Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: How to & Why ?!
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Gama Renault Laguna > Laguna III
Pages: 1, 2
Laguna_III
Ideea topicul este sa (re)descoperim, impreuna, masina noastra.Puteti posta orice vi se pare ca nu ati descoperit, inca, la masina voastra [ca procedura, ca "mica smecherie"], cum putem imbunatati functionalitatea si performanta masinii, dar si intrebari privind lipsa unor explicatii pentru un anumit "comportament" al masinii.

Incep eu:

1.Poti "memora" mai mult de 6 posturi de radio ?[mai mult decat numarul butoanelor].

2.Vi se pare, ca dupa un anumit timp, la iesirea din oras - pe drumurile nationale - posturile de radio sunt mai greu de prins decat atunci cand masina era noua?

3.Pana la urma, care ar fi, ultraconcret, rolul aerului conditionat (in "colaborarea" acestuia cu clima) ?Pana la urma, ati observat ca modul de activarea al acestuia este DIFERIT prezentat in:

a ) manualul masinii [ acolo se precizeaza ca aerul conditionat il activezi la aprinderea led-ului rosu];

b ) in pliantul de prezentare al masinii, printat in Franta, dar in limba romana [specificarea este tocmai inversa - aerul conditionat este activat cand led-ul rosu este stins, si-l dezactivezi cand il aprinzi].

4.Senzori de parcare pe fata ati pus?Daca va decideti, trebuie sa schimbe si display-ul bord-ului, pentru avertizarea vizuala, nu doar sonora? [era o oferta la Renault]

Deocamdata atat...
alexdan
Salut

1. Nu cred ca poti memora mai mult de 6 posturi de radio.

2. In afara oraselor, nu toate posturile de radio transmit la fel de bine, tine cont ca se schimba frecventa lor. Sunt cateva posturi de radio cu care nu am probleme niciodata, cum ar fi rractualitati. Probabil ca mai sunt, dar asta ascult de obicei in afara.

3. Teoretic clima mentine o anumita temperatura in masina, iar AC-ul daca-l activezi tu fara clima, e aer conditionat manual, setezi singur viteza si pe unde sa-ti vina. Avand in vedere ca butonul de sub clima poarta numele de "AC off" - e normal ca atunci cand este aprins sa fie oprit aerul conditionat, iar cand este stins sa fie pornit. Banuiesc ca asta ai intrebat; eu nu am vazut cum este prezentata masina in Franta, dar dupa cum poate confirma naighba, versiunile lor difera de ale noastre.

4. Senzorii de parcare se pot monta fara schimbarea displayului. Din cate stiam exista displayul care il avem noi + cel care este in versiunea echipata cu GPS, bordul parand mai 'cocosat', adica mai 'ridicat' in cazul acela.

Astea sunt parerile mele, e posibil sa ma insel, daca stie cineva mai bine, sa ma corecteze.
Laguna_III
alexdan,
Referitor la aerul conditionat.Nu e vorba de cum a fost prezentata masina in Franta.In momentul achizitiei masinii, dealerul mi-a inmanat un pliant, color, lucios, in limba romana, in care prezentau Laguna impreuna cu un "rezumat" al manualului de utilizare.Vreo doua luni am crezut ca ala e manualul de utilizare.Ulterior, abia dupa perioada de rodaj, am aflat ca, de fapt, dealerul nu mi-a dat manualul in sine ci doar brosura de prezentare a masinii si a catorva functii ale acesteia.O sa scanez sa vedeti despre ce este vorba.In final mi-au spus ca ca nici ei nu erau lamuriti de manual.M-am suparat un pic pentru ca trecuse, deja, rodajul, iar in manual se specifica sa nu depasesti o anumita turatie pentru perioada de rodaj.In acel pliant era precizarea ca aerul conditionat functioneaza cand este led-ul stins.
La unele modele de masini (exemplu: SAAB 9-3 aero) aerul conditionat e in functiune cand este led-ul stins;la Laguna, se pare ca este invers, contrar a ceea ce ai spus si tu.Practic, manualul indica corect, se pare [led aprins = aer conditionat in functiune], iar pliantul cred ca are o traducere gresita [ led stins = aer conditionat in functiune].
dili
Varianta romaneasca:
Led rosu stins=Compresor AC pornit. Si invers smile.gif.
Chiar e nevoie de manuale si brosuri pt asta?
Laguna_III
dili,

