Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Consum Megane 1.5 dCi
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane II
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53
florentin83
nu stiu cum ajunge la unii consumul la 9- 9.5l ca la mine nu a urcat niciodata peste 7.1 si merg pe centura, iuliu maniu la orele cand se merge bara la bara. fac 5 km cam intr-o ora.
papa_mulo
Pai ai resetat si tu computeru inainte sa pleci pe un astfel de traseu si sa verifici strict pe acest traseu consumul? Dupa spusele tale masina consuma maxim 7.1 la viteza medie de 5 km/h blink.gif
florentin83
nu am resetat computerul, eu al resetez doar cand alimentez adica dupa 700-800 km si nu prea ies in afara orasului, asa ca nu influenteaza media. nu poti face consumul masinii dupa cativa km,asta poti sa-l numesti consum instantaneu. eu zic ca trebuie sa mergi cel putin 100km,in toate conditiile de trafic ca sa poti spune ca ai realizat o medie cat de cat reala. daca iti resetezi computerul, te duci la serviciu si verifici media o sa te plangi ca ai un consum de 10l/100km. parerea mea.....
Prince of Persia
In cazul asta afirmatia ta de mai sus nu are acoperire in totalitate,ai vrut sa spui de fapt ca ai o medie de maxim 7.1% nu ca iti ia in conditii de trafic greu doar atat.
Un consum urban corect este unul facut doar in oras si asa cum ai spus si tu pe un minim de 100 km sau de la plin la plin.
Cei care au indicat un consum mai mare este posibil sa isi reseteze mai des computerul de bord sau sa mearga doar pe trasee foarte aglomerate cu o medie de viteza foarte mica.
papa_mulo
Pai acum ne-am lamurit, vorbim de lucruri diferite! Si la mine media sta la 6.5-7.5 de la un plin la altul dar media e una si mersul bara la bara prin oras e alta!
florentin83
poate nu m-am exprimat eu bine sau nu am fost inteles, era vorba de consumul mediu pe care al am pe 500- 600 km facuti in oras. e bine ca ne-am inteles intr-un final.
tr_viorel
Dupa parerea mea, chestia asta cu consumul indicat de CB, este f. relativa. Nu stiu cum e la altii-cum a zis un mare inaintas, dar, la mine, intre ind. CB si consumul real este o diferenta de 0,7 l/100 km-am mai scris asta pe forum. Cu modul TEST, indicatia rest carburant existent in rezervor este corecta. Intrebarea este daca se poate face o setare la CB ca sa indice si consumul corect l/100 km.
Prince of Persia
Trebuie sa iei in calcul ca nici indicatorul de la pompa nu este setat in favoarea clientului asa incat diferenta intre ce arata el si CB este nesemnificativa.
papa_mulo
Am resetat pe 21.01(dupa discutia cu florentin83) si de atunci nu am facut decat drumuri in Buc la ore de trafic maxim, adica:
-pe la 9:00-10:00 Tineretului-Romana
-pe la 18:30-19:30 invers
Nu am mers deloc in weekend, deci am mers 100% in trafic aglomerat de Bucuresti si rezultatele sunt:
distanta parcursa: 100 km
viteza medie: 11 km/h
consum mediu: 10.3 L/100km
mariusmarian55
al meu consuma 4,3 mixt . da merg batraneste............
Prince of Persia
Consum urban de la plin la plin la Megane-ul meu: 6.8%. Corespunde indicatia CB cu cea de la pompa.
catanus12
bucuresti: traseu zilnic aviatiei - podul grant lujerului si retur - consum mediu 7,5 %

in afara 5%
renaultm
...6% pe ultimii 4000 km
Bobitza
revin si eu dupa o perioada milenara cu un consum.... 380 km ...doar bucuresti cu o medie de 7.2L/100KM pe CB , trafic intens la ore de varf 7-8.30 .. pranz... 18-19.30. numai in zona de nord .
mariusmarian55
cam asta inseamna bobitza; sa mergi cu masina TA CA SI CAND AR FI MASINA TA si ultima zi pe care ai mai avea o cu ea:).eu demarez usor , evit sa franez brusc, treapta a 5 a laa 90 km /H consum 4,1 - 4, 2.mi am facut mersul dupa calculatorul de bord...... cand vad ca se da la consum schimb treapta.............
franele ma tzin bine am 30kkm si ma mai tzyn 30 lejer cred.........
anvelopele la fel si mai merg 30... dar totusi nu locuiesc in bucuresti...................
papa_mulo
QUOTE(mariusmarian55 @ 5 Feb 2009, 22:13)
anvelopele  la fel si mai merg 30... dar totusi nu locuiesc in bucuresti...................
*



