Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Batai la puntea fata Laguna II
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Gama Renault Laguna > Laguna II
Pages: 1, 2, 3, 4
alexis28
Salut! Dragi prieteni posesori de Renault Laguna II(2002) sunt foarte nedumerit si va rog sa ma luminati! In decembrie 2009 am schimbat bucsile la bara stabilizatoare,ptr ca acolo era joc! Dupa nici o luna au reinceput bataile! Am fost din nou la service si am verificat-o iar si va spun cu stupefactie ca nu joaca nimic dar bate in denivelari de ma scoate afara din masina! Doar la amortizoare n-am umblat si tind sa cred ca bataile alea de acolo provin! Spuneti-mi va rog cum e sistemul la laguna 2 la amortizoare? Ce bucse sunt si rulmenti si ce poate sa joace! Amortizoarele par OK fiindca nu sunt curse dar pot sa stiu? Va rog luminati-ma ! Va multumesc!
Marcel76
salutare.asa am patit si eu si au fost flansele din capat la telescoape.numai bine
PMG_tr
eu am acel zgomot doar in viraj cand dau in gropi, sau drum denivelat...daca am rotile drepte nu am nici un zgomot, numai bine
iglu
Am fost la reprezentață pentru o problemă asemănătoare și din discuțiile cu mecanicul a reieșit că amortizoarele pe Laguna sunt cam slabe pentru greutatea mașinii și la capăt de cursă apar bătăile de care spui și tu. Se întâmplă mai ales în curbele cu gropi sau pe piatră cubică.
PMG_tr
sa inteleg ca intra in categoria "asa face toate" ? deci singura varianta ar fi sa ii pun niste amortizoare mai rigide? multumesc de raspuns

6 Mar 2010, 21:43:
si totusi ma gandesc ca daca ar fi de la amortizoare nu ar trebui sa se auda si cand merg drept, pt ca la mine cand merg drept indiferent de viteza sau denivelari nu se aude nimic...
przamfiri
eu am avut slabite piulitele la flanse .....nu se vedeau cu masina pe elevator ...nu aveam nici un joc ....verificati acele piulite si cele de la amortizor sub capacul de la flansa (nu stiu cum sa ii spun, cea din capul amortizorului)
pentru cele de mai sus era sa schimb caseta de directie.....
Doamne Ajuta
itmanro
Bataile de care spui tu sunt de la jugul motor. Eu am schimbat TOOOT inclusiv caseta de directie pentru asta, ca pana la urma sa dau jugul jos si sa observ care e buba. Jugul are niste bucsi de cauciuc pe o parte si pe alta, care NU SE POT schimba. Sunt incastrate. Si vorba ta, la deniverai si cu rotile virate se aude si simte de parca ar bate ceva rapid metal pe metal. De acolo e problema.

Rezolvare: Eu am dat jugul jos si m-am dus cu el la un nene care face bucsi si garnituri din cauciuc, si mi-a injectat cauciuc pe langa ele. Si surpriza . De 4 luni nu mai bate deloc.

Mentionez ca inainte de asta am schimbat tot. De la telescoape, la flanse telesco, rulmenti, bucsi bara stabilizatoare, bieleta G, bucsi antirului, pivoti dar degeaba. Dupa o saptamana iar batea. Acu ca am rezolvat jugul, nu mai bate. cool.gif cool.gif cool.gif

