Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: xenoane pe logan
Reno.ro - Forum Renault Romania > Alte discutii > Legislatie
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
florin.marius78
Salut,
Sa va spun eu cum sta treaba cu xenoanele h4 bixenon pe logan.Le am avut 3 ani pe masina pana cand nenea cu basca si cu burta imensa impreuna cu altul la fel de bortos de la RAR mi-a stricat vacanta prin tara tocmai la Gura Humorului. Vezi domnule ai lumini neomologate si mi-au retinut talonul, abia dupa 4 saptamani l-am recuperat de la politie.
Schimba bec, dute la RAR , 3 drumuri la politie dupa el vezi doamne abia in a 16 zi il pun la posta ca de ei citesc cam greu, si le ia ceva timp ca de, are 4 pagini.
Fratiilor daca aveti xenon pe masina neomologat, dati l jos ca astfel talon ridicat, amenda mare 315 in 48 ore, 126 taxa de verificare RAR, drumuri la politie dupa talon.

Multa bafta si sa nu aveti norocul meu.
C a t a l i n
Bine ti-a facut.
corbex
Sa fie intr-un ceas bun!
UXE
Unii merg de n-au treaba si nu ii mai ia nimeni.
marksman
E un inceput, isi face si politia/RAR-ul datoria. Sa mor daca inteleg nevoia de xenon pe farurile de Logan, mai ales cu un set de becuri bune ai vizibilitate beton. N-are Passatul B6 asa faruri.
partner
O veste buna si pentru mine.
VladSoare
QUOTE(marksman @ 31 Aug 2015, 20:22)
Sa mor daca inteleg nevoia de xenon pe farurile de Logan, mai ales cu un set de becuri bune ai vizibilitate beton.
*

Păi da, dar atunci nu mai moare dujmanii dă invidie, mînca-ț'-aș. tongue.gif
Xenoanele nu-i ca să vezi mai bine, ie decît dă jmecherie.
UXE
depinde.. daca iei un kit original de pe o masina si il pui pe acelasi model de masina dar care a venit cu halogen din fabrica, nu mai e chiar asa
marksman
@UXE: Loganul nu a venit cu xenon din fabrica (desi ph1 colectia 1 avea in bara marcate locurile gaurilor pentru spalatorul de faruri), si un retrofit implica munca, nu gluma. Nu toti sunt dispusi sa faca atata munca (sau sa plateasca pe altul pentru asta), cand un kit e vreo 300 de lei si e aproape plug and play.
UXE
Nu m-am referit stict la logan biggrin.gif.. cred ca vladsun se referea in genere...
marksman
Cand am zis de retrofit nici eu nu m-am referit la Logan, ci in general. Poate exprimarea e cam confuza.
MuciX
QUOTE(florin.marius78 @ 31 Aug 2015, 19:51)
nenea cu basca si cu burta imensa impreuna cu altul la fel de bortos de la RAR mi-a stricat vacanta prin tara tocmai la Gura Humorului. Vezi domnule ai lumini neomologate  si mi-au retinut talonul

Atitudine tipica. Ei iti pot indica unde ai gresit, ceea ce au si facut. Tu poti indica unde au gresit ei? Trebuia sa te inteleaga, ca esti si tu in concediu, stiu.
VladSoare
Nu, eu mă refeream la Logan.
Cu mașinile care vin cu xenoane din fabrică n-am nimic. Sigur, le urăsc cînd le întîlnesc pe drum, dar na, fiind legale n-am ce să comentez.
AndreiMR
Daca pe astea cu xenon oem le urasti, de alea cu faruri LED ce sa mai zici? Am mers la un moment dat in fata unui CLS cu faruri LED, parca aveam 1000 de blitzuri in oglinzi. Or fi ele calculate astfel incat sa nu iti bata drept in ochi, dar lumina e atat de intensa incat e deranjant rau pentru ceilalti
VladSoare
De astea nu știu, n-am întîlnit prea multe pînă acum. Sau oi fi întîlnit, dar nu mi-am dat seama că-s LED-uri, oi fi crezut că-s xenoane... blush.gif
Lord Hades
da pe cocalarii care isi afuma stopurile pe cand cate un nene cu basca si cu burta?
cat pe ce sa altoiesc un retard dinasta ca ii mai batea si soarele in fund si nu i-am vazut frana!