Se pare ca e nevoie;ai scris invers decat in manual.
sachelos
Pana la urma aer conditionat = clima? Nu prea ma pricep eu dar stiu totusi ca este o diferenta (vedeti aparatele de clima din firme/apartamente/institutii si cele de aer conditionat - sunt diferente majore! si cred ca principiu e cam acelasi la scara mai mica in cazul auto..).
Daca ar fi acelasi lucru sunt 2 variante : auto sau manual.
In afara de asta este logic si la mintea cocosului ca daca butonul AC este apasat (bec aprins) AC/clima este oprita!! NU!?!?
Doar scrie AC OFF! Nu AC ON!!
Parerea mea..
Laguna_III
Sachelos, nu intotdeauna ce este LOGIC este si FUNCTIONAL.Ia uite aici:

1.In PLIANTUL DE PREZENTARE, color, lucios, frumos ,la capitolul aer conditionat scrie:

"tasta 6 permite sa autorizati (martor luminos integrat STINS) sau sa interziceti (martor luminos integrat APRINS) functionarea aerului conditionat"

2.In MANUALUL masinii scrie:

"tasta 1 permite sa autorizati aprinderea (indicator luminos APRINS) sau sa opriti (indicator luminos STINS) functionarea aerului conditionat".

Haios, nu?Tocmai invers.
Acum, pentru voi, va spun ca "tasta 6" si "tasta 1" reprezinta acelasi buton pe care scrie "AC" si, mai jos, in dreptului unui led rosu-"OFF".
Deci, cum credeti ca e?Cand e led-ul rosu aprins, aerul conditionat functioneaza sau nu?
biggrin.gif
alexdan
Este o greseala, cu siguranta, in manual. Cand e led-ul rosu aprins, nu functioneaza aerul conditionat, avand in vedere ca atunci cand e stins, se simte o mica crestere si a turatiei motorului, asta e evident. E bine ca-i cauti 'chitibusuri' masinii. Ieri ma jucam cu portierele din spate sa vad daca dau de apa, respectiv vreun acvariu - problema intampinata de alti colegi, dar nu am dat de asa ceva, inca laugh.gif In general, ma preocupa calitatea carburantului care-l bag in masina. Aerul conditionat nu m-a preocupat niciodata, il pornesc pe Auto si atat, pe manual nu cred ca am mers mai mult de 2-3 ori.
naighba
Subscriu ... AC OFF aprins ... inseamna ca Aerul COnditionat este oprit ... mai pe scurt compresorul este decuplat. Ce am observat ca chiar cu AC OFF ... automat clima nu e pe AUTO ... dar ea tot incearca sa isi faca temperatura setata folosind aerul de afara. Se observa o crestere a turatiei ventilatorului. Pentru a opri si acest "semi" AUTO trebuie umblat la viteza ventilatorului.
Folosesc destul de des AC OFF mai ales la drumuri foarte lungi ... Franta-Romania ... etc ca sa nu imi fac capul calendar de la racoare tongue.gif.
Ce am observat ... in special seara ... daca se merge cu AC OFF se abureste masina destul de repede . Aceasi treaba si cand ploua chiar daca afara sunt 15 grade sa zicem.
Clima auto are si functie de dezumidificare sau umidificare in functie de nevoi.
Am mai observat o pierdere destul de mare din puterea motorului cand afara sunt 35 grade si clima e setata pe 21 ... fata de 26 grade afara si clima setata pe 21.
Nu credeam ca la un 2.0Turbo se simte diferenta cu AC pornit sau oprit ... dar se pare ca ma insel
R19/16v
Apasa pana la fund si nu se mai simte nimic icon_twisted.gif
naighba
radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif
Ce e drept ... dupa 4000 ture nu se mai simte mimic ... dar cred ca e Placebo ph34r.gif
dili
@Laguna III
Eu vorbeam de varianta romaneasca de masina, nu de manual sau brosura. E suficient sa te joci cu butonul si sa asculti motorul si vei sesiza fara ajutorul nici unui manual cand pleaca compresorul si ventilatorul de pe radiator.
In ceea ce priveste manualul (sau brosura, etc), chiar nu am simtit nevoia sa-l citesc, mai ales balariile traducatorilor romani. Chiar aceasta diferenta semnalata de tine intre manual si brosura vine si-mi sustine afirmatia. Asta nu inseamna ca nu-l pot consulta referitor la informatii specifice sau mai tehnice. Din pacate, tocmai cele specifice lipsesc de multe ori si aici cel mai bun exemplu este cel cu schimbatul lamelelor de stergatoare pe fata.
Revenind la butonul AC, aici e o smecherie a producatorului legata de diferenta dintre AC manual si climatronic. Cu alte cuvinte, climatronicul functioneaza in parametrii cu AC pornit si atunci neobisnuit (si nerecomandat) este sa-l decuplezi (semnalizat prin led rosu). La AC manual, ledul aprins semnifica antrenarea compresorului, pe care-l tii pornit atat cat vrei.
Laguna_III
@dili,

