Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Glitschig
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Gama Renault Laguna > Laguna III
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35
BigDaddyAdy
La mine directia merge foarte usor, mai usor decat la laguna 2 pe care am avut-o inainte. Sincer mi s-a parut foarte ciudat cand am luat masina, dar acum m-am obisnuit si este foarte confortabila. Ce mi se pare mie este ca si la viteza mai mare merge tot prea usor. Adica ma asteptam sa se intareasca mai mult. Cu toate astea, este intr-adevar foarte precisa.

Din ce stiu eu nu se poate dezactiva frana de mana automata din soft, parca s-a mai discutat subiectul. Dar, din ce imi amintesc eu, (o sa verific maine) daca frana se activeaza automat si apas pe buton pentru a o dezactiva, din acel moment ea nu se mai activeaza automat. Se reactiveaza daca trag de buton inainte de a opri motorul.

o alta chestie interesanta gasita in manual:
"Pentru anumite țări, funcția strângere automată nu este activată."
mars
Rusia, probabil...
cristian_nechita
Tarile scandinave.

Iti da eroare ptr ca pe directia variabila ai alta caseta cu senzor.
radunre
mugur_mugurel, si eu m-am jucat cu frana de mana electrica dar, din pacate, nu am fisierul exact pentru versiunea de soft care este pe masina.
La scanare i-mi spune clar ca a gasit computerul dar baza de date nu contine fisierul necesar, nici macar pe aproape, cum se intampla la alte computere.
Daca poti, ataseaza o imagine (lizibila smile.gif )cu lista completa la scanarea computerelor de pe masina.
[attachmentid=1628090086]

Cred ca din acest motiv apar erorile respective, altfel, cred ca s-ar putea seta EPB-ul pentru regiuni foarte reci, unde automatismul este dezactivat.
Am purtat o discutie cu Cedric, creatorul DDT4all, despre exact aceasta problema de comunicatie/eroare si mi-a spus ca nu vede nimic anormal in log-urile trimise, raspunsul EPB fiind normal pentru o posibila cerere gresit formulata.
BigDaddyAdy
Am facut azi proba si nu e cum tineam eu minte. Frana automata se reactiveaza dupa ppornit/oprit motor.

Legat de erorile alea de ddt4all, nu va mai chinuiti. Si ddt2000 face fix la fel, iar frana de mana nu e singura. Impresia mea e ca ori versiunea de xml din ddt nu corespunde cu versiunea de soft de pe calculatorul in cauza, ori sunt anumite functii dezactivate fizic din calculator. Poate, daca ai reusi sa te conectezi in intranetul renault.net sa ajungi la xml-urile potrivite. Repet, poate...
shtrumphy83
Salutare! Postez pentru cei cre aveti problema cu conexiunea BLUETOOTH de la sistemul masinii. Este vorba de sistemul audio cu navigatie si un Huawei P9 Lite. Pana acum vreo 3 sapt conectate prin bluetooth au functionat impecabil dar i-am facut un update la telefon si de atunci a aparut belea si anume dupa ce se conecta telefonul la sistemul audio dupa vreo 10-15 min se deconecta din senin si imi oprea radioul ptr 2-3 sec dupa care iar se conecta automat si tot asa se repeta la un interval de 10-15 min,bluetooth-ul de la telefon era vizibil permanent.Mentionez ca daca incepeam sa ascult muzica de pe telefon prin bluetooth sau vorbeam la telefon prin bluetooth nu se intrerupea deloc,functiona incontinuu fara intrerupere Am incercat cu unHuawei P8 functiona OK,cu nu Nokia 650 functiona OK, cu samsung J3 functiona OK Mi-am cumparta un Huawei 10 MATE lite (ca P9 lite a murat) si la fel aceasi problema ca la P9 lite se intrerupea, asa ca dupa ce am mai cautat pe net m-am hotarat sa merg la reprezentanta RENAULT si sa-i fac un update la firmware la sistemul audio. Inainte de update aveam urmatoarele versiuni: USB s2.30m2.30 , bluetooth 88.11 iar dupa update am urmatoarele versiuni: USB s2.42m2.42 , bluetooth 91.15 si rezultatul este cel asteptat,functioneaza impecabil fara nici o intrerupere biggrin.gif
mugur_mugurel
La mine calculatoarele astea le gaseste cand dau scanare.
radunre
Mugurel, acele scanari sunt pe cele 2 masini din semnatura ?
Am observat ca pe a 2-a scanare, toate calculatoarele apar dublate.

