Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: ABU DHABI GP
Reno.ro - Forum Renault Romania > Alte discutii > Motor Sport > Formula 1
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Fratzica
o cursa de tot rahatul, ma bucur insa ca a castigat Max.
ali3n_cop
Nu ma deranjeaza ca m-am inselat radmasa.gif
Bravo..Max!
R19/16v
hahahaha smile.gif)) umilinta@merc
fie primit
ali3n_cop
Max..la Ferrari... cheers.gif
Raduchu
Felicitari Max!!!!!!!!

Noroc, ne-noroc...SC-ul ala a fost KARMA! wink.gif
meganus_bicorpus
E clar că SC trebuia să intre, accidentul a fost real...că nu s-au grăbit f tare și au lăsat totul pt ultimul tur, e discutabil.
Mă bucur pt Max dar la o diferență așa de mică poți spune că amândoi au fost la fel de buni.Fara SC Max nu ar fi câștigat, Hamilton termina lejer cu niste anvelope cu care avea 40 de tururi.Multe decizii discutabile din partea (MA) FIA , mai mult sau mai puțin corecte dar care cred că au avantajat mereu pe fiecare pilot în parte.
E incredibil acest sezon, câștigătorul sa fie decis în ultimul tur din ultima cursa...
dil
Ca-n filme, cu suspans și la final se răstoarnă totul.

Clar, SC a fost Karma.

Ferrari au piloți buni, să vedem și mașina dacă o să-i ajute în sezonul următor.

Și acum că s-a terminat cursa, trec pe snooker. smile.gif
ProfiBv
Multumesc Red Bull si Verstappen , datorita voua MICHAEL SCHUMACHER ramane nedepasit in nr. de titluri .

12 Dec 2021, 18:34:
La final , fantastice imaginile , mostra de "fairplay" , cu tati celor doi campioni felicitanduse reciproc.
AndreiMR
Fia sper să reușească până la anul să găsească o metoda ca regulamentul să fie aplicat corect și la fel la fiecare cursă...altfel vor apărea în permanență discuții și suspiciuni. E rușinos ca pentru aceeași manevră pe unii să îi penalizezi și pe alții nu, în funcție de decizia de moment a comisarilor, e penibil să negociezi cu șefii de echipe sancțiuni sau cum sa meargă safety car...

Cât despre titlu...Verstappen il merită, indiferent de ce discuții vor fi despre restart și manevra de depășire din ultimul tur.. Pilotul cel mai rapid a învins mașina cea mai rapidă anul asta...a avut cele mai multe pole și victorii și a fost privat de puncte importante din cauza celor două Mercedes și a unor accidente provocate de ele...să vedem la anul, ar fi superb să se implice în luptă și Ferrari. Are doi piloți excelenți si ambii, dacă au omașină competitivă, se pot bate la victorie.

Un lucru e clar însă...spectacol a fost anul asta așa cum nu a mai fost de foarte mulți ani.
Solon
Incep sa tremure chilotii pe Rbr. Jigodia de Wolff nu se lasa. 2 proteste lansate. La unul nu are dreptate, dar la celalalt daca asa se vede pe camere Max a fost bou cat casa.
Da, am desfacut o sampanie de copii cu fi'miu.
AndreiMR
În direct mi s-a părut ca nasul mașinii lui Max a ajuns înaintea mașinii lui Hamilton sub safety car...probabil că trebuie verificată și telemetria fiindcă doar camerele pot fi înșelătoare. Însă dacă e așa sunt curios dacă au curajul să schimbe ordinea în campionat prin vreo penalizare pentru Max. Ar fi o catastrofa de imagine pentru F1.
bucatzel
toate ca toate, da' cum l-a franat Perez pe Hamilton mi s-a parut genial.
Solon
Bun, la aia la care a fost Max bou s-a respins. Cealalta ramane dar nu mai e vina lui Max. E vina lor si ar fi o grava viciere de rezultat daca ar fi admis protestul.
Ps:mi-ar fi placut niste gogosele pentru Kimi, cu Kimi, Alonso, Hamilton, Vettel si Max. Dar Kimi nu mai avea masina, Ham era zob, nici nu a venit la locul stabilit etc.
Raduchu
FIA a respins plangerile Mercedes.
Solon
E gata. Dar si-au luat avocat. Pe Harris, smecher.
Raduchu
QUOTE(bucatzel @ 12 Dec 2021, 20:32)
toate ca toate, da' cum l-a franat Perez pe Hamilton mi s-a parut genial.
*



happy.gif

Doamne ce petrecere o fi acum la Red Bull..
dil
Și totuși Mercedes a câștigat titlul la constructori la sfârșitul cursei. Ei de ce nu se bucură?
Raduchu
S-a terminat ca la carte.

