Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Bara de torsiune rupta, Megane 1
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane I
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
BigDaddyAdy
Posibil sa fie vreo bara de torsiune rupta.
De cand ai problema asta?
La hatchback-uri puntea spate este reglabila pe inaltime, poate asa ai luat-o.
Oricum, cel mai probabil este vreo bara rupta.
espacern
QUOTE(BigDaddyAdy @ 9 Feb 2014, 14:08)
La hatchback-uri puntea spate este reglabila pe inaltime

La toate masinile se poate "inalta" dar asta nu inseamna ca este reglabila.

@+
dezrosiori
asta cu inaltatul la barele de torsiune se poate face numai daca le scoti si se lasa mai jos bascula, dar sansele sa mai scoti barele dupa atata vreme sunt destul de mici, iar daca reusesti se vor rupe destul de repede
AlexNIT
eu ma gandeam la telescoape ...in spate nu e inegalitate intre parti ..sta orizontal ..dar cand este greutate se lasa ambele la fel ...
BigDaddyAdy
asta nu exclude vreo bara rupta.
@dezrosiori sunt chiar aproape de 0. Asta era o operatiune pe care puteai sa o faci in primii 3 ani ai masinii.

Uite si procedura:
[attachmentid=1627931631]
eviltuning
Trebuie scoase ambele bari pentru a cobori masina sau e nevoie sa scoti doar una?
espacern
Trebuie scoase ambele 4 bari altfel se tensioneza inegal cele "nereglate".....si pocnes/crapa!

@+
bogdangabriel37
Va salut.Am si eu o rugaminte.La megu meu nu am bara aceea de rigidizare de la puntea spate ,asa ca va rog , daca ma puteti ajuta cu dimensiunile ei ,distanta intre gauri , lungime , grosime .Vreau sa o fac eu , ca noua e f.scumpa , si sh sunt prea ruginite

6 Sep 2014, 23:09:
Multumesc
espacern
Vezi mai sus pe la #65-68 ...daca nu ti-e greu sa cauti mai mult!

@+
bogdangabriel37
Buna seara . Stiu ca sa mai discutat dar am si euo intrebare :la grandtour se potriveste o punte de scenic rx4 ??? (daca si alea se rup atunci e prea de tot smile.gif. )
espacern
NU!

@+
undemerg
Iata ca am patit-o si eu.
Are cineva ramasa pe vre-o punte de break bara scurta din stanga? Cea marcata cu rosu? Vin, o scot, o platesc...

Studiind problema un pic, cred ca la break-uri se rup datorita constructiei puntii, pe la capatul dinspre roata al barii scurte trece constant apa. Barele mele sunt subtiate vizibil in acea zona, iar cauciucul de protectie era umflat de la rugina ramasa inauntru.
espacern
Gasesti pe sectiunea Bursa....trebuie doar cautat!
Verifica bine sectiunea cu caneluri ca daca a intrat rugina degeaba bagi alta bara......mai bine alta punte completa.

@+
undemerg
M-am uitat, pare ok. Varianta cu alta punte second e exclusa, cel mai probabil nu va tine mult, mi se pare clar ca problema e de la design.

Am reusit sa le gasesc in Polonia la un pret destul de bun asa ca le-am luat pe ambele scurte, cele afectate. De scos mi-a luat cateva zile de incercari, suruburi rupte si ciocane indoite, dar pana la urma am reusit.

Stie cineva care e ordinea corecta de montare ca sa fie mai usor? Eu banuiesc ca intai cele scurte cu puntea scoasa de pe masina, apoi montez puntea la loc, o tensionez si le reglez pe cele lungi care regleaza inaltimea, corect?
gdaniel
Salutare tuturor, sunt membru nou dar intru din cand in cand sa urmaresc discutiile. Impreuna cu mai multi prieteni, suntem posesori de Scenic / Megane 1 Grandtour, toate dCi asa ca avem ceva experienta cu problemele specifice modelului (arcuri fata rupte, senzori ABS spate intrerupti, ocazional treapta a 5-a rupta sau furtunul flexibil de dupa turbo spart si alte maruntisuri neimportante).

