Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Sistem racire/incalzire Laguna III
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Gama Renault Laguna > Laguna III
Pages: 1, 2, 3, 4
Claudio81
Pfff!!! Groaznic. Pai ca sa aduci motorul in starea asta ori are peste 500k km ori a facut schimburi de ulei la 30K. Eu nu sunt convins deloc ca masina mea desi e 2011 are 210k. Eu cred ca are sariti 300k lejer. Nu cred ca un motor servisat la timp cu exact ce trebuie se poate distruge in 260K. Te cred si te inteleg perfect. Eu daca ma mai lovesc de ceva major la ea o fac dauna si sa i fie fierul vechi usor 😁
Claudio81
Gata. Am luat masina din service. Merge ok. Caldura cum trebuie. Furtune moi. Motor mai silentios. Pe viitor voi instala un senzor nivel lichid in vas si senzor temp chiulasa. Sa auzim de bine

21 Jan 2017, 14:56:
Update: dimineata abia a pornit dupa ce a invartit 3 serii. Imcrefibil ce gunoi de masina
shtrumphy83
Buna seara! Sunt proaspatul unei laguna 3 1.5dci
Din pacate am si eu probleme cu sistemul de incalzire/racire sad.gif in mare parte simptomele erau la fel
de o saptamana am anulat racitorul EGR(am unit furtunele intre ele) si acum masina se comporta asa: inainte sa pornesc motorul furtunele sunt moi(inainte erau tari) dupa ce pornesc motorul baga caldura mai slabut(banuiesc ca acea caldura vine de la rezistenta electrica), cand trece acul de 70 grade vine rece,dupa ce ajunge acul la 90 grade inca mai baga rece timp de aprox 5 min dupa care scade brusc la 70 grade,moment in care incepe si baga caldura ca lumea dupa care incepe usor sa creasca la 90 grade Mentionez ca dupa ce incepe si baga caldura ca lumea indiferent ca ma opresc 5 min sau 30 min ea baga caldura normal fara nici o interferenta cald/rece Poate fi termostatul defect de sta la 90 grade si dabia dupa vreo 5 min scade la 70 si incepe sa bage caldura?
cristian_nechita
De ce ai anulat racitorul egr?Vrei gaze fierbinti in admisie?

Dupa ce ai anulat racitorul si probabil si scos antigelul ai aerisit caloriferul din habitaclu?
shtrumphy83
pai dupa ce am anulat "racitorul" egr nu mai am furtune tari inainte sa pornesc motorul(de ex. dimineata cand motorul este rece,sau daca las masina 1-2 ore ) de aici concluzia mecanicului ca e posibil ca sa-mi bage gaze in instalatia de incalzire/racireprin acel "racitor" Azi am reusit sa pun si testerul pe ea si mi-a gasit eroare pe bujiile de la termoplonjon, cand le-a masurat mecanicul sunt toate 4 arse sad.gif
acum ramane sa vad ce rezolv cu acest "racitor".....sper sa fie cat mai repede
Legat de gaze fierbinti la 1.5 dci euro 3 nu are racitor ..
cristian_nechita
1.5dci euro 5 recircula de 10 ori mai mult decat euro 3.
De asta nu are racitor pe euro 3.

Nu te grabi cu racitorul.Spun asta pentru ca nu ai presiune foarte mare intre motor si turbina.Cam 1.3bar la relanti. Mai de graba pregateste-te de garnitura de chiuloasa.

