Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Anvelope / Cauciucuri Tigar
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Diverse > Diverse
Pages: 1, 2, 3, 4
mihai_dorin
Jante de tabla wink.gif

papa_mulo
QUOTE(rtBK @ 29 Nov 2010, 23:07)
axe 100 - 120.

ultradrive: total de acord
*



Pai voi nu prea cred ca ati acvaplanat...mai degraba ati "plutit" pe o pojghita de gheata.
SorinCT
QUOTE(UltraDrive @ 29 Nov 2010, 23:02)
Daca tot va puneti anvelope Tigar, de ce nu beti Qiuck Cola si Adria, mancati parizer si fumati Carpati fara filtru ?
E vorba de viata voastra stimati colegi de forum si nu numai a voastra ci si a noastra, restul participantilor la trafic.
Parerea mea este ca va zgarciti fix unde nu trebuie.
Numai de bine.
*


Pentru ca, bineinteles, gumele conteaza mult mai mult decat soferul in aceasta ecuatie, nu? Nu mai bine militezi tu pentru niste rigori mai stricte cu privire la obtinerea permisului de conducere sau respectarea regulilor de circulatie. Iti garantez eu ca majoritatea accidentelor nu se petrec din cauza firmei ci din cauza soferului.
Nu mai bine ne zici sa ne luam niste masini cu ESP ca sa nu va punem viata in pericol? Zic sa le casam pe cele vechi...
rtBK
QUOTE(papa_mulo @ 1 Dec 2010, 21:45)
Pai voi nu prea cred ca ati acvaplanat...mai degraba ati "plutit" pe o pojghita de gheata.
*




