QUOTE(b76bgaarh @ 8 Jun 2015, 11:25)
dany de baut da gazda, musafiru aduce decat cado.
Dam, nu ne trajem de la nimic. Important e sa putem duce...
QUOTE(gabize @ 8 Jun 2015, 11:46)
Yep, muzafiru' aduce carafa cu apă, gazda pune-n pahare
jinarsu.
Am corectat oleaca...
QUOTE(M.C. @ 8 Jun 2015, 12:03)
Pai da,m-asteptam la raspunsul acesta!
No problem,stie sa ajunge SEL -ul si acolo!
Ba,cred ca acolo e si mai interesant !
Deci,oricum ar fi,unii nu are scapare.
Matale stii prea multe...
La GZ daca opresti, poti alege oricare din trotoare doresti, ca nu e semn de oprire, stationare interzisa...
Eu ma opresc acilea... ca facem topicu' praf, colegului cu tractorina...
Ohoo, stai ca acusi vazui, SEL-u tre' procura speciala, intre tractoarele mele si a lu' conu gabize
pishky
27 Jun 2015, 19:08
na, sa o fac de ras, si ca tot faceam pe lupu moralist pe topicul colegului cu megane si FAP
Folosesti ecranul de pe national arena pe post de monitor?
QUOTE(MuciX @ 17 Mar 2015, 06:29)
Iar cu poze mari.
pishky
27 Jun 2015, 19:23
care ar fi deranjul?
Inafara ca se vede doar un ac de turometru imens , nici un deranj.
La mine mi-a aparut eroarea aia cand mi se fu2 bobina de inductie de la un cilindru.
pishky
27 Jun 2015, 20:26
luni are o intalnire romantica cu Mircea, la un tester mic (d-ala universal).
Vedem daca e filtru (cel mai probabil), sau vre-un senzor ceva.
Este luata in calcul si optiunea ca filtrul sa zboare si sa nu mai vina altul in locul lui.
Ma bate gandul sa schimb meganu' cu una din asta, Break, 2007, 199.000 km(cica), initial paris, 173 de cai. Ca masina pare ok, presupunand ca are km reali, si de avut zic ca-i are avand in vedere pielea , volanul, maciulia, si interiorul in general, mai duce motorul, sau urmeaza sa pice turbina, samd? Distributia fiind pe lant, mania romanului e ca nu se schimba, dar eu stiuc a se schimba si lantul, dar la cati km?
Cat are co2-ul in carte? Multumesc.
corbex
14 Jul 2015, 05:01
Daca are 199.000 (pe autostrada), schimbi tu lantul, sa scapi de grija si sa fii sihur ca nu ai jocuri in distributie. Dupa aia poti merge linistit cu ea si la piața, nu numai la biserica.
pishky
14 Jul 2015, 05:23
la mine are kilometrajul care se vede.
La vanzare clar va avea ori 73.000 ori 105.000.
Motorul daca ii dai ce-i trebe si cand ii trebe rontaie fericit acolo.
Distributia, si citez, "zornaie" cand se apropie de gata.
Acuma...aproape de turatia de relanti zornaie cutia filtrului de aer, si nu stiu daca am sa aud lantul peste zgomotul ala.
Co2-ul in carte 159 parca era.
Turbina face ca ambulanta de cand era noua (si avea 133k km)
S-au mai plimbat si altii cu ea, si ori din bun simt, ori pentru simplu fapt ca nu e o problema n-au zis nimic (aici includ si mecanicul care o serviseaza mereu, si jobul lui e sa observe daca e ceva in neregula).
Cu DPF-ul s-a rezolvat la modul sters eroare, pus motorina ultra de la omv, aplicat un stil de mers mai turat. Facusem si un drum de Mangalia inainte strict pt curatenia filtrului, cu mers constant, dar in regim cruising (~2200 rpm), Mircea a recomandat mai spre 2500 - 3000.
