Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: xenoane pe logan
Reno.ro - Forum Renault Romania > Alte discutii > Legislatie
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
IRONICK
Nu-s 36 de leduri, dar pe aproape. Uite cum arata un far de BMW de tip reflector:

[attachmentid=1628029959]

Low Beam

[attachmentid=1628029960]

[attachmentid=1628029961]

High Beam

[attachmentid=1628029963]

--

[attachmentid=1628029964]

Mai sunt si cele de la angelais, dar nu le luam in calcul.

[attachmentid=1628029966]

QUOTE(vallixx @ 9 Apr 2016, 08:42)
Oricat de bizar ar parea, de data asta ii dau deptate lui arhi.
Comparatia e buna, da' nu prea.
*
Este o vorba: Mai bine tac si las impresia, decat sa deschid gura si sa risipesc orice urma de indoiala. Eu ma asteptam sa se discute despre condusul unei masini cu faruri LED, despre conceptie si modul de functionare, nu comentarii pe langa.

QUOTE(espacern @ 9 Apr 2016, 10:55)
Sunt mai multe variante constructive....printre care si varianta lowcost!
La Renault se foloseste varianta cu putine led-uri (chiar si un singur)....
*

Oare poate sa faca si Renault cum face Opel LED Matrix IntelliLux:

https://www.youtube.com/watch?v=JcgeLEa8Avk
vallixx
QUOTE(IRONICK @ 10 Apr 2016, 23:00)
Este o vorba: Mai bine tac si las impresia, decat sa deschid gura si sa risipesc orice urma de indoiala. Eu ma asteptam sa se discute despre condusul unei masini cu faruri LED, despre conceptie si modul de functionare, nu comentarii pe langa.

Da coane, sigur, e mult mai misto condusul unei masini cu farurui LED, conceptia si modul de functionare sunt cutting edge, ce mai conteaza ca in unele cazuri dau lumina mai slaba decat omoloagele pe halogen. Da-o dreaq de lumina, nici n-ai nevoie, doar ai LED si doar asta conteaza.

Insa conceptia si modul de lucru sunt beton.
Stiu foarte bine detaliile de functionare, stiu ce-i aia reflector vs proiector, insa nu te supara, la final conteaza scopul. Ce tre sa faca un far? Lumina! Face ala lumina? Face da' mai putin! Pai cum asa? Pai e reflector, e altceva, alta tehnologie! Pai pana mea, poate sa fie si cu lumina sfanta de Inviere si declansare prin rugaciune, daca exista um model de far care face mai multa lumina, atunci despre ce vorbim?

Degeaba tehnologia e mai avansata daca nu si-a atins scopul.
Macar de iesea in teste la fel. Atunci exista discutie, puteai compara, puteai sa-ti alegi modelul de far, puteam discuta despre tehnologie, despre experienta condusului.....etc
" bai, uite, ledul lumineaza la fel dar are alte avantaje , poate imprastie mai bine, poate e mai fiabil, poate orbesti mai putin, poate e doar mai cool, poate aia, poate ailalta....., dar repet, macar cand in test iesea la fel. Nu cand iese mai slab.

Dar ai dreptate, mai bine doar lasi impresia....

Ma rog, ma opresc aici pentru ca stiu si e o alta vorba: mi-e ca ma bati cu experienta....
IRONICK
QUOTE(vallixx @ 11 Apr 2016, 07:09)
Stiu foarte bine detaliile de functionare, stiu ce-i aia reflector vs proiector
*
Din ce ai scris se vede ca nu. Te inflamezi aiurea. Arhi stie el ce stie, nu degeaba a adus discutia. Tu iti dai cu parerea dupa un text de pe internet, nu dupa ce ai condus auto echipare LED si/sau macar vazut/dezmembrat partile componente.

Uite, ca sa ne demonstrezi ca stii foarte bine detaliile de functionare, spune-ne care este cel mai important factor de care se tine cont la proiectarea iluminatului cu LED.
vallixx
N-am nevoie sa demonstrez nimic nimanui.

Ce am zis este un singur lucru, acela ca menirea unui far este aceea de a face lumina.
Si daca un far face lumina mai slaba, atunci degeaba dezbatem principii de functionare.

Lumina facuta de far inseaamna un cumul, adica distanta, impastiere (unghi), focalizare, glare....etc.

