Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: DACIA 1310 TLX din '89
Reno.ro - Forum Renault Romania > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15
Muttley
Si? Ai facut mult pe Mickey-Mouse cu mastile alea in fata portii???
kog
acuma da... Nu am avut net pana in momentu asta. Astazi am montat butonul de pornire ELV. Functioneaza perfect. In caz de caldura mare nu mai trebuie sa ma incred in termocupla.
Sistemul e cam prost gandit totusi. Nu inteleg ce rost mai are sa mearga ELV dupa ce motorul s-a oprit. Pompa de apa oricum nu merge.

@ Muttely radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif
dr_mKe
Kog, n-am mai oprit din motive de graba extrema, insa ma intorc miercuri tot prin Lipova si ti le las atunci rolleyes.gif
kog
no prob. Sper sa schimb discurile pana atunci rolleyes.gif
DragosP
QUOTE(kog @ 14 Jun 2010, 18:53)
Sistemul e cam prost gandit totusi. Nu inteleg ce rost mai are sa mearga ELV dupa ce motorul s-a oprit. Pompa de apa oricum nu merge.
*


De circuit natural ai auzit? Câtă vreme termostatul e deschis, se produce circulație de apă prin radiator și mai răcește una-alta pe acolo! smile.gif
bucatzel
Corect... dar daciile fara ELV supravietuiau si fara racirea suplimentara de dupa oprire. Si circuitul ala natural... mi se pare ca se impiedica un pic in pompa.

Hai ca daca as face drumuri gen taxi, cu opriri dese, i-as mai intelege rostul... dar la o oprire prelungita nu mi se pare ca face altceva decat sa consume curent. Daca ar fi dupa mine, as cauta buton cu doua pozitii, sa pot si sa fortez ventilatorul ala sa nu mearga decat pe contact.

Sau trei pozitii? jeez, m-am pierdut in stiinta tongue.gif

-Mijloc. Functioneaza cum l-o lasat fabrica.
-Sus. Pornire fortata a ELV. Pentru cazurile cand termocupla se confuzeaza.
-Jos. ELV nu functioneaza decat cu contactul pus.
argon
la deuu si multe alte masini e prin contact, cand ai oprit motorul, s-a taiat orice ELV daca s-a nimerit pornit, fara nici o modificare, e din fabrica, mi se pare normal asa, si prelungeste si viata bateriei, consuma destul de mult dracia aia.
Filip
La Tico, (cel putin ala de l-am condus eu), era ca la mine la dacie, ELV continua sa functioneze, si dupa ce am oprit motorul, + scos cheia din contact. smile.gif
Eu zic ca nu degeaba se face asa + ca ELV consuma foarte putin, oricum mai putin decat aeroterma de dacie.
Merced
Nu se poate, nu era "Woo" adevarat.
kog
QUOTE(argon @ 15 Jun 2010, 20:07)
la deuu si multe alte masini e prin contact, cand ai oprit motorul, s-a taiat orice ELV daca s-a nimerit pornit, fara nici o modificare, e din fabrica, mi se pare normal asa, si prelungeste si viata bateriei, consuma destul de mult dracia aia.
*


iti dai seama cat curent consuma ELV ca mai merge 20 de secunde dupa ce s-a oprit motorul....Bag seama ca limuzinei ii fierbe apa tot timpul. Oricum ca idee in sine nu are rost atata timp cat nu raceste motorul ci doar apa din radiator (dupa ce e oprit motorul). Si nu prea vad cum se realizeaza circuitul natural atata timp cat circuitul de racire e intortocheat si mai e si pompa de apa in cale cum spune bucatzel
Filip
QUOTE(Merced @ 15 Jun 2010, 22:42)
Nu se poate, nu era "Woo" adevarat.
*


Pe bune?!?! blink.gif


Acuma serios, chiar nu sunt ironic, chiar toate Daewoo-urile isi opresc ELV cand scoti cheia din contact? Mi se pare aiurea. Dar, tu ai Cielo si stii mai bine...
Desi, la cat de obosit era tico ala, nu cred eu ca propietarul a umblat la el sa-l faca mai bun, la chestii de amanunt cum ar fi cablajul termocuplei... Eu cred in continuare ca asa a venit masina din fabrica.

