Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Baterie Laguna III
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Gama Renault Laguna > Laguna III
Pages: 1, 2, 3, 4, 5
cj98czh
Tin si cele aftermarket .. pe tractor am schimbat Rombat Premier de 74 dupa 6 ani .. si nu ca avea probleme ci pentru ca incepea iarna si am zis ca ii ajunge ... original a avut de 70 parca ...
radunre
Pe Megane, dupa cea originala, am cumparat un Bosch silver care a tinut ~3,5 ani.
Citind pe aici, urmatoarea a fost un Rombat Premier 72A (cred, peste 70A sigur), a tinut 1 an si a murit subit cu o intrerupere interna. Schimbata pe garantie si asa am vandut masina...

Timpul ne va spune smile.gif
smarcel1981
Azi am schimbat si eu bateria originala L4 12V 85Ah Test 760A EN (26.11.10) cu o Varta Silver Dynamic 85Ah 800A EN. Aparent 7 ani este limita de viata. Ma asteptam sa ma alerteze in bord ca bateria originala e slabita, insa nimic. Doar palpaiau luminile in bord si scria CHECK lumini, frana de mana si caraia ceva in bord in zona sigurantelor. Sunt curios cat ar fi costat o baterie originala si daca ar tine la fel ca si prima. Bateria achizitionata a costat 500 Ron si are garantie 2 ani.
chrisswitzerland
Bateria originala Varta a fost cam scumpa, cel putin asa am constatat eu.
Insa am preferat sa platesc pretul stiind ca e o piesa importanta.
Am cumparat-o de la Euromaster - nu m-am obosit sa compar preturi.
Tot ei au montat-o si gata.
radunre
E drept ca si eu ma asteptam sa dea un semnal despre starea bateriei, dar nu s-a intamplat.
E drept ca la o simpla masurare, tensiunea era in regula dar curentul maxim debitat a scazut la 200A, fata de cel specificat la 600A.

chrisswitzerland, ai un pret concret ? sunt curios... smile.gif
chrisswitzerland
Salut radunre, pretul a fost in jur de 250 - 300 franci. Cam 1200 RON. Nu mai tin minte exact pentru ca am vandut masina impreuna cu toate facturile pentru garantie. Pe langa faptul ca e un pret "elvetian" piperat, atunci mi s-a parut mult oricum. In orice caz, aveam nevoie urgenta de o noua baterie pentru ca cea veche incepea sa se umfle si mirosea a sulf. Instalarea a fost gratuita din cate imi amintesc, inclusa in pret. Baterie Varta de 85 Ah.
radunre
Intr-adevar este un pret piperat smile.gif
fmcosmin
Am scimbat si eu bateria originala in ianuarie, dupa 9 ani de utilizare.
Bateria originala la L3 1.5dci era o Varta cu 70Ah si 720A curent de pornire. La service autorizat o baterie de origine era 750lei. Apoi am mai citit pe forumurile auto din Ro ca Varta comercializate la noi ar fi cam slabe (fabricate in Cehia) si ca tin 2-4 ani. Apoi m-am gandit la Bosch sau Exide dar am citit comentarii negative legate de ele. Am citit mai multe recomandari pentru baterii Moll, fabricate in Germania. Am contactat importatorul si aveau 2 modele cu 30 sau 40 luni garantie (400 sau 499 lei). Pe ambele modele scria Made in Germany. Am ales modelul mai scump, Moll m3 plus 71Ah 620A. Pretul a inclus montajul si testarea incarcarii.
madhorsefuzzy
De ce ai luat una cu curent de pornire mai mic decat cea originala (620A vs 720A)?
andru1973
nu știu cit de rele sunt bateriile bosch ,eu am bosch din 2013 si pina in prezent merge bine ,toată luna lui august a stat in parcare si a pornit foarte bine după o luna de stat,ma așteptam sa se chinue (pentru anii care ii are sa pornească),sincer numai știu de cit e bateria ,am sa ma uit si o sa urc o poza,din ce îmi amintesc, sigur e de 70 A,dar la pornire numai știu o sa verific,cum am spus pina in ziua de azi îmi merge perfect,nu a dat semne de oboseala
fmcosmin
@madhorsefuzzy: n-am gasit "made in germany" cu specificatii mai apropiate si garantie la fel de mare. Daca nu mi-as fi luat-o pe aceasta, mi-as fi luat de la reprezentanta, chiar daca era mai scumpa cu 50% decat cea pe care am luat-o eu (si nici ea nu a fost ieftina). Exista prea multe branduri occidentale care fac produse in Europa de est, pentru Europa de est, dar nu si pt cea de vest. Am preferat o firma mai mica din vest dar care sa le fabrice in Germania. O sa vedem in timp daca a fost o alegere buna.
tek_IDs
Asa cum am zis cateva posturi mai sus, eu am fost multumit de prestatia acumulatorului Moll pus pe loganul diesel (raport pret calitate net superior fata de alte "marci"), de 4 ani merge la fel !!
Eu zic ca ai facut alegerea buna .
Toate Bune!
fmcosmin
@tek_IDs: da, asa e. Nu mi-am mai amintit ca ai laudat bateria moll pe acest forum. Sper ca o sa tina mai mult decat 40 de luni cat are garantie, pt ca totusi a costat 500lei.
marius80_eugen
Si Moll si Tudor sunt bune, daca sunt cele originale, altfel e aceeasi loterie ca si cu Bosch si Varta. Eu sunt de acord sa folosesti o baterie putin mai mare ca amperaj, dar nu mai mult de 10%. La diesel chiar se simte, la benzinare e degeaba.
Eu chiar sunt dezamagit de sistemul de incarcare de pe Laguna , pentru ca tine bateria in voltaj mic, dar daca asa a fost gandit si pentru consum mai mic ... trebuie sa suport.
Eu abia astept sa pice bateria sa o schimb, pentru ca am una imensa de 80 Ah originala cu S-S , dar nu cred ca ea are vreo problema si o sa vand masina cu aceeasi baterie.
In prezent, pentru banii care-i dai pe o Varta, cam asta primesti, deci la 360 lei iei una pe la 72-74Ah ... de ajuns pentru motoarele noastre.
De curiozitate : cineva a citit complet garantiile la mai multe baterii ? Siti la ce temperaturi de pastrare/lucru/folosire sunt garantate ? Ciudat ... ca sa porneasca masinile noastre la-27'C putine sunt garantate si mai culmea : daca in baterie sunt gasiti la garantie mai putin de 9-10V pierzi garantia ! radmasa.gif
madhorsefuzzy
Am fost la un control de rampa la Meridian Nord. Bateria de 70Ah si 720A curent de pornire mai poate doar 520A de pornire si mecanicul a recomandat schimbarea. Productie mai 2011, deci 6 ani si jumatate la inceputul iernii.

