Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Berlin, Postdam, Niederfinow si Dresda
Reno.ro - Forum Renault Romania > Alte discutii > Calatorii si Intalniri
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
drrond
@gibonu
Ai inversat 2 cifre mai sus. Hermann Oberth s-a născut la Sibiu la 25 iunie 1894. Nu de alta, dar citește cineva mai puțin informat și rămâne cu impresia ca e contemporan cu el smile.gif
einstein1984
F16 totusi e 4th generation, indiferent ce avioane am avea, nu ne vom pemrite niciodata destule sa tinem piept rusilor.
dizzy
QUOTE(cj98czh @ 17 Mar 2021, 12:14)
Acuma  ... ca Mig 21 sau F16, tot niste vechituri sunt ... si in caz de ceva (nu ca armata romana ar conta) .. tot nu avem cu ce apara spatiul aerian in raport cu ce are Ivan sau alte state ..
*


Ivan oricum ne mananca cu fulgi cu tot. Dar nu avem granita cu Ivan
Cu restul suntem in relatii normale

F16 mai are ceva viitor
MiG21 e o platforma semidecedata
wolfin
QUOTE(einstein1984 @ 17 Mar 2021, 10:12)
Facem noi motoare de mig 21?
*



Nu...dar avem licenta de a le repara complet (resursa de zbor).
Nu stiu polonezii cum reusesc...sau reuseau sa le extinda viata.....la 29

Dar suntem...offf.
marksman
QUOTE(einstein1984 @ 17 Mar 2021, 08:29)
Avem si noi unul expus la muzeul aviatiei de la Aurel vlaicu. Culmea e ca aveau planuri de modernizare pentru ele, de ce au fost casate si nu pastrate alaturi de mIG 21 nu stiu (banui ca din motive de costuri totusi)
*


Nu au pastrat 29-le pentru ca erau putine si tocmai imbratisaseram democratia originala a lui Iliescu. Toti visau Occidentul si-si bagau picioarele in relatiile de pana atunci cu alte state (mai ales cu URSS-ul, care inca mai exista).
Polacii, desi la cutite cu rusii, au mentinut macar de aparenta legaturile in special comerciale. Urmarea a fost ca Polonia, avand deja Mig-29, au decis sa ramana cu el, era modern si performant. Au adunat 29 de pe unde au putut, inclusiv de la noi. Din ce stiu, marea problema cu 29 e motorul, mentenanta si piesele de schimb -- doar de la Ivan.
wolfin
Mentenanta o fac singuri...peste ivan care stramba din nas. Dar cum au licenta comunista...ca noi pe 21...ghinion. ps au luat propulsoare sh si de la noi.
Dar nu am mai gasit..scris ceva ca le mai folosesc.

Oricum..ukr au know how.ul.
marksman
Pai asta ziceam si eu, ca au luat 29 de pe unde au apucat si s-au descurcat. Chiar si de la rusi au mai cumpărat niste motoare. Noi am tras 29-le pe dreapta. Mi se pare ca atat de rau ajunsesem cu rusii incat nici nu le-am mai platit restul de 29 si am ramas cu ce au livrat de pe la mijlocul anilor '80 pana dupa '90, cativa ani. Stiu ca facuse Ceasca un contract cu rusii pentru cateva zeci de 29, din care au livrat undeva sub jumatate. Cand n-au mai primit restul de bani, au taiat si mentenanta si piese de schimb, asa ca nu ne-a mai ramas decat sa le tragem pe dreapta si sa adoptam solutia provizorie de a moderniza 21-le. De peste 20 de ani tot provizoriu e.

LE: polonezii parca au tras si ei 29-le pe dreapta. Nu stiu daca de tot.
wolfin
Pai se pregatesc pt f35.

Destepti polacii. Bine au si granita nasoala si istoria invatata
gibonu
QUOTE(dizzy @ 17 Mar 2021, 12:09)
MiG29 e un avion mult mai bun ca 21, asta nu cred ca avem ce discuta, dar:
- trebuia reparat la Ivan,
- motoarele se luau de la Ivan
- nu stiai ce le face Ivan pe la coada
- Ivan si NATO not love


La o cautare rapida, rezulta de pe Wikipedia ca Polonia are azi, functionale, 48 F 16 si 23 MIG 29. Si ei sunt in NATO la fel ca si noi. Cumva, au rezolvat-o polonezii si cu americanii si cu rusii.


17 Mar 2021, 20:49:
QUOTE(cj98czh @ 17 Mar 2021, 13:14)
Acuma  ... ca Mig 21 sau F16, tot niste vechituri sunt ...


Chiar daca am avea toti banii din lume, nu stiu daca ne incadram, dupa standardele americane la F 35.


