Salutare!
Ieri am recepționat un (noul) Clio 4 Intens 120 Tce cu cutia manuala in 6 trepte, roti de 16
Primele impresii:
1. Scaune foarte comode dar cu un decent sprijin lateral (un tip de la Renault chiar spunea că după el aceste scaune sunt de preferat celor de la GT Lina care sunt prea adânci și tind să devină inconfortabile după un timp). Ce m-a surprins e că nu au nici măcar ca opțiune sprijinul lombar reglabil, cum aveam de exemplu la un Logan din 2005
. Dar acum pot spune că au un sprijin lombar decent, rămâne să văd la drum lung
2. Sistemul audio media nav evolution, varianta bass reflex (nu Bose), foarte bun (termeni de comparație: VW Passat 2011 si 2014 140 cp, Ford fiesta 100 cp si Focus 125 cp 2013 , Ford Mondeo 125 cp 2016). Sunet clar, fără vibrații nedorite chiar la volum maxim.
3. Cutia de viteze in 6 trepte cu o timonerie clar mai bună decât cea de 5 trepte, cursele schimbătorului medii ca amplitudine. Parcă se mai simt niște mici agațamente dar sper să se rodeze în câteva mii de km.
4. Suspensii destul de țapene pe viraje strânse dar cu o capacitate bună de absorbție. Ușor zgomotoase la trecerea peste denivelări (vezi referințele) dar foarte satisfăcătoare
5. Luminile cu led, excepționale - au fost unul din motivele pentru care am ales Clio, dotarea e unică în clasă (adică full led, de la interior la exterior)
6. Motorul e senzațional, silențios, cu un cuplu bun și care suportă lejer condusul economic cu schimb la 1900-2000 iar dacă vrei senzații, urcă în ture alarmant de repede
(motivul pentru care a fost introdus butonul ECO care mai temperează răspunsul la pedală)
7. Direcția e un pic supra-asistată pentru gustul meu (dar nevesti-mii i-a plăcut la nebunie
) dar e precisă și sensibilă.
8. Altele:
cameră de mers cu spatele, excelentă, un beneficiu pe care nu-l prevăzusem este posibilitatea de a te asigura când ieși cu spatele în trafic, datorită unghilui foarte larg (cred ca 150-170)
plafon vitrat fix - simpatic, l-am luat mai mult ca un moft și poate o să ajute la revânzare, dă bine fiindcă nu sunt multe mașini în clasă cu așa ceva
Minusuri:
Butoanele ciudate și răspândite în toate părțile (dezactivarea start-stop și a senzorilor de parcare pe bord în stânga volanului, încălzirea în scaune chiar pe scaun dar nu se vede, trebuie să pipăi după el, cruise control și butonul ECOîn jos la stânga schimbătorului). Îmi place mai mult abordarea VW, totul pe consola centrală.
Ecranul de la Media Nav Evo e cam jos, aș fi preferat o ”tabletă” pe stil Audi/Mazda, mai aproape de nivelul ochilor.
Gurile de ventilație centrale sunt foarte jos, nu prea ai cum să dirijezi fluxul ca sa nu fie pe tine, dar e un detaliu minor, la o adică poți pune totul pe parbriz și aia e.
Plasticul glossy de pe consola centrală, pe lângă că reflectă lumina se și murdărește repede.
Oricum, sunt extrem de mulțumit de mașinuță, abia aștept să o scot la drum mai lung.