Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: 1.5 dci 78kw - lag si fum si miros gaze
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane II
ionitagelu
Detin un megane 2 1.5 dci 78kw fabricatie 2007, aproximativ 125k pe bord.
Daca merg la o turatie constanta in jur de 2000rpm si accelerez, masina are lag de 2-3 secunde dupa care accelereaza puternic. Din ce am remarcat noaptea in oglinda retrovizoare, in lumina farurilor masinii din spate, scoate si fum (nu foarte mult, ziua nu-l pot vedea in oglinda retrovizoare), dupa cele 2-3 sec de lag nu mai scoate fum chiar daca accelereaza in continuare (se afuma si bara dupa 100-200 km). Pe tester presiunea turbo ceruta de computer nu e obtinuta instantaneu, se poate observa ca e compensata in cele 2-3 sec cat dureaza lagul.
Problema se manifesta numai cand e cald afara (peste 10 grade), acum vara e tot timpul ca nu mai sunt temperaturi scazute. Sa ma fac mai bine inteles, nu e corelata cu temperatura motorului ci cu temperatura de afara.
Am schimbat electrovalva de comanda turbo, senzor de presiune turbo, chiar si debitmetrul, am curatat EGR.


Am 2 presupuneri:
1 - lipsa de etanseitate pe circuitul admisie turbo, intercooler, ceva care se dilata si se manifesta doar peste 10 grade;
2 - problema la geometria variabila a turbinei - dar aici nu inteleg de ce s-ar manifesta doar daca e cald afara, deoarece turbina se incinge destul de repede, nu cred ca mai conteaza temperatura aerului aspirat.


Alta problema ar fi: stand pe loc cu motorul pornit se simte miros de gaze arse incomplet sau ceva de genul (la cealalta masina cu motor 1.5 dci 82CP nu simt acest miros, e drept nu e acelasi motor)

Pe tester apare destul de rar eroare la senzorul captor axa cu came. Masina porneste bine si la rece si la cald, nu consuma ulei, trage bine, nu pare sa manifeste alte probleme.

Va rog sa ma ajutati cu ceva idei, ce sa mai testez, ce sa incerc sa mai schimb.

Multumesc anticipat.
Tossi
Daca era ceva neetans pe circuitul turbo a-ar fi auzit....cred ca mai degraba tot sistemult de geometrie variabila are ceva(gripat)...ieri in bucuresti erau 38 grade celsius, probabi peste 40 la soare, pe asfalt, posibil sa influenteze si atata caldura putin, dar cred ca foarte putin ca sa fie sesizabil.
ionitagelu
Ma confrunt cu problema asta de anul trecut din toamna cand am cumparat masina asta. Toamna, iarna si primavara pe racoare nu are lag. Nu e vorba de canicula de acum.

Ma gandesc sa fie un por pe inter-cooler de exemplu care se dilata la caldura si nu are pierderi foarte mari, dar atat cat sa ajunga la presiunea impusa de calculator dupa cateva secunde.
meggeo81
ai un piston care a dat-o pe ulei, chiar daca zici ca masina nu maninca ulei. verifica exact nivelul dupa 100-200km de mers sportiv si o sa vezi diferenta. chiar mai exact, dupa asta las-o in relanti 1min apoi scoate bujiile si vezi cum arata.
ionitagelu
In 12.000 km mers destul de sportiv ( 120-130 km/h in afara localitatii, cu varfuri de 170-180km/h acolo unde se poate, treptele de viteza schimbate la 3000 rpm) a consumat sub 500 ml de ulei (adica 2 gradatii din 5 pe bord), ceea ce nu cred ca e mult ptr un diesel.