17 Mar 2021, 20:50:
QUOTE(drrond @ 17 Mar 2021, 13:37)
@gibonu
Ai inversat 2 cifre mai sus. Hermann Oberth s-a născut la Sibiu la 25 iunie 1894. Nu de alta, dar citește cineva mai puțin informat și rămâne cu impresia ca e contemporan cu el smile.gif


Mersi si scuze pentru gresala.
Eu nu mai pot edita acum.
wolfin
https://www.google.ro/amp/s/mobile.reuters....1N21M1GP?espv=1

bani sa avem de f35

Marea neagra e acoperita toata de rusia

Wiki nu e sursa oficiala....or zice ca zboara 20..100..dar operationale cine stie.....
gibonu
@wolfin

Puteam sa ne umplem de F 35 si noi si bulgarii, grecii, turcii insa influenta Rusiei in Marea Neagra nu se va schimba.
N-am spus ca wikipedia este sursa oficiala, am spus doar "la o cautare rapida".

------------------------------------------------------------------

Duminica, 15.09.2019 - Partea a X-a

Instalatie pentru decolare fara pista, ramasa in stadiul de proiect.

[attachmentid=1628126256] [attachmentid=1628126257] [attachmentid=1628126258]

Fratia aeriana sovieto - rdgista.

[attachmentid=1628126259] [attachmentid=1628126260]

Despre Blocada Berlinului

[attachmentid=1628126261]

si despre implicarea aeroportului Gatow in podul aerian.

[attachmentid=1628126262] [attachmentid=1628126263]

Un fel de stramos la radarului de ghidare al avioanelor la aterizare [sigur nu-i asta denumirea corecta].

[attachmentid=1628126264]

Un C 47 australian

[attachmentid=1628126265] [attachmentid=1628126266] [attachmentid=1628126267] [attachmentid=1628126268] [attachmentid=1628126269]

adus ''ilegal" de catre britanici la Gatow.

[attachmentid=1628126270]

Ce nu se explica in panoul de mai sus este ca, in urma intelegerii dintre Uniunea Sovietica si Aliatii Vestici doar avioanele americane, britanice si franceze aveau voie sa zboare pe niste coridoare bine stabilite intre teritoriul RFG-ului si Berlinul de Vest.

19 Mar 2021, 00:55:
Duminica, 15.09.2019 - Partea a XI-a

Prin Spandau.

[attachmentid=1628126292] [attachmentid=1628126293]

Lampa dintr-o statie de metrou.

[attachmentid=1628126294]

Urmeaza uzina [de motociclete] BMW din Berlin [fostul Berlin de Vest].

[attachmentid=1628126295] [attachmentid=1628126296] [attachmentid=1628126297] [attachmentid=1628126298]

Mi-ar fi placut mult sa pot vedea uzina si pe interior, exista astfel de tururi, insa din pacate nu am gasit vreun loc dispobibil in perioada in care am stat in Berlin.

Pista pentru biciclete, bine delimitata de traficul de masini.

[attachmentid=1628126299]

Karl Marx are si azi o strada in Berlin.

[attachmentid=1628126300]

Care vrea un frigider?

[attachmentid=1628126301]

In Bucuresti ar fi disparut radid de pe strada, cu ajutorul unui Dacia Papuc inmatriculata in Giurgiu.
wolfin
Nici chiar...au cam disparut

Azi chemat...la mine o venit un ducato bena si a ridicat reciclabile.
Probabil e revizie la apa calda in berlin.
sorin1983
si ei sunt certati cu romprest?
einstein1984
Uzina bMW nu e in cartierul Spandau? Aia de faceau mitraliere?
MuciX
QUOTE(gibonu @ 17 Mar 2021, 23:21)
Care vrea un frigider?

In Bucuresti ar fi disparut radid de pe strada, cu ajutorul unui Dacia Papuc inmatriculata in Giurgiu.
*


Asta e si ideea, sa fie luate de cine are nevoie de ele inainte sa ajunga la gunoi. Probabil ca frigiderul ala nu a parut nimanui de folos.

Compania de salubrizare are un serviciu de preluare deseuri voluminoase (gratis pana la 10 metri cubi plati). Detalii (in germana) aici.

Scoti ce ai de aruncat la coltul strazii si ei vin sa ridice si proceseaza deseurile dupa nevoi. A devenit obicei ca ce ai de aruncat sa fie scos cu cateva zile inainte, in ideea ca cineva care are nevoie de ele sa le poata lua. Dupa aia salubrizarea ia doar ce mai ramane.