Daca mergi distante scurte, sau urban, sau la relieful din zona ta - DPF-ul ar trebui sa fie cea mai mare grija. (desigur exista optiunea de schimbare /anulare)
Am lasat ieri bulina lu mama la un schimb de placute de frana.
Am constatat ca probleme cu care merg eu la service sunt minore.
Acolo se merge cu volanta + ambreiaj + distributie + filtre +......lista mare - practic erau doo pasaturi si o skoda la care trebuia dat jos de la peretele ignifug spre bara.
Edit: Argon pune un link, sa vedem si noi despre ce vb.
b76bgaarh
14 Jul 2015, 06:05
Vrei sa furi știința lui argon?
madhorsefuzzy
14 Jul 2015, 08:24
QUOTE(pishky @ 14 Jul 2015, 06:23)
Cu DPF-ul s-a rezolvat la modul sters eroare, pus motorina ultra de la omv, aplicat un stil de mers mai turat. Facusem si un drum de Mangalia inainte strict pt curatenia filtrului, cu mers constant, dar in regim cruising (~2200 rpm), Mircea a recomandat mai spre 2500 - 3000.
Aveam emotii.
Deci cei 10-15Km de 4000rpm la fiecare drum de Valcea pe A1 sunt ca o cura la Amara pentru DPF-ul meu.
E singura data pe tot drumul cand folosesc cruise control-ul.
Apropo in Km afisati de cate ori s-a facut regenerare completa?
QUOTE(pishky @ 14 Jul 2015, 06:23)
Edit: Argon pune un link, sa vedem si noi despre ce vb.
E doar la Deva in piata.
pishky
14 Jul 2015, 09:42
nu stiu cate regenerari compleCte a facut, ca era tester universal, nu clip - si nu vedea chiar tot. (e pentru masini de fitze, bmw, vag etc - iar a mea nu se califica la "bemve full fara piele, ca pielea pute"
)
Stiu ca am un senzor de parcare mai friguros (stiu exact care), merge doar vara - nu a aparut nimic legat de el pe tester. (dar o sa ii dau cu spray de contacte in mufa pana vine frigul).
Conteaza sa mergi constant, stiam ca se face regenerarea si la 50 km/h in treapta 3-a (dar unde mergi tu cu 50 in tr. 3 mult si bine?), sau 130 la drum intins.
Drum intins vede saraca, eu oriunde as pleca plec pe autostrada.
S-a cam sincronizat cu revenirea din concediu, unde pe serpentine nu era in elementul ei, si filtrul a tot dat semne ca ar vrea regenerare, am vazut consumuri de-a dreptul porcoase (raportate la stilul de mers) pe instant.
Dar mno - iarna nu-i ca vara, nici muntele ca shesul (shes = ses, campie, teren relativ plat si orizontal, ca sa se inteleaga)
Cat despre link - ne-am fi dat si noi cu parerea.
Nu imi plac break-urile, le intleg utilitatea, dar nu imi plac.
Il iau doar daca sunt fortat de nevoile de transport, (si, daca as lua break, pentru surprize maxime de la tigaia aia de reno as lua break cu v6 deceiii - sa vezi atunci cefe late pline de mirare
)
oricum m-am cam documentat despre dpf, cred ca atunci cand va face probleme va zbura.
Mircea tot incearca sa ma convinga ca nu e chiar asa de rau cu el, eu am idei putine si fixe.
@ fuzzy - am tot citi topicul cu insonorizarea la laguna ta. Sper vara asta sa primeasca un tratament asemanator si masina mea.
Daca nu era taxa era luata demult, dar nu ma incanta sa dau peste 1000 de euro aiurea la stat, bani aruncati pe geam..
In targ nu stiu, era prin Hunedoara masina.
http://olx.ro/oferta/renault-laguna-gt-ini...html#57e3829d96
pishky
14 Jul 2015, 10:04
cred ca este un privilege masina repsectiva.