Cea mai buna masina a castigat la constructori, iar cel mai bun pilot (din sezonul asta) la piloti.

Unde e colegul @sb-55-dan, oare?
R19/16v
Piata Victoriei? Face la schimb cu Sosoaca?
Raduchu
Chiar sunt curios sa-i aud parerea. biggrin.gif


https://www.youtube.com/watch?v=zTfZUiD19c4...hannel=FORMULA1
mircea_aq
Urmarind de vreo 25 ani Formula 1, dupa acest MP, imi vin in minte urmatoarele intamplari:


1. Ma face sa ma gandesc ca la butoanele FIA e Jean Todt, cel mai bun prieten al lui Schumacher.

2.Todt este printre cei mai cinici si razbunatori oameni in viata.

3.Micul Napoleon are mania sefiei, astfel a reusit sa-l indeparteze la finalul lui 2006 pe omul care a construit succesul Ferrari din epoca Schumacher, acelasi care orchestrase si succesele din 94-95 ale Kaiserului cu Benetton.

4. Fara Ross Brawn, Ferrari a intrat intr-un declin din care nu si-a mai revenit nici in ziua de azi. In 2007 Ferrari ajutata de FIA si de scandalul de la Mclaren reuseste sa castige titlul in ultima etapa. M-am bucurat atunci pentru Kimi.

5.2008 e anul in care vedem in continuare o masina Ferrari dominanta condusa catre dezastru de catre JT si lingaii ramasi pe langa el.

6.2009 e si mai rau. Dupa testele din pre-sezon, LdM il trimite la plimbare pe JT.

7.Un sut in cur, un pas in fata, la sfarsitul anului 2009, Ferrari isi incordeaza muschii si reuseste sa-l plaseze in locul lui Mosley la sefia FIA, acolo de unde nu va mai pleca decat cu picioarele in fata.

8. Inapoi la Brawn. Vinde Brawn GP-ul catre Mercedes, construieste cu Paddy Lowe si Wolff echipa care avea sa scrie istorie in epoca contemporana a F1. Wolff reuseste sa-i indeparteze atat pe Lowe cat si pe Brown, dupa ce acestia si-au facut treaba. Bine lucrat Toto, pana la un punct.

9. Brawn devine responsabil tehnic, apoi Managing Director Motorsport la F1 Group.
Sigur, exista si un president si CEO deasupra lui, dar acesta nu se ocupa de detalii.
Detaliile au fost intotdeauna specialitatea lui Brown.

10. De ce am pierdut atata timp insiruind evenimente trecute cunoscute de oricine urmareste F1 ? Dintr-un singur motiv, sa clarific care sunt brokerii de putere si care sunt interesele lor de moment.

11. Masi - vad ca toti il critica pe Masi, realitatea e ca Masi e probabil santajat cu postul si de catre FIA, al carei angajat e, si de catre F1 Group care e detinatorul business-ului numit Formula 1. E Masi vreun broker de putere ? Departe de asa ceva, el e un slujbas al FIA, un anajat al lui Todt. Are Todt vreun interes ca ham ham si mercedes sa puna in umbra performantele obtinute de el si schumacher (si brawn sic) la Ferrari ?

12. Maximizarea profitului. F1 Group, detine drepturile comerciale ale unui produs ao carui consumatori il voteaza week-end de week-end cu larga majoritate pe Verstappen ca driver of the day, indiferent de prestatita acestuia. Cotizantul de rand il vrea cu larga majoritate pe Verstappen, nu pe Ocon, nu pe ham ham, iar F1 Group asta ii da.

13. Brawn e angajatul astora de isi doresc maximizarea profitului, asta executa. Putem doar sa banuim ca datoria de serviciu e cu atat mai placuta cu cat asta a presupus sa le-o traga celor de la Mercedes si in special lui Toto.Care Toto? cel care l-a facut sa plece de la echipa pe care a detinut-o la un moment dat. Asta se cheama added bonus.