nu erau temperaturi de gheata atunci... ploua cu galeata...
papa_mulo
La ora 12:00-13:00 erau minus 3-4 grade pe A2 si ploua ba cu picaturi, ba cu mazariche. Si acum pe seara cand m-am intors tot asa era dar deja asfaltul inghetase bine in zonele unde bate vant. Poate voi ati fost pe A1 si acolo era mai cald desi ma indoiesc.
rtBK
colegu...vezi cand am postat ca e de acum o saptamana.
papa_mulo
Ce prost sunt... smile.gif
semit
poate unii nu inteleg ca iarna nu fortam masina la fel ca vara si conducem in fuctie de conditiile meteo.. si tataie conducea iarna oltcitu cu cauciucurile de la Victoria Floresti si nu a facut nici un accident.. acum daca avem gume de iarna dedicate fortam masina ca si vara.. smile.gif
arg_solenza
io cred ca pe vremuri erau alte modele de zapada si polei smile.gif) smile.gif) biggrin.gif
SorinCT
Nu ma, ei au impresia ca daca si-au luat cine stie ce anvelope de iarna sunt calificati sa tina lectii de morala si instructaje automobilistice.
UltraDrive
Se pare ca postarea mea a starnit contrverse iar unii colegi s-au simtit lezati.
Imi cer scuze daca am jignit pe cineva, nu aceasta a fost intentia.
Si da, tataie mergea cu anvelope Victoria la fel cum stramosii nostri vanau cu arcul.
Nu militez pentru nimic si nici intentia de a tine vreo lectia nu am, dar cand vad cat sunt de ridicate in slavi niste "no name"-uri ce sunt cu 30 de ron mai ieftine decat un brand recunoscut in industria gumelor....
Uitati ce am scris, fiecare face ce vrea pana la urma.
P.S. - si adidasii de "3 la 10 mii" sunt tot adidasi si poti merge/alerga cu ei, nu ?
semit
se pare ca nu ai inteles nimic din ce am vrut sa spun.. PS: conti wintersport pe o masina si gy ultragrip performance pe cealalta suna ok pt tine? asta ca ne-o masuram care o are mai mare si mai tare..
SorinCT
Nimeni nu le ridica in slavi. Pur si simplu dam cu parerea fiecare ce crede despre anvelopele astea. Unii vorbesc din auzite, altii chiar le-au folosit sau le folosesc. Daca tu consideri ca nu sunt eficiente sau nu scrie o firma bengoasa pe ele atunci nu le cumpara, nu te sileste nimeni.
Daca e sa merg numai pe principiul brandurilor recunoscute te-as intreba daca Renault e un brand recunoscut si atunci automat face cele mai bune chestii dar as fi offtopic si nu ne dorim asta.
Intradevar cu adidasii de 3 la 11 mii alergi muuuuult mai bine cu cei de 3 la 10 mii. Stai linistit, glumeam.
UltraDrive
semit si sorin, se pare ca fiecare nu a inteles ce a vrut sa spuna celalalt.
Nu am postat nici sa "ne-o masuram" nici sa ne laudam ca folosim "branduri bengoase".
Ideea pe care am vrut sa enunt este aceea ca daca la alte componente ale masinii mai merge o carpeala romaneasca (a se citi piese ce nu sunt de "origine", echvalente, diverse DIY, samd) la gume chiar nu este cazul sa fim Hagi Tudose pentru o diferenta mica de pret.
Este parerea mea, gresita sau nu.
O analiza morfo sintactica a postului meu nu isi are sensul, va rog sa combateti contructiv numai ideea de baza.
Numai de bine.
SorinCT
Analizeaza tu morfo-sintactic ce inseamna de origine? Astea Tigar n-au origine, sunt din flori sau cum?
De ce ti se pare carpeala o anvelopa Tigar? La mine si-au facut treaba. Nu am avut cine stie ce asteptari de la ele pentru ca nici nu conduc sportiv si nu ma pun in situatii in care anvelopa sa faca diferenta. Pentru un codus linistit prin oras eu cred ca sunt bune.
cj98czh
Sorin .. eu zic ca daca o data, o singura data ... o anvelopa ok te scapa dintr-o situatie periculoasa, sau te opreste cu 1 cm inainte de a lovii ceva si o pseudoanvelopa Tigar sau alte pseudobranduri din astea nu ... se cheama ca si-a facut treaba ... poate face diferenta din viata si moarte ... si pt. ca tin la mine si la viata pasagerilor mei ... nu cumpar decat marci ok si cu review-uri bune ... am folosit si NO Name-uri deci vorbesc din experienta si nu din auzite ...
ride free
off off ce va mai certati nono.gif
hai sa va spun si parerea mea: am vrut sa imi cumpar Tigar (nu neaparat pt ca erau mai ieftine) pentru ca o anvelopa de iarna in primul rand o alegi pentru ceea ce vrei sa faci cu ea. Daca mergi doar prin oras (unde se da cu antiderapant si se deszapezeste iar vitezele nu sunt f mari) nu am nevoie de mama anvelopelor de iarna....si cum m-am enervat pe magazinul de unde vroiam sa cumpar am luat Debica....(da stiu nu sunt bune ca sunt Debica)
as vrea sa stiu si eu daca se poate cati dintre cei care ati postat aici ati incercat anvelope Tigar si ati avut probleme cu ele? (intuiesc raspunsul)
eu pot sa va dau 2 exemple concrete:
1. pe megane am folosit toata iarna trecuta anvelope de vara continental si nu am avut nici cea mai mica problema (cum zicea cineva depinde foarte mult de sofer)
2. am urcat pana la 1400 in Sinaia (cand drumul era inchis si erau -15 grade afara) cu un opel echipat cu anvelope de iarna chinezesti.... nici nu stiu sa pronunt firma si nu am avut probleme...

asa ca ar fi cel mai indicat sa isi dea cu parerea (despre orice in general) DOAR cei care au folosit produsul respectiv .... nu cei care AU AUZIT ca ar fi asa si pe dincolo!