La initiale ai in loc de plasticul ala care imita aluminiul un alt plastic ce imita lemnul (ala de delimiteaza partea superioara a bordului de cea inferioara. (cred ca se vede si in foto de mai sus).
De asemeni pe prag scrie initiale paris.
Pe bandou, la fel scrie initiale paris, nu scrie motorizarea.
Toate astea ma fac sa fiu putin sceptic in privinta masinii din link.
Iar jantele, de obicei sunt pe 16 si sunt scala.
EDIT:
nu se vede, dar uite link-uri
http://www.reno.ro/index.php?act=Attach&ty...t&id=1627700603http://www.reno.ro/index.php?act=Attach&ty...t&id=1627704970http://www.reno.ro/index.php?act=Attach&ty...t&id=1627704973(sper sa iti fi fost utila informatia).
PS - eu nu as da-o mai jos de 6.000 (poate sunt eu rupt de realitate cu pretul, dar consider ca masina a fost ingrijita cel putin decent).
Ah - pies - ca tot e jurnal - am observat zone unde vopseaua incepe sa aiba nevoie de putina iubire, probabil undeva pe temen lung (2-3 ani ) va vedea o revopsire totala.
Am facut facut azi la emag un RCA - si ...avand peste 30 ani
costa "decat" ~ 560 lei cea mai eftina (fata de ~ 900 anul trecut)
La a ta e platita taxa? Ca eu nu visez sa iau decat 4.000 pe ea, ca se mai adauga 1.000 taxa.
pishky
14 Jul 2015, 13:28
pe principiul "nu vand, nu cumpar, doar ma laud"
sincer nu stiu, stiu ca platise fostul proprietar, iar la momentul cand am luat-o eu, taxa nu se punea, masina fiind deja inmatriculata in RO (asa era legislatia atunci).
Zic ca nu as da-o fara suma respectiva. (si sa cumpar ce in banii aia? ca pasat nu vreau)
In viitorii 2-3 ani nici nu se pune broblema sa o schimb.
Iar cand am sa o schimb o schimb cu ceva cu propulsie (adica spate) sau 4x4, benzinar (nu isi mai are rost dieselul, ca nu mai fac asa multi km), motor intre 2.0 si 3.0, cel putin kw lagunei, si cel putin nivelul de confort al lagunei - adica o berlina discreta de familie - cu ceva temperament (ma gandeam la 328, sau 335, M3, C400, Jaag XF, sau XE, Saab 9-3 2,8 T, Volvo S60 T6, Haudi S4, S3, si alfa asta noua e demna de luat in calcul, talismanu - daca ii pun si motoare pe el - asa din simpatie de marca).
Optiuni sunt, doar ca acum, sunt alte prioritati in familie, iar laguna nu da semne de oboseala (si a devenit usor usor familie, si cred ca la mine ar sa isi petreaca obstescul sfarsit - cand va fi ala).
gabize
14 Jul 2015, 13:36
Dacă e euro 4, prima înmatriculare în 2007, a fost scutită de la plată.
pishky
14 Jul 2015, 13:51
este euro4, prima inmatriculare in decembrie 2009 - in ro.
In DE mai 2006.
Nu prea mai conteaza taxa.
gabize
14 Jul 2015, 14:06
QUOTE(UXE @ 14 Jul 2015, 14:49)
cu taxa?
pishky
14 Jul 2015, 14:33
"decat" chitanta.
si aici o sa facem ceva de genu "ba a mea e mai mare"?
Poxe? Ca sa fie evidentu" si mai evident!
Laurentziu83
14 Jul 2015, 22:42
QUOTE(pishky @ 14 Jul 2015, 14:51)
este euro4, prima inmatriculare in decembrie 2009 - in ro.
In DE mai 2006.
Nu prea mai conteaza taxa.
