espacern
9 Feb 2017, 14:50
Culoarea/cod diferit indica piese diferite....e lojica".
Idanyca
9 Feb 2017, 15:10
Mulțumesc pentru răspunsuri !
ce interfata folosesti pt diagnosticare? iti vede uch ubr?
Idanyca
11 Feb 2017, 20:59
Am o interfata KKL 409.1
Cam astea mi le vede :
Si cateodata injectia..
Idanyca
13 Feb 2017, 22:17
Sambata dimineata am gasit geamul de pe spate deschis. Era "cazut" de tot.
In prima faza m-am speriat, am crezut ca l-au spart si ca au luat ceva din masina.
Am vazut ca toate sunt la locul lor si m-am calmat. M-au apucat dracii cand am vrut sa inchid geamul si am vazut ca nu urca deloc
L-am ridicat cu mana pana sus si am aplicat metoda clasica cu banda adeziva.
In ziua aia n-am avut timp de el, dar m-am apucat sa-l fac duminica. Cu toate duminica nu-mi place sa mesteresc..
Piesa alba care culiseaza pe macara si de care este prins geamul, avea rupta partea in care intra cablul. M-am tot invartit pe langa masina, ma mai uitam pe internet dupa piesa respectiva. Am analizat putin situatia si m-am decis : "merge cu sarma".
Si a mers. Geamul se inchide si se deschide absolut perfect.
Imi pare rau ca nu m-am gandit sa fac poze, dar daca aveti probleme cu piesa respectiva ( aceeasi problema ca a mea ), daca va uitati putin la sistemul de prindere pe cablu, o sa va dati seama ce e de facut.
Unii prefera banda adeziva, altii clasicul lemn care tine geamul inchis, eu am folosit sarma. Mi se pare cea mai "eleganta si practica" solutie. Doar in anumite cazuri..
P.S : M-am ales si cu amintiri neplacute.. O gaura mica in deget si una mai mare in mana. Aia mica e facuta de un burghiu cand gauream piesa, alta de o surubelnita dreapta cand incercam sa modelez sarma
D-aia nu-mi place si nu vreau sa lucrez duminica.
P.S2: Mi-a fost prea frig ca sa ma mai ocup si de pilotul automat.
Senzorul de temperatura admisie aer l-am comandat saptamana trecuta, joi si nu ajuns nici pana azi. Azi m-au sunat sa ma intrebe daca vreau unul la 32 de lei, ca cel pe care il comandasem eu ( la 79 lei ) nu este pe stoc. Sa-l iau pe ala ? Cel comandat de mine este pe original, celalalt aftermarket..
AR-18-MOS
13 Feb 2017, 23:20
QUOTE(Idanyca @ 13 Feb 2017, 22:17)
D-aia nu-mi place si nu vreau sa lucrez duminica.
Nu inteleg, ce are duminica?
corbex
13 Feb 2017, 23:44
E scurta. Jumate o petreci la biserica.
MoneyTalks
13 Feb 2017, 23:52
QUOTE(AR-18-MOS @ 13 Feb 2017, 22:20)
Nu inteleg, ce are duminica?
Duminica e ziua perfecta pentru curatenie si spalat de haine.
Idanyca
14 Feb 2017, 00:13
QUOTE(AR-18-MOS @ 13 Feb 2017, 23:20)
Nu inteleg, ce are duminica?
Imi aduce ghinion
Duminica imi place sa ma relaxez, sa stau cu familia..
Dar de nevoie..
QUOTE(corbex @ 13 Feb 2017, 23:44)
E scurta. Jumate o petreci la biserica.
Nu ma duc la biserica. Nu am bani de intrare..
QUOTE(MoneyTalks @ 13 Feb 2017, 23:52)
Duminica e ziua perfecta pentru curatenie si spalat de haine.
Cu doi copii fiecare zi e "perfecta" pentru facut curatenie si spalat haine
QUOTE(Idanyca @ 11 Feb 2017, 20:59)
Am o interfata KKL 409.1
Cam astea mi le vede :
Si cateodata injectia..