Stau relaxat. biggrin.gif

Ca am o baterie de 72Ah si 720A pe Logan din 2012 la nevoie. radmasa.gif
mars
Si a mea intra in a saptea iarna. Sper sa nu ma lase. E Renault Hi-Life de 85 Ah si 760 A.
madhorsefuzzy
A mea e o Varta branduita Renault. Mai micuta. biggrin.gif
mars
La mine e rau ca nu ma salveaza aia de la Twingo, are numai 40 Ah si 330 A smile.gif. Si tot sase ierni la activ (FIAMM, de origine).

L.E. - Vazand ca toti ziceti ca aveti sau ati avut baterii Varta de origine, iar a mea fiind Renault 7711419085, m-am benoclat putin la ea, fara sa o demontez, si scrie asa: date limite de mise en service: 04/2016. Cum stiu ca in depozit se tin maxim 18 luni, e oare posibil sa fi fost schimbata prin 2015? Sa am eu norocul asta? Ca in istoricul masinii nu apare...
marius80_eugen
Conteaza asta ? Cat a mai stat pe masina degeaba, cat a mai stat prin depozit ... ciudat este ca nu vezi clar DOT-ul bateriei.
Eu la prima afisare de baterie descarcata fug sa iau alta si singura speranta este sa imi apara acel scris cand fac alte prostii si nu la primul ger prins prin tara.
Cred ca o Varta sau Bosch de 72-74 Ah ... asta daca nu prind vreo promotie pe undeva de altceva.
mars
Nu ma apuc de demontat bateria. E clar ca a fost schimbata de curand. Nu a dat niciun semn ca ar fi slaba, dar, crezand ca e aia de origine si va face a saptea iarna, as fi schimbat-o just in case, sa nu stau stresat. Nu pare a arata ca cele de prima echipare pe masinile din 2011:
[attachmentid=1628071793]

madhorsefuzzy
Nu arata ca a mea din fabrica din 2011.