Apoi nu inteleg ce legatura poate avea uzura unui piston cu lagul care apare doar daca afara e cald.
RazvanF
Intr-o zona mai putin circulata mergi cu geamul coborat si asculta fluieraturi de la motor...la prorpiu. Daca este sa ai fisuri/pori la intercooler sau pe tubulatura aferenta acestuia va trebui sa auzi aerul care scapa.
De la turbina se aude un mic suierat, care este normal, dar daca este sa auzi mai puternic, frecventa ridicata atunci scapa aer pe undeva.
Posibil la tine sa fie alta problema. Motorul nu raspunde la accelerare pe motiv ca intarzie injectia. Iar fumul negru care il scoate este normal, pentru ca primeste un boost de motorina si turbina are nevoie de 2-3 secunde sa compenseze cu aerul.
Daca crezi ca ai vre-un por in intercooler care se manifesta in sezoanele calduroase va trebui sa il cauti pe partea "rece" a intercoolerului.
ionitagelu
Masina e luata sh de vreo 8 luni. Pana acum am condus un megane 1.5 de 82CP turbina cu geometrie fixa, pe care il am de nou. La asta de 106CP la care am probleme, fluieratul e mult mai puternic ci mai "ascutit" ca frecventa fata de cel de 82CP, dar m-am gandit ca asta e zgomotul normal produs de turbina cu geometrie variabila. Si acest fluierat incepe la turatii destul de joase pe la 1500 rpm.

Week-end-ul urmator dau bara jos si verific inter-coolerul, eventual il schimb de la cealalta masina daca sunt identice. O sa verific si tubulatura.

Legat de intarzierea de injectie, ar avea motive sa se manifeste numai la temperaturi mai mari afara?
Pragul acela de 10 grade este destul de fix, adica pe la 12 grade se simte intarziere, dar e mai mica (sub o secunda).
Acum ca e cald afara am deja 2-3 secunde.

O sa vad si va tin la curent.

Daca mai aveti si alte pareri sau a mai patit cineva ceva asemenator va rog postati.

Imi ridica semne de intrebare si mirosul acela de gaze cand stau pe loc miros pe care nu-l simt la cealalta masina.
baban sergiu
salut - eu am un scenic cu motorul de 1.9 130hp cu turbina variabila
fluieratul este mai ascutit ca la turbina fixa si eu am un pic de lag cand accelerez cand afara este mai cald cam 1 secunda.
Am observat lag-ul doar anul trecut cand am mers in romania cu masina in vara si era cald - in Uk - prea putin este caldura sa observ lag.
- poti fi linistit ca nu este de la tubilatura
- fum scoate - pt ca injectoarele baga motoruina - dar turbo nu baga aer suficient si atunci scoate fum
- eu iti recomand sa ferifici prima data - senzorul de aer ca ala stie cate grade are aerul si da date mai departe la ECU
- vezi ca turbina variabila are un fel de "presostat" care comanda geometria la turbo in functie de presiune, si ar putea fie de acolo - dar inclin sa cred ca este de la senzorul de aer pt ca are legarura directa cu temperatura mediului ambiant
- altceva nu ar trebui pt ca ar trebui sa ai lag tot timpul dupa ce motorul se incalzeste

https://www.worldcarparts.co.uk/pressure-co...ia-renault-3729
ionitagelu
Senzorul de temperatura aer se afla in debitmetru si a fost schimbat.
Deasemenea am schimbat electrovalva de comanda turbo si senzorul de presiune turbo.

Daca lag-ul ar fi 1 secunda nu m-ar deranja (un turba lag exista la toate motoarele generatia asta), dar la 2-3 secunde e mult. Dupa cum am spus sub 10 grade temperatura exterioare acceleratia raspunde instant.
Sergiu1234
Buna,
Am si eu aceeasi problema cu masina si nu stiu ce sa mai fac ,daca gasesti o solutie te rog da si mie un mesaj.Daca scoti mufa de la debitmetru mai face?
Daca scot mufa la debitmetru si merg asa masina zboara...dar mie frica sa nu se strice altceva
adi_ar
Incearca sa cureti debitmetrul (cu spray dedicat).
ionitagelu
Fara debitmetru motorul merge in parametrii "de avarie". Si la mine pare sa mearga mai bine cu mufa de la debitmetru scoasa. Eu am schimbat si debitmetrul si la fel face, nu e de acolo.
ionitagelu
In week-end am demontat intercoolerul, iar in spatele lui pe pe radiatorul de AC era depusa o crusta dintr-o "materie" (un amalgam de scame si praf), dar numai pe zona in care se suprapun cele 2 radiatoare (intercooler si AC). Nu am apucat sa fac niste poze. Banuiesc ca asta afecta eficienta intercoolerului (puterea lui de racire).
Am curatat cu chimicale gasite prin casa (Cilit and stuff) si o pensula moale, apoi am spalat cu apa la presiunea retelei (masina fiind suspendata de rotile din fata nu am putut sa merg la o spalatorie sa-mi dea un jet cu presiune mai mare). Cred ca am eliberat destul zona prin care circula fluxul de aer ce raceste radiatoarele.