Daca totusi racitorul e problmea, poti inchide intreg sistemul egr.
shtrumphy83
nu te contrazic(nu stiu cata cantitate de gaze recircula fiecare) de asta inca mai testez....
Ce mi se pare mie interesant ca de cand am anulat racitorul nu mai am treaba cu furtune tari(si aici ma refer ca erau tari ca piatra)....trbuie sa-i schimb distributia si atunci voi schimba si termostatul voi curata si radiatoarele daca este cazul......aveam o parere buna de motorul asta 1.5dci dar se pare ca m-am inselat sad.gif revizile au fost facute la timp in reprezentanta...masina are 150000 km...
danytaticu
Azi am dat chiuloasa jos ,dupa o saptamana de teste,fara racitor la egr,fara termostat,pompa apa schimbata,radiatoare curatate,furtunele ramaneau mereu tari.
Garnitura de chiuloasa arsa intre cilindrul 3si 4.
Am dus chiuloasa la verificat(fisuri,plan,scaune supape si ce o mai trebui la ea)
150 lei testul pentru fisuri si curatat chiuloasa,
Maine aflu rezultatul....
cj98czh
Daca vrei sa faci o treaba calumea ... schimba semeringurile de supapa ca 100% ca sunt coapte, curata/rectifica scaunele de supapa si verifica/refa planeitatea.
danytaticu
Pe deviz ,daca trece testul de fisura,este trecut:
Rectificat scaune supape+ schimb simeringuri-235 lei
Reglaj -95
Plan-130
Sper sa nu fie chiuloasa fisurata


Colegul Claudio81,spunea ca au fost inlocuiti tachetii
Eu la mine nu am vazut tacheti,am intrebat mecanicul si a zis ca nu are,ca e hidraulica(parca asa a zis)
cj98czh
Are dar sunt hidraulici. Ii schimbi daca este cazul, doar.
danytaticu
A trecut testul de fisuri,din fericire,mai trebuiesc inlocuite 4 supape
Cost total cu repararea chiuloasei , 800lei
Luni o ridic.
danytaticu
Am luat masina ,totul functioneaza normal ,fara presiune pe furtune
Este mai silentioasa si consumul a mai scazut
Am controlat si instalatia de climatizare,am complectat cu 300g freon
Cost total 2000 lei
shtrumphy83
Dupa o groaza de teste aseara am dat chiuloasa jos,verificata chiuloasa si bineinteles ca era stramba dar am avut noroc a nu este fisurata,o mai schimbat semeringuri de supapa,prezoane,saibe injectoare...si in seara asta am adunat-o la loc...toata afacerea 750 ron(la manopera l-am ajutat eu,mai bine spus mecanicul mi-a montat chiuloasa si distributia iar restul am continuat eu...asistat de el smile.gif )
Rezultate: motor muuuult mai silentios,caldura uniforma fara nici o variatie rece/cald,furtune moi,urmeaza sa urmaresc consumul
maine o sa pun si niste poze
andru1973
felicitări ,acum sa ai grija de ea ,normal furtunele de antigel se întăresc după ce sa încălzit motoul trebuie sa fie tari (bine nu ca o piatra ,dar trebuie sa fie tari )
danytaticu
Chiar sunt tari (ca piatra).
In 5 km la 90km /h, se faceau beton,nu puteai sa le apesi,
Acum si dupa 300km sunt moi(cand le-am strans nu mi-a venit sa cred)

@shtrumphy83,tot 1.5 motorizarea? Ai schimbat si garnitura de chiuloasa ,nu?
shtrumphy83
Da tot 1.5dci, acum la mine si cu motorul pornit sunt moi smile.gif ,sii cum spuneam pun si niste poze
Ce nu inteleg eu din toata treaba asta de ce la garnitura originala,cea cu care a venit din fabrica, ii lipsesc niste gauri (in poza sunt incercuite) Garnitura care am montat-o este ptr 1.5 dci euro 5 Mentionez ca nici o garnitura ptr euro 5 care am gasit nu arata ca cea din fabrica(adica cu acele gauri astupate....Cele ptr euro 3/4 mai au inca 1sau2 gauri in plus fata de cea care am montat-o eu
Foarte ciudat....poate au fost o serie cu acest tip de garnitura .....
Si ce am mai observat azi ca deja la la 50-60 de grade baga caldura ca lumea,adica dac pui mana pe bord in dreptul aeratoarelor te arde si asa ramane tot timpul afara fiind 6 grade, situatie care inainte nu se intampla asta doar cand ajungea apa la 90 degrade....
Ma gandesc ca asta ar fi cauza ptr care s-a ars garnitura,in acea zona necirculand apa s-a incis si s-a ars
Sper sa nu mai am problema cu ea....