Si uch-ul in vede? Poti intra in el? Pt ca vad ca iti da eroare
Idanyca
14 Feb 2017, 21:11
Da, am modificat / activat / dezactivat functii fara probleme..
Nu stiu de ce imi da erroarea aia acolo.
Pot vedea parametrii live, pot citi si sterge erori..
Tie nu iti vede deloc UCH-ul ?
Nu, imi zice un mesaj. De asemenea zice la alte citiri, ceva de negative nu stiu ce. Am citit ca exista unule intrerfate care au legate altfel firele de plus si de minus, sau se pot lega in alta configuratie
[attachmentid=1628055567]
nu imi vede uch. iar, mai nou, nici tabloul de bord nu mai e accesibil, desi are toate chestiile vazute. când dau pe el, acolo in pictogama aia de monitor, apasand pe play si verde, nu se mai intampla nimic...
Idanyca
25 Feb 2017, 08:25
@edy99 ți-am trimis un PM.
QUOTE(Idanyca @ 25 Feb 2017, 08:25)
@edy99 ți-am trimis un PM.
Nu am primit nimic
Idanyca
26 Feb 2017, 05:27
Verifica acum..
hls, ce inseamna? pt ca ala nu mi-l detecteaza
Idanyca
2 Mar 2017, 20:06
QUOTE(edy99 @ 27 Feb 2017, 19:13)
hls, ce inseamna? pt ca ala nu mi-l detecteaza
Habar n-am... Eu sunt mai novice ca tine in ale DDT-ului.
Oricum, din cate am inteles eu, nu prea poti face mare lucru cu el..
Doar sa activezi functii, sa stergi cateva erori ( poate ), sa vezi cativa parametrii live..etc.
Baza ramane tot can-clip.
Idanyca
12 Mar 2017, 23:26
De câteva zile mașina începuse să pornească greu. Învârtea mult la prima pornire dimineața și nu pornea la prima "cheie".
Am intrat pe forum și am început căutările, cu toate că bănuiam care ar putea fi cauza.
Senzorul de la volanta era plin de mizerie. L-am curățat bine cu WD40 și o cârpă, după care l-am montat la loc. Acum văd că totul e bine. Mașina a pornit la prima cheie și mult mai repede că până acum.
[attachmentid=1628056889]
[attachmentid=1628056890]
Treabă de 15 minute. Maxim !
Și cum spuneam cu câteva zile în urmă, piesa din plastic de la macaraua spate se poate repara și cu sârmă.
Nu e o soluție de durată, nu e nici "elegantă", dar e practica și eficientă.
[attachmentid=1628056891]
[attachmentid=1628056892]
QUOTE(Idanyca @ 13 Mar 2017, 01:26)
Și cum spuneam cu câteva zile în urmă, piesa din plastic de la macaraua spate se poate repara și cu sârmă.
Nu e o soluție de durată, nu e nici "elegantă", dar e practica și eficientă.
[attachmentid=1628056891]
[attachmentid=1628056892]
Posibil ca solutia asta sa tina mai mult si mai bine decat aia originala !
Idanyca
13 Mar 2017, 12:36
Nu chiar, dar e foarte buna in situații de urgență. Geamul este perfect funcțional, deocamdată.
La un moment dat, sârmă o sa de rupă din cauză că freacă tot timpul pe șină.
espacern
13 Mar 2017, 18:03
Nu serios legat cu sarma?.....super repadaciaaro style!
Piesa aia de plastic
noua costa cat 2-3 beri.....si o gasesti in Bucuresti!
Si tine 10 curse pana se rupe. Merita testat cat tine cu sarma, poate tine cat masina, orice e posibil.
espacern
13 Mar 2017, 20:12
Ai GARANTIE la piesa noua....da nu mai scriu nimic ca stie ElDotore mai bine cum e cu "reparatiile".
Adrian Frigo
13 Mar 2017, 20:17
QUOTE(espacern @ 13 Mar 2017, 19:03)
Nu serios legat cu sarma?.....super repadaciaaro style!
Hmmm...75 de lei contra unei sârme de nici 20 de bani?Păi de restul se pot bea muuulte beri!