Spre exemplu la mine pe strada e de cateva zile un Deck audio dublu marca Pioneer (pare a fi de prin anii 90) cu ceea ce pare a fi un amplif cauruia ii lipseste capacul unui deck. In gramada mai sunt si altele, parca un router, niste veioze vechi, etc. Au disparut intre timp un set de lampi spate pentru Focus 2 Touriner Facelift. smile.gif

Side note: Personal nu am prins asta, dar un mit urban spune ca unii romani s-au organizat si si-ar fi "impartit teritoriile" aici la mine in sat. Fiecare are voie sa praduiasca doar in zona lui, si ia ce il intereseaza cand apare cate ceva la oferta. Mobila sau aparatura e urcata in camioane si ajunge in tara in magazine sehas cu eticheta de "Import Germania".
gibonu
QUOTE(einstein1984 @ 19 Mar 2021, 10:56)
Uzina bMW nu e in cartierul Spandau? Aia de faceau mitraliere?


Da, este uzina BMW din Spandau. Scrie si pe una dintre labele ursului de la intrare (se vede in pozele de mai sus).
Despre mitraliere, posibil. Nu stiu nimic despre asta.

@MuciX

Multumesc pentru explicatiile detaliate. Acum inteleg de ce mai vedeam frigidere, televizoare, canapele, etc pe strada in Germania.
dizzy
QUOTE(einstein1984 @ 19 Mar 2021, 09:56)
Uzina bMW nu e in cartierul Spandau? Aia de faceau mitraliere?
*



https://en.m.wikipedia.org/wiki/MG_08

MG 08
gibonu
@dizzy

Multumesc pentru completare.

---------------------------------------------------------------------------

Luni, 16.09.2019

Gara Anhalter,

[attachmentid=1628126405]

azi doar statie de S-Bahn.

[attachmentid=1628126406]

Gara a fost una dintre cele mai importante din Berlin, insa a fost grav troznita in timpul razboilui si apoi demolata de catre RDG-isti in 1960.

Ce a mai ramas azi din gara.

[attachmentid=1628126407] [attachmentid=1628126408] [attachmentid=1628126409] [attachmentid=1628126410] [attachmentid=1628126411] [attachmentid=1628126412]

Autobuz etajat al transportului public din Berlin.

[attachmentid=1628126413]
einstein1984
Am mers si eu cu unul, am impresia ca sunt pe liniile mai turistice.
gibonu
@einstein1984

Posibil. N-am mers cu autobuzele alea etajate.

---------------------------------------------------------------------------

Luni, 16.09.2019 - Partea a II-a

Urmeaza Berlin Story Bunker.

[attachmentid=1628126446]

Inscriptia de deasupra intratii.

[attachmentid=1628126447]

Din germana mea de Google Translate traducerea ar fi "cine construieste buncare arunca bombe". Sigur imi scapa ceva. Daca vreun vorbitor de germana poate imbunatati traducerea, raman dator.

Revenind la buncar, acesta a fost construit in timpul razboiului, parca in 1943, a ramas [aproape] intact iar azi gazduieste mai multe expozitii / centre de documentare.

Prima expozitie.

[attachmentid=1628126448] [attachmentid=1628126449]

A doua expozitie.

[attachmentid=1628126450] [attachmentid=1628126451]

Biletul comun costa 13,50 Euro [luate seprat, ar fi costa 18 Euro, 12 Euro prima expozitie si 6 Euro a doua expozitie].

[attachmentid=1628126452]

Cele doua expozitii sunt o initiativa privata iar fotografiatul in interior este interzis, peste tot apare semnul asta.

[attachmentid=1628126453]

Cu toate astea, am reusit sa "fur" cateva poze.

Bomba americana de 500 de kile.

[attachmentid=1628126454] [attachmentid=1628126455]

Cu ocazia vizitei in buncar am aflat ca Hitler bea un kil de bere pe zi. Si ca avea un singur testicol.

[attachmentid=1628126456]

Moarte marxismului.

[attachmentid=1628126457]

Cronologia nazificarii, in perioada ianuarie 1933 - august 1934.

[attachmentid=1628126458]

Despre cum cetatenii s-au unit si au salvat fostul aeroport Tempelhof.

[attachmentid=1628126459]

Astea au fost pozele "furate'', am zis ca nu-i bine sa insist, desi erau o gramda de lucruri interesante de fotografiat, cum ar fi o macheta la scara mare a buncarului lui Hitler sau o reconstituire a catorva camere pe care acesta si apropiatii lui le ocupau. Plus o gramda de alte informatii despre regimul nazist si istoria Berlinului. Pe scurt, un loc de vizitat.

24 Mar 2021, 02:06:
Luni, 16.09.2019 - Partea a III-a

Sa de bicicleta cu incalzire nu stiam ca exista.

[attachmentid=1628126528]

Usturoi german, pentru masa de prazn. Mi s-a parut cam mare dar era singurul din magazin.

