3 Sep 2009, 11:04)
Din schema ta deduc ca ai de fapt doua carburatoare? In cazul asta, da, doar doua supape.
Probleme de neegalitati de depresiune in cele 4 "galerii" apar la reglaje neuniforme ale celor 4 sau 2 obturatoare, dupa caz. In plus, cum ti-am zis pe privat, in cele 4 galerii vei avea 4 depresiuni pulsante in loc de una pseudoconstanta. De aia iti recomandam acel compensator.
*


Muttley
Posted by: Muttley 3 Sep 2009, 11:17

Doua carburatoare, 4 difuzoare independente si izolate.
Cele 4 obturatoare (2 intereseaza in cazul de fata) vor fi perfect sincronizate, nici nu incape discutie.

Deci tu ai fi de parere ca e ok ideea din desen?
_________________________________________

Inc-o-ntrebare...
In cartea de la MihaiD scrie ca presiunea benzinei la carburatoare trebuie sa fie intre 0.10 - 0.17 bar.

Eu ma duc azi sa fac comanda de cea mai slaba ca presiune pompa pe care am gasit-o, cu 0.19 - 0.27 bar.

Imi asum vreun risc oare? As putea sa scad presiunea cu ceva? De exemplu cu un filtru de benzina (e deja montat), apoi cu o supapa unisens care sa nu permita dezamorsarea pompei (am nevoie, cea actuala are probleme).
79_BMS
QUOTE(baranga @ 3 Sep 2009, 17:46)
P=F/S ;ca sa scazi presiunea trebiue sa maresti  suprafata;pune si tu un furtun putin mai gros si cauta un manometru pentru masuratori
*




QUOTE(bucatzel @ 3 Sep 2009, 18:09)
Furtunul o fi mai gros, dar conteaza suprafata in punctul terminus, nu cea de tranzit. Nici filtrul nu cred ca o sa ajute la scaderea presiunii.

Dar... Presiunea aia e pentru un carburator? Ca daca da, pompa aia banuiesc ca pompeaza in ambele carburatoare, ceea ce ar insemna ca presiunea pompei se imparte la 2.
*




29 Jun 2017, 22:27:
QUOTE(St @ 3 Sep 2009, 19:13)
Raspunsul unui inginer de instalatii:
Presiunea nu se va injumatatii ci debitul.
Reductor de presiune ai putea pune in circuitul asta?

Pompa cum va fi pozitionata fata de carburatoare? Mai jos/mai sus? Cu cat? Coturi ai?
*


Muttley
Posted by: Muttley 3 Sep 2009, 19:21

Ce sa fac cu reductor de presiune cand eu acum imi fac griji ca deja-i presiunea prea mica...
Niste pseudo-reductoare, de fapt niste rezistente pe traseu ar fi filtrul de benzina (e mare, de Dacia injectie) si o supapa unisens de intentionez s-o cumpar.

De jos in sus, in "altitudine", vin asa: rezervor, pompa, carburatoare.
Am / cumpar tot ce trebuie.

Parerea mea de data asta: presiunea maxim admisibila la un carburator intervine (zic eu) atunci cand se inchide cuiul poantou. Ca pana atunci, il doare pe nenea carburator in paishpe de ce presiune are benzina ce intra-n el.
Revin, presiunea conteaza atunci cand cuiul poantou e inchis.
Cazul meu - 2 carburatoare, deci 2 cuie poantou. Ambele cuie inchise, presiunea (creeeeeed eu), fiind una statica, NU se mai imparte la doi. Adica pe fiecare cui dintr-ala, e presiunea de o da pompa.
Cu alte cuvinte: pot sa am 237 de carburatoare, daca-s cuiele poantou inchise, pe fiecare cui e aceeasi presiune ca atunci cand e doar un carburator.
79_BMS
QUOTE(MihaiD @ 3 Sep 2009, 21:07)
Nu-i mai simplu sa-ti iei o pompa cu debit mare si un regulator de presiune ajustabil(unele au si loc pentru  manometru)? dry.gif
*


Muttley
Posted by: Muttley 3 Sep 2009, 21:17

Nu. Vreau sa pastrez totul cat mai simplu

Edit:
Pompa e IP002 in poza.