Confirm, totusi, ce spui, printr-un exemplu;inaintea de a deschide subiectul, intr-una din zile am sesizat urmatoarele:
-daca e diferenta considerabila de temperatura intre exteriorul masinii si temperatura setata, daca optezi pentru "fast", sau "automat" la clima, led-ul sta cumintel, stins;
- daca optezi pentru "soft", imediata dupa ce ai ales "automat", led-ul rosu si aprinde singur.
dili
Interesant ce spui; am sa incerc si eu, desi nu am sesizat asta niciodata.
De ce si-ar opri singura compresorul?

P.S. Te referi la LED-ul de la "AC OFF", nu?
naighba
Am si eu un "WHY" ...

Luminile de ceata pe spate se aprind amandoua (stanga dreapta) sau doar in partea stanga?
R19/16v
Nu e deloc placebo. In full throttle compresorul se decupleaza.

Stanga, probabil.
tatimeu
am citit si eu ce s-a scris aici despre AC si Clima automata. Ce bine ca la megane au mai pus si buton de OFF, in acest fel eu nu mai am dilema voastra. Cand vreau opresc de tot si am terminat discutia.
Referitor la memorarea posturilor radio cred ca se pot memora mai multe. Eu de exemplu am memorat 12 posturi. Exact, acum fara sa am imaginea casului in fata nu pot sa va spun sigur cum am facut, dar procedura banuiesc ca este aceasi. Monitorul nu este impartit si la voi in trei? frecventa, denumirea postului si numarul de ordine al acestuia?
didiland11
Sa zicem ca nu intelegem semnificatia ledului de AC, in fct de culoarea lui. Chiar si asa, daca vine aer mai rece, daca dezabureste (iarna, pe ploaie, seara,cand vreti voi), daca creste turatia si mai auzim un compresor in plus, nu e clar ca e ON? de ce "lungim pelteaua"? In alta ordine de idei, traducerea cartii tehnice a fost facuta de o amica plecata in Fr, care a avut un deadline prin care i s-a cerut sa munceasca "36/24h", si vorbesc serios. Iertati si voi traducerea. smile.gif
dili
QUOTE(Laguna_III @ 4 Jul 2010, 00:36)
@dili,