corbex
Era ziua?
Iulikk
Sunteti doar individiosi pe om. Eu, daca mi-as pune xenon, mi-as pune si la plafoniera.
Fratzica
QUOTE(florin.marius78 @ 31 Aug 2015, 18:51)
Salut,
Sa va spun eu cum sta treaba cu xenoanele h4 bixenon pe logan.Le am avut 3 ani pe masina pana cand nenea cu basca si cu burta imensa impreuna cu altul la fel de bortos de la RAR mi-a stricat vacanta prin tara tocmai la Gura Humorului. Vezi domnule ai lumini neomologate  si mi-au retinut talonul, abia dupa 4 saptamani l-am recuperat de la politie.
Schimba bec, dute la RAR , 3 drumuri la politie dupa el vezi doamne abia in a 16 zi il pun la posta ca de ei citesc cam greu, si le ia ceva timp ca de, are 4 pagini.
Fratiilor daca aveti xenon pe masina neomologat, dati l jos ca astfel talon ridicat,  amenda mare 315 in 48 ore, 126 taxa de verificare RAR, drumuri la politie dupa talon.

Multa bafta si sa nu aveti norocul meu.
*


Sa fie intr-un ceas bun!
Lord Hades
Era cat se poate de ziua.

Cred ca o sa imi pun si eu dastea dar la.nr. de înmatriculare sa ii chorasc pe.aia de.iki dau blitzuri ca nu au loc de mine ...
vallixx
Mergi mai tare si nu mai iei flash-uri........."decat" radare! biggrin.gif
Lord Hades
Da ca fapt divers era unu intro zi pe hautostrada soarelui rasare se mergea in coloana si nemernicul nu avea loc de mine. Se face putin spaaltiu si fug o tara mai tare ... i-au trebuit 5 minute sa ma ajunga si.asta pt ca am prins iar coloana. Dar no trebuia sa faca el pe interesantul ... pacat ca la noi nu sta militia un civil pe haurostrada sa ii incalte pe nemernicii astia cu blitzuri ...
bion
Omu vroia sa-ti spuna ca ti-ai prins bretelele de Haudiul din fata ta. biggrin.gif
Feelgood
Xenoanele sint mai puternice, intensive ca ledurule pinä una alta La faruri. Leduruile trebuie sä lucreze la temperaturi mici si de aceea au nevoie de flanse de räcire care sint destul de mari. Nu exista ceva mai puternic decit un Xenon de 100 de Watt. Led de 100 de Watt nu poti sä pui intr-un far de masinä. Vrei sä ai luminä puternicä Xenonul nu are concurentä in intensitatea luminii. Xenonul e facut pe bazä de arc elektric intre doi electrozi intr-o atmosferä de xenon. Consumul e mai mare decit la leduri dar lumina e mai concentratä.
PhilipMorris
Oricum faza scurta nu trebuie sa lumineze mai mult de 30 m, asa ca poti sa iti pui si farul din alexandria in botul masinii, ca in 30 metri doar viteza si capacitatea de reactie pot face diferenta. In rest, farurile te ajuta doar sa vezi cu adevarat si in detaliu de ce te lovesti, nu vor atenua impactul.
Acuma nici sa mergi pe chioreni, da nici sa te roopi in bashini aprinzand pomul de iarna pe masina in speranta ca devii brusc mai potent.
corbex
Electrozii ascutiti emit lumina alba concentrata si neagra difuza. Cei aplatizati, invers.
R19/16v
QUOTE(PhilipMorris @ 26 Jan 2016, 12:54)
Oricum faza scurta nu trebuie sa lumineze mai mult de 30 m
*



Jura-te! Ia zi, cat iti ia sa franezi de la 100km/h la 0?

