Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Transfăgărășan – atunci (2002) și acum (2016)
Reno.ro - Forum Renault Romania > Alte discutii > Calatorii si Intalniri
Pages: 1, 2
radian
Corbex, de ce ai inchis tarabele?
Dan73
marmotele sunt la hibernare. sleep.gif
maho
@gibonu: esti fericit ca te mai tin balamalele si obligatiile familiale.
Felicitari! Nu sta totul in calitatea pozelor (mai ales referitor la cele vechi).
up.gif
corbex
QUOTE(radian @ 9 Jan 2017, 11:59)
Corbex, de ce ai inchis tarabele?
*


Nu mai e clienti, bre! Am ramas cu 27 de kürtoskolacs nevinduti.
andreist
Adrian, nu inteleg, daca cauti natura nepoluata de asfalt si cabane ai fara numar in Romania, da' tie tot cu masina/bicicleta pe sosea iti place sa mergi si dupa aia te vaiti de civilizatie, in varfu muntelui. Ce-i cu dublu standard asta?
corbex
Si sosea curata, fara cocalari si aurolaci(tarabagii) nu se poate? Se usuca copacii fara ei? Tu te duci la munte/mare sa cumperi cenzuraturi sau sa mergi la bar/club? Atunci n-ai nevoie nici de munte, nici de mare. Stai la tine in sat, ai acolo de toate.
gibonu
@Dan73
Multumesc pentru completare. Foarte tare poza.


@corbex
Pai io de ce crezi ca ti-am zis sa pui taraba in tunel, mai pe la mijloc. Acolo e mai intuneric, nu se vede bine marfa, asa ca cei 27 de kurtosi ii poti vinde si la vara.



Iulie 2016

Locul de campare a fost perfect, mai ales pentru că era la umbră. Aveam la mine cartea Argentina, a lui Ioan Chirilă, chiar nu m-aș fi plictisit. Însă nu este în fiecare zi 23 August.

Muzeul sătesc Badea Cârțan din Cârțișoara are câteva camere și oferă niște informații interesante, mai ales legate de “traficul” peste munți de cărți în limbă română de pe la anul 1900.
Badea Cârțan.

[attachmentid=1628051883]

și muzeul sătesc care îi poartă numele.

[attachmentid=1628051884]

August 2002

Final de Transfăgărășan, aproape de intersecția cu DN 1.

[attachmentid=1628051885]

Atunci am mers până la Cârța de unde am luat un personal (trenul Regio de azi) până la Brașov. Țin minte că nașii s-au uitat la mine ca la o mare ciudățenie și sub nicio formă nu m-au crezut că veneam de pe Transfăgărășan.

Iulie 2016

În centrul Câtișoarei am virat drepta spre Arpașu de Sus.

[attachmentid=1628051886]

O fermă de bivoli, după ieșirea din Cârțișoara.

[attachmentid=1628051887] [attachmentid=1628051888]

Singur pe drum (DJ 105P) între Arpașu de Sus și Ucea de Sus

[attachmentid=1628051889]

Se schimbă județul, însă drumul rămâne bun.

[attachmentid=1628051890]

Vaci si bivoli.

[attachmentid=1628051891] [attachmentid=1628051892]

La ieșirea din Ucea de Sus, stânga spre Ucea de Jos.

[attachmentid=1628051893]

Calitatea drumului (DJ 105C) mai scade, însă nimic grav.

[attachmentid=1628051894]

Relativ repede am ajuns la DN 1.

[attachmentid=1628051895]

Deși nu-i nicio plăcere, se poate merge bine cu bicicletă pe marginea lui DN1.

[attachmentid=1628051896]

Calea ferata care merge spre orașul Victoria și combinatul chimic de lângă oraș.

[attachmentid=1628051897]

În gară la Ucea.

[attachmentid=1628051898]

Înca o utilizare a sacului de rafie este că se pot comasa toate bagajele într-un singur loc. Altfel, singur fiind, mi-ar fi fost destul de greu sa mă descurc cu bicicleta și cu cinci piese de bagaj (genta de ghidon o aveam pe umar).
Plus că bagajele sunt protejate de praf, mizerie, zgărieturi, agătări, etc.

Trenul a avut cam vreo oră întârziere, însă având la mine o carte a lui Ioan Chirilă nu a fost nicio problemă. Chiar o plăcere aș putea spune.