14. Bun, am stabilit ca brokerii de putere erau de acord ca anul asta ham ham trebuie sa piarda. S-a inceput cu regulamentul care i-a avut ca victime colaterale pe cei de la Aston Martin, apoi a intrat in scena actorasul Masi, care asemenea corpului de balet din arbitrajul romanesc din anii 80-90 s-a miscat in ritmul muzicii FIA si F1 Group, restul e poveste.

15. Sper ca nu e nimeni naiv sa creada ca se mai schimba ceva. Mercii pot sa faca apel si la Dumnezeu, pierd timpul, avand in vedere ca Dumnezeu are sediul in Paris, ori dupa robele travesitilor care judeca acolo se ascunde razand acelasi sef FIA.

16. Ham ham, asa cum l-am vazut si dupa cursa, nu era tocmai devastat. El si-a facut datoria, l-a ars pe Verstappen la start, si a condus autoritar cursa. Sportiv vorbind nu prea are ce sa-si reproseze. A castigat, a pierdut, suta de milioane i-a intrat in cont si anul asta. In plus stie ca la anul e nevoie de o revansa, ori o revansa plus doborarea recordului lui Schumacher, asta da, e un scenariu care face multi $$$ dupa toate standardele, inclusiv ale F1 Group.

17. Wolff, singurul care si-a luat mumu. Invincibilul, manager-ul de super-succes, omul de pe copertile times si forbes, a fost efectiv calcat in picioare dpdv imagine

18. Dincolo de ce i-au dat cei mai puternici ca el, Toto a cazut victima proprieri arogante, alegand sa continue dupa pauza de vara cu Bottas in a doua masina.
Asta aproape ca l-a costat titlul la constructori.

18. Mercedes, atitudine ce campioana mondiala, au plecat cu a doua masina in campionat si au reusit sa termine primii.

19.Bottas - o muratura, isi petrece mare parte a cursei facand pe taximetristul pe langa Ferrari-uri, Alpha Tauri si Alpine-uri. Sunt curios care or fi fost dedesubturile deal-ului cu Alfa Romeo. Eu nu vad niciun argument sa faca o figura mai buna ca Raikkonen sau Giovinazzi.

20. Ferrari - politica inainte de racing, ca de obicei, cum necum Carlos a reusit sa termine in fata lui Charles, asa cum banuiam. Din cate imi dau seama se tatoneaza un potential descalecat al lui Verstappen. Pe cel sacrificat il banuiti voi, dar sunt aproape convins ca si Verstappen odata ajuns in rosu, va reusi sa termine tot in spatele Juniorului.
ali3n_cop
Puteai sa scrii totul intr-o singura fraza: F1 e o mare manarie! laugh.gif

Indiferent de interesele financiare si vendete...ramane o competitie. Pussycat..are de doborat un record ca sa intre in istorie..si a facut cam tot ce a tinut de el.

Eu am vazut altfel cursa. Am vazut o echipa Red Bull..care a avut reactii la secunda pe toata durata cursei, spre deosebire de Merci..care au parut anesteziati, si care au pierdut vremea sa se planga continuu..pe radio..la Masi.
De ce nu au schimbat anvelopele imediat cum a intrat SC-ul? Au trait cu speranta ca, cursa se va termina pe SC?

Ultimul tur..trebuia sa existe, din punct de vedere competitional..trebuia sa existe.

Pana la urma, Mercedes a castigat titlul care conteaza cel mai mult in F1, pentru ca de acolo vin banii.

