Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Seat Toledo 1.2 TSI 105 CP
Reno.ro - Forum Renault Romania > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3
hitman1234
nedumerire.gif se naste un nou argon?
R E M U S
@C a t a l i n imbratisare.gif

bine ca nu e diesel ph34r.gif
UXE
Un articol de pe net




Desi se bucura de cele mai bune vanzari din Europa, Volkswagen nu face doar masini fiabile si aratoase. Se pare ca face si gunoaie. Asa cum este si cazul motorului supra-alimentat de 1.2 litri numit TSI. E vorba de motorul care produce 105 cp si 175 Nm cuplu, datorita unui turbo-compresor. Insa puterea variaza pentru motorul 1.2 TSI, el fiind insa acelasi, caii putere inmultindu-se numai din soft. Dar cazurile concrete pe care urmeaza sa le prezint se refera la doua masini Volkswagen, cumparate de noi din Romania, cu motorul de 105 cp.



Volkswagen Polo 1.2 TSI fabricatie 2010

Una din masinile redactiei noastre este un Polo TSI cumparat de nou de la reprezentanta Volkswagen din Brasov, numita TESS. La un mers absolut normal, fara abuzuri si numai cu revizii la Porsche Romania sau la TESS, la doar 20.000 de kilometri la bord, a inceput un zgomot ca de motor diesel, la pornire, pret de cateva secunde. In timp, zgomotul s-a accentuat, prelungindu-se ca si durata, moment in care masina a fost dusa la Porsche Bucuresti Nord. Aici, stiind problema, cei de la service au spus ca trebuie schimbata distributia. Surpriza a fost insa faptul ca masina iesise din garantie, adica trecusera 3 ani de la cumparare.

Nota de plata: 1700 de lei pentru schimbarea lantului (fara intinzator). Asta e, am zis ca s-a rezolvat. Dar, surpriza: acum, masina are 34.000 de kilometri si la nici 10.000 de cand am inlocuit distributia, sunetul a reaparut. Acelasi zgomot, un tacanit puternic, ca in filmul de mai jos, la pornirea la rece.




Volkswagen Golf 7 fabricatie 2014



Acelasi motor, alta masina. Cumparata de un amic pe firma de la Porsche Bucuresti, 0 kilometri la bord, garantie, tot ce trebuie. Masina este variant, adica break. La 15.000 de kilometri, in timp ce mergea cu ea la o viteza absolut normala, a inceput un tacanit puternic la motor. S-a oprit, a tras pe dreapta, niciun bec aprins in bord de vreo avarie. A incercat sa porneasca si sa plece, la fel se auzea. Platforma, service, zi pierduta, bani aruncati pe geam.



Verdictul inginerilor de la service Porsche Bucuresti Vest 1: lantul (cureaua) s-a rupt in mers. Repet: masina noua cu 15.000 de kilometri la bord.

Din fericire, masina este inca in garantie si i se schimba motorul cu unul nou, lucrare care dureaza 3 saptamani. Timp in care nesimtirea celor de la Porsche creste pe zi ce trece: "Ne pare rau, dar garantia masinii nu acopera mobilitatea dvs.". Cu alte cuvinte, timp de 3 saptamani sau mai mult, cat masina este blocata, omul care a dat 17.000 de Euro pe masina noua merge cu autobuzul, in timp ce plateste leasingul. Frumos, sau ce?


Motor prost gandit, cu piese de proasta calitate

Propulsorul de 1.2 TSI are doua probleme majore de conceptie: lantul de distributie fabricat din materiale proaste si intinzatorul de lant hidraulic care este gandit prost si nu face treaba bine. Cautand informatii pe internet, am aflat ca zgomotul produs la rece de motor este cauzat de intinzatorul de lant.

Un intinzator de lant hidraulic intinde automat lantul de la prima cheie. Insa, motorul TSI este realizat atat de prost, incat intinzatorul este pozitionat gresit, iar presiunea uleiului rece nu este suficienta ca sa intinda maxim axul intinzatorului. Prin urmare, pret de cateva secunde, lantul este slabit si produce acest zgomot ca de diesel. In timp, lantul se largeste mai mult si se poate rupe sau poate sari, dand peste cap toata aprinderea.

