Salutare la toata lumea!
Ba baieti, a trecut ceva timp de cand n-am mai dat p-acilea. Sa facem un mic updeit la acest topic dupa care mai discutam si altele, asa ca stati jos si mucles.
Povestea incepe pe undeva prin decembrie , mai exact in ultima zi din an. Eram pe la Tulcea si il asteptam pe var-miu sa iasa de pe nu mai stiu nici eu unde, asa ca arunc o privire pe sub capota la antigel ( ma plictiseam grav). Desfac capacul, cand colo ce sa vezi, o spuma de toata frumusetea.
Zic, ma ce spumele marii se intampla?
Ceva nu e bine, ia sa caut io pe net. Si dau pe forumuri si pe unde apuc si aflu ca este posibil sa scape gaze pe la garniturile de chiulasa. Zic: ma-sa. Bine ca nu am apucat sa fac distributia. Sun un prieten, sun doi... unii zic ca e condens, altii ca scapa aer. In fine, ajung cu inima stransa acasa si o parchez. Si asa a ramas pana la mijloc de februarie:
Asa ca nu-sh ce imi veni mie si ma hotarasc sa ii schimb garniturile, stiind problema pe care o cam are subaru. Asa ca dau cateva telefoane si o programez in service. Zis si facut. O livrez cu cea mai mare incredere celor de la Neortic din pipera. Initial m-am asigurat ca exista om care are experienta pe subaru. Am primit asigurari ca omul respectiv este de toata increderea (a lucrat la mai multe service-uri si am primit asigurari de la mai multi oameni care l-au cunoscut).
Si omu s-a apucat de treaba:
Am comandat un kit de garnituri pentru motor care continea vreo 60 de piese si a costat cam 1500 de lei. Am aflat apoi ca trebuie schimbate kitul de ambreiaj si volanta, asa ca am dat comanda de un ambreiaj Exedy si de o volanta (in jur de 3000 de lei amandoo). Pe langa astea am mai dat comanda si de un kit de distributie (vreo 2500 de lei) , pompa de apa ( fo 900 de lei) bujii NGK Irridium (57 de lei buc), filtru de benzina (vreo 300 de lei), vreo 12 suruburi de chiulasa (50 de lei buc), termostat si inca multe alte maruntisuri.
Cam ce a ramas pe urma:
Prin aprilie nenea a reusit sa termine toata lucrarea. A fost circ: astia in service nu aveau un stand ptr motor, nu aveau cheie speciala Subaru ptr suruburile de la axa cu came. S-a suparat nea asta ca facea drumuri poe banii lui sa imprumute scule. Pana la urma s-a rezolvat.
Factura service-ului a fost 9000 de lei cu tot cu manopera. De la ei am luat distributia, filtru de benzina, suruburile de chiulasa si multe altele. Eu am venit cu kitul de garnituri, kitul de ambreiaj si volanta, bujiile si nu mai stiu ce. Total fo 15000 de lei.
Fericit , am luat masina din service. Motorul foarte silentios. Au curatate si supapele, tachetii reglati, totul bine.. pana a doua zi cand a inceput sa imi curga antigel ca la robinet. M-am dus din nou in service cu ea si i-am tras de urechi, curgea pe la garniturile de sus de la radiator. Aia ca nu e vina lor, ca a stat radiatorul pe uscat si ca e piesa veche si ca ori s-au strans garniturile ori s-au spalat nu stiu ce depuneri de catre noul antigel. In fine, am dat 1800 de lei si am comandat radiator nou (3-5 zile lucratoare).
Toate piesele care au fost schimbate sunt numai piese de origine subaru, d-aia si suma un pic mai mare
. Antigelul este singurul care nu este de origine. Am optat ptr un HEPU G12+.
Intr-un final am montat si radiatorul si le-am dat buna ziua, asta dupa ce mi-au si zgariat bara fata la manipulare si am zis sa nu ii mai vad.
Next, am zis sa ma preocup de frane: am inlocuit discurile si placutele pe fata. Nu stiu daca am ales chiar bine, dar cineva rog sa imi confirme:
Apoi am curatat si franele de pe spate. Rezultat: masina nu mai merge infranata, nu mai scartaie , nu mai trepideaza la franare, franeaza mai bine.
Si de atunci am inceput sa mai merg si cu ea (la tara
) :
Next, am schimbat bieletele anitruliu si bucsele de la bara stabilizatoare de pe spate.
De ce? Pentru ca
Alea ie taiate cu flecsu ca sa iasa.
Buon, dupa toate aceste operatiuni am mai ramas si evacurea, care intr-un final a venit (dupa fo 3 sapt):
Daca stau sa mai fac un calcul acum , cred ca suma se apropie undeva de 20000 de lei.
Concluzii:
1. Am zis sa fac toate aceste operatiuni ptr ca oricum ar fi venit un moment in care ar fi trebuit sa le fac si decat sa tratez mai bine sa previn
2. Cum spuneam, motorul este mult mai silentios. Evacurea este si ea mai silentioasa.
3. Masina trage mai bine, franeaza mai bine.
4. Ce nu m-am asteptat eu , a scazut consumul: Am facut Bucuresti - Bran si retur cu 4 persoane, portbagaj full si aer conditionat cu un consum de 10.5%, mers cu 110-120km/h. Sincer ma asteptam la 11% - 12%. Asta nu e nimic, dar inainte de acest drum am reusit sa fac 514km cu 43.49L (Bucuresti - Eforie N , 2 pers cu bagaje multe si retur 1 pers fara bagaje),
Per total sunt multumit de lucrare. In rest, bani de benzina sa fie