Trebuie sa le iei pe toate in calcul si sa faci cel mai bun compromis intre toti factorii. Nu poti zice " nu bate la distanta dar macar calitatea luminii e mai buna " , pentru ca si bataia, adica practic distanta, e unul dintre factori.

Iar de inflamat.....nu m-am inflamat deloc. Sunt deschis la discutii de idei oricand.
M-a deranjat un pic semi atacul la persoana, dar pentru ca sunt "batran si diplomat".....si modest evident biggrin.gif, am decis sa las de la mine in prima faza.
IRONICK
Disiparea temperaturii. Pentru ca unui led i se scurteaza durata de viata destul de mult daca lucreaza peste o anumita valoare. Din cauza asta vi se si ard ledurile albastre cumparate din targ.

Dar, na. Tu nici nu ai vazut, nici nu stii cum functioneaza, dar iti dai cu parerea de batran si modest.
vallixx
Tati, cand lucram eu cu leduri si faceam printre altele becuri de pozitii, plafoniere, module pentru iluminare interioara, de semnal, DRL-uri si alte bazaconii....si asta doar pentru auto, tu probabil nici nu stiai ce e aia o dioda.

Asa ca stai fumusel, bucura-te de ceea ce crezi ca stii si fii fericit.
Si eventual nu mai devia discutia catre un domeniu pe care ai impresia ca il stapanesti.

Vrei sa ne arati ca stii, foarte bine, este laudabil ca vrei sa stii cat mai multe.
Si zic asta fara sa fie deloc IRONICK. tongue.gif
Numa' nu mai face presupuneri despre altii, ca s-ar putea sa iti dea cu virgula.

Si apropo, discutia era depre altceva, nu despre particularitatile constructive ale farurilor cu LED, ci despre faptul ca un far inainte de toate trebuie sa aiba un scop de care sa se achite. Dupa ce se achita cu succes, incepem sa vorbim despre diferente versus alt far. Pana cand ele nu sunt macar pe picior de egalitate nu prea avem ce discuta.

Dar tu arata-ne inainte cat de priceput esti in leduri.
IRONICK
Eu ti-am dat niste parghii tocmai sa demonstrezi ceea ce ai sustinut.
Pe baza unei informatii de pe net, si nu din experiente personale sau macar a unui studiu amanuntit, te-ai bagat in discutie aiurea.
Deci, ai ceva de spus care sa aduca un plusvaloare discutiei, sau bazai in continuare aiurea?

BMW X5 - proiectoare ceata (a se observa marimea radiatorului pentru cele doua leduri - scot impreuna ~1000lm)

[attachmentid=1628030069] [attachmentid=1628030070]
vallixx
Ok, ma lupt cu morile de vant.
Fie cum spui tu.......ca vorba aia, la cate studii amanuntite ai facut tu pe tema asta, cine sunt eu sa te contrazic.....

Succesuri!
VladSoare
Deci pînă la urmă înțeleg că farurile cu LED sînt o loterie. Simplul fapt că sînt cu LED nu garantează nimic. Pot fi bune sau proaste, după cum ți-e norocul.
Problema este că din cîte am observat, fabricanții care au LED în gamă nu mai oferă xenon. Deci dacă e bun LED-ul, bine. Dacă nu, ghinion de neșansă, tre' să te duci la alții.
paul_p
Poti apela la BMW. Au in oferta atat faruri halogen cat si cu xenon si LED.
vallixx
QUOTE(VladSoare @ 12 Apr 2016, 01:21)
Deci pînă la urmă înțeleg că farurile cu LED sînt o loterie. Simplul fapt că sînt cu LED nu garantează nimic. Pot fi bune sau proaste, după cum ți-e norocul.
Problema este că din cîte am observat, fabricanții care au LED în gamă nu mai oferă xenon. Deci dacă e bun LED-ul, bine. Dacă nu, ghinion de neșansă, tre' să te duci la alții.
*


In mod normal nu este o loterie.

