Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Consum Laguna III diesel
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Gama Renault Laguna > Laguna III
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20
marius80_eugen
Daca simti ca "patineaza" atunci mergi la un control la cutie. Daca simti ca motorul se tureaza, dar efectul nu prea se simte la masina ... atunci poate este ceva in. Cati km are masina ( reali ) ???
QUOTE(madhorsefuzzy @ 15 Oct 2018, 21:36)
Consumul e dat de felul in care faci acceleratia si nu de viteza constanta la care rulezi: apesi acceleratia ca o pana consuma putin, apesi ca apucatul consuma mult.
*


De asta i-am si spus ca la viteza constanta pe cruise are un consum mare fata de car ar fi trebuit. Daca el nici pe cruise la viteza constanta nu are un consum decent, atunci cand accelerezeaza, ce naiba sa mai scada.
QUOTE(Alxseb @ 16 Oct 2018, 08:16)
Cu uleiul din cutie nu stiu ce sa zic, fostul a zis ca a schimbat vreo 3.5l dar nu il cred pentru ca pe factura de la service apare doar completare 1l.
In legatura cu resoftarea, omul mia zis ca la o crestere de 17%  a puterii, in conditii de conducere normale, ar trebuie sa vad o imbunatatire la consum, dar nu foarte mare, maxim 1l/100km dar nu e totusi garantat ca ajung asa de mult, asta avand in vedere ca se schimba raportul de forta a motorului in raport cu greutatea masinii.
In legatura cu caldura, am incalzire in scaune deci nu imi trebuie nici un kit de acest gen, si am si incalzire auxiliara, eu ma refeream ca pornesc consumatorii si de aceea sa cresca consumul.
*


Completare nu inseamna schimbare si nici ca a bagat cat trebuie sau de care trebuie. Am auzit de multi samsari care baga ulei mai gros ca sa nu se auda zgomote si sa aiba presiune in automate.
Asta iti spun si eu de mai multe ori si anume ca la un condus normal, resoftarea nu are ce rau sa-ti faca, iar la ce consumuri ai tu, in nici un caz nu o sa creasca si mai mult. Practic nu cred ca are cum naiba sa arda si mai multa motorina daca tu nu-i dai motive. La mine la toate masinile a scazut consumul dupa resoftare. Practic nu folosesti toata puterea pe care o ai, iar acea economie se simte imediat si la consum. Daca aeai motor de 1.5 pe caroseria ta, atunci spuneam ca e fortat motorul, dar in cazul tau ... e ce trebuie si ai consum mare, deci problema este undeva.
Toti crestem consumatorii iarna si vara (cu A/C), deci nu te lua dupa asta. Ai avea un consum mare doar daca nu ai avea incalzire si ai forta motorul sa iti dea 25'C in masina cand afara sunt -20'C, mai ales ca nici nu ai unde sa-l incalzest bine in turatie.
QUOTE(Alxseb @ 16 Oct 2018, 12:10)
Mai exact, daca sunt cu a 2-a de exemplu si nu am viteza necesara de schimbare in a 3-a, sta turata la 2000 pana o ating, iar asta poate dura mult in oras(de aici mersul cu ea turata mai mult timp) Sau daca merg cu a 5-a si accelerez usor din inertie sau sunt la vale, schimba a 6-a automat ce atinge viteza necesara. Am mai condus un Polo cu dsg iar la 50 km/h aveam deja a 5-a iar la 60-70- aveam a 7-a. poate e ceva in neregula cu harta de schimbare a vitezelor. Credeti ca daca e facuta pentru alta piata decat Romania, unde nu avem autostrazi si drumuri de viteza, harta sa fie diferita de cele facute pentru tarile unde se conduce in majoritatea timpului pe autortrazi?
*


