sorin2003
18 Apr 2010, 21:14
La fiecare plecare de pe loc masina are personalitate si tremura din toate incheieturile!!! In restul vitezelor totul este OK!
Are cineva vreo idee salvatoare!
Mentionez ca masina are doar 60000 km si este un Clio 2 1.4.
catuta
18 Apr 2010, 21:24
Este clar ca e dus tamponul hidraulic(cel de sus de deasupra curelei de distributie). Se schimba foarte usor si costa intre 150ron si 600ron(recomand cel la 150ron).
CRY 79
18 Apr 2010, 21:33
Discul de ambreiaj este uzat neuniform iar la plecarea de pe loc produce trepidatii. Incearca sa pleci in rampa de pe loc si ai sa vezi trepidatii.
sorin2003
18 Apr 2010, 21:34
Trebuie mers in service sau se poate rezolva mai usor!
Tks
catuta
18 Apr 2010, 21:46
Daca e tamponul se rezolva acasa dar daca e ambreiajul trebuie mers in service...
sorin2003
18 Apr 2010, 21:51
Si cum imi dau seama daca este una sau alta!
Tks
catuta
18 Apr 2010, 21:59
De ambreiaj a scris colegul mai sus iar daca e tamponul incearca sa misti de motor(trebuie sa opuna rezistenta cand incerci sa misti ceva mai tare de el) sau bagi un cric sub motor si desfaci cu o tubulara suruburile care care prind tamponul de caroserie si cele de motor il tragi in sus si gata...
CRY 79
18 Apr 2010, 22:18
Trepidatiile produse de tampon sunt sesizabile doar pe loc la relanti, iar ale ambreiajului am scris mai sus.
18 Apr 2010, 23:20:
Iar ala e tampon hidroelastic nu hidraulic.
catuta
18 Apr 2010, 23:32
Eu saptamana trecuta am schimbat acel tampon si pot spune sigur ca facea doar la plecarea de pe loc si nu la relanti.
Trepidatiile la plecarea de pe loc pot avea urmatoarele cauze:
-placa de presiune sparta sau disc ambreiaj crapat;
-tampoane cutie sau motor rupte.
Incearca urmatorul test:
-porneste motorul, cupleaza treapta a V-a;
-trage frana de mana, accelereaza si incearca sa pleci de pe loc.
In mod normal motorul ar trebui sa se opreasca. Daca nu, adica motorul se tureaza in gol, inseamna ca patineaza ambreiajul.
Este un test care trebuie facut in cazul in care vrei sa verifici daca patineaza ambreiajul.
Daca tampoanele nu sunt rupte, atunci trebuie demontata cutia de viteze pentru a verifica starea ambreiajului.
Exact aceleasi simptome le-a avut si masinuta mea. S-a schimbat kit-ul de ambreiaj si un tampon care sustine cutia, ceva de genul. Mecanicul mi-a spus ca trepidatiile puternice la plecarea cu treapta I sunt date in special de placa sparta sau volanta uzata. Daca sunt amandoua, zici ca-ti arunca bordul in brate.
S-auzim numai de bine.
catuta
19 Apr 2010, 13:32
Oricum cel mai bine si normal este sa gasesti un mecanic serios si bun.Aici putem da sfaturi mult si bine...
vallixx
19 Apr 2010, 17:24
N-are treaba patinatul ambreiajului....ala nu da vibratii la plecarea de pe loc.
Ori e discul sau placa fisurata, ori e tamponul.
Tamponul se verifica usor tragand de motor cu el oprit.
Tragi de el catre fata masinii si imediat catre spatele masinii ca si cum ai incerca sa-l rotesti. Daca se misca e tamponul dus, daca nu se misca e tamponul bun.
Cipriansen
30 Sep 2010, 21:18
Aceeasi problema o am si eu cand plec de pe loc cu un Renault Megane cu 70 000 de 1.4 .
O sa va tin la curent .
9 mesteri mari calfe si zidari......
Tremuratul ala in momentul debraierii este din pricina discului de ambreaj.
Pe orice disc de ambreaj, sunt niste arculete care sunt dispuse intre ferodo si priza discului de ambreaj, la intervale regulate, alcatuind un cerc.
Orice motor functioneaza pe baza de explozii, ceea ce duce la "smucirea volantei".