In august cand eram in concediu cu un prieten cu 2 Megane, el a avut surpriza sa i se rupa o bara de torsiune cu pocnetul specific de lovitura in podea in spate, s-a lasat de spate si a trebuit sa mutam tot bagajul in al meu si el sa duca doar oameni si chestii usoare, DAR a tinut cealalta bara ramasa 4000 de km pana acasa. Acuma bara e demontata si pare in regula, are cod de culoare (galben, alb, albastru) Bara pereche are cod de culoare (rosu, alb albastru). Deci nu e neaparat sa se rupa imediat si cealalta (desi a patit asa cu arcurile pe fata de revelion, destul de ghinionist...).

Ca sa sumarizez situatia, puntile pe megan sunt de 3 feluri, cele cu 2 bari de torsiune de tip foarte vechi (care arata ca un tub intre bucsi), cele cu 4 bari de tip vechi (hatchback si sedan, poate unele Scenicuri, codul de culoare ar fi (galben, verde, verde) sau perechea (rosu verde, verde)) si cele cu 4 bari de tip nou (Grandtour si Scenic). Diferenta intre ultimele 2 este vizibila din lateral cand sunt montate pe masina incat la modelul vechi nu se vede bucsa de cauciuc (e ascunsa in prinderea puntii de caroserie) si la ala nou se vede pentru ca busca e presata in punte. Din cate am citit, la unii se rupe una din barile de torsiune scurte (din punte) iar la altii una din cele lungi care au exteriorul fixat in piesa care prinde puntea de masina (sa le zicem urechile puntii). La puntea de tip vechi barile de torsiune sunt mai lungi si mai subtiri spre deosebire de puntea de tip nou care le are mai scurte un pic si mai groase, deci nu se potrivesc.

Intrebarea mea inca nelamurita este daca nu cumva barile scurte de la puntea veche cu cod culoare (galben, alb) si (rosu, alb) se potrivesc la cea noua care ar mai avea culoarea albastru in plus la sfarsitul ambelor coduri. Din ce am masurat, au aceeasi lungime si aceleasi caneluri dar pana nu se incearca montarea nu pot sa zic sigur.
Si inca una, daca barile lungi de pe puntea noua de Scenic, coduri de culoare (galben, verde, albastru) si (rosu, verde, albastru) se potrivesc pe puntea de Megane Grandtour. La fel, din ce am masurat, au aceeasi lungime si aceleasi caneluri dar pana nu se incearca montarea nu pot sa zic sigur.

Si daca cineva este curios care e situatia cu barile de torsiune de Laguna sau Kangoo, cele de Laguna care le-am gasit sunt un pic mai groase dar mai lungi cu vreo 2 cm (diferenta de clasa) dar cu aceleasi caneluri cu 30 de dinti spre deosebire de cele de Kangoo care desi sunt aproape bune ca lungime si sunt parca si mai groase, au caneluri cu 31 de dinti.

Sper ca ajuta pe cineva candva treaba asta, si ca sa corectez pretul unei bari la reprezentanta, acuma au spus ca ar costa vreo 500 si ceva de ron bucata, un mai demult a scris cineva ca sunt 900...

Rog colegul de mai sus sa ne spuna cat de ieftine au fost cele din Polonia si cum a fost cu transportul...
undemerg
M-au costat 495 lei cele 2 bare scurte inclusiv transportul prin DPD. Sunt fabricate in franta, dar nu sunt de origine. De origine se gasesc prin germania la aprox. 80 euro bucata si 20 euro transportul. Deci cam 180 euro ar fi iesit toata treaba. Pentru ca nu e masina principala, am ales varianta mai ieftina, sper sa si tina. Oricum am mai mare incredere in ceva aftermarket decat in cele originale de pe punti de 15 ani vechime. O sa pun maine si niste poze cu problema de design pe care eu o banuiesc a fi vinovata de ruginirea barelor scurte.

