Ma tot gandesc daca vreau sau nu sa aduc unele "modernizari" cotetului din dotare in timpul reparatiei.
Practic, modelul capatand statut de "cult-car" odata cu trecerea timpului, sunt disponibile o gramada de modificari, in functie de modul in care se vrea exploatat.
In timp ce sunt disponibile in continuare majoritatea reperelor noi livrate de catre producator, exista si multe solutii alternative - aftermarket care ar putea imbunatati experienta la volanul masinii.
1. Cum pot stabili ce modificari sunt sau nu sunt agreate de catre RCR in cazul vehiculelor istorice?
Spre exemplu:
a. caseta de directie: cea originala este una lenta (4 ture) poate fi inlocuita cu una de pe modelele BMW E36 (1992 - 1997), BMW E46 (1998 - 2004), sau BMW Z3 (1995 - 2002), care sunt mult mai rapide (3 ture) => experienta la volan mai placuta.
b. tren de rulare: exista solutii de suspensie mai noi, mai performante care ar imbunatati considerabil tinuta de drum, dar care nu veneau standard in perioada in care s-a comercializat modelul. De asemenea exista foarte multe solutii pentru frane, fie ca vin de pe modele mai noi de BMW Seria 3, fie ca sunt solutii aftermarket, dedicate acestei generatii.
c. jante: evident, nenumarate posibilitati, exista vreun criteriu de acceptare, sau orice model care nu a fost disponibil de la constructor aduce descalificarea de la atestat.
d. ceasuri suplimentare (Voltmetru, Presiune si temperatura ulei): pentru ca modelul nu a beneficiat de asa ceva in echipare standard, au aparut foarte multe solutii oferite de piata aftermarket, unele chiar de "tuneri" agreati de marca BMW.
Exemple ar mai fi, dar e suficient pentru discutia asta.
2. Daca masina a iesit pe poarta fabricii cu anumite dotari optionale, este acceptabila instalarea ulterioara unor optionale? Spre exemplu, masina mea nu a fost fabricata cu A\C, dar i-a fost instalat un sistem original de pe o masina donatoare. In aceeasi nota m-ar interesa sa ii instalez un sistem de pilot automat si OBC "mare" - cu mai multe functii decat cel curent.
Din ce imi dau seama, astea pica sub incidenta vehicolului de TIP D, corect?
Daca ar fi dupa mine, niciunul dintre exemplele de mai sus nu ar fi agreat in contextul unei masini cu atestat, dar am vazut membri care aduc imbunatatiri (multe de bun simt) masinilor lor, de tipul aprindere electronica pentru masinile prevazute cu platina din fabrica, alt model de axe planetare, pompe de frana cu circuit dublu, etc si am vrut sa clarific lucrurile astea pentru a stabili un plan pentru recosntructia masinii.
Din ce vad pe site-ul
retromobil sunt permise astfel de modificari, dar nu mai mult de 2 aduse unuia dintre un grup selectiv de ansample si subansamble, caz in care masina se incadreaza pentru un atestat de tip E.
QUOTE
Tip E – EXCEPTII
Vehicul clar identificat, care a suferit modificări costructive în afara perioadei de producție, care nu respectă obligatoriu caracteristicile epocii și care poate ingloba tehnologii sau materiale disponibile la momentul modificarii si nedisponibile la data productiei. Un vehicul de acest tip trebuie să păstreze întotdeauna sasiul / cadru original și trebuie să aibă caroseria în similara perioadei de fabricatie pentru acest model. Dintre elementele de mai jos , nu pot fi mai mult de două schimbate:
- Motor
- Transmisie
- Roti
- Suspensie Fata, Sistem directie
- Suspensii spate
Aceste modificări, care poat fi făcute recent, nu schimbata de data vehiculului
Totusi, parca devine putin neclar cand se specifica
QUOTE
Modificari neacceptate (pentru TIP E): elemente mecanice principale cu o data a fabricatiei care le descalifica din pozitia de vehicule istorice
ceea ce intra in conflict cu partea bolduita din definitie.