Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: "Cloncanit" motor Laguna 1,9 dci 110 CP
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Gama Renault Laguna > Laguna II
Pages: 1, 2
cata_lag2.2
Salut, baieti

Sunt posesor de putin timp - 3 luni al unei Lagune 1,9 dci 110 CP, an 2007.
Cand am luat-o i-am schimbat distributia (la 90k km), filtre, ulei etc. si in timp am auzit un "cloncanit" la motor. E posibil sa se manifestat de la inceput, recunosc ca l-am auzit dupa aprox. 1k km de mers. Se aude doar la relanti. Nu am sesizat nici o modificare a puterii, masina "trage" bine.
Apelez la voi, poate ati observat sau poate doar a mea are manifestarea asta...
Apreciez orice raspuns la obiect.

PS: masina am luat-o la 90k si acum am 97k. Tind sa cred ca sunt reali; pe toate piesele schimbate - distributie, accesorii - este scris anul 2006.
cata_lag2.2
Revin cu ce am uitat sa scriu aici: la service cand am schimbat distributia mecanicul a rotit scurt stanga-dreapta de arbore si mi-a zis ca se aude "ceva" la placa de presiune, disc... Inclin sa cred ca nici el nu stia prea multe ca sa nu zic ca habar n-avea.
Astept in continuare pareri. multumesc
Hadrianvs
Apasa pedala de ambreiaj si vezi daca se mai aude.
Si la mine se aude in ralanti ca o "moara cu ciocanele", un cloncanit neregulat, daca calc ambreiajul dispare. Cineva m-a sfatuit sa pun bani deoparte (si) pentru rulmentul de presiune
cata_lag2.2
Multumesc Hadrianvs voi asculta cu ambreiajul apasat.
andu911 mi-a fost de ajutor linkul tau.
Revin cu o precizare: zgomotul descris de tine dispare cand apesi ambreiajul; al meu nu dispare deloc. Este sesizabil cat timp este motorul pornit si la relanti.
Sa fie oare problema de placa, disc, rulment(i)?

31 Aug 2009, 12:28:
Mi-a fost sugerat alt topic pe care nu l-am gasit initial, este la obiect, merg acolo.
Acesta se poate inchide. Multumesc.
cata_lag2.2
Revin aici intrucat "dincolo" era vorba despre altceva.
Am fost intre timp la un mecanic care mi-a spus ca de vina ar fi, dupa parerea lui, faptul ca nu a fost corect stransa cureaua si ar putea exista un decalaj de 1/2-1 dinte.
Ce ziceti?
lag_ph
Sau poate lantul de la pompa de ulei..
audiofilu'
volanta dubla...
cata_lag2.2
In cazul volantei (duble), trebuie oare schimbata neaparat?
Mentionez ca zgomotul este permanent la relanti si se aude daca esti foarte atent.
$$ilvviu
Poti face o inregistrare sa auzim si noi?
ardelut
Din cate stiu la 110 cp ai volanta simpla , nu dubla .
audiofilu'
in cazul in care e volanta masa simpla nu ramine decit rulmentul de presiune sau arcurile de la disc,posibil slabite.
cata_lag2.2
Completez cu cateva simptome ale aceleiasi probleme:
- uneori cand apas ambreiajul pe loc si ma indrept cu schimbatorul spre viteza 1 se aude aproape insesizabil o pocnitura - "tup" (mai degraba se simte foarte fin la mana).
- cand am schimbat distributia, mecanicul a facut cateva manevre stanga-dreapa cu o cheie fixata pe piulita arborelui si acesta avea un joc care corespundea cu un fel de "cloncanit" undeva in dreptul cutiei. Mi-a zis ca nu stie de unde vine, a incercat sa se uite la volanta-ambreiaj, insa nu a stiut pe unde;
- in mers, cand folosesc frana de motor pana la turatii foarte mici, sa spunem aproape sa se opreasca motorul (am exagerat putin) si apas ambreiajul, face o smucitura scurta; nu se intampla la o turatie corespunzatoare cu viteza;
- un alt mecanic mi-a zis ca zgomotul vine de la cureaua de distributie care nu este stransa deajuns (poate crea o defazare cu 1/2-1 dinte) - asa sa fie? n-am mai auzit pana acum.
Oare ce sa fie?

