Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: GPL pe Scenic II 2.0L
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Scenic, Scenic RX4, Scenic II, Grand Scenic, Koleos
Pages: 1, 2, 3, 4
miciceii
o sa pun o sa pun
sibra9
Salutare,

pe un Scenic 2, 1.6 l, cu un Tomasseto si rezervor de 44 l, merg 420 km prin oras cu 89lei, atat ma costa un plin(Lukoil 2.19+ceva reducere pe card). Mai pun de vreo 50 lei benzina la doua luni. Cred ca e rezonabil.

Toate bune
miciceii
Mai scump gazul la voi,in Bucuresti la MOL 2.05
miciceii
Salutare lume!
Stimati consumatori de GPL,ce parere aveti despre noul GPL aditivat cu CGX-4 de la Zynergo?
Am alimentat si eu saptamana trecuta la statia de pe Fizicienilor(Bucuresti) cu 2,04/litrul.
Eu personal vad o imbunatatire in special la pornirea de dimineata(aveam o pornire mai lunga).Un amic care a alimentat de cateva ori pana acum cu acest GPL spunea ca ar contine si ceva uleios in componenta pt.a nu mai fi asa uscata arderea,a fost zilele astea si si-a schimbat injectoarele la o inst. Landi si zicea ca a vazut ca erau un pic uleioase.
Tipul de la statie spunea ca ar contine ceva care elimina si apa din rezervorul de GPL,ca ar creste un pic puterea etc.
Ma duc si eu zilele astea sa alimentez din nou sa vedem ce imbunatatiri mai apar pe parcurs.
cj98czh
Pai la 4.04/litru care este spilul sa mai ai instalatie GPL ..?!?
miciceii
Corectez!
2.04/litrul.
Scuze
BiGBearRO
Daca nu ii pune si ceva parfum ... degeaba biggrin.gif
miciceii
Parfum am in uleiul de motor de la Xado,miroase a lamaie! biggrin.gif
catalin81
Salutare, ce instalatie de gaz recomandati pentru Scenic 2, 1,6 16v, 06.2003, eventual si locația, multumesc anticipat!
miciceii
Salutare lume!
Pentru cei interesati,postez mai jos foto cu statia de GPL aditivat de pe Fizicienilor(Bucuresti Sector 3),zona incercuita cu rosu.
Am inteles ca mai este una undeva pe Fundeni vizavi de XXL langa un Peco,sunt vre-o 3 in tot Bucurestiul momentan.
P.S.
Dati zoom dreapta jos pt.a viziona corect imaginea.
florin_or
salut,
e prima postare pe acest forum, am de 2 luni un grand scenic din 2004, si de azi am gpl. pun niste poze pt cei interesati.
sistemul e landi renzo evo, rezervor toroidal in locul rotii de rezerva ca sa nu renunt la un scaun. de-ocamdata impresii multe nu am ce sa zic, nu se simte cand trece pe gaz, totul pare ok smile.gif
montaj facut in oradea. ca minusuri, din cauza amplasamentului nu mi-au putut pune decat toroidal de 38 litri. asta este, voi alimenta mai des blush.gif
[attachmentid=1628049204] [attachmentid=1628049206] [attachmentid=1628049207] [attachmentid=1628049208]
espacern
QUOTE(florin_or @ 6 Dec 2016, 16:06)
ca minusuri, din cauza amplasamentului nu mi-au putut pune decat toroidal de 38 litri.

Bun venit!
Ai multe minusuri referitoare la montaj.....dar bucura-te de masina si asa!
florin_or
deocamdata merge brici smile.gif
miciceii
Felicitari Florine si bine ai venit pe forum!

Intradevar nu este un montaj foarte reusit la modul ca au montat componentele cam aiurea ca si amplasare , am observat ca , capacul de pe motor nu l-au mai montat,probabil din cauza injectoarelor dar asta conteaza mai putin,important este sa fie reglata instalatia cum trebuie sa functioneze corect.
Referitor la butelie,intradevar este cam mica si o sa te plimbi des pe la benzinarii mai ales la drumuri lungi.Eu am butelia de 56 litri in care intra 43-45litri si fac in jur de 300km prin Bucuresti cu un plin de gaz.
Mare atentie sa nu uiti sa mai mergi si in benzina in special vara cand trece imediat in gaz!!!
Te astept cu impresii pe parcurs.