Eh, alta viata la Calarasi...la Bucuresti e uzura mare la piese chit ca esti cuminte asa ca tine si nu bruschezi masina. Si oricum, de bruscat e cam greu sa nu o bruschezi aici...franezi tare ca altfel il belesti pe ala din fata, accelerezi tare ca sa iei fata lu' unu si sa intri pe banda mai buna si tot asa...
PS: Vezi ca nici prea cuminte nu e bine sa mergi cu dieselu...mai curata-i hornu' din cand in cand!




<span class='edit'>7 Feb 2009, 19:01:</span>
Azi(7 feb)am reusit sa pun in practica o idee pe care o am de aproape un an de zile si anume sa masor consumul pe autostrada in mers constant la diferite viteze. Azi am avut toate conditiile:
-trebuia sa ma duc sa iau ceva de la Lehliu
-am mers singur, deci nu aveam pe nimeni cu mine care sa se plictiseasca de testele mele
- nu ma grabeam de nici un fel
- vreme buna, fara vant care sa creasca consumul
- temperatura relativ buna, adica nu prea rece si anume 8-10 grade C(din ce stiu eu temperatura ideala pentru functionarea motoarelor e pe la 15-20 grade C).

Zis si facut, am intrat pe autostrada soarelui, am stabilizat-o la 80km/h, am resetat compu si am mers constant(cu variatii de plus/minus 2 km/h pt ca nu am cruise control) pret de aproape 10 km. Mi-am notat pe o carte de vizita consumul dupa care am urcat la 90, am resetat si am mers constant inca vreo 10 km, apoi cu 100....si tot asa am tinut-o vreo 60 km pana am iesit de pe autostrada la Lehliu. Consumurile pe CB au fost:
80 km/h - 3.2 L/100km
90 km/h - 3.8 L/100 km
100 km/h - 4.1 L/100 km
110 km/h - 4.5 L/100 km
120 km/h - 5.1 L/100 km
130 km/h - 5.7 L/100 km
140 km/h - 6.3 L/100 km

Mai departe la 150, 160 si 170 nu am mai apucat ca am ajuns la Lehliu...m-am gandit sa le fac si pe astea la intoarcere dar m-am sucit pana la urma si am facut alt experiment. Nu m-am mai intors pe autostrada ci pe drumul vechi unde am mers la consum. Am mers cu 50-60 in a IV-a in localitati si cu 80-100 in a V-a in afara localitatilor. Accelerari lente la iesirea din sate si frane de motor la intrarea in ele. In stilul asta, dupa 55 km de mers, la intrarea in Pantelimon CB arata consum 3.6 L/100 km
Intr-un an jumate de cand am masina asta, e prima oara cand am rabdare sa merg la consum. Ma rog...oarecum partiala a fost rabdarea pt. ca am mers si cu 100, sunt convins ca daca mergeam in afara localitatilor cu 80-85 as fi scos probabil 3.2-3.4
Dupa cum va puteti da seama si din semnatura dci-ul meu e de 85 cai si deci cu 5 viteze! Motorina Agip, cred ca euro 5 e pt ca din ce am vazut in ultimul timp doar asta se mai gaseste.
Daca aveti rabdare candva vreunul din voi cu dci de 105 sa faceti ceva similar... va asteptam cu rezultatele aici. Sunt curios...teoretic cu 6 viteze ar trebui sa iasa consumuri si mai mici!
mariusmarian55
PAPA DECI:))? CREZI CA NU ESTE BINE CU 80, 90? 100?
TIME IS MONEY:)) DECI.............. NU VREAU SA DISCUTAM IN CONTRADICTIE DAR TU AI SPOOS ASA......BUCURESTIUL........ STYU BUCURESTYUL AM STAT 5 ANI LA SCOALA..... DE EVITAT:)) NO RULES:))ACOLO AVETI PRIORITATE DE :MASINA MARE,MASINA MICA , DE SMECHER,SI LASA MA BRE CA A PRINDE AL 2 LEA ROSU:)).DECI:TU LA RELANTI AI 800...900 ORI 1000? LA STOP STAY UN MINUT? CREZI CA AI SA <<CURETI HORNUL DACA II DAI 50 DE METRI LA 3000:))..SI APOOI PUI FRANA SA NU LASI ASIGURAREA CELUI DIN FATZA:))?
ASTEPT SA MI DAI SFATURI CU EGR UL SI TURBINA LA mariusmarian55.am citit pe topi ca egr ul se curatza........parca?am citit pareri multe despre cunsum turatii.dar stye cineva cu adevarat ce procent de transformare are benzina comparativ cu motorina?eeeeeeeeee apoi a inmultim cu turatiile mele din topicul cela.......s cu z de topicul cesta lung.