La reprezentanta mie mi-au cerut aprox. 650 lei pe una + 800 manopera. Asta la serus. La meridian mi-au cerut 670 pe una iar de manopera n-am mai intrebat.
aluibasarabeanu
QUOTE(fuscus @ 10 Feb 2013, 22:45)
Salut!

Am fabricat ieri o bara de toresiune care se monteaza la puntea spate din profil inchis U lat de 40 mm si gros de 20 mm.Lungimea barii am luat-o dupa cea veche (la mine a fost de 186cm) iar gaurile au fost de 14 mm diametrul pe o parte a barii iar pe cealata de 34 mm.

Bara am fabricat-o intr-un atelier dotat cu freza pt ca gaura de 34 doar cu freza poti sa o faci .

Mecanicul care a constatat ca aceasta era deteriorata(ruginita) mi-a spus ca masina functioneza si fara ea dar ca aceasta ii confera un plus de stabilitate si rigiditate puntii spate.

Poze nu am pus ca .............. am uitat tongue.gif !!!!!!!!!!!!!!
*


Bara are fix 1318 mm cum sa aibă 186 cm, Hummerul este așa lat!!!
gdaniel
QUOTE(geooox @ 2 May 2013, 12:41)
am patit si eu si nu stiu ce are >>> am mers ieri cu ea totu ok si azi cand am iesit din bloc sa ma duc sa iau paine ... am vazut masina lasata pe spate in ambele parti ......... de zici ca am 50 de saci cu ciment in ea, (sa intamplat de ieri pana azi masina stand pe loc in parcare) am puso pe cricuri am ridicato si nu e rupta nicio bara .... ce are ? e de la bucsele alea sau am vreo bara rupta ? astept raspunsuri ... pareri urgente !

<span class='edit'>2 May 2013, 13:18:</span>
nu am vazut sa fie rupta vreo bara, vedeti si voi in poze, mi se pare suspecta acea prindere dintre bare de la jumatate, sa inteleg ca am bucsile alea duse ?
*



Pentru cei care nu cred ca au barele de torsiune rupte, avem la postul #69 a lui geooox, cu 2 pagini in urma, un studiu de caz ca sa zic asa, unde sunt rupte ambele bari scurte.
Deci sunt 4 bari de torsiune in total, 2 scurte si 2 lungi, si se prind 2 cate 2 (cap in cap) in piesa aceea in forma de 8.
Barile de torsiune pot fi imbracate cu un invelis de cauciuc sau doar vopsite. La cele imbracate in cauciuc, inainte sa se rupa de tot bara face o gramada de rugina in jurul fisurii, care nu se vede din cauza ca este sub invelisul respectiv dar invelisul se umfla.

Prima poza din postare prezinta bara scurta de pe partea dreapta care are o umflatura chiar langa prinderea de punte. Ultima poza prezinta bara scurta din stanga care are aceeasi tip de umflatura.
Deasemenea se poate observa ca barile tind sa nu mai fie aliniate cu orificiul prin care trec inainte sa se prinda in punte (nu trec prin mijlocul gaurii), tocmai din cauza ca sunt rupte si fortele care le rasucesc la imping spre marginea orificiului.

