Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Mecanica Twingo
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Twingo
Pages: 1, 2
bubu782001
Felicitari.
cipikao
Multumesc tuturor celor care m-au ajutat in special lui bubu782001

19 Oct 2009, 19:31:
multumesc! bubu-le

19 Oct 2009, 19:40:
Mai am o intrebare: nu am ventilator in bord, nu aeroterma asa cum am facut confuzia intr-un alt topic, iar pe vremea asta e crima sa mergi cu masina cu toate geamurile aburite, trebuie dat jos bordul pentru a monta ventilatorul? Masina e Twingo 1996, model C064, 1239cm3 cu AC, airbag volan + pasager. Se potriveste un alt ventilator de exemplu de supernova sau solenta?
bubu782001
NU il ai deloc sau EXISTA acolo dar nu fuctioneaza? In general nu ventilatorul se defecteaza ci grupul de rezistente care il comanda. Consecinta? Ventilatorul MORT complet.
Cam da, trebuie dat jos bordul (la cele cu AC se mai poate scoate pe jos pe la pasager insa este foarte greu si acolo).
Oricum la noi bordul sa de desttul de usor jos.
Singurele chestii de care trebuie sa tii cont sunt asa:
Aibag-urile (volan si pasager)
Butoanele - se scot cu totul fara a da jos bordul - alea din stanga ma refer.
Si cel mai important (daca ai airbag volan) banda aia flexibila sa ai grija inainte de a o scoate sa o blochezi pe pozitie cumva cu un scotch sau ceva de genul.
Inainte da a incepe operatiunea trebie sa pui volanul pe centru (tocmai pentru a centra acea banda) si decuplezi borna de + de la baterie.

Ma rog..poate ma insel eu. Ideea este ca tu ai bord de tip vechi si poate diferi un pic la demontare uite un tutorial de pe alt site cu un bord exact ca al tau (tot o problema la ventilator - grupul de rezistente de comanda a ventilatorului).

http://www.forum-auto.com/pole-technique/s...sujet265134.htm

Aici la link-ul de mai sus vezi si unde se afla ventilatorul..si cu putina franceza (putin mai multa) o sa intelegi ce si cum. Pe ultima pagina a acelui topic o sa vezi si o schema a ventilatorului (cu rezistentele respective).

Multa bafta la demontat.
cipikao
Hm! Cam complicat dupa cum mi-ai spus tu bubu. E o lucrare migaloasa si de durata asa ca nu am nici timp nici curaj sa ma prind, mai ales ca nici vremea nu ne mai permite sa stam cu masina desfacuta, sunt unele lucrari care se fac doar vara. Cum voi dispune de ceva fonduri o voi duce la service sa-si faca specialisti treaba, trebuie si ei sa "traieste" Multumesc!
renotgo
Si uite-asa la inceput de 2010 Twingo al meu a inceput s-o ia razna ...
Simptome ; a inceput sa dea semne de mers in 3 pistoane la ralanti ,numai la ralanti ,a scazut putin puterea motorului si se pare ca imi papa antigel sau poate-l pierde pe undeva (am depistat o mica pierdere pe la un furtun da-i prea mica pentru ce se intampla ...).Toata problema porneste de la pistonul 1 ,mai precis acolo gasesc bujia uda si in ralanti nu da semne de functionare .Masina in mers intrerupe usor la turatii scazute .
Am probat injectoarele ,le-am curatat si le-am inversat de proba intre ele ,am cumparat un set nou de bujii ,am schimbat fisa cu una de Logan pentru proba ,am pus masina pe tester si nimic ,nicio eroare ,am verificat jocul termic al culbutorilor .Uneori ,chiar si in seara asta, masina da semne de revenire la normal ,nu pare sa consume mai mult si parca ralantiul da semne de "rotunjire" .Un alt simptom dubios ar fi ca atunci cand scot joja imi cam ies gaze pe acolo ,nu in exces dar ies .
Ce banuiesc c-ar fi ...segmenti aliniati ,supapa admisie "ciupita" ,garnitura chiulasa partial arsa ,segmenti uzati ( curios ,doar pe un piston ...!?).Am uitat sa spun ca am verificat compresia ,pe pistoul cu pricina valoarea era cu 2 bari mai mica decat pe celalalte pistoane ,mai precis 10 bari pe primul si 12 (cel putin ) pe celalalte .
Am postat aici pentru ca vreau sa-mi repar masina singur ,nu ma duc la service ,nu vreau s-o vad asteptand prin curtea lor ...
Ce nu pot intelege ...cum naiba se uda bujia daca injectorul functioneaza perfect ,nu este blocat ,nu "pisa" !?