Problema este ca LED-urile, desi aduc cateva avantaje incontestabile (consum mic, durata de viata, nu sunt afectate de temperarurile scazute, nu au nevoie de perioada de incalzire pana cand sa-ti dea intensitatea maxima, controlul mult mai exact al luminozitatii ....etc) au totusi niste restrictii, cele mai mari doua fiind faptul ca se inclzesc puternic si ca atare trebuie racite plus bataia extrem de scurta, motiv pentru care trebuie sa folosesti mai multe leduri carora sa le focalizezi lumina intr-o oglinda dupa care oarecum "insumata" desi e impropriu zis, sa o trimiti in ce directie vrei tu.

Ledul nu se monteaza cu fata catre directia de mers, e ineficient. E bun pentru lumini gandite sa fii vazut, gen pozitie, frana, DRL.......dar nu pentru a-ti face tie lumina sa vezi in fata. De asta se folosesc faruri tip reflector.

Ca sa depasesti aceste restictii trebuie sa proiectezi foarte destept farul. Daca nu o faci, ajugi sa ai un far cu LED, care este inferior unuia cu halogen, in special ca distanta, pentru ca aproape nu sunt probleme.
M.C.
Sefu,cita dreptate aveti! worship.gif
Ma,eu tot ce pot sa spun ca am condus si masini cu csenon,si cu leji.
Sincer,nu mi se pare mare brinza fata de farurile halogen.
Or consuma mai putin,dar lumina....... wacko.gif
Basca,una cu csenon am avut ocazia sa o conduc pe ploaie.
Mi s-a parut dezastru. wacko.gif
Daca ar fi sa aleg,eu as alege tot halogen.
Parerea mea !™
VladSoare
Eu nu prea înțeleg de ce se face atîta tam-tam cu consumul mai mic. Mașinile astea n-au alternatoare? Alternatoarele alea nu fac față la cîteva zeci amărîte de wați? Ce să spun, mare spanac, trage alternatorul mai greu și consumă mașina cu 0,001% mai mult, cîțiva stropi de benzină în plus la fiecare plin. rolleyes.gif
Chiar nu văd de ce aș alege un anumit tip de far pe criteriul consumului de curent. wacko.gif

Cît despre xenoane și ploaie, am auzit că ar fi dezastruoase, dar ultima oară cînd am mers la Brașov era noapte și ploua, iar mie mi se părea că luminau foarte bine în condițiile date; mai bine decît ar fi luminat halogenele de pe Mondeo. Acuma nu știu, poate mai contează și alte condiții, că n-am mers încă prin toate ploile posibile, dar primul meu contact cu xenonul pe ploaie a fost un succes, în ciuda așteptărilor. După cum povestea lumea, mă așteptam ca pe ploaie să nu văd nimic, să-mi bag degetele în ochi. Nici vorbă de așa ceva.
M.C.
De,oi fi avind matale ochii mai buni. smile.gif
Sau deștele' mai scurte. tongue.gif
Experienta mea aia a fost,nașpa cu csenoanele pe ploaie.
Ori or fi fost nasoale farurile,cine stie,era o Toyota Camry,de maxim un an vechime.
IRONICK
QUOTE(vallixx @ 11 Apr 2016, 22:19)
Ok, ma lupt cu morile de vant.
Fie cum spui tu.......ca vorba aia, la cate studii amanuntite ai facut tu pe tema asta, cine sunt eu sa te contrazic.....

Succesuri!
*




QUOTE(vallixx @ 12 Apr 2016, 07:13)
In mod normal nu este o loterie.

Problema este ca LED-urile, desi aduc cateva avantaje incontestabile (consum mic, durata de viata, nu sunt afectate de temperarurile scazute, nu au nevoie de perioada de incalzire pana cand sa-ti dea intensitatea maxima, controlul mult mai exact al  luminozitatii ....etc) au totusi niste restrictii, cele mai mari doua fiind faptul ca se inclzesc puternic si ca atare trebuie racite plus bataia extrem de scurta, motiv pentru care trebuie sa folosesti mai multe leduri carora sa le focalizezi lumina intr-o oglinda dupa care oarecum "insumata" desi e impropriu zis, sa o trimiti in ce directie vrei tu.

Ledul nu se monteaza cu fata catre directia de mers, e ineficient. E bun pentru lumini gandite sa fii vazut, gen pozitie, frana, DRL.......dar nu pentru a-ti face tie lumina sa vezi in fata. De asta se folosesc faruri tip reflector.