Aceste socuri/ smuciri sau cum mai vreti sa le numiti sunt preluate de arculetele mai sus mentionate, si cu timpul se duc , se rup isi pierd din proprietati.
La orice schimb de ambreaj (cel putin in cazul dieselului) se recomanda schimbarea placii de presiune, volantei si rulmentului de presiune.
Tocirea inegala a discului sau volantei sau placii de presiune:
Acestea se tocesc exact ca un disc de frana! si anume pe intreaga circumferinta, in functie de ferodo. de obicei se useaza normal
Redogs
25 Oct 2010, 20:21
Aceeasi problema o am si eu cu precadere la plecarea de pe loc si mai ales in panta si mai ales atunci cand motorul este rece. La cald nu (prea) face decat daca vreau sa plec de pe loc mai "sportiv".
Daca a mai avut cineva problema asta sa-mi spuna cum a rezolvat, care a fost problema si cat a costat rezolvarea ei.
christig
26 Oct 2010, 00:46
nu vad ce treaba are pornirea la rece.
eu am rezolvat ieri. senzatia de parca se rostogleste motorul peste tine. este un tampon "bieleta antibasculare/antibalans"; masina tremura la relanti, in special schimbatorul de viteze, si mai accentuat cand o turezi si dai sa pleci de pe loc, ca atunci se forteaza miscarea din motor in roti si se misca motorul cu totul.
motorul e prins de caroserie prin 3 tapoane. 2 sunt stanga dreapta cum deschizi capota si atenueaza miscarile in plan vertical. al 3-lea e bieleta asta care e prinsa aproape de partea din spate a scutului, intre cutia de viteze si caroserie.
la modelul meu e o tija rasucita cu 2 tampoane de cauciuc la ambele capete. la tine e posibil sa aibe alta forma. m-a costat 110roni piesa si montajul separat la un service de cartier. orginalul sare de 200roni.
mai cauta pe-aici ca mai sunt vreo 2 topice.
Redogs
26 Oct 2010, 07:32
Cand ma duc acuma la verificarea de 4 ani le spun sa se uite si la acesti suporti de motor.
Ce ma baga putin in ceata este faptul ca la mine nu face decat "la rece" si foarte putin dupa aceea si ca la relanti nu se misca nimic zici ca nu-i pornit motorul.
BannedHost
26 Oct 2010, 17:33
Exact asa am patit cu un peugeot 307 .. Cand plecam de pe loc cu treapta 1 indiferent de turatie .. >1000 tremura din toate incheieturile masina...
La service mi sa spus ca trebuie schimbat kitul de ambreiaj .. L-am schimbat (2500 lei + manopera) si masina a mers ca noua.
Mi-a aratat kit-ul vechi care avea jocuri de nu e adevarat..
Din cauza ambreajului (aculetelor pe care le-am mentionat), iti toceste / mananca / rupe bieleta anti basculare.
Eu unu am schimbato, aceasta costand exact 75 roni(rulvile) iar manopera a fost moca, in regie proprie / DIY.
Se da scutul jos, se repereaza bieleta, se desfac cele 2 suruburi se scoate cea veche, se pune cea noua, strangi bine pui scutu' inapoi si ii dai bice
ccristian1
28 Oct 2010, 13:18
scriu si eu in acest topic cu gandul ca poate cineva va intelege problema si isi va da cu parerea
.Symbolul meu diesel tremura foarte rau cand sta la relanti si cand spun ca tremura,chiar tremura,si vibreaza parca.Cand o turez,chiar si foarte putin nu se mai aude acel tremurat si face chiar f frumos.Suportul din partea stanga a motorului am vazut ca are un tampon prin care trece o sfoara.La mine acel tampon este rupt in doua,asta am observat cand am dat jos suportul motor.Poate sa fie din cauza aia?
cmandrei
28 Oct 2010, 13:22
Da.
andurs
29 Oct 2010, 08:15
Experienta proprie: si mie imi tremura ca naiba la plecarea de pe loc putin mai in forta, iar cauza erau anvelopele uzate si, probabil, nici amortizoarele fata nu ajutau prea mult.
ccristian1
29 Oct 2010, 08:52
se gaseste de cumparat doar acel tampon fara suportul de motor?cam la ce pret??