Daca aveti vreo idee despre ce-ar putea fi in plus fata de banuielile mele ,va rog s-o scrieti aici poate-mi va fi de ajutor .


Apropos ,am uitat ,masina-mi porneste perfect indiferent de temperatura de afara si dupa pornire,o perioada de timp motorul functioneaza excelent de parca n-ar avea nimic . blink.gif
bubu782001
Ia vezi tu daca nu ai o BUBA - o fisura pe admisie - cornul ala. Sau o etansare naspa acolo -daca trage aer fals pe acolo se poate sa ai probleme.
adriamm
QUOTE(renotgo @ 28 Jan 2010, 20:44)
Si uite-asa la inceput de 2010 Twingo al meu a inceput s-o ia razna ...
Simptome ; a inceput sa dea semne de mers in 3 pistoane la ralanti ,numai la ralanti ,a scazut putin puterea motorului si se pare ca imi papa antigel sau poate-l pierde pe undeva (am depistat o mica pierdere pe la un furtun da-i prea mica pentru ce se intampla ...).Toata problema porneste de la pistonul 1 ,mai precis acolo gasesc bujia uda si in ralanti nu da semne de functionare .Masina in mers intrerupe usor la turatii scazute .
Am probat injectoarele ,le-am curatat si le-am inversat de proba intre ele ,am cumparat un set nou de bujii ,am schimbat fisa cu una de Logan pentru proba ,am pus masina pe tester si nimic ,nicio eroare ,am verificat jocul termic al culbutorilor .Uneori ,chiar si in seara asta, masina da semne de revenire la normal ,nu pare sa consume mai mult si parca ralantiul da semne de "rotunjire" .Un alt simptom dubios ar fi ca atunci cand scot joja imi cam ies gaze pe acolo ,nu in exces dar ies .
Ce banuiesc c-ar fi ...segmenti aliniati ,supapa admisie "ciupita" ,garnitura chiulasa partial arsa ,segmenti uzati ( curios ,doar pe un piston ...!?).Am uitat sa spun ca am verificat compresia ,pe pistoul cu pricina valoarea era cu 2 bari mai mica decat pe celalalte pistoane ,mai precis 10 bari pe primul si 12 (cel putin ) pe celalalte .
Am postat aici pentru ca vreau sa-mi repar masina singur ,nu ma duc la service ,nu vreau s-o vad asteptand prin curtea lor ...
Ce nu pot intelege ...cum naiba se uda bujia daca injectorul functioneaza perfect ,nu este blocat ,nu "pisa" !?

Daca aveti vreo idee despre ce-ar putea fi in plus fata de banuielile mele ,va rog s-o scrieti aici poate-mi va fi de ajutor .
Apropos ,am uitat ,masina-mi porneste perfect indiferent de temperatura de afara si dupa pornire,o perioada de timp motorul functioneaza excelent de parca n-ar avea nimic . blink.gif
*




set motor uzat asta e concluzia mai ales dc ai gaze la joja,compresie scazuta la un cilindru,de fapt ai sa te lamuresti cu siguranta cind o sa dai chiulasa jos si o sa scoti pistoanele afara, segmenti aia de la acel cilindru ii vei gasi cu certitudine blocati, cocsati sau chiar rupti,dc ai sansa sa mai ai urme de la honuiala originala (acele ''zgarieturi'' pe cilindru,deci sa NU fie oglinda)a motorului si uzura nu depaseste 1 mm mai ai sansa sa-i bagi doar segmenti(perfect circle) dar si aici exista o ''smecherie'' ca iti iasa buna segmentarea ,iti trebuie o scula de honuit care gaseste la la mag specializate pe care o atasezi la o bormasina.
dc depasesti 1mm se trece la alta cota, cu siguranta la 2,se alezeaza blocul si alte pistoane cu segmenti noi
dc nu aveai gaze la joja mai putea fi ''ciupita'' o supapa ,de aceea iti putea merge si in trei si compresia scazuta(dar fi trebuit sa fie cu mare diferenta nu ca la tine de 2 bar), iar cu pornirea buna asta nu este un semn ca este motorul bun ,asta este valabila numai pt motoarele diesel ,motorul pe benzina poate sa porneasca si cu compresia mai mult prin'' baie'' biggrin.gif
asa ca spor la lucru mai ales ca este nasol afara
renotgo
Bubule ...nu-i rea ideea,o sa verific . up.gif
adriamm ,nu este exclus sa am surprize neplacute ,cilindru zgaraiat de la vreun segment rupt .O sa vad "surpriza" dupa ce-o sa dau jos chiulasa ... frustrat.gif