Rămâne chiar și de o shaorma cu detoate de la Dristor!
espacern
13 Mar 2017, 20:22
E 25 le lei piesa noua nu 75.....da si asa tot e mai mult decat pretul sarmei!
Nu ai nici o garantie, garantia e o vrajala in Romania. Si daca ai avea, nu accepta in reprezentanta sa aduci piese chinezesti contrafacute de 2 bani.
espacern
13 Mar 2017, 20:44
Nu toti sunt asa "destepti" ca Dotore.....se stie!
Noi traim in lumea reala din Romania, nu la miami ca matale. Garantie nu exista nici macar la distributie in reprezentanta, doar pe hartie, ce sa zic de un plastic contrafacut.
espacern
13 Mar 2017, 20:48
La Miami nu e cu matale....n-ai aflat?
Adrian Frigo
13 Mar 2017, 20:57
QUOTE(espacern @ 13 Mar 2017, 21:22)
E 25 le lei piesa noua nu 75.....
Am pus și costul manoperei de înlocuire că de obicei pe aici nu primești nici o garanție dacă nu o montează ultraspecialiștii din service!
espacern
13 Mar 2017, 21:37
In Bucuresti ultraspecialistul este cel care vinde piesa.......e user pe forum si OK.
Dar cum am mai scris daca e scump 25 lei pentru piesa noua....e MULT mai "bine" cu sarma.
marksman
13 Mar 2017, 21:52
De obicei argon si subsemnatul nu-s pe aceeasi lungime de unda, dar:
- dai la reprezentanta o caruta de bani pe o piesa de aceeasi calitate, si garantia e conditionata de montajul la ei, unde lasi alta caruta de bani, si "meseriasii" lucreaza repede, ca mai sunt fraieri clienti la coada. Rezultatul e ca trebuie sa te intorci, daca nu pentru acelasi lucru atunci pentru altul.
- producatorul, din dorinta de a lua 7 piei de pe client si de a face profit record, nu are interesul sa vanda o piesa de schimb fiabila, chiar daca probabil clientul ar plati o suma considerabil mai mare pentru asta. Suma e oricum mare, si daca poate fi incasata de 2-3 ori, de ce nu?
- improvizatia prezentata, dincolo de estetica si actualitate, cred ca are acelasi efect si durata de viata ca si o piesa dedicata, nu afecteaza siguranta masinii si a ocupantilor sau a celorlalti participanti la trafic. Personal n-as face-o decat in extrema urgenta sau daca m-ar calca pe nervi defectarea aceleiasi piese in mod repetat.
espacern
13 Mar 2017, 22:09
Reprezentanta nu vinde/monteaza doar piesa de plastic.....de unde a-ti scos-o pe asta cu reprezentanta pentru chestiunea cu piesa legata cu sarma?
Idanyca
13 Mar 2017, 22:59
Eu nu înțeleg de unde atâta agitație pentru o bucata de plastic legata cu sârmă.
Din punctul meu de vedere, aia a fost cea mai buna varianta la momentul respectiv, din cate aveam.
Piesa aia am cumoarat-o acum câteva zile cu 40 de lei de la un tip de pe OLX, dar o înlocuiesc doar după ce se rupe sarma.
Și până la urmă, cine și-ar da seama de "isprava" dacă nu aș spune eu că e legata cu sarma ?
Eu doar am prezentat problema și soluția folosita de mine.
P.S: Am văzut sarma și autoforante in mașini cu mai multe pretenții.
Idanyca
28 Apr 2017, 09:52
Salut din nou !
Lăsând deoparte sârma și faptul ca macaraua încă funcționează perfect, m-am lovit de alta problema mult mai gravă, care nu cred ca se poate rezolva cu sarma
.
Problema se manifeste in felul următor :
Uneori scade foarte mult relantiul, ajunge pana la 4-500 rpm, iar mașina trepidează de parca ar merge in 3 pistoane. Se întâmpla doar la cald. La rece nu prezintă nici o problema.
Face așa cca 2 minute după care se stabilizează la fix 750rpm.
Când relantiul este între 4-500rpm, la plecarea de pe loc se simte ca și cum masina ar fi "înfundată", nu trage deloc și oricât de tare as apasă accelerația, turația urca pana la 2500rpm iar kilometrajul sta pe loc. Asta se întâmpla și in mers.