Win-win...pentru toata lumea!
sb-55-dan
Orice s-ar spune Lewis a fost peste Max in aceasta cursa, doar sansa de SC si bineinteles decizia FIA a facut ca Max sa castige.
Felicitari Max, Lewis ramane cel mai bun. cool.gif
ali3n_cop
Este racing..iar cel mai bun..este cel care trece primul linia de finish!
tatimeu
la ce a fost ham mai bun?
ProfiBv
Cu tupeu si/sau nebunie ,Max a iesit mai bine in duelurile roata la roata cu LH si in trecut
https://www.youtube.com/watch?v=8Bkj7Xf9rrI...hannel=FORMULA1
meganus_bicorpus
Desi nu sunt fan Hamilton, trebuie sa recunosc ca fara SC Max era la peste 5 secunde in spatele lui si asta cu niste anvelope care aveau deja 40 de tururi!De ce sub SC echipa nu l-a chemat la boxe imi este greu sa inteleg, nu cred ca erau asa naivi sa creada ca acest campionat se va termina sub SC...
Max nu are ce cauta la Ferrari deocamdata, daca va merge cel putin la fel de bine si la anul are sanse mari sa ia al doilea campionat la rand, la Ferrari asta se va intampla peste minim 4-5 ani.
ProfiBv
si ultimul duel
https://www.youtube.com/watch?v=MTe12fH2xtQ...hannel=FORMULA1
R19/16v
QUOTE(sb-55-dan @ 13 Dec 2021, 08:28)
Orice s-ar spune Lewis a fost peste Max in aceasta cursa, doar sansa de SC si bineinteles decizia FIA a facut ca Max sa castige.
Felicitari Max, Lewis ramane cel mai bun. cool.gif
*



Ce logica imbatabila! Admirabil smile.gif Si brusli il bate pe vandam, fara indoiala!
sb-55-dan
Exact, esti foarte perspicace...ca de obicei. Intr-o fraza reusesti sa nu spui nimic.
bucatzel
Sincer, ca si in destule alte curse anu' asta, ce a facut Lewis a fost multumita masinii. Asa ca desi nu pot zice ca nu-i un pilot bun, naiba stie cat a contribuit el, cat masina. Da' cand dupa jumatate de tura incepe sa se planga ca nu poate trece de Perez, incep sa cred ca predomina masina in raportul asta.

Also, ar trebui sa le impuna o viteza minima de deplasare cand se reia cursa dupa SC. Ca la ce viteza aveau la un moment dat, se puteau da jos din mers si sa se suie inapoi...
vallixx
Fara sa fiu fanul lui Max, ma bucur ca a castigat ieri.

Insa trebuie sa fim de acord ca desi ne place sau nu, Lewis a fost pilotul mai bun ieri. A plecat mai bine si a construit constant, tur cu tur, avantaj de secunde pretioase. Fara bulanul cu SC si strategia castiatoare cu softurile, Max pierdea la 10 secunde in spatele lui. Bun, norocul face parte intotdeauna din competitie, dar inteleg de ce e frustrant sa pierzi asa.

Per ansamblul campionatului intreg.....Max a fost pilotul mai bun, victoria a fost meritata.

Acum referitor exclusiv la cursa de ieri....decizia de la primul viraj mi s-a parut de kko. Max a fost in fata, a ramas in "track limits", deci Lulu trebuia sa-i cedeze pozitia. Ca vezi Doamne a fost impins.....pai bre, erai in spate, Max luase fata, la ce te asteptai?? Cand masinile sunt roata la roata da, trebuie lasata o latime de masina....dar cand unul e in fata, dicteaza virajul.

La fel cu "dangerous driving" cand l-a tinut magistral Checo in spate..., ce te asteptai, sa-ti faca loc? Eventual sa-ti puna covorul rosu? La fel s-a vaitat si cand l-a tinut Alonso in spate. S-a obisnuit ca toti se dau la o parte.....eee, uite ca nu chiar toti. Esti de 7 ori campion, ai cea mai buna masina.....munceste nene si depaseste, lasa vaitatul. La munca nene nu la intins mana. biggrin.gif

Decizia eliminarii celor 4 backmarkeri mi se pare din nou corecta. Sub SC toti intaziatii pot depasi. De ce a lasat Masi doar pe cei 4 e simplu, pentru ca s-ar fi terminat cursa sub SC si exista o conventie intre FIA si echipe, ca atunci cand este posibil este de preferat ca cursa sa nu se termine sub SC. Si petru ca pericolul fusese indepartat atunci nu existau premisele sa mai lasi SC inca un lap....degeaba.

Ca Max a fost temporar in fata lui Lewis sub SC. Astea-s copilariile lui Toto, la restart, la intrarea SC-ului la boxe, Max era la o masina in spate. Pacat ca dupa 8 titluri la constructori si 7 cu Lewis, Mercedes nu stiu sa piarda.

Foarte interesant a fost insa, dupa mine, topul depasirilor anul asta. Vettel, Alonso, Kimi. Toti cu masini slabe. Dar experienta se vede.