Pe peron mai era un biciclist. Avea un MTB cu niste anvelope cramponate si cu un balon foarte mare, plus un rucsac măricel în cârcă.
Cu toate astea, mi-a spus (după ce s-a uitat la ora unei poze din telefon) că a făcut 7 ore de la Curtea de Argeș la Bâlea Lac (peste 80 km), ceea ce m-a făcut să ma uit la el ca la Iron Man.
Văzându-mi mirarea, omu’, diplomat, a încercat să îmi explice că nu a avut multe bagaje cu el și că din acest motiv a mers mai repede.
Era foarte mirat că a abia găsise cazare la Cârțisoara cu o seară înainte și mi-a spus că nu se aștepta ca și aici să fie la fel de aglomerat ca și pe valea Prahovei.

Bicicleta si sacul de rafie, în vagonul cu loc pentru biciclete.

[attachmentid=1628051899]

Până la București nimic deosebit, doar aglomerație mare de bicicliști după Predeal, însă ne-am descurcat.

La Câmpina s-a urcat un cuplu care abia se apucase de ciclotursim si prima lor iesire cu cortul fusese la lacul Paltinul.
El băiat bun, ea cam crizată pe motiv că nu a putut sa își cumpere bilet pentru bicicletă de la casa de bilete din gara Câmpina. Am încercat să o lămuresc ca locurile pentru biciclete sunt limitate și că o idee bună este biletul on-line, însă n-am reușit.
Până la urmă a calmat-o nașu’ care i-a găsit un loc pe scaun în vagon, așa că până la București a fost liniște.

Cam asta a fost.
Deși am trecut prin locuri cunoscute (mai puțin bucata finală dintre Cârțișoara și Ucea) mi-a plăcut la nebunie tura asta. Cireașa de pe tort: dormitul în cort și spălatul la râu.
Sper să mai repet exepriența asta de multe ori în anul care tocmai a început.

Dacă are cineva vreo întrebare, cu cea mai mare plăcere.
andreist
corbex, tu ce club visezi pe Transfăgărășan ? Aveti posibilitatea de a dezvolta mini-afaceri pe langa obiective turistice, ca asta inseamna turismul. Daca va complaceti si lasati asa zisii tigani sa va ia locul, bravo lor. Se genereaza locuri de munca si impozite pentru nea' dragnea. Si da, eu ma duc la munte/mare sa cumpar/sa cheltuiesc pe servicii, nu cumpar salam de la kaufland sa-l car 50 km si sa-l mananc cu praz in mijlocu' transfagarasanului ca-i mai ieftin asa, prefer le dau bani celor care se ocupa de locul respectiv.
corbex
Du-te la Amara, e mai aproape si mai ieftin. Oricum nu-ti spune nimic un apus de soare, un susur de apa, un fosnet de padure. Afacerile sint in vale, la baza transfagarasanului, sub forma de pensiuni si restaurante. Nu trebuie suite in virful muntelui. Dar vorbesc degeaba. Ti se intimpla sa arunci petul gol pe geamul masinii? Sau pe unde opresti sa-ti faci selfie?
Bicicleta galbena
QUOTE(corbex @ 9 Jan 2017, 20:58)
Ti se intimpla sa arunci petul gol pe geamul masinii?
*


Da, daca nu gaseste un cos de gunoi in maxim 50 de metri. A mai fost.

Dan73
QUOTE(gibonu @ 9 Jan 2017, 19:05)
@Dan73
Multumesc pentru completare. Foarte tare poza.
*


Cu voia ta, mai pun o poza de pe partea sudica.
Pt orientare: e pe la 1750 m, jos in vale se vede cabana Capra (o anexa, ma rog) si in planul cel mai departat, in stanga, e Vf Vartop.
[attachmentid=1628051914]
...de la lac si de pe fata nordica
[attachmentid=1628051918] [attachmentid=1628051919]
(poze din iulie 2008)
andreist
Nu mai am cuvinte, diferentele sociale sunt prea evidente.
gibonu
@Dan73
Multumesc pentru completare.


QUOTE(andreist @ 9 Jan 2017, 21:38)
, prefer le dau bani celor care se ocupa de locul respectiv.