Ca sa depasesti aceste restictii trebuie sa proiectezi foarte destept farul. Daca nu o faci, ajugi sa ai un far cu LED, care este inferior unuia cu halogen, in special ca distanta, pentru ca aproape nu sunt probleme.
*



Vezi ca inghiti galuste pe nemestecate. Din disperarea de a avea dreptate ai copiat cateva dezavantaje din ce am spus eu mai sus, dar intr-un mod gresit. Folosirea mai multor leduri este o limitare datorata Lm/W. Toata lumea astepta ca sa creasca acest raport, sa se ajunga la o singura sursa punctiforma de lumina. Chiar si un proiector cu lupa are un reflector in componenta. Reflectorul se foloseste pentru orice sursa de lumina, dar nu pentru marirea distantei, ci pentru concentrarea ei.
vallixx
QUOTE(VladSoare @ 12 Apr 2016, 08:26)
Eu nu prea înțeleg de ce se face atîta tam-tam cu consumul mai mic.
*


Se face pentru ca la momentul actual instalatiile electrice ale masinii sunt deja destul de solicitate.
Sunt consumatori multi, este mult mai multa electronica in masini decat era acum niste ani.

AC, geamuri electrice, dezaburire, scaune electrice cu incalzire (consumatori mari) , plus toti ceilalti consumatori care mananca putin, da's multi. Jde mii de computere, controllere, senzori, iluminare interioara, injectoare, borduri pline de luminite si holograme biggrin.gif , cutii automate, sisteme electronice de asistenta, camere video, navigatie, sisteme media cu o gramada de incinte....etc.

Intr-un timp chiar se vorbea de trecerea masinilor pe 24V, pentru ca doar montarea unui alternator mai mare nu e solutia. Pune mai mult stres pe motor, care deja incepe sa fie gatuit de toate normele UE, nUE, mUE.......
Si nu e doar un consum cu x% mai mare ci si de putere cu X% mai mica, inertia alternatorului mai mare.

Asa ca daca poti sa inlocuiesti un consmator mare, farurile cu halogen, 55W per bec, cu niste leduri care papa mult mai putin.....atunci ai un castig mare sa te joci cu extra puterea ramasa.
IRONICK
QUOTE(M.C. @ 12 Apr 2016, 07:53)
Sefu,cita dreptate aveti! worship.gif
Ma,eu tot ce pot sa spun ca am condus si masini cu csenon,si cu leji.
Sincer,nu mi se pare mare brinza fata de farurile halogen.
Or consuma mai putin,dar lumina....... wacko.gif
Basca,una cu csenon am avut ocazia sa o conduc pe ploaie.
Mi s-a parut dezastru. wacko.gif
Daca ar fi sa aleg,eu as alege tot halogen.
Parerea mea !™
*


Cu led din fabrica sau PnP? Si ledurile pot avea temperatura de culoare ca a unui bec cu halogen.
Dar, cum orice sursa de lumina are un CRI, daca aceea sursa sta prost la capitolul asta, cu cat lumina reflectata de obiecte este mai "altfel", cu atat tu percepi mai mult acel dezastru.
Iar csenonul este dezastru.


Light source CCT (K) CRI
Low-pressure sodium (LPS/SOX) 1800 -44
Clear mercury-vapor 6410 17
High-pressure sodium (HPS/SON) 2100 24
Coated mercury-vapor 3600 49
Halophosphate warm-white fluorescent 2940 51
Halophosphate cool-white fluorescent 4230 64
Tri-phosphor warm-white fluorescent 2940 73
Halophosphate cool-daylight fluorescent 6430 76
"White" SON 2700 82
Quartz metal halide 4200 85
Tri-phosphor cool-white fluorescent 4080 89
Ceramic discharge metal-halide lamp 5400 96
Incandescent/halogen bulb 3200 100
2dor
Masini cu faruri cu led nu am condus, insa cu xenon da. Am avut la Lancer faruri cu halogen cu becuri albe Osram Night Breaker Plus. Farurile cu xenon sunt departe, indiferent de vreme. Culmea am intalnit si diferente de calitate la farurile cu xenon, la aceeasi marca. De exemplu la un E-klasse W211, s-au schimbat farurile stoc cu cele de la modelul cu facelift si pana azi sunt cele mai tari faruri cu xenon de pe masinile conduse de mine si de colegul meu. Amandoi avem acum cate un E-klasse W212 si la birou avem si un S-klasse W221 si farurile sunt sub cele de la W211.
M.C.
QUOTE(IRONICK @ 12 Apr 2016, 11:10)
Cu led din fabrica sau PnP?


