madhorsefuzzy
11 Feb 2018, 14:16
Zgomotele provin din flanse si rulmenti. La mine flansele erau tasate/uzate maxim. N-am facut poza dar partea cu zimti de la flanse la mine nu mai avea zimti. Se vad zimtii flanselor in pozele de pe net cu flanse noi.
@mars: trebuie sa ne vedem pentru termen de comparatie.
Pai cam da, ca m-ai bagat la idei
.
11 Feb 2018, 16:50:Daca ziceai si tu mai devreme... Pe la pranz m-a lovit pofta de shaorma si am fost la Orient, la doi pasi de tine
.
madhorsefuzzy
11 Feb 2018, 22:38
Off: doar ca la ora aia eram la 200Km de Bucuresti.
ionut_spanu
7 Apr 2018, 22:10
Buna seara. Azi am schimbat anvelopele si am observat ca am un arc rupt pe dreapta fata. Am mai mers 50 km si bucata rupta (la o acceleratie puternica) a sarit din taler. Din fericire nu a provocat alte distrugeri.
Va rog sa imi dati sfaturi referitoare la ce arcuri sa pun. Vreau sa fie mai moi. Suspensia e foarte dura si ma gandesc ca poate o fac mai confortabila in felul asta.
Arcurile se schimba in pereche. La reprezentanta e cam 1.000 lei un set. Poti pune si altele (KYB, de exemplu), dar probabil se va schimba comportamentul masinii.
Arcurile au treabă cu garda la sol, de comportament se ocupa amortizoarele. Reprezentanta nu are fabrica de arcuri, le comanda la un anume producător și mâzgălește niste coduri de culori sa bage clientul in ceata in speranța că plătește dublu pe ele.
Si garda la sol n-are treaba cu comportamentul? Iar arcurile au culorile alea pe ele cu un scop. S-a tot discutat, nu e cazul sa reluam povestea. Fiecare sa puna ce vrea sau ce isi permite.
Eu mi-am pus arcuri aftermarket cu același număr de spire, același diametru a spirei și aceași lungime decomprimat, nu s-au schimbat nici garda la sol nici comportamentul. Cine vrea să plătească dublu pe codurile lor colorate, nu are decât. Important e să fie un producător bun, nu pocnitori gen Magnum.
Recomand KYB, aia vine si OEM. La leguma din semnatura s-a rupt un arc pe spate, erau cele OEM, scria KYB pe ele...le fel si amortizoarele, tot KYB sunt.
@ ionut_spanu: banuiesc ca masina nu are 4Control, nu?
cj98czh
8 Apr 2018, 10:05
Si mie mi se pare o tampenie sa dai 1000 ron la reprezentanta pe 2 arcuri si nu este vb. deloc daca imi permit sau nu ...
Iei la 1000 ron arcuri Eibach si ala chiar sunt ce trebuie, sa vezi atunci schimbare de comportament ... daca faci echipa si cu un set de Koni treaba este clara ... In rest KYB aftermarket respectand codurile de culoare ... este solutia cea mai ok la jumate de pret ..
Bine ca la Vagon nu am nici o treaba cu arcurile 😁
Pentru tractor nu am gasit arcuri AM, de exemplu. La Laguna II au pus unii KYB si s-au trezit ca masina capra. Deci nu merg arcurile “universale” pe orice masina. KYB nu au coduri de culori, sunt doar benzina/motorina si hatch/estate. Adica fix pix. Sachs au coduri de culori si costa cat alea originale. Oare de ce?
cj98czh
8 Apr 2018, 12:47
Bine mars-ule cum zici tu ..
Vezi postarea lui b06 care a gasit ce trebuie ..
Nici la C5 si 407 nu exista oficial bucsa de la fuzeta si dai 2000 ron pe fuzeta noua ... dar aia nu inseamna ca nu gasesti bucsa aia la 35 ron ... Mecanici deschisi la minte sa ai numai ..