Confirm, totusi, ce spui, printr-un exemplu;inaintea de a deschide subiectul, intr-una din zile am sesizat urmatoarele:
-daca e diferenta considerabila de temperatura intre exteriorul masinii si temperatura setata, daca optezi pentru "fast", sau "automat" la clima, led-ul sta cumintel, stins;
- daca optezi pentru "soft", imediata dupa ce ai ales "automat", led-ul rosu si aprinde singur.
*




Am testat si eu diverse variante si pot sa spun ca ledul de la AC sta stins indiferent de ce combinatii sau manevre fac cu butoanele de control al programului de clima.
AC off se aprinde sau se stinge numai la apasarea directa.
Saptamana viitoare am revizia de doi ani, am sa-i intreb si pe baieti.
dantes
Ledul singur nu se aprinde... Daca apesi butonul, ledul se aprinde, confirmand faptul ca ac e off (dupa cum scrie si pe buton...ac off... tongue.gif )
Fata de megane, am observat ca la l3, compresorul porneste in conditii de umezeala, peste 18 grade afara (nu 15 ca la megane). In plus de asta, ca la orice reno, la depasirea unei anumite turatii, compresorul se decupleaza. (din observatii la benzina peste 5000rpm, la diesel peste 3000, valori aproximative)
didiland11
Stiti cumva daca se poate modifica la cruise control valoarea in km/h cand apasam + sau - ? adica acum merge din 2 in 2 km/h, nu putem modifica sa pluseze cu cate 10km/h, de ex?
apsydude
nu cred smile.gif. de fapt tii apasat ceva mai mult tongue.gif
didiland11
Amorteste degetul. tongue.gif
bucatzel
QUOTE(Laguna_III @ 1 Jul 2010, 23:45)
2.Vi se pare, ca dupa un anumit timp, la iesirea din oras - pe drumurile nationale - posturile de radio sunt mai greu de prins decat atunci cand masina era noua?
*



Ma abtin puternic sa nu ma improsc de ras. Dar sa fiu baiat bun biggrin.gif

Pe ultrascurte (FM dupa cum o cunosti) puterea semnalului scade cu distanta fata de sursa. Adicatelea

Pe medii si lungi ( AM ) semnalul variaza in functie de ora, locatie, vreme (nori). Nu cred ca vrei un curs intreg de telecomunicatii.

Dar da-o incolo de noutate a masinii, ca o sa ajunga toata rugina, remat, topit, facut alta noua din ea, si radioul ala probabil ca inca ar functiona ca-n prima zi.
Laguna_III
Aveai "unda verde" la ras;dar o faceai degeaba.Nu are nici o legatura cu teoria undelor radio ultrascurte, ci cu faptul ca, pe aceleasi trasee [exemplu: Constanta-Vama Veche] in 2008 pe FM se prindeau f bine cateva statii radio iar acum, desi dau pe manual, in anumite zone nu se mai prinde nimic;ma gandeam la posibilitatea "decuplarii" partiale a antenei, o uzura la vreun fir, un "incident" undeva;nu ma asteptam sa fiu nevoit sa explic asta.Sper ca acum este "luminat".
alexdan
Cred ca o fi din cauza semnalului radio. Pe traseul pomenit de tine, prind destule posturi, dar prin tara, de exemplu, radio romania actualitati il prind perfect, aproape peste tot. Restul.. lasa de dorit. Daca ar fi o problema tehnica a masinii, banuiesc ca ar fi vorba de toate posturile. Cel mai bine, ar fi sa ne spuna si alti posesori de Laguna3 daca intampina probleme.

LE: Pe A2, daca nu ma insel, prind si un canal bulgaresc cateodata sau mereu - nu am stat sa-l caut, stiu doar ca am dat peste el de cateva ori. Banuiesc ca nu transmit de la noi din tara.
lagunez
subscriu si eu chiar radioul incorporat in cabasse este infect dpdv al sensibilitatii .....ca fost posesor si de Lag 2 pot spune ca RCDul stock era mult mai bun..al sensibilitatii..deci exclud antena activa care era cam aceiasi...