La cat mai multi km pe gaz fara incidente !
florin_or
intrebare: vad din semnatura ca ai toroidala de 56. sincer am fost putin suparat cand mi-au zis ca ei nu-mi monteaza decat de 38 litri ca sa nu am probleme pe viitor si la RAR.
la tine cum de a incaput mai mare? smile.gif
scenicul tau tot cu 7 locuri este?
merci.
miciceii
Salut Florin!
Scenicul meu este scurt de 5 locuri si butelia a incaput in locul rotii de rezerva in portbagaj,tu aveai rezerva sub masina.
De curiozitate poti sa dai un telefon la Pro Gaz Vernesti unde am montat eu instalatia sa vezi la masina ta ei ce butelie montau.
florin_or
smile.gif ok atunci, m-ai linistit. deja m-am impacat cu gandul ca o sa alimentez mai des smile.gif
miciceii
Cate ceva despre aditivul CGX4:
http://www.energyadditives.com/products-se...additive-cgx-4/
http://unifly.en.taiwantrade.com/product/f...omy-160206.html

Acum intrebarea este.....oare pun cei de la statiile de gaz cat trebuie sau o data pun si o data nu pun cand vine cisterna?
florin_or
salutare
revin cu o problema/intrebare: cum inca-s nou pe GPL, nu m-am prins de niste chestii...
daca inainte bagam benzina de 100 de lei pe saptamana, acuma bag benzina de 50 lei si GPL de 70.
am zis ca sa nu ma alarmez, ca poate asa-i iarna, merge mai mult pe benzina pana se incalzeste motorul, dar na, putin e prea mult. la consumul mediu imi arata cam 11,2%. mie mi se parea ca parca mananca si benzina in timp ce e pe GPL, ca poate nu se opresc innjectoarele de la benzina.
am zis ca merg asa pana cand merg la revizia aia gratuita la 1000 km. insa ieri, cand iarasi s-a aprins becul de benzina, am mers si am alimentat de 50 lei (9.5 litri). sii.... nivelul dupa alimentare mi-e la 4 linii (jumatate rezervorul).
am citit pe forum ca mai demult instalatiile de GPL nu stiau sa reseteze nivelul de carburant in rezervor, dar din cate am inteles la sistemele mai noi nu exista problema asta.
totusi, la mine ce se intampla? sau ce sa fac? sad.gif
multumesc.
TCosmin
Poti sa stai linistit cu consum pe care-l ai tu. La mine afisaza 15%. Cum ti se pare smile.gif
E adevarat ca si media de viteza este de 15 la ora parca pentru ca am niste zone unde stau vreo 10 minute pe loc la semafor.
Mai departe ai doua variante
- mergi asa mai departe si nivelul de carburant se reseteaza rar, nu stiu exact la cat timp. Dezavantajul este ca o sa-ti stea becul galben de benzina aprins, mai si tiuie, si nu sti cata benzina ai...
- sau montezi un dispozitiv de resetare a nivelului de carburant (eu am pus). Acesta iti reseteaza nivelul la fiecare pornire. E un tip fain care le vinde pe forum si le si monteaza in Bucuresti.
florin_or
smile.gif deci pana ieri cand am avut confirmarea ca de la 10 litri alimentati mi-a sarit de jumatate rezervor, aveam dubii ca masina merge exclusiv pe gaz smile.gif
deja asteptam vara cu nerabdare sa vad cum se comporta atunci. dar acum m-am lamurit.
m-am uitat si eu pe net, dar 80 lei sau cat era poate e putin cam mult pt ce face - probabil e ceva condensator de 2 lei care da peste cap valoarea din ECU, ca sa il forteze sa o reciteasca.
zic condensator pt ca reseteaza nivelul din rezervor doar la pornire.
acum caut pe net sa vad modul de functionare (daca stiti ce si cum, spuneti-mi) - mai mult ca sigur ca se poate implementa pe un arduino nano care costa cca. 17 lei, si care sa faca ECU sa citeasca nivelul corect de carburant la.... 5 minute, sa zicem.

