Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme cutie automata
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Gama Renault Laguna > Laguna II
Pages: 1, 2, 3
silviuum
si a mea tot din 2002 si are 181.000 si are mici smucituri, dar nu ma derajeaza, dar ma framanta foarte tare acea sonda de mansalier care nu stiu unde e si nu-mi aprinde lampile si nu stiu cum sa o rezolv, si faza tare e ca nu o gasesc, vineri am schinbat distributia si eu inpreuna cu 2 mecanici am cautat vro 10 minute acea porcarie de sonda si nu am vazut nicunde...defapt noi am cautat o sonda care seamana cu cea de la cutiile manuale sad.gif
bogdan.stavar
smucitul asta...din cate am aflat cam e specific din cauza motorului pe benzina...am vazut pana acum vreo 3 automate pe 3000 si toate smuceau...si doar vb de aceasi cutie dupa 2.2 dar din cate am inteles ar fi din cauza motorului pentru ca are turatii mari...ar fi frumos sa ne vedem sa vedem diferentele...
melcu
bogdan.stavar mici "hopuri" exista si acum ... vorbim de o cutie cu tehnologie de acu 12-15 ani. Nu poate fi comparata cu DSGul actual sau cu sistemul e-CVT de pe hibride.
Eu ma referam la smucituri in retrogradari, prima daca de la trepata 3 la treapta 2 am zis ca mi-a dat-o un TIR din spate, asa de rau a facut blink.gif

La schimbari "in sus" se simte trecerea de la o treapta la alta, mai ales cand o iei usurel (mers normal). Daca te infigi mai tare in ea si o fortezi sa schimbe mai sus (3500-4000) nu simti decat o accelerare uniforma. Cat despre turatie, nu stiu ce sa zic, eu inca sunt cu impresia ca merge fff subturat. Schimba la 2200 si zona unde sta turometroul este 1400-1800 (am ajuns de merg la 50-55km/h in treapta 4 la 1400rpm). Am mai zis-o, eu i-as fi dat sa sara wacko.gif

Daca la Yaris merg in halul asta, in 2 saptamani am clapeta plina de mizerie.
R19/16v
Yarisu' n-are atata cilindree, prin urmare atata cuplu. Nu-ti bate capu', cum a facut-o francezul sa schimbe e foarte bine.
melcu
Asta clar, ziceam si eu..
mihhai
QUOTE(melcu @ 22 Jan 2013, 15:43)
Si revin la cazul meu: AW55-50SN SU1-002.
Aceeasi cutie echipeaza Laguna II si Volvo (si altele: Nissan, SAAB, Opel si Suzuki - bineinteles difera putin codul)

Renault zice "sealed for life", volvo zice mentenanta la 80.000km. Noi pe cine credem ? Personal am fost la Renault sa schimb uleiul (pentru ca aveam probleme) si m-au refuzat cu faptul ca e "lifetime". Foarte saritori mi-au oferit o cutie noua daca asta face probleme, ca de obice "ie stricate domle".
Am facut schimbul de ulei singurel, am urmat procedura de "re-adaptare" si functioneaza ireprosabil de 9000km.
*




si cutia DP0, cea cu 4 viteze este aceeasi cutie cu AL4 de la peugeot. cei de la peugeot recomanda schimbul de ulei in cutie, la 80 mii, in schimb la reno , oficial e pe viata uleiul. eu am fost la un service reno cu a mea cu o mica problema si cand am intrebat de ulei, a spus nenea de acolo ca reno nu recomanda schimbul de ulei in cutie, dar un sfat prietenesc, neoficial, ar fi sa-l schimb...
silviuum
si totusi stie cineva cum as putea rezolva problema cu becurile de la mansalier care nu functioneaza cand merg in revers????
boeru_laurentiu
Se rezolva prin schimbarea sondei de mers inapoi de pe cutie !
silviuum
se pare ca asta automata nu are sonda..
au un fel de dispozitiv rotund care nu stiu cum se numeste si costa vro 1000 ron...
cred ca se numeste SELECTOR...

