Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Tipul de ulei folosit!
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane II
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30
aluibasarabeanu
Nu știu dacă mai sunt mulți care intră pe acest forum. Ieri am pus elf 5w30 în loc de 5w40 😀. Megane 1,6 16 valve (evident benzină) 135000 de km, ultimele două schimburi am avut liqui moly 5w40 dar am renunțat la ideea de ulei scump pentru o mașină care valorează 80 de milioane. Uleiul pe care l-am luat acum din greșeală 5w30 este ELF Evolution full-tech FE 5w30. Să îl dau afară sau să nu îmi bat capul? Mașina face puțini km, vreo 10 000 de km pe an, 90% în orașul Constanța. Mulțumesc anticipat.
grig1960
Salut, pentru motorul tau K4M producatorul recomanda pe zona climatica Romania ulei 10W40 pentru temperaturi > -20 gr., 5W30 sau 5W40 pentru temperaturi > -25 gr. si 0W30 sau 0W40 pentru temperaturi >-30 gr. Indiferent de vascozitate, toate trebuie sa respecte norma RN0700, specifica motoarelor aspirate pe benzina. Uleiul folosit de tine este 5W30, dar norma RN0720, care este specifica motoarelor diesel cu filtru de particule. Nu stiu daca e diferenta mare intre 5W30 RN0700 si 5W30 RN0720 si daca uleiul foflosit de tine poate dauna cu ceva motorului de la masina ta. Poate alti colegi te pot lamuri.

Cu stima.
alin2015
salut,pentru un megane 2 1.9dci 88kw din 2004 ce ulei recomandati?
cod motor F9Q-D8-12
myhay1208
Cum pot sa aflu si eu care ulei e mai "durabil" in sensul ca nu se subtiaza prea repede?

Am facut schimburile cu 5w40 (ELF SXR) pana acum dar a inceput sa consume ulei motorul (1.6 16V). Completez cu vreo 200-300ml la 10.000km. Schimbul de ulei il fac pe la 11-12mii.

E vreun ulei 5W40, la un pret decent, care sa ramana gros mai mult timp?
cj98czh
cati km are masina? 2-300 ml nu este mult .. dar ar trebui sa fie cat mai aproape de 0 ..

La consumuri din astea micute de ulei in cele mai multe cazuri vinovata este chiuloasa .. mai exact semeringurile de supapa si supapele .. are o varsta totusi si masina aia ..
myhay1208
Are 260.000km. Am presupus ca a luat-o pe ulei pentru ca senzorul s-a defectat si pierdeam uleiul pe acolo (pe la 230.000). Am mers vreo 100km pana am remediat (am completat cu 1 litru de ulei sa fiu sigur ca nu raman fara... opream din loc in loc si mai puneam 200-300ml).

Nivelul de ulei scade doar daca o tin pe turatii mari mult timp. Daca merg lejer, 2000-3000rpm, cred ca il pot tine pana la schimbul de 11-12 mii. Singura problema e ca eu merg la 3000-4500 din cauza cutiei in 6 trepte. Nu ma (mai) plang de consum, demarajul e suficient pentru ce-mi trebuie mie. Saptamana trecuta tocmai ce m-am intors din concediu (vreo 2000km la munte la si la mare) unde am tras de ea bine, mai ales pe autostrada.

La semeringurile alea nu m-am gandit. Singurul pe care il mai stiu ca pierde ulei e cel de la arbore, ca tot gasesc ulei scurs la imbinarea dintre cutie si motor. Pe asta il am pe lista de schimb dar nu ma grabesc pentru ca vreau sa schimb si ambreiajul odata cu el (si are doar 50.000 ambreiajul asta)...
Si mai are o chestie ciudata dar intuiesc ca e totusi legata de consumul de ulei. Cand se subtiaza suficient, apare check engine in bord. Cum pun ulei proaspat (200-300ml) se stinge imediat). E doar o observatie, poate n-au legatura.

Am vrei posibilitate sa ma prind eu (sau mecanicul) daca e de la chiuloasa, fara sa o desfaca ?

Nu de alta dar eu unu m-am cam lecuit de mersul la service. Majoritatea fac doar asa... de mantuiala treaba.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.