7 Feb 2009, 21:25:
PAPA DECI:))? CREZI CA NU ESTE BINE CU 80, 90? 100?
TIME IS MONEY:)) DECI.............. NU VREAU SA DISCUTAM IN CONTRADICTIE DAR TU AI SPOOS ASA......BUCURESTIUL........ STYU BUCURESTYUL AM STAT 5 ANI LA SCOALA..... DE EVITAT:)) NO RULES:))ACOLO AVETI PRIORITATE DE :MASINA MARE,MASINA MICA , DE SMECHER,SI LASA MA BRE CA A PRINDE AL 2 LEA ROSU:)).DECI:TU LA RELANTI AI 800...900 ORI 1000? LA STOP STAY UN MINUT? CREZI CA AI SA <<CURETI HORNUL DACA II DAI 50 DE METRI LA 3000:))..SI APOOI PUI FRANA SA NU LASI ASIGURAREA CELUI DIN FATZA:))?
ASTEPT SA MI DAI SFATURI CU EGR UL SI TURBINA LA mariusmarian55.am citit pe topi ca egr ul se curatza........parca?am citit pareri multe despre cunsum turatii.dar stye cineva cu adevarat ce procent de transformare are benzina comparativ cu motorina?eeeeeeeeee apoi a inmultim cu turatiile mele din topicul cela.......s cu z de topicul cesta lung.
mihai_dorin
Dragul meu Marius e a doua oara cand iti spun sa nu mai scrii cu litere mari, deranjeaza la ochi, insemna ca tipi. sad.gif

In al doilea rand iti sugerez sa mai citesti regulamentul, in caz nu l-ai citit.

Regulament: http://reno.ro/index.php?act=boardrules

Extras din regulament:

d) Nu este permisa sub nici o forma folosirea unui limbaj tip "mirc" (daka, k, lol etc.) si nici a scrierii cu sh, tz, k etc. Punem accent pe calitatea mesajului (atat din punct de vedere al continutului cat si ca mod corect de redactare in limba romana) si nu pe "cantitatea" sa. Mesajul va fi scris, la alegere, cu sau fara folosirea diacriticelor.

Suntem in Romania, sa incercam sa vorbim cat mai corect limba romana, atat cat o sa mai tina. Zici ca ai facut 5 ani de scoala la Bucuresti, demonstreaza...

Nu lua in semn de rau mesajul meu, dar e mai bine decat sa primesti ban de l-au un moderator.
papa_mulo
Mariuse, oricat mi-am dat silinta nu am reusit sa inteleg punctul tau de vedere de mai sus, chiar nu reusesc sa inteleg ce vrei sa zici cu turatiile de relanti, asigurarile, stopurile etc.
Eu ti-am zis doar ca nu e bine sa mergi batraneste pentru ca poate avea efect de bumerang la diesel! Atat si nimic mai mult...nu te-am certat, nu te-am jignit. Ce nu intelegeti unii dintre voi e ca e pacat sa nu va bucurati de masina vostra la adevarata ei valoare de frica sa nu se strice. Eu mi-am luat masina ca sa o folosesc, nu sa o cocolosesc toata ziua...pentru asta am varianta sa fac copii.
bunicu
galati - busteni - galati ( + poiana brasov + trei brazi + cota 1400 )
3 persoane si schiuri pe masina
933 km, 38,3 km/h media , consum pe cb 5l /100km
gotty
QUOTE(papa_mulo @ 6 Feb 2009, 21:55)
Daca aveti rabdare candva vreunul din voi cu dci de 105 sa faceti ceva similar... va asteptam cu rezultatele aici. Sunt curios...teoretic cu 6 viteze ar trebui sa iasa consumuri si mai mici!
*



am facut o chestie de genul asta odata....