a mai avut vr'un coleg problema asta la cutia automata....si daca da cum a rezolvat'o (fara sa cumpere acel selector)...
silviuum
Sa inteleg ca nu a mai patit nimeni problema cu becurile de la mansalier....
silviuum
am facut un drum de vro 800 km si la intoarcere am observat ca la treapta a 3'a smuceste foarte rau...si nu facea asa, imi recomanda cineva un service in tm unde pot merge sa fac schinbul de ulei in cutie....
posibil sa fie din cauza uleiului????.....are 183.000 si sigur nu sa facut schinbul de ulei in cutie.
melcu
Salut,
In Timisoara cica ar fi "taticul" cutiilor automate. Este un sirian , Samer nu-stiu-cum ... dar nu stiu sa-ti spun preturi. Stiu ca mie mi-a cerut "1000 euro demontat/montat si ce mai gasim" blush.gif dar pentru un schimb de ulei ....... stiu si eu ?!
Am fost in TM doar de 2 ori asa ca nu pot sa-ti dau mai multe detalii in afara faptului ca strada se numea (acum ceva timp) Baragan.

silviuum
Stiu strada acum se numeste șagovici samuil.. O sa trec pe acolo sa intreb de curiozitate. Ms tare mult.
silviuum
am rezolvat cu schimbul de ulei la servisul recomandat de melcu la suma de 300 ron 4 litri de ulei, si treaba a fost destul de simpla..la dat jos si a bagat uleiul nou.
melcu
Si vreo imbunatatire ?
silviuum
inca are smuciturile din a 4 in a 3 in rest merge perfect...
liman64br
Buna treaba Silviu , si eu am avut ceva baiuri cu cutia mea acum vreo 2-3 ani , mi se bloca in treabta a2 pana reporneam motorul , atunci am schimbat o electrovana si uleiul 7 litri (la Dacia la reprezentanta Oradea) , de atunci nu am mai avut probleme de genu , doar ca simt ca am altele .......... dimineata cand e frig simt cutia mai rigida schimba mai brusc treptele , si mai am si o problema specifica motoarelor 1.8 AER FALS - si de aici cutia isi face de cap , pleaca de pe loc fara sa accelerez si schimba si in a2 fara sa ating acceleratia biggrin.gif

aaa si inca una valabila si pentru celelalte cutii(5trepte) , la voi se simte cand franati ca nu ar decupla ambreajul (sau ce o fi acolo) , ca eu simt ca atunci cand franez, franez si motorul ,simt cum imi sta in sarcina
melcu
liman64br si un cost estimativ poti sa ne dai ? Din ce stiu blocul complet de valve este ~1000 iepuroi, dar ceva nu se leaga cu cei 7L de ulei. 7.4 (sau 7.6) intra atunci cand ansamblul cutie+convertizor este uscat. Ori , pentru a umbla la blocul de valve nu ai nevoie sa scoti decat uleiul din cutie (~4L). Convertizorul nu are "supara" , prin urmare singura modalitate de golire este sa-l desfaci, dar asta implica la service vreo 9h de manopera (demontat cutie).
liman64br
Electrovana a costat in jur de 350Ron , doar una a fost defecta , in total ma costat 700ron cu tot cu ulei , avantajul meu a fost ca am avut o cunostinta acolo ce ma ajutat si cu diacnosticarea ,(o gramada de teste picior pe frana si accelerata la 3000 in drive , in marsalier , verificare de presiuni) , uleiul nu mai stiu cum mi la scos , cred ca pe la buson cat a iestit si apoi mia desfacut ceva capac de unde vedeam o gramada de fire electrictrice ce stau in ulei acolo , nu a necesitat demontarea cutiei de pe motor , totul sa facut cu masina in aer pe elevator si numai pe dedesupt (in afara de umplerea cutiei cu ulei sa facut pe sus) , si eu am mai cautat alti meseriasi inainte sa o duc la Dacia si imi cereau peste 1500 ron , toata treaba a durat maxim 4 ore , nu imi mai aduc aminte exact daca erau 7,4 sau 7,6 litri stiu ca in jur de 7 litri am bagat si mai am un flacon app plin ramas de atunci , nu mai stiu ce marca este ,