Echipare cu leji de fabrica,sunt sigur.Apropitaru' camilar nu prea avea timp si chef sa monteze d-astea de la obor.Un pamfeu nu stiu de care,d-asta nou,ditamai salupa.
Si am spus ca nu m-au impresionat,avind in vedere ca sunt ultima creatie,nu ca lumina era proasta.Ma asteptam sa fie mult mai sclipicioase,sa se vada mult mai bine,in comparatie cu halogenele.
Pe ploaie nu am condus cu leji,doar in conditii normale.
IRONICK
QUOTE(M.C. @ 12 Apr 2016, 09:25)
Ma asteptam sa fie mult mai sclipicioase
*
Nu se poate, pentru ca normele spun ca orice far trebuie sa aiba o valoare maxima de lumeni.
M.C.
Ma refeream la felul in care se face reflexia pe sosea.
vallixx
QUOTE(IRONICK @ 12 Apr 2016, 09:04)
Din disperarea de a avea dreptate ai copiat cateva dezavantaje din ce am spus eu mai sus,

god_hand.gif
IRONICK
QUOTE(vallixx @ 12 Apr 2016, 10:55)
god_hand.gif
*

Nu te mai mangaia singur pe cap.

Lumina produsa de LED nu este absorbita de mediul prin care trece (in cazul de fata aer) diferit fata de un bec halogen. Nu exista bataie extrem de scurta pentru un LED, ci o lipsa de concentrare ei in anumite zone atunci cand face parte dintr-un ansamblu de iluminat.
Probabil iti dadea cu eroare cand o pozitionai in integrating sphere.




12 Apr 2016, 13:34:
QUOTE(M.C. @ 12 Apr 2016, 09:38)
Ma refeream la felul in care se face reflexia pe sosea.
*

Lumina reflectata si perceputa de ochi este un cumul de factori: CRI + K (temperatura de culoare).

Un CRI mic face culorile cat mai palide, iar tu nu mai faci deosebire intre nuante.
VladSoare
QUOTE(IRONICK @ 12 Apr 2016, 09:34)
Nu se poate, pentru ca normele spun ca orice far trebuie sa aiba o valoare maxima de lumeni.
*
Păi din cîte văd, lumea zice că LED-urile ar fi mai puțin sclipicioase decît xenoanele, deci teoretic ar mai avea loc de urcat pînă să depășească normele. Ar putea să le facă măcar la fel de sclipicioase ca xenoanele, caz în care s-ar încadra în norme.

QUOTE(IRONICK @ 12 Apr 2016, 13:27)
Lumina reflectata si perceputa de ochi este un cumul de factori: CRI + K (temperatura de culoare).

