Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Ambreiaj, cutie de viteze sau altceva?
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane II
georgerusu
In seara asta masinuta din semnatura mi-a facut o surpriza. Dupa un drum de aproape 200km, am parcat masina in fata blocului. Pe drum nu mi-a facut nici cea mai mica problema. La 1 ora dupa ca am oprit masina am plecat sa cumpar ceva si dupa 300 de metri (primul semafor) a inceput sa scoata un sunet foarte puternic in momentul in care apas acceleratia. Sunetul parca ar fi o tabla care se freaca de asfalt si mi se pare ca vine de undeva din dreapta masinii (cum stau la volan). Am pus avariile si am mers cu 20-30 de km/h. Nu scoate nici un sunet daca o bag in viteza si ridic usor ambreiaju fara sa accelerez. dupa ce isi ia putina viteza singura daca accelerez cat pot de incet si putin nu scoate nici un sunet, dar daca apas normal acceleratia apare imediat sunetul ala. Odata cu sunetul se misca si schimbatorul de viteze singur. Ce credeti ca ar putea fi? A mai trecut cineva prin experienta asta si daca da cat costa treaba?
Astept cu interes parerile voastre.
SorinCT
Sa nu se fi rupt bieleta de antibasculare sau cum i-o zice aleia de e legata de cutie. Cand e pe duca se simt smucituri la schimbarea vitezelor si se plimba singur levierul. Poate la tine s-a rupt cu totul si se loveste de fiare cand accelerezi.
georgerusu
Cam cat costa treaba asta?
SorinCT
Studiaza problema aici: http://www.reno.ro/Go-to-last-page-page-t201078-s540.html
Cica s-ar potrivi si cea de Logan (aprox 100 RON) dar intai afla exact ce are.
georgerusu
Ms mult. M-as bucura sa fie asta. Alte pareri/variante?
clr
Ai verificat sa n-ai vreo pietricica prinsa pe la disc?
georgerusu
daa ar fi pietricica pe disc, nu ar trebui sa se auda sunetul ala tot timpul?
ritter
Este bieleta antibasculare. TRW era vreo 250 ron parca.
crazybogdan
La Reno la rep. era 180 RON ( bine pt modelul meu, dar nu cred ca ar diferente mari intre modele). Si bieleta aceea in ambele parti de prindere are 2 tampoane. Foarte probabil, unul din cele 2 a cedat.
Manopera ar fi sub o ora...
Daca se balanseaza ceva mai mult motorul, e normal sa vibreze si schimbatorul, doar sunt prinse una de cealalta, nu? (motor+cutie)
SorinCT
Una e sa vibreze si alta sa ti se miste singur.
georgerusu
Daca o ridic pe cric si ma bag sub ea se vede bieleta aia rupta sau ceva ca as vrea sa ma conving inainte sa merg la service. Daca ar avea cineva o poza exact unde gasesc prostia asta de bieleta chiar m-ar ajuta f mult. Sper sa fie asa cum zice toata lumea bieleta aia ca daca nu e asa inseamna ca e ceva mult mai scump. Multumesc mult colegilor care au dat cate un sfat/parere pana acum.
crazybogdan
Sorin, ai dreptate, dar acela era verbul care mi-a venit in minte smile.gif

georgerusu, nu cred ca are rost sa te bagi sub ea, bieleta parca e mascata de scutul motorului...
georgerusu
Fratilor m-am bagat sub cazan si am tras de bieleta cu pricina si e teapana, nu are nimic. Va reamintesc ca zgomotul e foarte puternic, vine din partea dreapta a masini (cum stai la volan) si e ca si cum s-ar freca ceva metalic. Se aude doar la accelerare, daca o scot din viteza pot sa o turez la 4000 si e ok. Pedala de ambreaj e la fel, singura diferena e schimbatorul de viteze. Cand ba a 2-a de exemplu, in momentul in care ridic ambreajul schimbatorl se duce putin in fata cam 2-3 cm. Pana acum nu facea asa. Imi trece prin cap ca poate s-a rupt ceva in turbina si se freaca acolo cand se invarte (cand accelerez).
SorinCT
Daca ti se rupea ceva in turbina aveai alte simptome. Nu iti mai suiera, iti zdranganea si la relanti, nu ti se plimba levierul, pierdeai putere multa, etc.
solidconvert
QUOTE(georgerusu @ 31 Jan 2011, 10:20)
Fratilor m-am bagat sub cazan si am tras de bieleta cu pricina si e teapana, nu are nimic. Va reamintesc ca zgomotul e foarte puternic, vine din partea dreapta a masini (cum stai la volan) si e ca si cum s-ar freca ceva metalic. Se aude doar la accelerare, daca o scot din viteza pot sa o turez la 4000 si e ok. Pedala de ambreaj e la fel, singura diferena e schimbatorul de viteze. Cand ba a 2-a de exemplu, in momentul in care ridic ambreajul schimbatorl se duce putin in fata cam 2-3 cm. Pana acum nu facea asa. Imi trece prin cap ca poate s-a rupt ceva in turbina si se freaca acolo cand se invarte (cand accelerez).
*


Eu cred ca cel mai bine te duci in service si vezi despre ce este vb... nu te costa o avere constatarea... smile.gif si mai vorbim dupa... wink.gif
crazybogdan
2-3 cm sa se miste schimbatorul...e foarte mult!
clr
QUOTE(georgerusu @ 31 Jan 2011, 10:20)
.....Va reamintesc ca zgomotul e foarte puternic, vine din partea dreapta a masini (cum stai la volan) si e ca si cum s-ar freca ceva metalic. Se aude doar la accelerare, daca o scot din viteza pot sa o turez la 4000 si e ok.....
*



Asta ma duce cu gandul la fulia de la alternator, dar daca dispare cand o scoti din viteza, nu stiu ce sa zic.

