QUOTE(MuciX @ 5 Jan 2016, 12:47)
Adica sa sun la mazda, poate a fost vreo rechemare? N-ar fi trebuit sa vina prin posta?
Update-urile sunt una și rechemările alta.
Am vrut doar să zic ca e probabilitate mare ca mersul neregulat la foarte rece să fie rezultatul unui soft insuficient optimizat strict pentru aceste situații. Adică așa face toate, e normal, se trece cu vederea.
Dacă există sau nu update-uri care rezolva problema? Posibil, dar destul de puțin probabil.
Da, dupa aia mi-am dat seama ce enormitate am scos. Deh, daca nu am avut niciodata masina de noua...
Am rasfoit istoricul masinii, care a avut toate reviziile facute la acelasi concesionar de la care a fost luata si aia au sarit grav peste etape importante ale cerintelor cartii service, deci nu ma mira ca nu am vazut niciun update de soft pe acolo.
O sa sun si o sa intreb.
bgdrenault
6 Jan 2016, 10:24
Up-date-urile de soft la vw skoda se fac in garantie numai in cazul unor defecte reclamate de client sau in cazul unor adrese primite de la fabrica(la revizii). In rest, la revizii nu se conecteaza masina la service fabrica pentru cautare soft nou. Se interogheaza cu laptop-ul, se sterg erori stocate, etc, lucruri facute de mecanicul respectiv. Pentru update de soft doar inginerul cu parola in sistem poate opera aceste modificari.
Dupa expirarea garantiei, update-urile de soft se fac(se cauta daca sunt mai intai) doar la cererea clientului(eventual in urma unor defecte reclamate) si numai pe raspunderea lui, intrucat au fost cazuri de ECU crapate. Vrei update de soft (ceea ce e posibil sa gasesti unul nou mai ales la motoarele mai noi) trebuie sa dai cca 150 lei si sa fii psihic pregatit de 1000-1500-2000E pentru un ecu nou(sau cat pana mea mai costa). Stiu pe propria piele, pentru motorul meu exista soft mai nou(pe care l-au pus unii aflati inca in garantie si care au reclamat putere scazuta a masinii-bine, nu au obtinut mare lucru) dar cand l-am cerut l-a reprezentanta mi s-au adus la cunostinta toate cele de mai sus.
AndreiMR
6 Jan 2016, 10:40
Adica daca prin update de soft, facut de ei, conform procedurilor stabilite de constructor, ti se buleste ECU, tu clientul esti bun de plata? Asta e chiar tare
Ma intreb daca e valabila treaba si pe timpul garantiei.
mstaniloiu
6 Jan 2016, 12:14
E foarte putin probabil sa crape fizic ECU, daca se intampla ceva pe timpul transferului noii versiuni , ECU nu va mai restarta corect, dar si asta se poate remedia din configuratie. Spun pentru ca stiu asta, sa nu credeti ca ECU "crapa " asa ca si cum s-ar arde un bec.
bgdrenault
6 Jan 2016, 13:12
Nu crapa asa usor, dar si daca...........esti pus in garda de cat te costa.
Pe perioada garantiei nu au spus absolut nimic, am facut vreo 3 sau 4 softari ca urmare a unor functionari defectuoase(balbaieli in relanti la temperaturi joase si chiar oprire, ulterior lipsa putere, actiunea saiba, etc), deci daca se strica ECU era treaba producatorului.
Dupa iesirea din garantie cand am solicitat mi s-a adus la cunostinta ce se poate intampla si ca voi semna si imi voi lua raspunderea. Evident ca am renuntat chiar la recomandarea unui prieten din sistem care mi-au spus ca sunt ceva ECU crapate si costurile sunt imense.
Mstaniloiu, nu inteleg ce zici tu prin craparea fizica a ECU, e vorba de arderea unor componente electronice care vor necesita inlocuirea totala a acestuia.
AndreiMR
6 Jan 2016, 13:31
Ciudata procedura, ce sa zic. te-ai astepta ca la asa ceva sa isi asume raspunderea. Daca eu ma duc la service sa imi schimbe uleiul si mecanicul imi pune in loc de ulei antigel, nu o sa imi impute mie motorul terminat...asa ar trebui sa functioneze si la update-urile de soft.
Intr-o alta nota, am vorbit cu mecanicul sa imi comande piesele necesare: ulei, filtre, placute de frana, lichid de frana, kit ambreiaj cu rulment de presiune...si vom vedea la fata locului daca e nevoie si de volanta noua, eu trag nadejde ca nu.