stima!
UltraDrive
Sorin,se pare ca nu intelegi sensul denumirii "de origine" si daca citesti mai atent nu ma refeream la anvelope ci "la alte componente ale masinii"
Esti foarte vehement referitor la acest brand si te-ai simtit vizat si lezat in amorul propriu de postul meu; din partea mea poti sa iti pui si gumarii lu' bunicu resapati.
Numai de bine.
De aici in colo pentru mine este subiect inchis.
cj98czh
ride free - sunt foarte de acord ca poti sa urci cu anvelope de iarna no name oriunde urci cu anvelope ok .... nu aici este marea diferenta intre ele ... diferenta se face cand prinzi o portiune cu polei in curba, cand trebuie sa franezi de urgenta, cand circuli pe ud, etc, etc ... si raspunsul la intrebarea ta ... am venit din Hamburg pana in Romania cu o masina cu anvelope de iarna Tigar .... deci am avut timp sa-mi fac o idee si o parere .... zgomotoase, franeaza destul de prost pe asfalt umed, acvaplaneaza foarte repede in comparatie cu un Michellin, Pirelli, Dunlop, etc ... este ok acum?
ride free
da ai dreptate la partea cu acvaplanatul si cu franarul pe ud sau pe "fleoscaiala" insa cred ca pe polei in curba te pot fura la fel de bine si anvelopele de marci consacrate aici intervine dibacia soferului cum ziceam si mai sus. Despre zgomot intradevar sunt mai zgomotoase dar nu deranjant daca se folosesc sub 7 grade.

PS: eu sunt de pare ca anvelope foarte foarte bune trebuie cele de vara... ianra mai merge si un mic "compromis" (se circula mai putin si mult mai atent)
Iar cel mai important: Chiar daca aveti anvelope de iarna fie ele de marca sau nu, NU FITI ZMEI!
cj98czh
Exact cum se comporta mai prost la franare pe ud si acvaplaneaza mai repede decat una ok, ..... asa se comporta si pe polei ... proportiile se pastreaza ...

Eu zic ca din contra ... anvelopele bune trebuie iarna (sa nu zic tot timpul) pt. ca iarna te intalnesti cu situatii dificile ... nu vara ..
rtBK
zilele astea mi s-a taiat fata de 2 ori si a trebuit sa bruschez masina... poti sa mergi cat vrei de linistit, dar e deajuns sa iti taie unu o data fata tu sa il eviti si sa intri intr-un pom sau stalp pentru ca nu te-au ajutat anvelopele si ai derapat.

Mai bine renunti la un plin sau doua de benzina si iei anvelope mai ok, ca oricum mergi cu ele 4 ani / 50.000 - 60.000 km... nu le schimbi in fiecare luna.
ride free
ca sa fac si o gluma biggrin.gif daca imi taie fata il pocnesc... de ce sa il evit? e problema lui... Aveti mare grija cum conduceti ca daca el e de vina si tu il eviti si te opresti in pom (sau oriunde altundeva) esti bun de plata pt avarii, si politia spune " daca nu v-ati atins nu am ce sa ii fac" am patit o odata si de atunci daca nu pot evita in deplina siguranta nu mai evit nimic 017.gif
dar gata ca suntem off topic
cj98czh
QUOTE(ride free @ 3 Dec 2010, 12:29)
daca el e de vina si tu il eviti si te opresti in pom (sau oriunde altundeva) esti bun de plata pt avarii
*




Corect! dar pt. asa ceva platesc anual la CASCO pt. 2 masini ... asa nu ar fi chiar o tragedie ... biggrin.gif
SorinCT
QUOTE(cj98czh @ 3 Dec 2010, 12:28)
ride free - sunt foarte de acord ca poti sa urci cu anvelope de iarna no name oriunde urci cu anvelope ok .... nu aici este marea diferenta intre ele ... diferenta se face cand prinzi o portiune cu polei in curba, cand trebuie sa franezi de urgenta, cand circuli pe ud, etc, etc ... si raspunsul la intrebarea ta ... am venit din Hamburg pana in Romania cu o masina cu anvelope de iarna Tigar .... deci am avut timp sa-mi fac o idee si o parere .... zgomotoase, franeaza destul de prost pe asfalt umed, acvaplaneaza foarte repede  in comparatie cu un Michellin, Pirelli, Dunlop, etc ... este ok acum?
*