20 Dec 2016, 16:06:
am sapat putin pe net (dar din pacate nu prea am timp), dar primele concluzii sunt acestea:
se pare ca nivelul de combustibil la masinile franceze este luat in considerare doar la o modificare pozitiva (cand se alimenteaza). mai departe computerul de bord calculeaza consumul pe baza a o serie de factori (turatie temperatura etc) si estimeaza cata benzina mai este in rezervor.
probabil computerul de bord ramane tot timpul alimentat, si cand masina este oprita (poate gresesc).
si-atunci shmecheria ar fi ca la pornire sa-i dam computerului o valoare mai mare decat cea citita ultima data, pt a face iarasi o citire a cantitatii de benzina din rezervor.

pe un forum italian am citit ca in kitul de instalare de la Landi Renzo este integrat si emulatorul pt combustibil. voi ati primit asa ceva la instalare? sau ati cumparat separat?
merci.
miciceii
Neata!
Florinele treaba cu gazul este in felul urmator:
La unele instalatii de gaz cand motorul este solicitat mai mult decat este normal ,intradevar i se da se da drumul un pic si la benzina iar daca instalatia tot nu face fata consumului in acel moment,se aude un "bip"dupa care trece singura in benzina pt.a compensa lipsa de putere din gaz.
Cand coboara turatia (se termina forja sa zicem)instalatia "bipaie" iar si trece din nou in gaz,cel putin asa este la mine pe BRC.
Referitor la consumul tau de benzina,daca zici ca bagi benzina saptamanal de 50 lei mie unul mi se pare cam mult sincer sa fiu.
Eu bag gaz saptamanal in jur de 60-70 Lei iar acum iarna benzina de 100 Lei/luna,fac in jur de 1200km/luna in oras.
Modulul acela de resetare a nivelului de carburant eu lam montat tot de la BRC si a costat 150 Lei
Ce motorizare ai?
florin_or
salutare si LMA! smile.gif
inca n-am prins sa-mi treaca pe benzina din lipsa de putere a gazului. in acest mini-concediu am dat o fuga pana in Carei, si am tălpălit-o oleacă, adica cu 7 persoane in masina m-am oprit pe la 140km/ora. mai ducea, dar am zis ca e destul. e primul drum asa mai lung, si voiam sa vad ce poate. si la cat am fortat-o in depasiri sau drum intins a ramas tot timpul pe gaz.
pt problema cu restearea nivelului de benzina am gasit ceva pe un forum ca e de ajuns sa se conecteze pentru scurt timp o rezistenta in paralel cu rezistenta pe care o da litrometrul pt a forta ECU sa citeasca din nou valoarea benzinei din rezervor.
dar, cu vremea asta frumoasa, numa' n-am avut chef sa stau in frig si sa testez. o sa astept sa se mai incalzeasca putin. oricum, cred ca odata am parcat cumva in panta si probabil a urcat nivelul la benzina, asa ca de-ocamdata imi arata nivelul ok smile.gif
am motor de 2 litri 135 cai daca bine tin minte.
un an frumos sa aveti!
ionitagelu
Vreau sa montez GPL pe un Grand Scenic 2 cu 7 locuri. Prefer rezervorul toroidal, dar nu am suportul de roata de rezerva, masina a venit fara roata de rezerva. Nici nu am gasit de cumparat acel suport. Avand in vedere scaunele rabatabile de pe randul 3, as avea loc sa montez rezervor toroidal? Exista suport de roata de rezerva gen "oala" la Grand Scenic in care sa pot pune rezervorul toroidal? Solutie alternativa care sa poata fi omologata ? Astept raspunsuri referitoare la Grand Scenic, stiu ca la cel cu 5 locuri e altceva.
R19/16v
Nu. La GS roata de rezerva e suspendata in afara masinii.
florin_or
salut Gelu,
a mea e tot cu 7 locuri, si rezervorul toroidal (38 litri) e prins pe EXTERIOR. tu de ce suport de roata de rezerva vorbesti?
ionitagelu
QUOTE(R19/16v @ 18 Jan 2017, 14:32)
Nu. La GS roata de rezerva e suspendata in afara masinii.
*



Merci, acum am citit si postul tau din alt topic in care ai scris ca GS nu are suport din fibra.