@marius80_eugen: mai traiesc miturile cu Varta si Bosch cum ca sunt the best?
marius80_eugen
Din pacate miturile acelea traiesc, dar pe mine nu m-au convins pt ca pe ele nu mai scrie nimic de Germany si tare am impresia ca in RO facute.
Dupa o eroare cu sperietura mare de "steering weel + START", am scos borna de plus 3 minute si apoi a pornit perfect, dar a doua zi s-a efectuat schimbarea bateriei.
Pe Varta nu scria nimic de garantie, pe burta lor erau 2 logo care ar fi trebuit sa fie data de fabr, dar nu mi-au placut ... oricum era din martie facute si cele de 74 si 77 Ah, asa ca m-am orientat catre Rombat Premier de 75 Ah, cu 750Ah declarat si 780 Ah masurat cu aparat Magnetti Marelli.
Varta Siver de 77 si 780 Ah declarat abia avea 765 Ah masurat ... deci tare incep sa cred ca toate astea sunt marketing de vanzari.
Premier-ul are si ochi magic si nu se aude nimic cand o misti, in timp ce Varta era ca o stcla pe jumatate plina. Cu ocazia schimbarii bateriei am usurat masina cu inca 4 kg cel putin, pt ca cea veche era de 80, imensa si cea mai grea care ar fi putut intra in acel loc, iar asta e mai scurta putin.
La 309 lei. 3 ani gar la Premier, fata de 2 ani la Varta ... dimineata fusei sa fac si garantia si e totul ok.
clyo
Am mai zis eu aici, cum sta treaba cu fabricatul de acumulatori la noi... chiar la mine in catun la rombatei... eticheta difera... liniile de asamblare sunt identice... been there... seen it. Ca s-au retehnologizat de cand sunt sub patronaj african... corect. Insa au contracte pentru o gramada de fabricanti auto... deci OE... dar si OEM pentru piata.
marius80_eugen
Eram sa uit : garantia s-a facut din ... pix, fara masuratori pe masina ... doar cu urare de zi buna !
Eu sunt curios cum are bateria Dacia de 70 Ah 720 Ah si cum e facuta de Rombat , ce model este ??? Verificati marimea si o sa vedeti ca nu corespunde cu nici o baterie Rombat.
digioptic
QUOTE(marius80_eugen @ 14 Nov 2017, 17:33)
.........................................
Pe Varta nu scria nimic de garantie, pe burta lor erau 2 logo care ar fi trebuit sa fie data de fabr, dar nu mi-au placut ... oricum era din martie facute si cele de 74 si 77 Ah, asa ca m-am orientat catre Rombat Premier de 75 Ah, cu 750Ah declarat si 780 Ah masurat cu aparat Magnetti Marelli.
Varta Siver de 77 si 780 Ah declarat abia avea 765 Ah masurat ... deci tare incep sa cred ca toate astea sunt marketing de vanzari.
........................................



Cred ca premierul era mai bine incarcat, de asta un curent masurat mai mare. Le fierb, la propriu, un pic pe statiile de incarcare la curenti aproape de desprinderea pastei din gratare si ti-o da de zici ca-i de tanc. Cand am luat varta de 77 A in 2012, la masurare avea mai mult decat ce era pe eticheta. Are deja 5 ani si jumatate si inca merge. Dar ca sfat, bateria nu se cumpara in anotimpul rece, cand de regula incep sa cada. Acum se vand si multe ciurucuri care, "tratate" inainte pe statii, te miri de ce nu tin mai mult de trei ani. Am avut si eu experienta asta la megane. De atunci, bateria o cumpar doar vara, chiar daca aia veche mai tine.
Cand stiu ca bateria incepe sa dea semne de oboseala ? Tensiunea la borne in perioada de stationare dupa o noapte, scade sub 12.3 V. Vara, sigur, toate au vana si pornesc masina fara probleme. Cand vine frigul, sunt pa.

PS Bateria dedicata Dacia de 70 Ah si 720 A curentul de start, este una din cele mai ieftine de pe piata si e chiar foarte buna. Dar nu se preteaza la montajul pe Laguna. Nu ca ar tusii acolo, dar pretul de fabricatie este mult tras in jos de executia simplista si etansarea slaba. Are doape la fiecare element, deci ar fi cu intretinere. Cine mai se uita acum la nivelul electrolitului din elementi, sau mai face masuratoare de densitate la electrolit... Sa fim seriosi, iei o baterie, esti fericit ca te tine minim 4 ani si gata, alta. De premier am auzit lucruri bune, dar si loturi cu caderi foarte mari. Asa ca atentie cu garantia. Cu varta nu am avut niciodata probleme, chiar daca sunt din cele facute in slovacia sau la cehi parca, in orice caz, la noi nu se vand de cele facute in germania.

Acum ca ar trebuii la vara sa ma pregatesc de o bateria noua, ma gandesc la un exide.