Dupa resoftare nu va mai sta de nebuna in inferioara daca tu accelerezi foarte putin, numai ca sa ajunga la 2000 de ture. Daca esti intr-a 5-a si esti la vale si nu accelerezi, ar trebui sa stea in frana de motor, nu sa treaca singura intr-a 6-a, altfel cum naiba sa mai dai frana de motor, numai pe mod manual ???
Polo e mai usor cu vreo 350 kg ... aprox. iar cutia este de generatie mult mai noua fata de ce ai tu. Eu de asta nu am optat pentru manuala pe Renault ... pur si simplu au mai avut de invatat pana prin 2015-2016. Chiar daca accelerezi usor si dureaza mai mult catre 2000 de ture, asta nu inseamna ca ai consum mare, ci totul depinde cat se "chinuie" motorul sa traga de caroserie.
Poti avea acelasi consum instantaneu la la 60 km/h de ex. cu o manuala , adica a 3-4-5 la 60 mers constat are cam acelasi consum, cu toate astea, optim este a 4-a, dar automata se comporta diferit si daca nu simte ca ai nevoie de putere, ai sanse sa mearga intr-a 5-a si abia daca bagi piciorul retrogradeaza a 4-a si iti ofera cuplu.
Indiferent de "optimizarea" hartii de la cutie, tu la mers constant ai consum instantaneu foarte mare. La mers in afara orasului, pe cruise, tu pe automata ar trebui sa consumi foarte asemanator cu manuala, de fapt este cam singura situatie in care ai un consum aproape la fel sau chiar mai bun in anumite situatii. Tu daca setezi o viteza de cuise, in mod normal , nu ar trebui sa mai accelerezi sau sa pui frana deloc, cutia si managementul ei ar trebui sa se ocupe automat, dar la tine o face atat de prost, incat ai mereu un consum mare.
Eu as incerca o comparatie pe CLIP cu o alta masina "identica" si apoi o resoftare daca nu se gaseste nimic in neregula la comparatie.
AdR!@N
Nu cumva se simte efectul fix invers fata de patinarea ambreiajului? adica in anumite conditii cand accelerezi mai zdravan si apoi o lasi putin mai moale, simti ca viteza creste dar turatia sta apoape constanta, in cazul asta, convertizorului ii creste alunecarea cand ceri cuplu, apoi cand o lasi mai moale tinde sa egaleze vitezele celor 2 parti ca mai apoi sa le blocheze (lockup).
Cam asta e comportament normal la automata cu convertizor.
Alxseb
Azi am făcut un test pe clip la sonda lambda amonte și uitați ce date am:
https://youtu.be/qJ2rb8TZ-kk
La început îmi arăta că am tensiune de 66v și stătea nemișcată, apoi a scăzut la 2v 🤔
marius80_eugen
Nu inteleg unde ai citit tu 66 de volti. Aia este axa de timp si anumite s-au inregistrat 60 de secunde. Voltajul se incadreaza intre 0,5 si 3 V ... ceea ce se incadreaza in parametri normali din cate vad pe grafic. Celalalt grafic e senzorul de oxigen.
Era interesant daca si accelerai putin sau sa fi spus daca motorul era cald sau rece. Este normal ca se auto-calibreze la relanti daca nu umbli la acceleratie, pt ca nici temperatura si nici amestecul nu se modifica decat foarte putin.
Sincer nu stiu nici de unde naiba sa ia 66 de volti ? icon_mrgreen.gif Eu stiu ca doar amperajul poate sa ti-l salte in anumite piese (bujii de ex) , nu voltajul.
Nu stiu daca trebuia sa arate perfect drept sau este normal ca se modifice ... repet, nu stiu daca se modifica temperatura evacuarii sau nu. Eu stiu ca de obicei se compenseaza acele modificari, adica ECU-ul da comanda injectoarelor sa bage cat mai putina motorina pentru un randament optim al motorului.
Era bine daca ai fi comparat acel valori si pe alta masina cu acelasi motor.
Alxseb
Acolo unde indică voltajul, adică "tensiune sondă oxygen", primele 2 minute după ce am început testul(până să încep filmarea), arăta 66v fix, de parcă nu era luat în seamă și avea o tensiune aleatorie, apoi a apărut 2v. Păcat că nu am filmat de la început dar mă jucam prin soft și cu alți parametri. Unde se văd oscilațiile, din graficul de la sfârșitul filmării, acolo am accelerat de câteva ori până în 2000-2500 rpm, iar motorul era cald pentru că tocmai ajunsesem acasă. Nu știu ce ar fi trebuit să arate la "sondă oxygen amonte" și exprimat în "%" și de ce zice circuit sondă oxygen "absent". Și încă ceva, tensiunea măsurată a sondei nu trebuie să oscileze între 0.2 și 0.8v?
Alxseb
Stimați colegi, având în vedere că am de așteptat vreo 2 săptămâni până ajunge noua sondă lambda, m-am gândit să circul de probă vreo 2 zile cu cea de pe mașină deconectată. Și ce să vezi, nici o eroare în bord iar mașina este mai vioaie parcă. Cum e posibil să nu sesizeze ecu, că am deconectat sonda? Nu am pus clip-ul încă să văd dacă dă vreun cod de eroare, dar mă așteptam la un bec aprins mâcar.
cj98czh
verifica daca masina ta nu este chip-uita (Cai sau DPF off) ... vezi cu un tester debitmetrul de exmplu ce valori iti afisaza ... ca atunci nu "vede" anumiti senzori ..
Alxseb
Dar când am fost la Renault mi-a făcut update după vin-ul mașinii pe ea și mi-a zis că dacă am avut ceva modificat, acum a revenit la cel original. Apropo, am pus iar clip-ul pe ea și mi-a văzut absent circuitul încălzire sondă oxigen iar valorile pe care le înregistra sunt nule. Asta înseamnă că motorul ține cont de valorile ei dar cred că mai mult ca sigur sunt eronate. O aștept pe cea nouă și văd dacă este vreo diferență față de cea veche.
marius80_eugen
QUOTE(Alxseb @ 20 Oct 2018, 22:41)
m-am gândit să circul de probă vreo 2 zile cu cea de pe mașină deconectată. Și ce să vezi, nici o eroare în bord iar mașina este mai vioaie parcă. Cum e posibil să nu sesizeze ecu, că am deconectat sonda?
*