Daca e euro 4 si a avut prima inmatriculare in Ro in prima jumatate a lunii decembrie, e posibil sa fi fost scutita de taxa, iar acum daca o vinzi, noul proprietar va trebui sa o plateasca.
pishky
14 Jul 2015, 22:46
o sa o vand dupa ce vinzi tu alfa
momentan nu am nici cea mai mica intentie de a o vinde.
iar politicienii nostri, periodic schimba legea.
Eram chitit, daca nu scadea RCA-ul, sa o vand parintilor.
Si asa te lamureai si cu taxa...
hitman1234
15 Jul 2015, 12:23
QUOTE(argon @ 13 Jul 2015, 12:44)
Ma bate gandul sa schimb meganu' cu una din asta
Cat ii mai ceri diferenta?
pishky
15 Jul 2015, 13:50
nu imi permit nici sa platec diferenta, nici intretinerea unui asa benzinar nobil (se pare ca nici argon, din moment ce vrea sa o schimbe).
Oare o sa devina laguna un fel de espero cu facelift dupa ce isi ia si el?
hitman1234
15 Jul 2015, 14:06
Tot ce e posibil, pare hotarat sa darame mitul fiabilitatii reno, model cu model, argonul
Laurentziu83
15 Jul 2015, 16:32
QUOTE(pishky @ 15 Jul 2015, 14:50)
nu imi permit nici sa platec diferenta, nici intretinerea unui asa benzinar nobil (se pare ca nici argon, din moment ce vrea sa o schimbe).
Oare o sa devina laguna un fel de espero cu facelift dupa ce isi ia si el?
Tu de fapt nu vrei sa-ti bagi gheara-n gat cand vei vedea la el consumuri mai mici decat la tine...
pishky
15 Jul 2015, 19:35
pe incercate, se pot scoate consumuri in jurul a 5%.
fostul propitar, pe ruta Deva -> Constanta, noaptea a scos 5%.
eu nu am mai reusit (nici nu prea cred ca era prea sanatos sa incerc).
Tot atunci am vazut catamai rezervorul are - ca tot puneam, si nu se mai umplea - o sa aiba si argon socul vietii lui.
Ulterior sunt sigur ca ii va parea prea agricol motorul.
Nu faci schimb cu a mea? Io m-am saturat de benzinare, vreau un diesel rafinat.
gabize
15 Jul 2015, 20:12
QUOTE(pishky @ 15 Jul 2015, 20:35)
pe incercate, se pot scoate consumuri in jurul a 5%.
Tot pe încercate îți spun că e inuman să conduci a.î. să scoți un astfel de consum. Mai ales la un drum mai lung, riști să devii sinucigaș. Că mințile sigur ți le pierzi.
Io am reușit doar aprox. 40 km să merg la consum. Probabil m-am ales cu niscaiva sechele.
pishky
15 Jul 2015, 20:24
@ mars - m-ar tenta, discutam la o tuica fara alcool. Stim cu totii cine ia deciziile importante in casa
@gabize - aprob pozitiv, e realizabil, nu sanatos
, dar realizabil.
Pai cred ca doamnei pishky i-ar placea un Twingo. Sper ca nu te gandeai la Laguna
.
pishky
15 Jul 2015, 20:40
sunt sub nivelul tau asfel de glume.
si ca sa iti raspund, nu, nu m-am gandit la twingo. Twingo fun = RS.
Mie cel putin mi-a ajuns cu masinile mici, vad ca si madam se lecuieste usor usor.
Ma dau ocazional cu bulina lu mama. E practica nimic de zis, dar completeaza laguna, nu inlocuieste laguna.
Twingo are rostul lui, nu degeaba a inlocuit Meganu' doamnei. Dar eu as renunta la Laguna pentru o compacta. Eu cred ca acolo e distractia, in niciun caz la alea mici, dar nici la clasa medie.