Daca diferentele sociale nu sunt prea mari, te rog, coborara-te putin la nivelul nostru [ala de jos, ca doar d-aia cobori] si explica-ne cum "se ocupa de locul respectiv" tarabagii de la cascada Capra?

Multumesc.
andri1940
Dap, tarabele alea chiar sunt enervante... Creaza aglomeratie fiind plasate fix de-a lungul drumului, se vede in poza de mai jos, facuta prin 2012. Am fost cam in fiecare an la Balea, dar nimic nu s-a schimbat (in bine), in 2016 am fost printre putinii care au mai putut trece prin tunel cu masina:
Adrian Frigo
QUOTE(andreist @ 9 Jan 2017, 19:49)
Adrian, nu inteleg.....

Vorbești cu mine? blink.gif

QUOTE(gibonu @ 9 Jan 2017, 20:05)
August 2002
Final de Transfăgărășan, aproape de intersecția cu DN 1.
[attachmentid=1628051929]  

Semnele vechi! wub.gif Of...
Gibonu,a mai rămas ceva din ele?

QUOTE(andreist @ 9 Jan 2017, 23:26)
Nu mai am cuvinte, diferentele sociale sunt prea evidente.
Domn director,ne iertați vă rugăm pentru impertinență,ce să facem și noi deh,bugetari amărâți....eu chiar nu aș mai băga în seamă niște amărâți ca noi cu idei cretine gen natură nepoluată,aer proaspăt,carne de porc servită doar unde trebuie,nu de țâganii de la tarabe,etc.....incultura bat-o vina sad.gif sad.gif ,eu personal chiar vă admir domnu' șef!Lecții predați?
Han Solo
buehehehe, suntem clar un forum cu o inalta constiinta revolutionara. facem dialectica socio-economica inclusiv pe threadul cu evolutia transfagarasanului in istoria recenta radmasa.gif
corbex
Apucaturi de clasa laboratoare plebee care, daca n-are bani de mall, se duce la padure.
neumann
QUOTE(gibonu @ 6 Jan 2017, 15:37)

2009 - Pasul Stevio, Italia. Aceleasi casute descrise mai sus, nu tarabe.
2009 - Pasul Umbrail, granita intre Elvetia si Italia - nimic.

2010 - Pasul Pordoi, Italia - nu exista nicio taraba, doar o cabana cu terasa.

2010 - pasul Agnello, granita dintre Franta si Italia - nu exista nimic, nici macar un sopron sub care sa te feresti de ploaie.
2010 - Col du Vars, Franta, doar o cabana cu terasa.
2010 - Col de la Bonette si Cime de la Bonette, Franta - nimic.
*



Iti dau dreptate. Adica nah, in Pordoi, Gardena, Sella, etc. se poate cu cate un restaurant in varf si merge de minune wink.gif

Insa, acolo unde fratii nostrii talieni au mai mult trafic adica pe Stelvio, se pare ca o imbulinara si ei. Uite aici, mancai io carnati cu varza de la taraba cu coviltir portocaliu.



gibonu
@neumann

Da, cam tiganie pe Stelvio.
E drept ca am ajuns acolo pe la ora 19:00 (iunie 2009, intr-o zi din saptamana, nu in week-end) si e posibil ca multe tarabe sa fi fost inchise la ora respectiva.

Oricum, cea mai mare tiganie mi se pare asta.

[attachmentid=1628051979]

Pe acel podium (sub sageata rosie) oamenii se opresc sa isi faca poze, acum vad accesul este blocat de chilotii care sunt de vanzare.

espacern
QUOTE(gibonu)
Emilian Cristea a fost unul dintre cei mai mari alpinisti romani, insa, suprinzator, a murit pe bicicleta, lovit de un camion. Cobora de la Balea Lac.

Ultima oara cand l-am intalnit pe Emilian Cristea a fost la scoala de iarna de la Balea din martie 1981(elevul din stg.)......si o poza tot de atunci cu cabana Balea acoperita de zapada.
gibonu
@espacern

Foarte tare.
Emilian Cristea este cel cu pioletul la picioare?

In alta ordine de idei, zi-ne si noua cum va descurcati in '81 iarna la munte fara gore-tex, polartec si toate minunile din ziua de azi.