PS: scuze @kog ca iti poluam cu "WOO" topicul! laugh.gif

in fata Daciei nu are nici o sansa, ar trebui sa stie asta
kog
DragosP
QUOTE(kog @ 16 Jun 2010, 01:07)
Si nu prea vad cum se realizeaza circuitul natural atata timp cat circuitul de racire e intortocheat si mai e si pompa de apa in cale cum spune bucatzel
*


Uite că ăia de la Renault și chiar și alții văd cum se face circuitul natural de răcire.
dorul3t
Kog

care-i diferenta intre aprinderea tranzistoriala GOTRONIC si aia electronica A145 sau cum ii zice?
ce efect are in plus una fata de alta?
argon
QUOTE(kog @ 16 Jun 2010, 00:07)
iti dai seama cat curent consuma ELV ca mai merge 20 de secunde dupa ce s-a oprit motorul....Bag seama ca limuzinei ii fierbe apa tot timpul. Oricum ca idee in sine nu are rost atata timp cat nu raceste motorul ci doar apa din radiator (dupa ce e oprit motorul). Si nu prea vad cum se realizeaza circuitul natural atata timp cat circuitul de racire e intortocheat si mai e si pompa de apa in cale cum spune bucatzel
*



indiferent daca ramane sau nu pornit ELV-ul, mai important e sa nu opresti motorul cand e ridicata temperatura(ai urcat o panta de ex), ci sa o lasi 1 minut la ralanti inainte.
marksman
laugh.gif

QUOTE(bucatzel @ 15 Jun 2010, 13:13)
-Mijloc. Functioneaza cum l-o lasat fabrica. AUTO
-Sus. Pornire fortata a ELV. Pentru cazurile cand termocupla se confuzeaza. ON
-Jos. ELV nu functioneaza decat cu contactul pus. OFF
*


dr_mKe
Mister Kog era in asteptarea unei prese de rulmenti ca sa poata sa-si schimbe discurile cu unele noi noute, Brembo tongue.gif
Asta se-ntampla acum vreo 2 ore cand i-am facut o mica vizita.
argon
si altii au schimbat discuri la Dacie si nu ai treaba cu nici o presa de rulmenti dry.gif
Merced
Era "Esteit", nu Dacie... rolleyes.gif
BZN


<span class='edit'>16 Jun 2010, 21:29:</span>
QUOTE(Merced @ 15 Jun 2010, 23:42)
Nu se poate, nu era "Woo" adevarat.
*


ELV porneste si fara cheie in contact.
dr_mKe
Unii au cumparat toata fuzeta sh din piata si asa au schimbat discurile la esteit sleep.gif
argon
si pompa de frana SH, nou nu gasesti nimic bun la 1310, poate discurile Brembo sunt bune ca nu se ovalizeaza, dar frane bune oricum nu ai cu orice ai pune stock.
dr_mKe
Cum sa nu gasesti nou nimic bun de 1310 ! Gasesti tot ce vrei pentru gama R12 !

Frane bune nu avea esteitu tau, carpit cine stie cum !
argon
frane bune nu are nici o dacie 1300 sau 1310, numa un inconstient ar sustine contrariul.
dr_mKe
radmasa.gif zise mecanicul expert al forumului, care pana la limuzina n-a descoperit alte marci de piese decat Asam radmasa.gif
argon
poate sa-ti zica orice a mers cu Dacia si cu orice alta masina, si cam toti de aici au mers la un moment dat cu Dacia, numai tu traiesti in lumea ta, pana la 80 la ora mai e cum mai e, dar peste nu se pot numi frane ce are berlina.
dr_mKe
A ta cu greu trecea de 80 la ora, a lui Kog ia 140 incarcata fara stres, a ta nu ajungea la viteza asta nici pe deal in jos.

O masina ingrijita bine pentru varsta ei, TLX-ul lui Kog, pastrat foarte aproape de original.