A lui a venit cu anvelope de 55 si PDG, daca nu ma insel, nu e GT si cu alte mofturi (no offense, herr doktor). Normal ca s-au nimerit alea KYB, mai ales ca arcurile i-au adus-o la linia de plutire. Dar tot nu mi se pare o tampenie sa dai 1.000 lei pe doua arcuri originale, pentru o masina care a costat de noua 30.000 euro.
Alea KYB puse AM pe masina mea aveau exact aceleasi coduri pe ele ca si cele OEM. Si au fost vreo 650 de lei daca nu ma insel, doar pentru ca au venit in ambalaj KYB si nu ambalaj gri-galben...arcurile sunt la fel la toate Legumele, PDG si non-PDG, diferenta e data de kkt-ul ala de PDG, de care sper sa scap in curand si poate de 4control, dar nu sunt sigur...
Din cate stiu, PDG inseamna ori arcuri mai tari/inalte, ca la Laguna II, ori amortizoare cu talerul mai sus, ca la Megane II. Indiferent cum e la Laguna III, ai scapat de PDG daca ai schimbat arcurile si amortizoarele, pentru ca cele pentru PDG nu se gasesc decat ca piese originale (informatie de pe forum, nu bag mana’n foc).
cj98czh
8 Apr 2018, 16:03
Mars-ule, amicul meu francez a pus arcuri si amortizoare pe Coupe,-ul lui cu 4control, AM ... madina arata si merge cel putin la fel ca si cu alea originale ..se gasesc ...trebuie doar sa cauti ... Pot sa intreb mai multe detalii daca vrei
Chiar vreau, daca poti. Sper sa nu mai crape vreunul, l-am pastrat pe cel bun de rezerva, dar sunt chiar curios.
La Leguma 3, din cate am cercetat, PDG rezulta din amortizoare, care au talerul mai sus. Din cate tin minte, colegul cu Laguna argintie de la Iasi, cand a schimbat toata suspensia, a constatat faza cu talerele de la amortizoare...
madhorsefuzzy
8 Apr 2018, 18:55
Experiente personale:
1. Am schimbat la 120.000Km amortizoarele originale cu unele Kyb pentru break (cum s-a spus Kyb are 4 amortizoare pentru Laguna 3: 2 pentru fata in functie de motorizare si 2 pentru spate in functie de caroserie hatch sau break. La fel si la arcuri). Masina s-a intarit de spate.
2. Pe la 175.000Km am schimbat arcurile spate cu unele AM Kyb: puse unele langa altele cele noi erau mai lungi cu vreo 4-5cm. Pe masina diferenta a fost ca masina s-a ridicat cu 2mm. mm nu cm. Pe ambele parti. Nu stiu daca cei 4-5cm puteau proveni din uzura sau asa erau ele. Din pacate nu am luat codurile de culoare de pe arcurile de origine si le-am aruncat (unul era rupt). Masina nu pot spune ca s-a intarit sau inmuiat dupa schimbare, doar ca nu mai trosnea cand o suiam pe bordura.
3. Dupa 70.000Km cu amortizoarele Kym AM, ajungand dinou la uzura de 50%, le-am schimbat cu cele originale pe care le-am reconditionat. La schimbare am observat ca cele originale sunt mai scurte cu vreo 1,5-2cm decat cele Kyb AM cand sunt extinse maxim. Baietii s-au plans initial la montaj ca nu se potrivesc ca sunt mai scurte. Au reusit pana la urma. Eficienta a crescut la aprox 60%.
Toate astea pe suspensie de 4 Control.
ionut_spanu
8 Apr 2018, 19:29
La naiba!! Nu mai inteleg nimic. Cum sa dai 1000 de lei pe 2 arcuri si 300 lei pe manopera??? Oricum vad ca arcurile la L3 crapa intr-o veselie. Ca la Loganurile DCI.
Marti o duc in service. O sa ii rog sa puna arcuri nici ieftine dar nici la 500 lei bucata. Bugetul e de 700 lei (inclusiv manopera).
Masina e 4control. Ce relevanta are fata de arcurile de pe fata? Sper ca bixenonul sa functioneze ok dupa schimbarea arcurilor.