Pentru piese am mers pe recomandarile lui, ulei Selenia, filtre ca data trecuta Champion si Bosch pentru AC, placute Textar, ambreiajul cel mai avantajos la pret a fost OEM, rulmentul cel mai ok Valeo...si in caz de ce e mai rau, volanta LUK.
AndreiMR
15 Jan 2016, 11:18
[attachmentid=1628019714]
[attachmentid=1628019715]
[attachmentid=1628019716]
Ieri, tarziu in noapte, se intampla ce se vede mai sus. Plus revizia obisnuita...au mai ramas de schimbat placutele de frana, bolturile nu au vrut sa iasa si n-am vrut sa riscam sa le rupem si sa ramana masina blocata pe elevator, asa ca zilele care urmeaza facem o noua incercare.
Desi am mers cu mare grija cu masina, pana se rodeaza putin piesele, pot sa spun ca diferenta e absolut uriasa...parca e alta masina acum
AndreiMR
16 Jan 2016, 16:59
Daca te referi la pret, volanta a fost 2200 de lei, LUK.
Nu-i rau, la Laguna costa dublu
.
AndreiMR
16 Jan 2016, 17:12
Da, pretul a fost bun. Sincer ma asteptam la mai mult, dar mi-a gasit mecanicul oferta asta. De altfel, omul mi-a cerut un pret rezonabil la toate piesele pe care mi le-a procurat, si la manopera...si a fost o gramada de munca, n-a durat decat vreo 8 ore
psychoo
16 Jan 2016, 17:38
E rupt spoilerul?
AndreiMR
16 Jan 2016, 17:45
Yup...fostul proprietar l-a agatat si pe laterale, si in fata...arata foarte nasol. Am mai scris pe aici, vreau sa scap de el dar ar trebui revopsita bara dupa ce il dau jos, si nu vreau sa revopsesc doar bara fiindca mai sunt si alte imperfectiuni de remediat...si daca ma apuc sa o vopsesc integral, nu mai vreau arginitiu...asa ca datul jos duce la o suma considerabila de bani, deci mai asteapta
Unul argintiu din dezmembrari, cand il prinzi. Nu mai vopsesti nimic.
AndreiMR
16 Jan 2016, 17:51
Numeri pe degete piesele din dezmembrari pentru 159, si o bara pentru masina cu xenon OEM e si mai greu de gasit...pentru ca alt spoiler Novitec, din dezmembrari, sigur nu gasesc
Oricum nu imi place nicio aditie pe fata masinii, nu se prea potriveste.
Tocmai ai spus ca nu te grabesti. Nu se poate să nu pice ceva.
C a t a l i n
16 Jan 2016, 19:21
O sa pice... ceva pe partea electrica probabil.
AndreiMR
16 Jan 2016, 20:21
Nu nu...pompa de servo urmeaza, are un oarecare zgomot. Piesa GM
pishky
16 Jan 2016, 20:39
dr_mKe
16 Jan 2016, 22:12
Dacă era benzină, V6, mi-o vindeai mie și-m maxim 6 luni era revopsită
AndreiMR
16 Jan 2016, 22:39
QUOTE(pishky @ 16 Jan 2016, 20:39)
Chiar livreaza volanta aia? Ca si pentru a mea aveau pe site la vreo 1600 de lei, dar de fapt nu se livra, nu era stoc...si o recomandau pe urmatoarea. Altfel, la mine ambreiajul+volanta au fost 3500 de lei, deci tot pe acolo pretul
QUOTE(dr_mKe @ 16 Jan 2016, 22:12)
Dacă era benzină, V6, mi-o vindeai mie și-m maxim 6 luni era revopsită
Ce sa faci cu un V6 de Holden? Ca pe 159 ala e motorul, nu e de Alfa. Nu e rau motorul, dar n-are sunetul si caracterul unui V6 italian
QUOTE(pishky @ 16 Jan 2016, 20:39)
Dream on! Nu e sub 3.000 volanta. O sa o dea la intors, ca dupa VIN trebuie alta etc.
pishky
17 Jan 2016, 10:21
Ma, nu stiu ce sa zi, mie departamentu achizitii de la Mircea, pe baza seriei de sasiu, mi-a zis.
Acuma....grosso modo mi-au zis 2900 lei, doar piesele, fara montaj.
Ca si eu ma asteptam la un combo din asta de vre-o 5000 piesele + montaju cat casa.
Pe de alta parte, are 253k kmP, ce sa mai vreau de la ea?
Cand pica ii pup dintii, arcurile si masa dubla ca a tinut si atat.