[attachmentid=1628126529]

Dupa ce am gustat din primul catel m-am lamurit, era marfa chinezesca. Bine ca a costat doar 89 de centi. Macar am aflat de pe bonul fiscal ca la usturoi se spune knoblauch in germana.

Echilibristica.

[attachmentid=1628126530]

O bucata din Zid.

[attachmentid=1628126531]

A se observa gardul metalic care azi protejeaza fostul Zid de doritorii de suveniruri gratis.

[attachmentid=1628126532]

Pictura murala ramasa de pe vremea RDG-ului.

[attachmentid=1628126533] [attachmentid=1628126534] [attachmentid=1628126535] [attachmentid=1628126536] [attachmentid=1628126537]

Pare ca pictura a fost facuta in anul 1952.

[attachmentid=1628126538]
dizzy
Data viitoare să încerci și knoblauchsuppecreme. Eu sunt mare fan.
gibonu
@dizzy
Mersi pentru sugestie. Din poze vad ca arata foarte bine supa crema de usturoi (daca asa s-o numi). Sper doar sa nu fie facuta cu usturoi chinezesc cum se vede in poza de mai sus.

Cat despre "data viitoare", aici ramane de vazut, aproape sigur nu va fi anul asta.
dizzy
Cand e gata trenul metropolitan te invit la o portie de Knoblauchsuppecreme facuta de dna. dizzy.
(sau cand o avea timp sa faca)
biggrin.gif
gibonu
@dizzy
Mersi.
Despre trenul metropolitan vom discuta in topicul dedicat discutiilor feroviare.

----------------------------------------------------------------------------------

Luni, 16.09.2019 - Partea a IV-a

Pictura murala rdg-ista se afla pe unul dintre peretii exteriori ai actualului Minister Federal al Finantelor.

[attachmentid=1628126565]

Azi, adresa postala a ministrului este Piata Revoltei Populare din 1953.
Adica in memoria revoltei est germane din 16-17.06.1953, in principal impotriva masurilor de sovietizare a Germaniei de Est. Bineinteles, a fost rapid si brutal reprimata de catre Armata Rosie.
Mai multe detalii: https://en.wikipedia.org/wiki/East_German_uprising_of_1953

Cladirea a fost construita din inititiva lui Goring,

[attachmentid=1628126566]

a adapostit niste spioni sovietici in 1940,

[attachmentid=1628126567]

a fost locul in care s-a fondat RDG-ul pe 07.10.1949, pentru ca din 1999 sa fie Ministerul Federal la Finantelor.

[attachmentid=1628126568]

Cam asa arata pe vremea lui Goring,

[attachmentid=1628126569]

cand acesta era un baiat tanar si frumos.

[attachmentid=1628126570]

Si asa arata azi.

[attachmentid=1628126571] [attachmentid=1628126572]
einstein1984
vezi ce inseamna clima, nu au ei cate un AC split la fiecare fereastra de birou....
MuciX
Ei cred că datorită climei nu le trebuie A/C, dar în fiecare vară își dau seama că s-au înșelat.

Nu știu cum e la clădiri comerciale sau publice, dar la bloc cu apartamente nu te lasă să pui A/C pentru că belești fațada. In plus, gaura data în peretele exterior și implicit în izolație înseamnă că nu se mai respecta normele de eficiență energetică.

Pățit la apartament nou, "daca vrei A/C, cumperi Penthouse la ultimul etaj, acolo, pe terasa ta, ai voie sa montezi daca tragi conductele înainte de izolația exterioară".
cj98czh
QUOTE(einstein1984 @ 25 Mar 2021, 08:34)
vezi ce inseamna clima, nu au ei cate un AC split la fiecare fereastra de birou....
*



poate ca au centralizat si nu au nevoie de tiganie la fiecare geam ...
dizzy
Daca o fi cald 3 saptamani pe an, te lipsesti, daca or fi 4 luni, mai greu.
Solutia cu climatizare centralizata este evident mult mai eleganta si cred ca si mai economica.
Dar trebuie sa permita si cladirea.
einstein1984
[quote=cj98czh,25 Mar 2021, 11:38]
poate ca au centralizat si nu au nevoie de tiganie la fiecare geam ...
*

Sau au o laie, ca nici la hoteld e 4 stele nu aveau... deloc. Am intrebat si rezident berlinez si nu prea exista in case private.
Eu ziceam chiar sarcastic, ca la noi la misterul transporturilor sau gara de nord sau televiziune e plin de splituri; si ar arata mai frumos cladirile fara
gibonu
QUOTE(einstein1984 @ 25 Mar 2021, 10:34)
vezi ce inseamna clima, nu au ei cate un AC split la fiecare fereastra de birou....


"Sarakii" aia de nemti habar n-au ce inseamna aer conditionat.