Multumesc.
corbex
Greu! Cel mai mult ne lipseau betele de schi, cu care defileaza acum lumea pe creasta. Aveau ciobanii cite o bîta, in care se sprijinea, in rest toata lumea avea miini libere. Rucsacuri din foaie de cort, cort de 12 kile si mincare pentru 3-4 zile. Nu stiai cind ramii intepenit pe undeva. Tuci pentru mamaliga si alte gateli, toporisca pentru lemne. La ultima mare tura colectiva am avut rucsac de treizeci de kile. Bocanci grei, de piele. Lume primitiva!
Adrian Frigo
QUOTE(gibonu @ 9 Jan 2017, 20:05)
Dacă are cineva vreo întrebare, cu cea mai mare plăcere.

QUOTE(Adrian Frigo @ 10 Jan 2017, 00:45)
Gibonu,a mai rămas ceva din ele?

asteapta nervos.gif
espacern
QUOTE(gibonu @ 11 Jan 2017, 12:39)
Emilian Cristea este cel cu pioletul la picioare?

In alta ordine de idei, zi-ne si noua cum va descurcati in '81 iarna la munte fara gore-tex, polartec si toate minunile din ziua de azi.

El este cel cu pioletul dar in poza nu se vede bine fata si venise doar in plimbare la noi care eram cu "treaba" acolo de 2 saptamani......eram la scoala de iarna organizata de FRTA.

Echipamentul este acelasi ca si acum pentru extrem......ciorapi/manusi/caciula din lana 100% si pentru dormit in cort/iglu cand se facea bivuac eram imbracat in puf.....sac dormit/geaca dubla/picior de elefant/pantaloni/ciorapi totul facut de mine din fas umplut cu puf de gasca!
Echipament mai calduros decat natural asta nu cred ca folosesc nici in expeditiile polare/altitudine.
In picioare aveam bocanci de piele tripli....cu 2 ghete interioare din piele naturala cu talpa Vibram.
gibonu
@corbex & @espacern

Multumesc frumos pentru lamuriri. Foarte tare faza cu puful, chiar nu stiam ca era folosit intens pe atunci.
Presupun ca gaste de jumulit se gaseau mai usor chiar si atunci.
Intr-adevar, nici io nu stiu vreun alt echipament care sa bata puful (nu spun ca nu exista).

QUOTE(espacern @ 11 Jan 2017, 15:31)
aveam bocanci de piele tripli....cu 2 ghete interioare din piele naturala cu talpa Vibram.


Aici m-ai pierdut.
Daca se poate o poza, raman profund indatorat.
Si de unde procurati talpile Virbam in anii '80?


@Adrian Frigo
Scuze. Stiam ca am scapat ceva.

In 2016 n-am mai ajuns la intersectia cu DN1 (in Cartisoara am virat dreapta Arpasu de Sus) asa ca nu stiu ce-a mai ramas din acele indicatoare rutiere de deasupra soselei.
Insa, daca nu ma insel, cred ca au fost schimbate cu unele moderne, galvanizate si refectorizante.
espacern
QUOTE(gibonu @ 11 Jan 2017, 13:58)
Aici m-ai pierdut.
Daca se poate o poza, raman profund indatorat.
Si de unde procurati talpile Virbam in anii '80?

Nu am poza doar cu bocanci (eram mai preocupat de poze la peisaj si perso) dar in cateva cadre apar si ei (se vede si pastila Vibram de pe talpa).....si Transfagarasanul inzapezit cand urcam cu furnicularul de transport materiale.

Bocanci erau luati pe semnatura de la Nea Sandu (Alexandru Floricioiu) si beneficiam de ei din noiembrie pana in aprilie.....el fusese cu ei in Pamir in 72.
Dan73
QUOTE(espacern @ 11 Jan 2017, 13:31)
In picioare aveam bocanci de piele tripli....cu 2 ghete interioare din piele naturala cu talpa Vibram.
*


Bocanci tripli nu am avut, dar am avut dubli foarte faini. Cand eram chiar in anul I am pus mana pe o pereche de bocanci ofiteresti. Toata rockerimea din Grozavesti ma invidia rolleyes.gif La exterior aveau piele groasa de vita si la interior piele de porc. Nu am simtit vreodata frig in ei si nu am avut soseta uda. Treaba e ca erau atat de tapeni cand ii luam la purtat incat musai trebuiau dati cu untura, de preferat de gaina. Ii dadeam seara si dimineata erau fleasca. M-au tinut vreo 7 ani si mai bine inclusiv la multe ture pe munte, unde totusi aveau inconvenientul ca aveau talpa cam dura si erau destul de incomozi la urcus mai abrupt.
maho
QUOTE(Dan73 @ 11 Jan 2017, 14:37)
musai trebuiau dati cu untura, de preferat de gaina.

