Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Renault Scenic 3
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Scenic, Scenic RX4, Scenic II, Grand Scenic, Koleos
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
xyz30
Salutare, si eu sant in cautarea unui Scenic 3,dar am o nelamurire.Ma intereseaza daca acest model are gauri de pus paharele intre scaunele din fata.In momentul de fata am un Astra H din 2011 care nu are nici un loc in care poti pune un pahar sau o doza cola.Deci Scenicu 3 are loc de pus pahare (doze) intre scaune?
Dadi_T
Are.
xyz30
Multumesc!
fly_lex
Si la mine trecerea la GS3 a fost de Astra H.
Desi era break, 2011, Euro 5, rulata doar 90 mii km si benzina...schimbarea am resimtit-o ca un salt imens.
Vei descoperi pe rand, beneficiile si utilitatea unei masini construite cu ergonomia si confortul, puse in top 5 prioritati.

Din pacate, dupa ce am facut doar vreo 1000 de km in ultimele 4 luni, iau in calcul sa ma despart de GS3-ul meu, pentru ca il mai folosesc foarte pitin spre deloc...
Mokatoka
Bună! As vrea sa știu dacă se găsește de cumpărat la mana a doua motoraș pentru frână de mana, ca nou e în jur de 2000 lei. Se încălzea o roata pe spate și de la service a zis ca asta ar fi problema.
grig1960
Salut, citeste aici: https://www.reno.ro/https://www.reno.ro/index.php?showtopic=185734&st=90, de la postarea 117 incolo, problema ta e dezbatuta pe larg, la 149 zice cineva ca s-ar potrivi (fiind identic) nu stiu ce motor de la o masina de gaurit. Si cred ca nou la 2000 e tot modulul de franare, doar motorasul e in jur de 400, dar nu stiu daca vine separat ca piesa de schimb.
Ia legatura cu valypredica, si el a avut aceeasi problema si el a tot demontat si montat sistemul de la Scenic pana l-a invatat pe de rost.
GOPPO
Salutare tuturor! Mai jos e jucaria mea. In afara de schimburile uzuale si rezolvarea problemei cu frana de mana electronica eu ma declar foarte multumit de masina. O am deja de 3 ani si jumatate si nu am de ce sa ma plang.
Dyor
Buna dimineata. Detin un grandscenic 3 2009, varianta fara navigatie. As vrea sa montez navigatie pe masina, a mai montat cineva? Ce costuri implica? Multumesc .
R19/16v
Ia de pe ali una dedicata tie.
Cea de fabrica e useless.
Dyor
Nu inteleg. Ideea este ca de la dezmembrari trebuie sa iau displayul separat, joystickul separat si cablurile aferente. Trebuie inlocui si bordul sau se poate adapta?
ProfiBv
QUOTE(Dyor @ 23 Jan 2020, 11:57)
Nu inteleg. Ideea este ca de la dezmembrari trebuie sa iau displayul separat, joystickul separat si cablurile aferente. Trebuie inlocui si bordul sau se poate  adapta?
*


Ai raspuns mai sus de la R19 doar ca e folositoare totusi si cea de fabrica daca o ai.Altfel cat defrisezi ambele masini ca sa ai navi pe a ta , mai bine cumpara una noua dedicata ,sa se pupe acolo sau cum vre tu . Gandeste-te ca parte din cablaje sunt incorporate in cablajul masini , in plus la mine joysticul e pe cotiera , o ai in dotare ?...
Dyor
Am cotiera. Masina e cu dotare medie de gama. Pe aliexpress nu am fasit. Daca nu trebuie de schimbat bordul( am impresia ca plansa de bord e la fel) as face pasul urmator, ca masina va sta vreo 5 ani pe la mine.
ProfiBv
QUOTE(Dyor @ 23 Jan 2020, 22:31)
Am cotiera. Masina e cu dotare medie de gama. Pe aliexpress nu am fasit. Daca nu trebuie de schimbat bordul( am impresia ca plansa de bord e la fel) as face pasul urmator, ca masina va sta vreo 5 ani pe la mine.
*