Barile lungi in cazul in care nu se strica la caneluri, se rup in zona in care trec prin bucsile puntii (presupun ca sta umezeala mai mult acolo) si de aceea nu se vede ca sunt rupte, sunt 2 poze cu ruptura in diagonala in postul #63 al lui Dodone, cu o pagina in urma, aici barile nu sunt in versiunea imbracata in cauciuc.
silviu_stelian
Dragi prieteni, am patit-o si eu in acest weekend. S-a inclinat grav la babord, iar la service mi-a fost confirmata temerea. Bara de torsiune rupta. Am gasit punte langa Timisoara la 150 euro + 400 lei manopera + bucse + rulmenti, cilindrii, saboti si/sau alte costuri ce mai pot aparea in timpul operatiei. Peste astea mai adaugam o pompa servo bolnava depistata tot luna asta si care imi arunca cureaua de la locul ei (aprox 200 euro reparatia), mai multe hibe marunte, plus o stare generala ruginoasa....
Asadar, cu parere de rau dupa 16 ani de existenta, 5 ani in proprietate personala si 244.000 km parcursi cred nu se mai merita reparatiile... Cred ca am s-o conduc pe ultimul ei drum, la cimitir, si am sa incep sa caut alt auto sad.gif
gdaniel
Nu cred ca o pompa de servo second ar costa 200e. Multi dau banii pe piese scumpe noi care nu o sa isi traiasca toata viata pana se renunta la masina, asa ca eu recomand piesele second, dar de pe masini cu stare generala buna. Asa e si mai Eco, o piesa noua produsa in minus, resurse si energie ramase pentru mai tarziu.

Si despre punte, cea care o are berlina/hatchback se gaseste cel mai frecvent, doar trebuie cumparata una care nu prezinta prea multa rugina, si atunci ai liniste inca cativa ani. Pana la urma prietenul meu a luat o punte echipata complet la 850ron, ca si asa avea nevoie de un etrier care ii facea probleme, manopera a fost vreo 200ron ca nu a mai schimbat nimic, nici bucsi dar nici placute/discuri ca erau mai bune decat ce avea inainte.

Si cu rugina cred ca la noi se rezolva ieftin in comparatie cu ce preturi sunt 'dincolo'...

Parerea mea e ca Meganul 1 e o masina foarte buna pentru ce drumuri avem, nu prea bat altceva decat bucsile de la bara de stabilizare de pe fata, cred ca au galvanizat tabla mai bine spre sfarsitul seriei, fara greieri in bord si cu 4 stele NCAP la siguranta. Si cele cu airbag-uri laterale sunt toate de tipul cap-torace, nu ce iti vand ceilalti producatori din aceeasi perioada, airbag lateral pentru umar doar, ca nu e bai daca dai cu capul de ce intra in tine din lateral...
silviu_stelian
200e era pompa originala, reconditionata. Maine ma duc la niste unii care au pompa SH la 200 RON si punte la 150e, dar numai schimbarea puntii ma va costa intre 350 si 400 de lei.
In fine... Wish me luck smile.gif
peti
eu am un grandtour 1.4 16v din 1999,barile de torsiune au crepat la o diferenta de o ora,masina in curte,fara incarcatura,am crezut ca a fost un foc de arma cand a pleznit prima.dupa ce am constatat problema am inceput sa caut solutii.ghinionul meu a fost sa nu gasesc nicaieri o punte second-hand de grandtour asa ca am pus una de clasic,merge la fix doar ca e mai joasa cu ceva si e cu 2 cm mai scurta in axa (distanta intre butuci).merge si de la scenic doar ca aici puntea e cu 4 cm mai lunga,dar este loc suficient daca nu ai cauciucuri mai mari de 185/14/82.
cj98czh
QUOTE(peti @ 1 Oct 2014, 21:31)
cauciucuri mai mari de 185/14/82.
*




Ce anvelope sunt alea ??? ca nu exista dimensiunea aia pe Megane smile.gif

espacern
QUOTE(peti @ 1 Oct 2014, 21:31)
ghinionul meu a fost sa nu gasesc nicaieri o punte second-hand de grandtour asa ca am pus una de clasic,merge la fix doar ca e mai joasa cu ceva si e cu 2 cm mai scurta in axa (distanta intre butuci)