https://www.epiesa.ro/baterie-auto-exide-ea...0a-acc-1036.htm

sau varianta un pic mai mare

https://www.epiesa.ro/baterie-auto-exide-ea...0a-acc-1035.htm
myx
Bateria originala a masinii a tinut 4 ani. Pe urma am avut Rombat Premier care m-a tinut 3 ani. Dupa un drum pe autostrada, a doua zi dimineata nu a mai vrut sa porneasca. Fara nici un avertisment. Si ochiul ala magic tot verde era.
Asa ca ochiul ala e fix pix Marius, e pus acolo de marketing.
Acum am o Varta Silver luata din Franta. Am inghitit in sec cand am vazut cat costa acolo cat 2 de aici, dar asta e. Sper ca macar asta sa fie mai buna.
marius80_eugen
Referitor la bateria Dacia de 70 cu 720 , asta scrie pe eticheta si tot acolo scrie ca este facuta de Rombat, dar totodata Rombat NU are nici o baterie proprie cu aceste specificatii, cu acea marime din nici o gama. Am tot cautat sa vad de fapt ce este in ea si ... nimic. Eram constient ca ar fi fost mica pt tractorasul meu, dar o vazusem in multe oferte la preturi de 200-220 lei si daca ar fi tinut 2 ani, tot era bine ... si de acolo am pornit cautarile.
Macar pe Varta si Bosch sa scrie de Slovacia sau unde ati mai spus, DAR nimic, ceea ce ma duce cu gandul ca tot prin RO ar fi facute si iar ajungem la "calitatea" de care au parte romanii fata de restul tarilor vestice.
Tinand cont ca Premierul luat avea exact 75 Ah masurati si nu mai mult si era din septembrie 2017, sansele sa fi avut probleme, sa fie tinuta prin depozite si sa fie apoi fortata la revanzare ... sunt cam mici. Daca ar fi fost la masurare cu 76-77 si cu 780 Ah ... atunci poate banuiam ca erau fortate, dar ea la 75 Ah masurati si declarati, avea testata 780Ah si cu acelasi aparat s-au testat imediat cu celelalte baterii de care am spus.
Oricum, sincer, toate astea sunt povesti si discutii in van ... sa vedem cat si cum tine la iarna, iar pentru eventualele probleme, sa speram ca aceste garantii nu sunt degeaba.
Ochiul verde e doar "un gadget" si cam atat, e adevarat, dar uite ca Varta si Bosch de acum 4-5 ani il aveau si acum ... au redus costurile. Cu toate astea nu au citit pe nici un site un text de genul "deoacere acel ochi magic nu reflecta starea reala a acumulatorului, producatorul a decis sa renunte la el". Pana la urma nu vor sa faca alt sistem ... pana si la bateriile Duracell au acel sistem la care se apasa doua puncte ale bateriei si iti arata starea de incarcare pe o dunga. Un voltmetru chinezesc costa 1,2 dolari ... oare era greu de implementat in carcasa bateriei ???
Pentru moment farurile mele se aprind mai "vioi" si pornirile sunt mai rapide in aceleasi conditii. Stiti ca masina la rece face testul cu ceasurile ... cu cea veche apuca sa dea la cap si apoi la zero si apoi dadea sa porneasca, in timp ce cu asta noua, ajunge la cap si apoi abia apuca sa se intoarca doar pana la jumatatea ceasurilor. In rest la pornirile cu motorul cald ... e si mai in vana.
Ma enerveaza ca la porniri, calde sau reci , se opreste multimedia, raman fara handsfree si pana se reconecteaza telefonul ... dureaza cam 10-15 secunde aiurea.
Exide este buna, am inteles ca tot de Tudor este facuta. Pentru cei care au mai ales benzinare si o incarcare mai buna decat tractorasele, poate ca ar fi o idee buna cu Macht, care au cica 5 ani garantie (la radio asa spuneau).
Myx - la fel la treaba cu pornirea am patit cu fostul Megane 3, deci se poate intampla cu orice baterie treaba cu "deodata".
digioptic - poate ca ai dreptate ca bateriile trebuiesc luate vara ... dar sa fim seriosi, oamenii care merg zi de zi cu masina si vad ca masina porneste, nu se apuca sa cumpere baterie noua numai pentru ca au numarat ei anii si ar trebui pensionata cea veche. O schimba de obicei dupa cel putin o problema, dar problema este ca la diesel trebuie amperaj mare la pornire si desi au voltajul, amperajul se pierde repede mai ales la frig.
Sunt multi care au patit ca dupa 5-6 ani sa schimbe bateria si cea noua sa tina abia 2-3 sau sa aiba mari probleme chiar in garantie. E clar ca bateriile, ca si alte asa-zise consumabile, au parte de reducerea fiabilitatii la fabricatie tocmai pentru a forta utilizatorul sa schimbe mai des bateria.
Si uite cum ajungi la concluzia ca sistemul ala Start-Stop ... nu economiseste de fapt atatia bani cat ar trebui si daca dai la 4-5 ani cate 550-700 lei pe o baterie VRLA -S-S ( poate si mai mult daca o schimbi in service), fata de alta normala cu 300-350 lei la 5-6 ani ... Oare la hibride nu este cam la fel ?
digioptic
Pai am zis parca, era un sfat cu schimbarea vara. Din batrani ne vin vorbe de duh cu iarna car si vara sanie... wink.gif Evident ca mai toti asa fac, vine frigul, cade bateria, o mai pornesc unii si cu cable si de nevoie abia merg sa-si cumpere alta. Dar na, stii foarte bine, cand ai nevoie urgenta, te uiti in toate partile, nu e timp, trebuie...acum (!) Si asa nu iti aloci timpul necesar sa analizezi oferta cea mai buna. Sunt convins ca esti deacord cu asta si sfatul cu vara nu e chiar o exagerare.
Departe de mine, sa nutresc ganduri negre la achizitia ta, dar daca se intampla odata sa-ti cada dupa 3 ani, cam suflii in iaurt dupa. rolleyes.gif Poate nu-i un capat de tara o baterie, dar la tractorasele noastre, nu e chiar ieftina. Sun foarte multi multumiti de ROMBAT, ba chiar isi cumpara numai ROMBAT, dar am tot citit si lucruri mai putin placute cu marca asta, loturi intregi cu mari probleme. ROMBAT este un producator care echipeaza cateva marci de masini cu prima baterie. Si cum in romania se intampla si stii foarte bine lucrul asta, sa inghitim multe gunoaie, ce crezi ca se intampla cu un lot cu multe probleme pe care un producator de masini le refuza ? Este o practica curenta in industrie, cu caderea pieselor in garantie, se refuza tot lotul. Pai da, se vand la pret mic catre distribuitori si se descurca ei cu..."garantia". De asta ti-am zis sa fii atent.