7 Apr 2017, 22:57:
Uitase si de d-sa tongue.gif
andru1973
eu m-am referit ca după ce ai făcut ceva km tre sa fie un pic tari(tari ma refer ca da poti sa stringi de el dar nu moi ca inainte de a porni motorul ,e din cauza presiuni care se produce
shtrumphy83
Da da,normal ca nu poate fi aceasi presiune cand motorul este oprit fata cand este pornit
Cei care ati schimbat garnitura tot asa au fost si ale voastre(cu acele gauri opturate)? Am uitat sa-l intreb pe mecanic oare era mai bun celalalt tip de garnitura, cel facut din material fata de cel din metal cum am pus eu..
Sa auzim de bine smile.gif
andru1973
e mai bun din metal ,părerea mea ,fata de cea din material,eu folosesc mult din metal,duce mai mult
danytaticu
Ai dreptate ,un pic de presiune e normala in circuit.
Eu ma refeream in situatia de dinaintea schimbarii garniturii de chiuloase ,cand aveam furtunele tari ca piatra,iar acum indiferent de kilometri facuti sunt moi,parca fara presiune
Inainte dupa ce opream masina si deschideam capacul de la vasul de expansiune se auzea cum iese presiunea si mai mai sa dea afara si apa,acum nimic ,asa cum este normal