Sper sa nu fie placebo, dar parca s-a mai redus lag-ul la accelerare insa nu a disparut complet.

Mirosul de gaze care se simte la mersul in gol pe loc, e acelasi ca cel din interiorul intercoolerului dar pentru asta nu am inca o explicatie, unde ar mai putea exista scapari pe admisie? Am verificat tubulatura, am verificat intercoolerul nu pare sa existe pori sau scapari, banuiec ca zona ar fi fost usor schimbata la culoare de la vaporii de ulei care eventual ar iesi.
ionitagelu
Descoperit sursa mirosului de gaze: racord felxibil EGR. Era fisurat si a cedat complet, culmea chiar la un service dacia-renault in curte. Masina facea ca un tractor (cum ar fi esapamentul spart). Au urcat-o pe elevator, s-au uitat sumar la ea si concluzia a fost: facem programare in alta zi ca nu e asa simplu.
Am mers acasa si m-am apucat de demontat pana am descoperit cauza. Racordul l-am gasit nou la preturi intre 420 (cu livrare in 3-5 zile lucratoare) si 600. Am preferat varianta sudat cu alama (50 lei).
Am scapat de mirosul de gaze.

LUC1AN
Salut,

Am si eu aceeasi motorizare, eu nu am lag dar imi scoate fum.
De curand am observat ca la pornire la rece timp de maxim un minut imi scoate fum si motorul nu merge rotund.
In momentul pornirii scoate cel mai mult fum, apoi fumul scade in intensitate.

O sa revin cu un filmulet.

Ceva pareri?
ionitagelu
Cu bujiile cum stai? Le-ai testat ? Daca la pornire temperatura in cilindrii nu e relativ egala, merge neregulat, chiar si bate.
LUC1AN
Nu cred sa fie problema de la bujii.
Din experienta iti spun ca tot la 1.5 dci E3 de 60 KW am pornit motorul dimineata la rece(afara erau ”5 grade) cu fisele de la bujii scoase si a pornit normal doar din compresie.
ionitagelu
De pornit porneste, ideea e ca daca una sau 2 bujii sunt duse, porneste dezechilibrat, adica in primele secunde temperatura in cilindrii cu bujia arsa e mult mai mica decat in ceilalti, calculatorul nu are informatia asta si trateaza toti cilindrii la fel cu aceeasi cantitate de motorina, de aici mers neregulat si fum, dar asta cateva secunde pana se echilibreaza temperatura. Totusi nu strica sa le verifici, si eu am avut una arsa si nu stiam asta, motorul batea putin la pornire dimineata. Am identificat bujia la o diagnoza, dar se poate si cu un ohmetru, sau un bec si un fir cu plus de la baterie.
LUC1AN
Am facut un filmulet pentru a intelege mai bine.
https://www.youtube.com/watch?v=GXHsCt7of-w

Mi-a aparut de cateva zile si check fuel filter, o sa ii fac schimbul de ulei/filtre in weekend sa vad cum se prezinta.
Mr_X
Poate este pusă camera într-un loc unde preia mai accentuat anumite frecvențe, dar mi se pare că ai un țăcănit foarte puternic la motor.
ionitagelu
@Mr_X - ai experienta pe motorizarile de pe megane? Eu doar ce am capatat pe masinile proprii. Intreb asta pentru ca dci-ul de 106 CP este mai zgomotos decat restul (cel putin asa mi se pare mie, am unul de 82 si unul de 106 - asta de 106 cu injectia siemens "rontaie" mai tare).

@LUC1AN - de unde esti? am vazut ca ai numere de PH, daca esti din Ploiesti sau apropiere ne putem intalni intr-un week-end si schimbam experiente. Am si o clona de CLIP daca te intereseaza un test (free )
LUC1AN
@MR_X * Intr-adevar se aude un fel de tacanit usor la motor in realitate dar pe filmare este mult mai accentuat, tacanitul asta dispare dupa 1-2 minute.