breaza-ploiesti,3 persoane in masina,90km/h pe pilot automat,viteza a VI a,consumul varia intre 2.8 si 3%....o diferenta destul de mare zic eu....
will
pai e consumul asa mic ca este drumul in panta . invers consuma unde spre 5-6 %
gotty
inainte de ploiesti nu mi aduc aminte sa mai fie panta.... wink.gif

will
ne se vede faptul ca drumul este putin in panta , dar asta e realitatea . Cum iesi din ploiesti , zona metro spre Sinaia drumul urca usor deci consumul este putin marit in acel sens de drum , spre deosebire de drumul invers cand ai dreptate consumul este de 2,8-3 % in conditiile in care mergi constant cu 90 km/h .

10 Feb 2009, 08:47:
Cum iesi din Ploiesti , zona Metro spre Sinaia drumul este in panta cu toate ca nu se vede cu ochiul liber . Incearca si in acel sens si o sa constati un consum mai mare , undeva 5-6 % .Ai dreptate in sens invers spre Ploiesti consumul este undeva la 2,8-3 % DAR datorita faptului ca este panta . Si eu primul drum care l-am facut cu masina a fost Ploiesti Campina si retur si la intors nu-mi venea sa cred cand am vazut un consum de 2,8 - 3 % . Oricum consuma foarte putin .
mariusmarian55
papa ....la relanti in intersectie inseamna timpul pe care il faci tu asteptand la semafor la o anumita turatie (1000 cred... la mine acum sta la 800 si nu stiu de ce)apoi pleci in tromba pentru a ajunge la 2500 pentru a schimba vitezele ... e toate acestea cumulate inseamna o medie a turatiei si o medie kilimetri/ora...ma repet , la mine este acum de 47km/h. la tine poti fi dragut sa spui cat ajunge? p. s. am incercat si insist sa merg cum spuneti voi dar in oras este inutil(cel putin intr al meu la 100,.200murmeaza o frana brutala..)calca cineva zebra ori nu ia in considerare ce i 60 km/h ai mei....stii cumva de ce la relanti ajunge acum la 800 de turatii? cred ca trebuie sa mai strang cablul ca la dacie?
alexandruadi
La mine pentru primi 400km a consumat 5.9L /100km in regim mixt cam 50% in oras si 50% in afara. Masina e noua si e inca in rodaj. Vedem incontinuare as vrea sa fac un consum mediu pentru un plin sa vedem dc reusesc. Pacat ca nu au si masinile noaster un trip general si unul partial pentru fiecare calatorie.
papa_mulo
@marius: E normala turatia de 800 la relanti, asa trebuie sa fie deci nu trebuie sa umbli la nimic.
Bucurestiul e ceva atipic si nu prea are rost ca cineva sa isi tina evidente si masuratori de consum pentru mers urban in acest oras, variatiile sunt foarte mari de la o zi la alta si de la un traseu la altul. Din punctul meu de vedere consumul la dci85 in Bucuresti este intre 6 si 10, depinzand de orele la care mergi, trasee etc. Viteza mea medie pe CB in oras(Bucuresti) este de la 10 km/h in sus, 10 km/h fiind in cazurile de aglomeratie maxima...47 km/h ca viteza medie pentru Bucuersti este imposibil de atins, poate doar daca te plimbi numai noaptea prin oras.
mariusmarian55
papa esti de acord ca 30kk la mine sunt cam 10kk la tine?
n_padre
papa am pe tel filmat consumul masinii dar nu stiu sa-l postez. Distanta parcursa Piatra Neamt - Iasi 134,2 km, viteza medie 56,7 km/h, combustibil consumat 4,1 l, consum mediu 3,0 l%.
Recunosc mers la consum!
papa_mulo
@n_padre:
Te cred padre...daca nu sari de 85 km/h in afara localitatii banuiesc ca se poate. Ce motor ai, 85 sau 105?
Banuiesc ca trebuie sa pui filmuletul intai pe youtube si apoi poti sa dai de aici link.