Multa bafta.
Aster
aceeasi problema am avuto si eu cand am luat masina....se audea o bataie de metal pe metal....
am la mine in bloc un mecanic de la renault si mia zis ca nu este nimica de sperit ca trebuie schimbata bucsa de la tampon motor dreapta sus....
ma interesasem si ma ajungea piesa completa la reprezentanta in jur de 5 mil + manopera...
in schimb am gasit pe internet pe cineva care vinde numai bucsa fara piesa intreaga si ma ajuns 120 lei...si in 5min se monteaza....
daca vreti sa faceti comanda de bucse is original renault va dau nr baiatului care este serios....
przamfiri
QUOTE(alexis28 @ 6 Mar 2010, 14:37)
Salut! Dragi prieteni posesori de Renault Laguna II(2002) sunt foarte nedumerit si va rog sa ma luminati! In decembrie 2009 am schimbat bucsile la bara stabilizatoare,ptr ca acolo era joc! Dupa nici o luna au reinceput bataile! Am fost din nou la service si am verificat-o iar si va spun cu stupefactie ca nu joaca nimic dar bate in denivelari de ma scoate afara din masina! Doar la amortizoare n-am umblat si tind sa cred ca bataile alea de acolo provin! Spuneti-mi va rog cum e sistemul la laguna 2 la amortizoare? Ce bucse sunt si rulmenti si ce poate sa joace! Amortizoarele par OK fiindca nu sunt curse dar pot sa stiu? Va rog luminati-ma ! Va multumesc!
*


ce ai mai facut ?
renodood
Acum am inceput sa aud si eu batai pe partea dreapta, fata. Doar la gropi si denivelari. Am observat ca am tendinta sa dau cu partea dreapta mai des in gropi decat cu stanga, probabil subconstient ptr confort biggrin.gif . Ma duc saptamana viitoare sa vad de ce.
jordi
Salut! Am o intrebare si nu stiu unde sa o adresez, insa cred care legatura cu subiectul topicului, respectiv batai puntea fata. Cadrul sub formav de H pe care este pusa caseta de directie si bara stabilizatoare se prinde de sasiu prin doua bielete sub forma de "L". Cea de pe partea stanga cum te uiti la motor, se vede sub TRS, iar la mine pare a fi deteriorata......Am bagat o surubelnita si am vazut ca se misca destul de usor, iar intre cauciuc si fier este o distanta care nu cred ca ar avea ce cauta. Cea de partea dreapta se vede mai greu iar accesul este anevois.
Intrebarea este cum se numesc aceste doua piese, cat costa, cum se schimba si daca ar putea fi cauza acelor zgomote descrise mai sus. Bafta!
cris-x
poate cineva atasa o poza cu chestia magnetica ce vine montata pe discurile spate pt abs
jordi
Salut!.... nu ma ajuta nimeni cu piesa in forma de "L" a cadrului motor .......Multumesc!
jordi
Salut din nou !..chiar nimeni!!!!!!!!! Multumesc!
Horia2008
QUOTE(PMG_tr @ 6 Mar 2010, 21:38)
sa inteleg ca intra in categoria "asa face toate" ? deci singura varianta ar fi sa ii pun niste amortizoare mai rigide? multumesc de raspuns

<span class='edit'>6 Mar 2010, 21:43:</span>
si totusi ma gandesc ca daca ar fi de la amortizoare nu ar trebui sa se auda si cand merg drept, pt ca la mine cand merg drept indiferent de viteza sau denivelari nu se aude nimic...
*


Si eu am avut zgomote pe fata, cloncanituri infundate la oscilatii pe drum drept isi bataie infernala in viraj stanga pe denivelari scurte
Am schimbat bucsile de bara stabilizatoare si bieletele antiruliu si am scapat de prima gama de cloncanituri
Bataia infernala era de la amortizor, s-a dovedit a fi varza cand am vrut sa schimb flansa si rulmentul
koybudala
Hello, intrebarea mea s-ar putea sa aiba acelasi raspuns cu a lui Jordi, dar nu sunt sigur. Exista o bara subtire care leaga bara stabilizatoare de amortizor. Aceasta bara are la fiecare capat un "element" care nu il pot desface si nici nu stiu cum il cheama. are in capat un surub cu o piulita, care bineinteles ca se invart deodata, dupa care urmeaza un cauciuc si un "bulb" de metal in capat. Poate sa-mi spuna cineva cum se numeste si cum il dau jos ?