[attachmentid=1628065464]

Debitul e de 2.4 litri/minut, fata de pompa actuala ce furnizeaza 0.3 litri/minut si care limiteaza viteza masinii la aprox 155 - 160 km/h. Am mai facut eu calculul in trecut si anticipam ca voi fi limitat la un consum de 13l/100km, si spuneam atunci ca viteza maxima va fi-n jur de 150 la ora. Asa se si intampla.
Revenind, pompa asta are debit enorm, de aproape 10 ori mai mare. Nu debitul e problema, ci presiunea.

Deci intrebarea ramane: se injumatateste presiunea de alimentare din cauza ca am 2 carburatoare in loc de unul?

PS: chestie interesanta, abia acum am avut curiozitatea sa caut http://www.alfabb.com/bb/forums/carburetor...pump-noise.html.
Identic cu cazul meu (Damas vs Facet)
79_BMS
QUOTE(cristidb @ 4 Sep 2009, 08:16)
Mama ei de fizica...
Presiunea statica intr-un fluid incompresibil e constanta. Lichidele sunt incompresibile. Adica in momentul in care cuiul poantou este inchis, benzina va avea aceeasi presiune in furtunurile care vin la carburatoare indiferent cate ramificatii faci. Am exclus aici posibilitatea ca unul dintre carburatoare sa fie la alta inaltime decat altul pentru ca nu ne intereseaza situatia asta.
Pe tine te intereseaza ca pompa sa nu faca o presiune mai mare decat poate cuiul poantou sa suporte. Altfel nu mai inchide si nivelul nu ramane constant in carburator.
O sa ai nevoie de un regulator de presiune, pe care il reglezi la presiunea suportata de carburatoare.
Presiunea dinamica variaza dupa principiul lui Bernoulli, adica ingustand conducta creste viteza si scade presiunea.
http://en.wikipedia.org/wiki/Bernoulli%27s_principle
*


Muttley
Posted by: Muttley 4 Sep 2009, 08:28

Uite d-aia tot apelez eu la tine, ca pe langa ca stii, explici foarte bine
Regulator nu trebuie, pompa se opreste singura cand se inchid cuiele. Cel putin asa-mi zice cineva...

Deci ramane pompa asta
79_BMS
QUOTE(cristidb @ 4 Sep 2009, 08:33)
Nu cred ca se opreste singura cand se inchid cuiele. Se opreste cand presiunea depaseste valoarea maxima. Fa un test cand vine pompa sa vezi daca e asa. Nu prea merge pompa electrica pe carburator fara regulator de presiune.
*


Muttley
Posted by: Muttley 4 Sep 2009, 08:40

"Se opreste cand presiunea depaseste valoarea maxima"

Exact! Iar valoarea maxima teoretica e 0.27 bar la pompa asta. Din cauza conductelor subtiri, a filtrului de benzina si probabil a supapei unisens (trebuie vazut daca trebuie), presiunea maxima reala a pompei va scadea. Sa zicem pe la 0.2. Adica foarte bine, cuiele suporta presiunea asta.
79_BMS
QUOTE(cristidb @ 4 Sep 2009, 08:46)
In cazul asta incearca fara. Daca merge ai scapat fara regulator de presiune.
*




QUOTE(MihaiD @ 4 Sep 2009, 10:12)
Eu nu inteleg ce-ai cu regulatoarele de presiune, ca nu costa o avere sau ceva...
*


Muttley
Posted by: Muttley 4 Sep 2009, 10:16

Simplu. Nu le cunosc smile.gif
79_BMS
QUOTE(cristidb @ 4 Sep 2009, 10:20)
http://www.injector.com/fuelregulators.php

Sunt dispozitive simple, limiteaza presiunea la o valoare fixa, reglabila sau dependenta de depresiunea din galerie. Tie iti trebuie unul reglabil.

Astea sunt scumpe, dar gasesti si mai ieftine.
*




QUOTE(MihaiD @ 4 Sep 2009, 10:26)
Daca nu vrei sa iei noi, se gasesc si seccond la preturi de nimic(parca alea de Calibra erau reglabile). Tie ti-ar trebui doua bucati daca ai doua carburi.
*


Muttley
Posted by: Muttley 4 Sep 2009, 10:30

Nu vreau niciun regulator! Cu asa ceva nu fac decat sa complic montajul si sa mai cheltui niste bani.
D-aia am cautat o pompa de joasa presiune, ca sa o montez singura si sa-si faca treaba. D-aia am si intrebat de limitele de presiune (multumesc MihaiD).