Altfel, poti sa ai norocul sa te tina si 6. Dar daca pe piata e Varta, chiar si baterii dedicate RENAULT, EXIDE, TUDOR de care toti sunt multumiti. Cu rezerva ca pot cadea si astea, dar macar in garantie.

PS Tractorasul meu a fost echipat initial cu baterie Renault de 70 Ah si 720A curent de start. Ca forma, semana cu AGM-ul Rombat dar plasticul carcasei era negru. Marca producatorului era Varta, dar nu am vazut in oferta varta, nici o baterie de forma aia. Deci merge foarte bine si una de 70A la 2.0dCI. A murit prematur din cauza regimului pana in 2012. Descarcari totale repetate. Nu pot spune ca era moarta definitiv, dupa cateva incarcari si descarcari controlate pe sarcina, inca isi facea treaba, dar nu am avut curaj sa plec cu ea in concediu si am luat alta varta (silver) de 77Ah, care o am si acum. Pe skoda am bateria initiala, varta black de 44Ah si sunt la jumatatea anului 7. Varta black sunt cele mai ieftine din gama varta, identice cu cele bosch, de altfel fabricate in aceiasi fabrica din cate stiu. Deci cel putin pentru mine, Varta rulz. biggrin.gif
IancuMIC
QUOTE(myx @ 14 Nov 2017, 23:09)
Bateria originala a masinii a tinut 4 ani. Pe urma am avut Rombat Premier care m-a tinut 3 ani. Dupa un drum pe autostrada, a doua zi dimineata nu a mai vrut sa porneasca. Fara nici un avertisment.  Si ochiul ala magic tot verde era.


Ce treaba are marchetingul in acest caz?
Ochiul ala e un indicator al densitatii electrolitului; daca se intrerupe vreun element sau vreo legatura intre acestia, densitatea electrolitului nu va scadea instant (n-are cum), ci pe masura ce acumulatorul se descarca, caz in care si ochiul ala se va innegri.
Cu alte cuvinte, daca stim ce este si cum lucreaza acel indicator, in multe cazuri poate fi de ajutor.

QUOTE(marius80_eugen @ 16 Nov 2017, 01:54)
Referitor la bateria Dacia de 70 cu 720 , asta scrie pe eticheta si tot acolo scrie ca este facuta de Rombat, dar totodata Rombat NU are nici o baterie proprie cu aceste specificatii, cu acea marime din nici o gama. Am tot cautat sa vad de fapt ce este in ea si ... nimic.

E un produs Rombat, fabricat special pentru reteaua dacia: vezi sigla.
Probabil e un Premier, upgradat. biggrin.gif
marius80_eugen
O baterie produsa "pentru Dacia" mai puternica si upgradata ? Si cea mai ieftina de pe piata ??? Cele care nu sunt Premier nu au acea putere de pornire la 70 Ah, iar cele Premier nu au acea marime la acea putere de 70 Ah, deci in orice caz, cifrele sunt gresite.
Sunt de acord ca pe piata romaneasca ajung multe rebuturi, dar tocmai din cauza datei de fabricatie a Rombat ma gandesc eu ca pot sta putin linistit din cauza asta. Din septembrie si pana acum nu cred ca aveau timp sa se duca undeva, sa se intoarca la fabricant, sa fie manarite si apoi redistribuite in retele de genul Epiesa. Apoi bateria arata impecabil ... nici un fel de zgarietura.
Si inca o chestie ... eu nu am de gand sa tin masina mai mult de 2 ani ... deci nu ma interesa de fapt decat o baterie care sa ma treaca de inca 2 ani.
Si o alta chestie ... am vrut sa fie mai usoara , iar asta este cu cel putin 4 kg. icon_mrgreen.gif
digioptic
Daca e doar de doi ani, puteai lua linistit oricare baterie din gama de jos. la preturi ce nu depasesc doua sute si ceva. Nu premier, care se vrea o baterie de top.

https://www.epiesa.ro/baterie-auto-oe-dacia...0a-acc-8996.htm

Era foarte buna si tinea mai mult de doi ani la sigur

Altfel...
https://www.epiesa.ro/baterie-auto-varta-e9...40a-acc-987.htm

si uitai de baterie.