QUOTE(Alxseb @ 20 Oct 2018, 23:09)
Apropo, am pus iar clip-ul pe ea și mi-a văzut absent circuitul încălzire sondă oxigen iar valorile pe care le înregistra sunt nule.
*


Deci uite ca ti-ai dat singur raspuns ... ECU vede ca nu e ok, dar se pare ca nu il deranjeaza atat de mult incat sa-ti dea eroare la bord.
Trebuia doar sa compari valorile tale cu ale altei masini ...
meganus_bicorpus
Ieri am facut vreo 250 de km, primul drum mai serios de cand am LIII.In extraurban cu 90-100 am mers cu 4,3-4,5%, iar pe autostrada, spre Ploiesti, am mers pe pilot cu 140 km/h si consumul s-a stabiilizat pe la 5,3% dupa ce anterior crescuse la 5,7 prin Bucuresti.
Fata de fostul MII cu 1,5 euro 3, am lejer peste 1l in plus la consum extraurban si aproape 2l in oras la mers zilnic.Masina trage bine, suficient pentru mine, mult mai comfortabila dar si mai obositoare la rulajul prin oras, bara la bara.
marius80_eugen
Daca te mentii cu viteza pana in 110 km/h pe pilot vei avea consumuri bune, altfel cresc f mult. Eu la 2.0 dCi la 130 km/h am cam 2.200 de ture. La turatia aia a ta cred ca as avea peste 170, deci e normal ca si consumul ti-a crescut mult.
Daca ai avut 4,5%, ai mers prin Bucuresti si ti-a ajuns la 5,7%, inseamna ca ai avut un consum de cel putin 7% prin oras. Apoi nu stiu cum ti s-a stabilizat la 5,3% dupa ce ai mers cu 140 km/h pe magistrala ... dar nu inteleg daca acele consumuri erau medii sau instantanee.
Eu am fost sambata pana la Sibiu , dus, masina full, 5,6% citit in parcare in centrul vechi al Sibiului, intors , fara o persoana si un troller mediu, citit in parcare acasa 5,2%. Nu s-a mers tare pe magistrata Buc-Pit si nici pe Pit-Buc pentru ca a fost ceata si la dus si la intors si nici de ambuteiaje nu am avut parte, dar la dus masina a fost full si cu persoane grele si cu portbagajul plin.
madhorsefuzzy
QUOTE(meganus_bicorpus @ 25 Nov 2018, 21:47)
Masina trage bine, suficient pentru mine, mult mai comfortabila dar si mai obositoare la rulajul prin oras, bara la bara.
De ce ti se pare mai obositoare in bara la bara? Nu e confort si cand stai?
meganus_bicorpus
Confortabila la denivelari, climatizare, etc.Ambreiajul mi se pare mai tare, servodirectia la fel, iar la un moment dat cand iei piciorul de pe ambreiaj parca sare de sub tine, nu pleaca usor de pe loc.
danyell91
Salut , de ceva timp ma tot stresez cu plecarea de pe loc, plecarea se face foarte greoaie dau sa plec de pe loc si ai senzatia ca moare motorul , motor 1.5 . E ceva normal sau se poate face ceva ??Pe diagnoza la meridian sud ,nu apare decat o problema de airbag (scaun sofer) care desigur de 1 an ma streseaza apare dispare si aia dar de alimentare nimic..pff
andru1973
Asa fac toate (cred,a mea de 2.0 dCi)la plecare de pe loc "in tromba"ma face o mașina de 90 cp,dupa a2a o las in urma dar la plecarea de pe loc nu vrea ,cred ca asa e facuta
cristian_nechita
Ambreiajul daca este tare 100% este uzat.