30 Jul 2010, 11:55:
nu mai vorbesc de alt SW bug..in momentul echiparii cu senzori ultrasonici de origine Reno pt. mersul inapoi la cuplarea CV radoiul/CD nu isi modifica volumul astfel incat cahir cu volum bibului dat la max 5+ atentionarea este inutila...problema explicata si nerezolvata pe principiul asa le-a gandit frantuzul..
nu a gasit inca nici o intrare de mute pt. a rezolva amatoriceste problema..daca comunicatie e pe CAN..dar RENO o poate face...
itadrian
Si eu am remarcat diferente la radio fata de laguna 2. Pe laguna 3 se prind posturile mai prost intre localitati (circul foarte mult in afara localitatilor) si schimbarea frecventelor (RDS) pentru un post din localitati diferite se face mult mai greu sau deloc. (de exemplu in Craiova am o anumita frecventa pe Europa FM si in Valcea alta frecventa). La laguna 2 nici nu "simt" cand isi schimba frecventa.
dantes
Am si eu o intrebare la care nu gasesc raspuns inca...
In momentul acesta, daca am muzica pornita si motorul pornit, dupa ce opresc motorul si deschid usa, muzica se opreste. Daca inchid masina si o redeschid apoi pornesc motorul, atunci muzica porneste singura la un nivel fix daca e peste acel nivel (parca la 10 ca si gradatie).

Eu as vrea ca la pornirea motorului sa nu porneasca automat si muzica.... Cum pot face asta?
Mentionez ca daca opresc manual muzica inainte de a deschide usa, la repornirea motorului tot porneste si muzica....

agabrean
Salut Dantes,

Eu am avut aceeasi problema si se datora cheii USB. Daca ai cheie USB scoate-o, inchide raidoul inainte de a deschide portiera, apoi da drumul la motor si vezi daca-ti mai porneste radioul. In mod normal nu mai trebuie sa porneasca, isi va aminti ultima pozitie inainte de deschiderea usii (inchis sau deschis).

Daca asta e problema, atunci trebuie sa folosesti in loc de cheie USB un card memorie flash pus intr-un adaptator USB. Eu asa am facut si de atunci nu mai am probleme. Se pare ca cheile USB clasice sunt initializate dupa pornirea motorului indiferent daca radioul e inchis sau deschis, ceea ce duce la pornirea raidoului automat, pe cind memoria flash nu induce acelasi comportament.
dantes
Merci de info... nu am usb e doar magazia de mp3-uri normala de la cabasse...
Mai testez...

Ideea e ca se intampla in felul urmator... Eu am o alarma cu pornire motor si cardul care porneste motorul din alarma e diferit de cel curent... Cand pornesc din alarma masina uita inclusiv setarea de la clima pe care o aveam inainte cu cardul curent si tine minte pe cea care era utilizata de cardul din masina cand a pornit ultima data...Asta la clima...insa la muzica orice as face porneste si ea...
Nu am probleme insa ma enerveaza ca daca ascult vreo melodie cu inalte prea inalte sa zic asa, imi detecteaza nenorocirea de geam spart sunetele inalte si declanseaza alarma si taie motorul si nu tace cel putin 10 sec....
De aceea vroiam sa-l fac sa taca...dar cred ca o sa fac eu o treaba si sa pun alarma sa opreasca muzica ...
dili
Opreste radioul de la butonul de power inainte de oprirea motorului, adica incearca in urmatoarea succesiune: oprit radioul din power, oprit motorul cu portiera inchisa, deschis portiera.
Eu tocmai am incercat si la mine radioul a ramas inchis, chiar si dupa pornirea motorului. Nu a mai pornit decat atunci cand am apasat eu butonul de power.
Cand am oprit radioul cu motorul deja oprit si portiera deschisa, a re-pornit singur la pornirea motorului.
Daca la tine nu merge, probabil ca si-a bagat alarma coada cu ceva setari.
dantes
Am retestat...
Asa e... trebuie sa opresc muzica inainte de a deschide usa de la sofer.... apoi isi pastreaza setarea....adica sa taca la repornire..

