Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Anvelope de iarna Captur
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Captur
Pages: 1, 2
mariuswk
Cum i-ai dat sa masoare din nou presiunea ?
koldun
QUOTE(koldun @ 18 Sep 2016, 20:22)
Si eu ma gandesc la asta caci in scurt timp va trebui sa aleg...Poate ma razgandesc... unsure.gif
*


M-am răzgândit. Am comandat Nokian. blush.gif
Winy
QUOTE(danmat @ 30 Jul 2016, 16:07)
Kelly Winter HP (fabricat in Germania de GOODYEAR) DOT 2016.
.....



Cum se prezinta anvelopele?le-ai montat?ma bate si pe mine gandul sa cumpar daca mai gasesc la oferta de 194lei...
jedimisu
QUOTE(Thaddaus @ 2 Aug 2016, 20:12)
Eu am folosit iarna trecuta Nokian Wr d4.
*



Am luat și eu Nokian WR, dar A4. Până acum singura observație e că sunt mai silențioase decât cele de vară. blush.gif
redguard
Atras de clipul celor de la Engineering Explained (https://youtu.be/PT2odY3C6Og), atentia mi-a fost atrasa spre anvelopele Michelin CrossClimate All Season. Uitandu-ma la clip ma gandeam ca sunt ele misto, dar probabil costa vreo 2000 de lei anvelopa. Dar de curiozitate am tras un ochi pe site-urile de anvelope ca sa raman socat: costa doar 500 de lei anvelopa.

Din perspectiva asta, a faptului ca ma umple de dezgust schimbatul anvelopelor de doua ori pe an (300 de lei pe an, in special ca nu se fac programari si mereu trebuie sa parchez masina pe o bordura ca orice carutas pana imi vine randul) si ca nu am mai vazut zapada de 3 ani, ce parere aveti?

Ca fapt divers, anvelope de vara am Bridgestone Ecopia EP150 iar de iarna am luat ceva Nexen Winguard care am inteles ca sunt facute de niste sud-coreeni si de care nu ma pot plange. Am testat niste franari pe temperaturi de -2 grade pe drum ud (ca zapada ioc) si au franat fara probleme.

Luand in considerare ca nu merg foarte mult cu masina, anul asta cred ca am facut 5000 de kilometri si nu imi place sa am de-a face cu fauna din service-urile auto, merita sa trec pe aceste anvelope? Patru ani e ok sa le folosesc incontinuu?
mars
Pentru ce zici tu ca-ti trebuie, sunt foarte bune. Nu sunt chiar ca unele de iarna pe zapada (nu prea mai sunt nici iernile ce erau) si nici ca niste UHP de vara pe uscat, dar clar mai bune decat alte all season. Si scapi de vulcanizarile de “carutasi”, daca n-ai gasit una cu programari si depozitare.
dil
Am Michelin Crossclimate+ pe masina de doi ani, timp in care am facut 56.ooo km majoritatea in Bucuresti si Ilfov. Cand le va veni timpul sa le schimb cel mai probabil tot Crossclimate voi alege.

La cat mergi si la ce ierni sunt acum in Romania iti recomand Michelin Crossclimate.

De acord cu mars, sunt mai bune ca orice alt all season, iarna nu se ridica la nivelul celor de iarna dar suficient de bune sa te descurci. Numai ca nu prea mai avem iarna.
redguard
Thank you, good people.

Nu prea am planuri de a merge pe unde e zapada, si si daca voi merge, vor fi iesiri limitate. Oricum, e un Captur.

Cat despre vulcanizari, chiar nu am gasit una unde se fac programari, care are o parcare, unde poti sta sa bei un ceai cat timp iti fac schimbul. De fapt nici service-uri auto nu am gasit asa. E un haos iar atitudinea lor mereu e de parca le-am cerut sa-mi lucreze pe gratis/ii deranjez. E amuzant, am schimbat lichidul de frana si cel de racire/antigel si ei imi spuneau ca e ok, ca mai merge asa, ca de ce le schimb la 4 ani. Asta in timp ce manevra a costat vreo 1200 de lei (am mai schimbat si alte lucruri) din care aproape jumatate era manopera.

Am cautat un loc unde sa schimb uleiul cutiei de viteza automate. Am sunat in mai multe locuri, la service-ul care se ocupa fix cu asta mi-au zis ca ma resuna pentru oferta si nu mi-au mai zis nimic - asta dupa ce am insistat o saptamana. Efectiv au zis ca "Da, se poate" si nu mi-au mai raspuns.
mars
Autozone Baneasa e cu programare si hotel, de exemplu. Am fost intr-o sambata, de dimineata, pe la sfarsitul lunii octombrie si nu am asteptat deloc, in 20 de minute am plecat. Dar nu stiu daca la fel a fost si la sfarsitul lunii noiembrie, cand i-a speriat pe toti zapada aia...
Tajmahal777
Salut! E mai jos deschis un topic de mine tot despre anvelope, acolo am discutat si am intrebat baietii de aici daca sa iau all-season, exactdin motivele scrise de tine, e prima oara cand folosesc. Mi-am luat si eu de doua saptamani fix Michelin Crossclimate+ XL, am 130 km cu ele, mi se par super ok. Le-am schimbat acum o saptamana in service Renault in Bucuresti. Le-am luat de pe un magazin online din Piata Neamt, daca vrei iti dau detaliile, cu 500 ron unul si transport gratuit. In Bucuresti nu mai erau la 500 si ceva, cum aparea pe net, ziceau ca s-a dus stocul si mai au doar la 600-700, dar fix acelasi cauciuc. Magazinul online din Piatra Neamt s-a miscat si repede, si am ramas surprins ca in decembrie mi-au dat DOT 4320, calculat de mine saptamana 43 din an e in Octombrie spre sfarsit, mi s-a parut incredibil.
Faza e ca fix azi de dupa amiaza mi-a aparut pe bord mesajul de Set Tyre Pressure si un martor pe bord. Fix din motive de senzori de presiune m-am dus la service autorizat Renault. Ma gandesc sa ma duc luni fara programare, sa ma rezolve. Stie cineva cum sa scap de martorul ala si sa setez sa fie ok? Nu am pana pe nicio roata, poate am pierdut ceva presiune, nu stiu. O sa mai caut si eu pe forum discutii anterioare. Multumesc!
meg2s
QUOTE
mesajul de Set Tyre Pressure si un martor pe bord.