Astept 2022 cu interes.
R19/16v
QUOTE(sb-55-dan @ 13 Dec 2021, 09:24)
Exact, esti foarte perspicace...ca de obicei. Intr-o fraza reusesti sa nu spui nimic.
*


Ce cuvinte mari va-nvata la gradinita. Buna treaba!
maho
QUOTE(tatimeu @ 13 Dec 2021, 08:46)
la ce a fost ham mai bun?
*


Cum la ce?! A accelerat impecabil pe scurtatura, dupa contactul din turul 1. Are mirosul bun, a simtit ca nu va fi penalizat (cum a patit-o Max in etapa precedenta). rolleyes.gif
vallixx
Daca as vrea sa elimin situatiile de genul asta, daca as fi om de decizie la FIA as face obligativitatea ca toate circuitele sa aiba in exteriorul virajelor pietris. Unde nu se poate, macar iarba. Sau in cazul Monaco sau Baku.....bariere....desi sunt mai periculoase.

In felul asta nu o se mai avante nimeni in afara limitelor circuitului. Nici alde Max care franeaza tarziu si deseori iese afara cu tot cu oponent, nici alde Lewis care in loc sa cedeze un viraj pierdut o taie pe afara si iese in fata.....si asa nu vor mai fi discutii de depasit prin afara, cedat pozitii......o sa fie simplu....ai iesit afara....esti cam pa in cursa aia.

Dai termen de 1 an.....cu incepere din 2023, te mai "chiunui" anul asta la fel.....dupa care elimini prolema care a tot creat controverse.
ali3n_cop
Nu sunt de acord cu cei care spun ca Lewis..a fost pilotul mai bun..ieri.
Dupa cum am scris mai sus...este racing! O cursa este compusa din mai multe elemente care pot decide oricand deznodamantul final: pilot, echipa, anvelope, accidente, safety car, meteo..etc. Cu ce l-a ajutat pe Hami..faptul ca a condus aproape toata cursa?

Cel mai bun..este cel care trece primul linia de sosire!
bucatzel
@valixx

S-a mai redus din nisip pentru ca scadea sansele de a frana inainte de a se lovi de bariere.

Amu' sincer, din manevra aia o castigat Lewis o secunda. Restul le-a castigat pe caucioace medii, in timp ce Max avea soft-uri. Asta pentru aia care cred ca masina n-a avut nimic de spus in toata ecuatia asta.
vallixx
Adevarat si asta, insa in cazul asta mereu vor fi piloti care sub un pretext anume vor iesi din limitele circuitului. Si atata timp cat FIA ia decizii inconstante, vor exista controverse si intotdeauna cineva va fi avantajat sau respectiv, dezavantajat.

Solutii se pot gasi.....de exemplu niste bariere din ceva mai moale....care sa se distruga la un impact usor fara sa constituie vreun pericol pentru pilot, insa suficient de dure cat sa strice masina suficient cat sa fie nevoie macar de un pit stop, de exemplu schimbarea aripii fata, vreun cauciuc taiat......

Sau o semnalizare electronica care sa adauge 5-10 secunde in mod automat, fara posibilitatea de override. Ceva, orice......

Daca pilotul nu va cauta sa se fereasca de ele ca dracul de tamaie.....atunci....nu rezolvi nimic.
O sa o ia pe afara intr-o veselie si o sa se vaite ca a fost impins.
DSN
QUOTE(sb-55-dan @ 13 Dec 2021, 08:28)
Orice s-ar spune Lewis a fost peste Max in aceasta cursa, doar sansa de SC si bineinteles decizia FIA a facut ca Max sa castige.
Felicitari Max, Lewis ramane cel mai bun. cool.gif
*


Tu nu esti [cenzurat] ala cu Go Go Go?
[Tot cenzurat]

Mod edit: Mai tango se poate?
maho
Dupa atatea cenzuraturi, se pare ca Mercedes a facut (sau au anuntat ca fac) apel. bai nene, astia n-au pic de fair-play in ei? unsure.gif
bucatzel
Meh, arata-mi o echipa care n-a dat cu plangerea (nu neaparat justificata) pentru orice jumatate de punct de ani buni incoace.
vallixx
QUOTE(maho @ 13 Dec 2021, 12:36)
Dupa atatea cenzuraturi, se pare ca Mercedes a facut (sau au anuntat ca fac) apel. bai nene, astia n-au pic de fair-play in ei? unsure.gif
*