Un update de soft, si mecanicul care l-a facut
@TCM turbo
RenaultIII - 2.0 dCi - 173 HP
- Date tehnice
Original Tunat
Cai Putere 173 200
Cuplu motor 380 430
acuma, sa o zic pe aia dreapta, ea nu e nici laguna 3, nici 380 nm nu avea.
b76bgaarh
3 Aug 2015, 14:52
cam mici poxele.
eurocristi
3 Aug 2015, 15:46
Pare competent mecanicu' in ciuda tineretii.
madhorsefuzzy
3 Aug 2015, 16:15
Impresii la primul drum?
Am vazut o L3 la Ikea in parcare si avea tobele afumate bine. Sigur nu mai era gatuita.
Daca n-as avea DPF-ul vietii m-as baga si eu. Da imi plac si tobele curate. Grea decizie.
AndreiMR
3 Aug 2015, 16:21
Daca e facut cu cap, softul n-ar trebui sa iti afecteze prea tare DPF-ul, un remap bun nu genereaza fum suplimentar. Sunt o gramada de "tractoristi" care merg cu remapuri si cu DPF inca activ, daca ii pui powerbox sau ii faci tuning de coltul blocului cu un laptop si un "baiat priceput" atunci da, se alege praful.
madhorsefuzzy
3 Aug 2015, 16:40
E greu sa alegi tuner-ul care sa faca cu cap. Ca harti de injectie cred ca poate scrie aproape oricine pe masini. Marim presiunea turbo de la 0.8 bar la 1.2 bar si gata suntem safe sub protectia de 1.5 bar.
Cei mai cunoscuti de mine sunt TCM si Dimsport, dar eu unul n-as avea incredere in ei. Pretul e prea bun ca sa nu fie niste harti generaliste trantite acolo indiferent de particularitatile soft-ului prezent pe masina din fabrica.
As merge la cineva care imi modifica la fata locului soft-ul prezent pe masina si apoi face test de drum cu laptop-ul conectat. Si apoi mai modifica parametrii si mai face inca un test de drum pana iese bine. Si eventual si un dyno test. Dar unde gasesti asa ceva in RO?
Sunt constient ca pretul nu mai este de 200-250EUR ci undeva peste 500EUR, dar unde?
AndreiMR
3 Aug 2015, 16:45
Pentru Reno nu stiu un astfel de tuner, doar pentru marcile italiene
Dintre astia "generalisti", Dimsport am inteles ca ar face treaba mai buna ca altii, adica mai stiu oameni multumiti de remapuri facute acolo. E totusi Reno, sunt motoare comune, ma gandesc ca au facut destule incat sa stie ce si cum sa modifice. Dar, oricum ai da-o, un remap presupune si niste riscuri.
madhorsefuzzy
3 Aug 2015, 16:49
Si mersul cu masina presupune riscul sa se strice. Dar daca tot o fac as vrea sa minimizez riscul.
Colegul pishky aproape ca scapa de DPF. Deci la el nu-i problema.
AndreiMR
3 Aug 2015, 17:06
Dpmdv, DPF ar fi oricum ultimul lucru de care mi-as face griji la un remap. La o adica, scapi de el si gata. Stiu, nu e chiar eco-friendly ce zic eu, dar la masini de generatie putin mai veche DPF e o pacoste atat de mare incat iti bagi picioarele in ea de planeta, decat sa stai in permanenta cu masina in service la regenerari. La astea mai noi le-au mai imbunatatit, dar ce e de pe la jumatatea anilor 2000 si pana prin 2010 e cu probleme cam la toate marcile
Riscul mare la remap e ca multi nu se documenteaza pentru ce valori de putere si cuplu e gandita transmisia, sau fac niste harti care fac praf injectia masinii. De presiunea in turbo tin toti seama, dar unii uita si de alte detalii.
C a t a l i n
3 Aug 2015, 17:39
Synyster, in general nu vorbesti din auzite, apreciez asta.
Insa acum chiar spui povesti. Primul lucru care se face la ORICE remapare este anularea acelui delay cand apesi acceleratia. Iar in cazul tractoarelor, asta se traduce in fum. Negresit.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.