E limitat cuplu in treapta 1 la mai toate renourile' din motive de diferential.

Se rezolva prin chip.
danyell91
cristian_nechita , ambreajul a fost inlocuit acum 3 luni cu tot cu volanta e perfect . ms oricum
cristian_nechita
Al meu inainte sa il schimb era foarte tare.
Acum e moale moale.
andru1973
la mine e ambreiaju de fabrica ,e moale merge bine ,dar plecarea aia "in tromba" nu e....dar nu e nici o problema (din partea mea )as fi vrut sa fie mai rapida la plecarea in tromba
marius80_eugen
QUOTE(meganus_bicorpus @ 26 Nov 2018, 10:04)
Confortabila la denivelari, climatizare, etc.Ambreiajul mi se pare mai tare, servodirectia la fel, iar la un moment dat cand iei piciorul de pe ambreiaj parca sare de sub tine, nu pleaca usor de pe loc.
*


Confortabila daca ai talon mare si jante mici. Ambreiajul este tare la tine pt ca este f uzat si trebuie schimbat. Eu sunt mutumit de pedala si de cum se comporta, dar eu am schimbat pompa de ambreiaj si normal ca i-am schimbat si lichidul de frana si apoi aerisire, iar kitul ambreiaj are cam 110k km.
QUOTE(danyell91 @ 26 Nov 2018, 11:03)
Salut , de ceva timp ma tot stresez cu plecarea de pe loc, plecarea se face foarte greoaie dau sa plec de pe loc si ai senzatia ca moare motorul , motor 1.5  . E ceva normal sau se poate face ceva ??Pe diagnoza la meridian sud  ,nu apare decat o problema de airbag (scaun sofer) care desigur de 1 an ma streseaza apare dispare si aia dar de alimentare nimic..pff
*