Mai mult, ca tabloul sa fie complet, lanturile OEM Volkswagen care echipeaza motorul 1.2 TSI sunt realizate din materiale proaste. Ajutat de intinzatorul care nu isi face treaba, lantul se largeste repede in timp si provoaca problemele de mai sus. Din pacate, Volkswagen a fabricat un lot urias de lanturi originale de o calitate indoielnica, asadar si cei care inlocuiesc lantul cu unul nou, asa cum am facut eu, pot sa aiba parte tot de un lant prost care se va largi dupa doar 10.000 de kilometri.



Poztionarea intizatorului de lant

user posted image




Bafta cu masina up.gif
dr_mKe
Reno tCe rullz, la fel si Ford EcoBoost tongue.gif
cdadan
Preferata mea e aia cu Golf 7: lantul sau cureaua s-au rupt in mers? huh.gif

QUOTE
Noile motoare TSI din seria EA211 sunt toate pe curea. Au fost special proiectate pentru platforma MQB. Au fost inversate aspiratia cu evacuarea, iar inclinatia motorului e cu totul alta fata de cele din seria EA111. In consecinta nu se pot monta motoarele de generatie veche pe noua platforma MQB.
IRONICK
QUOTE(UXE @ 18 Jul 2014, 08:57)
...
*



http://www.daciaclub.ro/-Mizeria-Marca-Vol...en-t280025.html
hellcat
QUOTE(ianacosti @ 18 Jul 2014, 08:58)
In schimb pedala are si pozitie de kick-down,
*



QUOTE(C a t a l i n @ 18 Jul 2014, 09:30)
Ti-or fi montat o pedală de DSG pe transmisia ta manuala.
*


Daca masina are cruise/speed limiter ar trebui sa aiba si kick-down pedela de acceleratie.
dr_mKe
Deloc. Rolul acelui punct dur apare cand doresti sa accelerezi peste viteza presetata. Apesi pedala dincolo de el, limitatorul de viteza se dezactiveaza iar masina accelereaza liber peste 130 kmh, presetati, de exemplu.

Daca nu ar fi punctul ala dur, ar fi foarte interesant de tinut piciorul la pozitia potrivita.
ianacosti
Are si cruise control/tempomat. Ce imi place la el, e ca accelereaza in blana cand il activez.

Adica sa zicem ca am 70 km/h si e setat la 110km/h. Cand il activez accelereaza la maxim.
Alydor
Felicitari pentru masina, pacat de plansa de bord.
QUOTE(ianacosti @ 16 Jul 2014, 10:58)
Am mai luat separat covorase cauciuc si tava de protectie in portbagaj: 520 lei

Eu am luat pentru ford si m-au costat putin peste 350 de ron


QUOTE(ianacosti @ 18 Jul 2014, 12:44)
Adica sa zicem ca am 70 km/h si e setat la 110km/h. Cand il activez accelereaza la maxim.
*


cum adica daca e setat la 110 tu ai 70? Vorbesti despre limitator sau cruise-control?


Suma respectelor, Alydor
b76bgaarh
da ce, la tine nu ramane setat dupa ce pui frana? cand ii dai "resume" accelereaza masina singura pana la viteza stabilita inainte de frana.

ps tempomat e cam acelasi lucru cu cruise control.
Alydor
eu am limitator si cruise control.
Daca setez cruise control la 100 km/h si apas frana sau ambreiajul se decupleaza cruise control, dupa care prin apasarea butonului revine la viteza de 100 dar nu accelerat la fund ci lin.
Daca setez limitatorul la 60 de km/h pot sa apas pedala pana aproape in capat ca nu trece de 60 nici sa o bati. Cand ajunge pedala in capat abia atunci trece de limitarea de 60 de km. Lucru util in depasiri.
Decuplarea cruise control/limitator se poate face fie prin apasarea butonului dedicat fie prin apasarea butonului de reset

Suma respectelor, Alydor.
b76bgaarh
limitator nu e egal cu tempomat.

e masini "decat" cu unul dintre ele.
m3st_tce
Nebunie cu codurile astea!
Seriile la motoarele TSI de 1.2 sunt toate CBZ-uri. Apoi vine un spatiu urmat de un Bxxxxxx, Fxxxxxx, Gxxxxxx etc. Nu conteaza ce putere: poti sa ai CBZ B123456 la 86CP sau la 105CP(!).
@ianacosti
Scuze ca revin, insa mai exact care e seria de motor la tine? E CBZ Bxxxxxx?
Alydor
am corectat, arhitectu-le

Suma respectelor, Alydor
b76bgaarh
tipic.
ianacosti
@m3st_tce, eu am motorul CBZB seria G48447. 105 CP

deci nu am CBZ G48447, am CBZB G48447

Am doar cruise control nu si limitator.