Garnitura de chiuloasa cea veche era tot din metal si asta noua tot din metal
shtrumphy83
Si la tine erau aceleasi diferente intre garnituri ca si la mine?
danytaticu
Nu am vazut garnitura
Nici pe cea veche ,dar nici pe cea noua
andru1973
era normal sa iți crească presiunea era din cauza garniturii
shtrumphy83
Sa speram ca nu vom mai avea furtune tari smile.gif cel putin o vreme
andru1973
daca a montat bine nu vad sa ai probleme,asa ca motorina si drumuri bune,smile.gif)
liviu-lfi
Salutare, tuturor! Deoarece sunt nou pe aici si acesta este primul meu post, cer înțelegere din partea moderatorilor si a forumiștilor, pentru eventualele greșeli sau erori, pe care e posibil sa le fac...
Ma confrunt si eu cu o problema asemănătore cu cea descrisă de către colegi anterior, la masina din semnătura...doar ca fata de ceea ce s-a postat eu pierd si o anumită cantitate de antigel din vasul destinat lichidului de răcire... Dupa mai multe investigații, am constatat ca antigelul se pierde undeva pe la racitorul de gaze, mai exact imbinarea dintre acesta si furtunul de cauciu care duce la egr.
Este posibil ca aceasta sa fie cauza, pentru care caldura sa funcționeze asemeni descrierii făcută de colegi anterior? sad.gif sad.gif sad.gif
Va multumesc, anticipat, pentru înțelegere si eventualele pareri si sfaturi!
andru1973
Nu ai pe cineva cu kitul de verificat pierderi in sistemul de răcire? Să vezi exact daca e de unde zici tu că ai pierderea,cu acel kit vezi daca ai pierderea pe la acel furtun de care spui,e posibil și răcitorul EGR să mănânce apa,daca ai eliminat toate cauzele, furtune, radiator,
liviu-lfi
Faza e, ca la mine se vede scurgerea de antigel, in acel loc... Se vede cum lichidul de răcire se prelinge pe răcitorul de gaze si se duce sub masina...
Mai tot timpul găseam pete de antigel sub masina si nivelul din vas scăzut... Dupa mai multe verificări, intr-o seara căutând cu lanterna am observat scurgerea de la acea îmbinare...
Pana de curand nu mi-am dat seama de faptul ca si incalzirea are disfuncționalități, dar de câteva zile, de cand temperaturile au inceput sa scadă, resimt, din plin, aceasta disfuncționalitate, întrucât circul destul de mult cu masina... sad.gif sad.gif sad.gif
shtrumphy83
Pai incearca sa elimini acea pierdere si vezi daca scapi de problema...pierderea de antigel poate cauza si o pierdere de presiune din sistem si automat creaza probleme la sistemul de incalzire
liviu-lfi
Dupa ce am inlocuit conducta mentioanta in posturile de mai sus si termostatul, fara insa sa ma pot bucura de caldura in masina, am mers cu aceasta, la reprezentanta Renault Iasi. unde dupa vreo doua ore de teste si verificari, verdictul a fost 90%, garnitura de chiulasa, ciupita undeva si trebuie inlocuita... Zis si facut... Am lasat-o la ei si mi-au inlocuit garnitura, kit etanseitate si bineinteles ulei, filtru si lichid de racire... Au spus ca nu sunt fisuri pe chiulasa si aceasta este in limite si ca nu este necesar refacerea planeitatii... toata afacerea, 1800 lei, ca de, e reprezentanta, piese si manopera... Acum, am scapat de presiunea din furtune si se simte si caldura in habitaclu... Totusi am o nelamurire legata de modul de functionare a sitemului de clima ... Eu tin clima pe auto, la 23 grade; la inceput fluxul de aer cald, e puternic pe toate aeratoarele, dupa care, scade treptat, ramanand mai puternic, doar pe aeratoarele laterale si pe cele de sub bord, iar pe cele centrale, abia se mai simte aerul... Totodata, am observat ca pe aeratoarele centrale din spate, odata cu scaderea fluxului de aer, acesta se raceste si nu inteleg de ce... Nu ar trebui ca fluxul de aer cald sa ramana constant pe toate aeratoarele din habitaclu?
Sfinxul74
Nu domnu' Liviu,nu trebuie sa ramana constant fluxul de aer pe toate aeratoarele, daca ai clima pe AUTO! La inceput baga aer cald, daca este frig afara, pe partea din centru si la parbriz, apoi, cu cat se incalzeste in masina il directioneaza spre picioare si spre aeratoarele laterale. Asa este la mine cel putin, chiar daca e Megane III, banuiesc ca este acelasi principiu de functionare.
Cat de cald este aerul care iti intra in habitaclu nu stiu, depinde de mai multi factori.
mars
Confirm. Poti incerca sa tii clima pe AUTO - FAST, vezi cum face.
liviu-lfi
Problema legata de lipsa caldurii a revenit... La -7°C afara, cu clima setata pe Hi, atat pe auto cat si pe manual, caldura din habitaclu e calaie, cat sa nu ingheti... Nu mai am presiune pe furtune, insa am observat ca furtunul de jos, care iese din radiator si duce in vas, e mai mult rece, iar acul indicatorului de temperatura a lichidului de racire, din bord, nu ramane la 90°, ci scade putin si urca iar la 90°, in mers, iar daca, dupa un drum mai lung o las la relanti, inainte sa o opresc, scade, aproape brusc, la a doua liniuta,undeva la 50°—60°... Imi vine sa imi iau campii, nu stiu ce as putea sa ii mai fac...
mars
E normal sa scada temperatura motorului la ralanti, e tractor.
andru1973
O posibilitate ar fi că termostatul tau se blocheaza pe deschis și atunci ar fi că nu apucă să încălzească,o părere de a mea
liviu-lfi
Mama lui de termostat, abia ce l-am schimbat, de cateva luni... Voi merge, din nou, la astia de la reprezentanta, care au schimbart garnitura de chiulasa, ca de, inca mai are garantie lucrarea, sa verifice din nou si daca e, voi schimba, iar, termostatul... Recomandari pentru o marca anume, la termostat... cel montat de mine e OEM...
andru1973
poate sa fie OEM daca e prost fabricat merge aiurea
liviu-lfi
Acum am testat termostatul vechi, ca tot il uitasem prin portbagaj, si am constatat, cu stupoare, ca acesta functioneaza perfect... Pus intr-un recipient cu apa fierbinte, deschide perfect... wacko.gif
andru1973
fa o proba pe masina si vezi cum merge