Motorul de 1.5 oricum are probleme mai mult din cauza cutiei si pe M3. Abia plecam de pe loc si trebuia sa schimb repede treapta. Pe L3 cu motor de 2.0 nu exista problema asta. Limitarea de cuplu pentru prima treapta mi se pare normala , eu am resoftare si nu cred ca o mai am, dar pentru rotile pe 16 este necesara. Deci la 1.5 prima problema este treapta 1 din cutie care este foarte scurta ca sa ajute motorul sa miste masa masinii, apoi recuperezi prin cuplu. Nu ai ce sa-i faci, pentru ca, daca ar fi avut treapta 1 lunga ambreiajul ar fi fost foarte solicitat la plecarile de pe loc si daca nu o accelerai bine, iti murea motorul la plecarea de pe loc.
Printr-o resoftare mai rezolvi din probleme, dar pe 1.5 pus pe L3 este posibil sa ii scazi din fiabilitate, pentru ca ajungi de multe ori sa il fortezi. Nu judec pe nimeni, pentru ca si eu as fi facut si am facut pe toate masinile, dar pentru cei care vor masina multi ani ... ori va resemnati cu performantele actuale, ori o schimbati pe alta cu alt motor mai "echilibrat" cu masa masinii.
danyell91
marius80_eugen ,multumesc frumos pentru sfaturi!
marius80_eugen
Eu imi spun doar parerea, opinia, rog sa nu le luati exact ca sfaturi si sa sariti pe masina si sa faceti ce va spun . Incerc sa ofer si alte pareri ...
Si eu inainte de a cumpara masina am intrebat, am cautat, am citit multe nopti si pe aici si pe forumuri din afara tarii ... si mi-am asumat alegerea. Acum eu recunosc, ca orice masina as avea, i-as face resoftare, dar uite ca la 1.5 pus pe L3 au cedat cateva in timp si culmea este ca 1.5 pus pe M3 nu au cedat... deci poate ca ceva este mai sensibil la aceste motoare sau pur si simplu soferul simte ca motorul se duce (chiar si 1.5 resoftat la 280-320 nm si 133cp) si ii da talpa.
Deci eu de asta am spus ca ori va obisnuiti cu masina asa cum este ea, adica mai lenta, dar economica sau o schimbati.
vrock92
Renault Laguna 3 2008 motor 2.0 dci 150 cp CVA, 245.000km - mers doar extraurban(2 -3 km urban pana la iesirea din oras smile.gif), consum mediu 6,4 %, afisat pe bord.
La pompa, 320 lei motorina normala Moll am reusit sa fac 800 de km si inca nu am ajuns spre rosu cu acul.

meganus_bicorpus
In oraș sub 7,3 nu îmi scade, dar după ce am băgat și ceva autostrada și ceva DN-eu, cu chin și efort am ajuns la 4,9..in mod normal insa, in extraurban ia cam 5,5%
mars
Eu nu scad, mai nou, sub 11% mixt. Fara semafoare, fara gropi, 25 km in 40 de minute (dus-intors la birou). Trebuie sa o vand, clar wink.gif.
b06fcn
Arunca roata de rezerva si alte prostii din porcbagaj, plus cip-cirip si scade...am vazut eu pe aici...
geooox
grand scenic 1.5 dci 106 cp din 2007 (1,6 tone) consum bucuresti 8 sau 9% ... consum autostrada bucuresti - slatina mers autostrada cu 130 - 150 ...localitati legal .. drum european 110 --140 cand aveam loc ... consum de 7% ... si masina goala dar ... ... ... venit de la mare din neptun asta vara masina incarcata si facut 2h si 15 min (vreo 270 sau 280km) din neptun pana in bucuresti in fata blocului .... mers 130 ... da f rara ... 150 - 180 si nu mai stiu ca atat a putut saraca na vrut mai mult de 186 parca .... consum de 10,8 %
b06fcn
Asta e ca vorba aia, motor mic, consum mare...si eu am consumat peste juma de rezervor pana la Sibiu alergand un Duster dci de 110 cai...
andru1973
Cam ãsta e consumul la mine ,eu sunt mulțumit de el ,e mixt și în oraș și pe autostradă
meganus_bicorpus
E cam acelasi consum pe care îl am eu la motor de 1,5
andru1973
QUOTE(meganus_bicorpus @ 17 Mar 2019, 19:52)
E cam acelasi consum pe care îl am eu la motor de 1,5
*



Acum zic și eu ,nu e cam mare la motor de 1,5? eu știu că au mai mic consumul
meganus_bicorpus
Eu vin de pe pe Megane euro 3 cu motor de 1,5 unde nu am văzut niciodată 5%...la drum întins și fără să forțeze mașina scot undeva la 5,2% dar în oraș nu scade sub 7%, fara sa fac liniuțe sau alte figuri.
andru1973
am înțeles
geooox
sa nu mai zic ca acum 3 luni iam luat sotiei un focus 1 benzina (ca vrea ea benzina ...) din 2004 motor 1.6 16v 105cp consum strict bucuresti ... 100 lei benzina (18l benzina) la 130 max 140 km se aprinde becu ... deci 13,2 spre 14l la suta in bucuresti daca merge ea ... ca daca merg eu ... 14 sau 15% ... !!! enormmm !!! de aceasi bani cu sandero 1.5 dci din 2014 merg doar ... 250 km in bucuresti .... asa cda nu va mai vaiâtati !!! deci masina e pe faras ! abia astept sa scap de ea ! cea mai mare sugativa !
b06fcn
Si ce legatura are asta cu topicul? Intreb pentru un prieten...
Bicicleta galbena
Geoox - cum ai calculat tu consumul ala?