Multam
Sage
Ca sa nu mai deschid topic aiurea...
Eu nu am L3, dar sunt foarte interesat de Laguna 4control 180 cp, cu TOMTOM si Bose.
Vreau sa stiu:
1.Ecranul imi arata permanent navigatia? Adica, pot inchide navigatia si sa raman pe ecran cu o lista de melodii de pe cd/USB sau cu o lista de posturi radio?
2. Senzorii de parcare au afisaj (pe ecran)?
3. Suportul de pahar (cel retractabil) sustine in siguranta:
- o cutie de cola?
- o cutie de red bull?
- osticla de cola de jumatate?
4. Aveti un copil mic? Daca da, va faceti treaba cu portbagajul de pe hach - ca break-ul nu se mai vinde- ? Adica va incape caruciorul + celelalte nebuneli?
Multumesc
naighba
1. Navigatia se poate inchide si poti afisa separat melodiile cu navigatia care sa ruleze in background.
2. Senzorii de parcare nu au afisaj pe ecran doar averizare sonora
3. Suportul de pahar sustine bine toate cele enumerate de tine. Singurul dejavantaj e daca ai ceva care e mai mic decat suportul (ex cutie redbull mica pe jumate goala) incepe sa faca zgomot
4. Nu am copil mic dar nu cred ca e problema cu caruciorul ... intra lejer. Esti avantajat de hayon. Poti scoate placa de dasupra porbagajului sau poti plia scaunul din stanga ... sau mijlocu si scaunul din dreapta spate separat.

P.S. Acum am vazut ca tu vrei TomTom ... eu am Carminat CNC asa ca nu lua in considerare primul raspuns.
Sage
Multumesc.
Nu e chestiune de ce se doreste ci de ceea ce se poate la Renault Romania...
1. In concluzie, cu navigatia inchisa melodiile se vad ca o lista. Cate melodii incap in lista? Mai mult de trei?
2. Stie cineva ce intrari are acest tip de ecran video? Mai exact, ii pot atasa oare o camera de mers inapoi?

Imi cer scuze daca intrebarile mele par nimicuri, dar masina asta o sa fie in familie o perioada destul de lunga si vreau ca alegerea sa fie fara regrete.
naighba
Eu am precizat ca am versiunea Carminat CNC a Gps-ului deci pe TomTom nu stiu exact daca e aceasi treaba. Incearca aici
http://www.gps-carminat.com/fr/tomtom.php
Gasesti toate informatiile despre versiunea de TomTom cu poze si explicatii ce e drept in franceza dar exista Goagle translate tongue.gif
Bafta
Molecula
Salut!

Ma confrunt cu urmatoarea problema legata de Laguna mea III, 2.0 dCI 130CP, echipata cu sistem Cabasse Carminat Bluetooth CD, exact ca acesta: http://www.gps-carminat.com/fr/cb_cd_prese..._dispositif.php :

Sistemul reporneste automat odata cu pornirea motorului si se opreste automat doar la deschiderea usii fata stanga (cu mototul oprit, cu sau fara card in bord). In rest, la apasarea butonului Power nu se intampla nimic, nici cu motorul pornit, nici cu el oprit. Deci... daca vreau "fara radio" cu motor pornit e musai sa folosesc volum zero sau functia "mute". Sau, daca vreau radio cu motorul oprit, nu se poate.

Exista vreo setare sau vreun giumbusluc pe care ar trebui sa le fac sa remediez problema ?
Credeti ca este posibil sa fie compromis butonul Power? (desi aparent este functional: controleaza ok volumul si reactioneaza cu click la apasare).
Am luat in calcul si solutia scoaterii din uz a bateriei masinii (pentru cateva minute smile.gif ), insa imi este teama ca nu cumva, daca este o problema cu butonul Power, sa nu mai pot porni deloc sistemul.