Si inca o intrebare da stie careva - unde este senzorul de volanta la cutie automata ?
Florinut
Ma bag si eu ca musca... Am o Lagnua 2 de 1.6/benzina, cutie manuala. Pot monta o cutie automata in locul celei manuale si sa mai si functioneze ca lumea?
holtandrei
QUOTE(liman64br @ 2 Apr 2013, 08:10)
Electrovana a costat in jur de 350Ron , doar una a fost defecta , in total ma costat 700ron cu tot cu ulei , avantajul meu a fost ca am avut o cunostinta acolo ce ma ajutat si cu diacnosticarea ,(o gramada de teste picior pe frana si accelerata la 3000 in drive , in marsalier , verificare de presiuni)  , uleiul nu mai stiu cum mi la scos , cred ca pe la buson cat a iestit si apoi mia desfacut ceva capac de unde vedeam o gramada de fire electrictrice ce stau in ulei acolo ,  nu a necesitat demontarea cutiei de pe motor , totul sa facut cu masina in aer pe elevator si numai pe dedesupt (in afara de umplerea cutiei cu ulei sa facut pe sus) , si eu am mai cautat alti meseriasi inainte sa o duc la Dacia si imi cereau peste 1500 ron ,  toata treaba a durat maxim 4 ore , nu imi mai aduc aminte exact daca erau 7,4 sau 7,6 litri stiu ca in jur de 7 litri am bagat si mai am un flacon app plin ramas de atunci , nu mai stiu ce marca este ,

Si inca o intrebare da stie careva - unde este senzorul de volanta la cutie automata ?
*




Salut, La Auto Bara in oradea ai fost?

Am si eu o Laguna 2.2 DCI din 2003, si as schimba uleiul, nu de lata, da are 10 ani. Daca nu stiu ei acolo ce lulei merge, imi bag piciorul si ma duc peste granita in Budapesta la reprezentanta
melcu
QUOTE(Florinut @ 13 Apr 2013, 08:27)
Ma bag si eu ca musca... Am o Lagnua 2 de 1.6/benzina, cutie manuala. Pot monta o cutie automata in locul celei manuale si sa mai si functioneze ca lumea?
*



Pe scurt, NU.
Mai lung asa, da. Schimbi TOT, adica o vinzi pe asta si-ti iei una dotata cu o cutie automata.
Florinut
QUOTE(melcu @ 15 Apr 2013, 08:30)
Pe scurt, NU.
Mai lung asa, da. Schimbi TOT, adica o vinzi pe asta si-ti iei una dotata cu o cutie automata.
*



Sar-na Melcu'! smile.gif
M-am mai linistit, ideea era ca nevasta-mea voia cutie automata ca sa poata conduce si ea, iar eu am zis ca nu vand masina doar pentru atat! smile.gif
melcu
Nu stiu sa existe CVA (automata) pe Laguna II 1.6. Am vazut pe 1.8, pe 2.0, 2.2 si pe 3.0 v6 ( smile.gif )
Pentru a monta o cutie automata este mult mai mult decat dai jos cutia si montezi cutia noua. Nu cunosc exact procesul, dar cu fffff multi bani probabil o poti face (dar cu siguranta nu in Romania si nu la service autorizat).

Acum, nu vreau sa vorbesc aiurea, dar daca sotia nu are probleme locomotorii (disabilitati) atunci fuga la poligon sa invete sa conduca o manuala. Kitul de ambreiaj e ieftin la masina ta.
silviuum
am reusit sa rezolv smucitura care credeam ca e din cauza cutiei. problema a fost de la bucsa de sub masina care a fost praf. am incercat sa incarc un video dar se pare ca nu pot. suportul a costat 90 ron
melcu
Apropos de automata. A mea se tine de glume, in sensul ca aseara am observat ca la peste 100kmh imi fluctueaza acul vitezometru cu cativa km, moment in care imi intra esp si imi taie acceleratia
. Workaround: esp off tot drumul