Pai depinde cum e la tine: ai masurare directa (adica senzori de pres. pe valve) sau indirecta (prin senzor ABS)? Daca e directa vezi direct in bord care este roata cu probleme si ce valoare are. Daca e indirecta, mergi la o benzinarie cu post de presiune roti (eu merg deobicei la MOL - sunt destul de bine calibrate), faci presiunea la toate rotile si dai "set new values" din meniul CB. E posibil cu temperaturi mai mici afara decat in ziua in care ti-au montat baietii rotile la Renault, sa fi scazut presiunea si sa-ti dea mesajul de eroare.
mars
Cel mai probabil e sistem iTPMS. Eu as face presiunea la rece exact cum scrie pe usa (cu compresorul din dotarea masinii, daca are), apoi as reseta din meniu.
Tajmahal777
Multumesc pentru răspunsuri. Nu stiu ce tip de sistem am, cum pot sa aflu? Stiu sigur ca compresor nu am, nu era in pachet. Am life evo 2019 0.9 TCe. Nici nu stiu exact sa fac reset, cred ca ma duc luni in service fără programare, sa mi faca ei si o sa intreb si de sistem. Poate chiar am pana, o sa vad maine. Am schimbat rotile cand ningea rau, pe 8 decembrie. De atunci a si plouat, a fost si cald, si a fost si mai frig decât azi.
mars
Au fost ambele sisteme pe Captur, din cate am vazut pe aici, dar sistemul TPMS direct, cu senzori pe fiecare roata, s-a folosit pana in 2015.
mihaigab
QUOTE(mihaigab @ 17 Aug 2019, 22:59)
In manualul mașinii se explică în funcție de ce etichete sunt aplicate pe ușa acesteia care este sistemul de monitorizare al presiunii cu care este dotată mașina. De exemplu la Captur.
*

Pentru a detecta tipul de monitorizare a presiunii din pneuri: lipsa etichetei = TPMS indirect.

[attachmentid=1628123406]
mars
Cred ca e invers: lipsa etichetei inseamna sistem B, care, conform manualului, e cel direct, cu senzori in valve: pagina 106.
mihaigab
Nu vreau să mă lansez în discuții contradictorii dar la mine sistemul este indirect și lipsește eticheta. Nu este prezentă doar eticheta cu presiunile față-spate și în funcție de viteză.
mars
Cred ca e prezentat gresit in manual, eticheta aia pare sa indice sistemul care citeste presiunea din fiecare roata, deci nu cel indirect.
redguard
Pana la urma am luat Goodyear Vector 4Season si... am ramas un pic socat.

La consum am vazut ca masina imi ia 10 litri pe suta de kilometri, acum, vara. Ideea e ca m-am mutat undeva unde ies in drumul principal si acolo merg cativa kilometri pana in oras constant. Cand stateam in oras aveam consum de 7.8, iar acolo era cu stat la semafoare, urcat dealuri. Am mers pe autostrada, la ~140 km/h consum de 8.6. Jeez! Am scos anvelopele de vara, am mers cu 140 km/h pe autostrada, consum de 8.5. Mers pe acelasi drum in oras, aveam media de 9.6, cu cele de vara a crescut la 9.7 cat m-am foit.

Deci consumul mi-a crescut cu 2 litri doar fiindca e foarte cald afara? Aerul conditionat e mereu pornit la mine.

Ca feedback la condus anvelopele All Season sunt mult mai moi ceea ce face schimbarea de directie sa fie lalaita. Asa am ajuns pe banda opusa intr-un viraj. Parca totul e mult mai greu cu ele. Viratul, acceleratul, masina se chinuie sa urce 2 centimetri (locul de parcare e intr-o depresiune de 2 - 3 centimetri). Fiind automata cand dau in spate porneste singura. Cu anvelopele All Season simt ca motorul/ambreiajul vibreaza mai mult decat cu cele de vara cand da sa urce. De fapt cu cele All Season obisnuiam sa apas acceleratia sa iasa o data. Cu cele de vara iese singura la relanti.

Cu anvelopele de vara totul e mult mai precis. Virez, imediat si masina vireaza, accelerez, simt ca accelereaza mai rapid. Franarea e la fel in ambele cazuri in schimb.

Acum, nu stiu, sunt in cumpana. Pe de-o parte consumul e acelasi, cu cele All Season e mai comod - nu simt gropile si denivelarile atat de abrupt, pe de alta parte masina e vizibil mai inceata si directia e mai putin precisa.

Probabil ca la temperaturi de 27 - 35 de grade cauciucul All Season e mai degraba gel pe cand la cele de vara e ferm. Am sa vad cand trece vara si temperaturile vor scadea sub 20 de grade. Planuiesc la iarna se merg cu cele All Season sa le vad comportamentul la frig.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.