19 Sep 2009, 12:23:
Inclin sa suspectez arcurile de la ambreiaj ca fiind slabite, poate unele si sarite.
Mentionez ca ambreiajul nu patineaza deloc si masina trage foarte bine, urca bine in reprize.
audiofilu'
Am intrebat azi un mecanic ce-mi presteaza mie cu spor si drag:zgomotul este unul normal,este din cutie si NU reprezinta vreun risc.Repet,la mine au auzit mai multi acel zgomot deci nu-s pareri de pe net.Pentru edificare completa va face un drive test si-mi va spune daca e ceva problma la ambreiaj sau cutie.
Cureaua de distributie nu cred sa fie,nu are cum si e in partea opusa a ambreiajului.
Arcurile de la disc daca ar fi sarit...nu mai spun mai departe.
cata_lag2.2
@$$ilvviu: am facut o inregistrare, dar nu se aude deloc zgomotul de care vorbim; voi face alta.

@audiofilu': sa ai gura aurita si asa sa fie; speram ca zgomotul aproape asemanator dar mai puternic de la Dacia mea din 2001 sa se limiteze doar la "renumita" marca; raman indiciile cu ambreiajul si frana de motor din postul 13 aliniatele 1 si 3.

Ii rog pe cei cu Laguna pana in 50k km (eventual 110 CP diesel) sa ne ajute daca sesizeaza acelasi lucru.

Sa fie oare pompa de inalta presiune (cand ascult deasupra motorului se aude catre zona aia) sau e din cauza transmiterii vibratiei respective prin metal?

19 Sep 2009, 14:53:
PS: pompa de ulei este pe lant? - asa cum a zis maister_dm
audiofilu'
Nu,pompa de ulei este...magnetica. radmasa.gif A glumit.Face parte din categoria:sa-ti montezi frina de motor,sa verifici lichidul de frina de tractor sau antigelul la Oltcit.
Cloncanitul la mine apare doar la cald si nu permanent ci cind merg ceva mai tare cu masina.E depistat de mine din garantie,am mers pina acum peste 50000km si nu are nimic altceva.Sa fie totusi zgomot functional (asa e la reno) asa cum mi-au spus atitia?
cata_lag2.2
Am gasit asta pe net - diferenta intre o volanta ok si una cu joc:
&feature=related

Oare volanta la 1,9 dci 110 CP este masa dubla sau nu?

maister_dm: lucrez asiduu la o adaptare la pompa ulei pe curea; e mai silentioasa

20 Sep 2009, 20:46:
PS: sper sa nu fi incalcat regulamentul in ce priveste link-ul, insa filmuletul este sugestiv

20 Sep 2009, 22:34:
Un alt simptom pe care il are masina: la relanti cu clima pornita, cateodata motorul trepideaza destul de puternic de parca ar tinde sa se opreasca. Daca in acel moment il accelerez merge normal, daca il las la relanti din nou, uneori reincepe trepidatia, alteori nu. Insa "cloncanitul" pentru care am deschis topicul nu dispare nicicum: nici la rece, nici la cald, nici cand apas ambreiajul.
matrix67b
[quote=cata_lag2.2,20 Sep 2009, 21:44]


maister_dm: lucrez asiduu la o adaptare la pompa ulei pe curea; e mai silentioasa


Suna repede aici sa nu ratezi ocazia:
The Nobel Foundation,
P.O. Box 5232, SE-102 45 Stockholm, Sweden
Street address: Sturegatan 14, Stockholm
Tel. +46 (0)8 663 09 20
Fax +46 (0)8 660 38 47

Cureaua o sa fie de cauciuc, nu?
Ai pus-o pe un tester pana acum ca sa vezi in special corectia de debit la injectoare, presiunea pe rampa de injectie, etc? Cand ai curatit injectoarele ultima data ? Un test dinamic (cu masina in mers ) ar fi si mai indicat.
cata_lag2.2
@maister_dm: Pui prea multe intrebari si nu o sa vrei sa-ti raspund. Stii ce se intampla cu cei carora li se dezvaluie mari secrete, nu?
lag_ph
What? Cu cine vorbesti domne? smile.gif Ce am pierdut din vizor ca nu mai inteleg nimic...
Eu am zis "poate lantul de la pompa de ulei" si atat.. ce intrebari??

Cloncanitul tau il am si eu pe benzinara mea. Si de acolo, aparent, ar fi la mine...
cata_lag2.2
Din greseala am transmis altui user.
Postul #19 i se adreseaza lui matrix67b.

21 Sep 2009, 15:02:
in rest ramane valabil
lag_ph
"maister_dm: lucrez asiduu la o adaptare la pompa ulei pe curea; e mai silentioasa"

Si cu asta care e faza? Ca sa ma dumiresc si eu... difera modul de lubrifiere sau ce?
cata_lag2.2
maister_dm: vezi postul #16.
Si acum va rog sa intram on-topic si sa ne vedem de oile noastre.