/
masina din semnatura
Ovys
@dyor Eu am navigația actualizată cu ultima hartă. Tomtom Live. E ok, dar dacă ar fi să aleg între navigația actuală și ceva cu Android auto, aș alege Androidul. Waze e mult mai util în România decât TomTom, care nu are servicii Live în România. Din Ungaria încolo, funcționează reconfigurarea automată a traseului în funcție de evenimentele de pe traseu la TomTom.
Dyor
Nu stiu daca mai fac operatiunea cu navigatia, dar am urmatoarea problema : la radiocd-ul masinii volumul de ascultare este la volumul 22-23. Cand pierd semnalul radio , volumul scade la 16-17. E normal asa ceva? Multumesc.
ProfiBv
Va rog , explicati diferentele de temperatura citite pe masina nepornita de 3 zile.
Temperatura afisata pe navi -3 grade si parea reala.
PR059 Temp. aer admisie =3
PR382 Temp amonte FAP =50
PR667 Temp amonte turbo = 100
De unde diferenta ?
R19/16v
Fiecare iti arata minimul pe care il poate inregistra.
Dyor
Buna seara. A mai montat cineva pe grand scenic 3 rama adaptoare si alt radiocd?
Roxana ionela
Salutari. Sant detinatorul unui scenic 3 an 2012 1.5 dci am o problema cu climade anul trcut de cand am cumparat masina. Clima functioneaza in parametri normali numai ca in anumite momrnte se opreste si nu mai baga rece poate sa functioneze 1000 km in stre ok dar cate o data se opreste singura porneste cand vrea ea
Pot merge 2 km cu ea in stare ok opresc motorul si dupa nu mai porneste clima decat cand vrea ea
Ce imi puteti spune sa fac?
Am puso pe tester de o gramada de ori functionare ok. Un singur tester mia dat o eroare pe senzorul de temperatura din habitaclu dar.. Mai cer pareri
Multumesc anticipat
yocozoro
dupa parerea mea face undeva dop de gheata, daca dai clima la maxim si mergi cu ea exista feomenul acesta. am mai auzit si am patit si eu la GS3 dupa ce sta putin la soare merge perfect
ProfiBv
QUOTE(Roxana ionela @ 12 Apr 2020, 13:06)
Un singur tester mia dat o eroare pe senzorul de temperatura din habitaclu dar.. Mai cer pareri
Multumesc anticipat
*


Senzorul cu pricina e in suportul oglinzii interioare . Poza 3 din atasament . Greu accesibil datorita riscului de a rupe pastila suportului de oglinda .
Ar fi indicat sa pui testerul , cand a/c-ul nu functioneaza si sa vezi atunci valorile actuale.
Mai dese sunt problemele cu senzorul de presiune de pe radiator sau cu senzorul de temperatura vaporizator(din aeroterma).Ar mai fi un punct de masa de sub cutia bateriei accesibil si daca scoti carenajul stanga fata.....
Nu in ultimul rand , fa o recuperare de freon ...urmata de incarcare cu freon R134 nou 550g +20ml ulei .
Aerius
QUOTE(yocozoro @ 17 Jun 2020, 20:11)
dupa parerea mea face undeva dop de gheata, daca dai clima la maxim si mergi cu ea exista feomenul acesta. am mai auzit si am patit si eu la GS3 dupa ce sta putin la soare merge perfect
*



Am patit chestia asta la GS3. Acumula gheata si nu mai sufla aer rece. Mai mult, impingea afara filtrul de polen.
S-a rezolvat dupa o completare cu freon.
ProfiBv
Rog ajutor , parere.
La GS3 de 7 locuri , am tot gasit apa in locasul cricului .Am refacut etansarea stopului de pe dreapta spate dar tot mai intra . Mocheta de sub scaunul pliat e uscata . Prin montant , de unde , garniturile de la lampa sunt perfecte la a doua verificare ? Dupa lonjeron in contraaripa, unde e ventilul de caroserie , e uscat !
R19/16v
Trapa este?
ProfiBv
QUOTE(R19/16v @ 16 Dec 2020, 13:58)
Trapa este?
*


Este ... dar bate cloncane si mai necesita ceva bani investiti .
R19/16v
Atunci vezi pe unde o avea scurgerile, parca avea cate una in fiecare montant - fata/spate
ProfiBv
QUOTE(R19/16v @ 16 Dec 2020, 21:49)
Atunci vezi pe unde o avea scurgerile, parca avea cate una in fiecare montant - fata/spate
*


Capetele scurgerilor de pe spate le-am curatat , ies afara in dreptul rotilor spate chiar deasupra punti,pe sub carenaje.
Buna ideia. O sa torn apa pe la trapa sa verific si revin.
R19/16v
Cica ar fi unul singur...

user posted image

16 Dec 2020, 22:09:
Poate si #18?
emilgreus
Pentru masna din semnatura as vrea sa montez niste jante de aliaj (acum avand structurate de vara si jante de tabla de iarna).
Daca ma poate ajuta cineva cu doua informatii:
- as avea nevoie de codul senzorilor de presiune;
- trebuiesc alte prezoane pentru jantele de aliaj, sau merg cele folosite la jantele de tabla?