Simptomele sunt prezente atât pe gpl cât și pe benzina.
Ddt2000 și clip zic așa :
Eroare pe sonda oxigen amonte. ( nu mai are catalizator )
Eroare sonda temperatura aer admisie. ( l-am schimbat acum 3 săptămâni temperatura arată in jur de 35-50 grade, la temperaturile de acum )
Și alte erori legate de cititor, led buton șamd. Nimic legat de injecție, alimentare, etc.
Problema persista de aproximativ 3 săptămâni.
Mașina pornește "la sfert" de fiecare data.
Nu miroase a ambreiaj.
Nu da cu fum.
Nu prezinte alte simptome.
Cu 3 săptămâni in urma am schimbat : ( cu toate ca nu are nici o relevantă )
Filtre - Mann
Ulei - Elf 10w40
Discuri + plăcute TRW
Capete de bara
Am curățat clapeta de acceleratie
Bujii noi NGK
Am fost de 2 ori in service și mecanicii nu au prins-o deloc in "toane".
Săptămâna asta urma kit distribuție + kit accesorii. Din nefericire am avut un deces in familie și a trebuit sa aman pana îmi revin cu banii.
Edit: e vorba de sonda oxigen aval. Am scris greșit mai sus.
andri1940
28 Apr 2017, 12:01
Daca masina se tureaza dar nu accelereaza in viteza inseamna ca patineaza ambreiajul si e de schimbat! Incearca in treapta a III-a pe la 30 kmh sa ii dai blana, o sa fie evident daca patineaza...
La partea cu relantiul care scade incearca o reinitializare a clapetei de acceleratie, merge si cu DDT2000.
Idanyca
28 Apr 2017, 12:36
Nu patineaza ambreiajul....
L-am testat și cu a 4-a încercând sa plec de pe loc cu frâna de mâna trasa, moare imediat.
In treptele 3-4 urca in ture absolut normal oricât de subturat as schimba.
Am cam forjat mașina și nu miroase deloc a ambreiaj.
Nu exclud varianta cu ambreiajul dus, dar nu cred ca asta e problema.
Clapeta am reinitializat-o din ddt.
<span class='edit'>28 Apr 2017, 13:04:</span>
Edit : Ce rol mai are sonda de oxigen aval dacă mașina nu mai are catalizator ?
Simptomele astea sunt, de catalizator înfundat. Când o apuca, trage greu sau "deloc" și se întâmpla sa "patineze" doar când calc și mențin accelerația la podea mai mult timp.
Își revine singura sau dacă o ambalez in gol de câteva ori.
Poate fi de vina și clapeta de acceleratie care nu se deschide și împreuna cu eroarea de la sonda Lambda sa dea ECU peste cap de tot ?
Idanyca
29 Apr 2017, 22:45
Mda. Șurubul care prinde bobina nr.4 a scăpat din chiuloasă și bobina nu mai stătea la locul ei. S-a rezolvat cu un șurub puțin mai lung.
Sper ca asta sa fi fost cauza problemelor de mai sus.
Sper...
Are cineva o schema cu traseul electric al sondei Lambda de după catalizator ?
Edit : Am sperat dar.. degeaba !
A mers bine cca 20km și a început iar sa strâmbe din bot.
Nu mai înțeleg nimic, m-a dat peste cap.
Erorile cu sonda Lambda și senzor temperatura aer admisie am reușit sa le șterg cu DDT, văd ca nu au mai apărut dar mașina este tot "posedata".
Încet, încet ajung la vorba lui @espacern "renault are mistere pe care omul nu va reuși niciodată sa le afle"
mergi la cineva care face ciptuning, sa iti anuleze sondele lambda
silvanu96
2 May 2017, 14:22
Mie mi se pare a fi de la clapeta.
Mai curat-o odata , de data asta mai bine.
Mai reinitializeaz-o odata, cu grija sa nu sari vreo etapa.
Idanyca
3 May 2017, 05:40
Clapeta nu a arătat așa nici când a montat-o francezul pe mașina. E ca noua...