Dupa ce am vazul filmuletul de mai sus, inclin sa cred ca volanta este cea care produce zgomotul. Partea si mai rea este: o mai duce oare mult?
audiofilu'
totusi sa nu fie un zgomot al acestei cutii PK6,mie mi-a aparut relativ repede si am mars pina acum inca 50000km fara probleme.
cineva din service mi-a spus ca NU e cazul sa umblu la ambreiaj.
cata_lag2.2
In cazul asta nu cred ca ar mai fi cazul sa-mi fac probleme desi nu ma pot impaca usor cu ideea. Totusi nu e fosta mea Dacia din 2001 care de noua avea zgomotul asta si la service au zis ca asa trebuie sa faca (?). Pastrand proportiile totusi Renault spune ca e "creator" (parca asa zice) nu numai producator...
Sa fie acceasi problema pe care am avut-o eu cu Clio 1,5 dci cu ambreiajul care mergea sacadat si nici un mecanic nu-l facea sa-si revina decat pentru 2-300 de km?
Cu toate astea eu sunt multumit de masina.

audiofilu': Cutia 6+1 a ta este identica (virgula) cu a mea? - benzinar si diesel
audiofilu'
nu are cum sa fie identica,rapoartele sint net diferite intre o cutie atasata unui motor diesel si alta pentru motor pe benzina.
cata_lag2.2
Ma refeream la piesele componente, nu la rapoarte, intrucat ai facut comparatia intre simptomele celor 2.
Merci
mihnis
salut....odata cu venirea frigului a aparut si un sunet ciudatul in hergelia mea de caluti de sub capota.
e un sunet..ceva de genu ..tras de aer fals dar putin pe partea dreapta+centrala a masinii la peste 2000 rotatii
oscilatii pe turometru nu sunt...doar o mica vibratie a masinii..........

o idee...un gand....... de la cineva?

am uitat sa precizez....cand se incalzeste putin zgomotul dispare


Cu stima, Mihai
cata_lag2.2
Am facut o noua inregistrare; se aude mai bine zgomotul de care vorbeam.


si de la compartimentul motor


<span class='edit'>7 Nov 2009, 18:43:</span>
QUOTE(bologa21 @ 24 Sep 2009, 17:53)
... un sunet ciudatul in hergelia mea de caluti de sub capota.
e un sunet..ceva de genu ..tras de aer fals dar putin pe partea dreapta+centrala a masinii la peste 2000 rotatii ...
*



Mihai, vezi filmul meu din postul http://www.reno.ro/turbina-laguna-2-defect...ml#entry2110975. Daca te ajuta, urmareste discutia acolo.
adryan
Ai descoperit cumva de la ce este?Si la mine a aparut acest zgomot si imi si trepideaza masina,pe la 3000rpm este foarte zgomotoasa.
dulovet25
as dori si eu sa stiu daca motorul 19 dci de 79 de KV are volanta cu masa dubla sau nu,va rog frumos scuze daca am gresit topicul.
ardelut
Nu , este simplă .

14 Dec 2009, 19:40:
De ce , ai vre-un sunet ciudat ?
dulovet25
multumesc frumos
Ardelut sti cumva si cat ar costa


14 Dec 2009, 20:44:
nu am nici un sunet numa atat daca plec de pe loc sub 1200-1400 ture imi trpideza bordul la relantii pe liber nu vibreaza
ardelut
Habar n-am , sper să nici nu fie cazul să aflu . De ce crezi că trebuie să o schimbi ? Astea , în general , nu se defectează .
dulovet25
pai nu stiu ca io am tot citit pe aicea si toti spun ca dac schimbi kitu de ambreaj tre sa schimbi si volanta
ardelut
Bun , păi așa am și eu o trepidație în condițiile astea dar cred că problema vine de la bieleta antibalans ( în partea de jos a motorului ). Verifică și asta , nu te gandi la volantă care , din câte știu eu , are un preț de ordinul miilor de RON .

14 Dec 2009, 19:52:
Și oricum sub 1200 - 1400 ture este subturată , poți să o calci mai viguros .
cata_lag2.2
Am auzit cateva idei (volanta, distributie decalata, posibil un suport motor, ba ca ar fi normal), insa nimic concret care sa se finalizeze cu estomparea zgomotului.
Ce pot sa-ti spun este ca de cand l-am observat am facut aproximativ 14.000 km si sunetul a ramas neschimbat.
In plus, am observat ca se aude si cand merg la turatie constanta, interesant este faptul ca sunetul este acelasi ca la relanti, adica nu se accelereaza ritmul "batailor".