Am sa postez aici site-ul postat mai demult de bubu782001 foarte util celor ce vor sa-si repare masinile singuri .

http://www.techniconnexion.com/moteur-f86/...asse-t10597.htm
renotgo
Nu am mai umblat la masina din lipsa de spatiu corespunzator ( am avut niste promisiuni care s-au spulberat intre timp ...) dar curios este ca motorul functioneaza mult mai bine .O las asa ,poate se repara singura ...! smile.gif
andapelian
baieti am si eu nevoie de un ajutor.
mi se aprinde becu de la aiberg in bord. ce trebuie sa fac sa nu se mai aprinda?
vladoots
salut. probabil te referi la airbag. problema asta o am si eu de vreo 2 zile de cand cu baltile din bucuresti. nu stiu daca au vreo legatura. se aprindea se stingea..si tot asa..ieri a stat tot timpul aprins martorul. mi s-a mai intamplat asta cand am schimbat antigelul si a curs putin pe langa si tot asa imediat s-a aprins martorul, insa s-a stins pana a2a zi. nu stiu daca aici isi avea rostul intrebarea ta caci probabil doar in service putem rezolva problema daca ea cu adevarat exista. in fine..daca ne poate da cineva un sfat e binevenit biggrin.gif
Cipav
Eu inainte de toate as verifica legaturile, in special cele de sub scaun, miscat putin poate e doar un contact imperfect sau fir intrerupt.
Tamango
Subscriu la verificat legaturile de sub scaun. Firele alea atarnau aiurea si le-am prins cu niste soricei langa contactor. Vad ca n-am mai avut probleme ...
catalincre
nu stiu cum e la la restul (modelele mai noi) dar la al meu twingo, atunci cand alternatorul nu incarca destul bate martorul de airbag intermitent (fapt confirmat in service in germania). s-a intamplat si iarna asta cand au fost -25 grade. dimineata pana cand se incalzea bateria un pic martorul se aprindea intermitent. citez ce a spus meseriasul in germania: alternatorul incarca voltii necesari dar nu si amperajul. daca este cineva care are alta parere sa posteze varianta lui, la mine cand s-a aprins martorul am dus alternatorul la facut si apoi nu am mai avut probleme. (si asta de doua ori pana acum)
danvespa
Ce anume ai facut la alternator caci si eu am cam aceeasi problema, imi incarca se pare bine, insa nu cred ca amperajul e ok, se simte la plecarile subturate, cand scade intensitatea farurilor, si cand era frig rau intradevar clipea becul de airbag cateva secunde bune?
catalincre
din cate am inteles de la electrician: erau duse din diode. treba confirmata si in germania (cei de acolo nu schimbau diodele separat, numai blocul cu totul), aici mi se pare ca au schimbat numai o dioda, nu stiu. cert e ca reparatie alternator: schimbat diode, rulmenti si perii= 120 ron. acum merge fara probleme.
vladoots
revenind la treaba cu martorul de la airbag..am miscat putin legaturile de sub scaun si s-a stins. deci acolo era buba. multumesc pentru sfaturi.
cipikao
Cum se chimba becurile din bord, cele de la martori...apa, ulei,injectie etc.? De doua zile nu se mai aprinde becul la apa cand pun contactul si mi-e frica sa nu patesc ceva si sa nu stiu. Parca era undeva intr-un topic dar acum chiar nu mai gasesc, trebuie dat jos bordul sau merge umblat doar acolo?
bubu782001
La fereastra aia de la martori ai in capete 2 plastice negre.
Plasticele alea au forma unor..."semilune" daca-mi permiti sa denumesc asa.
Se baga o surubelnita plata intre folia aia neagra (pe care se aprind martorii) si plasticul ala negru din capat in portiunea dreapta al fiecarui plastic (capatul opus al portiunii rotunde) tragi surubelnita usor inspre tine si o sa vezi ca ies alea. O sa descoperi 2 surubele torx sub fiecare plasticut. Scoti si cele 2 surubele si voila, iese blocul cu martori.
cipikao
Am inteles bubu , multumesc. Sti si ce fel de becuri sunt acolo, am schimbat becul din bord, cel din spatele butoanelor de incalzire, ventilator si clima si stiu ca acolo era un bec pe care nu l-am gasit nici cum, trebuia sa inprovizez unul din ce am gasit pe la Piese Auto...sau probabil voi gasi la reprezentanta.
bubu782001
Sincer nu mai stiu...insa scrie pe ele. Scoate si tu pe ala care este ars, si vezi ce scrie pe el. Parca 1.2W 12v din alea mici se baga in soclu (sunt becuri T5).
cipikao
Am deschis acolo si becurile sunt in regula. Nu are becuri decat pe pozitie, faza scurta-lunga si semnalizari in rest sunt niste leduri foarte mici lipite direct pe placuta. Ma gandesc ca alea nu s-au ars. Care ar mai putea fi cauza ca nu se mai aprinde martorul la apa cand pun contactul? Exista vreo siguranta sau vreun releu care mai raspunde de asta?
cipikao
Spuneti-mi si mie unde si ce sa verific, pentru ca nu mi se mai aprinde martorul de la apa cand pun contactul. Panoul cu martori l-am verificat, sunt becuri pentru martorul semnalizare, pozitii, si faza lunga-scurta in rest sunt doua leduri foarte mici pentru fiecare martor... apa, ulei, baterie, injectie etc. Ma gandesc ca ledurile nu s-au ars, atunci unde ar putea fi problema. Vine caldura si se incing motoarele asa ca e foarte important martorul apa...
bubu782001
SI LED-ul se arde stai linistit. Testeaza-l cu o tensiune de 3.3 volti (3 bateri legate in serie). Merge si la 12v insa inseriata cu o rezistenta de 1kohm.
renotgo
Azi mi-am desfacut motorul ce a functionat pe masina 264000 de km ,motor ce si-a cam facut de cap in ultima perioada de timp ...Simptomele au fost ; incepuse in prima faza sa mearga in 3 pistoane in ralanti ,uda bujia de la pistonul 1 ,consuma antigel ,tragea destul de slab ,asta pana intr-o zi cand a inceput sa scoata mult fum alb .Motorul l-am schimbat cu un altul cu "doar" 108000 de km parcursi asa ca cel al masinii l-am desfacut abia azi .
Constatari dupa ;
-segmentii pe pistonul 1(cel cu pricina ) erau aliniati ,inclusiv fantele segmentului de ungere (primul de jos ) erau aliniate (foarte curios ...!?)
-pistoanele 2-3 segmentii erau in curs de aliniere (la fel de curios ...)
-pistonul 4 era in regula
-garnitura de chiulasa nu rea arsa, asa ca , de ce "manca " antigel nu pot intelege ...
-segmentii erau destul de uzati ,cam de nota 7 din 10
- cilindrii in stare absolut perfecta ,incredibil dupa 264000 km !
Concluzie ;
Motoarele sint intr-adevar niste bijuterii ,excelent fabricate ,componentele par a fi de foarte buna calitate .
Din pacate eu am avut ghinionul sa mi se strice prematur si sincer sa fiu nu inteleg ce-a putut favoriza alinierea segmentilor si tot ce s-a intamplat pe langa ...
tunderbird
Probabil mecanicii din Slobozia, nu au pozitionat corect fantele.