Da ma dar voi faceti si drumuri serioase cu masina. In oras eu nu simt nevoia de mama aderentei. Cand nu sunt conditii normale merg mai prudent si am grija sa franez din timp. Daca imi taie unu calea imi plateste el reparatia sau ma folosesc de casco.
Dar repet, eu am doar de vara Tigar si am fost multumit de cum se comporta prin balti si pe uscat. Cum nu ii dau in goarna la semafor si nu ma intrec cu ursuleti nu simt si nevoia de ceva mai bun.
Stiti voi vorba aia, pana nu o patesti pe pielea ta nu crezi. Daca o voi pati vreodata sa fiu la mila anvelopelor ma voi gandi mai mult la ce sa cumpar.
Nu am nimic cu nimeni doar ca mi se pare absurd ca cineva sa ii condamne pe alti soferi ca folosesc anvelope ieftine si nu marci foarte cunoscute si din aceasta cauza isi risca ei viata.
rtBK
ar fi insemnat sa am 2 masini facute praf in acest moment daca mergeam pe ideea asta. Stiu pe ce ma bazez cand fac manevrele respective, daca pot sa il evit o sa o fac. Daca am pe cineva langa mine... ala clar n-are nici o vina asa ca frana si ce-or vrea fortele supranaturale aia se intampla. Am fost si in situatia asta si am oprit in cele din urma biggrin.gif
papa_mulo
QUOTE(cj98czh @ 3 Dec 2010, 12:28)
Hamburg pana in Romania cu o masina cu anvelope de iarna Tigar .... deci am avut timp sa-mi fac o idee si o parere .... zgomotoase, franeaza destul de prost pe asfalt umed, acvaplaneaza foarte repede  in comparatie cu un Michellin, Pirelli, Dunlop, etc ... este ok acum?


Si tu si altii de pe aici faceti confuzii grave...o anvelopa de iarna fie LingLong fie Michelin nu acvaplaneaza. Un profil de anvelopa de iarna de orice brand nu poate ajunge la acvaplanare decat in conditii extreme...strat mare de apa si viteza mare.
VyRuZ
Eu sunt de aceeași părere cu Sorin: decât să mergi iarna cu anvelope de vară, iei ceva NOU și mai ieftin și, știind că ai ceva IEFTIN, ești mai prudent.
Eu mi-am luat 2 Kormoran Snowpro, de asta am avut bani acum, și de când a înghețat, țin frumos distanța pe care o simt eu sigură, merg lejer pe bandă inferioară ca să nu deranjez torpilele de pe banda 3/linia de tramvai și aia e.
Vesnic_nemultumitu'
Eu mi-am luat Continental WinterContact 830 TS, la oferta in Metro, facute in Franta, proaspete. Cica ar fi pe locul I prin unele topuri mai rasarite... N-am nici 500 km cu ele, dar am fost nevoit sa pun cateva frane mai bruste, vreo trei datorita pietonilor care sar aiurea pe trecere luandu-ma la tinta...in toate cazurile mi-a intrat abs-ul, scartait de roti, parca sa zic ca masina s-a dus pe-o parte, in conditiile in care nu franam de la viteze mai mari de 50 km/h, iar pe jos era uscat, temperaturi variind de la 11 la 5 grade.

Cu cele de vara, in trei ani, n-am patit asa ceva decat iarna pe zapada sau chiar mai rau, pe gheata, sau pe sine de tramvai umede...
Axe
Cred ca ti-ai luat cauciucurile alea care rastoarna masinile chiar si cand stau pe loc, ai grija ! blush.gif icon_mrgreen.gif
dantes
Suprafata de contact cu solul a unei anvelope de iarna e mult mai mic decat al uneia de vara.
ORICE cauciuc de iarna va frana mai rau decat unul de vara pe uscat/apa. Cauciucul de iarna e pentru zapezi, noroi, gheata, temperaturi mici si nu permite viteze mari de deplasare.

cj98czh
Depinde de anvelopa .... cu Michellin si Pirelli nu simt diferenta intre Yokohama de vara si astea ... franeaza la fel, stabilitate la fel .... zgomot putin mai mare dar nu deranjant .... eu zic ca profilul anvelopei conteaza mult ...
rtBK
dantes sunt firme care au anvelope de iarna si pentru viteza continental winter sport, wintrac de la vredestein... depinde de fiecare cati bani vrea sa dea si unde vrea sa intre cu masina.
cj98czh
Pai nu degeaba au indici de viteza anvelopele ... T, H, V, W ...etc ... atat de iarna cat si de vara ...
MMVI
Vesnic_nemultumitu' orice cauciuc nou are nevoie de o perioada de rodaj de minim 500 km, dar inclin sa cred ca nu ti-au facut presiunea corecta la vulcanizare
dantes
Nu s-a inteles ideea... Pot avea indice de viteza mare adica garantat nu se vor rupe/deforma/exploda/etc pana in viteza indicata de indice.