PS. Detin masina de foarte putin timp, asa ca nu stiu cum si de cand a aparut aceasta problema (daca, intr-adevar, este o problema).

Va multumesc anticipat pentru sprijin! Orice idee este binevenita!
Luko13
Salutare colegi Lagunisti!
AM de curand o Laguna 3 si nu stiu cum pot sa pornesc luminile de zi.Mai exact deasupra becurilor de pozitie mai sunt alte becuri mari ,rotunde.Initial credeam ca sunt pentru faza lunga insa faza lunga este tot pe xenon. Are cineva un raspuns pentru nelamurirea mea?
Multumesc anticipat!
korn
Din cate imi aduc eu aminte tb umblat in meniul cu 5 optiuni al masinii si dat drumul la farurile de zi. Pe mine nu m-a intersat pentru ca nu merg decat noapte cu farurile aprinse.
quasararoma
Nu sunt aprinse daca e selectata pozitia AUTO?
pcs
Se activeaza din CB ( scrie in manual cum ). Daca selectezi pozitia auto, vor fi aprinse luminile de zi daca e suficienta lumina exterioara, iar cand gradul de iluminare scade se aprinde automat faza scurta ( xenon ). Daca gradul de iluminare creste din nou, se comuta automat pe luminile de zi.
Luko13
Multumesc pentru raspunsuri!O sa incerc cand ajung acasa. happy.gif
fmcosmin
Salut,

De marti sunt si eu un proaspat detinator de Laguna 3 break, 1.5dci, 2008.

Si eu sunt un adept al utilizarii luminilor de zi. Esti vazut mai bine si poti evita anumite accidente datorita acestui fapt.

Cum se poate accesa meniul pomenit mai sus ( Din cate imi aduc eu aminte tb umblat in meniul cu 5 optiuni al masinii si dat drumul la farurile de zi. )?
didiland11
Cu motorul oprit butonezi scurt si repetat in computerul de bord pana ajungi la Settings Menu. Aici vei tine apasat lung (peste 2 sec) si ai acces la meniul ce include si daytime running lights.
http://www.renault-bg.com/site/images/Laguna3_manual.pdf
pagina 1.58
sau
http://www.e-guide.renault.com/936_2_ENG_B91/index.html
operation- interior- instrument panel- vehicle settings
the_darkman
Functia este valabila doar daca ai xenon, daca nu ma insel.

Spre exemplu, eu nu am functia asta in meniu, doar inchiderea usilor si pornirea stergatorului in R.
Laguna_III
Dimensiunile jantelor sunt stantate pe spatele acestora?
Nu m-am uitat niciodata, insa am observat ca daca vrei sa le schimbi, iti trebuiesc cel putin la fel de multe "indicii" ca si la anvelope.
Poate sa-mi spuna cineva care are anvelope 215/55/R17 (livrate la achizitia masinii) si Laguna III 2.0 dCi, 150 CP, ce DIMENSIUNI EXACTE sunt trecute pe JANTE? Ma intereseaza "codul" acela, integral!
Multumesc mult.
pcs
Eu am dimensiunea asta si vinerea viitoare vreau sa o incalt cu anvelope de iarna. Daca ai putea sa-mi dai un PM vineri pe la 3 sa nu uit sa ma uit...
EL-TORO
Uite-l aici:
7J X 17 5CH50 ET 47
5 X 114,3
Pe ele am montate anvelope 215 / 55 / R17
A si mai scrie ceva MADE IN TR...
nice wink.gif
Laguna_III
@EL-TORO,

Haaahahaaa.., THANKS!
Masina "made in France" cu jante "made in Turkey". Taaaaaare!!
Sper sa nu ma fac de ras, dar sunt din aliaj astea originale, nu?
Stii ceva (de bine sau de rau) de jantele "Alutec"?

13 Oct 2012, 23:02:
@pcs,

Multam de intentie, dar m-a ajutat "colegu' " de forum de mai sus.

Oricum, daca nu uiti, poate faci si o poza.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.