Pentru informare, ar fi bine de stiut ce adaptor CAN folosesti si ce baza e date ai.
mugur_mugurel
Pozele sunt de la laguna 3 iar cele 2 poze sunt de la o singura scanare dar nu a avut loc intr-o singura poza, interfata este elm 327 v1.4b, cea neagra cu usb si baza de date 08.2017. Interfata este modificata cu acel buton cu 2 pozitii.
radunre
Multam de informatii. Se pare ca folosesti baza de date atat in format json cat si xml. De acolo si dublarea rezultatelor.

Doar pentru informare, dupa ce am transformat baza de date in json (functia Save->Zip database, cu creearea automata a arhivei ecu.zip in radacina ddt4all), am schimbat numele directorului ecus pentru a evita cautarea in acea locatie.

Avand in vedere ca si in format json, unele computere sunt dublate, as recomanda stergerea fisierului ecu.zip si re-creerea lui cu "Zip database" cu redenumirea ulterioara a directorului "ecus".
madhorsefuzzy
Am rezolvat si eu opritorul de la usa soferului: de 4 ani "trosnea".

Din pacate nu s-a potrivit cel de Duster imbunatatit (distanta dintre gaurile de prindere e mai mare la Laguna) si a trebuit sa aplic metoda intorsului tamburului de plastic la 180 de grade. Acum se uzeaza partea neuzata.
cristian_nechita
Gasesti pe ebay identica cu aia originala de laguna doar ca are rolele de metal.

4 Sep 2018, 13:36:
Gasesti pe ebay identica cu aia originala de laguna doar ca are rolele de metal.
Adonnis
Poti pune linkul te rog? Caut si eu una pentru L2.
Multumesc
radunre
De ce nu faceti putin bricolaj ? E foarte simplu si rapid.

http://www.reno.ro/Reparatie-limitator-usa-t316165.html
fmcosmin
@cristian_nechita: merci de info. Am comandat unul (a fost 11GBP).
@radunre: merci de tutorial.
Va anunt cum functioneaza.
chivereanumarian
E ceva de munca vad în video,sper sa fie bune cele după ebay,daca nu as comanda de Dacia, sunt mai ieftine la mine în oraș
cristian_nechita
sunt bune cele de pe ebay, doar ca trebuie unse!
Vin uscate fara gram de unsoare pe ele si daca le puneti asa o sa faca zgomot.
Bagati niste vaselina in special intre bolt si rola si o sa mearga fara probleme.
marius80_eugen
E in Bucuresti cineva care se ocupa de inlocuirea rolelor ? Face o oferta ? Ca idee si la Megane 3 si la Laguna 3 sunt aceleasi probleme ... deci daca cineva poate face rost de mai multe role, eventual fara cumpararea intregului reper de la Logan sau eventual sa stie sa le faca din teflon sau altceva ... ar fi mult mai bine.
Adrianis
Salut!! Daca stie cineva cum sa ma ajute am ajuns la pag. 15 si n am gasit niciun raspuns decat la Laguna 2 despre capota ! Trag de mânerul ala si degeaba nu reusesc sa deschid capota ! Ce pot face ??
madhorsefuzzy
Mai ramane blocat mecanismul ala.

