Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: FXT
Reno.ro - Forum Renault Romania > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32
MuciX
In anii trecuti stiu ca toata lumea umbla dupa vredestein pe aici pe forum. Unde or fi disparut saracii?
b76bgaarh
sunt pe masina, unde sa dispara.
mars
Hai, UXE! Vine iarna!
UXE
Și? Symbolu e pregătit. Doar îi montez roțile.
l@u
Restul cand il montezi?
UXE
Sa imi mai iau o cheie dinamometrica de 10-40Nm.
gabize
QUOTE(UXE @ 31 Oct 2015, 21:18)
Și?  Symbolu e pregătit. Doar îi montez roțile.
*


Ălea de vară, sper. sleep.gif
l@u
QUOTE(UXE @ 31 Oct 2015, 21:26)
Sa imi mai iau o cheie dinamometrica de 10-40Nm.
*



suroabele se strang la 105Nm
gabize
El vrea să le mângâie doar... sleep.gif
l@u
da ce's oo?
mars
QUOTE(UXE @ 31 Oct 2015, 21:18)
Și?  Symbolu e pregătit. Doar îi montez roțile.
*



Corect! Orice om normal se da iarna cu troaca si vara cu 4x4.
UXE
Fiecare cu ce are...
gabize
de pitici e vorba? huh.gif
UXE
nu comentez..





In alta ordine de idei blush.gif

user posted image
M.C.
Vrabia Mihai Viteazu..... tongue.gif icon_mrgreen.gif
dan22y
QUOTE(M.C. @ 2 Nov 2015, 15:21)
Vrabia Mihai Vireaza..... tongue.gif  icon_mrgreen.gif
*


gabize
QUOTE(M.C. @ 2 Nov 2015, 14:21)
Vrabia Mihai Viteazu..... tongue.gif  icon_mrgreen.gif
*




QUOTE(dan22y @ 2 Nov 2015, 14:56)
QUOTE(M.C. @ 2 Nov 2015, 14:21)

Vrabia Mihai Viteazu..... tongue.gif  icon_mrgreen.gif
*


*


M.C.

Vecina???? icon_mrgreen.gif
dan22y
QUOTE(M.C. @ 2 Nov 2015, 16:40)
Vecina???? icon_mrgreen.gif
*


Prezenta... blush.gif
UXE
Am cam facut 5000km de cand am luat padurarul. Deoarece intentionez sa schimb filtru de ulei si uleiul cam in acest interval, am dat deja comanda de 2 filtre (de origine, din Japan) si 10L de hulei.

Urmeaza sa dau comanda de anvelope pentru iarna de la vecini

Cu jantele inca nu m-am hotarat: oscilez intre MAK si EVOCORSE icon_mrgreen.gif
Macione
EVOCORSE, GO FOR IT.
b76bgaarh
chee ai luat? sau te mai kkai.
andreig1982
daca tot dai un ban, ia evocorse sau sparco terra biggrin.gif
uite cum arata pe un gri http://www.subaruforester.org/vbulletin/f7...425/index2.html

PS
Pro Rally 1
UXE

QUOTE(b76bgaarh @ 5 Nov 2015, 16:11)
chee ai luat? sau te mai kkai.
*




Bah, ma mai freci la cap mult cu cheia aia? Citeste-n plm tot .



QUOTE(UXE @ 10 Oct 2015, 11:43)
56-210Nm.  I-am facut proba.  wub.gif

  Mersi Solon!

user posted image

*






Revenind la jante, prefer EVOCORSE. Sunt facute strict pentru raliu si le prefer ptr ca stiu ca nu o sa am probleme daca iau o groapa si sa mi se faca janta bucati. Tot la fel pot sa iau si originale, insa eu vreau sa iau jante noi, iar EVOCORSE sunt mai convenabile la pret.

Acu , despre SPARCO TERRA, eu stiu ca sunt facute in urma unui parteneriat dintre OZ Racing si Sparco Rally. Ideea e ca janta asta este doar o imitatie de design a unei jante de raliu, insa este de calitate ca a jantelor OZ. Asa am gasit pe net, asa mi-au zis si cei de la Racing Nick care vand ambele modele de jante aflate aici in discutie.