QUOTE(b06fcn @ 8 Apr 2018, 17:09)
La Leguma 3, din cate am cercetat, PDG rezulta din amortizoare, care au talerul mai sus. Din cate tin minte, colegul cu Laguna argintie de la Iasi, cand a schimbat toata suspensia, a constatat faza cu talerele de la amortizoare...
Da, colegul andreist zicea
aici ca ar fi o diferenta de 1 cm intre nivelul talerelor amortizoarelor. Dar tot el mentiona
aici ca trebuie schimbate si arcurile, si amortizoarele pentru a scapa de PDG (la fel, si Boggy face diferenta
aici). Sa fie diferenta doar de un cm pe fata si arcurile sa fie la fel? Nu stiu, poate poti face tu o comparatie, daca zici ca ai schimbat tot, cu masina lui Boggy inainte de schimbare, prima poza de
aici.
In catalogul KYB 2018 gasim doar doua feluri de arcuri pentru fata si doua pentru spate, pentru hatch si estate (nu si pentru coupé, nici nu apare in catalog), relativ ieftine, adica in jur de 220 lei fata si 130/170 spate. Dar nu apar arcurile heavy duty, asa cum se gasesc in cazul Laguna II estate in acelasi catalog.
[attachmentid=1628084362].
Ca fapt divers, Sachs, de exemplu, are pentru berlina 2.0 dCi 173 arcuri fata cu 355/161/13.75 mm (L/D/G), iar pentru coupé 2.0 dCi 173 sunt cu 301/160/14.5 mm. Chiar daca ar cobori la acelasi nivel, nu cred ca se comporta identic.
Cat despre amortizoare, sunt numai doua coduri, unul pentru fata, unul pentru spate, pentru toate caroseriile (inclusiv coupé) si pentru toate motorizarile (cu trei exceptii, in sensul ca lipsesc din catalog, arcurile fata pentru estate 2.0 GT si arcurile spate pentru coupé 1.5 dCi si 2.0 dCi GT - tractoru' meu). Si mai scrie clar acolo ca sunt excluse masinile cu "higher suspension", chestie care ma duce cu gandul la PDG.
[attachmentid=1628084363]
Ce am vrut sa spun e ca unii pot pune ce vor (inclusiv aia cu bani si/sau pasarici la cap), altii ce pot, dupa buget. Dar nu inseamna ca toate arcurile sau amortizoarele sunt la fel, mai ales in cazul masinilor cu PDG.
Mie mi-au zis baietii de la service unde le-am schimbat ca sunt la fel ca cele care erau pe masina. Nu am remarcat nici o diferenta de comportament dupa schimbare, masina e la fel ca inainte.
ionut_spanu
8 Apr 2018, 20:56
Am gasit pe autokarma cu 169 lei de la kyb. Pe astea le pun.
QUOTE(ionut_spanu @ 8 Apr 2018, 19:29)
Cum ar spune Iohannis, ghinion
. Conform informatiilor de la BigDaddyAdy de
aici, de la mine
aici si confirmate de fuzzy
aici, pentru masina ta nu exista decat un singur tip de arcuri: 540100062R (marcaj verde-galben), care costa 730 lei la
reprezentanta (ai mai avea 20% reducere) sau 167 lei in singura varianta aftermarket gasita:
Lesjöfors.
Dac pui KYB, chiar te rog sa ne spui daca inaltimea dintre marginea aripii si sol (in dreptul mijlocului rotii, pe partea pe care nu e arcul rupt, desigur) se modifica cumva si daca difera inaltimea si/sau grosimea arcurilor KYB fata de cele originale (asta daca le mai ai pe alea pe masina, cu buline colorate).
ionut_spanu
18 Apr 2018, 10:00
Am schimbat arcurile. Habar nu am ce marca sunt (nu m-a interesat) dar am dat 300 lei / bucata si 200 manopera. Masina statea putin mai ridicata de fata dar dupa o zi si dupa ce am parcurs 50 km in Bucuresti totul a revenit la normal.
Un lucru care imi place este faptul ca suspensia pe fata este mai moala acum. Inainte simteam fiecare pietricica iar acum trec peste liniile de tramvai si este mai multa liniste si mai mult comfort in masina.