Bine, la ce sa te astepti de la niste idioti care folosesc intens transportul in comun si, culmea saraciei, merg si cu bicicleta (astia din urma n-au bani de bilet de transport in comun).


25 Mar 2021, 14:03:
QUOTE(MuciX @ 25 Mar 2021, 12:05)
la bloc cu apartamente nu te lasă să pui A/C pentru că belești fațada. In plus, gaura data în peretele exterior și implicit în izolație înseamnă că nu se mai respecta normele de eficiență energetică.


Nivel de civiliazatie diferit.
In RO, multi ar sari de cur in sus ca li se incalca sfantul drept de proprietate privata.

Ca sa nu par lupul moralist, si io am AC pus pe fatada blocului, ca majoritatea vecinilor. Plus ca am fost suficient de idiot acum multi ani cand am renovat apartamentul si am inchis balconul ce termopan. Am zis ca mai castig niste spatiu.
dizzy
In Germania rar am simtit canicula, chiar si vara.
In Romanica in Sud e cam necesar in Mai-Septembrie sa ai AC, nu prea e de fita.
In lipsa unor norme clare, a pus fiecare cum l-a taiat capul.
Dac estetica are de suferit, nu cred ca se duce naibii toata izolatia de la o gaura orizontala.
In Berlin vad ca sunt statistic maxim 24 grC. Nu prea se jistifica AC.
https://www.climatestotravel.com/climate/germany/berlin
In Bucuresti sare clar de 30, deci sunt alte conditii
https://www.climatestotravel.com/climate/romania/bucharest
einstein1984
nush ce maxim statistic ai vazut tu, ca eu am prins 35.
MuciX
QUOTE(gibonu @ 25 Mar 2021, 11:58)
Nivel de civiliazatie diferit.
In RO, multi ar sari de cur in sus ca li se incalca sfantul drept de proprietate privata.
*



Acum daca ma intrebi, nici mie nu mi-a convenit, dar e pe bani, deci e multe interese la mijloc.

Sa ma explic: exista programe prin care poti lua (o parte din) finantare (de la banci comerciale) la dobanzi speciale pentru locuinte care au consum energetic sub un anumit prag.

Evident dezvoltatorii includ asta in strategia de vanzare, deci atrag clienti SI laudandu-se cu performanta energetica. Ori daca ala isi ia acreditarea, eu vin si iau creditul special si dupa aia gauresc toata treaba, statul isi cam ia teapa, ceea ce nu vrea.

Ceva mai multe detalii despre program, praguri, conditii si beneficii aici. Pare rau, tot in germana. smile.gif

QUOTE(dizzy @ 25 Mar 2021, 12:19)
In Germania rar am simtit canicula, chiar si vara.
*



Imi amintesc primele zile cand m-am mutat aici in sat, ma ardeau varfurile degetelor de la picioare prin pantofi - piele neagra, deh.
dizzy
Cand aveam drumuri la nemti si ma uitam la meteo sa vad cum ma imbagajez, cam asta am observat, ca la ei e mai racoare cu vreo cateva grade gen 3-7 si ploua.
Dar tu stai acolo, oi stii mai bine cum e vremea decat mine.
Cert e ca la temperaturile noastre din B, e necesar AC-ul. E necesar inclusiv in masini si mijloace de transport in comun. Daca s-ar putea si pe bicla, ar fi perfect.
MuciX
Mie imi e cald la 18 grade, poate ca nu sunt cel mai bun reper.

Este mai racoare aici decat in Bucuresti, dar asta nu inseamna ca este racoare.

Ce-i drept, e mai multa vegetatie pe aici, materialele de pe carosabile sunt diferite, cu alte proprietati, etc. Dar in acelasi timp sunt si mai multe cladiri cu ferestre care reflecta caldura. Si conteaza, e un caz in Londra cu o cladire din asta care topeste masini.


einstein1984
fatada in fapt e propietate comuna a blocului, teoretic vorbind ar trebui sa ceri voie sa pui ACul. Sis a fie si ele aliniate cumva...
Dar e romania, ce naiba!
gibonu
QUOTE(MuciX @ 25 Mar 2021, 14:33)
Sa ma explic: exista programe prin care poti lua (o parte din) finantare (de la banci comerciale) la dobanzi speciale pentru locuinte care au consum energetic sub un anumit prag.

Evident dezvoltatorii includ asta in strategia de vanzare, deci atrag clienti SI laudandu-se cu performanta energetica. Ori daca ala isi ia acreditarea, eu vin si iau creditul special si dupa aia gauresc toata treaba, statul isi cam ia teapa, ceea ce nu vrea.


Cat de tare este asta.
Statul finanteaza o parte din dobanda (ca nu face banca comerciala munca patriotica) insa se alege cu cladiri d-alea jmkere, inteligente, bio, eco, cu consum redus de energie.