Cat despre greutate, eu vreau sa scap si de asta. Pe site-urile de vanzari din china au aparut deja baterii auto fara Pb, adica Li-ION ori alte tehnologii. Nu o fii buna iarna, dar vara este excelenta si mai ales mult mai usoara.
madhorsefuzzy
Saptamana asta sper sa pun o baterie Dacia by Rombat pe Leguma. E fix ca aia din fabrica pe care o schimb: 70A cu 720 EAN. In loc de 6 ani jumate cum e aia de fabrica o sa ma tina 4 ani. La 220 lei face mai mult decat una de 270 lei sau mai mult care sa ma tina 5 ani.

Loganu a primit si el un Rombat Calciu de 62A cu 510EAN la 210 lei. Exide premium de 72A cu 720 EAN a murit fix dupa 5 ani.

Pare ca bateriile scumpe nu merita.
digioptic
Si eu cred ca e cea mai buna solutie, acum depinde si unde te situezi cu masina. Catre finalul perioadei de detinere sau te gandesti sa o mai tii.

As fii foarte atent la modul cum e incheiata, tare mi-e teama ca numai dupa un an o sa fie tot corodat in jur si-mi v-a aduce aminte de DACIA mea 1310, care avea scaunul bateriei destul de mancat de acidul bateriei. Poate ma insel, tehnologiile de fabricatie au evoluat, dar daca nu are gaurica pentru eliminarea gazelor prin furtunasul dintr-o parte, as fii atent la doapele alea. As mai pune un scoth bun deasupra lor. Sau poate pe acolo elimina gazele, nu stiu. Si nu ar fii mare paguba un cap de surub sau o tabla de prindere, dar foarte aproape de compartimentul bateriei la legumele noastre e o cutiuta cu multe mufe. wink.gif

5 ani pentru exide-le ala e o perioada destul de lunga pentru o masina folosita zi de zi. As merge totusi pe o baterie ieftina, dar intr-o forma nu atat de austera ca bateria DACIA de 70 Ah si 720 curent de start. In fine, m-as uita la ea bine, inainte. Sigur ca nu merita sa dai 150 de lei in plus pe una similara ca si capacitate, doar ca are un "ambalaj" plin de reclame gen, premier, premium, super, dinamic, high-tech sau mai stiu eu ce le trazneste alora de la marcheting. Si in continut sa fie mai slaba ca bateria DACIA de care facem vorbire. Si iar ajung la vorba mea de mai sus, vara bateriile sunt parca mai ieftine... biggrin.gif
madhorsefuzzy
Cat de ieftina sa fie o bateie de 720 EAN vara?
digioptic
Era un "parca" si un emoticon acolo... wink.gif
marius80_eugen
Nu stiu de ce am impresia ca ati ramas cu impresia ca sunt scumpe ... eu am dat 309 lei pe Rombat Premier 75 Ah cu 750 Ah pornire.
Ma gandesc eu ca e un compromis intre una de 220 lei si una de 410 lei ... pentru un diesel de 2000 cmc cu multe accesorii si folosit cam zi de zi.
digioptic
Exact asta spuneam si eu, nu una de 220, ca e prea saracuta, dar nici una cu 150 peste, sau mai mult. Si am argumentat si de ce.
Si apropos de consumatori. Daca francezu' a echipat coupeul cu una de 70 Ah, cati consumatori in plus are o berlina sau un brek ? Nu stiu de unde tendinta asta de schimbare a bateriei cu una mai mare ca si capacitate. Si hai, la tine de la 70 la 75 nu e mult, bateria are cam aceiasi greutate, dar multi baga si de 80, mai mare si mai grea ca cea de 70.

BTW, 309 lei pentru premierul ala e un pret foarte bun. Sa te bucuri de ea, parca am mai zis si sa te tina pana te hotarasti sa schimbi masina. smile.gif
iuly75
Digioptic in mare parte ai dreptate dar uite un exemplu, eu am cumparat masina sh in vara laguna 3 1.5dci 2010, acu 1 luna a picat brusc bateria. Pe masina baterie de 85A si 760 Aen nu stiu modelul ca scria renault pe ea. Eu am cumparat Premier ROMBAT de 85A 810Aen. Toata afacerea 400 de ron.Oare am facut bine???
digioptic
Nu stiu ce sa zic, cel mai bine e sa nu te iei dupa ce baterie gasesti intr-o masina, mai ales SH. Trebuie sa vezi cu ce o echipeaza producatorul. Chiar crezi ca fara 810AEN, nu se misca motorul ala de 1.5 fie el si diesel ? Altfel, cari in plus niste plumb, o fii bine asta... ? wink.gif