mars
100 lei/5.65 lei/litru*100 km/130 km=13.6 l/100 km
Bicicleta galbena
La 130km se aprinde becul, a zis colegul.
Asta nu inseamna ca i s-au consumat aia 17l bagati cu 100 lei.




ddcz0r
Salut tuturor! Am cumpart recent o Laguna 3 hatch 1.5, 2011, 150k km si consumul urban in Bucuresti este de 9%, ceea ce mi se pare cam mult comparativ cu vechea Laguna 3 break acelasi motor/ani/km cu care aveam media urbana sub 7%, asemanatoare cu cele scrise de voi. De la ce poate fi diferenta? Multumesc!
alex_mihai
Salut, eu am in jur de 7.5% in bucuresti, 1.5 dCi, fara DPF, Laguna 3 break. Dar am avut si medie de 9% in zilele foarte aglomerate.
KMY17
2.0 dci, 173 cp, cva. Sub 7.8 pe extern, never ever.
Alxseb
Salut, au început concediile așa că prima ieșire prin țară (aproape 1000 km), 6,8l/100km pe CB. Dar după calculele mele cred că undeva pe la 6,5l/100km este cel real. Voi vedea când fac următorul plin. La mine întotdeauna este o diferență de 1.5l - 2l de la plin la plin, nu știu care e faza. Oricum urmează și alte drumeții așa că vă țin la curent. Concediu plăcut tuturor și cel mai important, fără evenimente rutiere. smile.gif
shtrumphy83
Salutare. La o plimbare pe Transalpina (Sibiu-Voineasa- Ranca-Sugag-Sebes-Sibiu) 4persoane fara bagaje, mers normal, 6.0 %
cozma1993
Salut,

Consumul meu facut in mare parte in drum spre serviciu. (Buftea - Baneasa). Eu zic ca se poate trece la consum de oras.

Pe extern am reusit un 6.1% pana la Budapesta.
cj98czh
Urban nu o sa iesi in veci cu o viteza medie de 34 km/h ... 15 km/h ... pana in 20 ...
meganus_bicorpus
in ultimii 1000 de km, cu 400 de km rulati doar in Constanta si restul pe A2 si DN...5,6% consum...binisor!
Alxseb
Salut, am revenit și am observat că la mine este ceva ciudat cu CB-ul. Dacă merg doar urban și fac plinul de la aceeași pompă ( în țară ), îmi intră cu 1,2-1,5 l mai puțin decât îmi arată CB-ul că aș fi consumat. Acum sunt în afara țării și am făcut plinul la Shell după care am fugărit-o pe autostradă și când am alimentat din nou de la aceeași pompă îmi arată un consum cu 6l mai puțin decât pe CB. Care ar fi fenomenul oare? Eu opresc alimentarea la primul click al pompei, oricum nu mai intră pentru că dă pe afară, dar mi se pare destul de mare diferența. Calculând, ajunge la 0,9 l/100 km, cel puțin ultima dată. 🤔
meganus_bicorpus
Dupa o saptamana la vecinii bulgari si 1200 de km facuti cu 4 persoane si portbagajul burdusit, am revenit acasa cu un consum de 5,5, dupa ce pe coclaurile de la Sunny
Beach a stat constant la 5,8.
E primul drum mai lung pe care il fac cu masina asta, multumit de modul in care merge, trage, confort, consum, Rlink cu AA, clima..tot!
Mi-ar fi placut o suspensie independenta pe spate si o cutie automata...dar asta la viitoarea masina, deocamdata ce am acum e peste asteptari.
meganus_bicorpus
Pentru ca cineva mai sus intreba daca masina asta e buna de naveta si pentru ca cineva si mai de sus mi-a sters postarea, o refac aici...700 de km cu A2, fataiala pe la Constanta, un pic prin Baneasa si ce a mai fost..4,2% consum.Pe A2 la 120 am mers cu 3,8&, o singura persoana in masina, fara prea multe bagaje si fara AC.
gabize
Platforma era cu o osie sau doua? huh.gif
tongue.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.