[attachmentid=1627616576]
jordi
Salut! Piesa la care faci tu referire este bieleta antiruliu. Pentru demontare este necesara folosirea unui cleste (ceva in genul unei chei franceze, insa subtire) pe care o bagi intre amortizor si piulita, si cu care strangi surubul pentru a nu se invarti iar cu o alta cheie desfaci piulita. Unele modele de astfel de piese au o taietura pentru a o putea prinde cu o cheie.
Eu ma refeream la piesa care prinde cadrul "H" de motor. Oricum multumesc de atentie. Numai bine .
alex_maf2007
bucsile la brat(fata) sunt greu de schimbat? trebuie vreo presa ceva? ca as vrea sa incerc fata mecanic..pe un canal.
dondan
Salut.Înainte de a schimba bielete, tampoane brat motor si multe altele verificati bara stabilizatoare sa nu aiba uzura ca atunci degeaba puneti bucsile noi pentru ca fiind bara uzata bucsile nu se strang pe ea.
b_gabi
Bieletele antiruliu se pot bloca la strangere cu un inbus. @jordi ce spui tu nu este bieleta anticuplu? Ia da un ochi pe aici. Poate te ajuta cu ceva.
jordi
Multumesc......dar nu. Nu este bieleta anticuplu care are alt rol si alta pozitie. Eu ma refer la doua piese in forma de L cu care se prinde cadrul H de caroserie. Piesa de pe partea stanga se vede f. bine sub TRS, iar in poza indicata nu apar decat gaurile de prinderi pe laterale (colturile din spate). Bafta!
costi75
Salut,in urma unei deplasari pe drumurile patriei recent bombardate m-am ales cu un scartait deosebit de puternic la roata stanga fata(asemanator cu cel facut de unele Oltcituri).Scartaitul dispare complet pe vreme ploioasa wacko.gif
Are cineva idee ce ar putea scoate sunetul asta?Multumesc.
vlad_laguna
salut.
ca sa nu mai deschid alt topic, pe scurt: cand plec cu masina de pe loc, la roata stanga fata, se aude un cloncanit, ca si cum s-ar freca 2 table una de alta.
a mai intalnit cineva problema asta?
alex_maf2007
vlad..daca sunetul este cum a fost si al meu este rulmentul...
vlad_laguna
este un cloncanit si apare numai la plecarea de pe loc si la viteze mici.
vali1971ro
continui si eu cu problema mea...troncanit (zici ca acu' se rupe) dreapta fata . se aude foarte tare cand iau viraj stanga pe piatra cubica sau pe drum cu denivelari. la drum drept se aude , dar mai incet si tot pe drum cu denivelari.
schimbat bucsi bascula , pivot , bieleta +cap bara (toate cam acu' 25000km) bieletele antiruliu -300km, verificat piulita telescop...flansa a mai ramas neumblata .... alte idei? (deci nu bate "discret" , pur si simplu troncane de ma da afara din masina)
renodood
La mine zgomotele au fost identificate ca provenind de la bieleta de la puntea stabilizatoare(?), 90 RON+manopera.
mihaicc
si eu am troncanitul ala pe partea dreapta.se aude la viraje si la denivelari.am fost azi la service si mi-au zis sa schimb bieletele de la directie ca au un joc si daca se repeta zgomotul sa schimb planetara dreapta.o planetara nu este decat 2000 ron sad.gif si nu as vrea sa o schimb daca nu este nevoie.din ce citesc aici majoritatea avem aceiasi problema dar fiecare are alta solutie
koybudala
Hello, intai mersi mult de raspuns, credeam eu ca e bieleta antiruliu, ca la dacie am scos-o de cateva ori, dar acolo era mai usor. Cu bataia poate va pot ajuta si eu putin. La mine a inceput o bataie acum vre-o 6 luni. Mai inati doar in curbe, apoi si pe drum drept, dupa aceea incontinuu si foarte intensiv. Daca treceam de 100km/ora ziceam ca se rupe masina in doua. Bineinteles ca am fost si la mecanici si n-au gasit nimic. Adica da, mi-au zis sa schimb rulmentul de la roata, dupa aceea cel din capatul amortizorului cu tot cu flansa, amortizorul, cam tot ce e pe acolo, si n-a ajutat nimic. Acum doua saptamani s-a rupt in sfarsit ceva, ca deja eram curios ce se va rupe. S-a rupt arcul. Precizez ca bataia avea frecventa invartirii rotii, si se auzea ca o bataie puternica de ciocan in ceva de fier. Poate va ajuta experienta mea, poate nu. Ironia e ca neputand pana acum sa schimb arcul din cauza locului unde s-a rupt, habar n-am daca el batea.
jordi
Salut!@costi45........scartaitul provine de la o bucsa..f. probabil. Pune un prieten sa miste masina si tu asculta de unde vine zgomotul. Si da...... zgomotul dispare pe ploaie pentru ca vremea rece si apa rece (daca ajunge la piesa respectiva) rigidizeaza cauciucul, astfel ca nu mai scartaie. Bafta!
costi75
Multumesc Jordi.Sti si daca se poate schimba sau se schimba bratul cu totu?
PMG_tr
QUOTE(alex_maf2007 @ 25 Apr 2010, 18:34)
bucsile la brat(fata) sunt greu de schimbat? trebuie vreo presa ceva? ca as vrea sa incerc fata mecanic..pe un canal.
*