Ar fi de folos sa dai mai multe detalii: modul in care a evoluat zgomotul, in cat timp/km, daca atunci cand se amplifica (3000 rot) trepideaza, daca motorul are sincope la relanti sau turat, eventual pune o inregistrare.
Adi R5
pentru preturi informative va puteti uita pe autokarma.ro.
dulovet25
salut la toata lumea.
de cand a venit frigul am si eu o problema cand pornesc dimineata se aude un cloncanit la mutor,dupa ce se incalzeste nu se mai aude,acest cloncanit se aude numai la rece.
stie cineva!
Multumesc.
byby
Asta din cauza ca uleiul este rece si pana ajunge din baia de ulei pana in toate cotloanele motorului acesta merge aproape pe "üscat" - e un zgomot metalic nu-i asa?
Dupa ce se unge motorul scade in intensitate iar pe masura ce se incalzeste motorul aproape ca dispare.
Deci nu intra in panica- e din ciclul asa face toate- banui ca ai un ulei 10W - cred ca ar fi bine sa incerci un 5W sau chiar 0W daca iti permite motorul. Atunci vei avea porniri putin mai silentioase si uzura mai mica.
renodood
QUOTE(dulovet25 @ 14 Dec 2009, 19:41)
multumesc frumos
Ardelut sti cumva si cat ar costa
<span class='edit'>14 Dec 2009, 20:44:</span>
nu am nici un sunet numa atat daca plec de pe loc sub 1200-1400 ture imi trpideza bordul la relantii pe liber nu vibreaza
*


E posibil sa iti fie dus tamponul motor (cel care leaga motorul de caroserie)

QUOTE(dulovet25 @ 30 Dec 2009, 22:53)
salut la toata lumea.
de cand a venit frigul am si eu o problema cand pornesc dimineata se aude un cloncanit la mutor,dupa ce se incalzeste nu se mai aude,acest cloncanit se aude numai la rece.
stie cineva!
Multumesc.
*


Si in aceeasi linie, posibil sa`ti fie dusi suportii motor. Eu zic sa dai o tura pana intr`un service si sa le verifici. Cloncanitul metalic il aveam si eu pana sa schimb suportul motor(e din aluminiu, si am inteles ca in oradea se gaseste pana`n 3 milioane, caut linkul si`l postez), iar trepidatiile...pot sa fie de la cateva chestii, suporti, bieleta antibalans.
Pentru moment am pus niste cauciuc intre bord si parbriz si nu mai face asa urat, dar inca mai tremura uneori la acceleratii, mai ales cand e motorul rece, asa ca le suspectez de mult...

31 Dec 2009, 12:37:
aici : http://www.reno.ro/Scartait-de-bord-t43803...ml#entry2157628
cata_lag2.2
De la reprezentanta mi-a zis un mecanic ca zgomotul l-a mai intlnit la o L2, a schimbat pompa de inalta presiune, a disparut si a reaparut la ceva timp cu aceeasi intensitate.
Ma refer la "cloncanit". S-ar putea "sa-i placa" sa mearga asa.
silvicaaa
Salut. Cat tot se vorbeste pe aici de '"cloncanit", beneficiez si eu de unul destul de deranjant pentru mine. ideea e ca apare doar in urmatoarele situatii:
- plecare de pe loc ( in momentul in care ambreajul cupleaza)
- accelerare/decelerare (sa zic mai brusca)
Nu se aude in timpul mersului normal.
Ma gandesc sa nu fie vreun suport de la cutia de viteze care sa fie dus si de acolo sa se auda acest cloncanit metalic.
Inca imi este greu deocamdata sa gandesc putin mai departe(disc, placa de presiune, CV, etc).
cata_lag2.2
Din cate spui cred ca este vorba de trepidatie (de intensitate mai mare decat zgomotul pe care l-m descris).
Este posibil un suport motor.
cj98czh
Bileleta anticuplu dusa.... problema clasica si cam necostisitoare... aprox. 150 ron..
andu911
Am eu bucsa de la suportul ala mare de aluminiu...
cj98czh
Ce ai tu este suport motor... lui sunt 90% convins ca la el este bieleta anticuplu care este altceva...
andu911
pai bieleta anticuplu se leaga de suportul motor, exact prin bucsa despre care vorbesc eu...
bieleta aia e dintr-un cauciuc foarte dur, se uzeaza greu de tot...

Primul care se uzeaza e suportul motor, defapt bucsa despre care vorbesc.
cj98czh
Nu stiu cum este la Lagune si se poate sa ma insel... dar eu stiu ca bieleta anticuplu face legatura si rigidizeaza intre cutia de viteze si caroserie... deci sub masina... nicidecum cu tamponul ...
silvicaaa
am atasat o imagine cu sistemul de prindere al motorului (toate biletele si tampoanele)
Gasim piesa de care vorbim, respectiv Bieleta AntiCuplu in acest desen?

Multumesc mult

This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.