Un amic are asa ceva pe masina si nici nu-i functioneaza cum trebuie. A dat o gramada de bani pe el si l-a asteptat din state.

Nu-mi trebuie 2 regulatoare, carburatoarele sunt in serie. Furtunul de la pompa intra in primul, iese, intra in al doilea (montajul de anul trecut: https://www.daciaclub.ro/index.php?act=Atta...t&id=1628065392 )

Oricum, nu-mi trebuie nici macar unul. Nu vreau smile.gif
79_BMS
QUOTE(lucianac79 @ 4 Sep 2009, 11:06)
Mutley te-ai gandit sa routezi alimentarea carburatoarelor prin spatele motorului? Mie mi se pare a fi o solutie mai eleganta.
*


Muttley
Posted by: Muttley 4 Sep 2009, 11:14

Ba da smile.gif
Desi-i posibil sa nu permita stuturile carburatoarelor. Prin constructia lor, sa se alimenteze optim din dreapta (stuturile nu au forma de T ci de Y si nici nu pot fi montate invers).
79_BMS
QUOTE(IRONICK @ 4 Sep 2009, 11:17)
Pompa aia trebuie sa aiba presiune de la relanti pana la turatie maxima. Sa isi mentina presiunea si in consum. Zic si eu ...
*


Muttley
Posted by: Muttley 4 Sep 2009, 11:29

Din cartea de la MihaiD:

QUOTE
Achieving a fuel pressure of at least 1.5psi but not more than 2.5psi when the engine's fuel consumption is at its maximum is the aim.


Adica treapta 5, sarcina plina, viteza care nu mai creste. De preferat in deal, ca sa nu trebuiasca sa merg cu 180 la ora.

Voi testa treaba asta la sfarsit, cand e motorul complet, folosind un manometru pe care-l trag in masina.
79_BMS
QUOTE(diaconuliviu @ 4 Sep 2009, 20:44)

QUOTE(Muttley @ 4 Sep 2009, 07:31)
ADEVARAT SAU FALS?



FALS, presiunea e constanta si debitul jumatate.

Dar, ce nu pricepi e asta: presiunea aia maximala e la debit nul, adica atunci cind pompa are refularea obturata, la debit maxim presiunea e TEORETIC zero, practic diferita de zero.
Capisci?
Adica atunci cind cuiele poanto is inchise presiunea pe conducte sau pe ele va fi aia Pmax (0.27 bar sau cit o fi).
Avantajul mare la tione e debitul ala imens, care va putea alimenta chiar si 4 carburatoare umplindu-le "instantaneu" (adica in practica in timp foarte scurt).
*


Muttley
Posted by: Muttley 4 Sep 2009, 20:53

Ce zici tu... cum se pupa cu pasajul asta?

"Achieving a fuel pressure of at least 1.5psi but not more than 2.5psi when the engine's fuel consumption is at its maximum is the aim."

Din ce spui tu (chestii care-mi par f plauzibile de altfel) combinat cu ce-i mai sus, as trage concluzia ca presiunea statica suportata de cuie e mai mare de 2.5 psi.

Totusi as cam fi de parere ca cel mai corect e s-o montez, sa-i fac proba si asa sa vad cat de bine sau rau functioneaza.
79_BMS
QUOTE(diaconuliviu @ 5 Sep 2009, 09:50)
Sau, pune un manometru pe ea si alimenteaz-o.
Ca sa afli ce presiune e necesara deschiderii fortate a cuielor e cam greu din calcule. Ar trebui sa afli forta care se aplica cuielor la Pmax (asta e usor daca ai diametrele orificiilor scaunelor supapelor poanto) dar, cel mai greu e sa afli forta arhimedica asupra plutitoarelor, masa plutitoarelor si (eventual, daca e cu pirghii ca la Carfil) raportul pirghiilor.
De unde afli EXACT adincimea la care sint imersate plutitoarele?
Ca atare, masoara efectiv presiunea la iesirea pompei si, evident, montajul si functionarea 'live" iti vor confirma sau infirma teoriile.
*


Muttley
Posted by: Muttley 9 Sep 2009, 20:59

In seara asta am plecat de la serviciu hotarat sa ma apuc iiiiin sfarsit de treaba. D-acu' nu mai pot da inapoi. Io-te-va de ce

[attachmentid=1628072429]

Pe scurt - am tras cu furtunul antigelul din radiator (Aral, are abia un anisor, mai are de trait), am tras de pe chiulasa tot ce incurca p-acolo si am dat-o jos.
Sambata sper s-o duc la frezat. Reamintesc - iau din fata de asezare pe bloc pana pe la un 10,3:1 si din fata de asezare a galeriei cat s-o putea (probabil in jur de 2mm), ori pana sunt multumit de rezultat.
Am scos si tachetii, si profit de ocazie sa-i modific, chestie de care anu' trecut n-am mai avut timp.