EVOCORSE OLYMPIA ar fi de luat... desi arata mai urat ca SANREMO, OLYMPIA este un model mai nou si de o calitate ceva mai buna.. adica este un pic mai usoara si un pic mai rezistenta.


b76bgaarh
aia e chee bah.
gabize
în pehaspe merge și aia. tongue.gif
bucatzel
nici dinam n-are...
MuciX
Masini de vedeta FXT-urile astea.
argon
Vedeta fiind? ca-mi scapa..
kum
Ce plm ma mucixe, tu citesti ce scrie ala? huh.gif
MuciX
Nu. Il mai urmaream pe YT cand povestea de prin concedii. Tot asa i-am dat like si pe fb, dar si-a pierdut mult hazul. Pusese "articolul" asta pe pagina.
hitman1234
Ce inseamna salar felixian rolleyes.gif
MuciX
Bine, nu vreau sa comentez gestul de a pune bonul de revizie pe net.
Solon
Da, prostul are forester. are nr. la masina b 54-56-65 wol. Si ala e pretul standard pentru o revizie clasica la Subaru:ulei si filtre si placute de frana sau ceva. Asa cum la reno, opel e vreo 5-600 lei si cu placute mai mult, asa e la Subaru. Ce s-o lauda boul nu stiu.
Ah, da, e o diferenta; Subaru nu are multe piese de "srl" si trebuie originale d'ale lor. Ca pretul lui SMT e nesimtit e alta. De fapt, cam cu atat a ramas SMT. Cu revizii in garantie, ca in rest vanzari ioc, iar revizia anuala se poate face oriunde. Piese de Subaru se gasesc doar ca dureaza mai mult sa ajunga, ca nu tine nimeni pe stoc.
b76bgaarh
tu unde le faci?
Solon
Eh, si tu...curios mai esti.
argon
Subraru ar trebui sa-l dea in judecata pe jegul ala de om, ca strica imaginea marcii doar pomenind-o.
Solon
A mai fost si imaginea Toyotei. Desi sa pui asemenea bou ca imagine e jalnc. Oricum, dementului ii plac masinile cu cai multi, dar de strada. Pun pariu ca daca il scoti pe macadam se pisa pe el. Si pe circuit merge!
gabize
Propr'etaru' jurnalului e plecat în Mexic? huh.gif
Solon
Chiar, unde e? Are ban, ceva?
b76bgaarh
e sa isi ia anvelope din Hungaria, mai exact, e la aia in depozit si nu stie ce sa aleaga.

bafta.
UXE
Salutare la toata lumea! cool.gif


Ba baieti, a trecut ceva timp de cand n-am mai dat p-acilea. Sa facem un mic updeit la acest topic dupa care mai discutam si altele, asa ca stati jos si mucles.



Povestea incepe pe undeva prin decembrie , mai exact in ultima zi din an. Eram pe la Tulcea si il asteptam pe var-miu sa iasa de pe nu mai stiu nici eu unde, asa ca arunc o privire pe sub capota la antigel ( ma plictiseam grav). Desfac capacul, cand colo ce sa vezi, o spuma de toata frumusetea.

user posted image

Zic, ma ce spumele marii se intampla? unsure.gif Ceva nu e bine, ia sa caut io pe net. Si dau pe forumuri si pe unde apuc si aflu ca este posibil sa scape gaze pe la garniturile de chiulasa. Zic: ma-sa. Bine ca nu am apucat sa fac distributia. Sun un prieten, sun doi... unii zic ca e condens, altii ca scapa aer. In fine, ajung cu inima stransa acasa si o parchez. Si asa a ramas pana la mijloc de februarie:


user posted image


Asa ca nu-sh ce imi veni mie si ma hotarasc sa ii schimb garniturile, stiind problema pe care o cam are subaru. Asa ca dau cateva telefoane si o programez in service. Zis si facut. O livrez cu cea mai mare incredere celor de la Neortic din pipera. Initial m-am asigurat ca exista om care are experienta pe subaru. Am primit asigurari ca omul respectiv este de toata increderea (a lucrat la mai multe service-uri si am primit asigurari de la mai multi oameni care l-au cunoscut).