PROFILUL unui cauciuc de iarna e unul adaptat sezonului, adica mult mai adanc, cu striatii mai dese, etc. Un cauciuc de vara are un profil cat se poate de slick, nu foarte adanc dar suficient sa elimine apa bine, striatii mult mai rare, etc. Asta se traduce in final cat cauciuc atinge pamantul in final... Cele de iarna pun mai putin cauciuc pe asfalt decat cele de vara...

Ca si comparatii, un cauciuc de off-road nu va frana niciodata ca unul de strada pe asfalt, insa in noroi va frana mult mai bine.... cam aceeasi situatie si aici...
Sau alta comparatie...de ce la formula 1 acum sunt cauciucuri slick (contact maxim cu solul) iar cand ploua au alte cauciucri cu profil pe ele (contact mai mic decat slickurile) iar dupa ce ploaia a stat pilotii se chinuie pe astea cu profil de ploaie? Ptr ca franeaza mai prost, derapeaza mai repede cand ar vrea sa faca la fel ce fac cu cauciucurile slick tocmai din cauza ca e mai putin cauciuc pe asfalt.

MARCA nu conteaza ci PROFILUL in faptul ca nu franeaza asa cum franeaza cele de vara. Cu cat profilul e mai adanc si mai adaptat ptr. zapada, franarea pe uscat/ploaie va fi mai rea, dar se va descurca mult mai bine pe zapada si valabil si reciproca.

Si ca tot veni vorba de Tigar, am avut asa ceva pe megane si pe zapada au fost EXCELENTE. Pot spune ca-si merita banii cu varf si indesat.
spinuletz
Am cautat opinii despre aceste anvelope, deoarece vreau sa-mi echipez masina anvelope Tigar si am nimerit aici...

Am citit toate posturile, si nu pot sa zic ca m-am decis dar totusi as vrea sa fac cateva precizari:
- pe unde ati acvaplanat, cred ca nu intelegeti destul de bine fenomenul de acvaplanare....
- apa ingheata de pe la 4 grade C
- caucicurile de "iarna" sunt facute pentru zapada nu pentru polei sau gheata
cmandrei
Cu respect ... parerile sunt pareri si cam atat ... cat desprea apa care ingheata la 4 grade ... oricand pun pariu cu tine ca stam 2 zile non stop la 4 grade langa o sticla de 2L de apa plata bucovina si daca ingheata o inghit cu totul ... aceste exagerari fiind notate, fenomenul sau cum vrei sa-i spui de acvaplanare este bine definit si nu cred ca cineva il incurca ... ca se mai incurca omul e posibil dar acvaplanarea e destul de clara ... sunt anvelope de iarna facute pentru polei sau gheata deci nu sunt de acord cu generalizarea. Tonul pare rautacios dar nu este. Spor,
mihai_dorin
Andrei apa incepe sa inghete de la +4 grade Celsius.

http://www.roenciclopedia.ro/apa-chimia-moleculei-de-apa.htm
SorinCT
Din cate stiam eu cauciucurile de iarna sunt facute in general pentru temperaturi scazute, nu neaparat pentru zapada sau gheata. Intr-o iarna "uscata", fara zapada sau ploi eu zic ca e cea mai mare nevoie de anvelope dedicate. Eu am citit ca anvelopele de iarna nu se intaresc la temperaturi scazute ca cele de vara si fiind mai moi au o aderenta mai mare cu asfaltul.
Pana la urma daca e oglinda pe jos poti sa ai tu si cele mai tari gume de iarna ca tot sanie te duci.
VyRuZ
Te duci, dar ai șanse mai mari să eviți/oprești decât dacă ai gume de iarnă. Adică distanța de frânare e net mai scurtă. Vezi că-s teste pe YouTube.
rtBK
depinde foarte mult si de presiune... anul trecut imi facusera o presiune la clio de nu mai intra nici abs-ul si la prima frana era sa iau volanul in dinti.
VyRuZ
Adică... mică?
sq2
Influenteaza si presiunea, nu trebuie sa fie mai mare decat cea recomandata de producator.
daca rotile sunt mai putin umflate, o sa ai o sansa sa iesi din zapada wink.gif
iiulian2000
QUOTE(iiulian2000 @ 13 Oct 2010, 20:34)
Salutari,

astazi mi-am montat si eu pe masina cauciucuri Tigar Winter1 205/55 R16 M+S 91H.
Voi reveni cu feedback la prima zapada  unsure.gif
*