Care va pricepeti la interpretat culorile, spuneti-mi va rog cam cum se prezinta motorul dupa aprox 10 mii de km. Camera de ardere 4 imi pare dubioasa unsure.gif

[attachmentid=1628072430] [attachmentid=1628072431] [attachmentid=1628072432] [attachmentid=1628072433]


Pana saptamana viitoare cand voi avea timp sa pun chiulasa la loc, ma mai gandesc daca sa profit de faptul ca n-am antigel in radiator si ca-s tachetii afara ca sa pun piesa asta in motor.

[attachmentid=1628072434]

Am primit-o cadou de la un prieten si era SINGURA chestie care tragea motorul inapoi. Va dati seama c-abia astept sa vad cum face. Dac-o sa-mi convina, bye-bye fiabilitate, helooooo +100CP.
As fi vrut s-o montez abia la sfarsit, ca sa-mi fie clare diferentele. Asa, daca o combin cu noul r.c. risc sa nu-nteleg mare lucru din ea. Deci ma mai gandesc.
79_BMS
QUOTE(popasan @ 9 Sep 2009, 21:26)
La R5 ALPINE - R5 ALPINE TURBO, pompa electrica Remplace pompe origine ( refoulante ou aspirante ) débit 130l/h - Pression 0.35bar .
*




QUOTE(nelu_1985 @ 9 Sep 2009, 21:44)
camera aia e mai alba decat celelalte sau mi se pare?, oricum io zic ca chiulasa arata ceas;
si ceva oftopic rau......une-i jegu' de pe contraripi?
*


Muttley
Posted by: Muttley 9 Sep 2009, 21:49

popasan, buna idee ai avut cu Mecaparts. Mersi, m-am mai linistit. (cu cat dai bara?)

Nelu, supapa aia de admisie e cam neagra.
Jegu' l-am spalat, asa am facut si anu' trecut inainte de a lucra la motor.
espacern
La cilindrul 4 e o supapa care nu etanseaza bine....sau bujie/injector care nu lucreaza corect.

Muttley edit: au trecut multi anisori tongue.gif
Iar injectoare n-are nici acum, si nu va avea vreodata. Macar o masina "adevarata" sa am si eu.
79_BMS
QUOTE(ment @ 9 Sep 2009, 22:33)
Arata prea bine.. Dar se vede dezavantajul chiulasei de dacie, si a galeriei normale cu carfilul - diferenta dintre cum au mers cilindrii 1 cu 4 si 2 cu 3.
Zilele astea mi-am bagat si eu dejtele prin chiulasa, si am vazut diferenta mare intre porturile admisie/evacuare din mijloc si cele exterioare, motorul cere orizontalele ca sa mearga cu adevarat echilibrat biggrin.gif.

Daca nu e secret, ce o sa faci cu tachetii ? Cu cat ii 'scurtezi' ? Ca nici eu nu stiu cat sa iau din ei.

Ceva detalii despre axa aia ? Sper ca nu e dinaia grava cu "peste 300 de grade" laugh.gif.

Legat de pompa de alpine, ala avea un singur carburator, interesant ca pe Alpine A110, cu orizontale, era pompa mecanica (fara cama) aceeasi ca pe R12  huh.gif

[attachmentid=1628072435]

*




QUOTE(cristidb @ 10 Sep 2009, 07:39)
Foarte bine ca schimbi axul cu came. N-ar trebui sa afecteze fiabilitatea si e mutarea normala dupa cat te-ai chinuit sa pui orizontale. 10,3:1 pe motorul asta e cam mult. Nu pune benzina sub 98 in el dupa maririea raportului de compresie. Motoarele moderne au raport de compresie mare, dar au alta forma a camerei de ardere, senzori de detonatii...
*