Pune mana si fa ceva cu lumanarile alea de le chemi tu faruri, poate te scapa de vreun dosar penal candva...
b76bgaarh
si cam cat este?

ps lumanarile mele cam atat bat, ma duc sa schimb masina.
corbex
Pai nu scrie nicaieri sa mergi cu 100 cu faza scurta.
maho
Am mers eu, si n-am patit nimic (era ziua).
Verificarea luminilor oricum se face pe un panou la 10 m de masina.




bygy007
QUOTE(corbex @ 26 Jan 2016, 12:55)
Electrozii ascutiti emit lumina ............. si neagra difuza. Cei aplatizati, invers.
*


sa inteleg ca ai descoperit lumina neagra?
corbex
Pe forumul asta mereu descopera altcineva inaintea ta.
marksman
Atunci trebuie sa acoperi inaintea altcuiva.
PhilipMorris
QUOTE(R19/16v @ 26 Jan 2016, 13:26)
Jura-te! Ia zi, cat iti ia sa franezi de la 100km/h la 0?

Pune mana si fa ceva cu lumanarile alea de le chemi tu faruri, poate te scapa de vreun dosar penal candva...
*



Cristiiii!!!

And your point is?
M.C.
QUOTE(bygy007 @ 27 Jan 2016, 00:53)
sa inteleg ca ai descoperit lumina neagra?
*


Deja avem pe forum specialisti in leji negriiiii....... icon_mrgreen.gif
yhattori
QUOTE(b76bgaarh @ 26 Jan 2016, 13:38)
si cam cat este?

ps lumanarile mele cam atat bat, ma duc sa schimb masina.
*




UNECE 20 amendata si revizuita.

Din ce mai tin eu minte in jur de 60-70 de metri trebuie sa bata o faza de intilnire corect reglata. 30 e mult prea putin.

Pe de alta parte 5 masini din zece au farul din stinga reglat sa bata la 3 metri in fata iar cel din dreapta sperie ciorile. De pe marginea cealalta a drumului, daca se poate. Asa au invatat ei ca ala din dreapta trebuie sa bata sus, sa se vada pietonii si biciclistii.

Bre, AMBELE faruri trebuie sa fie reglate IDENTIC. Paralele cu axa masini si la aceeasi inaltime. Spotul luminos asimetric e dat din optica fixa, nu din reglaje.
torquemada
Pe toate mașinile pe/la farul din stânga ai etichetă cu -1%, cu alte cuvinte farul din stânga TREBUIE să bată mai jos cu 1% decât cel din dreapta.
dan.gutu
torquemada esti sigur de cea ce spui ? Acel 1% stiam ca este pentru reglajul aparatului de reglat faruri.Ambele faruri TREBUIE sa lumineze la acelasi nivel. Pun o poza cu reglajul farurilor la perete.Nu recomand !!! Reglajul se face cu ajutorul aparatului,masina si aparatul trebuie sa indeplineasca anumite conditii.Nu stiam cu ii zice smile.gif,acel 1% sau 1,2% etc este inclinatia pentru reglaj.
yhattori
QUOTE(torquemada @ 5 Feb 2016, 17:27)
Pe toate mașinile pe/la farul din stânga ai etichetă cu -1%, cu alte cuvinte farul din stânga TREBUIE să bată mai jos cu 1% decât cel din dreapta.
*



Nu TREBUIE nimic.

Eticheta aia cu 1% se refera la urmatorul paragraf din reglementarile UNECE pentru faruri:

QUOTE
8.6.
Where an SB unit so aimed does not meet the requirements referred to in
paragraphs 8.8. and 8.9. below, its alignment may be changed, provided that
the axis of the beam is not laterally displaced by more than 1° (= 44 cm) to
the right or left.


Adicatelea, farul tau sting a trebuit sa fie intors catre stinga cu 1 grad ca sa fie in parametri, sa bata corect.


Farul trebuie reglat identic pe verticala, indiferent daca e "de stinga" sau "de dreapta":

QUOTE
8.2.
The illumination produced
by the unit shall be checked on a vertical screen
set at a distance of 25 m in front of the unit and at right angles to its axis


QUOTE
8.4.2.
This horizontal part of the "cut-off" is situated, on the screen, 25 cm below
the level of the horizontal plane passing through the focus of the unit.