Din ce stiu, poate ma insel, una de 65 Ah era cam suficienta, dar verifica, eventula intreaba la un service reno.
iuly75
Sincer am avut mai multe tipuri de masini si cand cautai dupa seria de sasiu a masini respective gasesti chiar si cu ce tip de baterie este echipata respectiva masina, la renault este o enigma, nu gasesti asa ceva, la service opini diverse functie de dotarea masinii, cata electronica este pe ea ramai uimit cate o data, nici aici pe forum nu am gasit nimic concret despre aceasta problema, deci am mers pe ideea ca masina are 7 ani, viata bateriei undeva c-am aici se situeaza (vorbim de masinile noi echipate cu baterii care nu stau pe raft luni, chiar ani cum stau bateriile OEM), si am ales o baterie egala ca amperaj cu cea avuta inainte pe masina adica 85A. Cum am gandit eu alternatorul duce aceeasi incarcare ca inainte (adica daca bateria era mai mare nu o putea incarca in parametri optimi, sau daca era mai mica o incarca peste parametri adica o fierbea cum se spune in popor). Cat despre greutatea de care tot precizezi nu stiu cat de mare ar fi diferenta, chiar nu am stat sa ma gandesc la acest lucru(cateva sute de grame, o sticla de cola de exmplu), bateriile au avut aceleasi dimensiuni chiar foarte fix au ajuns si conexiunile electrice la borne, dar parerile sunt impartite, probabil dar cu una de 65A cum zici tu nici o puteam fixa in locas (juca pe acolo) si nici nu ajungea la conexiunile electrice.
madhorsefuzzy
Eu tot bateria Dacia o sa iau. biggrin.gif

Pe masina in fabrica au pus de 70A cu 720 EAN, eu pun tot de 70A cu 720 EAN. Doar ca trebuie sa ajung pe Valea Cascadelor. Si imi e departe rau.
digioptic
QUOTE(iuly75 @ 21 Nov 2017, 12:06)
Sincer am avut mai multe tipuri de masini si cand cautai dupa seria de sasiu a masini respective gasesti chiar si cu ce tip de baterie este echipata respectiva masina, la renault este o enigma, nu gasesti asa ceva, la service opini diverse functie de dotarea masinii, cata electronica este pe ea ramai  uimit cate o data, nici aici pe forum nu am gasit nimic concret despre aceasta problema, deci am mers pe ideea ca masina are 7 ani, viata bateriei undeva c-am aici se situeaza (vorbim de masinile noi echipate cu baterii care nu stau pe raft luni, chiar ani cum stau bateriile OEM), si am ales o baterie egala ca amperaj cu cea avuta inainte pe masina adica 85A. Cum am gandit eu alternatorul duce aceeasi incarcare ca inainte (adica daca bateria era mai mare nu o putea incarca in parametri optimi, sau daca era mai mica o incarca peste parametri adica o fierbea cum se spune in popor). Cat despre greutatea de care tot precizezi nu stiu cat de mare ar fi diferenta, chiar nu am stat sa ma gandesc la acest lucru(cateva sute de grame, o sticla de cola de exmplu), bateriile au avut aceleasi dimensiuni chiar foarte fix au ajuns si conexiunile electrice la borne, dar parerile sunt impartite, probabil dar  cu una de 65A cum zici tu nici o puteam fixa in locas (juca pe acolo) si nici nu ajungea la conexiunile electrice.
*



Din partea mea, poti pune una si de 100 Ah, nu-ti stau in cale. Am dat niste sfaturi, pe baza experientelor avute cu masinile detinute. Daca 2.0dCI este echipat din fabrica cu una de 70Ah si 720 curent de start, ce naiba sa caute la o cilindree mai mica una de 85 Ah ? Electronica e similara ca si consum si la una cu motor mai mare si la una cu motor mai mic. Iar povestea cu fiertul bateriei de catre alternator, asta e folclor ! Alternatorul ala nu e un redresor de tipul transformator si punte, cum erau odata si cum mai sunt pe la mecanicii batrani care verificau "bacteria" punand in scurt sa vada daca "scanteieste". Crede-ma, am o varsta si stiu... wink.gif Cand i-am aratat AVO-metrul meu, a zis ca lui nu-i trebuie asa ceva, ii ajunge doar un bec !?!?! blush.gif Pentru cine nu stie, AVO-metru, este un simplu ampermetru-voltmetru-ohmetru, adica un simplu instrument de masura al valorilor electrice, de care sunt convins ca oricare coleg de aici il dispune in "gospodarie" smile.gif

Citeste postul #46 din topicul asta.