Si cum am dat de zapada si gheat din plin revin cu impresii. Cauciucurile se comporta foarte bine. Pana acum am avut ocazia sa am montate pe masini mai multe tipuri ( producatori si modele diferite ), si din acest motiv le-as compara cu cele de la Firestone. Per total sunt multumit de ele ( gheata - se franeaza destul de bine; zapada - fac priza si nu patineaza; drum uscat/umed - fara zgomot la rulare si nu pun probleme nici la viteze mari 130-170).
Axe
Ati tot scris aici inainte de zapezi si acum nu mai zice nimeni nimic !
iulllyyy
Am avut si iarna trecuta anvelopele tigar si s-au comportat destul de bine .Pe zapada merg super , pe gheata normal ca aluneca , dar nu asa rau ca cele de vara.Cu toate ca multi mi-au zis ca o sa creasca consumul pentru ca e o dimensiune mai mare , eu am observat ca a scazut consumul.
freikorps
Pe zapada tin bine drumul. Si, ca idee, Michelin le fabrica si in Romania, sub marca Kleber, tot lowcost. Pot sa va asigur ca n-am ramas blocat niciodata din cauza cauciucurilor si a fost(inca mai este) zapada!
Si am circulat zilnic pe mizeriile de drumuri de pe care se pretinde ca s-a indepartat zapada.
Pe gheata e ca pe gheata, dar n-am avut probleme cu caucicurile Tigar.
Sunt sigure daca ai destula minte sa adaptezi viteza de deplasare la conditiile de drum si/sau de trafic.
Marca de cauciuc nu valoreaza nici doi bani daca deplasarea se face cu viteza neadecvata suprafetei pe care se ruleaza.
Restul vorbelor despre performanta/marca indiferent de drum/viteza, sunt teribilisme ale unora care nu-si dau seama ce baftosi sunt ca au scapat intregi, ori povesti "pescaresti".
AdriaC
orice spune orisicine, nu poti compara niciodata un caucuic premium cu un low cost. si nu e chestie de brand sau renume, ci de logica.
un cauciuc de renume are la baza o cercetare, o investitie MARE in materii prime de calitate cat mai inalta, fonduri mari pentru testare si dezvoltare.
o anvelopa low cost nu beneficiaza nciodata de un asemnea buget pt conceperea produsului efectiv, ca atare nu are cum sa se ridice vreodata la performantele unui cauciuc mai scump.
plus, produsele premium in general sunt garantate de catre producatori aproximativ 40.000 – 50.000 km, in conditii normale de rulare. cele mai ieftine nu depasesc 35.000 km.

orice vine sa imi spuna ca poti compara un tigar de iarna cu un Nokian (Care a inventat anvelopele de iarna cam prin 1930 si detine si recordul de viteza pe gheata) sau cu un Goodyear ( ok ok, astia au inventat si primul rpezervativ biggrin.gif) ori Dunlop, pot sa ii spun pofta buna la mancat .... castane.

si nu trebuie sa fii expert sau mare inginer, ci doar sa ai nitica logica sa poti face o deductie de acest tip si sa citesti 2-3 idei ici colo.

spy_oh_joy1389
QUOTE(AdriaC @ 8 Feb 2011, 01:41)
un cauciuc de renume are la baza o cercetare, o investitie MARE in materii prime de calitate cat mai inalta, fonduri mari pentru testare si dezvoltare.
o anvelopa low cost nu beneficiaza nciodata de un asemnea buget pt conceperea produsului efectiv, ca atare nu are cum sa se ridice vreodata la performantele unui cauciuc mai scump.
*


Adevarat ce spui, dar mai este posibil si ca o anvelopa low-cost sa aiba solutiile tehnologice mai vechi care erau si alea bune dar acum sunt ieftine pentru ca sunt depasite. Comparativ cu cele mai noi or fi nasoale insa nu inseamna ca nu isi fac treaba.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.