daca esti sigur ca sunt bucsile, schimba-le, insa asigura-te ca nu sunt cele de la bara stabilizatoare...au am schimbat basculele degeaba, doar pt ca asa-mi ziceau toti mecanicii, ba ca sunt busele, ba ca sunt si bucsele si pivotii, asa ca am schimbat basculele complete, insa am avut neplacuta surpriza sa constat ca zgomotele sunt neschimbate, absolut nici o diferenta nu era...
daca schimbi bucsile iti trebuie presa, e destul de greu sa face asta acasa...daca ai si pivotii obositi sfatul meu este sa cumperi bascula intreaga si o schimbi singur, iesi mai ieftin decat sa schimbi doar bucsile in service;
numai bine
jordi
Salut! costi cu exceptia bucselor de la cadrul motor (care sunt ambutisate si care se schimba cu totul) toate celelate subansamble se schimba (individual sau cu o alta componenta) insa problema cea mai mare este sa descoperi cauza exacta, altfel.......... Ai vazut ce au patit alti colegi care au postat mai sus.......au schimbat aproape tot si zgomotul a ramas, ceea ce inseamna ca nu au gasit sursa. Nu recomand o schimbare "dupa ureche" ci numai dupa ce sunt convins ca piesa necesita inlocuire. Am avut destule experiente de genul acesta de cand am masini si m-am invatat minte. Bafta!
blecota
parerea unui service e binevenita
PMG_tr
parerile mai multor serviceuri, nu doar a unuia, m-au facut sa-mi schimb basculele de pomana...cel putin stiu ca am bascule de rezerva... laugh.gif
jordi
Salut! Mai sus am pus o intebare "Cadrul sub formav de H pe care este pusa caseta de directie si bara stabilizatoare se prinde de sasiu prin doua bielete sub forma de "L". Cea de pe partea stanga cum te uiti la motor, se vede sub TRS, iar la mine pare a fi deteriorata......Am bagat o surubelnita si am vazut ca se misca destul de usor, iar intre cauciuc si fier este o distanta care nu cred ca ar avea ce cauta. Cea de partea dreapta se vede mai greu iar accesul este anevois.
Intrebarea este cum se numesc aceste doua piese, cat costa, cum se schimba si daca ar putea fi cauza acelor zgomote ", la care din pacate nu mi-a raspuns nimeni, insa dupa ceva verificari am aflat raspunsul; se numesc tiranti, iar in reprezentanta costa 270 lei bucata. Daca le-a verificat sau schimbat cineva ar fi interesant de stiut daca dupa inlocuire s-au simtit imbunatatiri.Bafta!
MACA
Salut! am schimbat asa la laguna mea: capete de bara,bielete directie,bucse bara stabilizatoare, pivoti , am scapat de troncanitul urat de ziceai ca se rupe masina dar a ramas o bataie infundata in partea dreapta ciudat e ca daca dau intr-o groapa mai adanca nu se aude sau nu-mi dau eu seama in schimb la ori ce denivelare mica de asfalt se aude acea bataie:( am fost la un service sa-mi verifice telescoapele pe fata si au zis ca sunt inca bune, ce mai poate bate pe partea dreapta inafara de astea?biggrin.gif poate fi de la tija aia ce leaga bara stabilizatoare de amortizor?