Se dezactiveaza la apasarea ambreiajului sau franei si revine la viteza setata daca ii dau resume (apasind una din tastele + sau - ). Viteza stata ramane memorata pana ii dau OFF. Daca ii dau OFF se sterge si la ON trebuie sa o setez din nou.

Dar revine cu acceleratia la maxim.

edit: acum am vazut, in carte la tip motor am CBZB dar jos e modificat:

"cod motor poansoanat: CBZ''

deci am CBZ G48447
m3st_tce
OK, deci la Skoda codul de motor 1.2TSI e doar din 3 caractere! Probabil nu voi sti vreodata codul adevarat...
Oricum, avand in vedere cele mentionate privitor la motor, stim problemele de la Golf, Jetta, Octavia 2. Am cautat pe net si cele de motorizare Rapid 1.2 TSI, si nu am gasit nimic. :/
Poate Rapid e mai nou pe piata, la noi SI la altii (totusi are 2 ani!), insa in prezent se vinde cel mai bine (la noi!): la dealer-ul Skoda aveau inregistrate pt. livrare 14 Rapid, 3 Octaiva III si un Rapid Spaceback. ohmy.gif

Later edit, @inacosti: acum vad editarea ta, deci 3 caractere e "standard".
ianacosti
@m3st_tce cati km ai cu Skoda ta? Ai avut vreo problema cu ea, sau cu motorul.

Eu inca ma intreb din ce cauza am avut smuciturila acelea ieri la 2500 rpm.

Tu ai garantie tot 4 ani?
m3st_tce
Eu inca nu am primit masina. Cam intr-o luna...

Smucitura poate fi de la alternator. Eu acolo m-as uita prima data. Si sincer, bateria aia pare cam mica - ai avut Solenza, si la aceasta ai avut bateria mai mare!

Later edit: da, garantie 4 ani.
Insa nu ma incalzeste daca va sta in service. Vezi prima masina din semnatura (Megane): asta a fost la service doar la revizii!
ianacosti
Eu suspectez un misfire la vreun cilindru, clapeta de acceleratie care ''drive by wire'' sau actuatorul de wastegate, o fi oprit turbina,

dar la cate gadgeturi are motorul asta in el... poate fi de la orice.

Mi-am salvat in telefon numarul de la asistenta rutiera. N-o fi dat ei degeaba asistenta rutiera gratis 4 ani. smile.gif
speedman
Sa o stapanesti fara probleme si sa te bucuri de ea. Pretul este ok pentru ceea ce ofera.
Cred ca ar fi mai bine sa dai o fuga la service si sa ti faca o diagnoza pt ca mai mult ca sigur a stocat o eroare in calculator.
Eu la o3 am pus doar evo benzina si mergea super ok, avea momente cand arata consum 0.4 l/h cu clima pe 22 de grade, iar record de consum am avut pe ruta brasov-valea prahovei-a3-centura-bucuresti cu clima, 4 persoane si 1 copil - 4.2.
Alydor
QUOTE(b76bgaarh @ 18 Jul 2014, 14:14)
tipic.
*


blink.gif


Suma respectelor, Alydor
cdadan
QUOTE(ianacosti @ 16 Jul 2014, 11:57)
Partea buna e ca nu simt in mers si nici la consum daca e AC-ul pornit sau oprit.
*


Cand vor fi pe-afara vreo 30-35 de grade sau mai mult, plus un soare ucigator, o sa-l simti cum te trage in spate. Si o sa-l simti si la consum.
corbex
Brasovul e la altitudinea de 500 m, Bucurrstiul la 100. Normal sa scoti consum bun. Incearca si invers.
C a t a l i n
QUOTE(ianacosti @ 16 Jul 2014, 11:57)
Partea buna e ca nu simt in mers si nici la consum daca e AC-ul pornit sau oprit.
*



Adică A/C-ul este eficient doar pe loc. blush.gif
m3st_tce
ianacosti,
Zilele astea am cautat sarguincios pe forumuri probleme la TSI-uri de pe Rapid (deci si Toledo). Eu unul nu am gasit nimic.
ianacosti
Nici eu nu am gasit probleme. Inca.