Mecanica de Break este identica cu cea de Classic pentru ca sunt identice....exceptie tablarie de la prag in sus.
Puntea este de 2 tipuri :normala si intarita si de aici poate diferenta dar chiar si asa sunt compatibile.
adyshor
salutare, si la coupe ati avut parte de problemele astea cu bara de torsiune?
gdaniel
Pai eventual o sa se intample la toate, depinde cat de mult a atacat rugina pe dedesubt (dezavantajul e ca barile de torsiune stau intr-un loc destul de coborat si nici nu ajungi sa speli bine sarea la sfarsitul iernii cum ajungi la arcuri, mai ales la cele puse deasupra amortizorului).
Dar ce, nu ati auzit de arcuri spate rupandu-se si la masini mai premium la varste destul de mici (X3)?
katalin279
@undemerg de unde ai comandat barele de torsiune? nu pot sa trimit PM...shit
eu am laguna 1 ph2 hatchback 1,6 16V am cautat pe ebay nu gasesc nimic. In Timisoara am gasit o punte SH la 200euro foarte mult cred eu. am doar o bara rupta si cred ca e mai bine sa cumpar bara noua -dreapta fata cumva. stiu ca se dau jos foarte greu dar sigur o sa reusesc.
silviu_stelian
QUOTE(katalin279 @ 5 Dec 2014, 09:52)
@undemerg de unde ai comandat barele de torsiune? nu pot sa trimit PM...shit
eu am laguna 1 ph2 hatchback 1,6 16V am cautat pe ebay nu gasesc nimic. In Timisoara am gasit o punte SH la 200euro foarte mult cred eu. am doar o bara rupta si cred ca e mai bine sa cumpar bara noua -dreapta fata cumva. stiu ca se dau jos foarte greu dar sigur o sa reusesc.
*




Mai cauta, eu am luat o punte cu 100E de la schrotul de la intrarea in Bacova. Desi mie mi s-a parut un pic cam dificil, omul are preturi OK. De schimbat am schimbat-o la o cunostinta in Timisoara care mi-a luat 300 de lei pe manopera.

Cat despre punte SH, AVIZ AMATORILOR! Verificati inainte daca puntea pe care o cumparati este sau nu prevazuta cu ABS!!! Eu am ABS pe masina, dar puntea cumparata nu a fost facuta pt. ABS. Asadar, am ramas fara ABS pe spate, iar martorul ABS este aprins constant in bord. Habar nu am avut ca sunt punti fara ABS sad.gif

Am sa incerc sa caut sa-mi schimb puntea candva anul asta, cu una corespunzatoare, dar nu e o prioritate momentan...

Bafta!
tomelu
Salutare tuturor. Stie cineva daca puntea spate renault megane este compatibila la renault 11,sau ce punte este compatibila ptr renault 11. Am vazut niste poze cu punte de megane 1 si mi se parea identica cu cea de 11. Multumesc .
bogdangabriel37
Va salut pe toti. Momentan eu nu am probleme cu puntea dar preventiv am tot cuta solutii . Am gasit ceva dar e scup dupa parerea mea. avantajul este ca se monteaza usor. acum caut sa vad ce amortizoare cu talere si arc s-ar potrivi smile.gif
srevni
Poti sa-mi trimiti link-ul de unde ai dat jos ppt-ul? Nu inteleg cum descarca masa arcul cu pricina. Poate explica principiul de functionare cei care le-au montat. Merci.
bogdangabriel37
este un arc auxiliar , se monteaza pe o punte buna ,obligatoriu cu amortizoare originale (sau identice la diametru ) practic se da jos aparatoarea de praf a amortizorului si se monteaza piesa aceaa alba care tine loc de flansa , iar in partea de jos se monteaza un taler din 2 bucati (are suruburi , este ca un manson ).Nu pot sa pun link pt ca nu mai gasesc .pot sa spun asa : le aduce cineva pe langa dvs. , daca doriti va pun in legatura , costa cam 230 de euro ,. mi se pare cam de compromis de aceea ziceam ca ma uit de o varianta de la o alta masina ( cred ca golf 3 variant sau seat ibiza are asa ceva ). daca ne strangem mai multi si ne gandim poate gasim o solutie , decat schimbarea puntii : schimb cu sh de pe masina cu 200 000 de km , tine la noroc smile.gif
eviltuning
Exista asa ceva de multa vreme, numai ca sunt scumpe
espacern
Nu cred ca poti monta asa ceva pe Megane....din cauza spatiului limitat unde vine prins amortizorul.
srevni
eviltuning in pozele tale sunt coilover-e ... joaca in alta liga daca sunt montate corect.