Muttley
Posted by: Muttley 12 Sep 2009, 19:54

Ment, tachetii nu-i scurtez. Scurtandu-i, se diminueaza suprafata de contact cu blocul. Nu fac nimic sa deteriorez blocul, toata povestea asta are la baza pastrarea blocului din actele masinii. Mai mult, scurtarea lor are ca scop micsorarea masei de inertie. Da' eu mai mult de 5500 de ture n-am sa cer vreodata de la motorul asta, asa ca n-are rost.
Tachetilor le voi imbunatati ungerea. Modu-n care fac asta mi-a fost explicat de un prieten care nu are o parere foarte buna despre forumurile auto, asa ca de data asta, sorry, detaliile vor lipsi.
Referitor la arborele cu came, este facut de aceeasi persoana de care am pomenit mai sus, la fel, detalii multe nu pot da. E o idee mai "deschis" decat la Alpine aspirat.

Baiatu' cu chiulasa azi n-a fost disponibil, atelierul de prelucrari e inchis sambata, deci a picat si varianta tachetilor, asa c-a trebuit sa-mi umplu timpul cu altceva.
Daca v-apucati vreodata sa schimbati axa cu motorul pe masina si n-aveti 1300, cred c-o sa va loviti de o problema. Nu iese din cauza barei fata.

Vechea axa (TS) vede lumina zilei:

[attachmentid=1628072436]

Cea noua, infipta bine in rabla:

[attachmentid=1628072437]

Normal c-am schimbat si intinzatorul de lant original, vechi de 21 de ani si 125 mii km, pe care, de nevoie, anu' trecut l-am lasat in motor. In locul sau am pus un intinzator Febi, "pereche" cu lantul.

Ca sa dau jos capacul distributiei, n-am slabit baia de ulei, stiind-o bine lipita cu silcon, fiindu-mi lene, etc. Asa ca la remontare, asa cum m-asteptam, n-am mai putut centra simeringul pe butucul fuliei. L-am sunat pe Liviu (Diaconu) si mi-a spus ca risc distrugerea simeringului daca pornesc motorul asa. Concluzie - schimbare de plan. Operatiunea pe care o lasasem pentru sfarsit, si anume schimbarea baii de ulei si a pompei de ulei, a ajuns sa fie urmatoarea pe lista.

Si inc-o poza, cu un om fericit (NOT!)

[attachmentid=1628072438]

2017 edit: pfuai, cat par aveam acu' 10 ani... mad.gif mad.gif mad.gif
79_BMS
QUOTE(payty @ 13 Sep 2009, 12:43)
daca iei din chiulasa, ai grija cat iei.
la 71 de mm inaltime chiulasa + garnitura de chiulasa nu mai poti regla deloc culbutorii, adica oricat ai desuruba, tot nu poti face supapele sa se inchida. practic ti-ar mai trebui cam 0.5 mm in plus ca sa le faci sa se inchida, plus inca un pic pt joc, si tot ai fi la limita. chestia e probata de mine cu o chiulasa care avea inaltimea asta.
banuiesc ca nu esti dispus sa scurtezi tijele pt asta.
daca iei din lateral, tot asa, cu grija. pe acolo exista un canal de apa, imi amintesc ca am dat o gaura pt teste intr-o chiulasa veche si peretele nu avea mai mult de 3-3.5 mm grosime.
*


Muttley
Posted by: Muttley 13 Sep 2009, 18:16

payty, din chiulasa de 73.3mm, in final vor fi fost frezati cam 1.3mm. Deci fara riscuri. Daca va fi nevoie, caut tije mai scurte.

Cu fata cealalta ai dreptate, stiu si eu canalul ala de racire. Oi vedea...
79_BMS
QUOTE(ment @ 13 Sep 2009, 23:09)
Din cate inteleg eu ce se intampla cand iei prea mult din chiulasa, ar trebui sa se rezolve prin distantiere la rampa culbutorilor (solutie propusa si de payty mai sus), cu inaltimea calculata.. Asa se rezolva in afara la masini mai grave de mult timp - "rocker shims" sau ceva cam asa..

QUOTE
daca iei din lateral, tot asa, cu grija. pe acolo exista un canal de apa, imi amintesc ca am dat o gaura pt teste intr-o chiulasa veche si peretele nu avea mai mult de 3-3.5 mm grosime.