Stiam (si am incercat o data, dar a tinut mult timp mirosul tongue.gif ) de seu de oaie, incalzit sau topit.
corbex
Seul de oaie il foloseau moldovenii din Brasov. Grasimea de pasare era baza. Care se preleva si pastra in acest scop, in satele din vest. Vestul Moldovei.
radian
QUOTE(gibonu @ 11 Jan 2017, 13:39)
... cum va descurcati in '81 iarna la munte fara gore-tex...
*



Despre ce si cum era la munte in '81 n-am sa-ti spun nimic, desi sunt nascut / crescut la munte niciodat nu am fost foarte pasionat de drumetii montane, cel mult pana unde pot ajunge pe patru roti.

In schimb, am gasit la un moment dat un set de articole legate de turismul montan in niste ziare locale de pe la 1989 - 1900. Un nene, vreme de mai multe luni (ziarul cu pricina aparea saptamanal) a tinut o rubrica dedicata sfaturilor pentru cei care practicau la aceea vreme turismul montan.

Intr-unul din articole, la inceput de iarna, a abordat subiectul echipamentului turistului. Sfatului lui legat de incaltaminte era ca obligatoriu sa fie bocani / ghete de piele, cu ciorapi grosi de lana. Dar, inainte de a se incalta, turistul montan, la 1900, era sfatuit sa-si unga laba piciorului cu un strat gros de seu de oaie. Probabil o fi ajutat sa preintampine inghetul picioarelor dar nici nu vreau sa ma gandesc ce mirosuri erau in camera dupa e se descaltau...

Un alt sfat legat de alimentele pe care turistul montan, la un traseu de o zi pe timp de iarna, era bine sa le aiba asupra sa: slanina, slanina si in plus inca o bucatica de slanina.
Han Solo
romanilor le-a placut intotdeauna mai mult marea icon_mrgreen.gif

user posted image
gibonu
@radian
Interesant. Pe asta cu seul de oaie nu o stiam.
Probabil se adresa celor care dormeau in cort / afara si nu se mai descaltau.
Zic si io, habar n-am cum se organizau iesirele la munte la anul 1900.


@Han Solo
Asadar mai scapa si cate unul cu simtul umorului de cenzura comunista.
Han Solo
in mod cert icon_mrgreen.gif mai ales ca aia e publicata pe 18 decembrie '89...
marksman
Cica erau instructiuni pentru aia sub acoperire.
Adrian Frigo
QUOTE(gibonu @ 11 Jan 2017, 17:57)
Asadar mai scapa si cate unul cu simtul umorului de cenzura comunista.

Dacă te uiți mai atent la sigla scânteii tineretului,o să vezi că e deccupată destul de prost pe calculator....nu cred că e din perioada comunistă,poate după '90...
Bicicleta galbena
Am citit demult o carte a unui speolog si scafandru profesionist - Robert Stenuit. Omul s-a scufundat in toate marile si oceanele lumii, si in foarte multe pesteri. Sfatul lui pt a rezista mai bine la frig - in loc sa imbraci o haina groasa, iei mai multe subtiri. Chestie verificata de mine personal in armata, si in fiecare iarna, cand sunt geruri mari (asa se explica de ce plapuma cu cearsaf e mult mai calduroasa decat fara cearsaf).


luci_cta
QUOTE(Adrian Frigo @ 11 Jan 2017, 20:49)
Dacă te uiți mai atent la sigla scânteii tineretului,o să vezi că e deccupată destul de prost pe calculator....nu cred că e din perioada comunistă,poate după '90...
*


...Sa nu fii surprins dar este chiar o reproducere autentica! Serveam patria pe atunci si in timpul programului zilnic obligatoriu de citit presa am remarcat aceasta ciudatenie alaturi de colegii mei de atunci. Ce a urmat destul de curand dupa acestea, s-a vazut in 22.12.1989 si in zilele urmatoare!
vercingetorix
QUOTE(gibonu @ 11 Jan 2017, 17:57)
Interesant. Pe asta cu seul de oaie nu o stiam.
Probabil se adresa celor care dormeau in cort / afara si nu se mai descaltau.