Cand tu schimbai fuzete cu tot discuri sh din piata de vechituri, 1310-le subsemnatului functiona cu multe consumabile "de import", printre care la un moment dat Ferodo DS2500 wink.gif

Kog isi monteaza discuri Brembo cu placute Ferodo si va avea frane foarte ok si nici n-a platit o avere pentru ele.

Vezi ca nu-i topicul cu limousine sa faci 10 pajini de offtopic intr-o singura dupa masa.


PS > azi n-am zabovit decat 2 minute la Lipova, data viitoare ar trebui sa stau putin pentru niste poze de pus pe forum, cu TLX-ul lui Kog wink.gif
kog
multumesc de aprecieri icon_mrgreen.gif icon_mrgreen.gif icon_mrgreen.gif
dr_mKe
A propos, apa minerala de la Boholt are mult mai mult fier decat ce-mi dadusi tu azi tongue.gif
kog
n-am trecut p-acolo sad.gif . Cel mai departe am ajuns (cu berlia din dotare) pe la Olanesti Sunt acolo niste ape minerale de iti albesc si hainele daca le speli
kog
Ieri am reusit sa montez in sfarsit difuzoarele alpine in caracase pioneer laugh.gif (multumesc mult dr_mke)in portiere icon_mrgreen.gif . Poze din timpul procesului nu am, dar o sa il descriu cat de cat. Am inceput cu demontarea panourilor, treaba a mers repede si usor, apoi am trasat liniile pe care urma sa tai panoul petru a face loc difuzoarelor.

La taiat a intervenit o problema. In locul unde urma sa decupez locasul difuzoarelor era deja taiat, in cartonul ala un patrat cam de 15x15 care bineinteles cand am bagat fierastraul a sarit dry.gif . A trebuit sa il lipesc din nou la loc ca sa pot prinde difuzoarele calumea. Apoi a urmat montatul panourilor la loc, am avut cumparati o gramada de braduleti ca sa ii inlocuiesc pe cei rupti. Problema nasoala a intervenit in montajul manerului de usa din dreapta pentru ca suportul de prindere al piulitei s-a rupt dry.gif .

Aici sunt doua poze cu difuzoarele montate:

[attachmentid=1627634810] [attachmentid=1627634811]

Urmeaza sa cumpar vreo patru bucati (piulite cu suporti)ca sa am in caz ca mai umblu la usi.
Odata pornit playerul am ramas impresionat de calitatea si claritatea sunetului. Pe langa asta se aud si foarte tare wub.gif . Atat de placut am ramas impresionat incat ma tenteaza sa montez o pereche si pe spate. Mai ramane de taiat si montat buzunarele din usi, dar pe saptamana viitoare. Tot pe saptamana viitoare ramane sa montez discurile de frana BREMBO, pentru ca vremea de azi a fost absolut infecta.
Ca noi probleme tot se intrerup semnalizarile si am impresia ca e din panoul de sigurante sau sigurantele de o calitatea jalnica. Se gasesc sigurante cat de cat de caitate? Daca da ce firma?

edit: inca o problema, cand aprind faza lunga mi se restarteaza mp3-ul. Sa consume asa mult farurile alea? Sau e de vina Caranda de 55 de amperi?
bmwh548
In ce stare e bateria/alternatorul? Teoretic nu prea ar trebui sa ai probleme cu bateria de 55Ah.

Difuzoarele sunt prinse doar de panoul din "carton" al usii? Nu am inteles prea bine, de asta intreb.
kog
da de panoul de carton sunt prinse. Bateria si alternatorul sunt in regula
bmwh548
Nu stiu daca e o idee buna sa le prinzi doar de panouri. Cartonul ala e destul de expus umezelii plus vibratiile difuzoarelor...
Avea Muttley pe un topic o schema cu un sistem de prindere foarte bun...facusem si eu pentru masina prinderea respectiva. Ideea e ca vin prinse direct de tabla portierei.
Am gasit o poza veeeeche tare cu ele.