Adica se alege cu mai putina poluare pentru incalzirea / racirea cladirii si in acelasi timp dezvolta tot sistemul care presupune proiectare, constructie si (probabil) intretinere pentru astfel de cladiri. Sistem care la randul lui plateste catre stat taxe si impozite.

Si am asa, o vaga senzatie, ca aplicand ceea ce am scris mai sus, la final statul iese pe plus. Ce castiga si reducerea poluarii (cu toate efectele ei) + taxe si impozite este mai mult comparativ cu subvventia pe care a acordat-o initial.

L.E. Ceva oarecum similar din Franta.

Prietenii mei (romani) de la Paris si-au cumparat un apartament (nou construit) intr-un oras din sudul Frantei. Au apelat la un sistem foarte inteligent de creditare care, printre altele, impune ca minim 6 ani de la finalizarea constructiei (cu posibilitate de prelungire) apartamentul sa fie inchiriat.

Acum apatamentul e gata, chiriasii mutati, rata de plata (cifre aproximative, nu la virgula) 800 Euro pe luna.
Dar, din astia 800 de euro, 400 ii plateste chiriasul direct catre banca. Iar restul de 400, aplicand scutirile / facilitatile la impozit acordate de statul francez la finalul anului, se reduc la 200 - 250 de Euro platiti lunar.

Care-i avantajul statului din toata combinatia asta?
1. S-a ales cu o cladire noua construita intr-o fosta zona de ghetou. Adica a civilizat zona pe bani privati;
2. Da de lucru la toata industria de constructii si la serviciile bancare, de asigurari, de imobiliare, de intretinere cladiri, etc. Astia toti platesc taxe si impozite, iar la final statul iese pe plus.
MuciX
Ceva de genul, da. E misto ca nu se refera doar la cladiri noi. Poti accesa ceva de genul si pentru a cumpara o casa veche pe care vrei sa o renovezi inainte de a te muta. Sau poti cere bani pentru a renova casa in care locuiesti.

Incalzirea pe ulei va fi interzisa de prin 2026 parca, in sensul ca nu mai ai voie sa montezi instalatii noi, si nu ti se reinnoieste autorizatia pe care o obtii in urma unei verificari o data la 10 ani. Deci pana la sfarsitul lui 2035 vor fi scoase toate din uz. Poti accesa credit special daca vrei sa schimbi tipul de instalatie si sunt stimulente diferite in functie de tipul ales. Din ce am vazut multi se duc in directia pompelor de caldura.

Stiu ca la anumite plafoane de eficienta puteai lua 120k si inapoiai 100k si aia la dobanda speciala fixa si perioada de ramburs flexibila.

In fine, sunt toate acolo, nu mai insist.

Ti-am urmarit topicul pentru ca la Berlin nu am apucat sa merg. E misto sa ma uit pe aici.

Apropos, la un video blog nu te-ai gandit? Sunt sigur ca ai putea spune mai multe decat (doar) prin poze.

L.E. misto exemplul cu Franta. Stiu ca sunt si pe aici stimulente pentru locuinte de inchiriat, dar nu ne-am interesat in mod deosebit pentru ca momentan nu avem vreun gand.

Cica e criza mare de locuinte aici in sat, deci e nevoie de proiecte noi.

Totusi, se tot discuta despre "frane" pentru chirii, au cam luat-o razna si devine din ce in ce mai greu sa gasesti o chirie la pret ok.
gibonu
QUOTE(MuciX @ 25 Mar 2021, 16:23)
Stiu ca la anumite plafoane de eficienta puteai lua 120k si inapoiai 100k si aia la dobanda speciala fixa si perioada de ramburs flexibila.


Asta-i mai tare.

QUOTE(MuciX @ 25 Mar 2021, 16:23)
Ti-am urmarit topicul pentru ca la Berlin nu am apucat sa merg. E misto sa ma uit pe aici.


Unde stai in Germania (daca nu este confidential)?

QUOTE(MuciX @ 25 Mar 2021, 16:23)
Apropos, la un video blog nu te-ai gandit? Sunt sigur ca ai putea spune mai multe decat (doar) prin poze.


Nu, nu m-am gandit la video blog.

Chiar daca tehnologia a evoluat (telefoane jmkere, GoPro si alte soricarii similare) filmatul este treaba serioasa, se fac cursuri pentru asta, ai nevoie de ceva experienta, etc. Apoi ai nevoie de soft-uri de editare imagine si sunet, prelucarare, etc. Nu-i suficent sa filmezi cu telefonul si sa pui filmarea pe blog.
MuciX
Eu stau in Frankfurt, dar cel de pe Main.