PS: inca o intrebare:D de ce se scutura masina cand opresc motorul?biggrin.gif se scutura destul de tare:(
gymy
buna,si masina mea are aceasi problema dar bate roata din dreapta numai an gropi sau denivelari an curbe nu are nimic.nui gasesc problema
jordi
Salut! Maca, motorul se scutura la oprire din cauza bucsei din cauciuc de pe suportul din aluminiu, aflat in partea stanga. Acea bucsa este probabil si cauza zgomotelor pe care le auzi tu in masina cand treci peste denivelari. S-a discutat........ cauta si gasesti, si vezi ca la bursa sunt vreo doi care vand acea bucsa. Bafta ! wink.gif
MACA
zici de bucsa aia groasa de cauciuc? nu de bieleta din stanga? se poate sa fie aia cauza batailor findca pe drum denivelat simt cum ceva misca in fata masini ca si cum ar juca ceva acolo si schimbatoru tremura tare de tot la denivelari:(
vali1971ro
@MACA - verifica tampon motor inferior si superior (poze aici ) , bataile la denivelari mici pot fi de la biletele antiruluiu.
Succes!

@JORDI - nu aveti aceiasi motorizare wink.gif
jordi
Salut! Raspunsul meu se referea si la trepidatia motorului atunci cand il opreste. La diesel cauzele sunt suportul motor superior si bucsa antibalans aflata sub masina. Chiar daca este benzina aceste piEse exista, insa au alta configuratie. Bafta!
PMG_tr
jordi - ai aflat ceva de acele bielete in forma de "L"?
MACA
o sa schimb si tamponul de la motor din dreapta cel inferior e schimbat de 2 luni , si schimb si bieletele antiruliu sper sa scap si de bataia aia sa fie liniste ca la inceput:D
jordi
Salut! PMG_tr acele piese se numesc "tiranti" si au pretul la Ipso de 280 lei. Nu le-am schimbat insa le am in atentie... Daca le-a schimbat cineva sau macar le-a verificat poate ne ajuta si descrie comportamentul masinii dupa. Bafta!
PMG_tr
multumesc....pai ce sa mai...la mine ori sunt acei tiranti ori acele bucsi incastratede la jugul motor, pt ca din pacate altceva nu prea mai are ce sa fie...schimbat tot wacko.gif
jordi
Salut! daca le schimbi sau verifici asteptam impresii Bafta!
PMG_tr
vineri o sa schimb uleiul si daca tot intru sub ea o sa ii fac si o verificare mai amanuntita...revin cu detalii
tibidragomir
QUOTE(MACA @ 5 Jun 2010, 12:50)
Salut! am schimbat asa la laguna mea: capete de bara,bielete directie,bucse bara stabilizatoare, pivoti , am scapat de troncanitul urat de ziceai ca se rupe masina dar a ramas o bataie infundata in partea dreapta ciudat e ca daca dau intr-o groapa mai adanca nu se aude sau nu-mi dau eu seama in schimb la ori ce denivelare mica de asfalt se aude acea bataie:( am fost la un service sa-mi verifice telescoapele pe fata si au zis ca sunt inca bune, ce mai poate bate pe partea dreapta inafara de astea?biggrin.gif poate fi de la tija aia ce leaga bara stabilizatoare de amortizor?

PS: inca o intrebare:D de ce se scutura masina cand opresc motorul?biggrin.gif se scutura destul de tare:(
*




Am patit exact ca si tine. Problema era la flanse si telescoape
jordi
Salut! PMG_tr ai verificat tirantii..?! Care sunt impresiile. Bafta!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.