Edit: am gasit si topicul respectiv: http://www.daciaclub.ro/instalare-boxe-fat...-t22640-s0.html
Muttley
Bre, desfa totu' si prinde difuzoarele rigid.
Apoi, pe spate daca pui, pune sub luneta, nu in portiere.

Apoi, ti se stinge playeru' ca l-ai alimentat prost. Se trage + permanent de la baterie si abia + pe contact de unde vrei tu (adica din rigleta de sub bord). Si cu fir gros pe + continuu.
Dar poate fi si alternatorul de vina.

Sigurante bune? Plate!

Gandeste-te bine daca ai nervi si rabdare si bani si timp ca sa-i rezolvi toate hibele. Daca nu ai, renunta la ea.
Alex4u
si eu am patit la fel ca tn cu mp3..se restarta cand aprindeam luminile..apoi se restarta dupa vreo 5 min de cantat cand era motorul oprit...si apoi a inceput sa se restarteze mereu..si e finalul piscat si ma costa cam 85 lei sad.gif
kog
o sa modific alimentarea, si o sa pun + permanent de la baterie. O sa gauresc si portierele sa prin suruburile de panoul interior al usii.

O sugestie pe unde sa bag firul de + permanent? Nu am inci o gaura pirn care sa trag firul de la baterie inauntru.

alternatorul nu are nici o legatura pentru ca la fel se intampla si cu motorul oprit
Danny_bb
Pe langa pompa de frana e un fel de un fel de burduf prin care intra o gramada de fire in habitaclu. Vezi ca merge sa mai inghesui unu printre ele. Nu uita sa pui o siguranta cat mai aproape de borna bateriei. Eu am trecut firul ala si prin panoul de sigurante dar nu e necesar. (am eu pitici).

Dar, sper sa nu vorbesc prostii, partea de forta este pe plus pe contact, nu pe cel permanent. Cel permanent, adica firul rosu, este folosit numai pentru memorarea setarilor.
Deci ar fi bine sa le pui pe ambele pe + permanent direct de la baterie. Acum depinde cat de mult tii sa se opreasca HU atunci cand scoti cheia din cotact.

Eu aveam aceleasi simptome si era puntea redresoare dusa. Si asa se manifesta si cu motorul oprit.
kog
am incercat sa trag fire prin burduful ala dar nu merge ca e cam etens, probabil ca o sa ii trag o gaura.
maryus_83
QUOTE(Danny_bb @ 27 Jun 2010, 13:10)
Deci ar fi bine sa le pui pe ambele pe + permanent direct de la baterie. Acum depinde cat de mult tii sa se opreasca HU atunci cand scoti cheia din cotact.


Dane, la dacie se opreste cand iei contactul, nu cand scoti cheia. Cel putin la mine asa era.

Kog, n-ai cum sa nu gasesti o gaura pe unde sa le tragi, e imposibil. Nu mai gauri in plus peretele ala de foc ca saraca vine cu destule by default.
kog
gauresc burduful, nu peretele. Incerc pa cat posibil sa ma ating cat mai putin de tabla ei