cmandrei
29 Oct 2010, 08:54
ccristian1
29 Oct 2010, 09:23
mersi
nicu45
20 Jan 2011, 21:08
va salut pe toti...cei de pe forum..sunt posesor de megan 2.2 1.6 16v an 2007; am o mica problema legata de trepidatie...la plecarea de pe loc,de obicei prima,deci mai mult cu mot. rece,am o mica trepidatie pe partea dreapta fata..;mentionez ca maina are 30000 km;acum 2 saptamini am schimbat kit-ul ambreiaj (disc+placa+rulment ) ;atunci au verificat (cred !!) si planetarele si bieleta motor ;suportul motor (cel de sus ) dreapta nu stiu sigur daca e uzat sau nu (motorul nu tremura ,iar cind nu e pornit nu se misca atunci cind misc de el,sau nu se misca prea tare )...s-o fi dus amortizorul sau flansa cu rulment..?? deocamdata nu mi se pare ft. grav....;cu prima ocazie o sa ma interesez si la service-ul unde am schimbat ambreiajul ( este in garantie 3 luni manopera si 12 luni ambreiajul )...acea bataie se auzea si inainte de schimatul ambreiajului...cu stima...nicu 45..!!
Redogs
26 Jul 2011, 08:38
Totusi a rezolvat cineva problema trepidatiilor la plecarea de pe loc ? Si daca da care a fost cauza si cat a costat remedierea ?
Ce efecte negative pot aduce aceaste trepidatii asupra masinii ?
Mersi.
tudorelghiorghiasa
26 Jul 2011, 11:17
La fostul meu Clio din 2000 aceeasi trepidatie o aveam si eu in a I-a, chiar si dupa ce am schimbat ambeajul.
datorita unui incident neplacut am fost nevoit sa schimb cutia si suportul de prindere a cutiei.
Cred ca ar fine sa verifici si bucsele de cauciuc de prindere a cutiei.
PS
la fratele meu la Meganul lui pe benzina din 2007 acceasi trepidatie o are de noua. Si cica asa e masina. Nu are ce sa-i faca.
Redogs
26 Jul 2011, 13:40
Bun si dupa ce ai schimbat cutia si bucsele din cauciuc de la cutia de viteze ai mai avut trepidatia la plecarea de pe loc ?
Eu din ce imi aduc aminte nu am avut trepidatia asta la inceput. Si eu am mare grija de masina. Nu plec cu scartaieli de roti, nu o fortez schimb frumos vitezele nu dau prin gropi etc etc.
tudorelghiorghiasa
26 Jul 2011, 21:17
dupa ce am schimbat cutia totul era pefect.
dar sa nu speriem colegul ca ar fi cutia. eu am schimbat-o din cu totul alt motiv.
si despre acel tyremurat am mers cu masina 6 ani fara nici o problema. Cu o turatie mai mare la demaraj se rezolva.
Redogs
26 Jul 2011, 22:31
Deci acum nu mai ai problema cu tremuratul la plecarea de pe loc sa inteleg
?
tudorelghiorghiasa
27 Jul 2011, 08:35
Absolut deloc. Totul merge perfect. Nu stiu nici acum care era cauza.
trmuratul masinii a disparut dupa ce am schimbat urmatoarele:
-cutie viteze
-ambreaj
-suport sustinere cutie
-acel brat torsionat de sub masina cu o bucsa de cauciuc pe capete (nu stiu cum se cheama).
Redogs
27 Jul 2011, 09:36
Da deci practic ai schimbat tot. E clar ca problema e de undeva de acolo.
Cel mai simplu ar fi ca problema sa fie de la bara aia torsionata sau de la bucsele alea de cauciuc de la cutia de viteze. Daca e de la ambreiaj sau de la cutia de viteze e nasoala treaba
.
tudorelghiorghiasa
27 Jul 2011, 10:35
pai cam da.un Kit de ambreaj coste undeva intre 300-350 ron si o cutie SH (asa am pus eu) costa in jur de 900 ron. Asta fara montaj.