QUOTE(florin_or @ 18 Jan 2017, 15:06)
salut Gelu,
a mea e tot cu 7 locuri, si rezervorul toroidal (38 litri) e prins pe EXTERIOR. tu de ce suport de roata de rezerva vorbesti?
*



Intrebam daca exista suport din fibra ptr roata de rezerva cum e la Scenicul scurt (5 locuri).
La tine au fixat rezervorul cei de la firma care ti-au facut montajul? E izolat termic cu ceva? Iarna la temperaturi foarte scazute nu se congeleaza gazul ? smile.gif
R19/16v
Avand in vedere ca se vaporizeaza la -42 de grade, la temp aia, sper ca GPLul e ultima ta problema smile.gif
Cat despre inghetat, la -188 de grade, sunt convins ca GPLul e ultima ta problema!
florin_or
salut, cei de la firma de instalatii GPL l-au fixat, nu stiu ce suport au folosit, daca e facut de ei sau vine impreuna cu rezervorul. atat doar ca mi-au zis ca s-ar putea sa am probleme la RAR cu rezervorul de 42 litri deoarece depaseste nivelul puntii, si-atunci mi-au pus de 38L. pt cel de 38 litri din cauza ca e mai atipic am asteptat cam o saptamana (am prins in perioada sarbatorilor de iarna). as trage concluzia ca rezervorul respectiv vine cu suport cu tot.
in partea de sus, sub scanul pliat din spate dreapta, se vad doua suruburi cu saibe (vezi poza).
[attachmentid=1628052673]
miciceii
Salutare lume!
Dupa 4,5 ani pe GPL vreau sa va spun ca sunt incantat.Nu am avut probleme de nici o culoare pana acum cand dupa atata timp a cedat membrana de la plamanul de gaz.
A costat 350 Lei inlocuirea si este din nou in parametrii.
Asa ca spor la montat de GPL pe masini.
florin_or
mie mi se pare ca imi miroase a gaz pe la motor, si cateodata il simt si in habitaclu. o sa merg la cei ce au facut instalarea sa ii traga o verificare.
in rest, totul ok. sapt trecuta m-am intors de la mare, si parca gpl-ul de la Lukoil tinea mai mult ca si gpl-ul de la ceilalti. voi ati observat diferente de genul?
stanionjan
si eu tot de la luk pun, este cel mai bun !

florin_or
smile.gif ok then - o sa incerc sa alimentez si eu tot de la ei atunci.
cri8sti
Avem in oras 2 statii de gpl relativ apropiate....una e cu gaz rompetrol una mol. Le incarca aceeasi consterna. Mai cunosc pe cineva care are statie gpl, mi-a zis ca toti cumpara din acelasi loc....de cativa ani nu ma mai stresez, iau de unde e mai ieftin. N-am observat diferente.
R19/16v
Sunt obligati cu totii sa afiseze sursa carburantilor.
Daca nu e suficient de evident afisat, intrebati lucratorii din statie.
renaultscenic2006
Salutare tuturor, astăzi a primit al meu scenic o instalație brc .Masina functioneaza bine pe gaz însă am întâmpinat doua probleme.Meseriasul nu a știut să monteze acel emulator care reseteaza nivelul de combustibil. Atașez o poza cu emulatorul,pe el scrie brc psa My05 știe cineva se potriveste si la renault?sau doar peugeot citroen.Are cineva o schemă electrica,sau știe cineva unde si cum se montează?Si a doua problemă ar fi nivelul de gaz.Primul led se stinge după 30 km si dupa 200 km deja pilpaie ultimul led.Se poate regla cumva sa arate cat de cat mai precis?
florin_or
salut,
si eu tot "incepator" in ale GPL-ului sunt, dar sfatul meu e ca sa te iei doar orientativ dupa indicatorul de nivel la gaz.
langa butelie este un capac, care daca-l dai jos, o sa vezi - nici nu stiu cum sa-l numesc - un conector catre indicatorul de nivel. acest conector se poate pune la mine in 3 pozitii.
la mine, este montat in pozitia de mijloc. fac plinul - am 4 leduri aprinse. dupa 30 km deja se stinge unul. cand mi se aprinde cel rosu mai pot face 100 km. am incercat sa ii schimb pozitia dar in cealalta pozitie mi s-a terminat gpl-u cand mai aveam un led verde aprins. smile.gif in prima pozitie (cum a fost cand l-am primit de la montaj) era pe rosu si faceam inca 200 km smile.gif
asa ca, ne-am obisnuit. tinem minte cand s-a aprins led-ul rosu, si stiu ca in 2 zile tre' sa merg sa alimentez.
numai bine
miciceii
QUOTE(renaultscenic2006 @ 31 Aug 2017, 21:52)
Salutare tuturor, astăzi  a primit al meu scenic o instalație brc .Masina functioneaza bine pe gaz însă am întâmpinat doua probleme.Meseriasul nu a știut să monteze acel emulator care reseteaza nivelul de combustibil. Atașez o poza cu emulatorul,pe el scrie brc psa My05   știe cineva se potriveste si la renault?sau doar peugeot citroen.Are cineva o schemă electrica,sau știe cineva unde si cum se montează?Si a doua problemă ar fi nivelul de gaz.Primul led se stinge după 30 km si dupa 200 km deja pilpaie ultimul led.Se poate regla  cumva sa arate cat de cat mai precis?
*