Una peste alta ma bucur ca am schimbat arcurile desi pretul / bucata mi se pare umflat de cei din service.
cj98czh
11 May 2018, 13:47
Azi si-a luat un amic arcuri fata de la Augsburg (OE) cu 930 ron perechea, prin cineva care lucreaza acolo ..
Pt. Laguna 3 coupe, 2.0 dci cu 4Control, cod 540100072R, marcaj verde cu alb
Scriu ca sa va dati seama ce adaos au epiesa de exemplu ... acolo era la 800 ron/buc
[attachmentid=1628086424]
Care amic? Tot ala de la postarea #167?
cj98czh
11 May 2018, 20:01
Nup, asta este altul, masina a fost adusa de 2 sapt. ... cu ala de la care iti sunt dator cu un raspuns este din Mures si inca nu ne-am vazut ..
Pai si tu de ce l-ai lasat sa dea atatia bani pe doua arcuri
?
cj98czh
11 May 2018, 20:28
pai de la 800 ron/buc cat dau unii pe aici la 465 ... fix acelasi lucru ... eu zic ca este o diferenta ...
300 sunt cele AM ..
Vroiam doar sa arat ca se poti sa gasesti piese OE la preturi decente ... nu 800 ron/arc ..
QUOTE(cj98czh @ 11 May 2018, 13:47)
Azi si-a luat un amic arcuri fata de la Augsburg (OE) cu 930 ron perechea
, prin cineva care lucreaza acolo ..[attachmentid=1628086424]
Asta înseamnă că a avut reducere suplimentara. Cat a fost ? Sau mai exact cu cat le ar cumpăra un client normal ?
cj98czh
12 May 2018, 11:50
Un client normal nu ar putea cumpara de la ei, ei sunt importatori si vand doar la distribuitori, nu vand la pers. fizice.
Au fost facturate pe un distribuitor care avea discount maxim.
Vezi la epiesa cat sunt, in jur de 800 ron/buc. ... avand in vedere volumul care il face epiesa in RO si faptul ca Augsburg este principalul lor furnizor .... Cam cu atata le iau si ei si pun adaos de vreo 40%
Eu le-am luat cu 500 lei bucata de la reprezentanta. Dar hai sa depasim acest moment...
cj98czh
12 May 2018, 15:01
Nu avem ce sa depasim era doar un info ... in schimb eu ma bucur zilnic ca nu am arcuri pe masina
si de ce ofera suspensia aia fara arcuri
Nu ma refer (numai) la tine, dar cred ca ne-am lamurit cu preturile. Sa-si ia fiecare ce vrea sau ce poate, bine ca avem de unde alege. Iar tu n-ai scapat de arcuri, ca ai si Clio
.
QUOTE(cj98czh @ 12 May 2018, 11:50)
Un client normal nu ar putea cumpara de la ei, ei sunt importatori si vand doar la distribuitori, nu vand la pers. fizice.
Au fost facturate pe un distribuitor care avea discount maxim.
Vezi la epiesa cat sunt, in jur de 800 ron/buc. ... avand in vedere volumul care il face epiesa in RO si faptul ca Augsburg este principalul lor furnizor .... Cam cu atata le iau si ei si pun adaos de vreo 40%
Pai atunci scuze, nu vreau sa creez polemici, insa informatia e oarecum irelevanta atat timp cat nu poti cumpara la pretul ala. Inteleg treaba cu adaosul, insa din pacate muritorul de rand n-are acces la preturile cu discount maxim de la Augsburg, deci cotizeaz ala epiesa...
Am o laguna 3 gt 2012 si am găsit o spiră ruptă din arc, știți cumva dacā arcurile sunt cele normale?sau sunt sport? Suspensia este cam tare, de exemplu daca sunt 3 persoane pe bancheta spate masina se lasă foarte putin
cj98czh
26 May 2018, 07:44
Sooky - vezi ce coduri de culoare ai pe arcurile tale...