La ce "lateral" va referiti mai exact ? biggrin.gif
*


Muttley
Posted by: Muttley 14 Sep 2009, 05:41

In poza, lateralul la care ne referim.
- cu rosu - motivul frezarii, in valoare de doar 0.7mm;
- cu negru - peretele dupa care se afla antigel.

[attachmentid=1628072440]

Posted by: Muttley 15 Sep 2009, 08:11
Care ar fi parerea voastra despre:
1) antivalul baii de ulei;
2) etansarea baii de ulei.

Detaliez:
1) baia pe care vreau s-o dau jos are antival. Insa masina de provenienta avea motor transversal, ceea ce ar justifica antivalul (curbe, centrifuga, alea-alea). La longitudinal mai are rost? In curbe nu vad unde s-ar duce uleiul, poate cel mult la accelerare/franare/rampa/panta. Deci ma mai chinui sa adaptez antivalul pe baia de Dacie?
2) la montajul actual am folosit garniturile semicirculare, fara cele 2 garnituri de pluta si mult silicon. Si curge. Acum am un set nou de garnituri (cele 2 semiluni, cele 2 fasii de pluta) si ma gandesc sa incerc FARA silicon... Garniturile-s de calitate, Glazer. Deci silicon sau fara silicon?
79_BMS
QUOTE(payty @ 15 Sep 2009, 09:10)
eu zic sa pui baie normala ca doar nu stai tot timpul pe serpentine sa ai nevoie de antival.

referitor la etansare, nu mai stiu exact dar imi aduc aminte ca in mod normal ar trebui sa mearga fara silicon si alte chestii. daca stam sa ne gandim cand a fost proiectat renault 12, nu cred ca era silicon pe vremea aia.

cel mult poti pune niste vaselina, ca asa am vazut la unii desi s-ar putea sa fie si aia in plus.
*




QUOTE(nelu_1985 @ 15 Sep 2009, 09:17)
referitor la antival, nu-l mai pune, daca era necesar il puneau din fabrica, se gasea un destept sa adapteze daca-si justifica efectul;
Referitor la etansarea baii, eu zic sa-i pui toate garniturile inclusiv fasiile de pluta fara silicon.
La mine am pus garnituri noi cu silicon, dar numai intre baie si garnitura am pus silicon, ca suprafata blocului e dreapta; cand am dat jos baia, siliconul nu pre era lipit ca lumea nici de baie, nici de garnitura (desi am degresat cu diluant inainte de aplicare), ba mai mult mai intra in baie si infunda sorbul pompei (scos personal fire de silicon). Ultreior am montat baia doar cu garnitura noua unsa cu vaselina si nu mai curge; in schimb la mine nu pot monta semiinele din cauza blocului cu capac de palier fara sant si a capacului de distributie "model nou", unde am pus doar silicon rosu si bineiinteles curge usor. urmeaza cat de curand sa revin asupra problemei care in mare parte se datoreaza noului bloc datorita caruia nu am o presiune de ungere excelenta (lagare ax cu came uzate, masurat cu subleru, cam 2 zecime peste nominal), a trebuit polizat cu flexu ca nu am putut monta electromotorul si nu in ultimul rand etansare proasta la baia de ulei mad.gif
*




QUOTE(Gaba @ 15 Sep 2009, 09:47)
Aceeasi parere ... fara antival ... si cu garnituri fara silicon... am baie etansata cu silicon si urasc ce calitate proasta are siliconul acela... mi-a curs banzina de la pompa pe marginea blocului... si in acea zona siliconul s-a umflat ca ca un balon ... is curios cum arata pe interior daca am benzina in ulei...
*


Muttley
Posted by: Muttley 15 Sep 2009, 09:54

Siliconul Victor Reinz e excelent, nu face figuri. Si da, voi incerca fara silicon de data asta, sa vedem ce iese

QUOTE(payty)
eu zic sa pui baie normala ca doar nu stai tot timpul pe serpentine sa ai nevoie de antival.


Sa stii ca mai ajung destul de des si pe serpentine. Si e de ajuns sa o tin in sarcina si sa ramana fara ulei cateva secunde ca sa se duca dracu' tot.
Mai ales ca pompa mea, de gtt fiind, are sorbul usor inclinat.
La antival ma deranjeaza faptul ca trebuie sa sudez urechile de prindere pe baie. Apoi, in zona aia, baia va rugini pe exterior. In plus, mi-e lene... Deci aici mai vad...