am impresia ca e o legatura intre restartarea mp3-ului si faptul ca nu se schimba instantaneu faza lunga-scurta. Marti plec cu ea la electrician 053.gif
nelu_1985
NU te du cu ea la electrician ca o sa-ti para rau, iar daca totusi mergi stai langa el ca o sa-ti faca improvizatie la improvizatie, astia altceva nu stiu; ar trebui sa iei cartea tehnica cu schema instalatiei, dai bordul jos sa lucrezi frumos si te apuci singurel de treaba.
M.C.
Ai grija cind tragi conductorii prin cine stie ce gaura din caroserie.
Protejeaza-i bine,mai ales daca o sa tragi un plus direct de la baterie.
De la vibratii se poate duce izolatia conductorului,si asa exista pericolul de a lua foc masina,mai ales daca plusul nu este tras printr-o siguranta! excl.gif
kog
cand am zis ca ma duc la electrician, ma duc la un electrician adevarat, cu experienta, om serios care face treaba buna. O sa fiu langa el pentru ca tot marti merg sa ii reglez directia pentru prima data in 21 de ani dry.gif. Numa sa ma fac sanatos, momentan iau ospen 1500 sad.gif
bmwh548
Ca fapt divers...acum vreo 15 ani o doctorita mi-a recomandat sa iau Ospamox de 500mg pentru raceli serioase (cu cresterea in varsta marind doza la 1000mg). O data stiu ca am nimerit sa nu aiba la farmacie Ospamox si tipa mi-a dat Ospen ca cica e aceeasi compozitie, dar e alt nume. Sa spun ca am luat aproape o cutie de Ospen degeaba? Acuma nu vreau sa ma erijez in doctor/farmacist, dar as zice sa incerci si Ospamox (bineinteles ar fi indicat sa intrebi doctorul intai, ca nu cumva sa fii alergic la vreun excipient). Insanatosire grabnica smile.gif
kog
ospenul era la indemana. Stiu ca ospamoxul e mai tare, dar nici raceala mea nu e grava. Cred ca s-au adunat toate noptile nedormite si stresul de saptamana trecuta
Danny_bb
QUOTE(maryus_83 @ 27 Jun 2010, 13:27)
Dane, la dacie se opreste cand iei contactul, nu cand scoti cheia. Cel putin la mine asa era.

Kog, n-ai cum sa nu gasesti o gaura pe unde sa le tragi, e imposibil. Nu mai gauri in plus peretele ala de foc ca saraca vine cu destule by default.
*



Asa e, cand iei contactul, m-am exprimat eu gresit. Nu e ca la Espero tongue.gif sa se opreasca cand scoti cheia.

Kog, daca esti certat rau cu electrica ai luat o decizie inteleapta sa mergi la un electrician pentru ca e relativ periculos sa faci improvizatii.

Insanatosire grabnica !
bucatzel
QUOTE(Muttley @ 27 Jun 2010, 00:29)
Bre, desfa totu' si prinde difuzoarele rigid.
Apoi, pe spate daca pui, pune sub luneta, nu in portiere.

Apoi, ti se stinge playeru' ca l-ai alimentat prost. Se trage + permanent de la baterie si abia + pe contact de unde vrei tu (adica din rigleta de sub bord). Si cu fir gros pe + continuu.
Dar poate fi si alternatorul de vina.

Sigurante bune? Plate!

Gandeste-te bine daca ai nervi si rabdare si bani si timp ca sa-i rezolvi toate hibele. Daca nu ai, renunta la ea.
*



Vaz ca o zis deja Muttley ce-mi statea pe limba tongue.gif

O singura data am patit sa-mi crape mp3 player-ul... Mergeam de la arad la timi dimineata, si ploua. Adicatelea aveam pornite faruri, stergatoare si mp3. Dupa ce mi s-o oprit de 3 ori mp3 player-ul am observat ca incarcarea mea era pe minim. Verific cureaua sa stea bine, si statea... Alternatorul in schimb sotea un zgomot mai mult decat suspect. Noroc ca am baterie de 75, asa ca am putut ajunge linistit cu farurile aprinse si stergatoarele in functiune.

QUOTE
partea de forta este pe plus pe contact, nu pe cel permanent. Cel permanent, adica firul rosu, este folosit numai pentru memorarea setarilor.
Deci ar fi bine sa le pui pe ambele pe + permanent direct de la baterie. Acum depinde cat de mult tii sa se opreasca HU atunci cand scoti cheia din cotact.


Singurul dezavantaj aici e ca daca ai cas-ul pe contact, si vrei sa asculti muzica cu masina oprita, vei tine si bobina sub tensiune. Pe de alta parte, nu pot zice ca sunt fan al conectarilor "pe direct". Contactul e pus si el cu un scop in viata.
kog
Ieri a fost ziua cea mare. Am inlocuit discurile de frana la masina. Am dus-o la "service" si impreuna cu varul meu (el mai mult) ne-am apucat de demontat discurile de pe rabla. S-a inceput cu partea stanga unde am avut mari probleme cu demontarea suportului de etrier, a fost nevoie de o parghie pentru a desface suruburile de 19 ce-l tineau pe pozitie. La desfacutul celor 6 suruburi de 13 care fixau discul am intampinat alte probleme. Atat cei care lucrau la Dacia cat si cei care faceau suruburile la momentul respectiv erau maaaaaaari tampiti. Din cele 6 suruburi 3 nu au putut fi desfacute cu cheie tubulara pentru ca nu erau hexagoane, asa ca am folosit cheia fixa, noroc ca s-au desfacut usor. pentru depresarea rulmentului am folosit doua tije filetate si doua chei cu clichet.