Io am niste vibratii in covrig la relanti - are careva vre-o banuiala de la ce ar putea sa fie (da, stiu ca e dizel si aia e marea voastra problema, dar in afara de defectul asta, major pentru voi) de la ce ar putea sa mai apara vibratii?
AndreiMR
17 Jan 2016, 10:23
Pai, daca suportii de motor sunt ok, e volanta. La mine s-au diminuat enorm vibratiile de la relanti dupa schimb...fiind motor in 5 cilindri tot se simte ceva, dar oricum nu mai vibreaza ca inainte.
pishky
17 Jan 2016, 10:32
nu esti persoana mea favorita dupa replica asta
C a t a l i n
17 Jan 2016, 10:34
Esti sigur ca functioneaza toti 5?
AndreiMR
17 Jan 2016, 10:34
Imi pare rau
Depinde cat de puternice sunt vibratiile alea, eu dupa ce ma dau cu Mazdoiul pe benzina mi se pare ca Alfa e aparat de vibromasaj la relanti. Asa ca si la tine s-ar putea sa nu fie asa grav...dar la km pe care ii are masina, si daca pica volanta, chiar nu te poti plange.
@Catalin: Absolut sigur
Plm, motor mare, in 5 si diesel. La ce te astepti?
AndreiMR
17 Jan 2016, 10:37
Nu ma plang, nu ma deranjeaza si sunetul motorului compenseza pe deplin deranjul cu vibratiile. Doar constat
AndreiMR
19 Jan 2016, 09:31
Din reflex, am tras frana de mana aseara cand am parcat...dupa ce am mers cu masina prin umezeala de pe drum. De dimineata, am gasit rotile din spate blocate, iar sub rotile din fata am ceva gheata, deci exclus sa pot accelera de pe loc masina ca sa se deblocheze. Plus ca e putina rampa unde e parcata. Sa vad diseara cum reusesc sa le deblochez, nu imi vine sau dau cu apa fierbinte peste ele...
Gasesti la magazinele de bricloaj niste foehnuri pentru aprins brichetele de gratar. Ieri si-a dezghetat un vecin rolele portii cu el. Faza-i ca-ti trebuie 220V aproape.
AndreiMR
19 Jan 2016, 09:55
As gasi de unde sa pot trage un prelungitor, n-ar fi problema. Ma gandeam sa vin cu niste apa fierbinte sa o torn prin fata si pe sub masina...ca sa dispara gheata aia sub rotile din fata, si ca sa urce aburul sa incalzeasca pe dedesubtul masinii, in caz ca sunt cablurile inghetate. Daca aveam aderenta, probabil ca miscand-o s-ar fi deblocat, am mai patit asta iarna trecuta. N-am mai avut timp de dimineata pentru asta.
R19/16v
19 Jan 2016, 09:57
Hai bre ca n-o fi dracu asa negru. Daca o bate putin soarele ii trece. Si azi e frumos
Trage un pic de ea ca nu-i de portelan.
dandobre
19 Jan 2016, 09:58
E prea frig afara ca sa torni apa fierbinte pe asfalt si sa mai faca si abur. Iti topeste gheata de pe jos dar nimic pe dedesubtul masinii.
AndreiMR
19 Jan 2016, 10:02
Or sa fie temperaturi negative si pe timpul zilei, si masina e parcata intr-un loc unde nu bate soarele, deci natural se va dezgheta la primavara. Nu am aderenta ca sa pot pleca de pe loc, si oricum nu vreau sa fortez ambreiajul montat acum 100 de km
Putina fortare, putina impingere si s-a rezolvat...poc si s-a desfacut frana. Trebuie sa imi pun un sticker ceva pe parasolar, sa tin minte sa nu mai trag frana de mana, dupa ce i-am schimbat pozitia pe un loc la soare primul lucru a fost sa trag de maneta
AndreiMR
22 Jan 2016, 22:22
Am taiat de pe lista si placutele si lichidul de frana. Placute Textar+lichid Ate Type 200, plus bolturi de fixare noi, alea vechi au iesit taiate la una din roti.
AndreiMR
9 Feb 2016, 09:58
Mazdoiul a inceput sa troncane rau pe dreapta fata, cand iau denivelari cu rotile bracate spre stanga, si pe drum drept, pe denivelari, scartaie cum scartaia Alfa cand se dusese bratul superior de pe fata, mai exact pivotul de la brat...trebuie sa imi fac timp sa ajung cu el la service. A, si mi se pare ca si trage putin spre dreapta, si volanul nu sta chiar drept. Trenul de rulare e cel original din 2008, masina n-a vazut trafic in afara Bucurestiului decat vreo 10k din cei 75k din prezent, si a avut o proprietara incepatoare inainte sa ajunga la noi. Se putea si mai rau
Consoarta a pus ochii (si ea) pe Vitara, ii place cum arata, si si-ar dori un cross-over mic de genul asta...mai mult ii place si CX-3, dar unul AWD e semnificativ mai scump...sa vedem cum ies calculele la buget...daca e totul ok s-ar putea anul asta sa inlocuim Mazdoiul cu altceva.