Salut!
Modulul asta de la BRC il am si eu montat pe masina de cei de la Vernesti unde am montat instalatia.
Ideal ar fi sa ii suni si sa-ti faci o programare sa ti-l monteze ei ca sunt o sumedenie de fire de legat si mai sunt si de tras din spate de la pompa de benzina pana sub bord unde il montezi.
Referitor la nivelul de carburant afisat de cele 4 LED-uri nu ai ce sa faci,asa este instalatia,ultimul LED tine cel mai mult(pe mine ma tinut cam 125km mers afara dupa ce a inceput sa palpaie).

P.S.
Nu esti in Tara?
renaultscenic2006
Salut
Nu mai sunt in tara.Acum intampin alta problema,la pornirea la rece motorul merge foarte neregulat si refuza sa se accelereze cam 10 secunde.Stie cineva de la ce ar putea fi?.
Mulțumesc
stanionjan
Daca motorul este rece , gazul nu se incalzeste suficient , si atunci apate fenomenul de ,, stingere " a bujilor , este normal sa se comporte asa , trebuie setata o temperatura mai mare de trecere pe gaz (45°-50°)
renaultscenic2006
o sa incep prin a explica in mare cum functioneaza o instalatie gpl.Instalatia gpl vine cu o automatizare(un computer).Acel computer are rolul de a ajuta la gestionarea instalatiei gpl neputand sa o controleze 100%.Cei de la BRC o numesc automatizare in serie mai exact ECU motorului ramane in continuare cel care trimite comanda la injectoare (el nestiind ca este pe gaz),comanda de la injectoarele pe benzina este trecuta prin automatizarea gpl se adauga cateva ms(milisecunde)in plus si apoi comanda merge mai departe la injectoarele gpl(injectoarele pe benzina sunt oprite de catre automatizarea gpl).Pana aici totul este simplu dar de aici treaba se complica un pic.Instalatia gpl trebuieste reglata foarte exact dar in majoritatea cazurilor nu este(laso ba ca merge asa) si mai exact in majoritatea cazurilor se face o calibrare automata care de cele mai multe ori da rateuri.In majoritatea cazurilor la autocalibrarea instalatia (Softul) are tendinta sa faca un amestec prea bogat,un amestec bogat iti da impresia ca masina merge foarte bine pe gaz si iti protejeaza supapele de evacuare.Dar masina are o sonda lambda si un ECU mai exact valorile gazelor arse se duc de la sonda lambda la ECU si ECU reduce imediat timpii de injectie ca sa dozeze mai putin combustibil.ECU face o corectie pe timp scurt dar daca treaba asta continua dupa un anumit numar de kilometri ECU face din corectia pe timp scurt o corectie pe timp lung(ECU invata si se adapteaza).Atata timp cat sonda lambda este calda ea trimite informatii la ECU adica daca mergi pe gaz ECU face o corectie de -50ms si cand treci pe benzina +50ms.Daca mergi un anumit numar de km pe gaz ECU invata -50 ms corectie de lunga durata.PRoblema apare cand motorul este rece si sonda lambda nu este calda si nu poate trimite in primele 30-60 sec informatii la ECU si cand pornesti masina ECU stie -50 ms desi tu esti pe benzina.La pornire masina nu o sa accelereze pentru ca are mult prea putina penzina mi exact jumatate din cat ar avea nevoie.Iti dai seama foarte repede daca o instalatie gpl este calibrata prost urmaresti CB mai exact consumul din bord.Daca iti arata un consum mai mic pe gaz decat cel pe benzina inseamna ca primeste prea mult gaz daca arata pe gaz un consum mai mare decat pe benzina inseamna ca primeste prea putin.Este de preferat ca instalatia gpl sa aiba usor tendinta spre amestec bogat.
vandoo85
Am si eu pe scenicul meu o instalatie landi renzo,si vreau sa-i montez un dispozitiv de resetare nivel carburant. Imi poate spune cineva unde se fac legaturile si ce face fiecare fir care intra in pompa de benzina?