A ramas si la mine la service si a bagat meseriasul o surubelnita sa impinga mecanismul. E treaba de bagat lanterna si un ochi avizat pe sub capota impreuna cu surubelnita.
Adrianis
multumesc mult !!
tek_IDs
Dacă toți au laguna....
[attachmentid=1628093626]
Mie mi-au tunat-o!
radmasa.gif radmasa.gif
Toate bune!
ionut_spanu
Probabil ca au mai furat un P (de la passat) dar nu inteleg de ce nu ti-au luat ai U-ul pentru a completa tot cuvantul.
Multi cretini in tara asta!!
mugur_mugurel
Salutare colegi, stie cineva care este motorasul de incepe sa faca galagie(caraie) de la mixajul de aer? Am pus un link cu piesele de la aeroterma, am gasit la cineva la dezmembrari dar nu stiu sigur care este. goo.gl/JXR3E9 Stiu ca exista pe forum problema dar nu am dat de ea.
St
Punctul 4 (aeroterma) a facut la mine urat cand intrasera niste frunze si palele loveau in acele frunze. http://www.reno.ro/https://www.reno.ro/index.php?showtopic=308...dpost&p=4755025
mugur_mugurel
Pe asta cu frunzele o stiu pe propria piele si am demontat definitiv aeroterma dar e vorba de altceva.
marius80_eugen
QUOTE(tek_IDs @ 24 Sep 2018, 12:53)
Dacă toți au laguna....
[attachmentid=1628093626]
Mie mi-au tunat-o!
radmasa.gif  radmasa.gif
Toate bune!
*


Azi am vazut o Laguna 2 sedan, gri deschis (nu Eclipse) cu scris de Laguna 3 pe hayon, exact sub eleron !!! Pana mi-a picat fisa, a fugit si nu am reusit sa-l inregistrez pe camera ! Deci degeaba banuiti voi PSd-ul pentru instigare la orale, ca de fapt tot romanasii iubitori de legume v-o "tuneaza".

QUOTE(mugur_mugurel @ 2 Oct 2018, 15:04)
Salutare colegi, stie cineva care este motorasul de incepe sa faca galagie(caraie)       de la mixajul de aer? Am pus un link cu piesele de la aeroterma, am gasit la cineva la dezmembrari dar nu stiu sigur care este.  goo.gl/JXR3E9  Stiu ca exista pe forum problema dar nu am dat de ea.
*