Cu alte cuvinte, faza de intilnire trebuie sa bata 25 de centimetri sub orizontala la 25 de metri in fata.

Gasesti toate informatiile necesare aici: http://www.unece.org/trans/main/wp29/wp29regs1-20.html

Restul e folclor mioritic.
torquemada
Manualul constructorului "bate" reglementările UN.

Cu alte cuvinte la 10m, farul din dreapta bate 10cm sub orizontală iar cel din stânga bate 11cm sub orizontală. Fasciculele trebuie să fie paralele, nu 1/2 grade stânga dreapta.

Cât despre reglaj, să vorbească ăla care are măcar un luxmetru profesional și omologat.
yhattori
QUOTE(torquemada @ 8 Feb 2016, 15:49)
Manualul constructorului "bate" reglementările UN.


Manualul constructorului bate reglementarile UN in america de nord, eventual.

Pentru ca acolo trebuie sa respecte FMVSS/CMVSS, nu UNECE.

Dar nici ala nu contine aberatia asta pe care o sustii matale, ca un far trebuie sa bata mai sus/jos ca celalalt pe verticala.

QUOTE
Cu alte cuvinte la 10m, farul din dreapta bate 10cm sub orizontală iar cel din stânga bate 11cm sub orizontală. Fasciculele trebuie să fie paralele, nu 1/2 grade stânga dreapta.


Cu alte cuvinte, sustii in continuare o prostie.

QUOTE
Cât despre reglaj, să vorbească ăla care are măcar un luxmetru profesional și omologat.
*




Ce insemna profesional? Ce inseamna omologat? ISO 2720/21 e de ajuns sau trebuie bolometru racit la 10 kelvin calibrat cu bloc de tungsten termostatat?

tatabobu
De ce injuri ma, nu stii sa dai? 04.gif

Am impresia ca treaba cu "faru' drept tre' sa bata mai sus decat ala stang" e interpretarea superficiala a asimetriei fluxului luminos fata de centrul farului, si e valabila doar in tarile LHD. La britishi e pe dos.
torquemada
Omologat = verificat metrologic, cu viza la zi.

Nu susțin nimic, era doar o constatare, din 20 de mașini (noi sub 1 lună) 19 erau reglate din fabrică așa, evident fabrica le reglează după ureche.

Cât despre restul, în România manualul constructorului e bătut doar de RAR care bate orice reglemetare internațională/europeană.
dan.gutu
QUOTE(torquemada @ 8 Feb 2016, 15:49)
Manualul constructorului "bate" reglementările UN.

Cu alte cuvinte la 10m, farul din dreapta bate 10cm sub orizontală iar cel din stânga bate 11cm sub orizontală. Fasciculele trebuie să fie paralele, nu 1/2 grade stânga dreapta.

Cât despre reglaj, să vorbească ăla care are măcar un luxmetru profesional și omologat.
*


Eu folosesc in fiecare zi pe cel putin 15 autovehicule smile.gif,de toate categoriile, un aparat de reglat faruri,care are in componenta si un luxmetru(masoara puterea luminii emise) cu toate ca legea nu prevede asta.Verificarea se face cu masina si aparatul drepte.Verifici pe far ce inclinare trebuie sa dai aparatului (acel 1% sau mai mare,dupa caz,inscriptionat pe far sau pe o eticheta alaturata farului).In aparatul de reglat ,lumina este proiectata pe o diagrama.Trebuie sa fie identica atat pe stanga ca si pe dreapta si sa se incadreze in acea diagrama.Sunt diagrame diferite faza scurta faza lunga.Probabil ,daca este reglat corect o sa bata la xm sau ycm sub xm.Legiuitorul ia in considerare doar reglajul pe aparat,care sa detina verificare metrologica in termen.
Brainie
QUOTE(torquemada @ 8 Feb 2016, 18:48)
Omologat = verificat metrologic, cu viza la zi.
*


Așa, la modul general, omologat <> verificat metrologic, cu viza la zi. Fiecare înseamnă altceva.
yhattori
QUOTE(torquemada @ 8 Feb 2016, 18:48)
Omologat = verificat metrologic, cu viza la zi.