Un CRI mic face culorile cat mai palide, iar tu nu mai faci deosebire intre nuante.
*
O fi, dar cînd mergi prin beznă e mai important să percepi simpla existență a pietonului, decît să distingi exact ce nuanță de roz are eșarfa de la gîtul lui. CRI-ul mare nu te ajută dacă n-ai lumeni destui, pe cînd lumenii mulți te ajută să vezi obstacolul chiar dacă n-au CRI bun (măcar că-l distingi în culori greșite, dar who cares; ăsta să fie necazul, mai bine așa decît deloc).
IRONICK
QUOTE(VladSoare @ 12 Apr 2016, 20:20)
Păi din cîte văd, lumea zice că LED-urile ar fi mai puțin sclipicioase decît xenoanele, deci teoretic ar mai avea loc de urcat pînă să depășească normele. Ar putea să le facă măcar la fel de sclipicioase ca xenoanele, caz în care s-ar încadra în norme.
*
Vezi mai jos.
QUOTE(VladSoare @ 12 Apr 2016, 20:20)
O fi, dar cînd mergi prin beznă e mai important să percepi simpla existență a pietonului, decît să distingi exact ce nuanță de roz are eșarfa de la gîtul lui. CRI-ul mare nu te ajută dacă n-ai lumeni destui, pe cînd lumenii mulți te ajută să vezi obstacolul chiar dacă n-au CRI bun (măcar că-l distingi în culori greșite, dar who cares; ăsta să fie necazul, mai bine așa decît deloc).
*
Pai il vezi, dar il distingi prost. Este o senzatie asemanatoare cu mersul intr-o zi fara soare, dar tu porti cu ochelari de soare care nu sunt recomandati la condus. Vezi foarte bine, dar nu ai contrast. Lumenii sunt indeajuns. CRI-ul mare te ajuta, un bec cu halogen ai idee cati lumeni are in comparatie cu led sau xenon? Ca am pus mai sus valorile.
marian-j
Bă, defecților, da' în românește nu vă știți certa?! mad.gif
Am pus doo leptoace unul lângă altul.Pe unul vă citesc postările și pe celălat caut să mă lămuresc ce mama naibii îs alea:halofosfat, PnP, CRI, draci-laci, moașă-sa pe gheață, etc.
Ia faceți bine și vorbiți mai deslușit, că altfel vin la voi și vă bat! slap.gif
andri1940
Toata complexitatea si costul instalatiei trebuie sa se reflecte in calitatea iluminarii.
Pentru mine sunt deocamdata suficiente xenoanele fara lupa, cu amaratele de becuri cu o dunga neagra pe ele (D2R), ale Lagunei. Pe pozitii ledurile clar sunt cele mai bune, indiferent ce spune legea de modificari la instalatie bla, bla. Fata de lumanarile de W5W de fabrica, astea chiar se vad de la o oarecare distanta, nu deranjeaza, ba chiar sporesc siguranta. Ce-i drept, xenoanele pe ploaie cam sufera fata de halogenele clasice.
vallixx
QUOTE(marian-j @ 13 Apr 2016, 22:51)
Bă, defecților, da' în românește nu vă știți certa?! mad.gif
Am pus doo leptoace unul lângă altul.Pe unul vă citesc postările și pe celălat caut să mă lămuresc ce mama naibii îs alea:halofosfat, PnP, CRI, draci-laci, moașă-sa pe gheață, etc.
Ia faceți bine și vorbiți mai deslușit, că altfel vin la voi și vă bat!  slap.gif
*



CRI - Color Rendering Index, adicatelea cat de bine si de real se percep culorile atunci cand sunt luminate cu un anume tip de lumina (halogen, xenon, led...etc)
Practic "abilitatea" sursei de lumina de a reproduce cat mai fidel culorile reale.

PnP - Plug and Play, practic se referea la instalatie aftermarket

halofosfat - de obicei halofosfat de calciu, un element component al tehnologiei iluminarii cu tub fluorescent, care este responsabil in mare masura cu nuantele de alb ale luminii, mai precis temparatura de culoare
marian-j
Grazie mille, signore! worship.gif




<span class='edit'>14 Apr 2016, 20:45:</span>
QUOTE(andri1940 @ 13 Apr 2016, 23:40)
Toata complexitatea si costul instalatiei trebuie sa se reflecte in calitatea iluminarii.
[...]

Coane, andri1940, ai niste faruri pe cinste!Te invidiez. blush.gif
A avut un coleg de forum(consatean cu mine) o Laguna cu faruri la fel cu cele de pe masina dumitale.I-am facut inspectia de doua ori.Mai, nene, ce grafic "desenau" farurile alea pe ecranul aparatului de reglat, te durea mintea!Alb curat ca laptele, perfect definit, fara umbre, halouri sau alte balarii.In plus, se puteau regla cu o finete micrometrica.Mai mare dragul. wub.gif
P.S.1
Despre ledurile cu marcaj CE, "legea" nu are nimic de comentat.Sunt PnP(na, ca am mai invatat ceva! happy.gif ) deci nu se pune problema de modificare a instalatiei de iluminat/semnalizare.Altu-i baiul!Un singur led d-ala evropenizat, costa de fo 4X mai mult decat o pereche de rahaturi chinezesti.Iti face dumitale impresia ca "csenonistii" vor da banii pe asa ceva?Nici gand!Mai degraba isi cumpara inca o pereche de csenoane de rahat, pe care sa le infiga in lampile de ceata anterioare.Trust me! rolleyes.gif
P.S.2
Io nu mi-as pune veci pozitii led in farurile legumei mele.Nu-mi place contrastul ce-l fac cu lumina becurilor halogen.Ma rog, aceasta este strict parerea mea.
andri1940
La mine situatia era inversa: pozitiile contrastau puternic cu luminile de intalnire, aveau galbuiul ala ca de lumanare. Intr-adevar, pe Laguna 1 pe care am avut-o nu am schimbat nimic la lumini, exact ca tine, nici nu vedeam rostul. Oricum am fost oprit de politisti si se uitau lung la faruri, nu prea le venea sa creada ca se poate fara lupe din fabrica. Le-am zis sa intrebe la Renault daca nu le convine ceva laugh.gif