Oricum cred ca problemele cu lantul si turbina s-au rezolvat. Nu cred ca VW vrea sa schimbe motoare in garantie si sa-si faca reclama proasta.

Lucrez in domeniul automotive si cand soseste o reclamatie de la client e nasol, mai ales daca e la vreo componenta ''safety related'' (airbag, cutie de viteze, cruise control etc.)

Cand zic client ma refer la producatorul de masini nu la utilizatorul final.

Ampt
QUOTE(ianacosti @ 21 Jul 2014, 09:03)
Cand zic client ma refer la producatorul de masini nu la utilizatorul final.
*


Normal, că de utilizatorul final nu-i pasă nimănui, acolo este mai mereu "proastă exploatare" sau "factori externi" smile.gif
bgdrenault
QUOTE(ianacosti @ 21 Jul 2014, 08:03)
Nici eu nu am gasit probleme. Inca.

Oricum cred ca  problemele cu lantul si turbina s-au rezolvat. Nu cred ca VW vrea sa schimbe motoare in garantie si sa-si faca reclama proasta.

Lucrez in domeniul automotive si cand soseste o reclamatie de la client e nasol, mai ales daca e la vreo componenta ''safety related'' (airbag, cutie de viteze, cruise control etc.)

Cand zic client ma refer la producatorul de masini nu la utilizatorul final.
*


Cu turbina se pare ca da. Cu lantul, hm.........oare schimbau ei motorul in totalitate daca aveau certitudinea asta? Un motor pe care l-au utilizat doar 3-4 ani?2009-2012? Cat au investit sa proiecteze noul motor in conditiile in care l-ar fi rezolvat pe cel existent, pe lant, care nu se schimba practic 2-250000 de km?

iar in domeniul nepasarii vw fata de clienti crede-ma ca sunt pe locul intai. I-a durut la basca! Nici macar rechemare nu au facut. Au fost clienti care au ramas cu motorul in drum din cauza ca nu au ureche muzicala si n-au sesizat zgomotul de lant.desi ele se schimbau intr-o veselie.Eram de fata intr-o reprezentanta vw in care masina venita la revizie zornaia ca dracul. Si am intrebat de ce nu-i schimba lantul? raspuns: Nu avem rechemare oficiala. daca clientul nu reclama nimic totul e ok.
dr_mKe
Din punctul asta de vedere, Reno este una din cele mai serioase firme.
Macione
Cred ca mitul "VAG e indestructibil" functioneaza din plin. Adica chiar daca face zgomot ca naiba, e clar ca nu are ce sa pice.
Pe cand la Renault te astepti in orice moment sa pice ceva si cum auzi ceva ciudat, fuga cu ea in service, sa vezi ce sta sa crape.

CT-05-DGP
Salut!

Te-ai documentat despre acest motor inainte sa cumperi masina?
http://www.4tuning.ro/alte-stiri-auto/mize...zina-23139.html

Presupun ca nu...pacat
cdadan
A mai fost.
ianacosti
@CT-05-DGP daca pe mine ma intrebi, da m-am documentat, chiar timp 2 saptamani inainte sa ma hotarasc la masina.

Daca nu luam Seat Toledo luam Skoda Rapid cu acelasi motor.

Sa vedem ce se intampla in continuare.

Intre timp pe forumul dedicat marcii a mai aparut un seat toledo, deci sunt 4 in total pe acel forum. smile.gif

Pacat ca nu prea e activitate acolo.
madhorsefuzzy
QUOTE(cdadan @ 21 Jul 2014, 10:34)
A mai fost.
Si o sa mai fie ...

Dar asta e geniala:
QUOTE(Macione @ 21 Jul 2014, 10:22)
Cred ca mitul "VAG e indestructibil" functioneaza din plin. Adica chiar daca face zgomot ca naiba, e clar ca nu are ce sa pice.
Pe cand la Renault te astepti in orice moment sa pice ceva si cum auzi ceva ciudat, fuga cu ea in service, sa vezi ce sta sa crape.
radmasa.gif

CT-05-DGP
Ianacosti,

Succes...speram sa n-ai probleme!!
Salutare!
m3st_tce
Acum ceva mai mult de 3 ani, inainte de achizitionarea Megane-ului, am avut ocazia sa iau un Golf Variant 1.2TSI la 105CP. Si azi ma felicit ca a cazut negocierea mea cu dealer-ul. smile.gif