bogdangabriel37 imi da de gandit unghiul la care sunt montate arcurile alea. La cata fizica mai stiu eu, g-ul trage in jos perpendicular. La unghiul la care sunt montate arcurile alea plus ca centrul de greutata al ansambului arc-telescop cade cu mult in afara bazei, ma face sa cred ca foarte multa greutate nu descarca pe ele. In instructiunile de montaj, suruburile F sunt strinse la 10Nm. Daca pe telescop nu este o buza pe care sa se sprijine colierul de jos, 10Nm mi se pare foarte putin. Conul H, tot nu am vazut cum se pupa cu telescopul in partea de sus. Daca el se sprijina in inelul in care se monteaza bucsa de sus ... nu stiu ce preia de acolo. La finalul instructiunilor de montaj, se precizeaza ca se reface reglajul farurilor ... asta inseamna ca dupa montarea arcului, fundul masinii se ridica. Daca arcul este asa de tare ca preia greutatea masinii, cum mai lasa sa lucreze telescopul? Teoretic, greutatea masinii este preluata de arcuri (in cazul de fata barile de torsiune), iar telescopul preia socul de la denivelari. Daca dupa montaj, telescopul va trebui sa invinga si forta arcului suplimentar ca sa amortizeze jocul puntii in plan vertical, va avea rol doar de obiect de inventar.

Sa fim intelesi! Nu critic pe nimeni. Nu ma intereseaza sa-i stric piata producatorului (pe care nu-l cunosc), nici polemica de dragul polemicii. Prin urmare, va astept cu replici la obiect, nu cele de genul: sunt bune ca asa stiu eu; daca nu ar fi bune nu s-ar vinde; etc.

Si eu m-am tot uitat cum as putea inlocui barile de torsiune cu coilover-e. Se poate, dar trebuie lucrat la pasajele interioare. Decupat, facut loc pentru talere, intarit, modificat pozitie rezervor ... daca mai adaug si pretul coilover-elor, depasesc cu mult costurile inlocuirii barilor de torsiune in caz ca se rupe vreuna.

bogdangabriel37
uite , vezi ala e motivul pentru care si eu sunt un pic sceptic , ca talerul de jos e posibil sa alunece , dar ce sa zic . treaba e asa : eu nu le vand, intermediez etc . am gasit oferta pe un site din Anglia. am vorbit cu oamenii de acolo , ei m-au redirectionat catre distribuitorul din romania ; kitul este facut in Olanda de catre M.A.D Suspension , in nici un caz nu fur piata la nimeni smile.gif .
ca principiu , dupa ce am vazut eu , ce au facut oamenii:
-au facut un tub cu o lungime de ... nu stiu ca faceam si eu smile.gif)
asta e usor conic la capatul de sus si are diametrul interior de fix diametrul tubului de amortizor plus un ,,umar" pe care se sprijina arcul (asa este si la vectra B )
-la megane , unde se prinde amortizorul sus , pe tija de amortizor este sudata bucsa de prindere. sub ea este opiesa rotunda(ca o flansa) pe care se prinde aparatoarea de praf a amortizorului . E , aia se da jos si acolo pe cercul ala se centreaza acea piesa (pur si simplu se aseaza pe gulerul acela )
La partea de jos , ai vazut sistemul , este ca mansoanele pentru tevile de apa , e facut din doua bucati care se imbina si se strang impreuna corpul inferior al amortizorului
Kitul NU inlocuieste puntea , este dor arc ajutator dar impreuna cu barele de torsiune , nu cred sa mai fie probleme la masina niciodata (cred eu ). tot telescopul astfel format are libertate de miscare si amortizorul nu este fortat in nici un fel . Din ce am vazut se monteaza in partea de jos , pe bratul fuzetei cu un distantier care duce un pic mai in interior amortizorul ca sa nu loveasca in roata :
Englezii care le montasera erau multumiti de kit in sensul ca masina era mai rigida (tractau rulote ) si se aseza mai bine la drum .Ca idee fix asa ceva e si pe seat ibiza dar amortizoarele sunt mai subtiri si mult mai lungi.