PS: Multam de aprecieri, farurile au fost un motiv intemeiat sa fac "upgrade" de leguma si chestiile de siguranta in general.
vallixx
QUOTE(marian-j @ 14 Apr 2016, 19:52)
Grazie mille, signore! worship.gif


Cu mare placere nea Mariane, ma pun si eu bine cu tine, cine stie cand o sa am nevoie de un ITP pe naspa.... radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif
IRONICK
QUOTE(andri1940 @ 13 Apr 2016, 23:40)
Pe pozitii ledurile clar sunt cele mai bune, indiferent ce spune legea de modificari la instalatie bla, bla. Fata de lumanarile de W5W de fabrica, astea chiar se vad de la o oarecare distanta, nu deranjeaza, ba chiar sporesc siguranta
*


Daca aia este poza ta, fa-ti un bine tie si participantilor la trafic. Schimba chestia din far de pe pozitie.
andri1940
O schimb, dar cu ce? W5W nu mai pun, abia se vad, ti-e si frica sa stationezi cu masina pe undeva in intuneric cu pozitiile aprinse.
MuciX
Ei hai...
marksman
E drept ca W5W-urile din pozitii se vad cam slab cand sunt aprinse si farurile. Personal, nu vreau sa pun leduri. Pe forumul celalalt, cei care si-au pus leduri au patit una din doua:
- le dadea eroare de bec ars
- au pus unele care anulau eroarea de bec ars, dar aveau o rezistenta care se incingea si le cocea soclul becului.


MuciX
Pai colegul spunea ca se teme sa lase masina cu luminile de stationare aprinse ca sunt prea slabe. E normal ce zici tu, sa "paleasca" pe langa lumina de intalnire.
marksman
Nu cred ca sunt chiar atat de slabe incat sa nu fie vizibile de la o distanta sigura. O cunostinta care a lucrat in proiectarea de blocuri optice pentru industria auto imi spunea ca exista anumite standarde care asigura vizibilitatea suficienta chiar si in conditiile unui anumit grad de matuire a dispersorului din cauza trecerii timpului.
IRONICK
QUOTE(andri1940 @ 15 Apr 2016, 13:41)
O schimb, dar cu ce? W5W nu mai pun, abia se vad, ti-e si frica sa stationezi cu masina pe undeva in intuneric cu pozitiile aprinse.
*



- nu ai folosit ce trebuie

QUOTE(marksman @ 15 Apr 2016, 14:58)
E drept ca W5W-urile din pozitii se vad cam slab cand sunt aprinse si farurile. Personal, nu vreau sa pun leduri. Pe forumul celalalt, cei care si-au pus leduri au patit una din doua:
- le dadea eroare de bec ars
- au pus unele care anulau eroarea de bec ars, dar aveau o rezistenta care se incingea si le cocea soclul becului.
*



- se vad la fel de puternic ca si farurile
- normal, puterea prea mare de disipare, rezistorul se pune intodeauna in exterior, lipit/prins de caroserie.