Dar daca nu are ceva inafara de tremurat la plecarea de pe loc eu zic sa nu ii cauti motiv de reparare. Eu am mers asa multi ani si ma obisnuisem.Ti-am zis: turam ceva mai tare la plecarea de pe loc , dadaeam drumul la ambreaj mai usor si totul era ok
Redogs
28 Jul 2011, 09:31
Da e o investitie dar daca zici ca nu se merita si nu se pot intampla si alte probleme din cauza trepidatiei atunci stau linistit
.
tudorelghiorghiasa
28 Jul 2011, 22:42
Eu zic ca asta sa fie singura problema la masina si este OK. Ti-am zi : cativa ani buni am mers cu aceasta trepidatie si masina nu a avut nimic.
bilstan
29 Jul 2011, 08:23
Si la mine tremura citeodata...este din cauza cauciucurilor extrem de proaste...gt2 cu 30 k km...cu cele de iarna pleaca ca din pusca...
tudorelghiorghiasa
29 Jul 2011, 08:31
Ai dreptate Bilstan. Si anvelopele proate poate fi o cauza a tremuratului.
Redogs
29 Jul 2011, 21:23
Eu nu cred ca au nici o treaba anvelopele.
tudorelghiorghiasa
31 Jul 2011, 19:53
eu unul sunt patit. Au si anvelopele importanta.
theodor2004
1 Aug 2011, 11:08
QUOTE(bilstan @ 29 Jul 2011, 08:23)
Si la mine tremura citeodata...este din cauza cauciucurilor extrem de proaste...gt2 cu 30 k km...cu cele de iarna pleaca ca din pusca...
Nu e de la anvelope.
bilstan
1 Aug 2011, 19:41
Un mic amanunt daca merg cu ac pornit nu tremura niciodata...deci probabil placa /disc proaste sau subdimensionate...masina are 30 k km....
andreym24
2 Aug 2011, 07:25
Si la mine tremura la pornirea de pe loc insa numai dupa ce merg 20-30 minute in coloana cu porniri si opriri dese.
Dupa ce scap de coloana si merg un timp fara opriri isi revine si nu mai tremura la pornirea de pe loc.
Acest fenomen este prezent atat iarna cat si vara. Probabil se incalzeste prea mult ambreiajul.
La mine a aparut prima data pe la vreo 8000km, acum am 36200km.
theodor2004
2 Aug 2011, 09:49
e de la ambreiaj la voi. Cel putin la tine Andreym24 e clar ca lumina zilei ca se incalzeste ambreiajul. Asa e si la mine, imi tremura usor cand plec de pe loc, dar numai dupa ce se inalzeste ambreiajul. Am mai discutat ca e un viciu de proiectare la acest model de Renault, rulmentul de ambreiaj pierde vaselina la punctul in care se prinde de furca. Eu nu prea am ce sa ii fac, eventual sa schimb kit-ul de ambreiaj, dar ma intreb oare cat va tine cel nou.
ReiMNs
19 Aug 2011, 10:48
la mine am o vibratie cand o pornesc /tremura zici ca danseaza.. pana se incalzeste. mai fluctueaza turatia cu 150-200 rot in plus sau minus uneori . Dupa ce se incalzeste motorul nu mai am nici o problema, merge ca uns.
Cand sunt in mers si vreau sa opresc la stop ..scade turatia si mi se opreste motorul..la fel problema o am doar cand e motorul rece.
cauze? si ce trebuie sa verific?
am schimbat bujiile la 70 000km ..
Andrei LGN
19 Aug 2011, 11:15
Motoras pas cu pas
ReiMNs
19 Aug 2011, 11:27
QUOTE(Andrei LGN @ 19 Aug 2011, 11:15)
si asta e cu tot cu clapeta sau cum se schimba?
Deci, tremuratul la plecarea de pe loc la turatii intr 1000 si 2000 e prezent la majoritatea. Cand o sa fac distributia o sa cer parerea mecanicului, il iau la o plimbare
.
De fapt cum o conduc des in Bucuresti, e posibil sa fie aceeasi problema ca la Andrey , sa se incalzeaza ambreiajul ca il frec de fac scurta la picior doar ... asa ca asta e ... il tinem pana pica ,,, punem altul nou cand nu se mai poate merge , dar RUSINICA Renault
, in rest e ok.
ReiMNs
20 Aug 2011, 00:18
la mine nu face tot timpul ...foarte rar, dar mai are toane cand se opreste motorul la fiecare semafor pana se incalzeste motorul, dupa nu mai schitieaza nimic, merge ca unsa . cred ca trebuie scoasa limitarea sa traga aer pt 7000 rot/min ca vad ca la 6000 nu ii mai place
)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.