De pret cred ca se pot scoate la cca 220 de euro
eviltuning
Cea mai buna obtiune tot coiloveru ramane.Asta e suspensie dedicata de megane facuta prin anglia.Sunt scumpe dar si performatele sunt pe masura.Loc e destul pentru amortiozoarele astea.Ce nu incape acolo, pernele de la un sistem air-ride
bogdangabriel37
si varianta de la MAD este tot un coilover , cu mentunea ca se foloseste amortizorul original. asa , kitul se refoloseste de cate ori schimbi amortizoarele . in varianta ta , la fiecare schimb dai caruta de bani pe coilovere noi
eviltuning
Pentru mine amortizoarele originale sunt mult prea lungi.Eu vreau sa mai pot coborî masina inca vreo 30-40 de mm fata de acum.ma tot uit sa gasesc un kit de asta dar sunt cam rare si daca le găsești numai amortizoarele pe spate sunt 400 de euro
cj98czh
Spatele masinii il cobori regland barile de torsiune, amortizoarele nu ai treaba cu garda la sol.

Daca o cobori 30-40 mmm, merge cu amortizoarele de fabrica fara probleme.
eviltuning
E deja coborata cu 80 de mm.pe langa astia mai vreau 30-40 de mm.Acum amortizoarele sunt in capat, stau pe mai mult pe tampoane.cursa amortizoarelor e foarte mica, deci nu prea mai lucreaza de aceea am nevoie de amortizoare cat mai scurte
radunre
Cu scuzele de rigoare fiind offtopic...
Coborata cu 8cm si inca 4cm, + forma caroseriei, mi-o inchipui ca pe o masina plina de cartofi sau alte cele, parand ca se taraie pe drum, ciudat. Parerea mea.

Sunt curios cand politia Romana va trage pe dreapta autoturisme care prezinta semne clare de modificari, in special suspensii, faruri, sticla foliata... In alte tari aceste practici nu sunt permise sau cel putin nu fara acceptul sistemului de control.
espacern
RAR-ul este institutie abilitata sa controleze/constate in trafic starea tehnica/modificarii/etc.......nu Politia Rutiera.
Daca sunt echipe comune de control,RAR+Politie Rutiera,unul constata si altul sanctioneaza......daca este cazul!
eviltuning
Asta vroiam sa zic si eu, ce a zis si espacern.Si plus de asta nu exista nici o lege care sa specifice care este garda de sol minima pe care o poate o avea un autovehicul care circula pe un drum public.Si masina am coborat-o ca sa imbunatatesc dinamica masinii, gen manevrabilitatea, stabilitatea, reducerea ruliului, etc.Acum fiecare face ce vrea din masina lui.Sa-ti zica si espacern ca el doar a mai fost prin alte tari ,daca aia au vreo problema ca isi lipesc masinile de asfalt.Totul de acolo pleaca,nu ca la noi jante mari si bari ciuning cand masina e inalta cat una de teren

Am pus si 2 poze sa se vada diferenta intre cum era inainte si cum e acum

@+
cj98czh
Fara suparare dar mie nu imi place ... arata exact cum a zis Radunre, dar masina ta .... alegerea ta.