La ce va plangeti voi, nu face sa imi intareasca convingerea ca aia care va vand leduri sunt batuti in cap.
corbex
Intrebare de amator: daca ai aprinse luminile de intilnire, de trebuie sa se mai vada pozitiile?
marian-j
QUOTE(vallixx @ 15 Apr 2016, 07:13)
Cu mare placere nea Mariane, ma pun si eu bine cu tine, cine stie cand o sa am nevoie de un ITP pe naspa....  radmasa.gif  radmasa.gif  radmasa.gif
*


Păi bagă-ți niște xenoane în faruri la Symbol, și haida!Te aștept ca pe cireșul copt! 04.gif
P.S.
Scuze pt. offtopic:coane, IRONICK, ziceai matale de niște naitbreicăre deștepte.Cum ziceai că le cheamă?
DragosP
Smart Naitbreicăr.
VladSoare
Sau concurența, Philips XTreme Vision +130%. Sînt cam la egalitate, din ce-am mai citit.
Din astea am pus pe Mondeo, iar diferența față de becurile din fabrică a fost foarte clară. Pentru un far cu halogen, e tot ce-mi pot dori; nu cred că se poate mai mult. Dar chiar și așa, tot e la ani lumină în urma xenonului.
marian-j

QUOTE(DragosP @ 16 Apr 2016, 09:48)
Smart Naitbreicăr.
*


Smart guy! coolspeak.gif


Coane, Vlad, filipsuri am la pisic.Blue Vision HB 4 pe scurta si Extrem Power(parca) HB 3 pe lunga.Is foarte ok, nimic de zis.Bine, farurile pisicului is avioane pe langa feshtilele legumei. sad.gif
Cu toate acestea, la leguma ii plac mai mult naitbreicarele.Imediat dupa ce am luat-o, am dus-o la RAR cu niste filipsuri.Nu mai stiu ce neam or fost, dar n-au fost ieftine.Apoi i-am pus naitbreicare.Mi s-a parut ca vad mai bine.Posibil sa fi doar un soi de placebo, dar asta e. happy.gif
La un moment dat, colegul IRONICK, imi recomnda niste naitbreicare mai nou aparute.Din pacate, nu mai stiu pe unde am purtat discutia, si mi-e lene sa caut. blush.gif
De acolo intrebarea.
In ceea ce priveste cazanele mele, subiectul "xenoane" este definitiv inchis.Nu ma intereseaza.Nu mi-as pune asa ceva pe troace, nici daca le-as capata pe gratis.Presupun ca motivele sunt evidente.
P.S.
Idem si pentru leduri.Cu becuri au venit de la mamicile lor, tot cu becuri vor pleca la vaucer. smile.gif
IRONICK
Coane, scuze de 'ntarziere: Osram NIGHT BREAKER UNLIMITED
vallixx
Confirm, sunt bune.
Ultima data an luat pentru un coleg cu 99 ron / 2 buc H7
Eu am X-treme Vision. Sunt cam la egalitate. Ale lui parca sint un pic mai albe.
Dar lumineaza bine ambele. Sunt cam maximum ce poate oferi halogenul la ora actuala.
MuciX
Ma uitam la niste H1, pe ambalaj scrie "up to 35m". Legal nu era 30?
VladSoare
QUOTE(marian-j @ 16 Apr 2016, 17:05)
Cu toate acestea, la leguma ii plac mai mult naitbreicarele.Imediat dupa ce am luat-o, am dus-o la RAR cu niste filipsuri.Nu mai stiu ce neam or fost, dar n-au fost ieftine.Apoi i-am pus naitbreicare.Mi s-a parut ca vad mai bine.Posibil sa fi doar un soi de placebo, dar asta e. happy.gif
La un moment dat, colegul IRONICK, imi recomnda niste naitbreicare mai nou aparute.Din pacate, nu mai stiu pe unde am purtat discutia, si mi-e lene sa caut. blush.gif
De acolo intrebarea.
*

Contează și ce fel de Philipsuri sînt. Trebuie să fie XTreme Vision (nu Power). Și nu orice fel de Vision, ci din cele cu +130%. Și nu blue, pentru că alea mai taie din lumină, evident.
XTreme Vision +130% sînt la paritate cu Nightbreaker Unlimited. Cel puțin așa se zice; eu nu le-am comparat personal.
corbex
Minim.
IRONICK
O intrebare suplimentara pentru nea' Marian:

Proiectoarele suplimentare (gen cele de off-road) cum sunt vazute la noi de lege? Chiar montate pe un turism. In alte tari, ex. Norvegia, se poarta montarea lor in fata grilei radiatorului. Si baietii le folosesc din plin, daca ai sansa sa prinzi unu venind din fata dupa o curba, iti rupe retina!
andreig1982
americanii le zic moose lights
si le gasesti inclusiv pe police cruisere
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.