Pierd urat si e pacat. I-as fi apreciat mult mai tare la anul, daca acum ar fi reactionat ca tatal lui Lulu.
Solon
Au si aparut barfele: cica Ham i-a zis lui Wolff ca nu are sens sa depuna contestatie. Logic, cate titluri are si scarba aia de Wolff tot face ce vrea. Ca na, e pe bani multi. Dupa cursa, din partea Mercilor e liniste. Nimic post race.
A inceput si senilul ala de Marko sa zica ca daca se schimba ceva ei considera sa plece din F1. Oare a cata oara e cand zice asta?
Din ce am vazut, tot ce e british ca punditi, ca piloti o trag pe cartea nationalismului.
Latifi si-a cerut scuze pentru greseala. Probabil ca la anul Williams o sa aiba motoare Redbull Powertrains sau Reno, ca le ia Wolff motoarele.😁😁 Iar Horner i-a zis ca o sa aiba Redbull toata viata. 😁😁
Sainz a zis misto de podiumul lui: probabil nimeni nu-si va aminti de acest podium al meu. Cu ajutorul lui, tacand si facand, l-a devansat pe viitorul lui Ferrari, Charles. Bravo lui!
meganus_bicorpus
Eu cand am vazut festivitatea de premiere mi-am dat seama ca mai exista si un loc 3...cursa asta nu prea au mai contat ceilalti!
Ce nu mi-a placut la festivitatea de premiere, Max nu s-a intors deloc spre Hamilton desi acesta a fost fair=play si l-a udat cu sampanie.Max a fost cu Sainz si horner, fara sa se uite macar spre locul 2...f urat acest gest!
Solon
Corect. Plus ca Ham a ramas pe podium, in Quatar Max s-a carat.
bucatzel
QUOTE(meganus_bicorpus @ 13 Dec 2021, 16:29)
Max nu s-a intors deloc spre Hamilton
*



Mai, da' DE-LOC...

https://youtu.be/EdwiDvrok6I?t=52
meganus_bicorpus
Daca locul 2 a avut suficienta putere sa ii întindă mâna și să participe la bătaia cu șampanie, locul 1 a fost prea mândru și , într-adevăr, la final a ciocnit sticla cu el...numai în ciuda și îi turnam sticla aia in cap!
vallixx
Mai......Max e un baiat tupeist si arogant. Lucruri care pentru un pilot de curse sunt calități. Nu vă așteptați sa fie un domn.....
Ov
Eu recunosc ca-s fan Hamilton, dar fara Max sezonul asta nu m-ar fi tinut cu sufletul la gura pana in ultima secunda. Totul a fost impotriva lui Hamilton in ultima cursa (ma refer la faptul ca trebuia sa se fereasca de toti, ca nu isi permitea cine stie ce jocuri pe la boxe, etc) si desi parea ca ii surade totusi norocul si-a luat-o, dupa parerea mea efectiv n-avea ce sa faca nici el nici echipa. In plus sa nu uitam ca Max era acolo (ca numar de puncte, nu mai zic de numar de curse castigate), n-a mai fost ca in alti ani cand campionatul era deja jucat cu mult timp inainte de ultima cursa, asa ca felicitari Max (desi mi se pare o scarba de om, dar vorba colegului de mai sus, astea sunt calitati pt un pilot). Am ramas cu un gust amar dupa terminarea cursei, dar e doar o parere subiectiva, obiectiv dupa ce tragi linia cel mai bun a castigat si acesta, dupa un an intreg de lupta, a fost Max. Perez nu stiu cat de fabulos a fost pt ca repet, si el si Max isi permiteau absolut orice aroganta deoarece n-aveau decat de castigat daca iesea vreo manevra cu Hamilton "prost", cred ca daca era Max in locul lui Hamilton, la cat de tupeist si miserupist e, trecea in 2 timpi si 3 miscari.

Ca rezumat in 2 cuvinte: misto sezonul!
tatimeu
eu am impresia ca multi confunda f1 cu baletul

adica cand esti in 99% din cazuri in limitele regulamentului esti tupeist si miserupist.
aici e vorba de "sport" nu de cantat balade la ferestrele fecioarelor plangacioase si mironosite.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.