Si omu s-a apucat de treaba:

user posted image user posted image user posted image



Am comandat un kit de garnituri pentru motor care continea vreo 60 de piese si a costat cam 1500 de lei. Am aflat apoi ca trebuie schimbate kitul de ambreiaj si volanta, asa ca am dat comanda de un ambreiaj Exedy si de o volanta (in jur de 3000 de lei amandoo). Pe langa astea am mai dat comanda si de un kit de distributie (vreo 2500 de lei) , pompa de apa ( fo 900 de lei) bujii NGK Irridium (57 de lei buc), filtru de benzina (vreo 300 de lei), vreo 12 suruburi de chiulasa (50 de lei buc), termostat si inca multe alte maruntisuri.

Cam ce a ramas pe urma:


user posted image user posted image user posted image user posted image user posted image user posted image


Prin aprilie nenea a reusit sa termine toata lucrarea. A fost circ: astia in service nu aveau un stand ptr motor, nu aveau cheie speciala Subaru ptr suruburile de la axa cu came. S-a suparat nea asta ca facea drumuri poe banii lui sa imprumute scule. Pana la urma s-a rezolvat.


Factura service-ului a fost 9000 de lei cu tot cu manopera. De la ei am luat distributia, filtru de benzina, suruburile de chiulasa si multe altele. Eu am venit cu kitul de garnituri, kitul de ambreiaj si volanta, bujiile si nu mai stiu ce. Total fo 15000 de lei.

Fericit , am luat masina din service. Motorul foarte silentios. Au curatate si supapele, tachetii reglati, totul bine.. pana a doua zi cand a inceput sa imi curga antigel ca la robinet. M-am dus din nou in service cu ea si i-am tras de urechi, curgea pe la garniturile de sus de la radiator. Aia ca nu e vina lor, ca a stat radiatorul pe uscat si ca e piesa veche si ca ori s-au strans garniturile ori s-au spalat nu stiu ce depuneri de catre noul antigel. In fine, am dat 1800 de lei si am comandat radiator nou (3-5 zile lucratoare).


Toate piesele care au fost schimbate sunt numai piese de origine subaru, d-aia si suma un pic mai mare tongue.gif. Antigelul este singurul care nu este de origine. Am optat ptr un HEPU G12+.


Intr-un final am montat si radiatorul si le-am dat buna ziua, asta dupa ce mi-au si zgariat bara fata la manipulare si am zis sa nu ii mai vad. mad.gif


Next, am zis sa ma preocup de frane: am inlocuit discurile si placutele pe fata. Nu stiu daca am ales chiar bine, dar cineva rog sa imi confirme:


user posted image user posted image user posted image user posted image


Apoi am curatat si franele de pe spate. Rezultat: masina nu mai merge infranata, nu mai scartaie , nu mai trepideaza la franare, franeaza mai bine.

Si de atunci am inceput sa mai merg si cu ea (la tara tongue.gif) :


user posted image user posted image



Next, am schimbat bieletele anitruliu si bucsele de la bara stabilizatoare de pe spate.

user posted image




De ce? Pentru ca blink.gif


user posted image

Alea ie taiate cu flecsu ca sa iasa. dry.gif


Buon, dupa toate aceste operatiuni am mai ramas si evacurea, care intr-un final a venit (dupa fo 3 sapt):

user posted image


Daca stau sa mai fac un calcul acum , cred ca suma se apropie undeva de 20000 de lei. mellow.gif



Concluzii:

1. Am zis sa fac toate aceste operatiuni ptr ca oricum ar fi venit un moment in care ar fi trebuit sa le fac si decat sa tratez mai bine sa previn
2. Cum spuneam, motorul este mult mai silentios. Evacurea este si ea mai silentioasa.
3. Masina trage mai bine, franeaza mai bine.
4. Ce nu m-am asteptat eu , a scazut consumul: Am facut Bucuresti - Bran si retur cu 4 persoane, portbagaj full si aer conditionat cu un consum de 10.5%, mers cu 110-120km/h. Sincer ma asteptam la 11% - 12%. Asta nu e nimic, dar inainte de acest drum am reusit sa fac 514km cu 43.49L (Bucuresti - Eforie N , 2 pers cu bagaje multe si retur 1 pers fara bagaje),

Per total sunt multumit de lucrare. In rest, bani de benzina sa fie tongue.gif
corbex
Mai descurajat! Nu mai miau!
gabize
I-o clonat careva contu' modelatorului... huh.gif
Și-o mai scris și-un roman întreg...

Bre UXE, din noiembrie 2015 tot scrii la postu' ista? 04.gif

Pies: repară, fă bine, forumu'!

Pies2: acuma am citi tot romanul, adicătelea ți-ai făcut sobar nou din lego?
argon
QUOTE(UXE @ 17 May 2016, 21:09)
Salutare la toata lumea!  cool.gif
*



Salut!
Muttley
3 milioane pe filtrul de benzina e cam... fara cuvinte. Un Mahle crezi ca ti-ar fi blocat injectoarele? La ala de ulei inteleg, ca riscurile-s imense, da' la benzina, aer... Sa zici daca pui original Subaru si pe habitaclu.

Radiatorul nou se va duce la randu-i, le place lor sa cedeze nervos la bazinul superior din plastic. Toti pun "ciuning", ca-s integral din aluminiu, si sunt cam pe viata. Si-s semnificativ mai ieftine de 18 milioane. Nu vreau sa cobesc, da' poate data viitoare.

La distributie, pe OEM merita doar cureaua si termostatul. In rest, intinzator original aprox 7 milioane, SKF vreo 2. Si toate merg p-acelasi raport de preturi.

Si mai zic o data si aici: garniturile probabil ca n-aveau nimic. Cand scapa compresie in antigel, vasul de expansiune deverseaza, pentru ca vine aer comprimat in circuit, si cedeaza antigelul, ca e mai inteligent. Adica e diagnostic ce se pune in 2 minute. Pleci cu masina la nivel normal, bagi o repriza de accelerare mai puternica, opresti si te uiti la nivel. Bulele de aer (spuma) e normala, asa functioneaza orice sistem de racire care-i in parametri. Ulei cica nu ajunge veci in antigel la motoarele astea.

Ai dat 200 milioane dar puteai da mai putin.
Apropo, evacuarea cat fu?
cdadan
Tre' sa-ti explice argon cum e cu fiabilitatea, întreținerea și upgradurile.
Muttley
Unde e filtrul de benzina la tine, in rezervor, sau afara? Ca poate zic prostii si nu prea aveai de ales.
UXE
Filtru de benzina este pozitionat in rezervor, l-am pus mai mult ca sa protejez pompa (teoretic).

Evacuarea cu tot cu garnitura, tampoane, suruburi si arcuri = 4300 de lei. Tamponul din stanga de pe toba finala care se prinde de piesa aceea metalica nu a putut fi inlocuit, surubul nu s-a putut desface. Asta e.


Spuma aia am vazut-o atunci prima oara , adica dupa 5000 de km de cand am luat masina. Spuma a ramas acolo si dupa ce am ajuns acasa , mers foarte linistit cu morcovu'. Mie mi s-aparut atunci ca miroase putin si a benzina. In fine, m-am luat dupa povestile altor forumuri.

Urmeaza sa ii schimb vasul de lichid de parbriz, ca e crapat. Il am deja. As face un drum pana la BV sa se mai uite la ea si cei de la AK.


Apropo, la cat e limitarea? Dupa ce am schimbat evacuarea i-am dat o mica rafa sa vad cum se aude si am dus-o aproape de 7000.. plm.

Muttley
7200 la EJ20. Puterea maxima la 5600, deci plaja de supraturare imensa.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.