Daca face zgomot de carait cand incearca sa modifice "mixajul de aer" atunci trebuiesc schimbate cele 2 motorase, din cate stiu sunt doua, in fiecare parte. Nu are nici o treaba cu aeroterma, aia se aude fashaind de la mizerie, dar e bine sa umbli si la aia si sa cureti toata zona aerotermei. Se scot stergatoarele si tot plasticul, se curata tot si apoi umbli la ambele roti si desfaci contra-aripile de plastic negre si curati iar bine acolo, jos, langa usile fata, unde ajung furtunasele de sus, care elimina mizeriile si apa din compatimentul aerotermei. Si eu vreau sa mai curat o data inainte de iarna.
Acele doua motorase cred ca le gasesti la dezmembrari, in rest, nu stiu ce sa spun, pt ca eu nu am umblat la ele. Oricum sunt in masina, pe mijloc parca, sub bord si nu afara.
iuly75
Salutare lume, nu am gasit unde sa postez problema mea, scuze daca am postat gresit, am masina de 1 an si trei luni Laguna 1.5 dci si de la un timp se aude o troncaneala pe fata. Mers la mecanic ridicat pe elevator miscat articulatiile totul teapan, un mecanic a spus bucsi bara stabilizatoare, bun schimbat bucsile zgomotul persista. Intrebat pe la alti mecanici tras iarasi de roti s-a ajuns la concluzia ca ar fi bucsi jug motor. Ideea e ca zgomotul este constant de cand a aparut, doar acea troncaneala usoara se aude la orice denivelare. Masina e stabila la tinuta de drum nu se simte nimic altceva nici la drum drept nici in curbe. Cum se manifesta daca stie cineva cand pica aceste bucse de la jugul motor??? Am cautat sa le schimb dar nu se gasesc separat decat doar cu tot cu jug iar suma e destul de mare. Unde gasesc aceste bucsi si cum imi dau seama daca sunt duse??? Un cod pentru aceste bucsi?
the_dodita
Vezi sa nu fie amortizorul.. Eu aveam troncaneli la denivelări mici pe stânga fata și, având arcul rupt (un sfert de spira) am decis sa schimb arcurile. Acum, dacă merg un pic mai repede pe denivelările de la trecerile de pietoni, zici ca se rupe masina, asa de tare se aude pe stânga... Trebuie sa schimb și amortizoarele acum, dacă vreau liniște...
marius80_eugen
Pot sa fie si flansele ... la mine se aude putin, dar numai dupa ore in sir de mers, altfel la rece nu se aude nimic. Mai lasa-le sa vezi cum si pe unde se va agrava zgomotul.
Ai jante pe 17 sau 18 ? Se diminueaza zgomotele daca rotile sunt mai dezumflate ? Placutele sunt ok ?
iuly75
Inteleg dar cum imi dau seama? Se aude in zona pedalierului, pe la mijloc, adica nu se aude doar intr-o parte ca sa banuiesc pivot, bieleta etc. Si face la orice denivelare mica sau mare nu conteaza. Chiar nu ii dau de cap. Jante pe 17 spider, nu s-a mai agravat mai mult, placute fata schimbate.
andru1973
Posibil caseta de direcție
Trutiarex
Aceeasi problema am avut-o si eu, si inca a ramas intr-o anumita masura.
Pe scurt, am schimbat planetara care avea joc si comportament ciudat la viteze mari, dar in afara de asta, incercand sa scap de sunet am schimbat bratele, bucsele la jug, flansele+rulmentii amortizorului, bieletele antiruliu, amortizoarele au fost date jos si sunt ok, in reprezentanta nu gasesc nici un joc sau problema la orice alta componenta, dar tot se aude putin. Parca dupa bielete si flanse am simtit o mica ameliorare, dar sunetul e tot acolo.
Btw, daca e caseta, nu trebuia sa apara simptome la inspectia pe rampa?
cristian_nechita
Schimba amortizoarele and thank me later.
Oricum au 8 ani si probabil sute de mii de km....
the_dodita
up.gif
Laurual
Poate va ajuta experiența mea.
La Clio(2013), prima oara a început cu zgomote de bătaie pe partea dreapta la denivelări, iar câteva luni mai târziu cu un scârțâit stresant peste denivelări la viteze mici.
M-am băgat sub mașina, în groapa, și am pus pe cineva sa balanseze mașina cât poate el de tare, iar eu am început sa pun mana pe majoritatea parților mobile de pe dedesubt, când am pus mana pe bieleta anti-ruliu zgomotul a dispărut(momentan).
Înlocuirea bieletelor nu a făcut decât sa dispară doar o mica parte din zgomotele alea enervante.
Săptămâna următoare, nemaiavând ajutoare, m-am băgat în groapa și în încercarea de a balansa mașina de unul singur, am apucat de ambele brate și am tras tare stânga-dreapta, și imediat am observat ca pivoții au joc mare.
Am schimbat bratele cu totul(și bine am făcut), cu toate ca celelalte bucșe păreau a fi bune,ele erau rupte, după demontare am văzut asta când am băgat șurubelnița prin ele și am încercat sa le mișc(trebuie putina forță)
Acum este liniște totala în mașina.
Deci, cel mai bine verifici mașina fără a fi suspendata pe elevator.

P.S. la laguna 1, când am avut un amortizor curs, simptomele erau: un scârțâit metalic, iar când treceam peste limitatoarele de viteza din dreptul trecerilor de pietoni parca agață cumva, nu mai făcea cursa cum trebuie, ca sa nu mai zic ca la viteza era instabila mașina, iar flanșele scârțâiau cu mașina suspendata rotind volanul în oricare direcție.
marius80_eugen
Amortizoarele se vad imediat si apoi masina e "barca" pe acea parte. Asta este cel mai usor de obs si de schimbat.
La Clio cred ca ai doar o bieleta antiruliu, dar la L3 cred a sunt 2 . Pivotii se vad daca ridici masina de praguri si fortezi cu un levier.
Bucsele de la stabilizatoare , de la bascule si de la directie se vad numai dupa ce desfaci piesele, altfel ele par ok, dar in lucru nu stii de fapt ce zgomot fac. Masina e grea pe fata si toate componentele sunt supuse la alte forte decat am fi obisnuiti de la masini de genul Loganului/Clio.
cj98czh
amortizoarele pot sa fie ok ... dar sa aiba duse bucsele din capete duse ..
marius80_eugen
Are cineva schema de la sistemul de ambreiaj ? Adica ma refer de la pedala pana in cutie, la rulment, pentru motorul 2.0 dci, manuala.
Adica in afara de cele din topicul de manuale de pe site ...
cristian_nechita
https://partsouq.com/en/catalog/genuine/locate?c=Renault
marius80_eugen
Merci mult, dar sa stii ca nu am vazut acea pompa de ambreiaj pe site. Am dat deja comanda ... m-am si programat in service, sper sa rezolv problema, mai ales ca imi apare ca fiind un singur model de pompa la toate manualele de 2.0 dCi.
Ma interesa cate piese si care sunt intre pedala si conducta care duce presiune la rulment ... dar se pare ca este doar aceasta pompa, care are si un contact electric pe ea si cam atat. Seamana cu cea de L2 si M3 , dar sunt diferente ...
Initial am avut impresia ca acea "pompa" era doar contactul electric si un fel de prelungitor al comenzii, dar cica asta este toata comanda.
Atasez o poza, poate isi aduce cineva aminte daca a mai umblat prin zona.
andru1973
Numai am ceasul pe display-ul mic mă poate ajuta cineva ,am încercat cu canclip nimic
Mulțumesc