@mariusmarian55: La nivel de tren de rulare si ambreiaj iti dau dreptate, masinile folosite in oras se uzeaza mai repede. La nivel de turbina depinde modul in care o exploatezi, nu unde. Iar pentru motor "ca atare" e cam tot aia, el tine probabil 200000-300000 km oriunde l-ai folosi.
Asta in cazul in care vorbim de masina ta versus o masina rulata in Bucuresti.
A mea, din 22000 km cat are, vreo 15000 sunt facuti interurban(vreo 5000 chiar in strainatate). Deci e departe de a fi considerata o masina "de oras".
solidconvert
Cu masina veche 1.5 de 82 cp sau cat erau, cand mergeam la consum scoteam si eu 3.1-3.3, dar cu asta care rulez acum 1.5 de 100 cp n-am reusit in nici un fel sa scot sub 4.2-4.4 tongue.gif . Poate conta ca una era hach si actuala este sedan.
Prince of Persia
Conteaza mai mult ca sunt motoare de puteri diferite,mi se pare normal ca cel de 100-105 cp sa consume ceva mai mult decat cel de 80-85 cp.
papa_mulo
80, 85 si 100 au 5 trepte, 105 are 6 trepte. Probabil ca cel de 100 consuma mai mult decat 80 si 85, dar cred ca cel de 105 nu.
mariusmarian55
papa ..am mai gasit pe cineva ce merge la consum:) la 2000 de ture mi se pare rezonabil... merg la cuplul maxim...de schimbat oricum schimbam pe la 2300 -2500.daca nu o dau in ceva:(( or sa ma caute cei de la megane pentru reclama de fiabilitate:)).nu o mosmondesc dar am grija ca de orice lucru pe care il detin(mi se pare ceva normal).si consumul de 4,2 - 4,3 ma face a merge regulamenatar..maine fac un drum priin bulgaria... merg la 85 .... cred ca fac 4%.\
costyvoicu
Salut.megane 1.5 dci 100 cp
urban 7.5
afara 5,la 140 km\h
masina are 36000km
pedrovl
Am 17.500 km

Cel mai MIC CONSUM la un drum
(Valcea - Focsani via Bucuresti) = 5,1 l/100 km

Cel mai MARE CONSUM la un drum
(Valcea - Focsani via Bucuresti) = 6,2 l/100km

Pe autostrada A 1 = la 130 kmph pe pilot automat = 6 - 6,5 l/100km

Pe autostrada A 1 = la 130 kmph fara pilot automat = 5,8 - 6,3 l/100km

Pe autostrada A1 = peste 130 kmph (intre 150 - 170kmph) = 7,5 - 9,5 l/100km

Urban (Ramnicu Valcea) = sezon rece = 6,5 - 7,5 l/100km

Media in cei 17.500 km = 6 - 6,3 l/100km

CONCLUZII/CONDITII:

1. Masuratorile au fost facute la peste 300 de km rulati in oricare din exemple (Resetarea s-a facut la peste 300 km)

2. Motorina folosita = numai MOL Euro 4 din Valcea, Focsani, Bucuresti,Brasov.

3. Climatronic pornit pe AUTO 22 grade de cand este masina

4. Dupa rodaj (cam primii 5000) schimbat treptele intre 2500 - 3000 iar in depasiri uneori si 4500 rpm

5. Conditiile de trafic extraurban au fost in general aceleasi (semiaglomerat, ore convenabile, weekenduri, folosit centura Bucurestiului duminica, vinerea traversat Bucurestiul dupa ora 17.00)

6. Viteza de rulare in conditii extraurban intre 90 - 140 kmph dupa cum permitea traficul

7. Toate drumurile/masuratorile de pe autostrada A1 au fost facute cap - coada (1. 130 constant dus cu pilot automat - pe cat posibil , 2. 130 constant fara pilot automat, 150 - 170 pe cat posibil numai fara pilot automat, 3. o singura data folosit pilot automat la 200kmph dar numai cat sa vad daca ajunge acolo)