@ionitagelu sunt din Bucuresti, masina am luat-o de curand din Ploiesti.
Pe tester nu apare nimic.
b76bgaarh
da egrul e curatat?
LUC1AN
QUOTE(b76bgaarh @ 21 Sep 2016, 10:08)
da egrul e curatat?
*



http://www.reno.ro/https://www.reno.ro/index.php?showtopic=106...dpost&p=4542285

A fost printre primele lucruri facute cand am luat masina, desi atunci nu imi scotea fum.
b76bgaarh
poate ai motant ceva prost, dupa.
LUC1AN
N-am montat nimic gresit.

Am mai facut un filmulet dupa ce am mers 5 minute cu ea, nu scoate pic de fum.

Sunetul motorului pe filmare nu este cel din realitate.

https://www.youtube.com/watch?v=ozZR50my5sU
Mr_X
QUOTE(ionitagelu @ 21 Sep 2016, 08:58)
@Mr_X - ai experienta pe motorizarile de pe megane? Eu doar ce am capatat pe masinile proprii. Intreb asta pentru ca dci-ul de 106 CP este mai zgomotos decat restul (cel putin asa mi se pare mie, am unul de 82 si unul de 106 - asta de 106 cu injectia siemens "rontaie" mai tare).


Nu pot spune că am experiență, dar știu destul cât să-ți spun că nu e normal. Una este un zgomot de diesel și alta este bătaia/țăcănitul care se aude în prima filmare. În a doua filmare, se aude normal, deci se manifestă doar la rece. Nu știu dacă este legat de problema ta sau nu, doar am sesizat ceva ce nu mi se pare ok.
LUC1AN
Alte pareri?
bulyk
Salut!
Aceeasi problema si la mine.Fum la pornire(la prima pornire timp de 20-30 sec) si lag(2-3 sec) undeva la 2000-2100rpm(mers la viteza constanta).Am scapat de lag inlocuind filtrul de motorina,dar cu fumul nimic deocamdata.Vreau sa curat egr-ul,poate se observa vreo schimbare.
ionitagelu
Ceva noutati de la colegii care aveau fum la pornire? De cand a venit vremea rece (coincidenta sau nu) a aparut si la mine fenomenul.
LUC1AN
Sambata merg la service sa vad ce spun băieții.
mitzunator
Salut. Si jucaria mea face la fel. Lag 1-2 secunde si fum negru dupa ea daca ii dau talpa.Consuma si ulei,nu stiu exact cat dar consuma.Are si funingine pe esapament cam 1 mm asa... O sa va spun exact cand mai verific nivelul.

Acum am o intrebare stupida si puerila dar va sunt recunoscator pentru un raspuns. Daca consuma ulei de la segmenti,supape sau de la turbina,cati km pot sa merg aproximativ cu ea asa si ce ar putea sa se intample? Consumul este de 6,7 mediu in oras. Va multumesc anticipat!
ValyCraciun
Va salut!
Am si eu o problema asemănătoare, dacă este cald afară motorul încins și merg bara la bară, gen mers la munte pe valea prahovei in perioada aglomerată incepe sa scoată fum, în staționare nu scoate dar când avansez in coloană mi-e milă de cei din spatele meu și consumă ulei destul de mult.
Dacă aveți ceva idei aș fi recunoscător, multumesc.
ionitagelu
In principiu vara si mai ales la munte unde e aerul mai rarefiat, mergand cu viteza mica nu se raceste suficient inter-cooler-ul si motorul aspira aer cald ce se traduce in volum mic in compresie. Dar faptul ca iti consuma ulei nu e OK. Daca nu ai pierderi atunci verifica turbina, compresia motorului. Eu inca mai am masina, are 200k+ si intre schimburi nu completez absolut deloc ulei.
ValyCraciun
Mulțumesc pentru raspuns, nu pierde gram de ulei parchez masina in același loc de 3 ani si nu am nicio picatura pe asfalt, bănuiesc și eu turbina dar voi fi sigur după un test de compresie.
grig1960
Chiar daca nu ai pierderi sub masina, asta nu inseamna ca nu consuma ulei. Cat completezi intre schimburi?
ValyCraciun
Păi am consum destul de mare, cam 1-1.5l, am spus-o și mai sus, nu am scurgeri pe asfalt, sper sa fie turbina si sa nu trebuiască segmentat motorul dar pentru asta trebuie să-i fac testul de compresie.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.