Eu am facut ce ai spus tu cu niste amortizoare Kayaba sport. Arcurile au ramas cele originale.

Am un stil de condus sportiv si isi fac treaba de minune + ca nu strang din fund la fiecare denivelare sau daca ajung pe drumuri rele ..
eviltuning
Ce ai facut tu a fost doar sa micsorezi puțin ruliul dar centrul de greutate a ramas la fel de sus, deci nu prea e afacere.Intradevar confortul nu mai e acelasi dar pe mine nu ma deranjează atata timp cat mașina sta pe drum
bogdangabriel37
deci , pana acum nimeni cu solutii/ adaptari amortizor+arc ??? asa arata la ibiza , cordoba si unele toledo
aurelul8
QUOTE(bogdangabriel37 @ 8 Feb 2015, 18:12)
deci , pana acum nimeni cu solutii/ adaptari amortizor+arc ??? asa arata la ibiza , cordoba si unele toledo
*



Salutare! Am urmărit topicul de la început si cred ca ar fi in sprijinul nostru daca as clarifica situația. Menționez ca sunt la fel de afectat de posibila rupere a barelor de torsiune.
In primul rand, nu e o soluție sa prinzi un ansamblu arc/amortizor sau coilover pe o mașină de strada intr-un surub fie el de metric 12 sau 14, punct. Nu ca inlocuitor de bara. Din simplu motiv ca nu rezista si in plus e costisitor. Variantele de mai sus am înțeles ca sunt destinate întăririi suspensiei si nu pe post de bara.
Motivul pe care il intuiesc este ca procedeul de extragere si remontare al unei bari este dificil. Posibil dar ușor anevoios. Manopera costa aproape cat bara. Si nu se oferă garanție. Ca la aproape toate lucrările de reparație in rețeaua Renault. Nu mai vorbim de cazul mașinilor noastre rulate care trebuiesc întreținute. De acord, piesele noi originale si manopera sunt scumpe.
Cu respect, cum este o reparație cu piese din dezmembrări Renault mai puțin rentabila decât adaptări de la alte marci si fara baza tehnica?
Fara supărare optez pentru dezmembrari. Cel puțin in cazul asta.
espacern
QUOTE(aurelul8 @ 10 Feb 2015, 15:06)
Manopera costa aproape cat bara. Si nu se oferă garanție. Ca la aproape toate lucrările de reparație in rețeaua Renault.

Daca nici la Renault nu se mai acorda garantie la lucrarile de reparatie.....e sfarsitul automobilului!
Schimb bara torsiune noua nu este chiar asa de grea operatiunea.....si pretul difera ca la toate piesele.
Bineinteles ca montarea de piesa SH este mai comoda in acest caz.....cu toate riscurile ce decurg din aceasta optiune.
bogdangabriel37
hm. firma respectiva are certificat de omologare pe piesele respective (e olanda nu romanica ) .
2 : puntea spate la megane 1 grand tour este de c.... . ce faci daca bara de torsiune se rupe pe autostrada ???? ce faci daca mai esti si cu inca 3 persoane +bagaje , si treci peste denivelarile de la vreun pod proiectat de dorel ?? Pe un forum din franta , un frantuz a patit asa ceva si a pris pe sub caroserie o bucata de lemn ( grinda patrata ), cu auto filetante , ca ajunga acasa smile.gif. si ultima parte , la dezmembrari, nu cred ca existe megane 1 phase 2 cu mai putin de 200 000 de km .cine crede variante de km pe care le inventeaza aia , treaba lui , teapa lui . poate cu ceva garantie pe piese mai merge , altfel e la ghici. eu unul , cum da caldura ma apuc de strugarie si fac eu sistemul ala din desen. mere bine , nu mere , no , nu-i bai . eu zic ca se poate . (vezi poza de la un renault nevada )
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.