[attachmentid=1627635893] [attachmentid=1627635902]

Am remontat tot ansamblul, discul la locul lui, am strans planetara la loc si cele 6 suruburi. Nu a apucat varamiu sa stranga complet suruburile cand ramane cu jumate de surub in tubulara, iar cealalta jumatate ramane in discul de frana nou nout ohmy.gif .

[attachmentid=1627635894] [attachmentid=1627635895]

Are rost sa spun ce s-a injurat? Cred ca nu. Da-i si desfa tot, schimba surubul, noroc ca ii mai zacea prin curte o fuzeta completa. Intr-un tarziu am terminat cu partea stanga si ne-a apucat de drapta, aici aceleasi probleme cu suruburile, noroc ca erau doar 5 unul fiind rupt in discul de frana. Am depresat si aici, am mai schimbat vreo doua suruburi distruse, am montat discul si placutele, roata si am pornit la un drum de proba.

[attachmentid=1627635903] [attachmentid=1627635904]

Aici incepe necazul. Pe drum se aude ceva frecand, nu continuu dar ceva batea la roata dreapta (roata la care se ovalizase discul vechi) Oprim( o luasem pe un drum de macadam) ridicam masina pe cric si verificam. La prima vedere freca doar tabla cu rol de aparatoare in cauciuc, distantam tabla aia si invartim de roata. Ceva tot freaca. Plin de nervi ajungem iar la varamiu si desfacem roata. Ce freca? Discul. Are bataie excentrica si ajunge in etrier. A primit o frumusete de zgarieturi dupa cum se vede in poze.

[attachmentid=1627635896] [attachmentid=1627635897] [attachmentid=1627635898] [attachmentid=1627635899]

Aproape ca am cedat nervos. discurile noi, placutele noi, etrierii noi. Am luat cam juma de mm la pila din etrier in zona care freca, este incercuit in poza.

[attachmentid=1627635900]

Azi am dat iar roata jos, si etrierul, aparent nu mai freaca nimic. Urmeaza sa mai ies pe drum sa vad cum se comporta. nu inteleg de unde bataia aia excentrica. Zic ca discul e imposibil sa fie descentrat, e nou, sa se fi intamplat ceva cu butucul pentru ca am mers cu discul ala ovalizat? Ce sa ii mai fac? mad.gif Nu inteleg de ce am asa ghinion, chiar mi-a venit sa ii dau foc.

apdeit: i-am schimbat incuietaorea de la usa dreapta fata. Acuma se incuie gunoiu
kog
Am mai lucrat si astazi la masina. I-am bagat ceva ulei in praguri si usi, dar care a cam curs... Pana si T90 curge usor pe caldurile astea. Probabil ca pe viitor o sa fac o topitura de vazelina si o sa o injectez prin praguri si lonjeroane.

[attachmentid=1627636268] [attachmentid=1627636269] [attachmentid=1627636270] [attachmentid=1627636271]

Maine la 3 p.m. am programare la service pentru reglatul geometriei, asa cum am mai spus pentu prima data. Ca sa il ajut pe mecanic am dat cu peria de sarma pe capatul tirantilor sa indepartez antifonul si am aplicat degripant pe filetele si piulitele din capatul lor.

Ca bonus a primit o spalare a comaprtimentului motor happy.gif

[attachmentid=1627636272] [attachmentid=1627636273]
ct-03-tvy
bre kog, la montaj,ai curatat rugina de pe flansa care vine discu? gaurile alea 6 nus ovalizate?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.