Ca stiu ca e subiect tabu, aici am vazut ca se poate purta pe bicicleta, in drum spre si dinspre serviciu, un costum mai scump decat masina mea.

P.S. am sapat putin pe site-ul ala, vad ca mi-am amintit aiurea, din 120k se da reducere pana la 30k, in functie de clasa de eficienta.

QUOTE
The essentials:
Promotional loan from 0.75%  Debit interest pa
Up to 120,000 euros per apartment
For everyone who wants a new KfW efficiency house  or build or buy a corresponding condominium
Pay back less: up to 30,000 euros with the repayment allowance
Accompaniment by experts in energy efficiency can be subsidized with up to 4,000 euros

What are we promoting?
We promote the new construction or first acquisition of a KfW efficiency house  55, 40 or 40 Plus or a corresponding condominium:

- New construction: the construction and ancillary costs (excluding land costs) as well as the costs of advice, planning and construction supervision
- Purchase: the purchase price for the residential building (excluding land costs)
This KfW loan also supports you in converting unheated non-residential buildings, for example barns, into residential buildings.

If you are converting existing heated non-residential space, for example commercial space, into living space, you can use the KfW energy-efficient renovation loan (151, 152) .

This funding product is out of the question for:
- Holiday homes and apartments
- Rescheduling  existing loans
- Refinancing already started or completed projects
gibonu
@MuciX

La Frankfurt pe Main nu am fost. Insa cand voi face o tura cu bicicleta pe acolo, te caut pentru detalii.

Tabu legat de mers la costum pe bicicleta este in RO, unde [din pacate] multi considera bicicleta ca fiind un vehicul care se foloseste strict in scopuri recreationale. Europa civilizata a inteles de mult timp care sunt avantajele pe care le aduce folosirea bicicletei, de la fluidizare traficului pana la crestea nivelului de sanatate al cetatenilor.

Am vazut de curant in documentar din Copenhaga despre folosirea bicicletei. Era o tipa la doctor care avea 55 de ani, dar arata ca una de 35 de ani. Iar doctorita ii lauda musculatura data de mersul pe bicicleta. Si il mai arata pe unul care mergea pe bicicleta 60 km dus-intors zilnic de acasa la munca si inapoi. Bineinteles pe o retea de piste de bicicleta, fara sa interactioneze cu masinile.

Ca sa nu ma oftic, nu te intreb cati km de pista de biciclete sunt in Frankfurtul RFG-ist.

Foarte tare schema aia de sustinere cu "pay back less". In RO avem 1 roman din 4 care are toaleta in fundul curtii. Asta ca sa vedem care este diferenta in RO si Germanica.

26 Mar 2021, 01:56:
----------------------------------------------------------------------------------------

Luni, 16.09.2019 - Partea a V-a

Despre legenda buncarului lui Hitler.

[attachmentid=1628126601]

Buncarul a fost finalizat pe 23.10.1944.

[attachmentid=1628126602]

Insa turnurile pentru ventilatie n-au mai apucat sa fie finalizate.

[attachmentid=1628126603]

Sinuciderea lui Adolf [desi teoria conspiratiei spune ca a fugit cu submarinul in Argentina].

[attachmentid=1628126604]

Dupa razboi, buncarul a fost distrus, prima data de catre genistii sovietici apoi de catre rdg-isti.

[attachmentid=1628126605]

Azi, pe locul fostului buncar [mai exact deasupra lui] este o parcare.

[attachmentid=1628126606] [attachmentid=1628126607]

Bahn Tower, adica sediul central al lui Deutsche Bahn [Caile Ferate Germane] situat in Potsdamer Platz.

[attachmentid=1628126608] [attachmentid=1628126609]

Intrarea in gara [compet subterna] Potsdamer Platz

[attachmentid=1628126610]

prin care trece S-Bahn-ul si cateva trenuri regionale.

[attachmentid=1628126611]
einstein1984
In romania daca porti costum spre casa de la birou pe la ora 17 a doua zi nu-l mai porti. Ori de la praf, ori de la faprul ca il uzi de la trabspiratie daca e vara. dar puteti visa.
Lord Hades
Unde naiba sa te dai cu bicla in românia prin orașele mari? Tre sa fii masochist.
Tot comparăm cu unii la care visam. Cine sa faca schimbări în ro cand oamenii prefera sa ii lase pe altii sa se ocupe de probleme care ii privesc in mod direct? Cum naiba sa vitezi ca primar un om cu declarație de avere zero dar care conduce ML ultima generatie?

Scuze de deviatii de la subiectul acestui topic, dar m-am enervat.

26 Mar 2021, 10:13:
Bre gibonule matale te plimbi acum prin nemtia sau povestești din amintiri? Imi e neclar.
MuciX
Pai fiecare postare e însoțită de data jurnalului din ce văd.