Alfa mi-a dat dimineata aceeasi eroare ABS not available dupa ce a fost nepornita cateva zile...cred ca bateria Rombat cumparata anul trecut nu e chiar grozava, alternatorul incarca in parametri la verificare...dar cred ca bateria e destul de slaba. Cand se mai incalzeste vremea trebuie sa ii mai fac o vizita mecanicului, un prezon de la galeria de evacuare nu isi mai face treaba si se aude un suierat la accelerari, deci probabil ca scapa ceva gaze pe acolo...e interesant ca in ultima vreme o gramada au ajuns pe la el cu problema asta, cred ca ruginesc si se rup prezoanele alea, mai ales ca eu niciodata nu am oprit-o imediat dupa forja, deci a avut timp sa se raceasca treptat.
Landy isi face treaba foarte bine, consumul mediu pe CB e de 8.2, mers si urban si extra, in ritm normal. L-am prins si cand isi face regenerare, urca turatia la relanti la 1000 rpm si motorul isi schimba zgomotul sesizabil...deci se vede, asa ca nu e risc sa fie oprit motorul in timp ce isi curata DPF-ul. M-am dat si prin ceva zapada la ninsoarea care s-a topit de curand, e interesant ca se simte diferenta intre programul de rulare Normal si cel dedicat Snow...masina inainteaza cu mai multa siguranta, si e mai greu de provocat un derapaj. La noroi n-am scos-o eu, dar au fost ai mei la tara cu ea si s-au intors cu noroi pana pe plafon, deci taica-meu s-a distrat si cu programul Mud de la Terrain Response. N-a ramas intepenit
Anvelopele Nokian sunt excelente si pe ud si pe zapada, foarte sigure la franare si viraje, au fost o alegere buna.
AndreiMR
20 Feb 2016, 14:27
Am fost azi cu Mazdoiul la service, la Arian. Ambele brate inferioare fata sunt duse, dreapta e praf, stanga e aproape praf. OEM costa 700 ron bratul, AM am gasit de la 200 RON Moog la 400 Ron Jakoparts. Sa vedem, cred ca o sa iau TRW la 330 lei
Ouch. Cam scurta viata au avut. Ofertele AM le ai tot de la Arian?
AndreiMR
20 Feb 2016, 17:59
Nu stiu cat de scurta...are deja 8 ani masina, si a fost folosita aproape numai in Bucuresti, de o fosta proprietara care era incepatoare, apoi a ajuns la noi, tot la o semi-incepatoare
Arian mi-au oferit AM la 350, dar nu au stiut sa imi spuna ce marca exact. Diferenta nu e de pret fata de cazul in care le-as lua de la magazin, doar manopera pe care mi-o cer ei mi se pare mare, si nu prea are sens sa iau doar piesele de la ei...adica as putea sa le iau foarte bine din alta parte, fiind AM. Ei vor 450 lei pentru inlocuit bratele, mi se pare cam mult, tinand cont ca am platit 500 de lei pentru manopera la ambreiaj, volanta, placute+lichid de frana si revizie, ce-i drept, nu la reprezentanta, cand am facut reparat Alfa.
Daca as fi sigur ca mai tinem masina cativa ani, as face-o la ei cu piese OEM, dar azi am vizitat si showroomurile Mazda si Suzuki de la Radacini, daca tot am ajuns acolo...i-au placut consoartei CX-3 si Vitara, evident mai mult Mazda...si sper ca daca nu anul asta, atunci la inceputul anului viitor, sa inlocuim Mazdoiul cu una din astea 2.
andreist
20 Feb 2016, 20:30
De la MOOG ( Federal Mogul ) am brate de 2 ani pe o masina din familie ( Symbol ), coafura inca rezista. Erau pe la mijloc dpdv al pretului cand le-am cumparat.
AndreiMR
20 Feb 2016, 22:09
Moog am pus si eu la Alfa bucsele pe care le-am schimbat la bratele Lemforder, care scartaiau dupa 2k de la montare. 20k km de atunci si is ok...dar bratele astea de la ei sunt de departe cele mai ieftine. Ma rog, s-ar putea sa fie tot strategie a magazinului online...sa fie afisate dar sa nu se livreze, am mai vazut asta la ei
Nu te supara dar, totusi, Moog? Moog? Si chiar pe Alfa Romeo?