Multumesc!
andurs
La Grand Scenic imi intra greu motorina in rezervor cand alimentez. Se intampla asta de ceva vreme, nu mi-am batut capul, dar nici macar la nivelul de jos nu mai pot bloca pistolul de la pompa. Ma doare mana pana fac un plin smile.gif)
Stiti cumva de la ce ar putea fi?
ProfiBv
QUOTE(andurs @ 1 Apr 2021, 16:00)
La Grand Scenic imi intra greu motorina in rezervor cand alimentez. Se intampla asta de ceva vreme, nu mi-am batut capul, dar nici macar la nivelul de jos nu mai pot bloca pistolul de la pompa. Ma doare mana pana fac un plin smile.gif)
Stiti cumva de la ce ar putea fi?
*


E o supapa la intrarea in rezervor , vezi video
https://www.youtube.com/watch?v=rbM1S8ammiQ...%B5%D0%B9%D0%A2.
andurs
@ProfiBv
Merci fain!
O sa o sui pe un elevator sa investighez problema.
ProfiBv
Salutare.
Ma pregatesc de schimbat 4 amortizoare si bratele fata . As vrea cu aceasta ocazie sa inalt si garda la sol , daca nu implica costuri suplimentare prea mari . Are cineva experiente , recomandari pentru GS3 ?
Din experienta voastra , cel putin o recomandare de marca , un model de amortizoare , brate , ceva ...?
Multumesc.
hashtei
Am schimbat brațele prin decembrie, anul trecut. Am pus de origine Renault, diferența de preț nefiind semnificativă, ba chiar unele aftermarket erau la momentul respectiv mai scumpe decât acestea.
Nu mai rețin la cele noi, dar cele pe care le-am dat jos de pe mașină, tot originale, erau branduite și de TRW.
La amortizoare nu am umblat.
andurs
QUOTE(ProfiBv @ 2 Apr 2021, 04:22)
E o supapa la intrarea in rezervor , vezi video
https://www.youtube.com/watch?v=rbM1S8ammiQ...%B5%D0%B9%D0%A2.
*



In sfarsit mi-am facut timp sa investighez.
Se pare ca de acolo era problema, am incercat sa fixez mai bine acea clapeta, momentan e ok.
smile.gif

3 Jun 2021, 16:22:
Acum mai am o problema. Trebuie schimbate bucsele la bara stabilizatoare si, la o prima privire, trebuie desfacut jugul ca sa ajungi la ele.
Le-a mai schimbat cineva pana acum?

P.S. Initial am crezut ca-s bieletele antiruliu duse, dar jocul e din bara
Ovys
Salutări. Mi s-a blocat frâna de mână electrică și nu pot urni mașina. Am încercat diverse variante de deblocare electronică și nu a funcționat nimic. Este și mesaj de eroare frână de mână în bord.
Întrebare: cum se deblochează manual frâna de mână, că nu o pot duce la mecanic? Mulțumesc.
hashtei
In ce condiții s-a blocat?
Mi s-a întâmplat când am avut bateria pe moarte și nu mai avea putere nici pt frana de mana, apărând și mesajul in bord.
Ovys
Nu cred că e de la baterie. Am mers cu mașina ieri seară și azi pe la prânz a pornit, ca de obicei, fără nicio ezitare. Și am pornit-o de câteva ori încercând să o deblochez electronic.

<span class='edit'>20 Jun 2021, 21:15:</span>
Am mai avut în iarnă o problemă de genul, dar doar afișa mesajul de parking brake fault dupa ceva mers când afară era frig si zăpadă. Când am prins temperaturi pozitive i-am făcut o spălare cu turbojetul și i-aam dat puțin si pe la roată și a dispărut mesajul (asta prin februarie). Prin toamnă am schimbat plăcuțele la un mecanic, cu deblocare etriere cu tester. Povestea completă.
Ovys
Am fost la mecanic si am constatat defectul: cablu rupt la intrarea in conector.
Acum rămâne să caut cablajul buclucaș. Sper să găsesc curând. Dacă aveți idee despre codul cu pricina, vă rog să mă ajutați.
La schimb vă pot spune că în caz de rămâne frâna de mână electrică blocată puteți să o deblocați cu o baterie de 12V si două fire. Conectați firele de la baterie la mufa respectivă și etrierul va bloca sau debloca frâna, in functie de cum ari conectat firele. Inversarea polarității va duce la schimbarea blicarea/deblocarea plăcuțelor.
Nu există vreun mâner pentru deblocarea manuală a frânei de mână precum la modelele anterioare.

22 Jun 2021, 18:04:
Ăsta e baiul.
Dadi_T
Am pățit la fel, doar că la mine mai mergea blocare/deblocare pe roata fără probleme.
Iar pe roata cu probleme pur și simplu nu ținea frână.
Cu un pic de îndemânare se declipseaza mufa și se cositoreste cablul. Eu am mai adăugat un pic pentru că nu mai ajungea.
Nu găsești kit de înlocuire. Vine tot cablul de la roată până la motor, prin mașină și bord.
2000 de lei cu reducere. smile.gif))

Are un rus tutorial pe you tube cu desfacerea mufei.