24 Nov 2018, 10:57:
sau daca nu vrei sa stai sa il schimbi pune o bucata de carton in fata radiatorului (pe o jumătate sau mai putin de jumate) si vezi cum merge căldura
tek_IDs
Baga un filmulet cu modul de functionare in castron! Cu ce masori temperatura apei?
andru1973
dar opreste clima lasa doar pe caldura fara sa mearga compresorul de ac,la temperaturile din tara merge ventilatorul continuu si nu apuca sa incalzeasca
liviu-lfi
Zilele urmatoare fac teste, si revin cu noutati...
mars
Hai, care temperaturi? Daca o las pe 24 auto, dupa 15 minute e deja prea cald. Eu o tin pe 22 auto soft.
andru1973
Totuși e alta clima față de Spania,și temperaturi
mars
Lasa Spania, ca acolo nu-ti trebuie caldura prea des. Aici sunt cateva grade peste zero, dar nici la -25 nu se incalzeste mult mai greu. 1.5 dCi nu are incalzire auxiliara?
liviu-lfi
Are si 1.5 Dci, incalzire auxiliara. Cum spuneam, de obicei, eu o tin pe 23 Auto si la -7 grade afara, teoretic, ar trebui sa friga cand pun mana in fata aeratoarelo, dar la mine nu se intampla nici daca o tin pe Hi, fie pe auto sau manual cu ventilatia la maxim. Baga doar un aer cald cat sa nu ingheti in masina.
marius80_eugen
Sa friga aeratoarele la 23' ? radmasa.gif Pai vin si eu la tine sa facem niste mici la aeratoarele tale ! Haideti mai ... se simte caldura, dar atat.
Eu nu pot merge cu 23'C setat nici pe auto nici pe manual. Azi am facut un drum pana la Sibiu si cu 2 -3 -4 persoane dupa jumatate de ora a trebui sa reduc caldura la 20'C, o singura pala de ventilatie si toti erau ok.
Eu schimb de 3 ori pe an filtrele de habitaclu si antigelul a fost schimbat anul trecut. Am incazirea auxiliara, dar o simt cand porneste si numai cand antigelul nu trece de prima linie la temp.
Am pornit din Bucuresti la 8.00 pe 1'C , pe magistrata am mers de la -2'C la 2'C si apoi cam restul pe la 3-4'C , iar in Sibiu am ajuns la 6'C si rasarise soarele si a fost super vreme.
Tot drumul am mers cu o petala din 8 , aerul dat pe la parbriz+ ocupanti + picioare si am variat de la 21' si apoi am tot scazut pana la 18'C la sosire. Aerul era incalzit ok, nu mi-au aburit parbrizul si nici geamurile fata, ci doar putin cele spate si mai mult luneta si asta si pentru ca afara era cam multa umezeala pentru ca era si ceata.
Degeaba ii dai comanda de 23-25'C daca motorul nu este cald , pentru ca tu inseamna ca vrei sa stai in tricou in masina, cand afara sunt temperaturi negative, ceea ce este aberant. Asa nu duce decat la un consum mai mare, transpiratie la spate mai ales si apoi la raceala si alte complicatii. Daca eu cum sunt imbracat, de obicei camasa si o vesta pot sta comfortabil la 20, nu vad de ce as da temp in masina mai mare de atat. Caldura nu duce decat la oboseala, transpiratie, deshidratare, usturime de ochi uscati ...
liviu-lfi
Eu unul nu pot sta în camasa și vesta, nici măcar cu clima setata pe Hi, fie ea pe auto sau pe manual... Aerul care îl baga e caldut, pe orice temperatura as seta pe panoul de comanda, cu temperatura motorului la 90 °
mars
Sigur are o problema. Nici nu trebuie sa arda, cum zici tu, dar nici sa nu iti faca rapid cald, indiferent de temperatura de afara, nu e OK.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.