La partea de directie altceva in afar' de TRW si Lemforder nu merita pus ... in situatia in care nu vrei piesa OEM.
AndreiMR
20 Feb 2016, 22:38
Mie pe-astea mi le-a recomandat pentru ca au folosit si altii si au fost ok...cu Lemforder m-am cam lamurit, brate noi Lemforder, in 2k km au inceput sa scartaie bucsele. Si am mai auzit si de altii patiti cu ele. Nu spun ca Lemforder sunt stifturi...dar in mod cert sunt foarte falsificate, sau ajung pe la noi rebuturile cumparate pe nimic de furnizorii de piese.
La Mazdoi, probabil ca merg pe TRW. Delphi cum or fi pe partea de articulatii? Am vazut si de-astea la pret bun, dar nu sunt convins...cand aud de Dephi primul lucru care imi vine in minte sunt sistemele de injectie de la Reno, Ford si Merc, dar articulatiile sunt altceva
Avand in vedere ca Moog, Delphi si alti producatori asemanatori sunt cei mai ieftini in aceasta categorie de piese, cred ca te poti edifica despre cat de calitative sunt produsele lor.
Mai degraba cu Lemforder e posibil sa fi dat peste ceva contrafacut. Ar trebui sa gasesti un magazin de piese despre care sa fii ferm convins ca aduc numai lucruri originale. Adica unul de se aprovizioneaza de la Augsburg, Unix, de la furnizori de componente auto titrati.
Pe net sunt multe fake-uri (vezi cazul Mann unde toate site-urile de piese auto aduc filtrele astea din China, Made in China, ori la distribuitorii autorizati din tara n-ai sa intalnesti asa ceva), la fel si la multe magazine mici si dubioase.
Personal as proceda in felul urmator: daca pe masina as avea o piesa de directie TRW ce-a tinut putini km, as inlocui-o doar cu Lemforder. Sau viceversa. Sau, daca as avea piesa OEM la pret de aftermarket, indiferent c-ar fi acelasi producator cu probleme, as lua-o p-aceasta.
Asa aveam in plan sa fac cu bieletele Sedan-ului, TRW, ce la 60.000 de km erau destul de faultate. Eram chitit pe Lemforder, numai ca intre timp m-am trezit si cu joc mic in caseta de directie. Intamplator m-am dus in vacanta in Istanbul, iar de acolo mi-am luat cu 100 de euro caseta de directie TRW cu tot cu bielete.
Cat de proasta ar fi (desi cea cumparata e la fel cu cea care masina a parasit fabrica), tot am iesit mult mai ok ca si pret decat oricare alta varianta.
AndreiMR
23 Feb 2016, 10:43
Am comandat piesele pentru Mazdoi: filtre Mahle, ulei am ales pana la urma Petronas Syntium 5W30 (Petronas e de fapt si uleiul Selenia pentru Alfa si e foarte ok), Liqui Moly de care mai folosisem nu se mai aduce si altul compatibil nu aveau, iar Castrol sau alte uleiuri foarte falsificate nu puneam.
Placute de frana am comandat TRW, de-astea foloseam la Clio si erau ok, lichid de frana Ate Dot4 iar bratele, din pacate, nu se livrau pe TRW. Am luat SWAG, era singura varianta "cu nume", restul nu imi prezentau incredere. O sa vedem cat rezista
QUOTE(mezym @ 20 Feb 2016, 22:31)
La partea de directie altceva in afar' de TRW si Lemforder nu merita pus
QUOTE(mezym @ 20 Feb 2016, 23:45)
Mai degraba cu Lemforder e posibil sa fi dat peste ceva contrafacut.
Sunt curios cum ai ajuns la concluzia ca Lemforder si TRW sunt singurele nume demne. Nu zic, au o reputatie buna, dar ce anume din experienta ta te-a facut sa le sustii cu atat de multa tarie?
Probabil nu mi-ar fi sarit in ochi afirmatia ta, daca nu ai fi venit mai tarziu, cand Sinistrul (sper sa nu te superi, de altfel porecla imi este draga, am un coleg de facultate pe care il poreclisem asa) a spus ca alegerea Lemforder a fost un flop, sa spui ca sigur cele montate de el erau facaturi, ca doar nu fac Lemforder dude.
madhorsefuzzy
23 Feb 2016, 11:44
Tot ce e diferit de TRW si Lemforder sunt fabricate in Turcia sau China. Cele 2 inca se fac in Europa (in afara Turciei).
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.