Presupun ca viteza nu mai e data prin cablu, ci electronic. Aveti idee unde este sonda pe cutie?
liman64br
hmmm silviuum ma e si acolo un tampon , am sa dau si eu scutul jos sa vad ce e cu ea ..dar cred ca sigur e praf si la mine ca cea din stanga sus deja imi tine motorul pe spate , acum astept coletul sa o schimb tongue.gif

liman64br@yahoo.com trimite-mi video pe email sa vad si eu smile.gif
silviuum
Liman64br marti ajung in tm si o sa.ti trimit video, mecanicu la comandat si pe cel din stanga dar inca nu l.am schinbat ca am vrut sa fiu sigur ca smuciturile erau de la cel de sub, dar probabil o sa.l schinb si pe ala.
silviuum
liman64br am trimis video smile.gif
liman64br
Sper sa nu fi facut eu vreo prostie cand imi goleam emailu , dar nu il am in imbox , daca te rog mai trimiti odata ? ,mersi !
R19/16v
Melcule, turatia variaza?
Lex Luthor
QUOTE(melcu @ 22 Jun 2013, 07:38)
Apropos de automata. A mea se tine de glume, in sensul ca aseara am observat ca la peste 100kmh imi fluctueaza acul vitezometru cu cativa km, moment in care imi intra esp si imi taie acceleratia
. Workaround: esp off tot drumul

Presupun ca viteza nu mai e data prin cablu, ci electronic. Aveti idee unde este sonda pe cutie?
*



Din cate stiu eu senzorii de viteza sunt cei de la ABS nu cei de pe CVA.

Cel putin la masina mea scrie in manualul de service:

"Informația de viteza vine din NBC, acesta din urmă calculează viteza cu semnalul de viteză a roții dat de NFR (ABS) și măsura circumferinței roții stocate în NBC.

Calculatorul sistemului de franare (NFR)
Sistemul de frânare oferă următoarele informații:
- Activarea logica ABS, ASR, MSR, ESP
- Valorile vitezei rotii
- Valoarea presiunii sistemului de frânare
- Pornirea in viteza a doua"

NBC este calculatorul ce controloeaza si tabloul de bord (Nodo BordComputer)
NFR este calculatorul sistemului de franare (Nodo Freni).

Acum nu stiu daca si la Renault este aceeasi logica pentru semnalul de vitezaa, dar (dupa cunostintele mele) CVA-ul de pe Laguna II este tot un Aisin Warner similara cu cea de pe Volvo, Saturn, Opel si Nissan.

Aisin AF33
melcu
Nu, turatia nu variaza. Chiar si setata pe Cruise la 100km/h, are momente cand variaza (putin, dar vizibil pe vitezometru) si atunci se aprinde triunghiul de ESP si o simt cum "moare". Dar am observat ca face doar dupa ce temperatura uleiului din cutiei depaseste 100gr C.

Prima data si eu m-am dus sper senzorii de ABS, stiind ca am mai avut probleme cu unul din cauza mizeriei. Am interogat unitatea si am scos un grafic pe cativa km. Viteza citita de senzori este aceeasi pentru toti 4, deci nu se pune problema ca o roata merge mai repede (cum imi raporta in iarna, stanga gata 435km/h blush.gif ).
Lex Luthor
Cred ca totusi la tine problema este tot la unitatea de ABS/ESP. Zici ca daca dezactivezi ESP nu mai ai simptomele respective. Asa ca aici trebuie sa fie buba.

Oricum o temperatura de peste 100 grade a ATF-ului mi se pare foarte mare.
Din cate stiu eu acest tip de cutie face lock-up in viteza a 2-a cand temperatura ATF-ului ajunge la 115 grade.

A common issue found in both the AW 5 and AW 6 is a hot drivability concern. This happens when the plunger starts to seize within the coil bushings at operating temperature. The results are acceptable shifts when cool, but a harsh downshift or flare upshift (often 3-2 and 2-3) over the 215°F/85°C range.