L.e.: https://youtu.be/ioBydxDOR6o
Ovys
Mulțumesc colegu. Am bănuit că nu se găsește. Acum o să-mi fac timp și curaj să bricolez acolo. Teoretic n-ar trebui să fie probleme, dosr că nu știu cum se scoate papucul din mufă. Mai poți pune odată link-ul de pe youtube, că nu reușesc să-l deschid pe cel de sus.
Dadi_T
https://youtu.be/ioBydxDOR6o

La mine se deschide și cel de dinainte. Nu știu ce ar putea să aibă.
Ovys
Multumesc.
Dimineata nu mi-a mers aplicatia youtube pe telefon, acum merge.
Ovys
Am rezolvat problema la un electrician auto. Mi-a dat roata jos, a tras cablajul in exterior, a scos papucul din mufa, i-a lipit un fir nou (cositorit + presare mecanica pe papuc), iar la celalalt capat l-a unit prin torsadare cu firul masinii. Operatiunea a durat maxim 30 minute. Apoi a ramas eroarea in bord, pe care a sters-o cu un tester multimarca. Cost 100 lei. Toate tutorialele care le-am vazut pe youtube aveau problema la roata stanga spate, asa ca nu strica sa aruncati si voi un ochi acolo. Multumesc Dadi_T pentru ajutor (faptul ca mi-ai zis ca cablajul costa 2000 lei m-a determinat sa merg la electrician).
Dadi_T
Cu mare plăcere! 🙂
Bine că a fost asta. Eu, până la verdictul corect, era să mi cumpăr modul de frână de mână.
Că deh, așa dădea pe tester. Vizionând anterior niste informații, i am zis unui mecanic s o urce pe elevator, după tester. Și așa am văzut problema. Că altfel, cred că mai aruncam niște bani aiurea în stânga și în dreapta.
Pompilius
Va salut!

Sunt posesor, din 13.05.2021, al unui Renault Grand Scenic 1.6 Dci, an 2015.
Desi nu imi arata nici o eeroare in bord, astazi i-am facut o diagnoza si mi-a aparut codul DTC020313 circuit comanda injector cilindru.
Masina are acum 112600 km iar eroarea a aparut pe la 109670 km. Problema e ca pe undeva, prin meniul de diagnosticare scrie ,,circuit deschis" (daca imi aduc bine aminte)!
Ce puteti sa imi spuneti si mie?
Gil26
Bun venit pe forum!
Incerc sa raspund la intrebare, pentru masina ta Grand Scenic 1.6 dCi 2015 eroarea DTC020313 se refera la injectorul #3, atasez o captura cu eroarea, locatia injectorului3, schema electrica pentru injectia R9M402\404 (poate iti este uitla si pentru alte cele) plus un fisier pdf cu procedura de diagnosticare oficiala a acestei erori (dar am mai adaugat si celelalte pentru injectorul respectiv), valori de referinta, procedura injectoare si alte valori din injectie.
Daca tot ai posibilitatea unei diagnoze cu un program dedicat Renault iti sugerez sa urmaresti corectiile pe injectoare (nu doar pentru #3) desigur corelata si cu alti parametri corespunzatori din injectie (de aceea am inclus si celelalte valori de referinta, chiar daca unele sunt foarte "generoase" la Renault).
Sper sa iti fie de folos si sa rezolvi problema. Numai de bine!
Pompilius
Multumesc foarte mult de rapiditatea raspunsului.
Totusi as vrea sa stiu cat de necesara este interventia asupra lui.
Repet, eroarea a aparut acum aproape 2500 km, masina nu da nici o eroare, nici in bord, nici in functionare, insa apare ca fiind circuit comanda injector deschis.Nu ar trebui aceste erori sa se resimta si in functionarea injectorului 3?
ivico
salut.

Sunt foarte aproape de a achizitiona un Grand Scenic 3 din 2015, 1.5dci, adusa din Germania, dar e ceva ce imi sta pe creier.
Masina nu are manual de utilizator si nici caiet de service.
Ea saraca merge ok, am fost la service si in principiu are chestii minore ce tb reparate.
Dar pt ca vreau s-o tin cativa ani si in stare buna de functionare, as vrea sa stiu ce si la cati km sa schimb.
De asemenea ma intereseaza si "amanunte" de utilizator dummy, gen comenzi radio, schimbat becuri/filtre etc (la megane 2 mi-am prins urechile la radio fara manual).

Tipul masinii este JZ86BH. (nu am inteles nici ce reprezinta acest cod)

Ma poate ajuta cineva cu niste linkuri sau pdf-uri?
Daca e nevoie de alte informatii le pot da la cerere.

Multumesc anticipat.
Pompilius
Sper ca te va ajuta in luarea deciziei!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.