Posted by: Muttley 15 Sep 2009, 22:01

In linii mari, un pic de deja-vu pentru acest topic...

Frezarea "lateralului".

[attachmentid=1628072441]

M-am oprit la 1.4 mm frezati. Am castigat astfel la fiecare invecinare de pereche de admisii fix 0.2mm. Adica fata de ~0.7 mm inainte, acum sunt ~0.9mm.
O varianta ar fi fost sa frezez mult mai mult, sa dau in canalul de apa, sa sudez in aluminiu, sa frezez din nou. Pe langa lene, a intervenit si intrebarea evidenta "la ce bun?!?". Am sa fac garnitura ceva mai lata si ma indoiesc ca nu se vor etansa perfect traseele. Deci asa ramane.

Frezarea fetei chiulasei...

[attachmentid=1628072442]

Evolutie:
- 73.3mm standard (rc 9.25);
- 72.4 mm dupa frezarea de anul trecut (rc 9.8);
- 71.9 mm dupa frezarea de azi (rc 10.3).

Masurarea volumului (mai mult de verificare a calculelor) si noul raport de comprimare...

[attachmentid=1628072443] [attachmentid=1628072444]

Am profitat de ocazie si am desfacut supapele de la un cilindru, ca sa ma uit la uzuri. Reamintesc - pe evacuare supape reno si scaune din otel de F8Q turbo, pe admisie supape de japoneza TD si scaune standard de fonta. Totul se prezinta excelent. Am turnat si benzina in toate 8 canale, niciun strop scurs pe la supape.
Asadar, chiulasa numa' buna de pus inapoi pe rabla...

[attachmentid=1628072445]

Si cum nu toate merg bine...

[attachmentid=1628072446]

Astept idei de remediere a "defectiunii". Exclusa inlocuirea sondei, vreau aceleasi indicatii cu care m-am obisnuit de aproape 10 ani.
79_BMS
QUOTE(nelu_1985 @ 15 Sep 2009, 22:14)
se ia una bucata burghiu de 5, se rupe umarul nitului care tine piciorusul de Cu, se exmatriculeaza bucata ramasa, se ia alt papuc de Cu si se cositoreste in locul celuilalt. Poti incerca cu incredere, la mine functioneaza perfect.
....papuc dela nu ma intreba unde gasesti, eu am gasit prin garaj prin cutiute; se pot gasi la claxoane, la excitatie alternator, la bobine de inductie, la sonde vechi...
*


Muttley
Posted by: Muttley 15 Sep 2009, 22:26

Ok smile.gif
Am sa iau de la dezmembrari o sonda oarecare, ii desfac nitul, scot papucul apoi fac cum zici tu.
Mersi!
79_BMS
QUOTE(Gaba @ 16 Sep 2009, 13:40)
Legat de antival ... motorul are ungere prin barbotaj , deci nivelu de ulei nu e o suprafata plana ci o adevarata furtuna smile.gif ... deci nu ai avea cum sa ramai fara pic de ulei la sorb chiar daca e inclinat... + ca la motorul orizontal se folosea tocmai din cauza perioadei de frinare care dureaza citeva secunde de la viteza mare la oprire totala si fortele sunt foarte mari ... acum ... in curba , desi dureaza citeva secunde nu ai cum sa ajungi la fortele de la frinare (pierzi aderenta inainte si cazi in sant smile.gif )
Oricum ideea e sa faci ce crezi tu ca o sa te faca sa dormi mai linistit
*


Muttley
Posted by: Muttley 16 Sep 2009, 17:52

Alt deja-vu...

[attachmentid=1628072447]

Si intrebarea... Tratamentul aplicat tachetilor este unul de profunzime sau de suprafata?
As vrea sa-i rectific, iar amicu-mi zice ca intra-n ei cu 0.01mm, apoi cu 0.02mm. Eu zic ca 2 sutimi n-ar trebui sa afecteze stratul dur, asta-n ipoteza c-ar fi ceva tratament de suprafata...
Precizez ca-s tacheti de reno, deci pur si simplu nu am cu ce sa-i inlocuiesc sa fie mai bun.
Merg inainte cu rectificarea?