Sonnax
melcu
Exact! La 115gr imi trece in limp mode cu "gearbox faulty". Vara trecuta (cand aveam probleme) am dat vina pe ulei, pe cutie, pe senzori ... dar dupa ce-am schimbat uleiul si am spalat si radiatoarele nu a mai facut. Am vazut ca in mers sta undeva la 79-80grade , dar daca o futizez in traficul din Bucuresti (gen stai pe loc 10 minute, inaintezi 1m, iar stai 10 minute si tot asa) sare la 105-106grade (mai ales acum, cand sunt 37-38C la umbra). Gearbox faulty nu am mai patit.
Nu imi mai smuceste nici pe upshift si nici pe downshift (inainte ziceai ca se rupe masina intre 3-2). La momentul respectiv am luat in calcul schimbarea blocului de valve, dar mi-a trecut repede cand am vazut ca numai el este undeva la 3200lei. Dar cum spuneam, eu (cred) ca nu mai am probleme la cutie. Nu mai smuceste, nu mai "patineaza", nu mai da eroare....

SINCER, dupa ce am dezactivat ESPul nu am mai stat cu ochii pe vitezometru. Adica mie imi atragea atentia triunghiul si de aceea ma uitam in bord. O sa incerc sa vad daca reusesc sa reproduc.
Lex Luthor
Temperatura normala de regim pentu acest tip de CVA este de 85 grade Celsius.
R19/16v
Pune-i o intrebare lui RADU__ wink.gif
liman64br
Stie cineva de ce trebuie sa tin apasata bine frana cand ii dau drive si vreau sa stau pe loc , am mai intrebat si mai sus senzatia este ca nu ar drebria ambreajul ceva de genu simt ca sta prea mult in cuplu ..e normal sau e vreo anomalie ....si cu scartaitul etrierilor cand incerc sa eliberez frana cate putin
melcu
Cum adica ? Eu pesonal sunt mai prost, nu inteleg intrebarea ta.

Pai daca esti in DRIVE, e normal sa stai cu piciorul pe frana daca vrei ca masina sa stea pe loc. Nu ai "punct mort", cutia este permanent cuplata.
liman64br
..bine ca vorbiti limbi straine mai sus si de aici nu se intelege nimic biggrin.gif ."senzatia este ca nu ar drebria ambreajul ceva de genu , simt ca sta prea mult in cuplu " ca si cum ai tine la masina cu 3 pedale ambreajul la jumate si frana pusa

-am mai condus cateva masini chiar si camion cu cutie automata asa de proba a unor pieteni si pana nu ridici aproape complet piciorul de frana nu o ia in fata , apoi eu simt ca trebuie sa tin prea tare apasata frana ca nu mearga in fata
silviuum
are cineva ideie ce vrea sa zica eroarea asta????
sa auzit un ( troncanit ) la cutie cred ....o data pe la 50 km pe ora in aceleratie si nu a disparut pana nu am oprit motoru si am repornito....

[attachmentid=1627922456]
melcu
Eu am rezolvat-o la mine cu un schimb de ulei...
Eu am monitorizat o perioada comportamentul si eroarea aparea cand uleiul ajungea la 116 grade, moment in care pe bord aveam pictograma cu "gearbox fault", trecea in limp mode (un soi de treapta 3) si in ECU se stoca o eroare (dar nu mai stiu codul) care se traducea prin faptul ca nu poate sa faca "lock". Daca se mentinea in 115gr nu avea nimic smile.gif

Am schimbat uleiul si s-a rezolvat.
silviuum
QUOTE(melcu @ 12 Dec 2013, 18:09)
Eu am rezolvat-o la mine cu un schimb de ulei...
Eu am monitorizat o perioada comportamentul si eroarea aparea cand uleiul ajungea la 116 grade, moment in care pe bord aveam pictograma cu "gearbox fault", trecea in limp mode (un soi de treapta 3)  si in ECU se stoca o eroare (dar nu mai stiu codul) care se traducea prin faptul ca nu poate sa faca "lock". Daca se mentinea in 115gr nu avea nimic smile.gif