<span class='edit'>21 Nov 2017, 14:30:</span>
QUOTE(madhorsefuzzy @ 21 Nov 2017, 12:15)
Eu tot bateria Dacia o sa iau. biggrin.gif

Pe masina in fabrica au pus de 70A cu 720 EAN, eu pun tot de 70A cu 720 EAN. Doar ca trebuie sa ajung pe Valea Cascadelor. Si imi e departe rau.
*



Fa un drum la EPIESA si vezi cum e lucrata. Din cate stiu, astia au un depozit urias si nu pierd timpul cu marlanii, de genul baterii fierte pe statii de incarcare. Ti-o pot aduce si acasa. Cel putin in perioada asta m-as ferii de "MICII" comercianti. Daca esti multumit de cum e lucrata sa ne spui si noua, rogu-te rolleyes.gif
madhorsefuzzy
Micul comerciant mi-a zis la telefon ca are 2 paleti in curte. biggrin.gif
marius80_eugen
QUOTE(digioptic @ 21 Nov 2017, 06:38)
   Si apropos de consumatori. Daca francezu' a echipat coupeul cu una de 70 Ah, cati consumatori in plus are o berlina sau un brek ? Nu stiu de unde tendinta asta de schimbare a bateriei cu una mai mare ca si capacitate. Si hai, la tine de la 70 la 75 nu e mult, bateria are cam aceiasi greutate, dar multi baga si de 80, mai mare si mai grea ca cea de 70.
BTW, 309 lei pentru premierul ala e un pret foarte bun. Sa te bucuri de ea, parca am mai zis si sa te tina pana te hotarasti sa schimbi masina. smile.gif
*


Eu am avut carlig din fabrica si cabluri trase, asa ca a vanit cu o baterie de 80 si 800 Ah cu VRLA, desi nu era cazul. Era cea mai mare baterie care putea intra fizic in acel local pe toate masuratorile 315x195x175 parca si la peste 25 kg. Actuala e mai mica putin pe lungime si parca si pe inaltime, iar ca greutate nu are rost sa spun ...
Pt un motor de 1.5 dCi nu cred ca e indicat sa pui atat de mare. Eu tin minte ca la M3 break am avut de 74 din fabrica si tot de 74 Varta Blue am pus si era totul ok. Pe alte masini cu 1.5 stiu ca peste 64 Ah se pune.
Problema este ca tractorasele sunt puturoase, alternatoarele nu incarca bine si te trezesti ca o baterie mare va tine mai putin decat una de capacitate mai mica.
Daca s-ar putea creste incarcarea in baterie in service sau dintr-o setare, ceva, as fi primul pe lista !
Merci de urari inca o data!
mars
QUOTE(iuly75 @ 21 Nov 2017, 10:31)
Pe masina baterie de 85A si 760 Aen nu stiu modelul ca scria renault pe ea.
*


Si eu am aceeasi baterie pe masina, cu siguranta a fost schimbata, mai ales ca, fata de a ta, are design-ul mai nou, de prin 2014 - 2015.

[attachmentid=1628076049]

Banuiesc ca si a mea a avut din fabrica baterie de 70A cu 720 EAN (n-are carlig tongue.gif).

cj98czh
QUOTE(marius80_eugen @ 21 Nov 2017, 19:15)
Problema este ca tractorasele sunt puturoase, alternatoarele nu incarca bine
*



Asta ii una din aia de a ta, din putul gandirii?
madhorsefuzzy
Am schimbat bateria la saw auto: baterie Dacia by Rombat tehnologie calciu 70Ah 720A (EN).

220 lei cu comanda online si bateria veche la schimb. Garantie 2 ani, banuiesc ca in reteaua Dacia. biggrin.gif

Am prins una potenta cu 1118 A (EN). radmasa.gif

[attachmentid=1628076081] [attachmentid=1628076082] [attachmentid=1628076083] [attachmentid=1628076084] [attachmentid=1628076085]
cj98czh
Oare de ce nu ai luat un premier ... macar aveai 3 ani garantie ... nu 2 ..
madhorsefuzzy
Pai asta a fost 220 lei cu 2 ani garantie si 4 ani durata de viata.

Premier-ul e minim 309 lei cu garantie de 3 ani si durata de viata tot de 4 ani.

Am zis ca nu face Premierul.

Bateria veche, originala a masinii mai avea 510 A (EN) din cei 720 A(EN) dar am decis sa nu risc.

Din ce am inteles de la vanzatorii de baterii sub 75% din capacitatea initiala ( 540 A(EN) in cazul meu) se recomanda schimbarea.
cj98czh
270 ron a luat un coleg sapt trecuta cu bateria veche la schimb, montaj inclus si garantia pe loc de la un dealer rombat din CJ

La tractor am schimbat-o tot cu premier dupa aproape 6 ani si nu ca era rea ci pt ca am considerat ca ajunge.


This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.