8. Pe pilot automat consumul este mai mare dar timpul de parcurgere a distantei este semnificativ mai mic.

papa_mulo
QUOTE(pedrovl @ 17 Feb 2009, 10:25)

o singura data folosit pilot automat la 200kmph dar numai cat sa vad daca ajunge acolo)

*



Si nu a ajuns...zi-mi te rog daca ai reusit sa sari de 190 vre' un pic!
kanoknuaL
Am incercat si eu o singura data sa vad cat prinde biggrin.gif Tot pe A1, n'a trecut de 185... Consumul era peste 10l/100. Nu'mi place sa merg asa tare,oricum. Ptr mine viteza de autostrada ramane 130-140 max.
Consum mediu in Bucuresti 7% - deocamdata.
eugen_b_e
Consum la Renault-ul meu 1.5 dci 105 CP: 400 km numai in oras(Constanta), 18,5 km/h viteza medie, consum mediu 9,1. Mers si normal si sportiv, cam jumate-jumate. Ce spuneti de acest comsum?
radu81
Spun ca e cam mare pentru un diesel de cilindree mica chiar si pentru oras. Dar poate ca mersul sportiv sa fie explicatia. Tu cum il percepi? Ca pana la urma tu esti "beneficiarul" sofer1.gif
zer0
Consumul mediu cel mai bun 3,7 % pe ruta Cluj-Napoca-- Olanesti si retur. Consum mediu din Cluj-pana la Madrid(SPANIA) si retur 5% consum la o viteza medie de 109 km/ora si am rulat cu 180 km/ora pe autostrada in Spania. Masina este 1,5 dci 86 C.P si sunt foarte multumit.
alecsey88
sal!!!din cate am auzit de la altii nu este bn sa mergi batraneste.adik sa schimbi viteza la maxim 2000 turatii pentru ca la un momentdat se infunda shi tobele shi catalizatorul.daca mergi batraneste din cand in cand trebuie sa-i mai dai o forja sa se duca toata funingina aia mai ales la diesel
dracula
asa si e alecsey88. nici la turbina nu-i place sa mergi subturat. mai schimba si la 2.500 - 3.000 din cand in cand, eu chiar aproape de fiecare data fac asa, doar cand e rece motorul nu depasesc 2200 de ture...dar cand ajunge la temperatura optima _90 de grade aprox, ii dau.
gabriel05
facut revizia ....

In 8555 km. consum - 5,3/ 100 km. - viteza medie 39,8 km/h.
alexxis2001ro
media de cand am masina - aprox. 70.000 km :
vara urban - 6 - 6,5 %
vara extraurban - 4 - 5,5 %
iarna urban - 6,5 - 7 %
iarna extraurban - 5 - 6 %
diferente infime intre vara si iarna - vara aer conditionat + caldura = motor supraincalzit, iarna frig afara = motor mai mult rece
valerius 54
QUOTE(alecsey88 @ 14 Mar 2009, 13:04)
sal!!!din cate am auzit de la altii nu este bn sa mergi batraneste.adik sa schimbi viteza la maxim 2000 turatii

Dar la cat trebuie sa schimbi viteza ?
Eu rar ajung la 2000 de ture , dar pentru aia motorul e OK , cu cat o forjezi mai tare cu atat creste consumul si uzura motorului .
Lucru verificat .
utzi22
Indicat ar fi sa schimbi vitezele pe la 2500-3000 de ture...poate si mai mult(daca, conduci sportiv)...pana in 2000 de ture mi se pareee mult prea putin mai ales pt un motor care "cere" turatie.
cip2k7
Asa este, am citit si eu pe forum, m-am documentat, si cel mai indicat este schimbarea vitezelor in jur de 3000 rpm. Initial conduceam si eu relativ subturat (sub 2500rpm oricum), dar de cand m-am documentat putin, nu schimb vitezele sub 2800 rpm. Consum de la ultima revizie (90% in oras): 6,5%.
valerius 54
In cartea tehnica nu am aflat ca acest motor '' cere turatie'' , dimpotriva , are limitator pentru supraturatie ...
alexxis2001ro
limitatorul pentru supraturatie nu opereaza in nici un caz pana la 4000 ture...cel putin in cazul motoarelor dci. la benzinare....cred ca undeva peste 6.000
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.