Un articol de pe netDesi se bucura de cele mai bune vanzari din Europa, Volkswagen nu face doar masini fiabile si aratoase. Se pare ca face si gunoaie. Asa cum este si cazul motorului supra-alimentat de 1.2 litri numit TSI. E vorba de motorul care produce 105 cp si 175 Nm cuplu, datorita unui turbo-compresor. Insa puterea variaza pentru motorul 1.2 TSI, el fiind insa acelasi, caii putere inmultindu-se numai din soft. Dar cazurile concrete pe care urmeaza sa le prezint se refera la doua masini Volkswagen, cumparate de noi din Romania, cu motorul de 105 cp.
Volkswagen Polo 1.2 TSI fabricatie 2010Una din masinile redactiei noastre este un Polo TSI cumparat de nou de la reprezentanta Volkswagen din Brasov, numita TESS. La un mers absolut normal, fara abuzuri si numai cu revizii la Porsche Romania sau la TESS, la doar 20.000 de kilometri la bord, a inceput un zgomot ca de motor diesel, la pornire, pret de cateva secunde. In timp, zgomotul s-a accentuat, prelungindu-se ca si durata, moment in care masina a fost dusa la Porsche Bucuresti Nord. Aici, stiind problema, cei de la service au spus ca trebuie schimbata distributia. Surpriza a fost insa faptul ca masina iesise din garantie, adica trecusera 3 ani de la cumparare.
Nota de plata: 1700 de lei pentru schimbarea lantului (fara intinzator). Asta e, am zis ca s-a rezolvat. Dar, surpriza: acum, masina are 34.000 de kilometri si la nici 10.000 de cand am inlocuit distributia, sunetul a reaparut. Acelasi zgomot, un tacanit puternic, ca in filmul de mai jos, la pornirea la rece.Volkswagen Golf 7 fabricatie 2014Acelasi motor, alta masina. Cumparata de un amic pe firma de la Porsche Bucuresti, 0 kilometri la bord, garantie, tot ce trebuie. Masina este variant, adica break. La 15.000 de kilometri, in timp ce mergea cu ea la o viteza absolut normala, a inceput un tacanit puternic la motor. S-a oprit, a tras pe dreapta, niciun bec aprins in bord de vreo avarie. A incercat sa porneasca si sa plece, la fel se auzea. Platforma, service, zi pierduta, bani aruncati pe geam.
Verdictul inginerilor de la service Porsche Bucuresti Vest 1: lantul (cureaua) s-a rupt in mers. Repet: masina noua cu 15.000 de kilometri la bord. Din fericire, masina este inca in garantie si i se schimba motorul cu unul nou, lucrare care dureaza 3 saptamani. Timp in care nesimtirea celor de la Porsche creste pe zi ce trece: "Ne pare rau, dar garantia masinii nu acopera mobilitatea dvs.". Cu alte cuvinte, timp de 3 saptamani sau mai mult, cat masina este blocata, omul care a dat 17.000 de Euro pe masina noua merge cu autobuzul, in timp ce plateste leasingul. Frumos, sau ce?
Motor prost gandit, cu piese de proasta calitate Propulsorul de 1.2 TSI are doua probleme majore de conceptie: lantul de distributie fabricat din materiale proaste si intinzatorul de lant hidraulic care este gandit prost si nu face treaba bine. Cautand informatii pe internet, am aflat ca zgomotul produs la rece de motor este cauzat de intinzatorul de lant.
Un intinzator de lant hidraulic intinde automat lantul de la prima cheie. Insa, motorul TSI este realizat atat de prost, incat intinzatorul este pozitionat gresit, iar presiunea uleiului rece nu este suficienta ca sa intinda maxim axul intinzatorului. Prin urmare, pret de cateva secunde, lantul este slabit si produce acest zgomot ca de diesel. In timp, lantul se largeste mai mult si se poate rupe sau poate sari, dand peste cap toata aprinderea.
Mai mult, ca tabloul sa fie complet, lanturile OEM Volkswagen care echipeaza motorul 1.2 TSI sunt realizate din materiale proaste. Ajutat de intinzatorul care nu isi face treaba, lantul se largeste repede in timp si provoaca problemele de mai sus. Din pacate, Volkswagen a fabricat un lot urias de lanturi originale de o calitate indoielnica, asadar si cei care inlocuiesc lantul cu unul nou, asa cum am facut eu, pot sa aiba parte tot de un lant prost care se va largi dupa doar 10.000 de kilometri.
Poztionarea intizatorului de lantBafta cu masina