Adica am trei voltmetre, un generator de semnal si un osciloscop omologate prin casa si nu stiam?

QUOTE
Nu susțin nimic, era doar o constatare, din 20 de mașini (noi sub 1 lună) 19 erau reglate din fabrică așa, evident fabrica le reglează după ureche.


Noi te credem pe cuvint dar vrem poze.

QUOTE
Cât despre restul, în România manualul constructorului e bătut doar de RAR care bate orice reglemetare internațională/europeană.
*



Adica Romania semneaza tratate internationale si dupa aia nu le respecta.
Inca timp de 40 de ani, a aderat la UNECE WP29 prin 1977.
corbex
Ca sa revenim ontopic, eu pot sa pun csenoane pe Solenza? Sau nu merg decit argoane?
dan.gutu
Modificarea/inlocuirea dispozitivelor de iluminare si semnalizare luminoasa se accepta numai cu elemente care poarta marcaj de omologare specific si daca verificarea efectuata evidentiaza faptul ca noile dispozitive isi indeplinesc rolul functional. Inlocuirea farurilor initiale cu altele cu surse de lumina cu descarcare in gaz (tip Xenon) este acceptata numai daca vehiculul este echipat cu tot kit-ul necesar, asa dupa cum producatorul acestuia a prevazut in fabricatia curenta pentru respectivul tip de vehicul: faruri, surse de lumina cu descarcare in gaz, dispozitivul care declanseaza arcul electric (ignitor) si cel care stabilizeaza curentul electric (ballast), sistemul automat de reglaj în functie de sarcina, spalator. Daca aceste componente sunt cele originale, pe care producatorul le monteaza in fabricatia curenta, acestea trebuie montate in ateliere autorizate ale reprezentantei constructorului in Romania, fapt dovedit prin emiterea unei adrese in care se enumera elementele montate si se mentioneaza ca acestea sunt originale (de prim montaj).
In cazul in care componentele sunt destinate montajului ulterior fabricatiei (retrofit), echiparea vehiculului trebuie realizata in cadrul atelierelor autorizate pt modificari constructive. In acest caz se va solicita declaratia de conformitate in care se vor enumera elementele montate, specificandu-se dupa caz, nr. de omologare CE/ECE ONU ale acestor produse.
In ambele cazuri, dupa reomologarea vehiculului se va mentiona in CIV textul "Echipare retrofit cu surse de lumina cu descarcare in gaz".Creca acum suntem ontopic smile.gif
marian-j
Daca nu-i cu suparare, mi-as permite sa pun niste poze.Destul de concludente as zice. smile.gif
Este vorba despre un aparat de reglarea a farurilor(destul de comun) utilizat intr-o statie itp.Cam toate aparatele de reglat faruri sunt foarte asemanatoare, cu mici diferente de ordin constructiv, dar toate fac fix acelasi lucru.Noah,gata, vorba multa saracia omului!Poze:
[attachmentid=1628022560] [attachmentid=1628022561] [attachmentid=1628022562] [attachmentid=1628022563] [attachmentid=1628022564] [attachmentid=1628022565] [attachmentid=1628022566] [attachmentid=1628022567] [attachmentid=1628022568] [attachmentid=1628022569]
Pentru cei ce doresc si amanunte despre etalonari/omologari/etc:
[attachmentid=1628022570] [attachmentid=1628022571]
Spor la citit! smile.gif
b76bgaarh
http://www.iihs.org/iihs/news/desktopnews/...eed-improvement

ca tot fu scandalu cu cat si cum bat farurile. cam asta a rezultat in testele americanilor.

un far cu halogen a iesit mai bine decat unu cu led pe acelasi model, honda accord. radmasa.gif

ps distanta pana la care ai cel putin 5 lx este sub 250 feet, cum era ca faza scurta "bate" cu mult mai mult decat 25 m.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.