<span class='edit'>26 Oct 2018, 18:40:</span>
Eram cu canul pe mașină sa văd de ce îmi dă eroarea la can L și m-am uitat pe la radio și văzusem test la display,am făcut acel test la display și văzusem cu formatul de horă,12h/24/h vroiam să schimb pe 12h dar m-am răzgândit și am bifat din no 24H și am validat de aici a dispărut ceasul.ma poate ajuta cineva? Cum sa îl afișez din nou? mulțumesc
marius80_eugen
Iti dai seama ca tot cu CLIP-ul il repari !
Eu sunt curios ce este ceasul celalalt , presiunea in pneuri ?
andru1973
Ala da e de la roti ,am căutat cu clipul dar nu pot ori nu știu eu
marius80_eugen
Ai putea sa incerci sa ii scoti bornele vreo 10 minute si ar cam trebui sa se reseteze. Desi la mine stiu ca tine minte setarile de posturi ... SAU dai un reset la Multimedia. La mine cu navi pot da reset la setari.

O problema de Glitschig : se pare ca imi supureaza simeringul de la cutie, pe partea dreapta, a soferului. Unde naiba gasesc la un pret decent ? Peste tot nu gasesc decat pe cel de cutie automata, ce naiba, doar la automata se strica sau se potriveste si la manuala ? In oferta de la un service mi-a dat la 150 de lei simeringul ... ceea ce mi se pare imens.
383421561R - cica asta ar fi reperul. Daca are cineva vreun echivalent, ca eu nu gasesc nimic pe baza lui si imi apar numai site-uri din afara desi este un simering folosit la mai multe modele de Renault.
mars
QUOTE(marius80_eugen @ 27 Oct 2018, 00:34)
O problema de Glitschig : se pare ca imi supureaza simeringul de la cutie, pe partea dreapta, a soferului.
*


E de Anglea?
andru1973
Nu are nici un efect cu bateria,am scos borna,am scos radioul și l-am lăsat fără mufele din spate (nu 10 min)dar 5 min sigur)faza e ca ,clipul nu îmi vede radioul ,dar pot face test pe el sa închid deschid etc(numai știu exact testele)
Prima poza : așa îmi dădea eroarea,iar a doua poza după ce a dispărut ceasul
BigDaddyAdy
Cand iti da eroarea, radioul e pornit?
Nu poti face chiar orice cu clip. Desi poti face si prostii cu el, eu am reusit biggrin.gif. Nu ai un ddt la indemana? Mie mi se pare mult mai flexibil ddt-ul. Cu clipul nu am reusit sa ma descurc foarte bine. Ti-ar trebui un hardware reset, dar nu stiu cu clip cum dai.
andru1973
Am ddt4all dar nu știu unde mă poți ajuta ? Dacă știi?mersi

27 Oct 2018, 11:49:
Am ddt4all dar nu știu unde mă poți ajuta ? Dacă știi?mersi

27 Oct 2018, 11:50:
Nu este nimic pornit cînd bag clipul,doar contact pus
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.