Zilele acestea, m-am hotarat pe Spaceback (portbagaj de 380l). Apoi am mers pe portbagaj de mai mare, deci sa fie Rapid "curat" (putin peste 500l).
Initial am vrut 1.2 MPI, in 3 cilindri. Perspectiva ce nu m-a incantat: ce te faci cu 4 persoane, AC pornit si portbagajul plin, chiar si in oras?
Asa ca nu prea am avut de ales.
Insa am "studiat" internetul, incl. forumul de marca a celor vorbitori de germana. La Rapid n-am gasit nici un flacau plangandu-se de lant. mellow.gif
ianacosti
Ieri am descoperit ca masina mea e proiectata de acelasi designer care a proiectat Dacia Sandero.

Pentru ca nu pot sa ridic stergatorul din stanga. Bratul lui se loveste de capota.
cdadan
Ai pozitie de "service" pentru stergatoare. Citeste manualul.
ianacosti
Super tare. Am citit manual de 4 ori pentru ca banuiam ca ar trebui sa aiba o pozitie de service.

L-am mai citit odata acum (pe cel de Skoda Rapid ca il am in format .pdf).

E la capitolul ''Inlocuirea lamelelor stergatoarelor de parbriz''. Nu citisem acolo ca am zis ca mai e pana sa inlocuiesc stergatoarele.

@m3st_tce vrei manualul la Skoda Rapid in format pdf? Sa ai ce citi pana iti vine masina.
m3st_tce
ianacosti, l-am gasit de ceva vreme pe net. Sunt f. multe lucruri generale, pot fi utile pt. un incepator insa se repeta.
Apropo, in ultimul timp au fost destule ploi. Poti verifica daca la tine (Toledo) ai problem cu apa in portiere (problema recunoscuta la Rapid)?
ianacosti
Ma tot gandesc sa verific daca am apa in portiere dar nu stiu cum.

O sa ma uit diseara.

Intre timp am testat functionarea proiectoarelor cu cornering sa vad daca chiar e activata functia.

Oprit pe loc, cu faza scurta aprinsa am pus pe cineva sa roteasca de volan stanga-dreapta.

Am testat si pozitia de service la stergatoare, merge si aia.

Dupa aceea am imprumutat niste servetele umede de la fetita mea si mi-am sters motorul de noroi.

Am o pisica la bloc care e pasionata de motorul TSI si doarme sub capota, mi-a murdarit tot motorul cu noroi.
argon
Problema VW, te uiti la motor si vezi asfaltul, de aia se murdareste si intra animale..iesea scump daca puneau un scut calumea.
corbex
Se spala cu jet de apa la presiune moderata. Se insista pe mufele de conexiuni.
hitman1234
a plecat pisica de la dacia si s-a mutat la vw?

ma gandesc ca e minunant la fiecare cheie la bloc sa deschizi capota sa te uiti dupa pisica..
corbex
Pusese cineva o poza cu o pisica facuta manusi in cureaua de accesorii. Se impun doua claxoane scurte inainte de pornirea motorului. Pisicile sint inteligente, invata repede.
Se aseaza un pres sub motor, pe locul de parcare. Inevitabil pisica se va sterge pe picioare inainte sa se suie.
m3st_tce
Claxon pt. pisica... Asa devii celebru in cartier, mai ales daca pleci la lucru pe la 6-7 dimineata wink.gif

QUOTE(ianacosti @ 28 Jul 2014, 08:10)
Ma tot gandesc sa verific daca am apa in portiere dar nu stiu cum.

http://www.honestjohn.co.uk/our-cars/skoda.../water-torture/
Alydor
Pisica de fapt se baga sa caute soareci...


Suma respectelor, Alydor
marcykone
smile.gif)..si eu am patit acelasi lucru cu o pisica prin februarie, voiam sa plec la tara,dar zic hai sa mai pun niste lichid de parbriz,ridic capota si....ditamai cotoiul galben tolanit pe motor!!!..pfoaa...am ramas blocat!pentru ca nici el n a avut nici o reactie,decat a ridicat capul si se uita la mine cu repros..smile.gif)) il deranjasem pe fraier...bun,i am executat o palma dupa ceafa si a zbughit o. faza e ca dupa aia ,vreo saptamana,inainte de a pleca la munca dimineata,ridicam capota sa verific daca nu l mai am pe musafir radmasa.gif

scuze de off..tongue.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.