[attachmentid=1628072448]

2017 edit: ce fraierica am fost... Tachetii Daciei, cei scosi din motor, nu erau uzati deloc. Da' am vrut eu de renou dry.gif
79_BMS
QUOTE(lucianac79 @ 17 Sep 2009, 15:34)
Pai sondele respective nu sunt identice? Eu parca asa tin minte, e cam mult timp de cand nu am mai avu treaba sa demontez un motor de dacie si nu mai sunt atat de sigur.
*




QUOTE(payty @ 17 Sep 2009, 17:24)
bre, dar tachetii aia sunt praf, nu asa...
de ce tii tu neaparat sa pui frantuzesti? in plus, dupa stiinta mea, tachetul nu e drept pe partea unde calca cama (nu mai stiu, are ori cavitate, ori e bombat foarte foarte putin - cel putin asa stiu ca e la unele masini, nu stiu la dacie cum o fi), pt a il ajuta sa se roteasca, daca tu il planezi atunci s-ar putea sa nu se mai roteasca cum trebuie. in plus, esti sigur ca iei drept din el, si ca fata pe care calca cama e perpendiculara pe cama? daca iei stramb, ce faci?
*




QUOTE(za_kristake @ 17 Sep 2009, 18:58)
Pai daca il rectifici nu strici stratul de cementare?
*


Muttley
Posted by: Muttley 17 Sep 2009, 21:56
QUOTE(payty)
bre, dar tachetii aia sunt praf, nu asa...

de ce tii tu neaparat sa pui frantuzesti?

in plus, dupa stiinta mea, tachetul nu e drept pe partea unde calca cama (nu mai stiu, are ori cavitate, ori e bombat foarte foarte putin - cel putin asa stiu ca e la unele masini, nu stiu la dacie cum o fi), pt a il ajuta sa se roteasca, daca tu il planezi atunci s-ar putea sa nu se mai roteasca cum trebuie.

in plus, esti sigur ca iei drept din el, si ca fata pe care calca cama e perpendiculara pe cama? daca iei stramb, ce faci?



Tachetii nu erau praf deloc. Ca sa intelegi, uita-te-n poza la cum arata acum, apoi gandeste-te c-au fost rectificati cu 0.015mm (15 miimi!)

2017 edit: ok, am fost fraierica partial. 15 miimi e nimic happy.gif

[attachmentid=1628072449]

Pun frantuzesti ca sa ma simt eu mai bine

Tachetul e perfect plan unde calca cama.
Rotirea tachetului se obtine prin "calcatura" excentrica a camei. Inchipuie-ti cum ar arata cama daca tachetul ar fi prin conceptie cav sau convex.

S-a luat perfect drept din ei, s-a lucrat la a mia parte din mm.
79_BMS
QUOTE(SGM.MYKE @ 17 Sep 2009, 21:59)
QUOTE(Muttley)
Mai degraba spune daca e sonda de bec sau de indicator


Citeste pe sonda temperatura, daca e 108, e de la bec (fir verde), daca nu, e de la indicator (fir verde cu alb).
*


Muttley
Posted by: Muttley 17 Sep 2009, 22:06

E cea cu fir alb, deci de indicator smile.gif
79_BMS
QUOTE(St @ 17 Sep 2009, 23:32)
Cu pompa de benzina ce-ai mai facut?
*


Muttley
Posted by: Muttley 17 Sep 2009, 23:35

Am sunat azi sa-ntreb dac-a ajuns si inca nu. Oricum mai am destul de mult pana pornesc iar motorul, cel mai devreme peste o saptamana cred.
79_BMS
QUOTE(TAI @ 18 Sep 2009, 01:45)
Cred ca nu e bine sa gauresti nitul de la sonda ca s-ar putea sa nu mai ai pe ce cositorii. Curata bine cu apa tare ce a mai ramas din clema sau smirgheleste foarte bine, apoi cu un ciocan electric de lipit mai puternic, cositororesti peste ea clema de la alta sonda sau o bucata de tabla de Cu cam de aceleasi dimensiuni.
*




QUOTE(payty @ 18 Sep 2009, 06:52)
da?

ia citeste matale oleaca aicea: smile.gif

http://www.popularhotrodding.com/tech/0607...s_pushrods.html

nu sunt sigur ca si aia de dacie sunt asa, cum am scris si mai sus, dar exista tacheti care nu sunt plati.

"A flat lifter is, in reality, not flat on its working face, and would quickly fail if it was. The lifter's face is actually crowned with a 60- to 100-inch radius. The cam lobe itself is tapered."
*


This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.