Am schimbat uleiul si s-a rezolvat.
*




am 6000 de km de cand am schimbat uleiul in cutie si daca imi aduc aminte a mai apartu eroarea asta cand am incarcat masina cu vro 400 de kg dar nu a troncanit nimic si a aparut pentru cateva secunde si a diparut.....ori cum m-am mai linistit ca nu e ceva grav incat sa nu mai merg cu masina...ms tare mult Melcu
melcu
De curiozitate, ce ulei ai bagat ? Nu de alta dar si mie niste zelosi imi bagau pe gat Dexron III ori pentru cutia mea (SU1) NU este bun!

silviuum
QUOTE(melcu @ 12 Dec 2013, 18:41)
De curiozitate, ce ulei ai bagat ? Nu de alta dar si mie niste zelosi imi bagau pe gat Dexron III ori pentru cutia mea (SU1)  NU este bun!
*




sincer nu stiu ce ulei..am fost la un service care repara cuti automate, ei au fost singuri care au vrut sa-mi schimbe uleiul si credeam ca am fost si la reprezentanta reno si la cateva servisuri si nu se baga nimeni la asa ceva...toti se scuzau ca uleiul e garanta pe viata in cutie si ca nu se schimba....
stiu ca uleiul a fost rosu, rosiatic si au bagat dintr-un butoi mare gen 100 litri tot rosu, nu mai stiu ce scria pe butoi
si am deja 10.000 de km cu el
si unde ma pot interesa ce tip de ulei e bun pentru cutia mea??
silviuum
se pare ca imi aprare eroare de fiecare data cand dau brusc in acceleratie si probabil cand lucreaza treapta 3, are ideie cineva cum as putea face rost de tipu de cutie si ce ulei i-mi trebuie ca sa-l schimb din nou
DanCVA
Incearca la colegul RADU__ de la Brasov. Il recomand cu incredere. Este specializat in cutia de viteze DP0.
Defectul pe care-l descrii pare sa fie de la electrovalve.
silviuum
QUOTE(DanCVA @ 2 Feb 2014, 00:23)
Incearca la colegul RADU__ de la Brasov. Il recomand cu incredere. Este specializat in cutia de viteze DP0.
Defectul pe care-l descrii pare sa fie de la electrovalve.
*





ai un nr de telefon sau adresa de meil unde poate fi contactat Radu?
eu am fost la un magazin de uleiuri si sa uitat pe catalog si pentru cutia mea DP0 era acest ulei, care l-am si cumparat si acum astept sa-mi fac o programare iar la tipi respectivi sa mi-l schimbe.[attachmentid=1627930827] [attachmentid=1627930826]

4 Feb 2014, 15:08:
acum am vazut in poze ca a epirat in decembrie 2013 sad.gif( trebuie sa merg sa-l schimb
melcu
Salut,
La cutia DP0 "schimbul" de ulei ... nu se poate chema schimb. Ai convetizor si din cantitatea totala de ulei (~6l) nu poate fi scoasa. De aceea se recomanda un numar de ~3 schimburi intr-un interval scurt, pentru a te asigura ca ai inlocuit mai toata cantitatea.
Din ce stiu, la DP0 ai buson de scurgere, dar "curg" doar 3.4-3.6l de ulei (restul, cum spuneam, ramanand in convertizor). Mare atentie deoarece umplerea se face la joja!!! (nu la ochi) si intotdeauna la o temperatura de 60grade celsius (+/- 1 grad).

Ai grija la chestia asta, sa nu te trezesti ca pune dorel la ochi.
silviuum
ms de sfat,dar la ultimu schimb a suit masina pe rampa si a dat scutul jos a desfacut un surub si a curs in jur de 2 litri, dupa a scos un cilindru' tot de acolo 'si au mai curs inca 2 litri ( motor oprit , fara sa conceteze ceva la masina ) adevarat a spus ca si tine ca mai raman 2 litri in covertizor care nu pot fi schimbati doar demontand cutia.... dupa a bagat acel 'cilindru' a pus 4 litri de ulei dintr-un butoi de 100 litri , adevarat avea culoare rozalie, intr-o pompa si l-a introdus in cutie...a pornit masina si sanatate si drum bun
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.