Aer fals nu trage pe la garnituri... Nu am schimbat garniturile, dar le-am verificat "băbește".
Poți sa-mi explici, te rog, care sunt pașii pentru a reinitializa clapeta din ddt2000 ?
Eu știam ca din meniul screens, rubrica reinitialisations, se apasă butonul reintialisation tous les appretissages.
Azi am mers cu mufa la sonda Lambda amont scoasă.
Dimineața la prima pornire,acul de la turometru a statla 1100rpm. Și pana nu s-a încălzit puțin motorul abia am putut pleca de pe loc. Se îneca când apăsam accelerația.
După 2-3 minute s-a stabilizat la 750rpm și așa a rămas tot drumul (cca 20km).
Fără fluctuații la relanti, fără lipsa de putere, mașina s-a comportat excelent. Bineînțeles, martorul check engine aprins și consum mărit.
Dacă bag mufa la loc, se schimba situația
.
Pe ddt valorile sondei variază, deci semnal trimite.
NU știu ce sa mai verific pe partea de alimentare / amestec.
3 May 2017, 08:18:[attachmentid=1628061162]
Asta îmi arată in ddt2000, când strâmba din bot.
Gasesti undeva un tabel cu valori uzuale pentru sonda lambda? Sa nu fie zapacita, in sensul ca da semnal, dar il da eronat si de acolo problema..
Idanyca
3 May 2017, 09:54
Nu găsesc tabel cu valorile sondei Lambda...
Fără sonda mașina merge ok, dar consuma cu...găleata.
Mi-e ca dau banii degeaba pe sonda și nu e de vina ea.
Ce alți senzori pot influența amestecul ?
debitul/temperatura aer admisie?
Idanyca
3 May 2017, 10:56
Senzorul temperatura aer admisie funcționează văd ca funcționează.
L-am schimbat acum vreo 3 săptămâni.
espacern
3 May 2017, 17:56
Functioneaza si el cum poate....ca doar arata 96 si 54 adica eronat.
Temperatura aer aspirat la valorile alea......ca in desert?
andri1940
3 May 2017, 20:02
Temperatura de 54 grade cu motorul pornit, la relanti, e nromala. Scade in mers, dar oricum este destul de mult peste temperatura exterioara. Uite cat arata la relanti cand afara sunt 10 grade:
Idanyca
3 May 2017, 22:04
Acum, pe seara a ajuns la 68 grade, după ce am ajuns cu mașina acasă. Am mers cca 20km. Pana nu i-am scos mufa de la sonda Lambda, nu am putut veni cu mașina acasă..
Ajuns in parcare, am pus interfața pe mașina si am șters erorile legate de sonda Lambda.
Am pus o rezistor ( nu știu ce valoare avea, l-am luat dinte-un releu) in mufa de la senzorul temperatura aer admisie și îmi arată o valoare fixa de 44 grade.
Am lăsat mașina la relanti cam 20 minute, timp in care nu a făcut absolut nici o figura.
Dacă stau bine sa ma gândesc, problema asta a apărut cam de când am schimbat senzorul respectiv.
Săracele sonde, ele nu au nici o problema... de vina ar putea fi senzorul ala nenorocit.
Văd ca pe cablajul sondei Lambda de pe evacuare am un fir violet. Din câte știu firul ala se leagă la calculatorul de GPL.
Chestia e ca mie îmi face figuri și pe gaz și pe benzina...
@espacern: De ce sunt eronate valorile 96 și 54 ?
96 nu e temperatura apei și 54 temperatura aer admisie ?
E cam mare temperatura apei ?
andri1940
3 May 2017, 22:23
Cu DDT2000 pornit si laptopul in masina poti urmari diversi parametri. Dupa cum se observa, temperatura aerului e destul de ridicata chiar si in mers, depinde de mai multi factori, ca de exemplu cat a stat masina pe loc, la relanti sau cu motorul cald. Daca senzorul se comporta ca in captura asta (Laguna 1.6, dar senzorii si amplasarea pe motor sunt la fel), n-ai motive sa-ti faci probleme, ideea e sa nu dea valori aberant de mari sau de mici:
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.