Mai am o nelamurire, am dat capacul de la pompa jos si am gasit o mufa galbena in care intra 3 fire, dar nu era legata nicaieri. De la ce poate fi?
renaultscenic2006
la pompa de benzins sunt 4 fire un plus un minus si doua pentru plutitor. Portocaliu si Maron sunt de la plutior.Roz este plusul la pompa si negru minusul. Si eu vreau sa montez dispozitivul de resetare nivel dar nu am avut timp .Tot ce am facut e sa ma uit prin planurile electrice .

Succes
vandoo85
Dupa ce il montezi,sa dai mai multe detalii. Mai e un fir albastru pe emulator care cica se monteaza pe electrovalva de gaz, ai idee despre treaba asta sau nu trebuie legat?
Unde montez emulatorul,sub scaune sau sub bord si ma leg la mufa de la display?
renaultscenic2006
nu inteleg ce legatura ar avea resetarea nivelului cu electrovalva.Ce model de dispozitiv de resetare al nivelului ai?atașează o schemă electrică

la mine arata ca in schemă de mai jos ,am nevoie de un+continu un +trecut prin contact un minus si nivelul

eu m am gândit să îl pun sub scaun
vandoo85
Dispozitivul e landi renzo,am atasat schema de montare.
renaultscenic2006
Am văzut că landi Renzo au doua scheme de montaj pentru emulatorul acesta.In principiu montarea se face aproape identic ca si la brc. Ai nevoie de un + permanent un +trecut prin contact sau poti sa iei si + de la electromagnet defapt nu este foarte important de unde este luat important este sa fie un + întrerupt (probabil este +ce da comanda de resetare)apoi iti trebuie un -(o masă) si cablul de la plutitor (de după plutitor)care trebuie sa il tai si sa il treci prin emulator.Eu m am gândit să îl pun sub scaun si sa il leg asa:trebuie să identific un +permanent (probabil antena de pe usa spate)apoi + întrerupt sa fie de +la pompa(pompa primind curent cand se pune contactul)- sa fie - de la pompa si si cablul de la plutitor.
vandoo85
Care este cablul care trbuie intrerupt la plutitor,portocaliu sau negru? Un plus dupa contact poti lua de la prizele de sub scaune, sunt chiar langa pompa.
renaultscenic2006
pai si prizele de sub scune sunt intrerupte de uch la incuierea masinii.Ma uit imediat si iti spun care e firul de dus si care de intors.Maron e dus si portocaliu intors.Iti atasez schema electrica a pompei si a plutitorului,daca ai nevoie si de pozitia firelor in mufa R2 de sub scaun iti pot atasa un plan
vandoo85
Ms mult,mi-ai fost de mare ajutor.
Deci,daca respect schema de montaj:
Rosu la roz-alb(pompa)
Negru la negru-alb(pompa)
Cele 2 portocalii la portocaliu(pompa)
Albastru la ....... plusul de la electrovalva gaz sau plus permanent?
In portbagaj eu am un fir cu plus permanent, tras de la baterie pe sub masina. Este chiar in buzunarul pentru trusa,in stanga,dar nu stiu de la ce este,asa am luat masina, si ma pot lega la el.
O sa sun si la Landi Renzo Romania sa vad ce zic si ei.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.