Ma refeream la astea:
http://www.reno.ro/https://www.reno.ro/index.php?showtopic=191981&hl=
http://www.reno.ro/https://www.reno.ro/index.php?showtopic=853...ulie+alternator
georgerusu
Intrebari:
1. Cand se strica (rupe) bieleta antibasculare doar se balanseaza cutia si motorul si se misca schimbatorul sau se aude si vreun sunet mai metalic ca si cum se invarte ceva metal pe metal?
2. Bieleta cu pricina cand tragi de ea ar trebuie sa fie total rigida sau sa se miste putin?
tro5
Si la mine se auzea o bataie metalica din cand in cand si se misca schimbatorul cand acceleram sau era in frana de motor, in plus se balanganea motorul foarte tare. Eu aveam probleme cu amortizorul hidroelastic de la motor (cel de sus de langa vasul de expansiune ) si in timp s-a rupt si bieleta antibasculare. Totul a disparut dupa ce am schimbat bieleta si amortizorul.
solidconvert
Eu am mers cu bieleta rupta cu fosta masina megane bicorp si nu avea nimic altceva in afara de faptul ca se misca destul de mult schimbatorul si implicit si motorul...
P.S.: cand ti-am recomandat sa mergi in service nu m-am referit la reprezentanta ci la orice service care te poate lumina in problema ta... oricum imi pari proaspat posesor de megane... sa nu mai zic ca mai mult decat cateva pareri altceva n-o sa capeti de pe forum (cel putin eu inca n-am intalnit masina care se repara singura)... probabil in scurt timp vei devenii inca un client nemultumit de marca asta... stim bine amandoi care este motivul... intretinerea masinii nu se face online... wink.gif
Iuiu
Si tot mai crezi ca masina asta are kilometrii reali? Ai umplut forumul cu topicuri cu probleme aparute la ea. Daca vrei iti pot recomanda servisul la care merg eu pe PM.
georgerusu
km sunt reali si asta e singura problema care o am cu masina si NU e din vina mea. Pt celelalte sunt singurul vinovat ca nu am facut ce trebuia. Daca stii un service bun in Iasi, astept recomandarea ta.
georgerusu
Astazi am schimbat tamponul ala de cauciuc dintre cutie de viteze si motor (tampon sau bieleta cum s-o fi chemand). Asta era cauza. M-am plimbat pe la mai multe magazine de piese si mai ieftin de 220 de lei nu am gasit, asta cu livrare peste 24 de ore. Am rugat mecanicul sa-mi dea jos tamponul rupt, m-am dus la autovit si l-am comparat cu cel de pe logan. 100% identic. L-am cumparat pe ala cu 52 de lei si mi l-a montat mecanicu cu 20 de lei. FOOOOAAAAARTE mare japca asta de Renault. Mult prea mare diferenta!
Mentionez ca am facut comparatia intre tamponul de logan si ala vechi al meu foarte minutios si atent, chiar m-a ajutat si vanzatorul cu un subler si am masurat bine de tot. Singura diferenta era cat de moale era cauciucul ala. Cel rupt (original) parca era putin putin de tot mai moale, explicabil insa datorita imbatranirii.
Multumesc colegilor care m-au indrumat spre rezolvarea problemei.
martzipan2004
auzi...dar bobina de inductie iti merge corect?....toate 4 bujiile ? ca daca una nu merge corect iti tremura masina ( incusiv schimbatorul ) cand accelerezi...verifica si asta !
georgerusu
Nu mai tremra ca nebuna, e un foarte mic joc al schimbatorului cand e pe punctul mort, dar asta e altceva. Si oricum e mic de tot jocul. Toata beleaua era tamponul ala.
caktuss
martzipan, el are 1.5 dci . de unde bobina radmasa.gif

georgerusu, suportul ala e 150 ron pe febi. ti-ai cam luat teapa cu ala de logan de 50 de lei, nu tine prea mult. eu am pus la 1.6 16v suport de logan, si la 2 luni trebuie schimbat, cedeaza. calitate proasta.
georgerusu
pe cutie scria FEBI BILSTEIN si sub holograma aia lipita era Made in UK. Sper sa fie bun, dar daca o sa cedeze ca la tine dupa 2 luni o sa iau unu de renault. (sincer nu cred ca e diferenta daca e tot febi) Nu ved care ar fi motivul sa cedeze mai repede daca pui de logan, asta ar insemna ca pe un logan ar trebui sa cedeze tota asa repede. Dar vom trai si vom vedea.
martzipan2004
chiar nu m-am uitat ca are motorina : ( sry la vw golf , audi a3 stiam ca este bobina !
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.