@einștein: am stabilit deja că nu e tocmai răcoare nici la nemți. Praf, ce-i drept, parcă nu e la fel de mult, deși vezi mai multe șantiere decât Sandero în oraș. Parcă. Unde locuiesc acum se ridică un bloc și cât au săpat, iar acum că sunt la betoane s-a tot pus praf. Mașina jegoasă a doua zi după spălătorie, in casă deja nu mai suport sa mai stau de cat trebuie să șterg.

@gibonul: putem discuta despre ce am observat legat de trafic, soluții și cultură de biciclete, dar probabil că nu aici. Frankfurt a avut "avantajul" de a fi fost reconstruit aproape de la zero, de aceea e și cam singurul oraș din D cu skyline, dar sunt și zone vechi și îngrămădite unde s-au găsit totuși soluții pentru toți.
Lord Hades
Hai bre mucix ca si hamburg a fost cam numai moloz dupa razboi. Acolo in schimb s-a dorit renașterea orașului in acelasi stil anterior războiului.

Mi-a plăcut Frankfurt, dar hamburg rămâne orașul meu favorit din DE. Ce e drept nu am ajuns inca in Munchen...
dizzy
Munchen il consider mai mișto ca Frankfurt.
In afara de multitudinea de turci-arabi relativ agresivi.
Am folosit biciucleta 'before it was cool ' pe post de masina in oras.
Consider ca am nevoie de un schimb de haine si un dus la destinatie ca sa ma simt bine si sa nu candesc.
De-aia ramane momentan de agrement si de dus copilul la vioara.
MuciX
Dizzy, speram să nu se ajungă la generalizări din astea legat de etnie. Mulți dintre turcii ăia sunt mai nemți decât sunt unii coforumiști români. Mulți "turci" sunt la a 3-a, 4-a generație. Să nu mai spun cât de penibil mă face pe mine să mă simt, in calitate de expat, când abia rup câteva cuvinte pe limba lor.

Cocoașa în România mi-a fost ruptă de către niște țepari, mulți, din diferite paturi sociale; ce-ar trebui să comentez despre noi?

Revenind, Frankfurt nu este nici pe departe singurul oraș care a fost nivelat, dar este cam singurul care a fost reconstruit in modul ăsta. Cică i se mai spune Mainhattan, sau Manhattan pe Main.

Am avut plăcerea să vizitez atât München cât și Hamburg. In Hamburg am stat ceva mai mult. Ambele orașe foarte frumoase, dar nu singurele. Alegerea Frankfurt-ului a fost una de conjunctură, dar orașul îmi place la nebunie. Spre deosebire M și HH, F este un oraș chiar mic, vreo 900k locuitori. De fapt nu e mic nu e nici mare, e cosmopolit, dar nu profund; goldie locks effect.

Între noi fie vorba, nici nemții nu se omoară după Frankfurt, mai puțin cei care locuiesc aici. Și o să vedeți că oamenii de aici chiar sunt diferiți de cei din M și HH, mult mai relaxați, probabil aclimatizați cu d-al de mine.

Apropos, pe HBO Go este un serial nemțesc. Unele scene sunt filmate in Frankfurt și chiar sunt niște imagini super mișto. Recomand, deși puțin cam dramatic pe alocuri, e chiar mișto. Nu e arătat in film, dar în clădirea în care locuiește protagonista ai lift care te duce cu mașina direct in living.

P.S. mi-am amintit de o faza de curând, am dus mobra la revizie la un dealer din orașul vecin și mă scuzam pentru accentul meu de pakistanez. Mi-a răspuns flăcăul "Locuiesc în Frankfurt si lucrez in Offenbach, deci cunosc toate accentele, stai liniștit."
dizzy
Asa i-am perceput eu, fara sa am ceva cu turci-arabi, nici nu ♥ nici nu h8.
MuciX
A devenit evident când a rămas singurul lucru pe care l-ai avut de zis.

Oare singurul lucru memorabil dintr-un oraș ca München este "am văzut turci acolo"?

Să revin ontopic. Din ce am apucat să bârfesc la birou, Berlin e si el printre orașele care fie îți plac, fie îți repugnă. Și o glumă pe care am auzit-o de mai multe ori e ceva de genul "am avut de ales între a merge la psiholog sau să mă mut in Berlin și să rămân un/o ciudat/ă".
AR-18-MOS
QUOTE(Lord Hades @ 26 Mar 2021, 21:51)
Mi-a plăcut Frankfurt, dar hamburg rămâne orașul meu favorit din DE.
*


Dintre Berlin, Munchen, Frankfurt sau Hamburg, aș alege Hamburg oricând.
L-am bătut la pas, de cred că am făcut peste 100Km pe jos, per total, de câte ori l-am vizitat.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.