Apoi vezi
aici codul original. Cel mai probabil sunt verde-rosu, cod 540100062R.
costyy1977
10 Jun 2018, 13:28
A avut cineva probleme cu Laguna 3, hatchback, an 2013, 1,5dci, privind zgomot suspensie fata partea dreapta? La trecerea peste piatra cubica se aude un troncanit. Este posibil sa fie din caseta? Stie cineva ce caseta are si daca este din ea? La o verificare pe elevator se pare ca suspensia este buna. Astept pareri. Multumesc!
tek_IDs
10 Jun 2018, 19:54
Troncanitul îl simți în volan?
costyy1977
10 Jun 2018, 20:16
Nu se simte nimic in volan. Cand plec de pe loc cu a 1 si bag a 2 se aude ceva in fata, troncane si se misca ceva. Directia se comporta impecabil, iar sub ea nu este urma de ulei. Daca poate cineva sa si spuna parerea, ce ar putea fi.
11 Jun 2018, 12:00:
Am mers azi la mecanic. Urcat pe elevator, verificat, ocazie cu care nu a constatat nici un joc. Mers cu ea pe piatra cubica troncanic sporadic pe partea dreapta. Concluzia: Nu poate sa stie cauza, drept pentru care imi recomanda sa merg pana se agraveaza. Pareri??????????
madhorsefuzzy
11 Jun 2018, 12:50
Sa o balansezi stanga dreapta din lateral, pe drept, sa vezi daca troncane.
Daca da poate sa fie din bieletele antiruliu sau bucse bara stabilizatoare (de care se prind si bieletele antiruliu).
marius80_eugen
12 Jun 2018, 01:32
Sau flanse ... sau suporti motor sau suporti caseta directie ... Mergi pana se mai agraveaza si apoi trebuie sa le schimbi pe toate si faci si geometria.
madhorsefuzzy
12 Jun 2018, 07:27
Ai dreptate: eu din flanse aveam zgomot pe stanga.
Ce uituc sunt, mai ales ca pe astea le-am schimbat ultimele.
IulianSVA
26 Jun 2018, 08:52
Salut baieti. Se pare ca si la mine se manifesta ruptura de arcuri la doar 82000 km. Am citit tot topicul, dar pana la urma nu m-am convins daca merg arcuri KYB cu amortizoarele originale, sau trebuie neaparat de origine.
Arcul rupt este pe fata, si ambele au marcaj rosu-rosu. Masina este cumparata din RO, deci cred ca are (100%) PDG.
Am vazut codul original, dar intreb pentru cine a mai schimbat daca se potriveste pe amortizoare originale PDG si altceva decat arcul de origine.
Multumesc anticipat.
madhorsefuzzy
26 Jun 2018, 11:36
Nu exista arcuri pentru PDG, ci doar amortizoare pentru PDG si alea doar pentru fata (practic suportul pentru arc e sudat pe amortizor cu 1cm mai sus). Precizarea pentru chestia asta se gaseste in alt topic, unde s-a schimbat suspensia PDG cu una normala sau chiar sport si acolo s-a precizat chestia cu suportul arcului de pe amortizor.
In schimb exista n'spe mii de coduri de arcuri prezentate aici pe topic de catre mars.
Uite
aici post-ul. Desi zici ca ai citit topicul.
IulianSVA
26 Jun 2018, 12:42
Salut. Am vazut post-ul si am cerut oferte pe codul aferent. 730 ron la Reno si 569 ron la Autokarma pe bucata.
Cred ca intrebarea corecta ar fi trebuit sa fie daca merge sa pun KYB in loc de original in conditiile date.
Multumesc.
L.E : sau un kit eibach la toate rotile, dar tot pe amortizoare originale.
IulianSVA
5 Jul 2018, 20:51
Scuze ca scriu din nou, dar nu mai pot edita postul anterior. Pana la urma am schimbat toate cele 4 arcuri cu KYB. După trei zile în care a fost puțin mai înălțată, acum totul a revenit la normal. Ca schimbare pot sa spun doar ca nu se mai simte asa dur o groapa sau o denivelare scurta. Toate bune.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.