In copilarie aveam niste ghete de piele obisnuite.
Pe langa crema clasica le dadeam cu untura de gasca facuta de bunica-mea.
Efectiv nu se lipea apa, umezeala, zapada.
Retete din batrani valabile si azi... icon_mrgreen.gif
gibonu
QUOTE(Bicicleta galbena @ 12 Jan 2017, 00:59)
in loc sa imbraci o haina groasa, iei mai multe subtiri.


Azi ii zice "imbracaminte in straturi".
Plus ca au aparut materiale cu uscare rapida, care sunt soricarie mare
Nu ma pricept prea bine, insa din cate am inteles aerul dintre straturi este un bun izolator termic.


QUOTE(vercingetorix @ 12 Jan 2017, 10:44)
Pe langa crema clasica le dadeam cu untura de gasca facuta de bunica-mea.
Efectiv nu se lipea apa, umezeala, zapada.


Foarte tare.
Sa inteleg ca untura de gasca nu pute?
corbex
Nu cine stie ce. Descalti si tu bocancii cind te culci si-i pui in fata cortului. Doar sa nu-si inchipuie vreun urs ca se distribuie ajutoare.
neumann
oricum si daca-i pui inauntru in cort ursu tot ii simte.
corbex
Da, dar nu te mai deranjeaza.
neumann
evident, ca n-am vazut urs sa poata deschide fermoarul ala de la cort pana acum.
maho
Nu se mai streseaza cu fermoarul; daca-l vedeai, nu mai scriai p-aici de soros. icon_mrgreen.gif
gibonu
Daca tot am deviat de la subiectul initial, vin si io cu un banc pe tema ursului (e vechi, probabil il stie toata lumea).

La un curs de supravietuire, instructorul catre cursanti: "Daca va prinde ursul, aruncati cu c.acat in el."
Nedumerit, unul dintre cursanti intreaba "Pai si de unde c.acat?".
Instructorul: "O sa fie, stai linistit.".

Ca sa revenim cat de cat la subiect, stie cineva pe unde era amplasata statia de betoane care deservea santierul barajului Vidraru?

Poate intrebati un prieten, o ruda, etc.

Multumesc.
corbex
Stația de betoane, cu o capacitate de 2.000 mc/zi, era amenajată pe versantul drept, în aval de locul viitorului baraj, deasupra văii Argeșului. De acolo, benele de beton se transportau cu niște trenuri pînă lîngă baraj, de unde erau urcate cu o macara-funicular și duse, prin aer, la înălțime, deasupra locului potrivit.

Mai sus e un copy paste.
gibonu
@corbex

Multumesc frumos, stiam ca ma pot baza pe tine.

Din cate inteleg, chiar daca ar mai fi ramas cate ceva din statia de betoane sau sinele de cale ferata, oricum sunt inaccesibile, fiiind in zona de la baza barajului [aval] zona in care accesul publicului nu este permis.
corbex
Exact! Dar zona a fost curatita, a ramas doar platforma de beton.
gibonu
QUOTE(corbex @ 13 Jan 2017, 20:59)
Stația de betoane, cu o capacitate de 2.000 mc/zi, era amenajată pe versantul drept, în aval de locul viitorului baraj, deasupra văii Argeșului.


Bre, stiai de cartea "Vidraru 50" si noua nu ne-ai zis nimic?
Adica asta.

[attachmentid=1628052938]

Mai multe detalii:
http://www.agir.ro/carte/hidrocentrala-si-...fic-122789.html

Cateva fotografii din cartea respectiva.

Statia de betoane.

[attachmentid=1628052939]

Explicatia data de @Corbex mai sus.

[attachmentid=1628052940]

Trenul care transporta benele de beton.

[attachmentid=1628052941]

Din pacate, in cartea respectiva nu scrie care era lungimea caii ferate intre statia de betoane si locul in care benele erau descaracate din tren.

In rest, cartea (desi cam scumpa) este OK si contine informatii interesante mai ales pentru cei din domeniu.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.