Antigelul poate ajunge in camera de ardere si prin fisuri ale chiulasei, nu numai datorita arderii garniturii de chiulasa. Probabil la tine s-o fi fisurat chiulasa fie datorita montajului si/sau strangerii incorecte la reparatia de la Slobozia, fie prin crearea unei amorse in peretele chiulasei de la incidentul cu ruperea curelei de distributie, prin strambarea/ruperea supapelor si/sau fortarea in ghidurile si scaunele supapelor.
renotgo
Da "tunderbird" ,la fisurarea chiulasei m-am gandit si eu astazi (la serviciu) ,altceva nici nu cred ca este ...o sa vad maine unde-i "buba" .
Cei de la Slobozia mi-au schimbat doar supapele ,la segmenti n-au umblat ,cat despre alinierea lor ...nu stiu ce sa cred nedumerire.gif
Adevarul este ca la viteza de 140 k/h daca se rupe cureaua te poti astepta la orice in viitor ...M-am bazat pe faptul ca in cartea tehnica a masinii se spune ca distributia se schimba la 120000 de km ...eu am ignorat faptul ca traiesc in Romania si am platit scump pentru asta . up.gif
argon
Cuplu de strangere la piulita de la planetara il stie cineva?
espacern
250 Nm.
argon
Mersi, am doar carte de megane unde zice 280, bănuiam ca e mai puțin la twingo. Cheia are maxim 240, dar pana la 250 nu e o problemă..
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.